In ieder topic nog wel. Ik weet zeker dat ik kan bewijzen dat die stelling niet klopt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat klopt. En daarom doe je je ook zo voor. Als de ervaringsexpert in ALLES! In ieder topic, DS4 komt even vertellen hoe hij dat deed/doet er er zeer succesvol mee geworden is.
Nee.quote:Was je ook geen CEO geweest trouwens?
:haha:quote:Ik zie idd dat het erfelijk is.
Heb je je Porsche niet meer?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:13 schreef DS4 het volgende:
Dat laatste mag jij normaal vinden, ik vind dat niet. Ik heb wel eens een leen- of huurauto onder mijn reet en ik ben daar juist zuiniger op dan mijn eigen auto. Maar goed, misschien verwacht ik dat helemaal ten onrechte van anderen. Eigenlijk verwacht ik dat ook helemaal niet. Ik verwacht wel dat men normaal met de spullen om gaat. En dat mensen zich houden aan afspraken die ze met mij maken. En wil je roken zijn er vast andere verhuurders te vinden die dat geen probleem vinden. Hell, wie weet krijg je tijdens de bezichtiging daar wel een sigaret aangeboden.
Het zal best overal voor komen, horken heb je overal, maar in NL is het wel echt erg.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:42 schreef Ringo het volgende:
Regels in je eigen (koop)huis? Doe niet zo zuur man, daar wordt overal ter wereld de hand mee gelicht, en terecht.
Ja, het rookverbod in de horeca is in NL perfect ingevoerd en in de rest van de wereld een zooitje geworden.quote:Overigens denk ik dat Nederlanders zo ongeveer het meest conformistische volkje op aarde zijn; juist omdat wij zoveel regels hebben en wij ons daar zo braaf aan houden, valt het op als wij dat in lichte gevallen nu eens niet doen.
Wat ben jij toch een grappig ventje. Wel anders grappig dan je hoopt, maar toch grappig.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ook natuurlijk. Op ieder continent. Zo was 1 van zijn huizen getroffen door de Christchurch-aardbeving en moest hij in Japan helpen met de evacuatie van bewoners uit zijn huizen na de kernramp.
Het neerstortende Air France vliegtuig uit Brazilie had hij net gemist omdat 1 van zijn huurders in Sao Paolo had gerookt in 1 van zijn huizen dus moest hij terug (rennend) om die huurder te roundhouskicken zodat hij zijn huis zou gaan witten.
Over witte huizen gesproken, wist je dat Obama's huis in bezit is van...jawel!
In een vorig topic waar het over Porsche's ging had ie er nog wel 1. Al jaren. En kenden ze hem ook goed in de Porsche-fabriek want hij had een aantal verbeteringen aan hun geadviseerd die ze gelijk doorgevoerd hadden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Heb je je Porsche niet meer?
Als je niet in het buitenland vehuurt, waaorm noem je dan Nederlanders ongelikte beren die zich niet aan regels houden itt. mensen in het buitenland?quote:
Die heb ik nog steeds. Waarom denk je dat ik die niet meer heb?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Heb je je Porsche niet meer?![]()
Ik verhuur geen kamers. Hoe kom je daar nu weer bij?quote:En wat je persoonlijk vindt, is één ding, maar je eigen norm moet je niet veralgemeniseren. Je mening opdringen is niet erg aardig en bovendien is het niet realistisch te verwachten dat anderen ook zo zijn.
Als je idd. bv. kamers verhuurt, dan had je dat beslist geweten.
Het nadeel voor jou is dat ik met die auto geregeld op de Nordschleife rijdt en als je dat werkelijk doet kom je daar dan fokkers tegen die dan desgevraagd gewoon met mij rondjes mee kunnen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
In een vorig topic waar het over Porsche's ging had ie er nog wel 1. Al jaren. En kenden ze hem ook goed in de Porsche-fabriek want hij had een aantal verbeteringen aan hun geadviseerd die ze gelijk doorgevoerd hadden.
Je huurt gewoon soms een auto op je verre reizen om in je verhuurde huizen trios te hebben natuurlijkquote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die heb ik nog steeds. Waarom denk je dat ik die niet meer heb?
Uiteraard. Fokkers gaan naar de Nurnburgring om DS4 in zijn Porsche te vragen of ze mee mogen rijdenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het nadeel voor jou is dat ik met die auto geregeld op de Nordschleife rijdt en als je dat werkelijk doet kom je daar dan fokkers tegen die dan desgevraagd gewoon met mij rondjes mee kunnen.
Kortom: gewoon verifieerbaar.
Net zoals iedereen kan lezen dat jij een rancuneuze kleuter bent.
Ik sprak je aan op je gedrag to. iemand anders. Niet over hoe ik zelf doe in een discussie. Daar was ik immers niet eens bij betrokken.quote:
Wat bedoel je met 'juridiseren'?quote:Volgens mij is het juist ongeloofwaardig om meteen een relatie te gaan juridiseren. Natuurlijk heb je een huurcontract, maar zelfs eerder genoemde zakenpartner werkt in de basis gewoon met een ROZ model als basis. En ik voeg daar bij de volgende huurder een bepaling aan toe over roken.
Echt, dan hoef ik niet eerst een boek over huurrecht open te slaan. Basiskennis is dan ruim voldoende.
Met alle respect, maar je denkt toch niet dat ik een mening zou baseren op die paar huurders die in de loop der jaren de revue zijn gepasseerd.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als je niet in het buitenland vehuurt, waaorm noem je dan Nederlanders ongelikte beren die zich niet aan regels houden itt. mensen in het buitenland?
Er ligt wel een contract onder, maar dat noem ik dus niet juridiseren. Maar ik ga dus normaal met mensen om totdat er een reden is om dat niet meer te doen. Ik ben vriendelijk en voorkomend. Als de wederpartij niet netjes zou zijn vraag ik hem vriendelijk om dat wel te zijn. Lukt dat niet dan word ik een enorme lul en blijf ik dat totdat je weer normaal kan doen. En dan kan ik ook weer prima vriendelijk en voorkomend zijn.quote:En waarom doe je dan wel zaken op vertrouwensbasis met ze?
Nee, de auto heeft wel eens een beurt nodig (leenauto) en ik ben wel eens gestrand met de auto (niet al te lang geleden nog met een scheur in de band op de Ring, heb ik 4 dagen rondgereden in een huur 997 4S terwijl mijn Porsche stond te wachten op andere wielen om terug naar huis gereden te worden).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je huurt gewoon soms een auto op je verre reizen om in je verhuurde huizen trios te hebben natuurlijk![]()
Zoek zelf lekker even welk type ik heb.quote:Wel de nieuwste 911 toch?
Het is hier gewoon na te lezen op het forum. Overigens gaan ze uiteraard niet speciaal voor mij, maar als ze er zijn als ik er ben en ze willen meerijden zijn ze welkom. Ook jij. Mits je verder een beetje normaal doet, maar ik denk dat jij irl poeslief bent... dus dat komt wel goed.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Uiteraard. Fokkers gaan naar de Nurnburgring om DS4 in zijn Porsche te vragen of ze mee mogen rijden
Omdat je regelmatig auto's moet lenen en huren.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die heb ik nog steeds. Waarom denk je dat ik die niet meer heb?
Verreweg de meeste gestoffeerde woonruimte betreft kamers. Vandaar.quote:Ik verhuur geen kamers. Hoe kom je daar nu weer bij?
'Ik weet niet hoe jij doet, maar ik doe dit. Misschien verwacht ik dat ten onrechte van anderen.' Daarmee dring je je eigen norm zeker wel op aan anderen en als je ernaar handelt ga je nog bedrogen uitkomen ook, want iedereen die daadwerkelijk verhuurt, bijvoorbeeld, weet dat 'anderen' heel anders omgaan met andermans bezit dan met hun eigen goed.quote:En verder dring ik geen mening op. Er wordt mij een mening opgedrongen! En dat is dat ik van mening moet zijn dat iedereen in door mij verhuurde woningen moet mogen roken als de huurder dat een goed idee vind. Overigens, ten aanzien van de woningen die thans verhuurd zijn is dat nog feitelijk correct ook. Maar nieuwe huurcontracten ga ik gewoon voorzien van de regel dat er niet in de woning mag worden gerookt. En dat staat mij gewoon vrij. Heel bijzonder is het ook niet zoals je in de OP kan lezen, het gebeurt in België en hierboven lees je dat het in Ierland zelfs normaal is dat je in appartementen die je hebt gekocht niet eens mag roken!
Dan kun je wel stellen dat ik een heel bijzondere mening hanteer, maar zou het niet ook kunnen dat er gewoon iets in zit? 30 jaar geleden was iemand die suggereerde dat je niet zou mogen roken op de werkplek ook een nare bemoeial, maar de wereld verandert. En nogmaals: niet in het voordeel van rokers.
Dus je vindt veruit de meeste Nederlanders niet normaal, maar toch ga je met ze om op een vertrouwensbasis. Alsof het beschaafde buitenlanders zijn, zeg maar?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar je denkt toch niet dat ik een mening zou baseren op die paar huurders die in de loop der jaren de revue zijn gepasseerd.
Ik zeg ook niet dat alle Nederlanders ongelikte beren zijn, maar het valt mij op (en niet alleen mij, Nederlanders hebben in het buitenland geen beste naam) dat ongelikte beren niet zelden Nederlanders zijn.
Dat gezegd hebbende, we zijn nog ver verwijderd van b.v. Russen, dat is echt een volk apart. Hoewel dat misschien ook kan liggen aan het feit dat je daar net de verkeerde groep tegen komt, veel Russen zijn natuurlijk helemaal niet in staat om verre vakantie te betalen.
[..]
Er ligt wel een contract onder, maar dat noem ik dus niet juridiseren. Maar ik ga dus normaal met mensen om totdat er een reden is om dat niet meer te doen. Ik ben vriendelijk en voorkomend. Als de wederpartij niet netjes zou zijn vraag ik hem vriendelijk om dat wel te zijn. Lukt dat niet dan word ik een enorme lul en blijf ik dat totdat je weer normaal kan doen. En dan kan ik ook weer prima vriendelijk en voorkomend zijn.
Is dat nou echt zo vreemd?
Dan blijft het m.i. "do as I say, don't do as I do".quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik sprak je aan op je gedrag to. iemand anders. Niet over hoe ik zelf doe in een discussie. Daar was ik immers niet eens bij betrokken.
Dat je iets van de juridische kant benadert. Begrijp me goed, het is heel goed dat er regels bestaan ten aanzien van huren, maar in beginsel zijn mensen gewoon onderling in staat om afspraken te maken.quote:Wat bedoel je met 'juridiseren'?
Ik heb toen ik het las besloten dat ik het als eis ga stellen. Dat is gewoon een beslissing. Of dat juridisch houdbaar is, is niet eens zo relevant, want ik geloof in afspraken maken. Wordt de regel geschonden heb ik sowieso een stok om te slaan achter de hand (zie boven), maar sowieso is mijn basiskennis van het recht voldoende om te weten dat deze bepaling zeer waarschijnlijk kan worden gehandhaafd indien nodig. Waarbij aangetekend dat het mij feitelijk niet uitmaakt als ik het niet merk. Jurisprudentie ter zake is er waarschijnlijk niet, daar heb ik niet naar gezocht. Dat doe ik wel als er een probleem is. Dat is misschien pas over 5 jaar en dan kan de jurisprudentie wezenlijk anders zijn dus nu veel tijd erin steken is niet zo heel slim.quote:Ik vind het zeer vreemd dat je met een bepaling die discussie gaat uitlokken je niet althans enigszins verdiept in de materie.
Je kan natuurlijk vanaf 0 gaan werken. Ik sluit niet uit dat er advocaten zijn die dat doen. Ik ken er meerderen die echt denken dat ze alles beter kunnen. Zijn trouwens hele leuke collega's. Kun je jaren later nog smadelijk om lachen. Maar dat terzijde.quote:Natuurlijk werkt die zg. collega met een ROZ model. Wat anders zou je moeten gebruiken?
Omdat je weet dat het af en toe nodig is. En dat je als verhuurder wel heel zwak staat zonder contract.quote:Je had het over een vertrouwen mbt. afspraken. Waarom dan überhaupt een contract?
Er stond "wel eens". Niet zo vreemd hoor, twee beurten per jaar, auto heeft wel eens een probleem, enz.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Omdat je regelmatig auto's moet lenen en huren.
Het zijn appartementen.quote:Verreweg de meeste gestoffeerde woonruimte betreft kamers. Vandaar.
Ik heb al in het begin van de discussie aangegeven dat mij dat laatste ook wel is opgevallen, maar ik mag toch als norm hebben dat IK netjes met spullen omga, ook als ze van een ander zijn.quote:'Ik weet niet hoe jij doet, maar ik doe dit. Misschien verwacht ik dat ten onrechte van anderen.' Daarmee dring je je eigen norm zeker wel op aan anderen en als je ernaar handelt ga je nog bedrogen uitkomen ook, want iedereen die daadwerkelijk verhuurt, bijvoorbeeld, weet dat 'anderen' heel anders omgaan met andermans bezit dan met hun eigen goed.
Zou je niet eens wat beter je best doen om te lezen wat er staat? Als ik wel eens een leenauto heb is dat niet heel vaak en als ongelikte beren te vaak Nederlanders blijken te zijn wil dat niet zeggen dat de meeste Nederlanders dat zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus je vindt veruit de meeste Nederlanders niet normaal,
Wat begrijp je niet aan de uitleg?quote:Maar wat bedoel je nou met 'juridiseren'?
Gratis advies: work smart, not hard.quote:
In welk opzicht? Verkeersregels worden hier heel aardig gerespecteerd, belastingen worden minimaal ontdoken, inrichting van de openbare ruimte is tot op de laatste centimeter uitvergaderd en vastgelegd, conflicten worden graag juridisch uitgevochten, ruzies met liefde weggedebatteerd. Hoe kom je erbij dat wij zo'n asociaal volkje zouden zijn? Of is het mode om zoiets te beweren?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:48 schreef DS4 het volgende:
Het zal best overal voor komen, horken heb je overal, maar in NL is het wel echt erg.
Ik durf te wedden dat 80% van alle cafés zich aan het rookverbod houdt. In restaurants nadert dat percentage gemakkelijk de 100. Een beperkt aantal kroegen doet er niet aan mee, en een deel daarvan heeft daarvoor zelfs groen licht van het kabinet gekregen. Roken op de werkplek is in NL een geaccepteerd taboe. Het "probleem" is veel kleiner dan jij doet voorkomen.quote:Ja, het rookverbod in de horeca is in NL perfect ingevoerd en in de rest van de wereld een zooitje geworden.
O, wacht even...
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zou je niet eens wat beter je best doen om te lezen wat er staat? Als ik wel eens een leenauto heb is dat niet heel vaak en als ongelikte beren te vaak Nederlanders blijken te zijn wil dat niet zeggen dat de meeste Nederlanders dat zijn.
Dat is toch duidelijke taal. Vind je niet dat je jezelf hiermee tegenspreekt?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, veruit de meeste mensen in de wereld zijn in staat om zich te houden aan regels. Dat Nederlanders zich te vaak tonen als een stel ongelikte boeren die schijt hebben aan alles wil niet zeggen dat de hele wereld bestaat uit dat soort malloten.
Maar wat heeft dat te maken met het inlezen over een onderwerp, als jurist, waar je zelf direct mee te maken hebt? Ik vind het echt heel vreemd dat je niet je voordeel doet met voor de hand liggende kennis omdat je zo nodig op vertrouwensbasis werkt bij een toch zakelijke overeenkomst.quote:Wat begrijp je niet aan de uitleg?
Maar ik zal een voorbeeld geven van onnodig juridiseren: als ik een klacht over een huurder krijg dat deze teveel lawaai maakt (ik hoop dat de buren van mijn huurders overigens zoiets zelf oplossen, maar goed, stel...), dan kan ik gewoon bellen en vragen of hij rekening wil houden met de buren. Ik kan ook een aangetekende brief sturen in advocatentaal. Dat laatste is juridiseren. Vastleggen, alvast terminologie kiezen voor een eventuele escalatie, enz.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |