abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2012 @ 11:09:07 #176
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_107706718
Precies op de dag dat ik EINDELIJK weer eens gebeld wordt om uitgezonden te worden via het uitzendbureau, ben ik weer verkouden.... ;( Helaas, kan ik beter even bijkomen. (Ken mezelf, als ik nu over me grenzen heen ga lig ik er met gemak 2 weken uit....) En zeker met die vrijwilligerswerk vakantie van volgende week...Heb me energie wel nodig.
pi_107707142
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:05 schreef YebCar het volgende:

[..]

niet gelijk een mailtje naar de CC lijst gestuurd met de mededeling dat ze ergens anders op gesprek kunnen komen voor een vorstelijk salaris? O-)
Jullie zijn allemaal afgewezen :-D Ga maar snel op zoek naar wat anders :D
  dinsdag 7 februari 2012 @ 11:59:40 #178
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_107708319
Ja hoor...heb ik gisteren te horen gekregen dat ik een baan heb, krijg ik vandaag een mailtje van een bureau die misschien iets heeft in de buurt. De baan die ik heb geaccepteerd is alleen een stuk relevanter, dus die gaat het worden ;) Dan maar iedere dag een eind reizen :)

Het is ook altijd hetzelfde he :P Tenminste...dat is mijn ervaring...
pi_107708401
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:24 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Jullie zijn allemaal afgewezen :-D Ga maar snel op zoek naar wat anders :D
zoiets.
wel via je eigen mailaccount natuurlijk
en eronder
groetjes, DownToEarth
  dinsdag 7 februari 2012 @ 12:30:03 #180
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_107709286
Jeej! Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek in een laboratorium *O*
Ik vind het zo spannend! Het is dé functie met dé uren!
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_107710655
Hier begint de paniek toch redelijk uit te breken nu het einde van het geld in zicht is. Afwijzing na afwijzing, zelfs bij winkels word ik afgewezen vanwege 'gebrek aan ervaring'. Ik word er onderhand zó ontzettend moedeloos van. Deze week maar weer een zooitje open sollicitaties eruit dan maar..

*diepe zucht*
pi_107710741
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:16 schreef Daph_ het volgende:
Hier begint de paniek toch redelijk uit te breken nu het einde van het geld in zicht is. Afwijzing na afwijzing, zelfs bij winkels word ik afgewezen vanwege 'gebrek aan ervaring'. Ik word er onderhand zó ontzettend moedeloos van. Deze week maar weer een zooitje open sollicitaties eruit dan maar..

*diepe zucht*
krijg je afwijzing per mail/post? of bij/na een gesprek?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:21:45 #183
354577 qazplm
knowledge is power
pi_107710830
quote:

*diepe zucht*
En bij uitzendbureaus?
pi_107715114
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 17:04 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Klok en klepel?
De werkkostenregeling is een regeling voor de belastingheffing. Dit betekent dat een werkgever gewoon moet betalen en dat het dus gewoon geld kost.
Ik had begrepen dat het voor de werkgever op nul zou uitkomen :o Ik heb de vraag even bij de personeelsadministratie neergelegd, ik ben benieuwd!
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_107716570
quote:

*diepe zucht*
Schoonmaakwerk/Callcenters al overwogen? Daar is vaak altijd wel werk in.
En inderdaad, om moedeloos van te worden. Ik herken het helemaal. Kan ook niet zoveel vacatures vinden die passend zijn (wel nog een hele leuke lopen voor een tijdelijke functie), en bij winkels en dergelijke heb ik ook "te weinig ervaring". 3 jaar bij Hema gewerkt, maar blijkbaar is dat niet goed genoeg. Pfff. :P

Sterkte.
pi_107717178
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Schoonmaakwerk/Callcenters al overwogen? Daar is vaak altijd wel werk in.
En inderdaad, om moedeloos van te worden. Ik herken het helemaal. Kan ook niet zoveel vacatures vinden die passend zijn (wel nog een hele leuke lopen voor een tijdelijke functie), en bij winkels en dergelijke heb ik ook "te weinig ervaring". 3 jaar bij Hema gewerkt, maar blijkbaar is dat niet goed genoeg. Pfff. :P

Sterkte.
Zo makkelijk is het ook weer niet om schoonmaakwerk te vinden, tenminste bij mij niet. :{
Overal waar ik op gesolliciteerd heb qua schoonmaken zoeken ze echt mensen die al ervaring hebben met schoonmaken.
En callcenter werk is er inderdaad wel te vinden, maar de vraag is hoelang hou je het daar vol. :r
pi_107717515
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:17 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Zo makkelijk is het ook weer niet om schoonmaakwerk te vinden, tenminste bij mij niet. :{
Overal waar ik op gesolliciteerd heb qua schoonmaken zoeken ze echt mensen die al ervaring hebben met schoonmaken.
En callcenter werk is er inderdaad wel te vinden, maar de vraag is hoelang hou je het daar vol. :r
Schoonmaakwerk vind je inderdaad niet makkelijk, en om aan de kassa te zitten moet je tegenwoordig WO opleiding hebben. En het liefst gepromoveerd zijn op de functionaliteit van de kassa.

[ Bericht 1% gewijzigd door DownToEarth op 07-02-2012 18:21:16 ]
pi_107718532
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:27 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Schoonmaakwerk vind je inderdaad niet makkelijk, en voor aan de kassa te zitten moet je tegenwoordig WO opleiding hebben.
Ja dat slaat echt nergens op, dat je voor bepaald simpel werk al een HBO/WO diploma moet hebben. :O

Echt ik weet nog wel jaren geleden, dan kon je zo het uitzendbureau inlopen met de vraag 'ik zoek werk heb je dat', en een paar dagen later kon je al ergens aan de slag. (magazijnwerk, productiewerk, spuiter etc. Maar nu moet je zelfs voor dat soort werk al bepaalde certificaten hebben en zoveel jaren ervaring.
pi_107718587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:55 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Ja dat slaat echt nergens op, dat je voor bepaald simpel werk al een HBO/WO diploma moet hebben. :O
Als je naar salaris kijkt/vraagt dan weet je genoeg.
pi_107718648
Hier is ook niets met schoonmaakwerk. Heb bij 3 verschillende instellingen gesolliciteerd, maar vrienden die er al werken krijgen ook geen klussen meer binnen omdat er simpelweg niets te doen is. :S
pi_107718887
een baan met 2500 bruto komt er gemiddeld 100 sollicitaties voor binnen
daarvan word 4/5 gelijk afgestreept

hou je nog 20 over die interessant zijn waarvan er 3-15? mogen komen :P . ze hebben dus genoeg keus

[ Bericht 9% gewijzigd door YebCar op 07-02-2012 17:38:26 ]
pi_107721546
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:27 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Schoonmaakwerk vind je inderdaad niet makkelijk, en om aan de kassa te zitten moet je tegenwoordig WO opleiding hebben. En het liefst gepromoveerd zijn op de functionaliteit van de kassa.
Die opleidingseis om achter de kassa te zitten hebben ze bewust gedaan om een bepaald slag mensen niet te hoeven weigeren met als risico dat je een aanklacht wegens discriminatie zou krijgen. Hou hier overigens met overige sollicitaties ook rekening mee. HBO niveau betekent niet dat je HBO gedaan hoeft te hebben..... het niveau kun je ook hebben zonder een HBO opleiding.

Echter zullen de MBO pauperstudenten niet op dit soort functies reageren hetgeen de bedoeling is.
pi_107721553
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:19 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat het voor de werkgever op nul zou uitkomen :o Ik heb de vraag even bij de personeelsadministratie neergelegd, ik ben benieuwd!
Bedrijven mogen door de werkkostenregeling de opleiding in 'de vrije ruimte' stoppen. Als je dus niet te veel andere vergoedingen/verstrekkingen krijgt, dan is dit deel vrijgesteld van belastingheffing. Uiteraard betaald je werkgever wel gewoon de opleiding.
pi_107733102
Zin om je eens lekker te ergeren aan de standaard gedachte van de gemiddelde (werkende) Fok!ker dat elke werkloze wel zo weer aan de baan zou kunnen en niet moet zeuren?

http://frontpage.fok.nl/c(...)erken-werklozen.html

[ Bericht 2% gewijzigd door skinflint op 07-02-2012 22:41:53 ]
pi_107740953
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:34 schreef skinflint het volgende:
Zin om je eens lekker te ergeren aan de standaard gedachte van de gemiddelde (werkende) Fok!ker dat elke werkloze wel zo weer aan de baan zou kunnen en niet moet zeuren?

http://frontpage.fok.nl/c(...)erken-werklozen.html
Typische gedachte van een werkende. Die denkt dat je zomaar even bij de Jumbo kunt gaan werken. Dat kun je wel op je buik schrijven.
pi_107744016
Zou gister een gesprek hebben, had er echt heel veel zin in en goed voorbereid, werd er gebeld dat het niet door kan gaan (i.v.m. ziekte, dus niks aan te doen). Nu weer bijna drie weken wachten op dat gesprek en dat terwijl ik dat eigenlijk af wil wachten, omdat het iets is dat ik echt heel graag wil. Vind het niet relaxed om in de tussentijd dan ook met andere dingen bezig te zijn die misschien wel wat worden. Maar echt, ik baal er nu een dag later nog steeds zo van! Ook echt geen zin in weer drie weken niks doen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 8 februari 2012 @ 11:02:58 #197
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_107744194
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:45 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Typische gedachte van een werkende. Die denkt dat je zomaar even bij de Jumbo kunt gaan werken. Dat kun je wel op je buik schrijven.
Mee eens. Zoals ik geloof ik ergens heb gezegd heb ik een ICT achtergrond, maar kom ik momenteel nergens aan de bak. Twee maanden terug liep ik een uitzendbureau binnen met de mededeling dat ik op zoek was naar eender wat voor soort werk dan ook, en het enige antwoord wat ik kreeg na een blik op mijn CV was dat ze niets voor mij konden betekenen.

Ik denk dat er meer werkgevers van ongeschoold werk, geschoold personeel weigeren dan omgekeerd.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_107755999
Vandaag ontving ik een uitnodiging voor een leuke trainee functie in de ICT. Nu ben ik geen ICT'er, maar ze zochten meer op het type persoon dan op de inhoudelijke kennis. En op dat gebied heb ik wel iets te bieden.

Ik wacht ook nog op m'n telefoontje uit Haarlem voor de uitslag van mijn test. Als die goed is, doen ze een aanbod. De kans is groot dat ik slaag, maar het blijft vervelend om in de spanning te zitten. Je zal net die ene zijn die zakt.
pi_107756182
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:02 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Mee eens. Zoals ik geloof ik ergens heb gezegd heb ik een ICT achtergrond, maar kom ik momenteel nergens aan de bak. Twee maanden terug liep ik een uitzendbureau binnen met de mededeling dat ik op zoek was naar eender wat voor soort werk dan ook, en het enige antwoord wat ik kreeg na een blik op mijn CV was dat ze niets voor mij konden betekenen.

Ik denk dat er meer werkgevers van ongeschoold werk, geschoold personeel weigeren dan omgekeerd.
Ja, en dan komen ze vervolgens met de reden dat "je je anders gaat vervelen" of dat "je toch zo weer weg bent, omdat je een betere baan gevonden hebt".
Om die laatste reden ben ik na m'n afstuderen afgewezen als tutor op de uni; omdat m'n cijfers te hoog waren, ja "en dan heb je binnen no time een andere baan" :') Ja, dat blijkt..!
Smile, tomorrow will be worse...
pi_107757091
heb dus weer voor het eerst sinds jaren een gesprek achter de rug
mijn god wat was ik opeens zenuwachtig, niet goed uit me woorden komen, overal heenkijken, rare antwoorden geven, beetje stotteren. Hoop maar dat ze daar doorheen kijken en toch kan inzien dat ik wel ervaring meebreng :P

maar ik denk niet dat het hem gaat worden. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')