Ik bedoelde de kracht van het wapen der artillerie en het gebruik ervan, deze kurassier is van zijn paard geschoten;quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:54 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Bewijs ?
Elke kogel gaat door het pantser van destijds..
Voor zover ik wat kan vinden is het van een Fransman geweest en door een engels geschut kapot geschoten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:51 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is een harnas wat de Pruisen droegen toen ze tegenover Napoleon stonden, dit is het bewijs hoe sterk de artillerie van Napoleon was.
Ik dacht al dat hij me zeer bekend voor kwam..quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:23 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Voor zover ik wat kan vinden is het van een Fransman geweest en door een engels geschut kapot geschoten.
bron
Is een bezoek de moeite waard?quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:28 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik dacht al dat hij me zeer bekend voor kwam..
Gezien in het Hôtel des Invalides.
het zal inderdaad klein geschut zijn geweest....quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:15 schreef Rave_NL het volgende:
Maar puma, wat is het dan? 6-ponder?
Ziet er niet uit of het veel meer kan zijn dan een dikke vuist.
Dan hebben ze de afbeelding erg vaak gebruikt om aan te tonen hoe sterk de artillerie van Napoleon wel niet was, want daar herken ik het harnas van.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:23 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Voor zover ik wat kan vinden is het van een Fransman geweest en door een engels geschut kapot geschoten.
bron
Napoleon ligt daar begraven, daarnaast hebben ze in het museum allerhande uniformen, wapens etc van de veldslagen van Napoleon.quote:
"The effects of Napoleonic artillery fire on humans could be terrifying"quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan hebben ze de afbeelding erg vaak gebruikt om aan te tonen hoe sterk de artillerie van Napoleon wel niet was, want daar herken ik het harnas van.
Zeker doen als je in Parijs bent. Het grootste gedeelte van de collectie is renaissance/napoleontisch. Maar ook zeer veel exclusieve en historisch belangrijke harnassen, wat ik persoonlijk echt supermooi vind.quote:
Dank.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:41 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Zeker doen als je in Parijs bent. Het grootste gedeelte van de collectie is renaissance/napoleontisch. Maar ook zeer veel exclusieve en historisch belangrijke harnassen, wat ik persoonlijk echt supermooi vind.
Verder ben ik nogal snel door het post-industriële era en WWI & II gelopen, al staat er buiten nog een oude Renault tank (puma!).
Oja, en een aparte afdeling voor de glorieuze verering van Charles de Gaulle, waar ik niet eens binnen ben geweest.
Aan de andere kant van het gebouw heb je de tombe van Napoleon en belangrijke militairen. Ook zeer zeker de moeite waard!
En entree is gratis onder de 25.
Ach, wordt nog steeds gedaan (12 gauge)quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:29 schreef Pumatje het volgende:
[..]
het zal inderdaad klein geschut zijn geweest....
wat het exact was..geen idee.
Als die stomme britten kaliber nu eens aangaven met de diameter van het geschut in plaats van het gewicht van de patroon
Wat ben ik blij dat ik geen Napoleontische combat hoef mee te maken..quote:During the battle of Waterloo, British artillery fired "doubleshot" charges (one charge of cannister backed up by a round of shot) at point blank range into advancing French heavy cavalry. In one case, the entire front rank of cavalry was taken down, stopping the assault only because none of the following troops could make their way over the heaving pile of men and horses to their front!
quote:Op donderdag 26 januari 2012 18:16 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik geen Napoleontische combat hoef mee te maken..
Welkom in het leven der zelfstandigenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |