Jullie zijn allemaal afgewezen :-D Ga maar snel op zoek naar wat andersquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:05 schreef YebCar het volgende:
[..]
niet gelijk een mailtje naar de CC lijst gestuurd met de mededeling dat ze ergens anders op gesprek kunnen komen voor een vorstelijk salaris?
zoiets.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:24 schreef DownToEarth het volgende:
[..]
Jullie zijn allemaal afgewezen :-D Ga maar snel op zoek naar wat anders
krijg je afwijzing per mail/post? of bij/na een gesprek?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:16 schreef Daph_ het volgende:
Hier begint de paniek toch redelijk uit te breken nu het einde van het geld in zicht is. Afwijzing na afwijzing, zelfs bij winkels word ik afgewezen vanwege 'gebrek aan ervaring'. Ik word er onderhand zó ontzettend moedeloos van. Deze week maar weer een zooitje open sollicitaties eruit dan maar..
*diepe zucht*
En bij uitzendbureaus?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:16 schreef Daph_ het volgende:
Hier begint de paniek toch redelijk uit te breken nu het einde van het geld in zicht is. Afwijzing na afwijzing, zelfs bij winkels word ik afgewezen vanwege 'gebrek aan ervaring'. Ik word er onderhand zó ontzettend moedeloos van. Deze week maar weer een zooitje open sollicitaties eruit dan maar..
*diepe zucht*
Ik had begrepen dat het voor de werkgever op nul zou uitkomenquote:Op maandag 6 februari 2012 17:04 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Klok en klepel?
De werkkostenregeling is een regeling voor de belastingheffing. Dit betekent dat een werkgever gewoon moet betalen en dat het dus gewoon geld kost.
Schoonmaakwerk/Callcenters al overwogen? Daar is vaak altijd wel werk in.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:16 schreef Daph_ het volgende:
*diepe zucht*
Zo makkelijk is het ook weer niet om schoonmaakwerk te vinden, tenminste bij mij niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Schoonmaakwerk/Callcenters al overwogen? Daar is vaak altijd wel werk in.
En inderdaad, om moedeloos van te worden. Ik herken het helemaal. Kan ook niet zoveel vacatures vinden die passend zijn (wel nog een hele leuke lopen voor een tijdelijke functie), en bij winkels en dergelijke heb ik ook "te weinig ervaring". 3 jaar bij Hema gewerkt, maar blijkbaar is dat niet goed genoeg. Pfff.
Sterkte.
Schoonmaakwerk vind je inderdaad niet makkelijk, en om aan de kassa te zitten moet je tegenwoordig WO opleiding hebben. En het liefst gepromoveerd zijn op de functionaliteit van de kassa.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:17 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het ook weer niet om schoonmaakwerk te vinden, tenminste bij mij niet.![]()
Overal waar ik op gesolliciteerd heb qua schoonmaken zoeken ze echt mensen die al ervaring hebben met schoonmaken.
En callcenter werk is er inderdaad wel te vinden, maar de vraag is hoelang hou je het daar vol.
Ja dat slaat echt nergens op, dat je voor bepaald simpel werk al een HBO/WO diploma moet hebben.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:27 schreef DownToEarth het volgende:
[..]
Schoonmaakwerk vind je inderdaad niet makkelijk, en voor aan de kassa te zitten moet je tegenwoordig WO opleiding hebben.
Als je naar salaris kijkt/vraagt dan weet je genoeg.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:55 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Ja dat slaat echt nergens op, dat je voor bepaald simpel werk al een HBO/WO diploma moet hebben.
Die opleidingseis om achter de kassa te zitten hebben ze bewust gedaan om een bepaald slag mensen niet te hoeven weigeren met als risico dat je een aanklacht wegens discriminatie zou krijgen. Hou hier overigens met overige sollicitaties ook rekening mee. HBO niveau betekent niet dat je HBO gedaan hoeft te hebben..... het niveau kun je ook hebben zonder een HBO opleiding.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:27 schreef DownToEarth het volgende:
[..]
Schoonmaakwerk vind je inderdaad niet makkelijk, en om aan de kassa te zitten moet je tegenwoordig WO opleiding hebben. En het liefst gepromoveerd zijn op de functionaliteit van de kassa.
Bedrijven mogen door de werkkostenregeling de opleiding in 'de vrije ruimte' stoppen. Als je dus niet te veel andere vergoedingen/verstrekkingen krijgt, dan is dit deel vrijgesteld van belastingheffing. Uiteraard betaald je werkgever wel gewoon de opleiding.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:19 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat het voor de werkgever op nul zou uitkomenIk heb de vraag even bij de personeelsadministratie neergelegd, ik ben benieuwd!
Typische gedachte van een werkende. Die denkt dat je zomaar even bij de Jumbo kunt gaan werken. Dat kun je wel op je buik schrijven.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:34 schreef skinflint het volgende:
Zin om je eens lekker te ergeren aan de standaard gedachte van de gemiddelde (werkende) Fok!ker dat elke werkloze wel zo weer aan de baan zou kunnen en niet moet zeuren?
http://frontpage.fok.nl/c(...)erken-werklozen.html
Mee eens. Zoals ik geloof ik ergens heb gezegd heb ik een ICT achtergrond, maar kom ik momenteel nergens aan de bak. Twee maanden terug liep ik een uitzendbureau binnen met de mededeling dat ik op zoek was naar eender wat voor soort werk dan ook, en het enige antwoord wat ik kreeg na een blik op mijn CV was dat ze niets voor mij konden betekenen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 08:45 schreef DownToEarth het volgende:
[..]
Typische gedachte van een werkende. Die denkt dat je zomaar even bij de Jumbo kunt gaan werken. Dat kun je wel op je buik schrijven.
Ja, en dan komen ze vervolgens met de reden dat "je je anders gaat vervelen" of dat "je toch zo weer weg bent, omdat je een betere baan gevonden hebt".quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:02 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Mee eens. Zoals ik geloof ik ergens heb gezegd heb ik een ICT achtergrond, maar kom ik momenteel nergens aan de bak. Twee maanden terug liep ik een uitzendbureau binnen met de mededeling dat ik op zoek was naar eender wat voor soort werk dan ook, en het enige antwoord wat ik kreeg na een blik op mijn CV was dat ze niets voor mij konden betekenen.
Ik denk dat er meer werkgevers van ongeschoold werk, geschoold personeel weigeren dan omgekeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |