abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107443671
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:41 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Van mijn doel afwijken? Ik heb zowel economie als econometrie gedaan...
Ik bedoel als je op basis van die berichten een andere studie kiest. Als je goed bent kom je er wel, jammer als je banenperspectief boven eigen keuze stelt.
pi_107445899
quote:
Volg je een beta opleiding of iets dergelijks dan ben je dus juist niet breed opgeleid.
Je kletst hier even uit je nek. Serieus!

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 31-01-2012 17:05:54 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:45:22 #78
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_107447753
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:54 schreef Maryn. het volgende:

[..]

Ik bedoel als je op basis van die berichten een andere studie kiest. Als je goed bent kom je er wel, jammer als je banenperspectief boven eigen keuze stelt.
Het probleem kent een aantal aspecten:

Er zijn in de periode 2008 - 2010 erg veel studenten begonnen aan een economische studie op hbo/wo niveau.
Vanwege de crisis is het aantal benodigde banen teruggelopen binnen de economische sector.
En nog veel vervelender:

Veel bedrijven (zowel kantoren als banken) zagen zich genoodzaakt te reorganiseren of gingen domweg failliet. Hierdoor is er een stortvloed aan competent en ervaren personeel gelijktijdig op de arbeidsmarkt gekomen. Deze concurreren met elkaar en met starters om de beschikbare opdrachten, wat de toch al competitieve markt een flinke opdonder heeft gegeven.

Om de klap nog groter te maken is het geld dat de overheid (altijd een populaire backup) beschikbaar had voor opdrachten sinds eind vorig jaar praktisch op. Dit merk ik ook in het dagelijks leven. Hier werd nog flink op geteerd door een aantal bedrijven en leverde een boel werkgelegenheid op. Dat is nu praktisch ten einde.

Met alleen achten en een diploma haal je het momenteel niet of je moet je ambities flink bijstellen. Natuurlijk zijn er nog steeds mogelijkheden, maar alleen een pientere knaap zijn is niet meer genoeg, gewoon omdat er al een heleboel slimme en sociale mensen zijn die graag allemaal hetzelfde werk willen doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_107448929
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:04 schreef Zihuatanejo het volgende:
ROA (universiteit Maastricht) heeft al een aantal keren bevestigd dat vooruitzichten van economen somber zijn:

http://trajectum.hu.nl/node/13030

Econoom vaker werkloos dan kunstenaar

http://nos.nl/op3/artikel(...)rstandige-keuze.html

Tandarts worden? Verstandige keuze
De ene bron stelt dat er naar economen nog wel vraag is, maar niet naar berijfskundigen en acountants. De andere bron gaat over hbo economen..
pi_107469304
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het probleem kent een aantal aspecten:

Er zijn in de periode 2008 - 2010 erg veel studenten begonnen aan een economische studie op hbo/wo niveau.
Vanwege de crisis is het aantal benodigde banen teruggelopen binnen de economische sector.
En nog veel vervelender:

Veel bedrijven (zowel kantoren als banken) zagen zich genoodzaakt te reorganiseren of gingen domweg failliet. Hierdoor is er een stortvloed aan competent en ervaren personeel gelijktijdig op de arbeidsmarkt gekomen. Deze concurreren met elkaar en met starters om de beschikbare opdrachten, wat de toch al competitieve markt een flinke opdonder heeft gegeven.

Om de klap nog groter te maken is het geld dat de overheid (altijd een populaire backup) beschikbaar had voor opdrachten sinds eind vorig jaar praktisch op. Dit merk ik ook in het dagelijks leven. Hier werd nog flink op geteerd door een aantal bedrijven en leverde een boel werkgelegenheid op. Dat is nu praktisch ten einde.

Met alleen achten en een diploma haal je het momenteel niet of je moet je ambities flink bijstellen. Natuurlijk zijn er nog steeds mogelijkheden, maar alleen een pientere knaap zijn is niet meer genoeg, gewoon omdat er al een heleboel slimme en sociale mensen zijn die graag allemaal hetzelfde werk willen doen.
Dat is het grote overaanbod waar ik het over had. Hattricker zit duidelijk in de 'denial' fase, gewoon pretenderen alsof er niets aan de hand is. Daar hebben studenten wat aan.....not
pi_107470724
Jullie zijn duidelijk geen (bedrijfs)economen. We zitten nu in een crisis dus het is logisch dat er meer werkloosheid is en dit merk je het snelst als je ondernemer bent of in het bedrijfsleven werkt. Maar het merendeel (>90%) werkt gewoon nog hoor. Het is niet zo dat je met een studie bedrijfseconomie niet aan de bak komt maar je blijft altijd gevoelig voor conjunctuurgolven. Als je nu gaat beginnen met studeren kun je er wel van uitgaan dat de crisis over ruim vijf jaar voorbij is en zijn er voldoende banen beschikbaar. Bedrijfseconomie is een degelijk opleiding, waar niet veel mis mee is.

En een persoon met een 8 gemiddeld met een willekeurige studie op WO niveau en die verder normaal is, heeft nog altijd veel kans op een mooie carrière.
pi_107473252
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:26 schreef hattricker het volgende:
Jullie zijn duidelijk geen (bedrijfs)economen. We zitten nu in een crisis dus het is logisch dat er meer werkloosheid is en dit merk je het snelst als je ondernemer bent of in het bedrijfsleven werkt. Maar het merendeel (>90%) werkt gewoon nog hoor. Het is niet zo dat je met een studie bedrijfseconomie niet aan de bak komt maar je blijft altijd gevoelig voor conjunctuurgolven. Als je nu gaat beginnen met studeren kun je er wel van uitgaan dat de crisis over ruim vijf jaar voorbij is en zijn er voldoende banen beschikbaar. Bedrijfseconomie is een degelijk opleiding, waar niet veel mis mee is.

En een persoon met een 8 gemiddeld met een willekeurige studie op WO niveau en die verder normaal is, heeft nog altijd veel kans op een mooie carrière.
Ja dat lijkt mij ook, een crisis duurt niet eeuwig. Maar als ik alles zo lees komt het er dus op neer dat je als econometrist een specifieker beroep leert dan als bedrijfseconoom en een minder breed baanperspectief hebt. Das wel een nadeel, het lijkt me namelijk niet ideaal om 30 jaar hetzelfde beroep te doen, het lijkt me juist uitdagend om te wisselen van functie, al is het maar op bijvoorbeeld een andere locatie oid.
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2012 @ 11:57:57 #83
230491 Zith
pls tip
pi_107473413
Andere locatie, prima. Ander soort werk, bijv manager van de groep tristen, ook prima mogelijk. Een klein deel zal compleet ander werk doen en hun analytisch vermogen op andere dingen toepassen.

Je wordt gewoon specifieker opgeleid, dat heeft als voordeel dat je relatief veel kan vragen, en als nadeel dat je relatief meer hetzelfde soort werk gaat doen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:02:06 #84
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_107473556
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:45 schreef hattricker het volgende:

[..]

Trading zal ook (deels) verdwijnen doordat de beursen zullen fuseren en daardoor is er geen arbitrage meer mogelijk.
http://www.nu.nl/economie(...)uronext-mislukt.html
oj.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_107484292
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:26 schreef hattricker het volgende:

Och gut ja, daar heb je ook echt een universitaire economische studie voor nodig.

Er studeren gewoon te veel mensen economie, dus de gemiddelde student (die gewoon vrij slecht is, omdat het voor veel mensen een parkeerstudie is) zal wat moeite hebben met een baan vinden. Wil niet zeggen dat iemand die gewoon zijn best doet, bijbaantje, relevante job(s) en mooie cijfers gewoon een goede baan kan vinden.
pi_107484860
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:11 schreef Physics het volgende:

[..]

Och gut ja, daar heb je ook echt een universitaire economische studie voor nodig.

Er studeren gewoon te veel mensen economie, dus de gemiddelde student (die gewoon vrij slecht is, omdat het voor veel mensen een parkeerstudie is) zal wat moeite hebben met een baan vinden. Wil niet zeggen dat iemand die gewoon zijn best doet, bijbaantje, relevante job(s) en mooie cijfers gewoon een goede baan kan vinden.
Helemaal niet. Economen hebben nog een redelijke baangarantie, ookal strookt dat niet met jou gedachte. De bronnen die ik hier al heb gezien die men gebruikte om te bewijzen dat economen het lastig krijgen beweren juist het tegenovergestelde.
pi_107485173
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:26 schreef ufopiloot12 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Economen hebben nog een redelijke baangarantie, ookal strookt dat niet met jou gedachte. De bronnen die ik hier al heb gezien die men gebruikte om te bewijzen dat economen het lastig krijgen beweren juist het tegenovergestelde.
heb zelf economie gedaan, en er is zeker een groot overaanbod momenteel. De studie zelf stelt weinig voor hoor, het niveau is de laatste 10 jaar behoorlijk gedaald. Dit wordt uiteraard opgepikt door de markt, dus alleen met zo'n papiertje kom je er heel moeilijk. Gaat om erom wat je ernaast kan doen.
pi_107485432
quote:

Ik vrees dat we nog meer forse economische crises gaan krijgen in de komende decennia. De grondstoffen worden steeds schaarser, de wereldbevolking neemt toe, de welvaart neemt in twee landen die meer dan 1/3de van de wereldbevolking bevatten sterk toe met als gevolg dat de vraag naar de schaarser wordende grondstoffen nog verder toeneemt, we gaan met de huidige technologie geen kunstmest meer hebben zogauw de fossiele brandstoffen op zijn, ondertussen zijn er mogelijk nog klimaatproblemen en waarschijnlijk is dit lijstje nog onvolledig.

Ik ben geen pessimist maar het lijkt mij logisch dat de vraag naar bèta's toe zal nemen en dat de vraag naar mensen die niet mee kunnen werken aan technologische oplossingen zal afnemen, simpelweg omdat die technologische oplossingen voor onze welvaart cruciaal zijn. Hell, het zijn die technologische oplossingen waar we überhaupt onze welvaart aan te danken hebben (feit, elke historicus zal dit bevestigen), de economen hebben in dit proces eerder een faciliterende rol dan dat ze die welvaart creëren. Mensen lijken dat vaak te vergeten maar reken er maar op dat ze met hun neus op de feiten zullen worden gedrukt zogauw die welvaart echt onder druk komt te staan.
Just my two cents.
#NoDAPL
pi_107485834
Bram_van_loon je hebt zeker gelijk daarom vind ik dat er veel meer moet worden geinvesteerd in ruimtevaart technologie want de aarde zal op den duur niet voldoen.

maar ik ga nu oftopic.
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:08:06 #90
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_107486406
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:26 schreef ufopiloot12 het volgende:

[..]

Voor 'echte' economen (wo) is er altijd nog wel wat te doen. Dat is zowel relatief als absoluut gezien ook maar een kleine groep mensen. Hoewel het aantal mogelijkheden ook daar enigszins is terug gelopen merk ik bij mijn jaargenoten dat ze redelijk veel kansen kregen en hebben aangepakt. Zowel binnen als buiten de Zuidas/Nederland.

Maar ook voor ambitieuze economen zijn het slechte tijden. Niet alle grote en bekende (consultancy) kantoren draaien zo lekker meer. Het is een publiek geheim dat veel mensen met een vast contract al een tijdje zonder opdrachten zitten en dus een deel van hun dag vullen met koffie zetten en 9gag scrollen. Niet bepaald de werkzaamheden die men voor ogen had toen er zes jaar geleden (voor de val van Lehman Brothers) in the city nog gevochten werd om alles wat op een hypo leek. De aanwas van nieuwe krachten ('via een traineeship zien wij wel waar je terecht kan komen') is ook verminderd en een stuk selectiever (niet alleen op cijfers!).

Bedrijfskundigen en de hele hbo kliek (HES) is ook een minder leuk verhaal. De combinatie varkenscyclus en crisis hakt er goed op in. Stage is prima te krijgen, maar een vaste aanstelling is knokken. Thuis zitten hoeft niet - dankzij de vergrijzing zijn er altijd vervangers nodig - maar als je de studie deed om 'lekker centjes te verdienen' had je beter loodgieter kunnen worden.

Een typisch bericht als: http://www.nu.nl/economie/2658078/ing-schrapt-2700-banen.html is wel een mooie illustratie van wat ik bedoel. Het zijn niet alleen maar mbo'rs communicatie en schoonmakers die het veld ruimen als er gereorganiseerd wordt. In tegendeel zelfs.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_107491472
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Voor 'echte' economen (wo) is er altijd nog wel wat te doen. Dat is zowel relatief als absoluut gezien ook maar een kleine groep mensen. Hoewel het aantal mogelijkheden ook daar enigszins is terug gelopen merk ik bij mijn jaargenoten dat ze redelijk veel kansen kregen en hebben aangepakt. Zowel binnen als buiten de Zuidas/Nederland.

Maar ook voor ambitieuze economen zijn het slechte tijden. Niet alle grote en bekende (consultancy) kantoren draaien zo lekker meer. Het is een publiek geheim dat veel mensen met een vast contract al een tijdje zonder opdrachten zitten en dus een deel van hun dag vullen met koffie zetten en 9gag scrollen. Niet bepaald de werkzaamheden die men voor ogen had toen er zes jaar geleden (voor de val van Lehman Brothers) in the city nog gevochten werd om alles wat op een hypo leek. De aanwas van nieuwe krachten ('via een traineeship zien wij wel waar je terecht kan komen') is ook verminderd en een stuk selectiever (niet alleen op cijfers!).

Bedrijfskundigen en de hele hbo kliek (HES) is ook een minder leuk verhaal. De combinatie varkenscyclus en crisis hakt er goed op in. Stage is prima te krijgen, maar een vaste aanstelling is knokken. Thuis zitten hoeft niet - dankzij de vergrijzing zijn er altijd vervangers nodig - maar als je de studie deed om 'lekker centjes te verdienen' had je beter loodgieter kunnen worden.

Een typisch bericht als: http://www.nu.nl/economie/2658078/ing-schrapt-2700-banen.html is wel een mooie illustratie van wat ik bedoel. Het zijn niet alleen maar mbo'rs communicatie en schoonmakers die het veld ruimen als er gereorganiseerd wordt. In tegendeel zelfs.
Dat lijkt me ook idd, des noods pikken de WO'ers de baantjes in die anders door HBO'ers ingevuld zouden worden. Ik had trouwens altijd een beetje het idee dat bedrijseconomen en bedrijfskundigen een beetje hetzelfde beroep deden. Is er echt zo'n groot verschil tussen dat een bedrijfskundige nooit en te nimmer het beroep van een bedrijfseconoom kan doen en vice versa?
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:59:30 #92
256829 Sokz
Livin' the life
pi_107501282
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:59 schreef Physics het volgende:
The Blackstone Group, KKR
Ook direct vanuit de universiteit?
pi_107507762
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:57 schreef Zith het volgende:
Je wordt gewoon specifieker opgeleid, dat heeft als voordeel dat je relatief veel kan vragen, en als nadeel dat je relatief meer hetzelfde soort werk gaat doen.
Exact!
quote:
Het zal er toch ooit van komen vermoed ik. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:11 schreef Physics het volgende:

[..]

Leuke aannames maar economie is geen parkeerstudie. Er studeren ten eerste niet zoveel mensen economie en dat komt omdat er nog redelijk wat wiskunde in zit. Alleen jij als econometrie student kan het denk ik lastig inschatten wat een gemiddelde studie aan een universiteit voorstelt. De universiteit is sowieso niet voor iedereen weggelegd, laat staan een studie econometrie.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:34 schreef Homey het volgende:

[..]

heb zelf economie gedaan, en er is zeker een groot overaanbod momenteel. De studie zelf stelt weinig voor hoor, het niveau is de laatste 10 jaar behoorlijk gedaald. Dit wordt uiteraard opgepikt door de markt, dus alleen met zo'n papiertje kom je er heel moeilijk. Gaat om erom wat je ernaast kan doen.
Hoe kom je erbij dat het niveau in afgelopen 10 jaar behoorlijk is gedaald? Je eigen gedachte? Het lijkt mij nogal overdreven.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Klopt
pi_107508051
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:32 schreef hattricker het volgende:

[..]

Exact!

[..]

Het zal er toch ooit van komen vermoed ik. ;)

[..]

Leuke aannames maar economie is geen parkeerstudie. Er studeren ten eerste niet zoveel mensen economie en dat komt omdat er nog redelijk wat wiskunde in zit. Alleen jij als econometrie student kan het denk ik lastig inschatten wat een gemiddelde studie aan een universiteit voorstelt. De universiteit is sowieso niet voor iedereen weggelegd, laat staan een studie econometrie.

[..]

Hoe kom je erbij dat het niveau in afgelopen 10 jaar behoorlijk is gedaald? Je eigen gedachte? Het lijkt mij nogal overdreven.

[..]

Klopt
Haha, economie is geen parkeerstudie.. Moet je de gemiddelde eerstejaars eens vragen waarom hij voor de studie gekozen heeft. Het is niet zo erg als bedrijfskunde of rechten nee, maar het is geen studie waar 90% van de mensen zit omdat ze dit echt willen na uitgebreid beraad.
pi_107508141
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:32 schreef hattricker het volgende:

[..]

Niet alleen mijn eigen gedachte, ook mijn ervaring.
Ook de ervaring van vele mede studenten, en hoogleraren die ik heb gesproken.
Oorzaken: massale toestroom van studenten terwijl de capaciteit min of meer hetzelfde is gebleven. En bedrijfskunde en economie zijn samen gegaan terwijl het bekend was dat bedrijfskunde van veel lager niveau was dan economie, gevolg is dat het niveau van economie naar beneden is gehaald. Nogmaals, ik heb zelf economie gedaan dus ik weet waar ik het over heb, het liefst had ik het ook anders gezien. Dit effect zag je al eerder bij psychologie.
Kijk maar eens naar vacatures online. Die zijn behoorlijk schaars, en vacatures waarbij specifiek naar een WO econoom wordt gevraagd zijn helemaal nauwelijks te vinden. En dat terwijl 1000+ zoekers zijn. You do the math. Echt, het gaat erom wat je ernaast doet aan werkervaring en extra skills zoals een vreemde taal naast engels helpt ontzettend. Ook goeie beheersing van IT systemen is belangrijk.
pi_107508179
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:48 schreef Physics het volgende:

[..]

Haha, economie is geen parkeerstudie.. Moet je de gemiddelde eerstejaars eens vragen waarom hij voor de studie gekozen heeft. Het is niet zo erg als bedrijfskunde of rechten nee, maar het is geen studie waar 90% van de mensen zit omdat ze dit echt willen na uitgebreid beraad.
Echt om heel eerlijk te zijn had ik een andere studie gekozen met de wetenschap van nu. Maar goed dat is een gegeven paard achteraf in de bek kijken. Het is een massa studie, en bij massa studies is de gemiddelde passie en motivatie van de student ver te zoeken. Als ik later kinderen krijg ga ik ze wel goed advies geven, want dat heb ik nooit gekregen.
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:12:15 #97
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_107508600
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:48 schreef Physics het volgende:

[..]

Het eerste jaar geeft geen goede indicatie van het niveau van de studie. Bedrijfskunde en economie zijn in de meeste steden samen gegaan en de uitval in het eerste jaar is hoog. Economie op de universiteit is heel anders dan M&O en economie op de middelbare school. Studenten krijgen daarom de kans om na het eerste jaar door te gaan met het minder wiskundige bedrijfskunde of over te stappen naar een andere studie.

Mensen die in het laatste jaar zitten van economie (geen bedrijfskunde) hebben hier wel vaak bewust voor gekozen.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:52 schreef Homey het volgende:

[..]

Niet alleen mijn eigen gedachte, ook mijn ervaring.
Ook de ervaring van vele mede studenten, en hoogleraren die ik heb gesproken.
Oorzaken: massale toestroom van studenten terwijl de capaciteit min of meer hetzelfde is gebleven. En bedrijfskunde en economie zijn samen gegaan terwijl het bekend was dat bedrijfskunde van veel lager niveau was dan economie, gevolg is dat het niveau van economie naar beneden is gehaald. Nogmaals, ik heb zelf economie gedaan dus ik weet waar ik het over heb, het liefst had ik het ook anders gezien. Dit effect zag je al eerder bij psychologie.
Kijk maar eens naar vacatures online. Die zijn behoorlijk schaars, en vacatures waarbij specifiek naar een WO econoom wordt gevraagd zijn helemaal nauwelijks te vinden. En dat terwijl 1000+ zoekers zijn. You do the math. Echt, het gaat erom wat je ernaast doet aan werkervaring en extra skills zoals een vreemde taal naast engels helpt ontzettend. Ook goeie beheersing van IT systemen is belangrijk.
Voor economen vormen internet advertenties geen goede indicator van het aanbod aan werk. Veel selectie vindt buiten de standaard advertenties om plaats en er wordt door bedrijven nog steeds een boel sponsoring gestoken in het werven van aanwas.

Zou men uitgaan van internetadvertenties dan zou men geneigd zijn te denken dat men alleen zit te wachten op ongeschoolde callcenter out-bound medewerkers en mensen voor in 'sales'.
--
pi_107520537
quote:
Alleen jij als econometrie student kan het denk ik lastig inschatten wat een gemiddelde studie aan een universiteit voorstelt.
Waarom kan hij als econometriestudent moeilijk inschatten wat een gemiddelde opleiding aan een universiteit voorstelt?

quote:
De universiteit is sowieso niet voor iedereen weggelegd, laat staan een studie econometrie.
Er bestaat niet zoiets als de universiteit wanneer je kijkt naar de zwaarte van de opleiding. Dat verschilt enorm tussen opleidingen en er zullen vast opleidingen op het HBO zijn die moeilijker zijn dan bepaalde universitaire opleidingen.
Wij hebben binnen het VWO een selectie en onder die groepen mensen vindt er zelfselectie plaats (een onderschat fenomeen?), tenslotte valt bij de opleiding zelf ook nog een deel af (weer een selectiemoment). Het is niet omdat iedereen die een VWO-diploma heeft naar een universiteit mag dat daarom alle universitaire opleidingen even zwaar zijn.
#NoDAPL
pi_107520753
@Ryon

Ga eens in op zijn andere argument: het verlaagde niveau t.g.v. de fusie van bedrijfskunde (slechtere studenten) en economie (betere studenten).

quote:
Mensen die in het laatste jaar zitten van economie (geen bedrijfskunde) hebben hier wel vaak bewust voor gekozen.
Die groep studenten is natuurlijk relatief groter in het laatste jaar, hoe groot laat ik in het midden.
Het is ook heel goed mogelijk dat je voor economie kiest omdat je niet kan kiezen en dat je het vervolgens interessant gaat vinden.
Maar daar gaat het volgens mij niet om, zijn punt was dat het niveau in de eerste jaren wordt verlaagd omdat er nog zoveel minder gemotiveerde en geïnteresseerde studenten in de groep zitten.
Dat klinkt logisch als je weet dat er door de overheid een enorme pressie wordt uitgeoefend op de universiteiten om een hoog percentage studenten te laten slagen, dit uiteraard via financiële sancties.

quote:
Veel selectie vindt buiten de standaard advertenties om plaats en er wordt door bedrijven nog steeds een boel sponsoring gestoken in het werven van aanwas.
Onderscheidt economie zich hiermee van andere opleidingen (bijv. werktuigkunde)?
#NoDAPL
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:39:43 #100
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_107531307
Ik denk dat voor goede bedrijfseconomen ( finance en accounting) altijd wel werk te vinden is. Voor de marketing en strategisch managment lui lijkt mij dat een stuk moeilijker.
'wat niet rekt, dat scheurt'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')