abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107298951

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft wil jou alles vertellen om het product te verkopen.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

------------------------------------------------------------------------------------

SC is verboden. Posts als 'hallo', 'goedemiddag' en dergelijke worden weggemod.
Geef ruimte aan nieuwe users en discussieer met respect.

Slow Chatten over dit onderwerp kan en mag hier

De OP vind je hier
pi_107298989
Even mijn laatste post herhalen:
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:30 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Sommige instanties en organisaties doen daar belachelijk maar waar heel moeilijk over
Op zich vind ik het ook niet erg om contant te betalen zonder de zorgverzekering erbij te betrekken. Kan dat bij psychologen gewoon?
pi_107299057
Dat kan vast wel, maar is zonde als je ¤ 125,00 per maand betaalt voor een zorgverzekering die die kosten vergoedt.
pi_107299144
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:34 schreef Halcon het volgende:
Dat kan vast wel, maar is zonde als je ¤ 125,00 per maand betaalt voor een zorgverzekering die die kosten vergoedt.
Even lijstje erbij van wat een psycholoog nou kost.

Individueel eerstelijnspsychologisch consult (45 min.)¤ 95.-
Individueel kort eerstelijnspsychologisch consult (22 min.)¤ 47,50-
Consult relatietherapie (per persoon)(45 min.)¤ 47,50-
Dubbel consult relatietherapie (p.p.)(60-90 min.)¤ 95.-
Toeslag huisbezoek¤ 47,50-
E-mail consult of Telefonisch consult van ongeveer 15 min.¤ 47,50-
Psychologisch onderzoek incl. mondelinge rapportage¤ 95.-
- Schriftelijke rapportage¤ 95.-

Doodzonde dus.
pi_107299203
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:36 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Even lijstje erbij van wat een psycholoog nou kost.

Individueel eerstelijnspsychologisch consult (45 min.)¤ 95.-
Individueel kort eerstelijnspsychologisch consult (22 min.)¤ 47,50-
Consult relatietherapie (per persoon)(45 min.)¤ 47,50-
Dubbel consult relatietherapie (p.p.)(60-90 min.)¤ 95.-
Toeslag huisbezoek¤ 47,50-
E-mail consult of Telefonisch consult van ongeveer 15 min.¤ 47,50-
Psychologisch onderzoek incl. mondelinge rapportage¤ 95.-
- Schriftelijke rapportage¤ 95.-

Doodzonde dus.
Ik weet niet of dit cynisch is bedoeld, maar als je vaak gaat kan het best wel oplopen qua kosten.
pi_107299257
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit cynisch is bedoeld, maar als je vaak gaat kan het best wel oplopen qua kosten.
Niet cynisch als je een zorgverzekering hebt is het gewoon zonde om de kosten zelf te gaan betalen.
pi_107299348
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:40 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Niet cynisch als je een zorgverzekering hebt is het gewoon zonde om de kosten zelf te gaan betalen.
Dit. Eigenlijk kan je ook gewoon thuis laten bezorgen. Je weet dat je ouders je papieren lezen. Dus dan hoef jij er niet meer over te beginnen, maar kunnen je ouders dat doen als ze dat nodig achten. Gewoon lekker jezelf laten 'betrappen'.
pi_107299383
Tof dat je nadenkt over een postadres benzin, alleen jammer dst je dat weken geleden niet van mij aannam. Overigens lijkt hulp zoeken mij belangrijker dan de kosten, althans, ik betaal het straks ook zelf :)
pi_107299427
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Tof dat je nadenkt over een postadres benzin, alleen jammer dst je dat weken geleden niet van mij aannam. Overigens lijkt hulp zoeken mij belangrijker dan de kosten, althans, ik betaal het straks ook zelf :)
Ik vind dat je bij zo iets wel heel goed na moet denken, voor je het weet stort je jezelf onnodig in de schulden. Extreem veel geld betalen alleen om je ouders voor de gek te houden is wat absurd.
pi_107299459
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:45 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik vind dat je bij zo iets wel heel goed na moet denken, voor je het weet stort je jezelf onnodig in de schulden. Extreem veel geld betalen alleen om je ouders voor de gek te houden is wat absurd.
sorry, mits je het kunt missen uiteraard, maar ik dacht dat dat logisch was ;)
pi_107299515
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:47 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

sorry, mits je het kunt missen uiteraard, maar ik dacht dat dat logisch was ;)
Lijkt me in zijn geval natuurlijk niet. Geen werk, studeert nog, gaat eventueel nog een keer op kamers. Nee, dan kan je dat geld niet missen.
pi_107299558
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:48 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Lijkt me in zijn geval natuurlijk niet. Geen werk, studeert nog, gaat eventueel nog een keer op kamers. Nee, dan kan je dat geld niet missen.
Ik vind het ook absurd, En vroeg of laat komen zijn ouders er toch achter. Je kunt het wel verzwijgen maar open kaart spelen is en blijft gewoon beter.
pi_107299593
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:50 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Ik vind het ook absurd, En vroeg of laat komen zijn ouders er toch achter. Je kunt het wel verzwijgen maar open kaart spelen is en blijft gewoon beter.
Of gewoon je ouders er per ongeluk achter te laten komen en als ze er naar vragen deel je gewoon mee wat je doet.
pi_107299734
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:45 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Zo duur is zo'n postbusadres niet.
pi_107299756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is een beter idee ja :)
pi_107299760
Of je doet het gewoon allemaal via de mail.
pi_107299853
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:51 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Of gewoon je ouders er per ongeluk achter te laten komen en als ze er naar vragen deel je gewoon mee wat je doet.
Is ook een mogelijkheid.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat toch nergens meer over dat je een postadres moet hebben om maar zaken te kunne verzwijgen voor je ouders, Waar ze uiteindelijk toch achter gaan komen. Dan wees eerlijk en als je 21 bent word het tijd om een man te worden en daar horen nu eenmaal dit soort zaken bij dat je gewoon zegt dit is wat ik doe en daar moet je maar mee leren leven zo niet, Dan houd het op.
pi_107300063
Het gaat hem er volgens mij vooral om dat hun ouders het feit niet aan kunnen dat hun zoon niet perfect is...
pi_107300150
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Het gaat hem er volgens mij vooral om dat hun ouders het feit niet aan kunnen dat hun zoon niet perfect is...
Dat dus. Het toppunt van naïviteit wat mij betreft. Hoog tijd voor een wake-up call, zowel voor Benzin als voor zijn ouders :Y
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_107300237
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Ze weten al lang dat hun zoon niet perfect is, anders was hij al wel eens met een meisje thuis gekomen, of met vrienden...

Maar hij moet niet meer alles blijven verzwijgen, gewoon stukje bij beetje eerlijker tegen ze zijn en dat masker laten vallen. En zelfstandiger worden vooral. Als een postbus daarbij helpt is het erg welkom natuurlijk. Naast dat hij dan eindelijk naar een psych kan gaan zonder dat zijn ouders het te weten hoeven te komen. :)
pi_107300251
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:06 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dat dus. Het toppunt van naïviteit wat mij betreft. Hoog tijd voor een wake-up call, zowel voor Benzin als voor zijn ouders :Y
Maar even voor de duidelijkheid: Benzin wil in principe dus nu wel professionele hulp zoeken?
pi_107300274
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:08 schreef -Strawberry- het volgende:

Ze weten al lang dat hun zoon niet perfect is, anders was hij al wel eens met een meisje thuis gekomen.
Is dat zo vanzelfsprekend dan?
pi_107300285
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:08 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Maar even voor de duidelijkheid: Benzin wil in principe dus nu wel professionele hulp zoeken?
Lijkt me een stap in de goede richting.
pi_107300304
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ze weten al lang dat hun zoon niet perfect is, anders was hij al wel eens met een meisje thuis gekomen.
sinds wanneet staat perfectie gelijk aan het hebben van een vriendin?
pi_107300305
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:09 schreef benzin het volgende:

[..]

Is dat zo vanzelfsprekend dan?
Zie mijn edit. Of met vrienden. Ja dat is redelijk vanzelfsprekend, een sociaal leven.
pi_107300334
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:10 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Bij wijze van spreken neem ik aan :P
pi_107300341
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:58 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Is ook een mogelijkheid.

[..]

Het gaat toch nergens meer over dat je een postadres moet hebben om maar zaken te kunne verzwijgen voor je ouders, Waar ze uiteindelijk toch achter gaan komen. Dan wees eerlijk en als je 21 bent word het tijd om een man te worden en daar horen nu eenmaal dit soort zaken bij dat je gewoon zegt dit is wat ik doe en daar moet je maar mee leren leven zo niet, Dan houd het op.
Ach, 21... dan kun je best dingen doen zonder dat je het gaat vertellen tegen je ouders,
pi_107300368
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:10 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Als je ouders ervan wilt overtuigen dat je leven op rolletjes loopt dan hoort een sociaal leven imo daar ook een beetje bij. Dus vrienden, of een vriendinnetje. Dat soort dingen. Ze vragen hem er niet voor niks vaak naar, met andere woorden ze weten wel dat het niet op alle vlakken goed met hem gaat.

En dat geeft niet, maar dat idee dat zijn ouders zullen denken dat hij perfect is geloof ik niet zo.
pi_107300472
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:11 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Bij wijze van spreken neem ik aan :P
ik vond het vooralsnog raar staan in een topic vol vrijgezellen, alsof die verre van perfect zijn automatisch
pi_107300473
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je ouders ervan wilt overtuigen dat je leven op rolletjes loopt dan hoort een sociaal leven imo daar ook een beetje bij. Dus vrienden, of een vriendinnetje. Dat soort dingen. Ze vragen hem er niet voor niks vaak naar, met andere woorden ze weten wel dat het niet op alle vlakken goed met hem gaat.

En dat geeft niet, maar dat idee dat zijn ouders zullen denken dat hij perfect is geloof ik niet zo.
Ik vraag me ook af wat voor type mensen zijn ouders het zijn. Voor hetzelfde geldt zijn een beetje loners en hebben ze dit soort dingen minder door en doen er verder nog minder mee...
pi_107300495
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:14 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik vond het vooralsnog raar staan in een topic vol vrijgezellen, alsof die verre van perfect zijn automatisch
Genoeg rare mensen hier anders :D
pi_107300547
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:14 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Verre van perfect maak jij er dan weer van. Zo bedoelde ik het niet.
pi_107300607
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:14 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af wat voor type mensen zijn ouders het zijn. Voor hetzelfde geldt zijn een beetje loners en hebben ze dit soort dingen minder door en doen er verder nog minder mee...
Maar ze vragen wel eens dingen aan hem over meisjes zei hij laatst. Dus blijkbaar wel.
Het kan zijn dat ze denken dat hij er geen behoefte aan heeft...
pi_107300748
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ach, 21... dan kun je best dingen doen zonder dat je het gaat vertellen tegen je ouders,
Ja dat kan maar de schijn ophouden voor in hun ogen is iets heel anders.
pi_107300791
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:14 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Genoeg rare mensen hier anders :D
Huhwhutwhat? :O
pi_107300897
Als je al 21 jaar bij je ouders woont, weten ze heus wel wat voor vlees ze in de kuip hebben. Of dit voldoet aan hun verwachtingen is een tweede.

Als ik het verhaal van Benzin lees, moet hij eerst orde op zaken stellen met zichzelf. Versieren en relaties komen daarna pas. Volgens mij is dat de juiste volgorde.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_107300917
Benzin Ik ben benieuwd of jij behoefte hebt aan veel mensen om je heen? Veel vrienden en veel ondernemen?
pi_107300989
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:25 schreef Terreros85 het volgende:
Als je al 21 jaar bij je ouders woont, weten ze heus wel wat voor vlees ze in de kuip hebben. Of dit voldoet aan hun verwachtingen is een tweede.

Als ik het verhaal van Benzin lees, moet hij eerst orde op zaken stellen met zichzelf. Versieren en relaties komen daarna pas. Volgens mij is dat de juiste volgorde.
Dat ja, met zichzelf en voor zichzelf. Niet voor zijn ouders.
pi_107301030
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:25 schreef usedtoknow het volgende:
Benzin Ik ben benieuwd of jij behoefte hebt aan veel mensen om je heen? Veel vrienden en veel ondernemen?
Veel mensen niet. Nu ben ik echt heel erg eenzaam en doe ik te weinig, maar ik heb geen behoefte aan een heel druk sociaal leven. Ik zoek een middenweg :)
pi_107301067
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:29 schreef benzin het volgende:

[..]

Veel mensen niet. Nu ben ik echt heel erg eenzaam en doe ik te weinig, maar ik heb geen behoefte aan een heel druk sociaal leven. Ik zoek een middenweg :)
je kwam binnenkort langs he ;)
pi_107301316
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:29 schreef benzin het volgende:

[..]

Wat doe jij over het algemeen in weekenden?
pi_107301429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:36 schreef usedtoknow het volgende:

[..]

Wat doe jij over het algemeen in weekenden?
Ik ruim wat op, kijk TV-series, lees boeken, speel gitaar, doe dingen voor mijn studie en zit achter de computer. Meestal wat te rommelen, heel af en toe heb ik tijd om even een uurtje te gamen.
pi_107301881
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:41 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik ruim wat op, kijk TV-series, lees boeken, speel gitaar, doe dingen voor mijn studie en zit achter de computer. Meestal wat te rommelen, heel af en toe heb ik tijd om even een uurtje te gamen.
Ga je buiten je studie überhaupt met andere mensen om? Als in: spreek je wel eens af met vrienden of bekenden?
pi_107301974
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:57 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ga je buiten je studie überhaupt met andere mensen om? Als in: spreek je wel eens af met vrienden of bekenden?
Ik heb een paar keer met mensen van hier afgesproken :)
pi_107302087
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:01 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik heb een paar keer met mensen van hier afgesproken :)
Dat is incidenteel, ook structurele contacten?

Ik bedoel het niet lullig hoor, maar als je nooit buiten komt ga je ook niemand tegenkomen. Je moet toch een beetje reclame maken voor jezelf, de boer op so to speak.

Niet dat mij dat veel succes brengt (ook niet succesloos overigens, het rendement is alleen niet je van dattum :P ) maar mensen op plaatsen waar ik vaker kom herkennen me wel, en dat resulteert meer dan eens in leuke gesprekken. En ja, ook met leuke vrouwen ;)
pi_107302126
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:05 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet lullig hoor, maar als je nooit buiten komt ga je ook niemand tegenkomen. Je moet toch een beetje reclame maken voor jezelf, de boer op so to speak.

Niet dat mij dat veel succes brengt (ook niet succesloos overigens, het rendement is alleen niet je van dattum :P ) maar mensen op plaatsen waar ik vaker kom herkennen me wel, en dat resulteert meer dan eens in leuke gesprekken. En ja, ook met leuke vrouwen ;)
Buiten studie en werk om heb ik geen structurele contacten.
pi_107302299
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:05 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Het klinkt nu al alsof je blij bent als mensen je uberhaupt herkennen :D

Zo erg is het toch niet, Bart? Hoeveel structurele contacten heb jij eigenlijk?
pi_107302713
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:13 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Het klinkt nu al alsof je blij bent als mensen je uberhaupt herkennen :D

Zo erg is het toch niet, Bart? Hoeveel structurele contacten heb jij eigenlijk?
Ik bedoel aan te geven dat het op een gegeven moment redelijk vanzelf gaat als je volhoud ;) En bij diegenen waar je dan wel eens mee aan de praat komt zijn gerust mensen waar ik het best op zou kunnen die ik beter zou willen leren kennen :P

Ik ga geregeld met vrienden uit eten, terrasjes doen als het weer er naar is, links en rechts op bezoek, en bij uitzondering wel eens een meeting :P
pi_107304528
Helaas heb ik ook weinig sociale contacten. :{ Een beetje zoals Benzin dus
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_107304600
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:26 schreef tijnbrein het volgende:
Helaas heb ik ook weinig sociale contacten. :{ Een beetje zoals Benzin dus
Ik ook, Dat is de prijs die ik betaald heb om een andere weg in te kunnen slaan :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')