Doe dan iets van dream theater (oude dingen) of liquid tension experiment. Zitten alle technieken in, maatwisselingen en ook nog eens melodisch. Bij het andere stuk heb ik het idee dat ik naar een haperende cirkelzaag zit te luisteren.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:19 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen smaak zoals ik al zei, de complexiteit spreekt me heel erg aan, die maatwisselingen doen me een erectie krijgen alleen al wanneer ik het hoor. Ook een van de redenen dat ik heb geprobeerd om het te spelen
Ik heb van Dunlop zo'n flesje met speciale fret-olie. Bovenop zit zo'n watje, vergelijkbaar met zo'n lijmstift, waar je het er dus direct mee op kan doen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:55 schreef Tchock het volgende:
Medegitaristen, vraagje
Ik merk dat er redelijk veel zooi op het fretboard van mijn tele zit, vettige rommel die ik er graag af wil hebben. Hoe kun je dit het beste doen?Ik lees op internet over mensen die meubelolie gebruiken om hun fretboard te beschermen, is dat fijn? En citroensap of -olie? Heeft iemand adviezen en tips? Ik heb echt geen idee namelijk :$
Niets meer aan doen. Klinkt prima zoquote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo weer ff met m'n mix bezig voor Whiskey & Cocaine. Ik blijf het een kut nummer vinden om te mixen. Wat vinden jullie er zo van?
Whiskey & Cocaine by martijnbosma100
Eerst de gunk er af halen met een oude tandenborstel. Als je een palissander of ebben fretboard hebt, lemonoil van dunlop er op doen, een paar minuutjes inlaten trekken en afnemen met een stukje keukenpapier.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:55 schreef Tchock het volgende:
Medegitaristen, vraagje
Ik merk dat er redelijk veel zooi op het fretboard van mijn tele zit, vettige rommel die ik er graag af wil hebben. Hoe kun je dit het beste doen?Ik lees op internet over mensen die meubelolie gebruiken om hun fretboard te beschermen, is dat fijn? En citroensap of -olie? Heeft iemand adviezen en tips? Ik heb echt geen idee namelijk :$
Palissander, inderdaadquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Eerst de gunk er af halen met een oude tandenborstel. Als je een palissander of ebben fretboard hebt, lemonoil van dunlop er op doen, een paar minuutjes inlaten trekken en afnemen met een stukje keukenpapier.
Dit.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Eerst de gunk er af halen met een oude tandenborstel. Als je een palissander of ebben fretboard hebt, lemonoil van dunlop er op doen, een paar minuutjes inlaten trekken en afnemen met een stukje keukenpapier.
Ik zelf erger me eigenlijk aan het hihat gebruik in het harde stuk vanaf 0:24quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo weer ff met m'n mix bezig voor Whiskey & Cocaine. Ik blijf het een kut nummer vinden om te mixen. Wat vinden jullie er zo van?
Whiskey & Cocaine by martijnbosma100
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
Niets meer aan doen. Klinkt prima zo
Dit soort dingen maakt het dus onmogelijkquote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:04 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik zelf erger me eigenlijk aan het hihat gebruik in het harde stuk vanaf 0:24
Ik had liever een compleet opener hihat gehoord. Daarom denk ik ook dat het verstandig is de kick/snare harder te doen, en de bekkens wat lager te laten staan.
Houd wel van flinke kick/snare, maar bekkens mogen wat wegblijven van mij in zo'n mix.
Vandaag flink gewerkt aan mijn video/audio website...
Wat vinden jullie ervan?
http://www.chameleoncave.nl/
Ook weer zo, Ik zie het niet zozeer als de manier maar als een manier om te oefenenquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat ik eigenlijk zou aanraden is Guitar Pro niet gebruiken maar meer normale "geschreven" tabs. Dan verklapt het programma als het ware niet hoe je het moet spelen maar dat dwingt je zelf uit te zoeken wat je wel en niet en hoe en wat moet spelen
Is ook zoquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:38 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon eigen werk schrijven, heb je geen tabs nodig
Ik heb vroeger al die muziektheorie moeten leren van m'n gitaarleraar, maar het is allemaal weggezakt in die jaren die ik niet gespeeld hebquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:38 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon eigen werk schrijven, heb je geen tabs nodig
Ja, is goedquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:55 schreef guitarist het volgende:
Dean, jij gaat morgen nog steeds naar Apeldoorn hè? Zou jij voor mij ook op willen halen?
Die theorie heb je in feite niet nodig. Als het goed klinkt klinkt het goed. Easy as thatquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:52 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik heb vroeger al die muziektheorie moeten leren van m'n gitaarleraar, maar het is allemaal weggezakt in die jaren die ik niet gespeeld heb.
Eigenlijk eens de motivatie vinden om het weer op te halen, anders blijf ik maar muziek van anderen naspelen.
Ik zoek ook altijd zelf alles uit. Als je dit een beetje onder de knie heb kun je dus ook dingen uitzoeken die je in je hoofd hebt.quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:43 schreef Spelvout het volgende:
Ik gebruik zelden tabs, en als ik het doe is het als richtlijn. Soms klinkt het echt voor geen meter als je het volgens de tab speelt, dan doe ik gewoon wat voor mij goed klinkt
Klinkt lekkerquote:Op woensdag 1 februari 2012 13:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Check eens wat jullie hiervan vinden. Nieuw nummer dus nog naamloos ook vers uit de oefenruimte.
De break was helemaal verneukt (bedankt waardeloos podium geluid)
Klopt maar als je de theorie kent, begrijp je beter waarom het goed klinkt en kun je dat in de verdere toekomst ook weer gebruiken in plaats van te gokken op toevalstreffers.quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die theorie heb je in feite niet nodig. Als het goed klinkt klinkt het goed. Easy as that
Dat vraag ik me ook af idd...quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:49 schreef brother52 het volgende:
Wat is er met de quoteknop gebeurd? Nou ja, niet de knop zelf maar wat daarna komt....
Ik zie het al. Nieuwe manier van quoten, vandaag ingevoerd. Kun je uit zetten als je wil.quote:
Kan mooi via je nieuwe lompe buizenbakquote:Op woensdag 1 februari 2012 19:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hm ik moet ook weer eens wat gaan opnemen.
Nu nog even verzinnen wat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |