Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:55 schreef Catch_me het volgende:
haha en al die mensen die in de winterbanden hype getrapt zijn![]()
![]()
"zomer" banden ftw
Waar haal je die onzin vandaan? Ik ken (inclusief mezelf) heel wat mensen met winterbanden, maar geen enkele daarvan gaat met de auto op wintersport.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:20 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Haha.
Het grootste gedeelte van de Nederlanders hebben winterbandjes voor de wintersport.
Hang de vlag uitquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel...
Heb je de honderdduizenden aanrijdingen van niet winterbandeneigenaars gemist ofzo? Het nieuws staat er al maanden vol mee. Duizenden doden per dag man...quote:
Dat kan niet, want alle testen wijzen uit dat je nu beroerd rijd. Dus geloof dat nou maar gewoon en laat je auto staanquote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:28 schreef D0808 het volgende:
[..]
Dat kan niet, want alle testen wijzen uit dat je nu beroerd rijd. Dus geloof dat nou maar gewoon en laat je auto staan.
Man, die 7 graden grens is allang achterhaald en is een fabeltje.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En de gemiddelde temperatuur van deze winter ligt ook onder de 7 graden, dus ik denk dat de mensen met winterbanden wederom verstandiger zijn geweest (net als de afgelopen 6 winters)...
En nee, ik ga niet de linkjes plaatsen naar de testen waar dat wordt aangetoond. Lees het vorige topic maar door...
Maw: zomerbanden zijn op nat wegdek zelfs tot het vriespunt gunstiger, en op droog wegdek zelfs tot een paar graden onder het vriespunt.quote:“Unsere Tests zeigen auch dieses Mal eindeutig: Auf nasser Piste setzt erst der Gefrierpunkt eine physikalische Grenze, auf trockener Fahrbahn indes ist der Sommerreifen selbst einige Grade unter null noch Sieger in der Haftungsfrage. Dennoch legen wir unseren Lesern den Gebrauch von Winterreifen wärmstens ans Herz, denn wer auf Sommerreifen vom Schnee überrascht wird, hat nicht nur verwachst, sondern riskiert ein Bußgeld von 20 Euro”.
http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdfquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Man, die 7 graden grens is allang achterhaald en is een fabeltje.
Ik citeer uit een Autobild onderzoek:
[..]
Maw: zomerbanden zijn op nat wegdek zelfs tot het vriespunt gunstiger, en op droog wegdek zelfs tot een paar graden onder het vriespunt.
Maar zoals velen heb jij de 7 graden marketing ook voor waarheid aangenomen. Als men het maar vaak en lang genoeg herhaalt gaan mensen het vanzelf geloven hé.
De naam sneeuwbanden had de naam winterbanden wat dat betreft meer recht gedaan, maar ja, dat verkoopt niet zo lekker.
Mijn test is beter dan jouw testquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf
Dat is bij 2 graden...
Misschien had je toch even in het vorige topic moeten lezen...
En sowieso, voordat ik die test zag geloofde ik er ook niet. Dat heb ik ook gezegd in dat topic. Gewoon eens verder kijken dan je eigen neus lang is.
In 2006 misschien wel...quote:
We zijn ondertussen 6 jaar verder. En de banden ontwikkeling ligt niet stil natuurlijk...quote:Winterreifen in 195/65 R 15 im Test— 16.10.2006
In beide fronten niet hè.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In 2006 misschien wel...
http://www.autobild.de/ar(...)5-im-test-57793.html
[..]
We zijn ondertussen 6 jaar verder. En de banden ontwikkeling ligt niet stil natuurlijk...
Tuurlijk, maar waarschijnlijk zullen de winterprestaties niet het hoofddoel zijn van een zomerband.quote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En de gemiddelde temperatuur van deze winter ligt ook onder de 7 graden, dus ik denk dat de mensen met winterbanden wederom verstandiger zijn geweest (net als de afgelopen 6 winters)...
You really confuse mequote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar voor de goede orde. Het verschil is nauwelijks merkbaar.
Ja maar als zomerbandmaker zijnde wil je ook zo goed mogelijk presteren in de winter, dat vergroot de veelzijdigheid van je band.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar waarschijnlijk zullen de winterprestaties niet het hoofddoel zijn van een zomerband.
Daar waar dit bij winterbanden dat wel is...
Het ging er om, dat iemand beweerde dat mensen met winterbanden nu slechter af zouden zijn dan met zomerbanden. Daarop reageerde ik met dat het tegendeel waar is. Winterbanden zijn nu licht in het voordeel ten opzicht van mensen met zomderbanden, dus het is helemaal geen slechte keuze om nu met winterbanden te rijden.quote:
Klopt, maar daarvoor is weer de All-Season band natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja maar als zomerbandmaker zijnde wil je ook zo goed mogelijk presteren in de winter, dat vergroot de veelzijdigheid van je band.
Onzin, je gaat helemaal dood met zomerbanden als het onder de 7 graden is. Ik heb mijn kist alvast vastgebonden op het dak van mijn auto. Die kutkist zit er al sinds oktober op.. zeikersquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja maar als zomerbandmaker zijnde wil je ook zo goed mogelijk presteren in de winter, dat vergroot de veelzijdigheid van je band.
En dit is wat ik bedoel met het overdreven gedoe van sommige personen. Meteen alles in het extreme trekken. Hoe zielig ben je dan.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:09 schreef D0808 het volgende:
[..]
Onzin, je gaat helemaal dood met zomerbanden als het onder de 7 graden is. Ik heb mijn kist alvast vastgebonden op het dak van mijn auto.
Even zielig als de winterbandenpredikers (en daar ben jij er een vanquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En dit is wat ik bedoel met het overdreven gedoe van sommige personen. Meteen alles in het extreme trekken. Hoe zielig ben je dan.
Want ik zeg dat iedereen winterbanden moet kopen?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:15 schreef D0808 het volgende:
[..]
Even zielig als de winterbandenpredikers (en daar ben jij er een van)
Interessant onderzoek. Maar de conclusies die worden getrokken, deel ik niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf
Dat is bij 2 graden...
Misschien had je toch even in het vorige topic moeten lezen...
En sowieso, voordat ik die test zag geloofde ik er ook niet. Dat heb ik ook gezegd in dat topic. Gewoon eens verder kijken dan je eigen neus lang is.
Edit:
Hier dus: Deel 2: Winterbanden aanschaffen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |