Telefoon een kwartslag draaienquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:36 schreef The_Dean het volgende:
Enige waar ik last van heb is dat mijn lompe poten de helft van de tijd andere letters meenemen.
Och, verrek!quote:
quote:
Moet er dan een hele nieuwe topkam op? Deze was trouwens, samen met de trussrodcover, het enige niet-originele aan de gitaar, dus dat zou dan best het probleem kunnen zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:17 schreef The_Dean het volgende:
Dan loopt hij ergens aan en moet je de actie iets hoger zetten.
Hmm, ok. Even iemand zien te vinden die dat voor mij kan doen dan, of even naar de gitaarwinkel hier in de buurt brengen. Ik ga daar zelf niet aan beginnen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:22 schreef The_Dean het volgende:
Kan, hoeft niet. Je kan ook simpel je brug omhoog draaien.
Ik had het gister, ik mis dan m`n hoge e, maar bij m`n b snaar heb ik bij bepaalde frets dat ik random een pinch harmonic sound krijg, terwijl ik die niet doe....quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:25 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hmm, ok. Even iemand zien te vinden die dat voor mij kan doen dan, of even naar de gitaarwinkel hier in de buurt brengen. Ik ga daar zelf niet aan beginnen.
Het is ook niet heel erg, merk dat ik mijzelf al heb aangewend om wat automatisch wat harder te drukken daar; maar helemaal fijn is het niet.
Kun je zelf heel gemakkelijk doen. De brug een kwartslagje omhoog zetten is waarschijnlijk al voldoende. en je wilt niet elke keer opnieuw naar de winkel om je gitaar af te laten stellen. Dat wil je zelf kunnen. Daar kun je er beter meteen aan beginnen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:25 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hmm, ok. Even iemand zien te vinden die dat voor mij kan doen dan, of even naar de gitaarwinkel hier in de buurt brengen. Ik ga daar zelf niet aan beginnen.
Het is ook niet heel erg, merk dat ik mijzelf al heb aangewend om wat automatisch wat harder te drukken daar; maar helemaal fijn is het niet.
Dat ligt aan het palm-muten, heb ik zelf heeeel af en toe.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik had het gister, ik mis dan m`n hoge e, maar bij m`n b snaar heb ik bij bepaalde frets dat ik random een pinch harmonic sound krijg, terwijl ik die niet doe....
Accu van wat?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:05 schreef The_Dean het volgende:
Kapotte accu vervangen... daar gaat mijn GASbudget
Autoquote:
Dank, dat onnodig palm-muten/dempen moet ik maar even afleren, ik kap te vaak snel noten af... heel vervelend.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:31 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dat ligt aan het palm-muten, heb ik zelf heeeel af en toe.
Krijg er spontaan oorkanker vanquote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:31 schreef Trollscience het volgende:
Nu met video, nog steeds niet technisch in orde maar rhytmisch vond ik hem wel redelijk gelukt. Mijn B snaar was trouwens harstikke vals dus het loopje in het begin klonk niet zo goed.
Goede tip, die mij ooit eens is meegegeven, àltijd je gitaar stemmen, als je dènkt dat ie zuiver is, ff nachecken. met een valse gitaar dingen opnemen / inspelen is ècht niet prettig, Chuck Berry kon/kan het geen fuck schelen.. maar tochquote:
De "muziek"quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:12 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Omdat de muziek zo slecht is of omdat ik het zo slecht speel?
Ik zou eerst eens een andere sound kiezen. Je hebt er nu veel te veel distortion op. Klinkt zo voor geen meter, zo hoor je je fouten ook lang zo goed niet (wel een mooie manier om ze te verbloemen). Verder heb ik het idee dat je bij bepaalde gestukken maar de helft speelt en op andere gedeeltes een stukje achter loopt en dat probeert in te halen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:31 schreef Trollscience het volgende:
Nu met video, nog steeds niet technisch in orde maar rhytmisch vond ik hem wel redelijk gelukt. Mijn B snaar was trouwens harstikke vals dus het loopje in het begin klonk niet zo goed.
Smaak hequote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:15 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
De "muziek"Je speelt t vast precies zoals het moet maar ik kan er echt niet naar luisteren.
To each his own maar hier kan ik echt geen seconde van aanhoren
Heb ik ook, vind het bijna zonde dat je dat speelt, want je bent volgens mij best wel goedquote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:15 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
De "muziek"Je speelt t vast precies zoals het moet maar ik kan er echt niet naar luisteren.
To each his own maar hier kan ik echt geen seconde van aanhoren
Ieder zijn eigen smaak zoals ik al zei, de complexiteit spreekt me heel erg aan, die maatwisselingen doen me een erectie krijgen alleen al wanneer ik het hoorquote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:16 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Heb ik ook, vind het bijna zonde dat je dat speelt, want je bent volgens mij best wel goed.
Het is wel heel erg goed voor je timing.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:16 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Heb ik ook, vind het bijna zonde dat je dat speelt, want je bent volgens mij best wel goed.
Nu ik het terugluister vind ik dat je gelijk hebt ja, zit inderdaad vrij veel distortion op, nog meer dat dan het origineel dat dat al vrij veel heeft. Dat doe ik niet om mijn fouten te verbloemen (waarschijnlijk ook wel een beetje, maar dat geef ik niet toe als arrogant gitarist) maar omdat ik uit mezelf wel vaker veel distortion gebruik. Wanneer iemand me erop wijst kom ik er meestal pas achter hoe verkankerd het klinktquote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens een andere sound kiezen. Je hebt er nu veel te veel distortion op. Klinkt zo voor geen meter, zo hoor je je fouten ook lang zo goed niet (wel een mooie manier om ze te verbloemen). Verder heb ik het idee dat je bij bepaalde gestukken maar de helft speelt en op andere gedeeltes een stukje achter loopt en dat probeert in te halen.
Niet dat ik het je na doe trouwens.....
Ik heb sowieso wel ''iets'' met muziek met een complexe opbouw qua timing, Tool, TDEP, Converse. Zo chaotisch en warrig en tegelijkertijd toch zo georganiseerd en doordacht.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is wel heel erg goed voor je timing.
Touchscreens vind ik sowieso niet fijn typen. Knopjes all the way. Gelukkig heb ik op mijn telefoon ook niet teveel te typen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:31 schreef Gitarist het volgende:
Voor de mensen met een iPhone die met links typen: hebben jullie dat ook? Dat je met je linkerhand minder goed kan typen op je iPhone dan met rechts (indien je rechtshandig speelt) vanwege het eelt op je vingers?
Ik merk duidelijk verschil in de gevoeligheid van m'n iPhone als ik met links typ t.o.v. rechts.
Dingen des levens...
Ik heb het ze in een grijs verleden zelfs live zien spelen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:25 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Nu ik het terugluister vind ik dat je gelijk hebt ja, zit inderdaad vrij veel distortion op, nog meer dat dan het origineel dat dat al vrij veel heeft. Dat doe ik niet om mijn fouten te verbloemen (waarschijnlijk ook wel een beetje, maar dat geef ik niet toe als arrogant gitarist) maar omdat ik uit mezelf wel vaker veel distortion gebruik. Wanneer iemand me erop wijst kom ik er meestal pas achter hoe verkankerd het klinkt
Er is geloof ik maar een stuk waarop ik ''te weinig'' speel en dat is op 0:35, voor de rest speel ik naar mijn weten gewoon wat er ook in het origineel wordt gespeeld. En in dat laatste kan ik me niet vinden, ik heb naar mijn eigen gevoel nergens achter of voor gelegen. Heb je het originele nummer uberhaupt wel eens geluisterd?
Dan kun je Fantômas en andere projectjes van Mike Patton waarschijnlijk ook wel waarderen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:28 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Ik heb sowieso wel ''iets'' met muziek met een complexe opbouw qua timing, Tool, TDEP, Converse. Zo chaotisch en warrig en tegelijkertijd toch zo georganiseerd en doordacht.
Ik hoor het zelf niet als ik eerlijk benquote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:38 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb het ze in een grijs verleden zelfs live zien spelen.
En luister maar eens goed. Vanaf zo'n 45 seconden loop je net een tikje achter.
Helemaal waarquote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:19 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen smaak zoals ik al zei, de complexiteit spreekt me heel erg aan, die maatwisselingen doen me een erectie krijgen alleen al wanneer ik het hoor. Ook een van de redenen dat ik heb geprobeerd om het te spelen
Doe dan iets van dream theater (oude dingen) of liquid tension experiment. Zitten alle technieken in, maatwisselingen en ook nog eens melodisch. Bij het andere stuk heb ik het idee dat ik naar een haperende cirkelzaag zit te luisteren.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:19 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen smaak zoals ik al zei, de complexiteit spreekt me heel erg aan, die maatwisselingen doen me een erectie krijgen alleen al wanneer ik het hoor. Ook een van de redenen dat ik heb geprobeerd om het te spelen
Ik heb van Dunlop zo'n flesje met speciale fret-olie. Bovenop zit zo'n watje, vergelijkbaar met zo'n lijmstift, waar je het er dus direct mee op kan doen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:55 schreef Tchock het volgende:
Medegitaristen, vraagje
Ik merk dat er redelijk veel zooi op het fretboard van mijn tele zit, vettige rommel die ik er graag af wil hebben. Hoe kun je dit het beste doen?Ik lees op internet over mensen die meubelolie gebruiken om hun fretboard te beschermen, is dat fijn? En citroensap of -olie? Heeft iemand adviezen en tips? Ik heb echt geen idee namelijk :$
Niets meer aan doen. Klinkt prima zoquote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo weer ff met m'n mix bezig voor Whiskey & Cocaine. Ik blijf het een kut nummer vinden om te mixen. Wat vinden jullie er zo van?
Whiskey & Cocaine by martijnbosma100
Eerst de gunk er af halen met een oude tandenborstel. Als je een palissander of ebben fretboard hebt, lemonoil van dunlop er op doen, een paar minuutjes inlaten trekken en afnemen met een stukje keukenpapier.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:55 schreef Tchock het volgende:
Medegitaristen, vraagje
Ik merk dat er redelijk veel zooi op het fretboard van mijn tele zit, vettige rommel die ik er graag af wil hebben. Hoe kun je dit het beste doen?Ik lees op internet over mensen die meubelolie gebruiken om hun fretboard te beschermen, is dat fijn? En citroensap of -olie? Heeft iemand adviezen en tips? Ik heb echt geen idee namelijk :$
Palissander, inderdaadquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Eerst de gunk er af halen met een oude tandenborstel. Als je een palissander of ebben fretboard hebt, lemonoil van dunlop er op doen, een paar minuutjes inlaten trekken en afnemen met een stukje keukenpapier.
Dit.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Eerst de gunk er af halen met een oude tandenborstel. Als je een palissander of ebben fretboard hebt, lemonoil van dunlop er op doen, een paar minuutjes inlaten trekken en afnemen met een stukje keukenpapier.
Ik zelf erger me eigenlijk aan het hihat gebruik in het harde stuk vanaf 0:24quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo weer ff met m'n mix bezig voor Whiskey & Cocaine. Ik blijf het een kut nummer vinden om te mixen. Wat vinden jullie er zo van?
Whiskey & Cocaine by martijnbosma100
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
Niets meer aan doen. Klinkt prima zo
Dit soort dingen maakt het dus onmogelijkquote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:04 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik zelf erger me eigenlijk aan het hihat gebruik in het harde stuk vanaf 0:24
Ik had liever een compleet opener hihat gehoord. Daarom denk ik ook dat het verstandig is de kick/snare harder te doen, en de bekkens wat lager te laten staan.
Houd wel van flinke kick/snare, maar bekkens mogen wat wegblijven van mij in zo'n mix.
Vandaag flink gewerkt aan mijn video/audio website...
Wat vinden jullie ervan?
http://www.chameleoncave.nl/
Ook weer zo, Ik zie het niet zozeer als de manier maar als een manier om te oefenenquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat ik eigenlijk zou aanraden is Guitar Pro niet gebruiken maar meer normale "geschreven" tabs. Dan verklapt het programma als het ware niet hoe je het moet spelen maar dat dwingt je zelf uit te zoeken wat je wel en niet en hoe en wat moet spelen
Is ook zoquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:38 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon eigen werk schrijven, heb je geen tabs nodig
Ik heb vroeger al die muziektheorie moeten leren van m'n gitaarleraar, maar het is allemaal weggezakt in die jaren die ik niet gespeeld hebquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:38 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon eigen werk schrijven, heb je geen tabs nodig
Ja, is goedquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:55 schreef guitarist het volgende:
Dean, jij gaat morgen nog steeds naar Apeldoorn hè? Zou jij voor mij ook op willen halen?
Die theorie heb je in feite niet nodig. Als het goed klinkt klinkt het goed. Easy as thatquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:52 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik heb vroeger al die muziektheorie moeten leren van m'n gitaarleraar, maar het is allemaal weggezakt in die jaren die ik niet gespeeld heb.
Eigenlijk eens de motivatie vinden om het weer op te halen, anders blijf ik maar muziek van anderen naspelen.
Ik zoek ook altijd zelf alles uit. Als je dit een beetje onder de knie heb kun je dus ook dingen uitzoeken die je in je hoofd hebt.quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:43 schreef Spelvout het volgende:
Ik gebruik zelden tabs, en als ik het doe is het als richtlijn. Soms klinkt het echt voor geen meter als je het volgens de tab speelt, dan doe ik gewoon wat voor mij goed klinkt
Klinkt lekkerquote:Op woensdag 1 februari 2012 13:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Check eens wat jullie hiervan vinden. Nieuw nummer dus nog naamloos ook vers uit de oefenruimte.
De break was helemaal verneukt (bedankt waardeloos podium geluid)
Klopt maar als je de theorie kent, begrijp je beter waarom het goed klinkt en kun je dat in de verdere toekomst ook weer gebruiken in plaats van te gokken op toevalstreffers.quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die theorie heb je in feite niet nodig. Als het goed klinkt klinkt het goed. Easy as that
Dat vraag ik me ook af idd...quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:49 schreef brother52 het volgende:
Wat is er met de quoteknop gebeurd? Nou ja, niet de knop zelf maar wat daarna komt....
Ik zie het al. Nieuwe manier van quoten, vandaag ingevoerd. Kun je uit zetten als je wil.quote:
Kan mooi via je nieuwe lompe buizenbakquote:Op woensdag 1 februari 2012 19:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hm ik moet ook weer eens wat gaan opnemen.
Nu nog even verzinnen wat
Hm zou kunnen moet ik 'm eerst kopen en dan een ruimte huren want in de flat gaan ze het niet leuk vinden denk ikquote:Op woensdag 1 februari 2012 19:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Kan mooi via je nieuwe lompe buizenbak
Een argument wat ik te vaak heb gehoord( ik heb het niet verzonnen) is dat theorie je belemmert in je creativiteit. Toen ik dat hoorde moest ik een beetje lachen want dat is niet mijn ervaring iig.quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:48 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt maar als je de theorie kent, begrijp je beter waarom het goed klinkt en kun je dat in de verdere toekomst ook weer gebruiken in plaats van te gokken op toevalstreffers.
Nice, die Road Worn's zijn te gek.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:47 schreef Fruscayerdrix het volgende:
Bujaaaaaa Vanmiddag een Road Worn 60s Strat opgepikt. Hij is officieel nog te leen en ik twijfel nog tussen Sunburst of de Olympic White. Mn eerste electrische, maar dat ding speelt als een tiet.
Zal zo eens een foto maken.
Ik was ook echt verrast hoe fijn hij speelt en dat geluid is echt gaaf. Ik weet nu eindelijk wat ze bedoelen met die typische Strat 'quack' .quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:05 schreef guitarist het volgende:
[..]
Nice, die Road Worn's zijn te gek.
Tip: minder gain op de gitaar, het klinkt nu net niet lekker (doel nu puur op het geluid van je gitaar)quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:58 schreef Fruscayerdrix het volgende:
Tex mex idd.
Hier de cover. De gitaar hoor je op 2:45, 3:18 en je hoort en ziet m op 4:30.
Ik zou t waarderen alt t hele filmpje bekeken wordt, maar dat moet je zelf maar weten.
Oh en kleine sidenote: 't is dus de eerste keer dat ik n electrische bespeel. Op de solo's is voor de kenner vast een hoop aan te merken, maar t geheel werkt best vind ik.
't is Desecration Smile van de Peppers.
Dat inderdaad. En de solo's/loopjes klinken nu een beetje als een verzameling losse nootjes maar dat komt vanzelf wel goed.quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:06 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Tip: minder gain op de gitaar, het klinkt nu net niet lekker (doel nu puur op het geluid van je gitaar)
Moet je zoveel spul meenemen?quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:27 schreef The_Dean het volgende:
Morgen naar Daan/Apeldoorn, aanhanger staat al klaar
Probeer wat meer bends te gebruiken in plaats van elke noot apart aan te slaan. Klinkt verder zeker niet gek. Kende het nummer nog niet btw, bedankt daarvoor. :pquote:
Sodeju! Heb je soms gezegd: doe alles nog maar wat over is?quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:33 schreef The_Dean het volgende:
Twee kratten met switches en wat klein goed, vier 4x12 kasten, een 2x12, 2 tops, 2 combo's, 10 pakken laminaat, 4 houten stellingkasten, keyboard en een tv'tje. Oh, en twee Tele's voor Brian.
Joah, min of meer perongeluk grote partij gewonnen. Nu snel alles slijten, want mijn stallingsruimte is beperkt en mijn geld nu opquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Sodeju! Heb je soms gezegd: doe alles nog maar wat over is?
Feedback in Apeldoorn had er altijd eentje staan. Geen idee of ze die nog steeds hebben.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:15 schreef Ulx het volgende:
Weet iemand toevallig een gitaarboer die een of meerdere Danelectro gitaren heeft liggen? Ik wil er wel eens op spelen, maar ze zijn amper te vinden. Alleen via internet, maar da's lastig proberen.
tnx, die hebben er zelfs nog een baritone van staan.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Feedback in Apeldoorn had er altijd eentje staan. Geen idee of ze die nog steeds hebben.
Je hebt dat ding net en je gaat hem al weer ruilen?quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:29 schreef Braddie het volgende:
Over 2 weken krijg ik een `74 Ibanez Les Paul(Pre-Lawsuit, met Gibson logo) geruild tegen de Explorer!
Die explorer gaat dan naar iemand van buiten deze reeks?quote:Op donderdag 2 februari 2012 00:13 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Je hebt dat ding net en je gaat hem al weer ruilen?
Ik dacht dat je 'm zo geweldig vond?
Het is ook een geweldige gitaar, maar... een `74 ibanez pre-lawsuit is ook wel mooi, ik moet wel bekennen dat ik nog ènorm aan het twijfelen ben hoor,het is wel een 38 jaar oude gitaar, die al 5 jaar stil hangt bij die muziek school, zit al langer op die Ibanez te azen, en hij zag die Explorer wel zitten....quote:Op donderdag 2 februari 2012 00:13 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Je hebt dat ding net en je gaat hem al weer ruilen?
Ik dacht dat je 'm zo geweldig vond?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |