kanovinnie | donderdag 26 januari 2012 @ 20:37 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - Patroon - 1-2 - Kano - eentwee Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje Fietsen met Fokkers De 300 km van Ivo: Aanwezig: Ivo Kaasplankje Gripper Oksel Misschien: Kanovinnie Yankee Kiekjesdief Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht. De route:
| |
kanovinnie | donderdag 26 januari 2012 @ 20:37 |
Zelfs met storm tegen een viaduct op redde ik het makkelijk met een dubbel. | |
cafca | donderdag 26 januari 2012 @ 20:40 |
Met storm tegen een viaduct op is iets anders dan een echte berg natuurlijk. | |
kaasplankje | donderdag 26 januari 2012 @ 20:41 |
Dubbel. Nooit anders gehad ook. Alleen op de Passo di Mortirolo moeite om de pedalen rond te krijgen met 39x26. Verder vele Alpen, Dolomieten en Pyreneeëncols gedaan ermee. Oja, La Marmotte reed ik 2x met 39x23. Was licht genoeg. | |
cafca | donderdag 26 januari 2012 @ 20:47 |
Ik heb tot vorig jaar ook altijd met een dubbel gereden, nu toch maar voor een triple gekozen, maar nog niet gebruikt. In het voorjaar in de Alpen maar eens kijken of het nou echt scheelt..... | |
kanovinnie | donderdag 26 januari 2012 @ 20:50 |
Ik heb iig tegen een fietsmaat gezegd dat ik nooit op een triple racefiets zal rijden. Dus die belofte moet ik maar houden ![]() Ik vind compact eigenlijk wel mooier dan dubbel en dubbel mooier dan triple. Maar triple is weer het makkelijkste qua schakelgemak. | |
kaasplankje | donderdag 26 januari 2012 @ 20:51 |
Ik denk dat een triple wel beter is voor als je lichter wilt dan 39x28 dan een compact. Anders moet je een 39 of een 42 bijkopen om mee op het vlakke te rijden. Anders rijd je altijd met een schuine kettinglijn. En dan heb je die 50 wat eigenlijk weer te klein is voor een goede grote plaat. Tenzij je in de bergen woont maar dat doet niemand hier. [ Bericht 10% gewijzigd door kaasplankje op 26-01-2012 21:07:18 ] | |
#ANONIEM | donderdag 26 januari 2012 @ 21:14 |
Triple is toch sowieso overbodig in Nederland (minus Limburg misschien) en het zorgt ook voor extra slijtage? | |
kanovinnie | donderdag 26 januari 2012 @ 21:20 |
Extra slijtage? | |
#ANONIEM | donderdag 26 januari 2012 @ 21:22 |
Schakelen tussen drie voorbladen vs. twee voorbladen. Ik heb dat laatste en schakel nooit voor. | |
kanovinnie | donderdag 26 januari 2012 @ 21:24 |
Ik schakel bijna nooit voor, maar ik zou niet inzien waarom je met een triple opeens meer zou gaan schakelen voor. | |
#ANONIEM | donderdag 26 januari 2012 @ 21:27 |
In de bergen toch wel meer ![]() | |
PipodeOoi | donderdag 26 januari 2012 @ 21:33 |
"Ik zou er 1 kiezen waar ook gelijk hartslagmeting bij zit." "Ik heb een gelukje een tacx flow mag ik gaan gebruiken en wil misschien deze fietscomputer erbij kopen Sigma BC 1909 STS HR" Dat is een prima ding. Heb m zelf na veel speurwerk ook gekocht. Sigma is een prima merk en dit is echt waar voor je geld. Je hebt een fietscomputer met cadans en hartslag voor 80e. Hartslagmeter doet t meer dan uitstekend overigens, beter dan m'n polar horloge iig ![]() Qua voorbaden zou ik altijd voor n triple gaan, veruit t meeste gemak en voor t geld hoef je t niet te laten. Gebruik m'n binnenbad regelmatig bij heuvels (al dan niet in Limburg). | |
kanovinnie | donderdag 26 januari 2012 @ 21:57 |
Ik zit nu naar een edge 500 te kijken ![]() | |
eentwee | donderdag 26 januari 2012 @ 22:14 |
Welnee. Er zijn hele jaargetijden dat ik niet schakel vooraan. Met een 50/34 moet je pas veel schakelen. De enige reden waarom ik misschien ooit een compact neem is omdat ik geen Shimano meer wil. Ja daar wel dus daar kun je het beste op een singlespeed rijden ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 januari 2012 @ 22:19 |
Weet ik toch allemaal veel, net alsof ik daar verstand van heb. Ik weet niet eens of ik double of compact heb. ![]() | |
kanovinnie | donderdag 26 januari 2012 @ 22:21 |
Heb je 1 of 2 bladen voor? | |
kanovinnie | donderdag 26 januari 2012 @ 22:21 |
Wacht. Heb je 1 blad voor, dubbel dat, of drie keer (triple) dat? | |
kanovinnie | donderdag 26 januari 2012 @ 22:22 |
Met een compact zul je inderdaad weinig schakelslijtage aan de voorkant halen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 januari 2012 @ 22:24 |
Gewoon twee bladen, maar ik weet niet het verschil tussen double en compact. ![]() | |
Narcotical | donderdag 26 januari 2012 @ 22:33 |
Verschil zit in de crankset. Bij een compact rij je trouwens vaak met 34 en 50 voor, bij een double 39 en 53.. Een compact kan je trouwens vaak ook een 39 op monteren, maar op een double geen 34.. ![]() Zelf rij ik op een triple trouwens, maar ik heb het kleinste blad (de 30) pas 1 keer gebruikt... Toen ik geparkeerd stond op de Amerongseberg met een hongerklopje ![]() ![]() | |
ultra_ivo | donderdag 26 januari 2012 @ 22:53 |
Met een triple schakel ik minder vaak voor dat met een dubbel crankstel. Met een triple kan ik m'n verzetten zo afstemmen dat ik alle stukken vlak en vals plat met het middenblad kan rijden (ideaal bij mij is dan een 40-er middenblad). Alleen voor als het echt bergop of bergaf gaat moet ik voor schakelen. Juist voor Nederland zou ik voor een triple kiezen. Dan heb je veel goed afsgestemde verzetten. Een compact is alleen leuk als je puur en alleen in de heuvels rijdt. Op het vlakke zit je steeds te kloten dat je 34 te klein is en je 50 te groot. | |
dop | vrijdag 27 januari 2012 @ 00:19 |
heuvels en bruggen knal ik op het buitenblad omhoog , maar dat is puur op macht, maar je kan geen 10 kilometer klimmen en maar zuurstofschuld op blijven bouwen. god wat is het dan fijn als je toch nog ff een paar tandjes lichter kan. overigens vind ik 46 voor een prettig verzet (heb ik op de atb) [ Bericht 5% gewijzigd door dop op 27-01-2012 00:30:36 ] | |
kaasplankje | vrijdag 27 januari 2012 @ 06:30 |
| |
Tommeke | vrijdag 27 januari 2012 @ 06:38 |
Hèhè ![]() Ik sluit me aan bij Ivo! | |
Freddeh | vrijdag 27 januari 2012 @ 06:40 |
Kleinste blad gebruik je niet op het vlakke of viaducten maar in de echte heuvels, dus de slijtage van dat blad valt ontzettend mee. | |
dop | vrijdag 27 januari 2012 @ 11:37 |
bij compact is het verschil tussen grote blad en kleine blad groter als bij een normale dubbel normaal is 52 39 , compact is 50 34 http://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm mooi tabelletje om te spelen | |
RichardHammond | vrijdag 27 januari 2012 @ 12:24 |
Tripple heeft een grotere q-factor alleen daarom wil ik dat al niet op mijn fiets. Compact vind ik niet, ik red mij prima met mijn dubbel. Zowel in Nederland in in Frankrijk. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 27 januari 2012 @ 13:07 |
q-factor? | |
Narcotical | vrijdag 27 januari 2012 @ 13:22 |
Wikipedia: Had er ook nog nooit van gehoord hoor | |
Captain_Fabulous | vrijdag 27 januari 2012 @ 13:43 |
Ik dacht al...q van queer ofzo ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 27 januari 2012 @ 13:45 |
Ah, daar had ik al wel eens over gelezen inderdaad. Ik geloof er niet in ![]() | |
marcodej | vrijdag 27 januari 2012 @ 14:40 |
Ik rij een 50-39 compact en rij vrijwel alleen op het binnenblad. Voor de paar keer dat ik in de heuvels rijdt monteer ik een 34. | |
ultra_ivo | vrijdag 27 januari 2012 @ 14:40 |
Ik geloof er wel in. Een dubbel is heet meestal een te smalle q-factor voor me. | |
joers1 | vrijdag 27 januari 2012 @ 14:52 |
Nou...die zwarte Stevens Aspin van 2008 gaat het dus NIET worden....en ook de Cube niet. Cube zag er inderdaad perfect uit, maar die "zat" niet. geometrie vond ik niet prettig. De Stevens zag er toch niet zo goed uit als werd omschreven door verkoper. Groep was al aardig afgeragd. Ga vanmiddag toch naar die witte Stevens Aspin kijken ![]() Deze dus: ![]() Ben niet zo bekend met Easton wielen, maar ik vind het in zn geheel wel een nette fiets. Ik zou er als eerste twee bidonhouders opzetten (uiteraard witte). Ben zelf niet zo van wit stuurlint, omdat dat zo snel smerig wordt, maar het misstaat hier absoluut niet. Ook nog een aanbod gekregen van een Eddie Merckx LXM (fullcarbon) maar die is van framemaat 59 en dat is (helaas?) écht te groot voor me. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 27 januari 2012 @ 14:58 |
Zwart stuurlint, zwarte bidonhouders en zwart zadel ![]() | |
Ooku | vrijdag 27 januari 2012 @ 15:08 |
Precies, ziet er meteen een stuk chiquer uit | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 27 januari 2012 @ 15:25 |
Zijn die accenten op het frame nou roze trouwens? ![]() Dan zou het wel een beetje een vrouwenfiets zijn hoor ![]() | |
eentwee | vrijdag 27 januari 2012 @ 15:34 |
Q factor maakt wel uit maar niet zo heel veel voor gewone stervelingen. Ik merk wellicht een klein verschil tussen mijn dubbel en triple maar heb zeker niet het gevoel dat ik bij de triple mijn kracht minder goed kwijt kan. Vergis je niet in de invloed van crankstel, pedalen en positie van de schoenplaatjes. Die combi kan het Q-factorverschil tussen een dubbel/compact en een triple ruimschoots tenietdoen. De Q-factor van een mtb is ook veel groter (2cm ofzo) en daar hoor je nooit iemand over. | |
foetre | vrijdag 27 januari 2012 @ 15:48 |
Weet iemand wat het verschil tussen de Sensa Giulia special en de Sensa Giulia Supremo is (behalve de kleur dan) En of er veel prijsverschil is? | |
Tommeke | vrijdag 27 januari 2012 @ 16:00 |
Ik zou alles wit houden op die Stevens! Gewoon Fizik Microtex of BBB Carbon tape wikkelen. | |
joers1 | vrijdag 27 januari 2012 @ 16:27 |
Zadel wil ik wel een ander op, stuurlint wil ik (denk ik) ook zwart hebben. Is alleen niet mijn ding: stuurlint wikkelen. Ik heb nog zwarte bidonhouders, maar wilde hier juist witte op doen ![]() De accenten zijn niet rosé hoor, die zijn grijs en rood. Dit is de foto van de Stevens site...zo is de fiets, maar dan zoals ie werkelijk is: ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 27 januari 2012 @ 16:35 |
Net fietsje hoor! Behalve het vele poetsen ![]() | |
Yankee | vrijdag 27 januari 2012 @ 16:39 |
Prima fiets ![]() | |
marcodej | vrijdag 27 januari 2012 @ 16:52 |
Fizik microtex blijft heel lang wit. | |
Gripper | vrijdag 27 januari 2012 @ 16:54 |
Precies, dat zijn de best schoon te houden tapes. Ik heb er alweer een jaar fizik micro wit op zitten, en met een nat doekje de vlekken wegpoetsen (smeer of kleverige limonade) volstaat al. Joers, wel tof als wij naast elkaar zouden fietsen, ik met mn zwarte fiets met wit zadel en tape, en jij met je zwarte cockpit en witte frame ![]() | |
joers1 | vrijdag 27 januari 2012 @ 17:04 |
Fizik microtex...hmm...toch maar eens voor kijken dan. Nu nog iemand vinden die dat een beetje netjes kan wikkelen. Ik heb dat één keer geprobeerd...was een ramp. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 27 januari 2012 @ 17:54 |
Ben je nou al gaan kijken? Morgenvroeg ff de strava k.o.m. tijd op de trekkerweg verbeteren ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 27 januari 2012 @ 17:59 |
Ja, stuurlint wikkelen kan ik ook wel iemand voor gebruiken ![]() | |
cafca | vrijdag 27 januari 2012 @ 18:02 |
Mooie fiets! | |
eentwee | vrijdag 27 januari 2012 @ 18:03 |
Fizik microtex is inderdaad een fijn lint. Wel dun, dus niet veel demping. Deda Mistral ziet en voelt hetzelfde, ook prima (en goedkoper). Zou het zadel en stuur dezelfde kleur houden en ook voor zwarte bidonhouders kiezen, bijv Elite Custom (met witte stickers nog). Wit ziet er vaak goedkoop/plasticachtig uit. | |
Freddeh | vrijdag 27 januari 2012 @ 18:48 |
BBB carbon tape heb ik ook, in het zwart. Ziet er snel uit en voelt goed ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 27 januari 2012 @ 18:58 |
Niet zo moeilijk hoor. | |
Freddeh | vrijdag 27 januari 2012 @ 19:26 |
Precies, en oefening baart kunst. Eerste keer dat ik het deed ging al niet echt lekker, maar daarna werd het alleen maar beter. Heb inmiddels ook al eens katoenen stuurlint gewikkeld (denk dat Ivo wel weet wat ik bedoel), en dat ging ook prima terwijl het echt ontzettend anders materiaal is. Mijn beste ervaringen heb ik met zelf met BBB tape. Volgende fiets wil ik denk ik toch Fizik gaan proberen ook, is mooi spul en hoor er niets dan lof over. | |
ultra_ivo | vrijdag 27 januari 2012 @ 19:58 |
Tressoplast wikkelt veel beter dan al het moderne spul. | |
No-P | vrijdag 27 januari 2012 @ 20:31 |
Zou het vannacht vriezen aan de grond? Wil al vroeg gaan fietsen. | |
Freddeh | vrijdag 27 januari 2012 @ 20:32 |
Juist! Zo heette het ![]() Ja, maar als de weg droog is hoef je je geen zorgen te maken. | |
ultra_ivo | vrijdag 27 januari 2012 @ 22:40 |
Voor het echte klassieke effect moet je de Tressoplast insmeren met schellak. | |
buzz1291 | vrijdag 27 januari 2012 @ 22:53 |
Idem! En het bevalt uitstekend. Ik hoef geen 53er meer voor. En dan niet met plastic tape afwerken maar met een origineel ontrafeld sisal touwtje....... [ Bericht 32% gewijzigd door buzz1291 op 27-01-2012 23:04:15 ] | |
81Renrew | zaterdag 28 januari 2012 @ 00:36 |
The Giulia and Giulia Supremo share the same mould and have the same features. Only the Giulia Supremo has an even more advanced fiber-mixture, which reduces theweight even more. volgens mij alleen nog iets lichter dus? | |
Tommeke | zaterdag 28 januari 2012 @ 00:43 |
Ik moest er ff aan wennen omdat ik altijd kurk had, maar het is idd een fijn lintje. Ik heb op m'n crosser overigens wel een kurklint. Met geldemping erin. | |
Tommeke | zaterdag 28 januari 2012 @ 00:46 |
Ik heb op m'n tijdritfiets ook een 50. Is prima te doen. 50-12 is zwaar zat. Ik heb een keer gehad dat ik nog een versnelling nodig had, maar toen reed ik met windkracht 6,7 in de rug en ging ik boven de 60 ![]() | |
RichardHammond | zaterdag 28 januari 2012 @ 01:20 |
Bartali hielp Joden. Gino Bartali Wiki ![]() Coppi en Bartali
![]() Bron: sportkroniek.nl ![]() Het slagveld Bron: Gino Bartali Wiki ![]() Op vakantie neem ik altijd een paar boeken over het wielrennen mee. Afgelopen jaar had ik onder andere twee mooie geschiedenisboeken mee en daarin werd van alles verteld over Bartali en Coppi. Ik kan eigenlijk maar één ding zeggen: "wat een helden". Echt ongeloofelijk wat een verhalen en wat een mannen. Een echte titanenstrijd die werd uitgevochten, maar wat een respect hadden die voor elkaar. Geweldig, echt geweldig. ![]() | |
Tommeke | zaterdag 28 januari 2012 @ 09:08 |
Geweldig om te lezen zo bij het wakker worden ![]() | |
Freddeh | zaterdag 28 januari 2012 @ 09:53 |
Even iets heel anders he... Ik draag bij de echt lage temperaturen als ik naar het werk fiets altijd een bivakmuts. Maar met het burkaverbod op komst (wet moet nog worden aangenomen overigens), mag je dus ook geen integraalhelmen of bivakmutsen meer dragen. Hoewel ik erg benieuwd ben hoe ze dat exact willen verwerken in een wet (want dan zou ook de wet voor motorrijders en brommers moeten worden aangepast) ben ik hier behoorlijk tegen. Oké, ik ben ook niet echt heel erg vóór burka's ofzo, maar ik vind de beredeneringen wat vreemd. | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 28 januari 2012 @ 09:55 |
Maak je geen zorgen joh, is alleen om moslims te pesten. Zolang je niet naar de moskee gaat zit je goed! | |
Freddeh | zaterdag 28 januari 2012 @ 10:00 |
Dan nog, ik vind het maar raar. | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 28 januari 2012 @ 10:28 |
Wel balen, toen de wekker vanmorgen ging was het aan het regenen/ijzelen. Met de temperaturen rond het vriespunt vond ik dat toch iets te link, dus weer terug het bed in gedoken. Nu eerst andere verplichtingen maar hopelijk vanmiddag nog tijd voor een klein rondje... Ziet er nu wel goed uit! | |
AltarOfSacrifice | zaterdag 28 januari 2012 @ 13:57 |
![]() Wees een vrij man en draag een bivakmuts als jij dat wil! | |
foetre | zaterdag 28 januari 2012 @ 13:59 |
Hmm dan hoop ik dat de prijs ook niet veel scheelt. Hij is best mooi ![]() | |
No-P | zaterdag 28 januari 2012 @ 14:14 |
Ik ben wel gegaan. De dikke mist was wel zwaar, maar het was verder niet glad. Toch mooi 3 uurtjes kunnen fietsen, jammer maar geen zon gezien. | |
dop | zaterdag 28 januari 2012 @ 17:14 |
Q factor , lol mannen ik zal niet zeggen dat het altijd zo is maar met een trippel hoeft het niet zo te zijn dat je Q factor hoger word. moet er eigenlijk een beetje om lachen , recreanten die zich druk maken om de Q Factor , en vervolgens met O-benen op de fiets zitten ![]() | |
Freddeh | zaterdag 28 januari 2012 @ 19:46 |
Dat komt wel goed, ze kunnen je nooit pakken op het warmhouden van jezelf natuurlijk. Maar toch vind ik het zo'n raar iets he... | |
Freddeh | zaterdag 28 januari 2012 @ 19:48 |
Voor een merk dat bekend staat om budgetfietsen, vind ik dit een heel stijlvol fietsje hoor! Had alleen Ultegra of Dura Ace DI verwacht ![]() | |
joers1 | zaterdag 28 januari 2012 @ 20:07 |
Zo....ik ben thuis...en jawel: ik ben trotse eigenaar van een Stevens Aspin...de witte. Stuurlint blijft voorlopig wit ![]() Ik zal zo wat foto's posten ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door joers1 op 28-01-2012 20:14:13 ] | |
kaasplankje | zaterdag 28 januari 2012 @ 20:11 |
Leuk Joers1! Dat is een hele verbetering tov die Sora bak zeker? Al uitgetest ofwa? | |
RichardHammond | zaterdag 28 januari 2012 @ 20:30 |
Doe niet van die domme aannames en projecteer die vervolgens dan ook niet op andere mensen. Maar ik ben benieuwd welk triple crankstel jij weet met een q-factor van 143 mm of kleiner, ik kan er zo geen een bedenken. Verder kan het best zo zijn dat er ook mensen zijn die baat hebben bij een grotere q-factor, maar daarom schreef ik ook: "daarom wil ik". Het scheelt mij in ieder geval zere knietjes, maar ik ben blij dat jij er zoveel kaas van hebt gegeten. | |
joers1 | zaterdag 28 januari 2012 @ 21:34 |
Vanmiddag uiteraard even kort ritje gemaakt.....en ongelooflijk...wat een wereld van verschil!! En ik altijd Sora maar verdedigen: "Valt best mee...". Je weet niet wat je mist, als je het niet kent ![]() ![]() Ik ben in elk geval erg blij met mijn aankoop. ...zeg trouwens maar Johan ![]() | |
Freddeh | zaterdag 28 januari 2012 @ 22:15 |
Mooi Johan!! ![]() ![]() | |
ultra_ivo | zaterdag 28 januari 2012 @ 22:26 |
Net terug van een ritje van 214km. Bewust wat laat vertrokken zodat ik 1 uur na zonsopgang bij de 1e brug van de route zou komen. Voldoende laat om ervoor te zorgen dat die ijsvrij was. Glad was het wel regelmatig, de boeren hebben hun sporen achtergelaten op de landweggetjes.De eerste legendarische beklimming van het jaar zit er ook op, de Citadel van Namen. | |
eentwee | zaterdag 28 januari 2012 @ 22:33 |
Mooie fiets hoor, ga je veel plezier aan beleven. Bidonhouders staan best goed al heeft zwart nog steeds mijn voorkeur. Kun je altijd nog vervangen. Zou wel het stuur een beetje naar voren kantelen, shifters wijzen ver omhoog en de onderkant staat ook helemaal schuin (hoort voor het mooi bijna parallel aan de grond of toch aan de bovenbuis). Is meer een afstelling voor een 60+ bierbuik die nooit in de beugels rijdt ![]() ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 28 januari 2012 @ 23:15 |
Jajaja niet dus hé? ![]() ![]() ![]() | |
Tommeke | zondag 29 januari 2012 @ 01:57 |
Dat is toch een Ultegra electronisch groep? Ik vind t ook een toffe fiets! | |
Tommeke | zondag 29 januari 2012 @ 02:02 |
Mooie Aspin! Ik heb m'n shifters ook vrij ver omhoog staan. Dat rijdt veel lekkerder met handjes op het stuur. Plus dat je dan vet chill Cancellara-style met je handen op je shifters en je armen gebogen hard kan fietsen. ![]() Heb net m'n fiets gepimpt. Nieuwe kabels, Dura Ace bottombracket, nieuwe bandjes. Cassette en ketting volgen zodra er geen pekel meer gestrooid wordt. @Ivo: Was de citadel wat te doen? | |
dop | zondag 29 januari 2012 @ 08:49 |
niet gelijk op je teenjes getrapt voelen, 143 haalt een tripel inderdaad niet maar 150 wel en dat is een maat die ook in dubbel en compact heel vaak voorkomt, ik zal niet zeggen dat jij ook gewoon op 150 kan rijden , het is best mogelijk dat jij wel een 143 nodig hebt , maar dan ben je wel echt een uitzondering. ff niet vergeten dat juist dat lichtere verzetje bergop voor heel veel recreanten gewoon nodig is en juist hun knietjes spaart, [ Bericht 2% gewijzigd door dop op 29-01-2012 09:14:05 ] | |
joers1 | zondag 29 januari 2012 @ 08:55 |
Ik fiets vrijwel nooit "in de beugels" vandaar dat de huidige stand van de shifters me (nog) niet stoort. Er zit wel een gruwelijk dun stuurlint op....voelt wat "cheap" aan en lijkt erg te "schuiven", dus denk dat die zeer binnenkort aan de beurt is | |
Tommeke | zondag 29 januari 2012 @ 09:03 |
Ik heb precies hetzelfde met m'n stuur hoor. Had eerst zo'n stuur wat standaard op een Stevens zit. Maar die heb ik vervangen door een stuur van PRO dat in de beugel iets langer doorloopt zeg maar ![]() Stuurlint zou ik zeker vervangen dan! | |
kanovinnie | zondag 29 januari 2012 @ 09:03 |
Ik vind op de shifters hangen ook 100 keer lekkerder dan onderin. Maar dat komt ook een beetje door de geometrie van mijn stuur denk ik. Misschien moet ik 'm wat meer gaan kantelen. | |
ultra_ivo | zondag 29 januari 2012 @ 09:08 |
De citadel doet 't altijd, die loopt gewoon. Heel wat beter dan veel andere hellingen daar in de buurt. | |
Tommeke | zondag 29 januari 2012 @ 09:13 |
Ik zou zo met je ruilen. Het enige aan heuvels hier is het viaduct van Onnen, de Bronneger Bult en de VAM-bult ![]() | |
joers1 | zondag 29 januari 2012 @ 09:14 |
Nu nog iemand zoeken die dat voor me kan doen / me het kan leren ![]() Eens kijken of er op youtube tutorials te vinden zijn....vast wel. | |
kanovinnie | zondag 29 januari 2012 @ 09:16 |
Vriend van me wil een Cannondale Caad8 105 gaan kopen geloof ik. Ben gister langs 4 fietsenzaken geweest. Nog suggesties? Budget is 750-1000 euro. Trek 2.1 staat volgens mij ook hoog op het lijstje. | |
joers1 | zondag 29 januari 2012 @ 09:17 |
Ik heb hier vlak over de grens in Belgie afgelopen voor jaar over het Europese testcircuit van Ford gefietst. 70 km. snelweg, afgewisseld met (indien gewenst) stukjes kasseien, klinkers etc. Maar ook schuine bochten (zoals op een baan), viaducten, afdalinkjes. Is één dag per jaar, dat daar gefietst mag worden...en dan komen er ook honderden wielerfreaks, met bussen tegelijk, naartoe. Perfect geregelde catering, terrassen, hapje/drankje...veel fietsclubs en veel fiets-liefhebbers. Was erg leuke dag afgelopen jaar. Vorig jaar gesproken met en Friese man, die daar met 6 vrienden, speciaal naartoe was gereden om er een paar uur te fietsen. Op de testbaan zitten twee heuvels van 25 %....kort maar zeer hevig. Erg leuke uitdaging. ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door joers1 op 29-01-2012 09:25:43 ] | |
kiekjesdief | zondag 29 januari 2012 @ 10:07 |
Dat is een dagje leuk fietsen. Zelfs met triple weet ik niet of ik daar op kom. Gisteren mijn nieuwe fiets besteld, ook met triple. Ik heb die op mijn huidige fiets nooit gebruikt maar ik ben er zelfs nooit limburg mee in geweest. Ik weet zeker dat ik dat nodig ga hebben. het is een van Nicholas-frame verder afgemonteerd door Tom Schoute. Alles op de pasvorm en gewoon erg mooi vind ik. | |
kiekjesdief | zondag 29 januari 2012 @ 10:19 |
12 juni is die opengesteld las ik. Idee voor een meet? | |
joers1 | zondag 29 januari 2012 @ 10:26 |
Haha wij gaan met de club sowieso...maar afspreken kan altijd ![]() Heb je gezocht op Fietsdag? Want er zijn ook open dagen voor alleen skaters | |
joers1 | zondag 29 januari 2012 @ 10:27 |
Haha ik heb nog rode dopjes liggen...idee? ![]() | |
kiekjesdief | zondag 29 januari 2012 @ 10:33 |
zie nu dat die datum in 2011 was, zal dit jaar een andere dag zijn. Ik zoek ff verder | |
kiekjesdief | zondag 29 januari 2012 @ 10:35 |
gevonden: Fietsdag (27 mei 2012) Op zondag 27 mei 2012 zullen alle testwagens worden weggeborgen. Die dag zijn de testbanen enkel open voor het publiek dat gebruik maakt van fietsen en rolschaatsen. Dus fietsers en rolschaatsers tegelijk | |
kiekjesdief | zondag 29 januari 2012 @ 10:37 |
is maar 2 1/4 uur hier vandaan. Met de auto dan wel. Iedereen kan dan wel voldoende hersteld zijn van de "Ivo-challenge" :-) | |
ultra_ivo | zondag 29 januari 2012 @ 10:51 |
Ik heb ooit eens een klim van 33% gehad, in Engeland. Dan ben je heel erg blij met een stuurtas. | |
joers1 | zondag 29 januari 2012 @ 12:53 |
Ik woon zo'n.......uuhh......7 minuten rijden (met de auto) van die testbaan af ![]() | |
Tommeke | zondag 29 januari 2012 @ 14:28 |
Stoegh! | |
No-P | zondag 29 januari 2012 @ 18:11 |
Spd-sl 105 pedalen goed genoeg? Of moet ik voor ultegra of look/timex gaan. | |
buzz1291 | zondag 29 januari 2012 @ 18:44 |
Ligt er aan wat voor groep je hebt. Heb je een 105 groep dan zijn ze prima. Heb je een Dura ace groep dan is het een vlag op een strontschuit. Maar realiseer je wel dat het lagerwerk van de pedalen bij iedere hogere groep gewoon soepeler draait. Dus als je er 140 euro voor over hebt, zou in gelijk voor een set PD 7810 kiezen. | |
Tommeke | zondag 29 januari 2012 @ 18:47 |
Ik heb op m'n tijdritfiets de goedkoopste spd-pedalen en op m'n koersfiets 105, maar veel verschil merk ik niet. Heb nu ook Dura Ace bracketlagers gemonteerd maar merk daarin ook geen verschil. | |
kaasplankje | zondag 29 januari 2012 @ 18:50 |
Ze zijn wat lichter en wel iets beter hoor, maar ook 2x zo duur en net zo rap kapot. Ik rijd voor mijn job met de goedkoopste dubbelzijdig spd en op de koersfiets met cheap Look keo classic pedalen. Prima voor mij. | |
Tommeke | zondag 29 januari 2012 @ 18:55 |
Same here ![]() Lichter zullen ze idd zijn. Maar kan me niet voorstellen dat je dat verschil merkt. Gister kwam trouwens een vent bij me in de winkel die een maatje M helm wou, ik adviseerde die ook omdat M prima zat bij hem. Maar zijn voornaamste aankoopreden was omdat maatje M 50 gram lichter was dan L ![]() ![]() Ik kocht die lagers trouwens alleen maar omdat het prijsverschil met Ultegra maar 2 euro was ![]() | |
kaasplankje | zondag 29 januari 2012 @ 18:56 |
Uiteindelijk komt er water in je lager, en of je nu dura ace of 105 hebt maakt niet zoveel uit. Aangezien bracketlagers en pedalen onderhoudsvrij zijn zou ik er niet teveel geld aan spenderen. | |
No-P | zondag 29 januari 2012 @ 19:10 |
Hmm. Twijfel dus of die bijna dubbele prijs van ultegra me het waard is. Dura ace wordt het sowieso niet. | |
kiekjesdief | zondag 29 januari 2012 @ 19:17 |
Mijn nieuwe fiets wordt volledig ultegra, op de nieuwprijs maakt het niet zo gek veel verschil | |
dop | zondag 29 januari 2012 @ 19:53 |
ultegra spd sl 6700 bij rose 72 euro [ Bericht 2% gewijzigd door dop op 29-01-2012 20:02:44 ] | |
joers1 | zondag 29 januari 2012 @ 20:05 |
Speelt ook mee wat je fijn vindt. Ik heb met Shimano gereden...maar fiets nu met Time pedalen. Speed RX. Heerlijke pedaaltje. | |
buzz1291 | zondag 29 januari 2012 @ 20:37 |
Het verschil merk je niet...... Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Wanneer je beide pedalen, PD6700 en PD7810/79000 gemonteerd hebt, moet je ze eens met de hand ronddraaien. Dan voel je dat verschil weldegelijk. Dat je het met trappen niet merkt, wil niet zeggen dat het verschil er niet is. Zo zijn voor de één Fulcrum 7 wielen al licht genoeg om maar eens iets te noemen. En hetzelfde geldt voor derrailleur wieltjes. Die met gewone lagers voldoen prima maar met keramische lagers bespaar je volgens een test (kan de bron niet vinden) al één hele Watt. Nu weet ik ook wel dat wij allen hier door een beetje beter te trainen veel beter zouden presteren dan wanneer we alleen maar op het beste van het beste materiaal zouden rijden, maar verschil is er weldegelijk. Een fiets van 6,5 kg accelereert nu eenmaal sneller dan een van 8,5 kg, waar of niet? | |
kaasplankje | zondag 29 januari 2012 @ 20:42 |
Als je Contador heet maakt dat wel uit ja. Niet als je Buzz heet en alleen op zondag toert. | |
kanovinnie | zondag 29 januari 2012 @ 20:43 |
Hangt er vanaf in wat voor verzet je zit. | |
kanovinnie | zondag 29 januari 2012 @ 20:43 |
Dan zal het voor mij ook uitmaken. Immers heet ik kantador en toer ik op zowel zaterdag als zondag. | |
kiekjesdief | zondag 29 januari 2012 @ 20:49 |
Heb ooit eens een artikel gelezen over materiaal, dat ging over aerodymamische pakken die toen bij het schaatsen in zwang raakte (ja erg lang geleden). De details weet ik niet meer maar het kwam er op neer dat zowel de echte toppers als de echte krukken er vooral baat bij hadden en dat het voor de grote middengroep minder voordeel opleverde. De gewichtsbesparing en frictiereductie door materiaal is veel duurder dan de gewichtsbesparing op je lichaamsgewicht maar dan nog levert het voordeel als je aan beter materiaal werkt. (en nog meer als je afvalt) Het zal tussen mijn oren zitten maar ik stapte eens op het raceding van een vriend en ging voor mijn gevoel veel sneller, soepeler en lekkerder. | |
Tommeke | zondag 29 januari 2012 @ 21:13 |
Ik heb deze zomer op een Cervélo S3 Dura Ace gefietst en later ook op een Scott Foil. Vooral het verschil tussen die S3 en m'n eigen Trekje was wel te voelen idd ![]() Ik bedoel ook dat je het verschil tijdens het fietsen niet merkt. En dat dat voor een amateurtje als ik niet veel uitmaakt. | |
kanovinnie | zondag 29 januari 2012 @ 21:16 |
Als je jezelf al amateur noemt, wat ben ik dan ![]() | |
cafca | zondag 29 januari 2012 @ 21:20 |
ff een vraagje, ik ben voor mevrouw cafca op zoek naar een beginnersfietsje. Bulls Harrier 1 met Shimano 105, voor 775 euro, is dat een beetje een goeie deal? | |
kanovinnie | zondag 29 januari 2012 @ 21:30 |
Ik ken de fiets verder niet, maar een complete 105 groep op een fiets voor 775 euro klinkt als een goede deal. Of als een fiets met een goede groep maar slechte wielen en slecht frame ![]() | |
marcodej | zondag 29 januari 2012 @ 21:54 |
Zie de pekelwagen door de straat rijden. Maar weer eens strandfietsen morgen. | |
No-P | zondag 29 januari 2012 @ 21:58 |
Dank je maar ik heb nog bonnen van amazon.de die ik aan fietsspul wil spenderen. | |
Tommeke | zondag 29 januari 2012 @ 22:00 |
Haha alleen als koerier ben ik prof, dan verdien ik immers geld ![]() Maar ik rij bij de sportklasse en ben dus amateur. Jij hebt geen licentie toch? Dan ben je een toerder ![]() | |
No-P | zondag 29 januari 2012 @ 22:04 |
Doet me denken, ik heb alleen een triathlonlicentie. | |
kaasplankje | zondag 29 januari 2012 @ 22:11 |
Uiteraard moet je wel gewoon aanschaffen wat je mooi vind en er voor over hebt. Ik heb op mijn koersfiets een Campagnolo chorus groep maar nodig heb ik 't niet echt. Centaur of athena zou al ruim voldoende zijn. | |
dop | zondag 29 januari 2012 @ 22:37 |
in aerodinamica is veel meer te winnen als in gewicht kijk maar naar het wereld uur record Graeme Obree bewees dat , maar ook het grote verschil tussen de ligfiets en racefiets laat dat heel duidelijk zien alleen berg op is gewicht wel erg belangrijk, en aerodinamica in eens een stuk minder belangrijk | |
Piperidine | zondag 29 januari 2012 @ 22:44 |
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 12 Go Trading? Ik wil daar graag een fiets kopen, maar eerst een professionele meting laten doen. Meer mensen die dat hebben gedaan daar? | |
buzz1291 | zondag 29 januari 2012 @ 22:56 |
Is een waarheid als een koe, behalve dan dat ik naast de zondag ook nog wel eens op zaterdag en op dinsdag en op donderdag rij. Maar zoals al eerder gezegd, ik hoef mijn prestaties hier niet voor een ieder te etaleren. En al zou het niets uitmaken, als het geld geen rol speelt waarom zou ik dan op een fiets van 8,5 kg gaan zitten terwijl ik ook een fiets van 7 kg met mooiere spulletjes kan aanschaffen. Het zijn toch altijd de mensen met een beperkt budget die bij hoog en bij laag blijven volhouden dat het allemaal niets uitmaakt. Maar ik weet zeker dat als je mag kiezen dat je toch die fiets met Sora laat staan om die met Campa Super Record in te laten pakken....... | |
No-P | zondag 29 januari 2012 @ 23:17 |
Daar heb je deels gelijk ik buzz. Verder geld voor mij ook nog het Bang for the buck principe, met een ondergrens van kwaliteit en een bovengrens van prijs. | |
dop | maandag 30 januari 2012 @ 06:18 |
wat een onzin , er zijn genoeg mensen waar bij dit soort keuzes met meer te maken heeft als geld. smaak, fatsoen, gevoel, plezier, en schaamte. ik ben geen top wielrenner , en zou me echt een aansteller voelen als ik veel geld zou uitgeven aan mijn fiets en er vervolgens als een zondagsrijder mee rond te karren. daar buiten ben ik 40 jaar en spreken de laatste nieuwe speeltjes me niet zo aan als sommige anderen, er komt een leeftijd dat je toch een beetje blijft hangen in wat er in jou jeugd in de mode was. en met bang for buck heeft No-P denk ik ook een punt [ Bericht 7% gewijzigd door dop op 30-01-2012 06:29:28 ] | |
Freddeh | maandag 30 januari 2012 @ 08:14 |
Word ik vanochtend wakker, géén sneeuw. Precies waar ik op hoopte want dan blijft de weg mooi schoon. Ben ik onderweg naar m'n werk, rij ik zo de sneeuwbuien in. Wel ruk, want dan is er dus een kans dat de weg vanavond niet veilig is voor slicks. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 30 januari 2012 @ 08:54 |
Nieuw? | |
nogeenmaarten | maandag 30 januari 2012 @ 09:00 |
Geen sneeuw hier in Delft, maar wel een laagje strooizout. Goede keuze geweest om gistermiddag nog even te gaan toeren. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 30 januari 2012 @ 09:00 |
In Utrecht lag een flinke laag. Ben bang dat we daar voorlopig niet meer vanaf komen. | |
#ANONIEM | maandag 30 januari 2012 @ 09:49 |
Niet afgeprijsd is deze fiets rond de 1000 euro dacht ik, prima fiets als je vriendin geen moddervette zeekoe is tenminste. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2012 09:49:42 ] | |
KnutdeIJsbeer | maandag 30 januari 2012 @ 09:58 |
850 zelfs maar, inclusief 105 pedalen en cateye computertje. Vandaar is die 775 als nieuw een mooi bedrag, maar 2e hands veel te duur. 2e hands zou zo'n fiets toch niet veel meer dan 5 tot 600 mogen kosten in perfecte staat. | |
nogeenmaarten | maandag 30 januari 2012 @ 10:25 |
MCH dit is een gesoigneerd topic, waar een zeekoe een stuk fauna is en niet de vriendin van iemand die je niet kent. | |
Yankee | maandag 30 januari 2012 @ 10:25 |
![]() | |
Freddeh | maandag 30 januari 2012 @ 10:32 |
Ik had moeite om het op een nette manier te zeggen, maar jij legt het netjes uit ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 januari 2012 @ 10:41 |
Dat is toch wat de fietsenmaker mij voorgelicht heeft. Als je zwaar bent heb je bij de wielen die bij deze fiets meegeleverd zijn na enige tijd kans op spaakbreuk dus dan kun je beter wat extra geld neerleggen voor een fiets waar standaard betere wielen op zitten, dan de harrier 1 kopen + extra investering v. stevigere wielen. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2012 10:49:11 ] | |
#ANONIEM | maandag 30 januari 2012 @ 10:43 |
En vlieg op met je gesoigneerd zijn, we zijn geen profs of pseudo profs. ![]() | |
Tommeke | maandag 30 januari 2012 @ 10:59 |
Prima fiets. Ook een beste prijs ![]() Volgens mij zitten daar standaard Shimano WHR500 wielen in. Dat zijn niet echt goede wielen maar als je vriendin niet te zwaar is is dat geen probleem. Als je zwaar bent of een beetje kracht hebt gebeurt het wel dat de velgen tegen de remmen aanlopen. Wil je goede wielen voor weinig geld, dan raad ik Fulcrum Racing 7 aan. MCH,je slaat de plank compleet mis qua soigneren. Wielrennen is meer dan hard fietsen. Het moet er ook goed uitzien. In de winter en op trainingen maakt het me niet veel uit, maar tijdens een koers en zeker met een toertocht is het gewoon tof om als een halve prof op je fiets te zitten. | |
Gripper | maandag 30 januari 2012 @ 11:02 |
Aardig geld voor een Bulls... Mijn eerste fietsje was een bulls ultegra, 2e hands, en die kocht ik voor 400 ¤ van marktplaats. Dus er moet wel wat van de prijs af kunnen, tenzij het ding 3 maanden oud is en 100 km gereden heeft. En who de fuck is MCH ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 januari 2012 @ 11:06 |
Wat is dat nou weer voor onzin dat het er goed uit moet zien, iedereen moet op de fiets toch gewoon doen waar hij of zij zich lekker bij voelt. Maar ik ga verder niks over soigneren of soigne zijn zeggen, voor je het weet heb je een hbo/universiteit Fok! discussie. ![]() | |
Blik | maandag 30 januari 2012 @ 11:17 |
Je hebt nog veel te leren jongeman. Soignee zijn moet een hoofddoel zijn van iedere fietser, daarbij hard fietsen is leuk maar geen vereiste. | |
#ANONIEM | maandag 30 januari 2012 @ 11:20 |
Ik zal het in mijn achterhoofd houden waardige ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 30 januari 2012 @ 11:24 |
Het kan ook zo treurig uitpakken hé, dat is een risico. Ik zie hier regelmatig mensen voorbij komen die zo hun best doen soignee te zijn; maar het enige wat je denkt bij het zien van de foto is: ![]() | |
cafca | maandag 30 januari 2012 @ 11:28 |
Sorry, hij is nieuw, bij een speciaalzaak. Maar ja, ze vind hem niet mooi ![]() | |
Tommeke | maandag 30 januari 2012 @ 11:40 |
Ik loop ook maar wat te chargeren joh ![]() Tuurlijk mag iedereen dat zelf weten, maar ik ben een enorme ijdeltuit ![]() Ik vind het gewoon leuk om daarmee bezig te zijn ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 januari 2012 @ 11:41 |
Ik zal opletten voor gesoigneerde rijders in Groningen en omstreken. Fiets je bij Tandje Hoger? | |
eentwee | maandag 30 januari 2012 @ 11:54 |
Heel verstandig. Op een mooie fiets rijd je vaker en harder ![]() | |
Tommeke | maandag 30 januari 2012 @ 11:57 |
Doen ![]() Jeps! Rij jij ook bij een club? | |
Freddeh | maandag 30 januari 2012 @ 11:58 |
Ook soignée: Trackstanden bij een kruispunt om die mooie dame voor te laten gaan ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 januari 2012 @ 12:03 |
Nee, nog niet. Moet ook nog een beetje uitvinden of dat dan bij een toergezelschap moet zijn of bij een serieuzere trainingsclub. | |
kanovinnie | maandag 30 januari 2012 @ 12:14 |
Soignee op de fiets ![]() | |
Blik | maandag 30 januari 2012 @ 12:25 |
Dat zeggen alleen de mensen die niet soignee zijn ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 30 januari 2012 @ 12:29 |
Cavendish ![]() ![]() ![]() ![]() Echte bazen dragen een zwarte broek. | |
kanovinnie | maandag 30 januari 2012 @ 12:30 |
Zwart is toch soignee? Of niet? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 30 januari 2012 @ 12:31 |
Klopt. Met een witte broek rij je voor lul. Letterlijk. | |
Tommeke | maandag 30 januari 2012 @ 13:38 |
Bij veel clubs zijn beide wel vertegenwoordigd. | |
Patroon | maandag 30 januari 2012 @ 13:44 |
Na 3 weken klussen en verhuizen zijn we eindelijk klaar. Nog niet alles is op zijn plaats maar ik kan iig weer op de bank zitten. ![]() | |
Freddeh | maandag 30 januari 2012 @ 14:41 |
![]() Wist helemaal niet dat jij aan het verhuizen was joh! Waar ben je gaan wonen? | |
Gripper | maandag 30 januari 2012 @ 14:54 |
Als ijsbeer moet je júist in het wit rijden. De euro code staat vol met opmerkingen over het nut van wit. En de regels over zwart zijn sowieso duidelijk, zie punt 3. Deze nog even speciaal voor Kano: 30. ABSOLUTELY NO FORM of seatbag, frame pump, mud guard or mirror shall come within 2 meters of your bike. | |
Freddeh | maandag 30 januari 2012 @ 14:59 |
Ik faal echt op ieder punt van die Euro Code ![]() *edit* tenzij het gele Craft logo op m'n broekje meetelt als niet volledig "plain black" broek ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 30 januari 2012 @ 15:00 |
Als opperbaas/wereldkampioen/snelste-persoon-op-de-fiets met een zwarte broek rond fietst, nota bene i.c.m. het witte wereldkampioenen shirt lijkt het me wel duidelijk wat je met die lijst kunt doen: ![]() | |
cafca | maandag 30 januari 2012 @ 15:38 |
Die broek van Cav is dan ook niet "plain black", en die kleurtjes zijn earned! | |
Freddeh | maandag 30 januari 2012 @ 15:39 |
Beschaafd. Gelukkig zien we hier niet iemand iets in z'n aars schuiven, want dat kun je er ook nog mee doen. Anyway, ik wil een Indeland team kit hebben bij m'n toekomstige Merckx. | |
Gripper | maandag 30 januari 2012 @ 15:41 |
Ik kom er redelijk bij in de buurt, ik heb nog altijd een paar blauwe handschoentjes en blauw/witte helm die qua kleur nergens bij matchen. En mn frame is helaas all-black, daar zitten geen andere kleuren in. Maar er moet natuurlijk altijd iets te verbeteren overblijven! ![]() | |
cafca | maandag 30 januari 2012 @ 15:50 |
Mijn blauwe helm matcht perfect bij mijn fiets. net zoals mijn zwarte kleding ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 30 januari 2012 @ 16:06 |
De eerste foto van hem in z'n nieuwe shirt had ie een plain black broek aan, maar die kan ik helaas niet meer vinden. ![]() Het was wel echt een statement, volgens mij hadden vrijwel alle kampioenen de laatste jaren een witte broek. | |
eentwee | maandag 30 januari 2012 @ 16:13 |
Ik heb net witte schoenen en overschoenen gekocht ![]() | |
marcodej | maandag 30 januari 2012 @ 16:22 |
Zo, dat was behoorlijk koud op strand. Rondje Katwijk-Scheveningen gedaan. Kan gelijk een aantal investeringen doen na dit ritje: nieuwe schoenplaatjes (eentje verloren na een valpartijtje bij de strandopgang. Kon daarna niet meer inklikken. Ik kijken, is een schoenplaatje weg. ![]() Duur ritje dus, wel lekker. ![]() | |
marcodej | maandag 30 januari 2012 @ 16:29 |
En hoezo soignee, ik reed vanmiddag gewoon met een vliegertouwtje om mijn enkel om mijn kapotgetrokken overschoen bij elkaar te houden. ![]() | |
eentwee | maandag 30 januari 2012 @ 16:39 |
Iedereen die nu veel traint kan er in de zomer soignee uitzien zonder voor lul te rijden ![]() ![]() | |
marcodej | maandag 30 januari 2012 @ 17:03 |
Brrr...![]() | |
kanovinnie | maandag 30 januari 2012 @ 17:34 |
Ah thanks. Hier kan ik nou wat mee. | |
kaasplankje | maandag 30 januari 2012 @ 18:46 |
Beetje lucht uit de banden laten lopen. Gaat prima. | |
kaasplankje | maandag 30 januari 2012 @ 18:55 |
Als je een kleine piemel of een dikke reet hebt wel. ![]() | |
Patroon | maandag 30 januari 2012 @ 19:08 |
Wij zijn verhuist naar een andere (betere) wijk in Leeuwarden. Zal binnenkort even wat foto's posten. | |
buzz1291 | maandag 30 januari 2012 @ 19:26 |
Dat dus, en je krijgt er ook nog eens verschrikkelijk veel moraal van. Al is het maar een stel verse nieuwe bandjes, een paar nieuwe sokken of weet ik veel wat. Mij geeft het iedere keer weer meer moraal om nog harder te fietsen. Er zullen nu wel voldoende lachers zijn, maar ik stap op zondag niet op een vuile fiets als er zaterdag wat modder tegenaan gespat is. DIE FIETS MOET BLINKEN, ALTIJD. Ik erger me er gewoon aan als er op zaterdagmorgen weer eens een gast bij mijn clubje aan komt rijden met het vuil van vorige week nog aan z'n fiets. Maak er dan ook gewoon altijd een opmerking over. | |
marcodej | maandag 30 januari 2012 @ 19:42 |
Dit dus. Iemand ervaring met deze sokken (of dit type sokken)? http://www.rose.nl/artikel/rose-wintersokken-rose/aid:523683 Of nog andere tips voor cheap ass wintersokken? Liefst wit, want dat is soigne. ![]() | |
kanovinnie | maandag 30 januari 2012 @ 20:53 |
Lekker boeiend hoe andere mensen met hun spullen omgaan. Al rijd hij op een lekke band, als hij daar gelukkig van kan worden. Maar ik vind 't wel altijd leuk om nieuwe spulletjes te kopen en dan te proberen. En mijn fiets poetsen vind ik ook leuk, maar niet te vaak. | |
nogeenmaarten | maandag 30 januari 2012 @ 21:28 |
Geen ervaring. Misschien kan je de kleurstelling van je nek-brace (zie je eerdere foto) laten terugkomen in je sokken. Dat lijkt mij een plus voor je soignee-gehalte. ![]() | |
joers1 | maandag 30 januari 2012 @ 22:47 |
Ik mag mijn fiets best graag poetsen...maa vrees, dat ik met mn witte aanwinst, nu wat vaker de klos ben ![]() | |
Gripper | maandag 30 januari 2012 @ 22:53 |
Jep. Wit verplicht je nóg meer dan andere kleuren om de zaak bij te houden. Ook niet soignée trouwens: piepende kettingen. Gisteren tijdens een wandeltocht op de Posbank weer een paar van die knerperds gezien. Zo zonde, het schakelwerk moet fluisterstil snorren. Oh, en ook nog een clubje erg snelle racekipjes op erg dure fietsen met erg hoge velgen en erg lekkere kontjes die serieus aan het trainen waren ![]() | |
kiekjesdief | maandag 30 januari 2012 @ 22:53 |
fiets poetsen en onderhoud is gewoon pure zenmeditatie indien er nog eer aan te behalen is. Mijn fiets hangt nu onder een afdakje buiten en dat is toch merkbaar aan de staat. | |
joers1 | maandag 30 januari 2012 @ 23:01 |
Dat wordt bijhouden dus ![]() | |
kiekjesdief | maandag 30 januari 2012 @ 23:06 |
ja ik moet 'm wel blijven vertroetelen maar ik loop in mijn gevoel nu wel erg vooruit naar de nieuwe fiets | |
buzz1291 | maandag 30 januari 2012 @ 23:12 |
Witte wintersokken van Rose dus. Gewoon heel fijn spul, en als ze na een aantal keren niet meer om aan te zien zijn, gewoon dumpen. 4,95 per paar geloof ik. Ik rij altijd met Rose sokken, want die hele soigneé Assos daar loopt het elastiek harder uit dan dat je kijken kunt. Ach als het jou niets uitmaakt om tussen de fietsers met grote stuurtassen en halve gereedschapkisten (sorry Ivo maar jij streeft een ander doel na) aan hun zadel te willen fietsen, moet je het vooral niet laten. Ik vind het geen gezicht. Zelfs op een 200 km AUDAX tocht, ja daar rijdt Buzz er in maart altijd twee van om de afstand weer tussen de oren te krijgen, neem ik niet meer mee in mijn achterzakken, dan één binnenbandje, twee gesoigneerde repen en een gel, één CO2 patroon met verloopstuk en een telefoon mee voor als je twee keer lek rijdt, past allemaal in de achterzak. De rest is dan voor de volgwagen, of blijft thuis. En als het helemaal niet ander kan zoals in de RVV bv, een 2e bidonhouder met een gereedschapsbidon. Dan valt het allemaal niet zo op. Moet je in het voorjaar een op dinsdag en donderdagavond over de Ruitenberg heen rijden. Dan weet je pas waarom fietsen ook een kijksport is...... ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door buzz1291 op 30-01-2012 23:29:30 ] | |
Gripper | maandag 30 januari 2012 @ 23:40 |
Kijk, met jou kan ik praten, soignerenderwijs gezien dan. Ik erger me al aan mezelf als ik na een tijdje warmgereden ben en het windvestje maar half in mn achterzakken past (want toch zeker al 2 repen, binnenband, pompje, sleutels, telefoon, pinpas + los briefje geld erin) Dan wappert de laatste flap van dat vest er half uit, en denk ik: verdomme Grip, weer teveel zooi meegenomen! Joah! ![]() Nu we het toch over soignée hebben: de overtreffende trap afgelopen zomer op alpe d'Huez, aan de vooravond van de etappe. Wij liepen de berg op om een slaapplekje te vinden, en deze Romeinse legionair met zn trouwe strijdros begroette ons met een waardig knikje ![]() Klein punt van kritiek: het hadden 2 rode bidons moeten zijn, en zn sokken hadden hoger opgetrokken gemoeten. ![]() | |
Tommeke | dinsdag 31 januari 2012 @ 00:16 |
Ik ben het met buzz eens. Je fiets moet blinken. Ik heb net m'n wielen laten servicen en alles opgepoetst. En een hoop had ik al vervangen. Het loopt nu allemaal zo smooth, heerlijk. Dan krijg je gewoon zin om te fietsen ![]() Verder is fiets poetsen idd een vorm van meditatie. | |
marcodej | dinsdag 31 januari 2012 @ 00:21 |
Behalve vanmiddag. Snel een stuk of vier gieters heet water over de fiets gepleurd, goed droog gemaakt en snel naar binnen, naar een warme douche. | |
Freddeh | dinsdag 31 januari 2012 @ 06:30 |
Snel naar binnen, fiets mee onder de warme douche. Opgelost. ![]() | |
Patroon | dinsdag 31 januari 2012 @ 08:07 |
Ik mag ook altijd graag mijn fiets poetsen. Overall aan en heerlijk prutsen. Pure ontspanning. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 31 januari 2012 @ 08:27 |
Dit weekend schaatsen! ![]() ![]() ![]() | |
joers1 | dinsdag 31 januari 2012 @ 09:42 |
Schaatsen...bleeeeeeeh | |
Patroon | dinsdag 31 januari 2012 @ 10:25 |
Het is hier in Fryslân nu zo'n -1/-3 graden. Is het nog te doen om dan te fietsen? | |
Blik | dinsdag 31 januari 2012 @ 10:29 |
Grapjas met je -1/-3, in Zeeland misschien. Het is in Friesland -6 met een gevoelstemperatuur van rond de -14 Kijk hier maar eens: http://knmi.nl/actueel/ (en aan de rechterkant kun je ook naar gevoelstemperatuur kijken) | |
Patroon | dinsdag 31 januari 2012 @ 10:31 |
Dat dacht ik dus ook al toen ik net buiten stond, maar op weeronline.nl zag ik -1 overdag en -4 in de nacht. Is het bij gevoelstemp van -14 nog normaal fietsen? | |
Blik | dinsdag 31 januari 2012 @ 10:33 |
Ik vind je compleet gestoord als je nu gaat fietsen, maar dat moet je zelf weten natuurlijk ![]() | |
Yankee | dinsdag 31 januari 2012 @ 10:34 |
Wat denk jezelf?! ![]() | |
Patroon | dinsdag 31 januari 2012 @ 10:35 |
Haha probleem is dat ik net 3 weken niet heb kunnen fietsen door het klussen en nu een week vrij ben en de zon zie schijnen...kan niet meer stil zitten ![]() | |
Tommeke | dinsdag 31 januari 2012 @ 10:38 |
Ik heb vanochtend bij -7 gefietst. Prima te doen zolang je maar genoeg kleren aan hebt ![]() Ik heb dit weekend eigenlijk een trainingskoersje, maar ga denk ik lekker naar Fryslân om te schaatsen. | |
eentwee | dinsdag 31 januari 2012 @ 10:39 |
Hij is alleen effe vergeten dat Romeinen blanke Europeanen waren? :p @Patroon: met de rijwind van 25 km/u is de gevoelstemperatuur zo nog 5 graden lager! Ik heb vorig jaar ook met -5 gefietst maar niet op de weg door open vlaktes met windkracht 4 uit het oosten. | |
Gripper | dinsdag 31 januari 2012 @ 11:48 |
Ga gewoon lekker als je heel graag wilt fietsen, hoe kunnen wij nou weten hoe warm of kou-gevoelig jij bent? Als je na 3 straten huilend van de kou in je tenen en vingers moet afhaken heb je in elk geval een heroïsche poging gedaan. Nog niet zo heroïsch als 'de tocht' van 1963, maar vooruit, t komt in de buurt. ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 31 januari 2012 @ 12:12 |
Toen ik gisteravond terugfietste vanaf de zaaltraining naar huis was mijn zweet niet bevroren, dus het is nog niet te koud om te fietsen ![]() | |
marcodej | dinsdag 31 januari 2012 @ 14:52 |
Als ik een keer met een poepwiel of smerige ketting de witte muur naast de trap raak, ben ik al klinisch dood. | |
Patroon | dinsdag 31 januari 2012 @ 17:12 |
Haha jij ook al? | |
Narcotical | dinsdag 31 januari 2012 @ 17:17 |
Ik ga straks ook fietsen..Zelfs met mn dikke winterjas aan loop ik nu op station nog te klappertanden, eenieder die nu gaat fietsen is een reptiel of compleet gestoord ![]() | |
eentwee | dinsdag 31 januari 2012 @ 19:08 |
Bedoelen jullie dat jullie smetvrees hebben of moeten jullie je vriendinnen gewoon beter africhten? ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 31 januari 2012 @ 19:34 |
Tsjah, ik rij vaak 's ochtends vroeg al van huis naar mijn werk. Dan is het laatste wat ik wil in mijn slaaperigheid een binnenband vergeten wat me een aantal vrije uurtjes kan kosten. | |
joers1 | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:15 |
Ik zet mijn nieuwe troetelkindje maar eens op zolder ![]() We hebben dezelfde vrouw? ![]() Mijn nieuwe aanwinst ga ik zometeen op zolder zetten | |
kaasplankje | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:35 |
Op zolder? Gelukkig heb ik een huis met een ruime berging gekocht, met ruimte voor mijn fietsen, de racefiets van mijn vriendin en onze boodschapjesfiets. 6 in totaal. Ik zou er niet aan moeten denken met al die zooi de trap op en af te moeten. Been there done that. ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:39 |
Moet er inderdaad niet aan denken om de zolder op te moeten met mijn fiets. Zeker niet nu ik er 3 heb. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:41 |
HELP!!! Ik wil m'n as verwisselen voor zo'n as speciaal voor op de Tacx, maar ik kan nergens een filmpje vinden op youtube. Weet eigenlijk ook niet echt waar ik op moet zoeken. Iemand een idee? ? ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:42 |
Ik heb van die wandhaken waar je je voorwiel in hangt gekocht. Die maak ik allemaal aan de muur en dan hang ik ze om en om op. Stuur boven stuur beneden. Netjes. ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:43 |
![]() | |
Yankee | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:44 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:44 |
Whehe ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:46 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:48 |
Die is al een stuk minder ![]() | |
No-P | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:48 |
![]() | |
Tommeke | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:49 |
![]() Snelspanner heisst das ![]() | |
No-P | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:53 |
Ene eruit, ander erin. Ik het dopje van mijn ligstuur kwijt. Door de kou gaan die dingen losser zitten lijkt het. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:55 |
Ok, dat was makkelijk ![]() ![]() ![]() Ik dacht dat m'n hele wiel vast uit elkaar zou donderen als ik dat ding helemaal los zou draaien. Maar die er nu in zat was wel vet, moet ik dat Tacx asje ook even invetten? ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:58 |
Zou ik wel even doen ja. Vervelend. Vriend van me mist zo'n dop uit zijn gewone stuur. Dat ziet er ook zo pauper uit. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 31 januari 2012 @ 21:02 |
Zo dan, nu staat ie echt een stuk beter. Bedankt vrienden, ik ben Tacxen ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 31 januari 2012 @ 22:45 |
Doe je 'm wel op het achterwiel monteren? | |
Patroon | dinsdag 31 januari 2012 @ 23:10 |
Ga ik ook doen in de berging. Mijn fiets en de fiets van mijn vriendin, om en om. Nog een tip waar je die cheap kan kopen? | |
kiekjesdief | dinsdag 31 januari 2012 @ 23:16 |
ik heb ze horizontaal hangen, nemen wel meer ruimte in dan. Die wielen kunnen dat vertikaal ophangen wel hebben? | |
eentwee | dinsdag 31 januari 2012 @ 23:38 |
As invetten hoeft niet hoor. Ik trok laatst mn wiel scheef in de patten.. Stond ik op de 53x12 te rammen, liep opeens mijn wiel tegen de zitbuis.. ![]()
| |
kaasplankje | woensdag 1 februari 2012 @ 08:01 |
Gewoon bij de FM voor een tientje per stuk. | |
Tommeke | woensdag 1 februari 2012 @ 08:01 |
En anders wel de Praxis ![]() | |
kaasplankje | woensdag 1 februari 2012 @ 08:11 |
Alu no problem, carbon beetje voorzichtig zijn. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 1 februari 2012 @ 08:31 |
Nee, achterwiel gewoon op het laminaat. Das voor mij net genoeg weerstand om lekker soepel rond te draaien :p | |
joers1 | woensdag 1 februari 2012 @ 11:29 |
Ik heb een wandhaak, die om de bovenbuis "haakt" (beter gezegd waar bovenbuis in ligt) en zo hangt de hele fiets aan de muur. | |
Patroon | woensdag 1 februari 2012 @ 11:38 |
Hoe bedoel je dat precies? Kan je daar een foto van maken? | |
kanovinnie | woensdag 1 februari 2012 @ 12:25 |
![]() Zoiets denk? | |
joers1 | woensdag 1 februari 2012 @ 12:40 |
haha je was me voor...helemaal correct...dat is exact wat ik bedoel. Die haak heb ik ook, maar dan met rode haken ![]() ![]() Ideaal. Ik heb lang een simpele 'staander" gehad, maar als de kinderen in de garage kwamen, werd mijn fiets nogal eens "omgegooid", beetje zonde. Ik wil nu nog op zoek naar een goede (maar niet al te dure) montagestandaard, zodat ik mijn fiets na de ritten kan poetsen/bijhouden. Deed dat met een katrol/ophangsysteem,maar dat is niet altijd even ideaal. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 1 februari 2012 @ 13:35 |
![]() | |
JohnDDD | woensdag 1 februari 2012 @ 14:00 |
dude | |
Narcotical | woensdag 1 februari 2012 @ 14:27 |
Als je genoegen neemt met íetsje minder, kan je daar bijna 3 complete fietsen voor kopen ![]() | |
joers1 | woensdag 1 februari 2012 @ 15:45 |
...op zolder ja...tot ik weer ga fietsen met de club en dan komt de fiets wekelijks 2/3 keer uit de berging. Nu staat die nog te vol met alle fietsen. Die zolder is niet voor normale opslag hoor ![]() En ja...zo'n Tacx...ik heb er geen, wil er wel een, maar voor een fietstechnische nitwit, gaat dat best ver....Call me Noob ![]() | |
buzz1291 | woensdag 1 februari 2012 @ 18:43 |
Voor die prijs van electrisch bediende Super Record koop je (bijna....) een complete echte racefiets. En dat voor drie of vier keer schakelen. Want zeg nou zelf, wanneer heb je als toerist nu werkelijk voordeel aan dat electrische spul. Het zal over een paar jaar wel gemeengoed zijn, maar dan is de prijs ook wel behoorlijk gedaald. Nu lijkt het me meer een marketing concept waar ze verschrikkelijk veel geld aan willen verdienen...... maar niet van mij dus! | |
kaasplankje | woensdag 1 februari 2012 @ 19:33 |
Ik ook niet. Ik heb in 2011 een nieuwe chorus groep aangeschaft voor mijn koersfiets, en daar zal ik vast nog wel een jaar of 4 mee doen. | |
kaasplankje | woensdag 1 februari 2012 @ 20:40 |
Morgen weer om 8 uur op de fiets. Zal ik overschoenen aan doen ofni? ![]() | |
kiekjesdief | woensdag 1 februari 2012 @ 20:42 |
alleen als je kouwelijk bent, dan zou je ook een lange broek aan kunnen trekken:) | |
kaasplankje | woensdag 1 februari 2012 @ 20:48 |
Broek doe ik 2 lagen minstens hoor, bovenkleding 3-4 laagjes | |
kanovinnie | woensdag 1 februari 2012 @ 20:49 |
Het nadeel van jouw werk is denk ik dat je het ene moment hard aan het fietsen bent om daarna weer een tijdje stil te zitten. Daarop lijkt het me moeilijk kleden. Of valt dat wel mee? | |
kiekjesdief | woensdag 1 februari 2012 @ 20:49 |
vanmiddag keek ik naar buiten en had erg zin om te gaan fietsen maar toen ik buiten kwam was ik blij dat ik met de auto naar het werk was | |
kaasplankje | woensdag 1 februari 2012 @ 20:53 |
Ja, soms kom je ergens binnen en dan is het 20 graden. ![]() | |
kanovinnie | woensdag 1 februari 2012 @ 20:56 |
Ja, ben ook nog op zoek naar een goede windbreker/regenjack. Laatst stonden er bij futurum een paar in de aanbieding, maar alleen de kleine maatjes ![]() | |
kaasplankje | woensdag 1 februari 2012 @ 20:58 |
Wij hebben nu Agu regenjasjes van de zaak. Prima zijn die hoor, niet zo duur ook. | |
joers1 | woensdag 1 februari 2012 @ 21:37 |
Cyclewear in Budel, heeft die inderdaad in lage prijzen....prettige zaak ook. | |
kanovinnie | woensdag 1 februari 2012 @ 21:44 |
http://www.sportxl.nl/ind(...)48&aid=89363&lang=NL Deze ![]() | |
Narcotical | woensdag 1 februari 2012 @ 21:53 |
Alstie dan niet waterdicht is ![]() | |
marcodej | woensdag 1 februari 2012 @ 21:53 |
Heb nu een regenjasje van Decathlon, maar draag hem eigenlijk nooit. Hij valt als een enorme parachute/vuilniszak om mijn lichaam. Niet soigne. Zijn er ook van die getailleerde, compacte jasjes? | |
kanovinnie | woensdag 1 februari 2012 @ 21:55 |
Sowieso is het al irritant omdat het als een gek wappert. | |
Blik | woensdag 1 februari 2012 @ 22:04 |
Sportful Hot Pack ![]() | |
kanovinnie | woensdag 1 februari 2012 @ 22:07 |
Hot pack, dus je zweet je kapot? | |
marcodej | woensdag 1 februari 2012 @ 22:11 |
120,-. De tering. | |
kiekjesdief | woensdag 1 februari 2012 @ 22:20 |
dure hobby he | |
Gripper | woensdag 1 februari 2012 @ 22:54 |
Een rol krimpfolie is goedkoper, wappert ook niet en houdt de wind ook tegen ![]() | |
buzz1291 | donderdag 2 februari 2012 @ 00:00 |
Ja, die zijn er. Dan zit er elastiek in de lenden. Maar dan begin je bij een prijsklasse van ongeveer 80 euro. Vorig jaar nog zo'n ding opgedoken van Sportful bij een wielerzaak in Bussum, uitverkoopprijsje van 50 euro. Heel getailleerd met een hoge kraag en gebruik die dus meer als windstopper dan als regenjack. Maar zo snel mogelijk weer uit want de kleding daar onder wordt zeiknat. | |
kaasplankje | donderdag 2 februari 2012 @ 06:32 |
Secco Condom Si! | |
kaasplankje | donderdag 2 februari 2012 @ 06:35 |
Ik heb ook jasjes gehad van 150.- maar die slaan na 1 jaar net zo hard door als goedkope jasjes en als 't regent en ze gaan naar natte hond stinken. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door kaasplankje op 02-02-2012 06:42:36 ] | |
joers1 | donderdag 2 februari 2012 @ 08:42 |
Zo...goeiemorgen. K k k k k koud | |
Patroon | donderdag 2 februari 2012 @ 12:03 |
Het is gelukt, het had nog wat voeten in de aarde omdat het plafond uit gipsplaten bestaat. Dit scheelt me veel ruimte!![]() | |
kanovinnie | donderdag 2 februari 2012 @ 12:22 |
Nu alleen nog 2 knappe fietsen en je bent ready to go. Wat is die gele fiets? Je tijdritfiets? | |
Patroon | donderdag 2 februari 2012 @ 12:38 |
Haha nee, die is van mijn vriendin ![]() ![]() | |
CyclingGirl | donderdag 2 februari 2012 @ 12:44 |
Ik heb er de schijt in, de hele winter trainen in kou, regen en wind en wat denk je? Moet ik geopereerd worden net voor de omloop van strijen, 6 weken herstel. Nou ik kan het wel weer vergeten bah! | |
Freddeh | donderdag 2 februari 2012 @ 12:54 |
Wat is dit nou?! Wat is er aan de hand? | |
joers1 | donderdag 2 februari 2012 @ 13:06 |
Scheelt je vast ruimte...kan ik me voorstellen ![]() | |
eentwee | donderdag 2 februari 2012 @ 13:21 |
Of iets langer zoeken ![]() http://www.probikekit.com(...)ycling-jacket-1.html http://www.probikekit.com(...)-cycling-jacket.html Pearl Izumi windjasjes zijn ook overal goedkoop te vinden. | |
Tommeke | donderdag 2 februari 2012 @ 14:05 |
Zo doe ik het ook. Het voordeel van die Secco Condom jasjes boven die Hotpacks is dat de naden gesealed zijn en ze dus water beter buiten houden. | |
Tommeke | donderdag 2 februari 2012 @ 14:06 |
Ik loop trouwens al 1,5 dag te hoesten omdat ik gister hard moest fietsen op m'n werk en geen sjaal voor m'n mond had. Kutkou ![]() Een voordeel: vanochtend op natuurijs gestaan ![]() | |
Tommeke | donderdag 2 februari 2012 @ 14:07 |
Ohja: over elektronisch schakelen: Heb gister op een Ui2 fiets gereden. Ik vind m'n eigen Ultegra 6600 10-speed groep lekkerder schakelen. | |
eentwee | donderdag 2 februari 2012 @ 14:42 |
Waarom? Ik vond alleen die gevoelloze klikjes matig maar het schakelt wel heel snel, vooral bij de voorderailleur een wereld van verschil met mijn 5600 triple groep. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 2 februari 2012 @ 15:15 |
Morgen dagje vrij; ga het eens op de Molenpolder of Ankeveense plassen proberen ![]() | |
Tommeke | donderdag 2 februari 2012 @ 16:16 |
Ik vond voor wel beter. Maar die gebruik je toch amper. Ik mis een beetje het gevoel. | |
eentwee | donderdag 2 februari 2012 @ 16:43 |
@No-P: deze gezien? Ultegra carbon pedalen voor 89,95¤. Die Amazon bonnen komen nog wel een keer van pas toch of verlopen ze.. ![]() | |
eentwee | donderdag 2 februari 2012 @ 16:48 |
Wat dacht deze ontwerper? ![]() ![]() | |
kanovinnie | donderdag 2 februari 2012 @ 17:59 |
Gatver. Wat is er aan de hand? | |
buzz1291 | donderdag 2 februari 2012 @ 18:28 |
En wilde ik me nog inhouden door NIET te zeggen: "als er een van die twee naar beneden stuitert is er ook niet veer verloren" Okay, ik zet de lullig doen modus uit voor vanavond. | |
joers1 | donderdag 2 februari 2012 @ 19:06 |
Zometeen naar de sportschool.....normaal loop ik op donderdagavond met de loopgroep, maar de helft haakt af (en dus ik ook) Ik ga op de loopband mn frustratie eruit rennen. Misschien nog even spinnen | |
dop | donderdag 2 februari 2012 @ 19:06 |
geslachterlicht gek genoeg is het een voorlicht | |
kanovinnie | donderdag 2 februari 2012 @ 19:10 |
Korte stuurpen trouwens, of ligt dat aan mij? En een fraaie spacertower ![]() | |
Narcotical | donderdag 2 februari 2012 @ 19:22 |
![]() Waar de fuck moet je dit trouwens aan monteren | |
dop | donderdag 2 februari 2012 @ 19:53 |
achter in de beugel van je stuur, maar als je het prttig vind mag hij ook in andere gaten | |
Narcotical | donderdag 2 februari 2012 @ 19:55 |
![]() | |
ultra_ivo | donderdag 2 februari 2012 @ 20:08 |
Precies. Heb je gelijk 2x rood licht naar achteren en 2x wit licht naar voren (niet dat dit toegestaan is door de Nederlandse wet, die loopt zwaar achter bij wat goede verlichting is). | |
Narcotical | donderdag 2 februari 2012 @ 20:09 |
Opzich is het een mooi idee, die verlichting.. De vormgeving is helaas iets minder geslaagd | |
kanovinnie | donderdag 2 februari 2012 @ 20:10 |
Ik denk dat het er gemonteerd beter uitziet ![]() | |
Patroon | donderdag 2 februari 2012 @ 20:15 |
Die koga? Stuurpen is relatief kort met 9cm maar geen last van. De spacertoren zit nog boven op de stuurpen omdat ik nog niet de juiste hoogte had gevonden (nu wel) en beter verkoopt. Onder de stuurpen zit maar 1cm spacer. | |
Tommeke | donderdag 2 februari 2012 @ 20:23 |
Ik vind die Koga best mooi ![]() | |
Patroon | donderdag 2 februari 2012 @ 21:21 |
Dankje, hij bevalt mij ook zeer goed! | |
Freddeh | donderdag 2 februari 2012 @ 21:33 |
+1 | |
buzz1291 | donderdag 2 februari 2012 @ 22:41 |
En dat noem je bij dit ontwerp dus een buttplug........ | |
Freddeh | vrijdag 3 februari 2012 @ 08:24 |
Ik weet dat Trek al langer dat soort lampjes heeft die naar achteren schijnen, die plug je ook in de stuurbuis. |