Nu komen die vrouwen waarschijnlijk helemaal niet meer buiten. Dat zal ze leren..quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:16 schreef t-8one het volgende:
[..]
de PVV wil ze bevrijden van de onderdrukking!
whehehehequote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:16 schreef t-8one het volgende:
[..]
Inderdaad, door ze een kledingvoorschrift op te leggen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:16 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat is dan dus hypocriet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:17 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
*zucht*
Hoe vaak zou de afgelopen jaren gezegd zijn dat bivakmutsen bij -10, integraalhelmen en carnavalsmaskers buiten de scope van de wet vallen?
Tienduizend keer? Honderdduizend keer?
Vaak genoeg in ieder geval om heel veilig te kunnen aannemen dat je een 'ignorant dumbfuck' bent!
dan moet je die kerels van ze aanpakkenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:16 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat is niet hypocriet. Als je op die moment bivakmutsen mag dragen, dan mag je waarschijnlijk ook boerka's dragen. En anders niet. Beiden niet.quote:
Correct, sommige mensen kunnen zowaar nog nadenken!quote:De Raad van State uitte eerder nog kritiek over het verbod. De raad acht het verbod in strijd met de vrijheid van godsdienst en vraagt zich af of een boerkaverbod niet een te zwaar middel is.
quote:Volgens schattingen zijn er tot 150 'fulltime' boerka- en nikabdraagsters. Maximaal een paar honderd andere vrouwen dragen de kledingstukken ook wel bij gelegenheid
Dus geschat 150 stuks inclusief nikaabs.quote:Volgens schattingen zijn er tot 150 'fulltime' boerka- en nikabdraagsters. Maximaal een paar honderd andere vrouwen dragen de kledingstukken ook wel bij gelegenheid
Tja, dat mag.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan nog kom je ze zelden tot nooit tegen en bovendien heb je er simpelweg geen last van
Jou niet, ik vind het een ongewenste uitwas van een mij vijandelijke cultuur. Als mensen naar het Westen komen en onze cultuur omarmen, zouden ze zo'n 'ik verstop me, anders mag je me verkrachten'-kledingstuk niet aandoen. Het kledingstuk an sich staat dus voor criminalisering van de volkomen onschuldige man, voorkomend uit een anti-Westerse levensvisie.quote:boeit het mij nou dat er een paar 100 (misschien een kleine duizend) vrouwtjes als een soort spookje over straat schuivelen?
Bescherming van de eigen normen en waarden, afbakening van waar wij vinden dat culturele segregatie op dient te houden, het prettig houden van het straatbeeld en het voorkomen dat er nog meer rare gebruiken uit zandlanden vaste voet aan wal krijgen hier.quote:waar is zo'n verbod in hemelsnaam goed voor?
Dat is niet ons probleem. De openbare ruimte is dat wel!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
whehehehe
Ik denk trouwens dat je met deze wet een aantal vrouwen veroordeeld tot "gevangen" zitten in eigen huis. Die mogen natuurlijk niet meer naar buiten.
je zal er iig geen zetels op in hoeven te leveren en de PVV is weer ff stil ... baat het niet schaad het niet zullen ze wel denkenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
In het hele topic verwarring over hoeveelheid boerka's & nikaabs
[..]
Dus geschat 150 stuks inclusief nikaabs.
Zelfs dat niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is niet hypocriet. Als je op die moment bivakmutsen mag dragen, dan mag je waarschijnlijk ook boerka's dragen. En anders niet. Beiden niet.
En in die cultuur zijn we behoorlijk vrij om ons te kleden zoals we willen. Alleen voor deze vrouwen wordt nu een uitzondering gemaakt, wat ons net zo bekrompen maakt als religieuze fundamentalisten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:24 schreef Ajacied422 het volgende:
Als je in ons land wil wonen moet je gewoon opgaan in onze cultuur, vind ik.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:22 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Dat is niet ons probleem. De openbare ruimte is dat wel!
En dat klederdracht hoort bij een andere cultuur.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:25 schreef Disana het volgende:
[..]
En in die cultuur zijn we behoorlijk vrij om ons te kleden zoals we willen. Alleen voor deze vrouwen wordt nu een uitzondering gemaakt, wat ons net zo bekrompen maakt als religieuze fundamentalisten.
Nee hoor, wij hebben ook Staphort en Volendam. Die zien we ook niet als vreemd.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En dat klederdracht hoort bij een andere cultuur.
Klinkt misschien flauw, maar het gaat er niet echt om hoe ze zich kleden, maar dat ze hun gezicht onherkenbaar maken. Dunne scheidslijn, maar zeker aanwezig.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:25 schreef Disana het volgende:
[..]
En in die cultuur zijn we behoorlijk vrij om ons te kleden zoals we willen. Alleen voor deze vrouwen wordt nu een uitzondering gemaakt, wat ons net zo bekrompen maakt als religieuze fundamentalisten.
Ik geloof daar niets van. Ik geloof dat we worden geregeerd door angst voor de islam.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Klinkt misschien flauw, maar het gaat er niet echt om hoe ze zich kleden, maar dat ze hun gezicht onherkenbaar maken. Dunne scheidslijn, maar zeker aanwezig.
Maar dat is al eeuwen in Nederland.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee hoor, wij hebben ook Staphort en Volendam. Die zien we ook niet als vreemd.
Nee hoor, voor ALLE zich in Nederland bevindende personen is het verboden om volledig bedekt over straat te gaan, m.u.v. beschermende kleding als de situatie er om vraagt (b.v. ernstige koude, motorrijden) en bij plaatselijke tijdelijke uitzonderingen met bv. carnaval.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |