he is het onzinnig als vrouwen niet gelijkwaardig worden gesteld aan mannen?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat zijn geen appels en peren, je hebt echt geen burka nodig om een bomgordel te verbergen
dat onderdrukking verhaal vind ik onzinnig
jaquote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:25 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
he is het onzinnig als vrouwen niet gelijkwaardig worden gesteld aan mannen?
loop jij dan geregeld met een bivakmuts rond op straat ?quote:
Met het verbieden van een Burka maak je een vrouw niet gelijkwaardig aan een man.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:25 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
he is het onzinnig als vrouwen niet gelijkwaardig worden gesteld aan mannen?
leg mij dat eens uit hoe. Ik snap er geen bal vanquote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met het verbieden van een Burka maak je een vrouw niet gelijkwaardig aan een man.
Volgens mij worden de betreffende vrouwen vanaf nu door de wet onderdrukt, en niet door hun man.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:21 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
dat zijn appels en peren. Hier gaat het ook om onderdrukking.
mannen dus mogen boerkas blijven dragen?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met het verbieden van een Burka maak je een vrouw niet gelijkwaardig aan een man.
niks onderdrukking. Als ik bijv zelfmoord wil plegen word ik ook tegengehouden voorzover dat kan.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens mij worden de betreffende vrouwen vanaf nu door de wet onderdrukt, en niet door hun man.
stop dan eens wartaal uit te slaan en geef netjes de gevraagde uitleg.quote:
Ben jij voor of tegen het Boerka-verbod?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:35 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
stop dan eens wartaal uit te slaan en geef netjes de gevraagde uitleg.
Je kan toch ook respecteren dat sommige vrouwen daar zelf voor kiezen. Natuurlijk is iedereen tegen onderdrukking. Maar een boerka wil nog niet zeggen dat de vrouw onderdrukt wordt. Verder is het belachelijk om voor die paar vrouwen die een boerka dragen, wetgeving te maken. Sterker nog. Ik zie ze eigenlijk nooit lopen. Misschien dat ik in een jaar tijd één vrouw met een boerka heb zien lopen. Echt een groot, maatschappelijk probleem, man. Onzinnige, populistische poepwetgeving.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:32 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
niks onderdrukking. Als ik bijv zelfmoord wil plegen word ik ook tegengehouden voorzover dat kan.
En volgens de Koran hoeft alleen het haar bedekt te worden niet het gezicht. Dus je argument gaat niet op.
Het is een boerkaverbod en geen hoofddoekjesverbod.
Preventief etc. Of het er één of 1 miljoen vrouwen zijn die burka's dragen is niet relevant.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:38 schreef soklos het volgende:
[..]
Verder is het belachelijk om voor die paar vrouwen die een boerka dragen, wetgeving te maken.
Klopt.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:38 schreef soklos het volgende:
[..]
Je kan toch ook respecteren dat sommige vrouwen daar zelf voor kiezen. Natuurlijk is iedereen tegen onderdrukking. Maar een boerka wil nog niet zeggen dat de vrouw onderdrukt wordt. Verder is het belachelijk om voor die paar vrouwen die een boerka dragen, wetgeving te maken. Sterker nog. Ik zie ze eigenlijk nooit lopen. Misschien dat ik in een jaar tijd één vrouw met een boerka heb zien lopen. Echt een groot, maatschappelijk probleem, man. Onzinnige, populistische poepwetgeving.
Sinds wanneer doet de overheid aan preventie?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Voor eventuele nieuwe burkadragers, duh.
Al een tijd.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sinds wanneer doet de overheid aan preventie?
ok.quote:De dijken moeten verhoogd worden, dat is pas preventie.
Dat doet er niet toe. Het gaat om de beoordeling ten gronde, principia funda, GründeKritik, judgement on the merits.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ben jij voor of tegen het Boerka-verbod?
Wat doet de overheid verder aan de emancipatie van deze vrouwen?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Het gaat om de beoordeling ten gronde, principia funda, GründeKritik, judgement on the merits.
nice!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:43 schreef MaGNeT het volgende:
Mocht er ook maar één persoon zijn die in NL een boete krijg voor het dragen van een Boerka, dan wordt deze overigens betaald door een rijke Fransman.
dus zolang een minimale deel van de populatie er aan mee doet, is het geen maatschappelijk probleem?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:38 schreef soklos het volgende:
[..]
Je kan toch ook respecteren dat sommige vrouwen daar zelf voor kiezen. Natuurlijk is iedereen tegen onderdrukking. Maar een boerka wil nog niet zeggen dat de vrouw onderdrukt wordt. Verder is het belachelijk om voor die paar vrouwen die een boerka dragen, wetgeving te maken. Sterker nog. Ik zie ze eigenlijk nooit lopen. Misschien dat ik in een jaar tijd één vrouw met een boerka heb zien lopen. Echt een groot, maatschappelijk probleem, man. Onzinnige, populistische poepwetgeving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |