quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:18 schreef bitterend het volgende:
Ohhh NTS heeeerlijk!!! en succes met je oerwoud!!!!
H&M hebben ze inderdaad niets leuks voor kleine beebs (maar wel al voor mezelf leuke dingen geshoptquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:46 schreef bitterend het volgende:
ahhh Susie shoppen!!! ik heb ook zo weinig leuks in de kast!! maar bij de H&M hebben ze niks leuks vind ik op het moment...misschien bij de Hema kijken. En natuurlijk bij Next!!
Hier een kindje die alleen maar slaapt! weet niet of ik haar wakker ga maken..ben bang dat als ze zo veel overdag slaapt dat ze snachts minder doet
Ja bij ons ook, maar daar wordt ie niet heel erg wakker van. Wel hangeriger en zeurderiger.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Bij ons is tandje nr 3 door.
Daar zou ze laatst wel 's nachts wakker van zijn geworden.
wat heb je gekocht en waarquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:24 schreef Susie het volgende:
Zo, klaar met shoppen! Ik heb tevens ook wat mt 68 gekocht, want verwacht dat ze snel uit 62 is eigenlijk. Totaal nergens op gebaseerd![]()
Jeetje TJ, dat hij nu al zo krap in de reiswieg ligt. Anouk kan nog wel even in de wagen volgens mij (maxi-cosi mura). Draagdoek kan ik je niet bij helpen.
Haha en dat gaat sneller dan je denkt hoor Kyaraquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:09 schreef Kyara het volgende:
vandaag ook kleertjes in maat 62 gekregen. Wat ziet dat er ineens groot uit!
Ik maak hem altijd wakker als wij naar bed gaan, voor een laatste slok. Want anders hebben we een onderbreking om 3 uur denk ik (nog nooit geprobeerd eigenlijk, maar hij is ook nog zo jong voor zo lang doorslapen zonder eten)quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:37 schreef Susie het volgende:
En NTS?
Nog wat gevonden TJ?
Wat lekker Nirak! Hier zijn de regeldagen of waar ze ook last van had een beetje over. Ze ligt nu te slapen, maar heeft erg weinig gedronken nog. Ik maak haar tegen een uur of 12 nog ff wakker denk ik, anders zit ik straks om 3 uur en daar heeft mams geen zin an!
Mattís past maat 56 grotendeels al niet meer goed. Broekjes moeten al in maat 62.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:09 schreef Kyara het volgende:
vandaag ook kleertjes in maat 62 gekregen. Wat ziet dat er ineens groot uit!
Nee stomme nieuwe regels hier. Mijn meetlint zegt 80cm en dat viel me ook tegen om dezelfde redenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:21 schreef Vanyel het volgende:
DML, Puck was niet gemeten laatste keer, toch?
Dot wel. 76 cm. Ik vond dat eigenlijk nog wel tegenvallen agz al haar broeken inmiddels mt 80 zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9,2 kg. Dat was dan weer dikker dan verwacht.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar dotje doet het nu wel weer goed nu jullie weten wat te vermijden volgens mij
Hoe was haar gewicht?
quote:Wij zijn onderweg naar Oostenrijk. Puck foto's in de sneeuw![]()
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 07:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mattís past maat 56 grotendeels al niet meer goed. Broekjes moeten al in maat 62.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:22 schreef Kyara het volgende:
[..]wat groot! Midas past nog mooi in maat 50! We hebben dan ook kleertjes in die maat bij moeten kopen.
Jeetje, de tijd vliegt echt.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:38 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh en ik ben vandaag alweer 19 weken mama
Ik ben met Anouk pas deze week over gegaan naar 62 hoor en sommige dingen zijn dan iets te groot, met name de mouwen!quote:Op zondag 29 januari 2012 10:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja en amen en lekker mijn eigen ding doen![]()
Wat zijn jullie kindjes groot of ik heb een traag groeier.. Die zit met 2 mnd gewoon nog in 50/56 rompers en 56 qua broeken/shirts .. En die was 4140 met geboorte.
Mja, als ze ongevraagd dingen aandragen, dan is dat wel een goede optie. Hier vragen ze alleen vaak naar dingen en als je dan antwoord geeft komt daar commentaar op.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja en amen en lekker mijn eigen ding doen![]()
quote:Op zondag 29 januari 2012 11:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mja, als ze ongevraagd dingen aandragen, dan is dat wel een goede optie. Hier vragen ze alleen vaak naar dingen en als je dan antwoord geeft komt daar commentaar op.Misschien dat ik het terug ga kaatsen: 'hoe zou jij het doen?' en dan over op het ja en amen.
quote:Op zondag 29 januari 2012 11:13 schreef The_Tankgirl het volgende:
"smile and wave boys, just smile and wave"
![]()
Had ik bij de bushalte afgelopen week, tang van 87 die mij vertelde dat het onmenselijk was hoe mijn kind erbij hing en dat er vast wel iemand nog een kinderwagen voor mij zou hebben. armoe enzo (serieus draagdoek-afrika-arm die link had ze mooi gemaakt ') ) En het kind was vast veel te koud (juhp in een lamswollenpakje, jasje en 3 lagen doekquote:Op zondag 29 januari 2012 11:54 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik heb gisteren van de oma van mijn vriend een reprimande gehad op het feit dat we Marieke inbakeren als ze overprikkeld is. Inbakeren zou zielig en zelfs onmenselijk zijn. Ik wist eigenlijk niet goed hoe ik erop moest reageren, want echt er tegenin gaan en/of uitleggen waarom je het doet gaat lastig bij een vrouwtje van bijna 90. Verder dan "ieder doet wat hij of zij het beste acht voor zijn/haar kind en laten we het er maar op houden dat we daar beiden anders over denken" kwam ik niet. Ze wilde de discussie nog een paar keer aanwakkeren, maar steeds zei ik dat ik toch mijn eigen weg zou gaan. Na 4 keer liet ze het eindelijk rusten.
Ik kan daar dan echt heel moe en geïrriteerd van worden.
quote:Op zondag 29 januari 2012 13:11 schreef Kyara het volgende:
Grappig Soemp, mijn 1e reactie toen Midas op mijn buik werd gelegd was juist "wat is ie groot!"
Hier eigenlijk nog weinig last van betweters. Hooguit mijn moeder maar daar kan ik gewoon vol tegen in gaan.
Hier trouwens ook een jongetje dat vooral naar rechts kijkt. Volgendev week eens vragen bij t cb. Wanneer moeten jullie voor het eerst Soemp?
ik krijg juist van oudere mensen te horen dat hij zo lekker knus hangt bij me en ze vragen zich wel af of ik het nog wel volhoud. (torsodragen dus). Wellicht toch dat ik in een dorp woon waar men wat gemoedelijker is ofzo?quote:Op zondag 29 januari 2012 13:19 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Had ik bij de bushalte afgelopen week, tang van 87 die mij vertelde dat het onmenselijk was hoe mijn kind erbij hing en dat er vast wel iemand nog een kinderwagen voor mij zou hebben. armoe enzo (serieus draagdoek-afrika-arm die link had ze mooi gemaakt ') ) En het kind was vast veel te koud (juhp in een lamswollenpakje, jasje en 3 lagen doek) Dus dat heb ik afgedaan met een 'ik hoor hem niet klagen' (lag heerlijk te tukken) en toch bleef ze doorgaan, dus toen heb ik even een waslijst aan 'dingen die ze vroeger deden maar wat nu echt niet meer door de beugel kan'boekje opengetrokken en toen hield ze uiteindelijk wel op.
bejaarde bitches please.
ghe is dat niet gewoon een kliertje? ik heb er namelijk ook 2 op mijn achterhoofd en 2 achter mijn oren die meebewegenquote:Op zondag 29 januari 2012 20:07 schreef DJMO het volgende:
vraagje .. m'n jongste heeft op z'n achterhoofd een onderhuids bobbeltje wat mee beweegt als ik er over heen wrijf. Kan zoiets kwaad, of is 't gewoon een vetbultje en hoef ik niet langs de huisarts?
Nee hoor, dit was het eerste negatieve commentaar binnen 3 jaar dragen, dus dat zal wel meevallenquote:Op zondag 29 januari 2012 19:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik krijg juist van oudere mensen te horen dat hij zo lekker knus hangt bij me en ze vragen zich wel af of ik het nog wel volhoud. (torsodragen dus). Wellicht toch dat ik in een dorp woon waar men wat gemoedelijker is ofzo?
't zit net boven de schedelrand zeg maar.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:13 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ghe is dat niet gewoon een kliertje? ik heb er namelijk ook 2 op mijn achterhoofd en 2 achter mijn oren die meebewegen
En het ruikt zúúrquote:Op zondag 29 januari 2012 19:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Ja verhoging en kapotte billen.
Ean krijgt wel wat uitslag maar d'r billen zijn gelukkig niet kapot. Wel veel vaker een vieze luier en het is dan ook anders van textuur.
Als het meebeweegt en dus los zit van de ondergrond dan is het vermoedelijk idd een vetbultje. Je zou er eens naar kunnen laten kijken als je toch een afspraak bij de huisarts hebt voor iets anders.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:07 schreef DJMO het volgende:
vraagje .. m'n jongste heeft op z'n achterhoofd een onderhuids bobbeltje wat mee beweegt als ik er over heen wrijf. Kan zoiets kwaad, of is 't gewoon een vetbultje en hoef ik niet langs de huisarts?
Nope, volgens lief slaapt ze nu vanaf half 8. En yak, ruik een parfum geur om haar heen, mix van schoonzus 1 en 2. Niet dat ik zelf op dit moment lekker ruikquote:Op zondag 29 januari 2012 18:54 schreef ferrari_rood het volgende:
En is ze nog gaan slapen Susie?
Hier een zielig meisjes toch tandjesleed. Ze is nu stil natuurlijk net als ik er heen wil lopen omdat ze huilt. Ze was erg dankbaar dat ze dentinox kreeg.
Waarom moet een gebit krijgen toch zo'n pijn doen?
Met Chris gaat het echt voorbeeldig. Hij zegt echt vaak dat hij zijn broertje zo lief vind, en geef genoeg knuffels en kusjes. Laatst een "mama, ik ben blij dat de baby uit je buik is, want ik vind het zoooo lief"..quote:Op zondag 29 januari 2012 09:48 schreef NotTheSame het volgende:
Deepfreeze, balen dat Daan niet meer wilde slapen! Hoe gaat het met Chris? Is hij al een beetje gewend aan z'n broertje?
Hier lijkt het opgelost te zijn.. We bieden sinds gisteren toch maar flessen van 150/5 aan (drinkt ze niet allemaal schoon op), en daarmee haalt hij wel meer tijd. Sinds gisteren een beetje rust terug.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:46 schreef Susie het volgende:
DF; hier ook zo'n rare drinker. Wilde er al wat in het topic over plaatsen vandaag. Fles niet leeg, maar na een uur de rest toch nog willen. Vind het fijn om te lezen dat Anouk dus niet de enige is daarin.
Tijd voor een slaazakquote:Op maandag 30 januari 2012 09:45 schreef Scorpionsworld het volgende:
Pfff, kreeg net sms van vrouwlief.
D. had zich overdwars in zijn bedje en op z'n zij gedraaid en was gaan brullen omdat hij niet terug kon draaien omdat z'n voetje tussen de spijlen vast zat
quote:Op maandag 30 januari 2012 09:55 schreef Nirak het volgende:
[..]
Tijd voor een slaazak
En brullen, ik hou van dat woorddoet me aan mijn oma denken
De slaapzak weigert D. in te slapen sinds Zaterdagquote:Op maandag 30 januari 2012 09:57 schreef Deepfreeze het volgende:
Oeh Scorpio, tijd voor een slaapzak?
TAP, heftig nachtje. Hopelijk vindt ze de rust snel weer 's nachts!
Die (goedbedoelde) opmerkingen laat ik meestal maar gaan. Haal mijn schouders op, en loop gewoon verder. Bij familie is het wel duidelijk dat er verschillen in opvoeden zit. Mijn zusje en schoonzusje verschillen dag en nacht in de opvoeding. Dus dan kan onze manier er ook nog wel tussen. Er vliegen genoeg adviezen rond, maar het is niet raar als je er niks mee doet..
Of het hoofd niet door de opening kan. Anders kunnen ze er in verstikken.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:13 schreef Kyara het volgende:
wat is een navelbreuk precies?
Ik vind het voeden ook wel lastig. Was zo ingelezen op borstvoeding en voeden op verzoek en dan nu met de fles en een strak schema vanuit het ziekenhuis (wat natuurlijk thuis meteen al niet werkt) Probeer nu toch wat meer te voeden op verzoek. Kan nu ook wat beter inschatten of hij honger heeft of gewoon niet wil slapen (of andere reden).
Vanaf wanneer kan een baby in een slaapzakje? Ik heb hier maatjes 60 en 70. Waar moet ik op letten als ik er een aan pas?
Daar kan ik alleen maar van dromenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
Vooralsnog lijken wij ook een kleine vreetzak te hebben... We zijn vorige week voorzichtig begonnen met bijvoeding en Simon eet alsof hij nooit aders gedaan heeftMond open voor het lepeltje, smakken en wild trappelen als we niet opschieten
Vind hij het wel interessant?quote:Op maandag 30 januari 2012 20:29 schreef Aventura het volgende:
[..]
Daar kan ik alleen maar van dromenMijn boy wil alleen maar zuigen
Ja, hij wil het bakje grijpen. Maar het lepeltje en de substantie daarop vindt hij vreselijk. Enige wat hij echt eet/hapt is brood, als korst. Nou ja, hij verorbert van een stuk korst uiteindelijk ongeveer 10%.quote:
Lastig... Het zal uiteindelijk wel goed komen als je hem de tijd geeft, maar starten met bijvoeding is natuurlijk leuker wanneer je kind het ook leuk vindtquote:Op maandag 30 januari 2012 20:49 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, hij wil het bakje grijpen. Maar het lepeltje en de substantie daarop vindt hij vreselijk. Enige wat hij echt eet/hapt is brood, als korst. Nou ja, hij verorbert van een stuk korst uiteindelijk ongeveer 10%.
Haha! Zo'n tafereel zag je vanmiddag bij ons, maar dan met brood. Wij ieder een boterham, en ventje ook een stuk, en wij maar mmm, hap hap. mmm! (zag er denk ik vrij maf uit). Met fruit heb ik weleens voor mezelf een hapje gemaakt en dat demonstratief opgegeten. Dat vindt hij reuze boeiend. Totdat het lepeltje naar zijn eigen mondje toe gaat...quote:Op maandag 30 januari 2012 21:46 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Lastig... Het zal uiteindelijk wel goed komen als je hem de tijd geeft, maar starten met bijvoeding is natuurlijk leuker wanneer je kind het ook leuk vindt![]()
Misschien een overbodige tip, maar misschien helpt het als jullie mee eten? Wij hebben hier met z'n drieeen gepureerde banaan gegeten () vorige week
Hoe harder wij "mmmmmm" riepen, hoe enthousiaster Simon werd!
quote:Op maandag 30 januari 2012 20:02 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zou een vrouw in je voortuin zetten om te melken, nog beter
Cas wordt juist erg hyper van Nutrilon goede nacht. Een groot feest heeft hij dan in bedquote:Op dinsdag 31 januari 2012 07:25 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Seth kan inderdaad ook niet poepen van rijstebloem, ben er al snel mee gestopt. Hij krijgt nu 4x 200 (180 water 6 schepjes)en fruit en groente. Vanavond zijn we in slaap gevallen en de fles van 23.00 vergeten. Dat hebben we gemerkt om 4.30....binnenkort beginnen we met goedenacht melk.
Geen idee eigenlijkquote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Eva wil liever niet meer liggen, die trekt zich meteen al op als ze half ligt. Meteen een enorme big smile, haha.
En staan wil ze ook al (meteen die beentjes goed strekken als je haar voetjes de grond laat aanraken) maar dat wil ze al heel lang.
Vanaf wanneer mogen kindjes zitten trouwens? Ivm het ruggetje enzo. Ze mag van mij best wel oefenen met zitten (ik houd haar vast) maar ik doe dit nooit lang ofzo.
hastikke mooi toch? kilootje erbijquote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:58 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Is 1 kilo groeien vanaf 14 dec. Genoeg?
Seth kan nog niet zitten btw.
Ons jonkie kan al wel goed staan, hij wil het ook steeds. Ik hoef hem alleen maar tegen te houden aan zijn heupjes. Zitten in de kinderstoel gaat ook prima. We doen het niet te lang, hooguit 15 minuten. Sinds vandaag (jippie) zie ik hem ook eerst op zijn buik draaien, en weer terug, en weer terug...echt gericht en met beleid. Optrekken zie ik hem echter nog niet doen. Hij doet er ook geen pogingen toe. Prima, ik vind het allemaal al snel genoeg gaan.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:55 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas krijgt al gewoon vis/vlees/kip door zijn prakje, vindt hij hartstikke lekker. En hij smult van een bepaald soort Duits potje met spul, daarvoor ga ik vrijdagmiddag even naar Duitsland. Even wat potjes inslaanEn luiers natuurlijk
Cas wil ook niet veel meer slapen overdag, hooguit 3 x een krap uurtje. Met moeite, veel moeite. Op mijn vrije dagen ga ik dan lekker met de wandelwagen er op uit![]()
Gelukkig, Cas is dus niet het enige niet-in-balans zijnde kindje
Ik moet ook niet gaan vergelijken natuurlijk maar het kindje van mijn moeders buurvrouw die kan al optrekken, zitten, staan wanneer je hem vasthoudtDat zal ook heus niet goed zijn denk ik. Hij rijdt rond in zo'n racekar op wielen... Nee, dan laat mijn jongen maar lekker dit tempo aanhouden, hij kan net zelf terug rollen
![]()
Ah thanks voor de tip, dan ga ik het gelijk daar op het CB doen. Ik hoop dat hij de volgende keer niet zo hard gaat gillen, er was geen stoppen aan zegquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:06 schreef Deepfreeze het volgende:
TJ, dat masseren echt zo snel mogelijk doen. Hier deed de verpleegkundige het zelf na het prikken. De arts niet, en die keer had ik een middag gebrul..
17 feb mag Daan ook alweer prikjes. De arme drommel..
quote:
Ja me2, was net ff stiekem aan t spieken hier....quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:17 schreef SummerBreeze het volgende:
Ook voor het eerst dat ik live een topic gemod zie worden. Best gaaf, 'spontaan' verdwijnende posts
durf ik niet met zekerheid te zeggen, Geert Jat als sinds hij zich kan bewegen de rietjesbeker van Jan als die hem slaat slingeren. Maar vandaar ook dat ik de tip cupje/kopje gaf en daarna jou aanhaalde als referentiequote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:20 schreef Kleurdoos het volgende:
Anyway, DJMO, Elin heb ik 20 maanden BV gegeven (live) dus die hoefde niet perse een fles, maar als het moest dan dronk ze idd uit een rietjesbeker maar ze was dus al ouder, denk niet dat een rietjesbeker werkt bij een 5/6 maander?
nks bijzondersquote:
Als ik me goed herinner wilde de kleine van Vanyel (correct me if i'm wrong) dat ook niet. Het kan dan zijn dat ze gedurende de dag weinig tot niets drinken, maar dit dan 's morgens en 's avonds ruim goed komen maken bij je. En een kolfapparaat kun je huren bij de thuiszorgwinkel. Ik had de Medela Symphony, geweldige tweezijdige electrische kolf. Enige wat je erbij moet kopen is een kolfset (bekers, slangetjes enzo) vanwege besmettinggevaar. Dit kostte me geloof ik 7,50 euro per week.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:39 schreef TimeJumper het volgende:
Heeft iemand ervaring met het niet willen drinken uit de fles? (Bitterend? dat was jij toch, drinkt jouw babytje al uit de fles?)
Ik heb nog zwangerschapsverlof tot 12 februari en daarna nog 2 maanden WW maar het liefst ga ik natuurlijk eerder aan de slag.
Maar hoe kan ik nu werk accepteren als hij niet naar het kinderdagverblijf kan omdat hij weigert uit de fles te drinken?
En er moet toch geld binnenkomen![]()
Op het CB blijven ze maar roepen dat het wel komt, maar ja, makkelijk gezegd.
Ook is geadviseerd om borstvoeding af te kolven en dat met de fles te geven, maar als ik werk krijg bij een nieuwe werkgever of uitzendwerk kom ik natuurlijk beneden aan de lijst als ik een paar keer per dag moet kolven.
Dus het kolven is niet voor lange tijd en om daarvoor nou een kolf aan te schaffen, maar ja als het niet anders kan dan moet het maar.
Maar misschien heeft iemand nog andere tips of (succes)ervaringen? Dat het bijvoorbeeld na 2 weken de fles aanbieden ineens wel lukt
(edit: ik heb het maar hier gezet en niet in het borstvoedingstopic omdat ik eigenlijk dus van de borstvoeding af wil)
Soms zou ik mijn modrechten wel terug willen (dan kun je de editgeschiedenis zien).quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
nks bijzondersiemand die meteen geband is na 15 posts
Kwam er nog wat uitquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:24 schreef SummerBreeze het volgende:
Hier vanmorgen trouwens een echt WTF-moment. Marieke heeft eigenlijk maar een paar dagen aan de borst gedronken en wilde dat na mijn ziekenhuisopname toen zij 5 dgn oud was helemaal niet meer. Maar vanmorgen vroeg toen ze even bij ons in bed lag terwijl mijn vriend een flesje aan het maken was hing ze in een onbewaakt ogenblik ineens aan mijn tiet. Duurde echt even voordat ik besefte wat er gebeurde en daarna dacht ik ook echt "ja, nu het echt te laat is wil je ineens wel he, maf kind'
als je heimwee naar de borstvoedingsperiode hebt, omdat je door omstandigeheden en niet uit vrije wil gestopt bent, kan ik me voorstellen dat je op zo'n moment stopt met lezenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is dat zo raar dan? Hebben mensen in OUD hier ook wel gedaan. Ik heb ze laatst met opvolgmelk gemaakt en ze smaakten net zo goed dus ik heb er zelf ook van gegeten. Jij bakt jouw pannenkoeken ook met kalfjesmelk.
Ik heb niet het idee dat dat de strekking van aventura's smiley was.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
als je heimwee naar de borstvoedingsperiode hebt, omdat je door omstandigeheden en niet uit vrije wil gestopt bent, kan ik me voorstellen dat je op zo'n moment stopt met lezen
Geen idee of er nog wat uitkwam. Zou niet weten hoe ik dat zou kunnen merken.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:29 schreef Aventura het volgende:
[..]
Kwam er nog wat uit
Ik had gister de maffe gedachte of ik nog melk zou kunnen produceren, na 3 maanden gestopt te zijn met voedenIk heb er nog op gegoogled. Ik stopte toen ik een pagina tegenkwam waarin een moeder trots vertelde dat zij pannenkoeken had gebakken met haar overgeproduceerde melk
zou je juist daarom haar niet dat beetje extra weerstand van bv mee willen geven?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:42 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Geen idee of er nog wat uitkwam. Zou niet weten hoe ik dat zou kunnen merken.
En mijn huisarts en de LK waar ik geweest was gaven allebei aan dat je binnen een half jaar na het stoppen met BV weer opnieuw zou kunnen beginnen met behulp van synto en heel veel stimulatie door kolven en gewoon aanleggen. Het spookt wel eens door mijn hoofd omdat Marieke er nu het geduld voor lijkt te hebben, maar met haar KMA en reflux ben ik eigenlijk stiekem wel blij dat we KV geven.
Deels wel. Maar ivm haar KMA zou ik dan compleet koemelkeiwitvrij moeten gaan eten en ik zou als de dood zijn dat er dan toch iets doorheen glipt waar zij dan weer ziek van wordt.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:43 schreef DJMO het volgende:
[..]
zou je juist daarom haar niet dat beetje extra weerstand van bv mee willen geven?
nee, hoor helemaal niet raar, je hebt het beste met je kindje voor en dát is wat teltquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:47 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Deels wel. Maar ivm haar KMA zou ik dan compleet koemelkeiwitvrij moeten gaan eten en ik zou als de dood zijn dat er dan toch iets doorheen glipt waar zij dan weer ziek van wordt.
En, eerlijk is eerlijk, een flesje maken waar ze zeker weten niet ziek van wordt is ook makkelijker dan zelf koemelkeiwitvrij eten.
voelt raar om toe te geven dat je eigen gemak ook wat waard is, zeker op een forum waar een hoop pro-bv vrouwen rondlopen
Dank je welquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
nee, hoor helemaal niet raar, je hebt het beste met je kindje voor en dát is wat telten je hebt het heel goed overwogen zo te horen, dus mag je trots zijn op jezelf hoor
![]()
Mijn neefje deed dat ook. Hij had eigenlijk zijn dag/nacht ritme omgegooid. Op het Kdv dronk hij alleen het minimum uit een cupje of van een theelepel.. Dus dat werkte voor de 3 oppasdagen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner wilde de kleine van Vanyel (correct me if i'm wrong) dat ook niet. Het kan dan zijn dat ze gedurende de dag weinig tot niets drinken, maar dit dan 's morgens en 's avonds ruim goed komen maken bij je.
Ik dacht eerst een auto maar dacht bij de plastic zwenkwielenquote:Op woensdag 1 februari 2012 09:02 schreef Cyntiaa het volgende:
Helaas geen tips van mij over het flesweigeren.. Cas heeft het zo af en toe eens gedaan maar dat was een fase, na de tijd kon hij ineens omrollen.![]()
Wij zijn eindelijk aan het kijken naar een nieuwe wagenHebben een 2e handsje overgekocht vorig jaar maar worden knettergek van de plastic zwenkwielen.
Misschien toch even naar de 9 maandebeurs, daar wat wagens testen.
Al een Tommee Tippee geprobeerd? Of de melk een graadje warmer aanbieden?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:39 schreef TimeJumper het volgende:
Heeft iemand ervaring met het niet willen drinken uit de fles? (Bitterend? dat was jij toch, drinkt jouw babytje al uit de fles?)
Ik heb nog zwangerschapsverlof tot 12 februari en daarna nog 2 maanden WW maar het liefst ga ik natuurlijk eerder aan de slag.
Maar hoe kan ik nu werk accepteren als hij niet naar het kinderdagverblijf kan omdat hij weigert uit de fles te drinken?
En er moet toch geld binnenkomen![]()
Op het CB blijven ze maar roepen dat het wel komt, maar ja, makkelijk gezegd.
Ook is geadviseerd om borstvoeding af te kolven en dat met de fles te geven, maar als ik werk krijg bij een nieuwe werkgever of uitzendwerk kom ik natuurlijk beneden aan de lijst als ik een paar keer per dag moet kolven.
Dus het kolven is niet voor lange tijd en om daarvoor nou een kolf aan te schaffen, maar ja als het niet anders kan dan moet het maar.
Maar misschien heeft iemand nog andere tips of (succes)ervaringen? Dat het bijvoorbeeld na 2 weken de fles aanbieden ineens wel lukt
(edit: ik heb het maar hier gezet en niet in het borstvoedingstopic omdat ik eigenlijk dus van de borstvoeding af wil)
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:13 schreef DJMO het volgende:
heb je al geprobeerd uit een kopje / cupje te laten drinken? of uit een rietjesbeker? Ik meen dat Elin van KD ook weigerde uit de fles te drinken, die ging wel moeiteloos over op 'n rietjesbeker.
Dat was ik ook maar nu niet meer helaasquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:20 schreef Poezebeest het volgende:
Ik zit nog 5 kg boven pre-zwangerschapsgewicht en 10 kg boven pre-icsi-gewicht. Ben nu wel aan het opletten en meer aan het bewegen, voordat ik ga werken wil ik het liefst die 10 er vanaf hebben.
DF; ik kan heel jaloers zijn op mensen die na de bevalling minder wegen dan voor de zwangerschap.
Weet ik wel maar van mij had dat niet gehoeven.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:25 schreef danic het volgende:
Ik weet dat het een minifrummel was f_r, maar toch gaan je heupen tijdens een zwangerschap wat wijken om voor te bereiden op een bevalling.
Ondanks dat het bij jou helaas anders verlopen is, doet je lichaam dat automatisch.
Ja, die slanker worden van borstvoeding. Ik werd daar eerder dikker van.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:20 schreef Poezebeest het volgende:
Ik zit nog 5 kg boven pre-zwangerschapsgewicht en 10 kg boven pre-icsi-gewicht. Ben nu wel aan het opletten en meer aan het bewegen, voordat ik ga werken wil ik het liefst die 10 er vanaf hebben.
DF; ik kan heel jaloers zijn op mensen die na de bevalling minder wegen dan voor de zwangerschap.
Het zou idd fijn zijn als je lichaam wist: ok, dat gaat niet passen, dan stoppen we maar met de voorbereidingenquote:
Niet alleen mijn lichaam, als ik ergens een bloedhekel aan heb is het sporten. Heb tot mijn 20e zo'n 5x in de week gesport, vind dat ik dus genoeg credits heb voor de rest van mijn leven. Maar ja, daar word ik nu niet strakker vanquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:31 schreef ferrari_rood het volgende:
De kat en ik gaan maar samen op dieet er mag van mij wel minstens 10kilo af en bij de kat ook zeker wel 1,5 kilo. Hij heeft er niet heel veel zin in. En mijn lichaam vindt sporten niet meer zo leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar de beelden waren erg leerzaam en ook erg leuk om terug te zien.
De kinderpsycholoog gaat kijken of er in het ziekenhuis iemand is die mij babymassage kan leren, en ik heb ons aangemeld voor muziek op schoot. Helaas is dat vanaf 1 jaar pas, maar goed..
In de tussentijd ga ik kijken of we iets kunnen doen met babygebaren. Misschien dat ze mij dan kan uitleggen wat ze wilt (eten/knuffelen/slapen)
Danic:
7 weken: 57cm/ 5490 gr.
3 maanden: 60 cm/6370 gr.
4 maanden: 65 cm/6970gr.
6 maanden: 65.5 cm/7390 gr.
8 1/2 maand: 68cm/7930 gr.Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
Oeh spannend!quote:Op donderdag 2 februari 2012 08:09 schreef ferrari_rood het volgende:
Mignonne je jongste is jarig gefeliciteerd
@t_t ik zag dat bij Ean in het begin ook niet dat ze zo op mijn reageerde. Automatisch deed ik al heel veel maar ik was mij daar zelf niet bewust van. Inmiddels ben ik mij er wel van bewust en geniet ik ook echt van d'r.
Za gaat ze voor het eerst een nachtje ergens anders slapen ben benieuwd hoe ik dat ga vinden.
dit dusquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:14 schreef bitterend het volgende:
Octo geweldig dat ze zo goed groeit!! die navel vind ik wel enggelukkig niks ernstig!
mignonne gefeliciteerd met je meid!
jeej, groeit goed dusquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:46 schreef octopussy het volgende:
Hier nog 5 kilo boven pre-zwangerschapsgewicht. Ik geloof alleen dat ik het getal op de weegschaal iets zie oplopen ipv naar beneden gaanIk moet echt even pas op de plaats gaan maken en wil langzaam aan weer wat aan lichaamsbeweging gaan doen.
Mia was gisteren precies een maand oud en we zijn ook voor de eerste checkup bij de CB arts geweest. De stats: 4540 gram en 54 cm schoon aan de haakZe groeit nu echt goed op mijn melk, en dat is echt een pak van mijn hart.
Verder geen bijzonderheden. Het navelbreukje gaat hoogstwaarschijnlijk vanzelf weg. Zo ziet het er uit:
[ afbeelding ]
Je kan het helemaal indrukken, maar het plopt er weer uit zodra ze haar buik aanspant. Als het niet ingedrukt kan worden en ze huilt onbedaarlijk dan moeten we aan de bel trekken ivm mogelijke darmbeknelling, maar dat gebeurt heel zelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |