Op zich vind ik het ook niet erg om contant te betalen zonder de zorgverzekering erbij te betrekken. Kan dat bij psychologen gewoon?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Sommige instanties en organisaties doen daar belachelijk maar waar heel moeilijk over
Even lijstje erbij van wat een psycholoog nou kost.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:34 schreef Halcon het volgende:
Dat kan vast wel, maar is zonde als je ¤ 125,00 per maand betaalt voor een zorgverzekering die die kosten vergoedt.
Ik weet niet of dit cynisch is bedoeld, maar als je vaak gaat kan het best wel oplopen qua kosten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:36 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Even lijstje erbij van wat een psycholoog nou kost.
Individueel eerstelijnspsychologisch consult (45 min.)¤ 95.-
Individueel kort eerstelijnspsychologisch consult (22 min.)¤ 47,50-
Consult relatietherapie (per persoon)(45 min.)¤ 47,50-
Dubbel consult relatietherapie (p.p.)(60-90 min.)¤ 95.-
Toeslag huisbezoek¤ 47,50-
E-mail consult of Telefonisch consult van ongeveer 15 min.¤ 47,50-
Psychologisch onderzoek incl. mondelinge rapportage¤ 95.-
- Schriftelijke rapportage¤ 95.-
Doodzonde dus.
Niet cynisch als je een zorgverzekering hebt is het gewoon zonde om de kosten zelf te gaan betalen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit cynisch is bedoeld, maar als je vaak gaat kan het best wel oplopen qua kosten.
Dit. Eigenlijk kan je ook gewoon thuis laten bezorgen. Je weet dat je ouders je papieren lezen. Dus dan hoef jij er niet meer over te beginnen, maar kunnen je ouders dat doen als ze dat nodig achten. Gewoon lekker jezelf laten 'betrappen'.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:40 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Niet cynisch als je een zorgverzekering hebt is het gewoon zonde om de kosten zelf te gaan betalen.
Ik vind dat je bij zo iets wel heel goed na moet denken, voor je het weet stort je jezelf onnodig in de schulden. Extreem veel geld betalen alleen om je ouders voor de gek te houden is wat absurd.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Tof dat je nadenkt over een postadres benzin, alleen jammer dst je dat weken geleden niet van mij aannam. Overigens lijkt hulp zoeken mij belangrijker dan de kosten, althans, ik betaal het straks ook zelf
sorry, mits je het kunt missen uiteraard, maar ik dacht dat dat logisch wasquote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vind dat je bij zo iets wel heel goed na moet denken, voor je het weet stort je jezelf onnodig in de schulden. Extreem veel geld betalen alleen om je ouders voor de gek te houden is wat absurd.
Lijkt me in zijn geval natuurlijk niet. Geen werk, studeert nog, gaat eventueel nog een keer op kamers. Nee, dan kan je dat geld niet missen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:47 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
sorry, mits je het kunt missen uiteraard, maar ik dacht dat dat logisch was
Ik vind het ook absurd, En vroeg of laat komen zijn ouders er toch achter. Je kunt het wel verzwijgen maar open kaart spelen is en blijft gewoon beter.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Lijkt me in zijn geval natuurlijk niet. Geen werk, studeert nog, gaat eventueel nog een keer op kamers. Nee, dan kan je dat geld niet missen.
Of gewoon je ouders er per ongeluk achter te laten komen en als ze er naar vragen deel je gewoon mee wat je doet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:50 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Ik vind het ook absurd, En vroeg of laat komen zijn ouders er toch achter. Je kunt het wel verzwijgen maar open kaart spelen is en blijft gewoon beter.
Zo duur is zo'n postbusadres niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vind dat je bij zo iets wel heel goed na moet denken, voor je het weet stort je jezelf onnodig in de schulden. Extreem veel geld betalen alleen om je ouders voor de gek te houden is wat absurd.
Is ook een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Of gewoon je ouders er per ongeluk achter te laten komen en als ze er naar vragen deel je gewoon mee wat je doet.
Het gaat toch nergens meer over dat je een postadres moet hebben om maar zaken te kunne verzwijgen voor je ouders, Waar ze uiteindelijk toch achter gaan komen. Dan wees eerlijk en als je 21 bent word het tijd om een man te worden en daar horen nu eenmaal dit soort zaken bij dat je gewoon zegt dit is wat ik doe en daar moet je maar mee leren leven zo niet, Dan houd het op.quote:
Dat dus. Het toppunt van naïviteit wat mij betreft. Hoog tijd voor een wake-up call, zowel voor Benzin als voor zijn oudersquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Het gaat hem er volgens mij vooral om dat hun ouders het feit niet aan kunnen dat hun zoon niet perfect is...
Ze weten al lang dat hun zoon niet perfect is, anders was hij al wel eens met een meisje thuis gekomen, of met vrienden...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Het gaat hem er volgens mij vooral om dat hun ouders het feit niet aan kunnen dat hun zoon niet perfect is...
Maar even voor de duidelijkheid: Benzin wil in principe dus nu wel professionele hulp zoeken?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat dus. Het toppunt van naïviteit wat mij betreft. Hoog tijd voor een wake-up call, zowel voor Benzin als voor zijn ouders
Is dat zo vanzelfsprekend dan?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:08 schreef -Strawberry- het volgende:
Ze weten al lang dat hun zoon niet perfect is, anders was hij al wel eens met een meisje thuis gekomen.
Lijkt me een stap in de goede richting.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:08 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar even voor de duidelijkheid: Benzin wil in principe dus nu wel professionele hulp zoeken?
sinds wanneet staat perfectie gelijk aan het hebben van een vriendin?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ze weten al lang dat hun zoon niet perfect is, anders was hij al wel eens met een meisje thuis gekomen.
Bij wijze van spreken neem ik aanquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:10 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
sinds wanneet staat perfectie gelijk aan het hebben van een vriendin?
Ach, 21... dan kun je best dingen doen zonder dat je het gaat vertellen tegen je ouders,quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:58 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Is ook een mogelijkheid.
[..]
Het gaat toch nergens meer over dat je een postadres moet hebben om maar zaken te kunne verzwijgen voor je ouders, Waar ze uiteindelijk toch achter gaan komen. Dan wees eerlijk en als je 21 bent word het tijd om een man te worden en daar horen nu eenmaal dit soort zaken bij dat je gewoon zegt dit is wat ik doe en daar moet je maar mee leren leven zo niet, Dan houd het op.
Als je ouders ervan wilt overtuigen dat je leven op rolletjes loopt dan hoort een sociaal leven imo daar ook een beetje bij. Dus vrienden, of een vriendinnetje. Dat soort dingen. Ze vragen hem er niet voor niks vaak naar, met andere woorden ze weten wel dat het niet op alle vlakken goed met hem gaat.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:10 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
sinds wanneet staat perfectie gelijk aan het hebben van een vriendin?
ik vond het vooralsnog raar staan in een topic vol vrijgezellen, alsof die verre van perfect zijn automatischquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken neem ik aan
Ik vraag me ook af wat voor type mensen zijn ouders het zijn. Voor hetzelfde geldt zijn een beetje loners en hebben ze dit soort dingen minder door en doen er verder nog minder mee...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je ouders ervan wilt overtuigen dat je leven op rolletjes loopt dan hoort een sociaal leven imo daar ook een beetje bij. Dus vrienden, of een vriendinnetje. Dat soort dingen. Ze vragen hem er niet voor niks vaak naar, met andere woorden ze weten wel dat het niet op alle vlakken goed met hem gaat.
En dat geeft niet, maar dat idee dat zijn ouders zullen denken dat hij perfect is geloof ik niet zo.
Genoeg rare mensen hier andersquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:14 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik vond het vooralsnog raar staan in een topic vol vrijgezellen, alsof die verre van perfect zijn automatisch
Verre van perfect maak jij er dan weer van. Zo bedoelde ik het niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:14 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik vond het vooralsnog raar staan in een topic vol vrijgezellen, alsof die verre van perfect zijn automatisch
Maar ze vragen wel eens dingen aan hem over meisjes zei hij laatst. Dus blijkbaar wel.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat voor type mensen zijn ouders het zijn. Voor hetzelfde geldt zijn een beetje loners en hebben ze dit soort dingen minder door en doen er verder nog minder mee...
Ja dat kan maar de schijn ophouden voor in hun ogen is iets heel anders.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, 21... dan kun je best dingen doen zonder dat je het gaat vertellen tegen je ouders,
Huhwhutwhat?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Genoeg rare mensen hier anders
Dat ja, met zichzelf en voor zichzelf. Niet voor zijn ouders.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:25 schreef Terreros85 het volgende:
Als je al 21 jaar bij je ouders woont, weten ze heus wel wat voor vlees ze in de kuip hebben. Of dit voldoet aan hun verwachtingen is een tweede.
Als ik het verhaal van Benzin lees, moet hij eerst orde op zaken stellen met zichzelf. Versieren en relaties komen daarna pas. Volgens mij is dat de juiste volgorde.
Veel mensen niet. Nu ben ik echt heel erg eenzaam en doe ik te weinig, maar ik heb geen behoefte aan een heel druk sociaal leven. Ik zoek een middenwegquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:25 schreef usedtoknow het volgende:
Benzin Ik ben benieuwd of jij behoefte hebt aan veel mensen om je heen? Veel vrienden en veel ondernemen?
je kwam binnenkort langs hequote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:29 schreef benzin het volgende:
[..]
Veel mensen niet. Nu ben ik echt heel erg eenzaam en doe ik te weinig, maar ik heb geen behoefte aan een heel druk sociaal leven. Ik zoek een middenweg
Wat doe jij over het algemeen in weekenden?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:29 schreef benzin het volgende:
[..]
Veel mensen niet. Nu ben ik echt heel erg eenzaam en doe ik te weinig, maar ik heb geen behoefte aan een heel druk sociaal leven. Ik zoek een middenweg
Ik ruim wat op, kijk TV-series, lees boeken, speel gitaar, doe dingen voor mijn studie en zit achter de computer. Meestal wat te rommelen, heel af en toe heb ik tijd om even een uurtje te gamen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:36 schreef usedtoknow het volgende:
[..]
Wat doe jij over het algemeen in weekenden?
Ga je buiten je studie überhaupt met andere mensen om? Als in: spreek je wel eens af met vrienden of bekenden?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:41 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ruim wat op, kijk TV-series, lees boeken, speel gitaar, doe dingen voor mijn studie en zit achter de computer. Meestal wat te rommelen, heel af en toe heb ik tijd om even een uurtje te gamen.
Ik heb een paar keer met mensen van hier afgesprokenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:57 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ga je buiten je studie überhaupt met andere mensen om? Als in: spreek je wel eens af met vrienden of bekenden?
Dat is incidenteel, ook structurele contacten?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:01 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb een paar keer met mensen van hier afgesproken
Buiten studie en werk om heb ik geen structurele contacten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat is incidenteel, ook structurele contacten?
Ik bedoel het niet lullig hoor, maar als je nooit buiten komt ga je ook niemand tegenkomen. Je moet toch een beetje reclame maken voor jezelf, de boer op so to speak.
Niet dat mij dat veel succes brengt (ook niet succesloos overigens, het rendement is alleen niet je van dattum) maar mensen op plaatsen waar ik vaker kom herkennen me wel, en dat resulteert meer dan eens in leuke gesprekken. En ja, ook met leuke vrouwen
Het klinkt nu al alsof je blij bent als mensen je uberhaupt herkennenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat is incidenteel, ook structurele contacten?
Ik bedoel het niet lullig hoor, maar als je nooit buiten komt ga je ook niemand tegenkomen. Je moet toch een beetje reclame maken voor jezelf, de boer op so to speak.
Niet dat mij dat veel succes brengt (ook niet succesloos overigens, het rendement is alleen niet je van dattum) maar mensen op plaatsen waar ik vaker kom herkennen me wel, en dat resulteert meer dan eens in leuke gesprekken. En ja, ook met leuke vrouwen
Ik bedoel aan te geven dat het op een gegeven moment redelijk vanzelf gaat als je volhoudquote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:13 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het klinkt nu al alsof je blij bent als mensen je uberhaupt herkennen
Zo erg is het toch niet, Bart? Hoeveel structurele contacten heb jij eigenlijk?
Ik ook, Dat is de prijs die ik betaald heb om een andere weg in te kunnen slaanquote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:26 schreef tijnbrein het volgende:
Helaas heb ik ook weinig sociale contacten.Een beetje zoals Benzin dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |