Bronquote:Europa keurt ACTA morgen goed, ook België
25-01-2012 11:27 | geschreven door Jay
Het vrije internet lijkt opgelucht nu zowel SOPA als PIPA lijken afgevoerd, maar die opluchting is van korte duur geweest. Al snel kwam immers ACTA in het vizier, een internationaal verdrag dat wel eens dezelfde impact zou kunnen hebben als SOPA. Aanvankelijk werd gedacht dat het verdrag nog wel een aardige weg af te leggen had alvorens het goedgekeurd zou worden, maar inmiddels is gebleken dat reeds een handvol landen ACTA hebben ondertekend. Gisteren kwam het bericht over protesten in Polen, omdat de regering daar het verdrag morgen zou ondertekenen en dat als eerste Europees land. 4Gamers wilde wel eens weten hoe het nu precies zit met ACTA en of ook België het verdrag zoekt goed te keuren, dus gingen we aan het telefoneren en kwamen onder meer terecht bij de Directie-Generaal Europese Zaken en Coördinatie, de instantie die het Europese beleid voor België volgt.
Wat we te weten zijn gekomen, is niet meteen geruststellend. Europa in zijn geheel zou ACTA namelijk morgen al ondertekenen in Tokio, waardoor ook België aan het verdrag gebonden is. Concreet moet België het verdrag dan in nationale wetteksten gieten, een proces dat wel nog enige tijd kan aanslepen. Feit is evenwel dat ACTA wel degelijk zal goedgekeurd en uitgevoerd worden door de Europese landen, waardoor het nu vooral de vraag is wat de concrete impact van ACTA zou zijn.
Momenteel zijn we in gesprek met de officiële instanties, dus mogelijk updaten we dit bericht nog met meer informatie.
Leuke invalshoek maar dit gaat hem niet worden.quote:ACTA pakt vooral voor ontwikkelingslanden slecht uit, doordat de internetvrijheid beknot, innovatie belemmert en de toegang tot medicijnen (onder andere tegen AIDS en malaria) bemoeilijkt. Dat zegt Europarlementariër Judith Sargentini.
Ondanks stevige kritiek van ontwikkelingsorganisaties zijn er Europarlementariërs die ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement) voluit steunen. Dat blijkt uit een eerste opzet van een conservatieve Europarlementariër die namens de commissie werkt aan een advies. GroenLinks-parlementariër Sargentini verbaast zich over deze opstelling en wil samen met collega's uit de Groene fractie aansturen op fundamentele aanpassingen van het advies. Ze bestrijdt de voorlopige conclusie dat ACTA goed zou zijn voor ontwikkelingslanden: “ACTA is een slecht verdrag, dat alleen goed is voor de winstmarges van een klein aantal multinationals. Ontwikkelingslanden mochten niet eens meeonderhandelen over dit internationale verdrag. Zij protesteren – terecht – luid tegen ACTA.”
Commissievergadering
Vandaag bespreekt de commissie Ontwikkelingssamenwerking van het Europarlement wat de reactie moet zijn op het antipiraterijverdrag. Het uiteindelijke advies van de commissie Ontwikkelingssamenwerking van het Europees Parlement wordt gericht aan de commissie Internationale Handel die het hele ACTA-verdrag onder de loep zal nemen
http://www.automatisering(...)-ontwikkelingslanden
Nederland maakt deel uit van de EU, dus ik geloof van wel, helaas.quote:
Laatst is een motie van D66 toch afgewezen omdat ACTA hier niet rechtsgeldig zou zijn?quote:Op donderdag 26 januari 2012 03:32 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nederland maakt deel uit van de EU, dus ik geloof van wel, helaas.
ACTA en ACTA lijkt mij hetzelfde onderwerp.quote:Op donderdag 26 januari 2012 03:41 schreef zyntex het volgende:
De twee eerste posts gaan toch over 2 verschillende onderwerpen?
oja, waar is yvonne?
http://webwereld.nl/analy(...)r-europarlement.htmlquote:Op donderdag 26 januari 2012 03:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Laatst is een motie van D66 toch afgewezen omdat ACTA hier niet rechtsgeldig zou zijn?
quote:Er ligt nog een WOB-verzoek
Europarlementariër Sophie in 't Veld (D66/ALDE) heeft daarom op 17 november 2008 een Wob-verzoek ingediend bij de Europese Commissie om alle onderhandelingsstukken boven tafel te krijgen. Op dit moment ligt de zaak voor het Europese Hof van Justitie en is er voorlopig nog geen uitspraak voorzien. D66 wil wachten met een stemming in het Europees Parlement totdat alle stukken boven tafel zijn. Wel is het nog de vraag of ALDE, de Europese partij waar D66 onderdeel van is, hier een meerderheid voor kan vinden in het Parlement.
uhmmm we hebben het hier over de SOPA de ACTA en de PIPA hier snapt niemand meer wat vanquote:Op donderdag 26 januari 2012 03:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
ACTA en ACTA lijkt mij hetzelfde onderwerp.
Ik zou consumenten die niks betalen maar het zich zo toeeigenen ook niet belonen hoorquote:Op donderdag 26 januari 2012 07:13 schreef Ofyles2 het volgende:
De entertainmentbedrijven moeten zich concentreren op nieuwe verdienmodellen en de kritische burger niet straffen voor hun veranderende koopgedrag...
Vind jij het moreel juist dat witteboordencriminelen tasjesdieven erbij lappen?quote:Op donderdag 26 januari 2012 07:18 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik zou consumenten die niks betalen maar het zich zo toeeigenen ook niet belonen hoor
Ja en nee. Je blijft gewoon met je handen van een ander zn spullen af.quote:Op donderdag 26 januari 2012 07:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vind jij het moreel juist dat witteboordencriminelen tasjesdieven erbij lappen?
Hoi Tim.quote:Op donderdag 26 januari 2012 07:27 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ja en nee. Je blijft gewoon met je handen van een ander zn spullen af.
Maar ik denk dat het gewoon anders werkt. Aandeelhouders bepalen voor een groot deel het beleid bij bedrijven en eisen gewoon een x percentage aan winst ieder jaar.
Soms is dat onevenredig hoog en andere jaren iets makelijker te doen.
Platenmaatschappijen kunnen dus niet zomaar investeren in heel nieuwe businessmodellen of de prijzen achterlijk laag gooien, want dat accepteren de aandeelhouders niet.
Het is dus wel erg makkelijk om de schuld alleen te leggen bij de maatschappijen.
En hopelijk een hele grote derde groep die vanaf nu pricipieel geen dvd's en blurays meer kopen, geen cd's meer kopen en niet meer naar de bioscoop gaan.quote:Op donderdag 26 januari 2012 07:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het enige wat er zal gebeuren is dat je 2 groepen mensen zal hebben.
Mensen die weer gaan downloaden via torrents of usenet achtige bronnen.
En een tweede groep mensen die het wat milder deden via bepaalde stream/download sites maar dat niet meer doen omdat ze geen of weinig verstand hebben van usenet.
Hoe dan ook de industrie gaat nog meer geld verliezen en terecht.
Veel mensen downloaden omdat het niet waard is om te kopen of omdat we nou eenmaal niet een jaar willen wachten voordat een serie eens een keer hier word uitgebracht.
En dan kun je hoog en laag springen en zaniken over diefstal, zo zal het nou eenmaal gaan.
En als aanvulling hier op, zou het misschien voor de blèrende Henk en Ingrid's een enorme eye-opener zijn als ze bij zeg hun pensioenfonds, eens opvragen in welke aandelen ze hun pensioengelden belegd hebben. Dikke kans dat daar oa aandelen Vivendi, Bertelsmann, etc etc bij zitten. De winsten van die aandeelhouders, zouden wel eens een deel van hun eigen pensioen kunnen financieren..quote:Op donderdag 26 januari 2012 07:27 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Maar ik denk dat het gewoon anders werkt. Aandeelhouders bepalen voor een groot deel het beleid bij bedrijven en eisen gewoon een x percentage aan winst ieder jaar.
Soms is dat onevenredig hoog en andere jaren iets makelijker te doen.
Platenmaatschappijen kunnen dus niet zomaar investeren in heel nieuwe businessmodellen of de prijzen achterlijk laag gooien, want dat accepteren de aandeelhouders niet.
Het is dus wel erg makkelijk om de schuld alleen te leggen bij de maatschappijen.
Wat een onzin, speculatie, meer is het niet en dan nog is dit niet de manier om piraterij aan te pakken. Groei even een paar grijze cellen aan, wil je?quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En als aanvulling hier op, zou het misschien voor de blèrende Henk en Ingrid's een enorme eye-opener zijn als ze bij zeg hun pensioenfonds, eens opvragen in welke aandelen ze hun pensioengelden belegd hebben. Dikke kans dat daar oa aandelen Vivendi, Bertelsmann, etc etc bij zitten. De winsten van die aandeelhouders, zouden wel eens een deel van hun eigen pensioen kunnen financieren..
Blijf van mijn grondrechten af.quote:Op donderdag 26 januari 2012 07:27 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Timmetje Timmetje Timmetje, wat ben je toch dom.quote:Op donderdag 26 januari 2012 07:27 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
(...)
Volgens mij kunnen we er maar beter aan wennen, want we gaan flink die kant op.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:31 schreef Red_85 het volgende:
acta is crimineel en gaat tegen alle grondrechten in van de 'democratische' wereld. Een verdrag dat landen in achterkamertjes moeten tekenen en waarover niet gepraat mag worden in de openbare ruimtes.
Er wordt hier vergeten dat de volksvertegenwoordigers die moeten tekenen gekozen zijn door het volk en alles in de openbaarheid moeten bespreken. Dit is gewoon gedrag dat in soviet russia en noord korea thuis hoord. Niet hier.
Ik heb het gecheckt bij mijn eigen pensioenfonds.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:54 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Wat een onzin, speculatie, meer is het niet en dan nog is dit niet de manier om piraterij aan te pakken. Groei even een paar grijze cellen aan, wil je?
Ze hebben ook aandelen in bedrijven die wapens maken die vervolgens ingezet worden tegen mensen in ontwikkelingslanden en binnenkort tegen de burgers van Nederland, zodra een opstand uitbreekt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik heb het gecheckt bij mijn eigen pensioenfonds.Die hebben 0,5% aandelen Vivendi in portefeuille. Niks geen speculatie, meer een wat ongemakkelijk waarheid voor veel klagers gok ik..
Platgebombardeerd worden onder het mom van desertatie?quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:10 schreef P8 het volgende:
Het is al aangetoond dat de kosten die worden misgelopen grotendeels worden opgevangen door verkoop van concertkaarten en merchandise ed. Het zijn dus puur een aantal bedrijven die marktaandeel verliezen en het is niet de economie die significant geraakt wordt.
Weet iemand hier wat de gevolgen zullen zijn als één van de lidstaten besluit zich niet aan de acta te houden?
Dan kán de EU dat land in kwestie sommeren om het wel te doen, dan wat boos kijken in het euro-parlement,en vervolgens de zaak voor het europese gerechtshof oid laten komen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:10 schreef P8 het volgende:
Het is al aangetoond dat de kosten die worden misgelopen grotendeels worden opgevangen door verkoop van concertkaarten en merchandise ed. Het zijn dus puur een aantal bedrijven die marktaandeel verliezen en het is niet de economie die significant geraakt wordt.
Weet iemand hier wat de gevolgen zullen zijn als één van de lidstaten besluit zich niet aan de acta te houden?
Het feit dat ze de wetgeving aan hun zijde hebben, zal hun lobby-activiteiten ook niet echt schaden gok ik zo..quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:03 schreef ems. het volgende:
Wat wat centjes en flink wat gelobby wel niet kunnen bereiken
quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:10 schreef P8 het volgende:
Wie zou dit nu niet willen? Dit klinkt erg goed.quote:What is ACTA?
-ACTA ensures people everywhere can continue to share non-pirated material and information on the web
-ACTA does not restrict freedom of the internet. ACTA will not censor or shut down websites.
-ACTA ensures that organised crime can be pursued when intellectual property is stolen - harming innovation, fair competition and destroying your jobs
-ACTA is not about how we use the internet in our everyday lives.
-ACTA allows people to continue using their social networks such as Twitter and Facebook just as they have in the past – no change.
Computers, iPads or iPhones will not be checked or monitored – ACTA is not Big Brother.
Why is ACTA not SOPA?
-SOPA is a US draft law that would change US legislation. ACTA does not require any EU law changes. Anything you can do legally today is still legal after the ratification of ACTA.
-ACTA does not foresee cutting off internet access to anyone.
So why does the EU support ACTA?
-Because ACTA ensures the EU's already high standard of protection for intellectual property goes global - protecting jobs in Europe.
-Because Europe is losing ¤8 billion annually through counterfeit goods flooding our market.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Roodje Geeltje Blauwtje wat ben je toch dom.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:31 schreef Red_85 het volgende:
acta is crimineel en gaat tegen alle grondrechten in van de 'democratische' wereld. Een verdrag dat landen in achterkamertjes moeten tekenen en waarover niet gepraat mag worden in de openbare ruimtes.
Er wordt hier vergeten dat de volksvertegenwoordigers die moeten tekenen gekozen zijn door het volk en alles in de openbaarheid moeten bespreken. Dit is gewoon gedrag dat in soviet russia en noord korea thuis hoord. Niet hier.
[..]
Timmetje Timmetje Timmetje, wat ben je toch dom.
Dan moeten de maatschappijen die geld jatten over de ruggen van artiesten ook stoppen. Zij zijn immers de grootverdieners achter 'intellectueel eigendom' en niet de artiesten.
Dat klinkt meer als de bestaande Franse "three strikes" wetgeving? En dan ook nog een eerste versie, volgens mij mag in de definitieve wet afsluiten alleen door een bevel wat een (lagere) rechter heeft afgegeven?quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:18 schreef TonyVermicelli het volgende:
"Het verdrag schrijft namelijk voor dat als een burger meer dan drie keer betrapt wordt op het downloaden van muziek, games of ander auteursrechtelijk beschermd materiaal, hij dan zonder pardon van internet wordt afgesloten. Daarnaast zijn internetproviders verplicht privégegevens af te staan als een rechthebbende daarom vraagt, zonder tussenkomt van een rechter. Ook zou bij de douane je MP3-speler, mobiele telefoon en alle andere elektronische apparatuur gecontroleerd kunnen worden op illegaal materiaal."
http://www.xgn.nl/alg/nie(...)tekening-onder-acta/
Is heel wat anders dan wat op http://ec.europa.eu/trade(...)anti-counterfeiting/ staat.
Wat iemand uberhaupt wel wat Acta precies inhoud?
Geen idee maar dat soort verhalen heb ik veel meer gelezen over Acta. Ook op Fok!quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:23 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als de bestaande Franse "three strikes" wetgeving?
Daar zit veel speculatie en bangmakerij tussen gok ik.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Geen idee maar dat soort verhalen heb ik veel meer gelezen over Acta. Ook op Fok!
Ik dacht ook dat de huidige variant geen 3-strikes systeem had, maar ik heb de wettekst ook niet gelezen recent...quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:23 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als de bestaande Franse "three strikes" wetgeving? En dan ook nog een eerste versie, volgens mij mag in de definitieve wet afsluiten alleen door een bevel wat een (lagere) rechter heeft afgegeven?
Klopt, dat zou je kunnen beschouwen als wurgcontracten waar niet onderuit te komen valt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:16 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
De artiesten tekenen zelf een contract waarbij duidelijk is afgesproken wat ze gaan verdienen, wat de marges zijn en hoeveel ze in de toekomst krijgen voor nog uit te komen albums.
Dat is lekker dan als de douane bij burgers de inhoud van mp3-spelers en usb-sticks gaat aflezen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:18 schreef TonyVermicelli het volgende:
"Het verdrag schrijft namelijk voor dat als een burger meer dan drie keer betrapt wordt op het downloaden van muziek, games of ander auteursrechtelijk beschermd materiaal, hij dan zonder pardon van internet wordt afgesloten. Daarnaast zijn internetproviders verplicht privégegevens af te staan als een rechthebbende daarom vraagt, zonder tussenkomt van een rechter. Ook zou bij de douane je MP3-speler, mobiele telefoon en alle andere elektronische apparatuur gecontroleerd kunnen worden op illegaal materiaal."
http://www.xgn.nl/alg/nie(...)tekening-onder-acta/
Is heel wat anders dan wat op http://ec.europa.eu/trade(...)anti-counterfeiting/ staat.
Wat iemand uberhaupt wel wat Acta precies inhoud?
Jeetje...quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:54 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik ben niet zo van het schelden, maar ik ga het nu toch doen:
KANKERSTRAAL OP SMERIGE KANKERRATTEN.
Vrijheid van informatie (vergaring) is een grondrecht. Internet is niet te reguleren op een voor platenmaatschappijen bevredigende manier zonder dat grondrecht aan te tasten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Jeetje...Laat me raden, jij vindt gratis downloaden van muziek een grondrecht?
Het gekke is, dat dié specifieke informatie op diverse manieren te vergaren is, volstrekt legaal, maar tegen een vergoeding.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vrijheid van informatie (vergaring) is een grondrecht. Internet is niet te reguleren op een voor platenmaatschappijen bevredigende manier zonder dat grondrecht aan te tasten.
Maar het is toch wel debiel dat een corrupte Slowaakse douanier straks aan de buitengrens met de EU in je laptop gaat zitten kijken en je mp3 gaat controleren. Hoe moet ik bewijzen dat alles legaal is verkregen? Mag een laptop met een illegale windows xp erop straks nog wel de grens over of moet je je dan maar bedienen van de internetcafe's ter plekke (die in de Oekraïne uitsluitend illegale piratenversies gebruiken).quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Jeetje...Laat me raden, jij vindt gratis downloaden van muziek een grondrecht?
Zoals waar?quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:01 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het gekke is, dat dié specifieke informatie op diverse manieren te vergaren is, volstrekt legaal, maar tegen een vergoeding.
Ga je mee naar Duindigt?!?! Je draaft zo goed door, daar kunnen we rijk mee worden.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Maar het is toch wel debiel dat een corrupte Slowaakse douanier straks aan de buitengrens met de EU in je laptop gaat zitten kijken en je mp3 gaat controleren. Hoe moet ik bewijzen dat alles legaal is verkregen? Mag een laptop met een illegale windows xp erop straks nog wel de grens over of moet je je dan maar bedienen van de internetcafe's ter plekke (die in de Oekraïne uitsluitend illegale piratenversies gebruiken).
Ik neem geen mp3-spelers meer mee zo, ik vertrouw het niet. Ik heb muziek via youtube op mijn mp3-speler, waarschijnlijk naar EU-normen illegaal en ik heb geen zin om opgesloten te worden in een Slowaakse cel met open tuberculose voor wat muziek en kapot geslagen te worden door een corrupte Slowaak.
Maakt niet uit. De maatregelen die worden voorgesteld zijn een grove inbreuk om grondrechten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:01 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het gekke is, dat dié specifieke informatie op diverse manieren te vergaren is, volstrekt legaal, maar tegen een vergoeding.
Jup en dat is het zieke van het hele verhaal. De politiek gaat die kant op, maar we hoeven er niet aan te wennen. Dat doet het namelijk echt niet.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:39 schreef Murdera het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen we er maar beter aan wennen, want we gaan flink die kant op.
Jaja... en als artiesten nou eens zelf een weg vinden om meer publiek te bereiken, bijvoorbeeld via het op de site zetten van een show? Dan krijgen ze opeens gezeik met hun maatschappij omdat het niet hardcopy wordt uitgebracht. Want dat moet, dan gaat er maar 10% naar de artiest en de rest naar de maatschappij.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:16 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Roodje Geeltje Blauwtje wat ben je toch dom.
De artiesten tekenen zelf een contract waarbij duidelijk is afgesproken wat ze gaan verdienen, wat de marges zijn en hoeveel ze in de toekomst krijgen voor nog uit te komen albums.
Jouw redenatie is volledig de omgekeerde wereld.
Dit dus.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Maar het is toch wel debiel dat een corrupte Slowaakse douanier straks aan de buitengrens met de EU in je laptop gaat zitten kijken en je mp3 gaat controleren. Hoe moet ik bewijzen dat alles legaal is verkregen? Mag een laptop met een illegale windows xp erop straks nog wel de grens over of moet je je dan maar bedienen van de internetcafe's ter plekke (die in de Oekraïne uitsluitend illegale piratenversies gebruiken).
Ik neem geen mp3-spelers meer mee zo, ik vertrouw het niet. Ik heb muziek via youtube op mijn mp3-speler, waarschijnlijk naar EU-normen illegaal en ik heb geen zin om opgesloten te worden in een Slowaakse cel met open tuberculose voor wat muziek en kapot geslagen te worden door een corrupte Slowaak.
Hoe kom je tot deze vrij definitieve uitspraak en veroordeling van het verdrag, als je niet eens weet wat de inhoud ervan is?quote:
...quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hoe kom je tot deze vrij definitieve uitspraak en veroordeling van het verdrag, als je niet eens weet wat de inhoud ervan is?
Ik gebruik al Linux (Ubuntu), maar soms denk ik ook aan anderen. Velen gebruiken Windows (inderdaad niet zo slim, maar niet iedereen kan overweg met Linux) en die worden dan bij de grens in hechtenis genomen en de condities in Polen en Slowakije (waar de buitengrens van de EU begint) zijn dusdanig slecht (open tuberculose in de bajes bijvoorbeeld, een dodelijke ziekte) dat je gerust over marteling en ernstige schending van mensenrechten kan spreken (niet dat de regering in Warschau of Bratislava daar enige boodschap aan heeft).quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ga je mee naar Duindigt?!?! Je draaft zo goed door, daar kunnen we rijk mee worden.![]()
Een laptop met illegale XP installatie is hier in NL trouwens nu al strafbaar, dus daar veranderd dit verdrag niks aan. Als je niet gepakt wilt worden, lijkt me een linux installatie een safe bet, of je betaald gewoon voor windows als je dat graag wil gebruiken?
De laatste openbare ACTA concept-tekst die ik kan vinden stamt van ~1 jaar geleden, de rest zijn speculaties en aannames van 2e kamerleden en journalisten? Daar tegenover staan brieven aan de 2e kamer van betrokken ministers, die zeggen dat er in Nederland géén 3-strikes wetgeving uit voort zal vloeien, en het verdrag niet verder zal gaan dan al bestaande EU-regelgeving?quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:47 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
...
Dat weet ik wel, anders zou ik niet fel tegen dit verdrag zijn.
Als het niet verder gaat is het helemaal tijd en geldverspilling om er uberhaupt mee door te gaanquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De laatste openbare ACTA concept-tekst die ik kan vinden stamt van ~1 jaar geleden, de rest zijn speculaties en aannames van 2e kamerleden en journalisten? Daar tegenover staan brieven aan de 2e kamer van betrokken ministers, die zeggen dat er in Nederland géén 3-strikes wetgeving uit voort zal vloeien, en het verdrag niet verder zal gaan dan al bestaande EU-regelgeving?
De nagemaakte medicijnen die ik ken, en hier volgens jou onder zouden vallen, krijg ik dagelijks aangeboden per email..quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:41 schreef Odysseuzzz het volgende:
Het gaat niet slechts over de eventuele gevolgen voor het interwebs... Dit verdrag kan in potentie ook de beschikbaarheid van medicijnen en voedsel in gevaar brengen.
De versie uit april is in zulke vage taal geschreven. Ik vraag me sterk af of Europeesche Parlament hier iets mee kan, behalve het terugsturen.
Het gaat niet alleen over namaak.. het gaat vooral ook over eigendomsrecht.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De nagemaakte medicijnen die ik ken, en hier volgens jou onder zouden vallen, krijg ik dagelijks aangeboden per email..Ken jij mensen die nagemaakte medicijnen kopen en gebruiken???
Je bedoelt octrooien op medicijnen etc? Wat gaat het ACTA verdrag daar aan veranderen? volgens ingewijde politici zou het ACTA verdrag nl. géén vigerende landelijke wetgeving gaan vervangen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:45 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over namaak.. het gaat vooral ook over eigendomsrecht.
Je maakt een te simpele voorstelling van zaken.
Nou en, gewoon negeren.quote:Op donderdag 26 januari 2012 03:32 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nederland maakt deel uit van de EU, dus ik geloof van wel, helaas.
Ik heb geen glazen bol, de draft was zo ruim en vaag dat ik over de invulling slechts kan speculeren. Maar dat neemt niet weg dat het een verstrekkend gedrocht is.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je bedoelt octrooien op medicijnen etc? Wat gaat het ACTA verdrag daar aan veranderen? volgens ingewijde politici zou het ACTA verdrag nl. géén vigerende landelijke wetgeving gaan vervangen.
Als het mij onmogelijk wordt gemaakt om via internet 'illegaal' muziek (films en series boeien me niet) te downloaden, ga ik op den duur ook tot die groep behoren.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:12 schreef Schunckelstar het volgende:
En hopelijk een hele grote derde groep die vanaf nu pricipieel geen dvd's en blurays meer kopen, geen cd's meer kopen en niet meer naar de bioscoop gaan. Ik ben alvast begonnen iig
Waar het om gaat, is dat platenmaatschappen hun handelen en hun opvattingen nog steeds baseren op de FOUTE (ja ik schrijf dat bewust vet en met hoofletters), op de FOUTE gedachte dat mensen die iets 'illegaal' downloaden, anders die muziek wel hadden gekocht.quote:Op donderdag 26 januari 2012 07:27 schreef S1nn3rz het volgende:
Maar ik denk dat het gewoon anders werkt. Aandeelhouders bepalen voor een groot deel het beleid bij bedrijven en eisen gewoon een x percentage aan winst ieder jaar. Soms is dat onevenredig hoog en andere jaren iets makelijker te doen.
Het is dus wel erg makkelijk om de schuld alleen te leggen bij de maatschappijen.![]()
Heel wat hoge piefen. Ik zie het er wel van komen dat er burgeroorlogen komen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:30 schreef Scorpie het volgende:
Wie moet er precies dood om dit tegen te gaan?
Prachtige post.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch mooi dat onze democraten allerlei meebabbelrechten en voetbalmetaforen in die EU grondwet opgenomen hebben weten te krijgen. Daarmee kunnen ze dan nu geheel vrijblijven hun intellectuele zelfbevrediging exhibitioneren.
twitter:TPB_Stun twitterde op dinsdag 24-01-2012 om 18:38:23You wouldn't download a car!? Well you could according to new #TPB's category Physibles https://t.co/SLFgUUJt #P2P #FileSharing reageer retweet
quote:Evolution: New category.
We're always trying to foresee the future a bit here at TPB. One of the things that we really know is that we as a society will always share. Digital communication has made that a lot easier and will continue to do so. And after the internets evolutionized data to go from analog to digital, it's time for the next step.
Today most data is born digitally. It's not about the transition from analog to digital anymore. We don't talk about how to rip anything without losing quality since we make perfect 1 to 1 digital copies of things. Music, movies, books, all come from the digital sphere. But we're physical people and we need objects to touch sometimes as well!
We believe that the next step in copying will be made from digital form into physical form. It will be physical objects. Or as we decided to call them: Physibles. Data objects that are able (and feasible) to become physical. We believe that things like three dimensional printers, scanners and such are just the first step. We believe that in the nearby future you will print your spare sparts for your vehicles. You will download your sneakers within 20 years.
The benefit to society is huge. No more shipping huge amount of products around the world. No more shipping the broken products back. No more child labour. We'll be able to print food for hungry people. We'll be able to share not only a recipe, but the full meal. We'll be able to actually copy that floppy, if we needed one.
We believe that the future of sharing is about physible data. We're thinking of temporarily renaming ourselves to The Product Bay - but we had no graphical artist around to make a logo. In the future, we'll download one.
Om het gratis kunnen downloaden van muziek?quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:44 schreef darpios het volgende:
[..]
Heel wat hoge piefen. Ik zie het er wel van komen dat er burgeroorlogen komen.
Het gaat om het schenden van merkrechten, octrooien en copyrights in het algemeen dacht ik? Niet specifiek over entertainment en software piraterij, alhoewel dat dankzij het internet wel de grootste en meest opvallende groep is lijkt me?quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:30 schreef popolon het volgende:
Dus de EU is sneller met hun big brother praktijken dan de VS? Opvallend.
Dit gaat natuurlijk niet alleen om het illegaal downloaden van muziek en games, da's bijzaak. Dat zou wel erg naief zijn he?
En als functionerende democratie, hébben we al wetgeving die alle vormen van merkrechten, octrooien en copyrights erkennen, het schenden ervan benoemen, en dit strafbaar stellen op diverse punten.quote:This Agreement does not create any obligation on a Party to apply measures where a right in intellectual property is not protected under its laws and regulations.
Het is veel meer dan dat en dat snap je hopelijk zelf ook wel.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:26 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Om het gratis kunnen downloaden van muziek?![]()
quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:50 schreef The_Avatar het volgende:
[ afbeelding ]
"Polish politicians wear Guy Fawkes masks in Parliament to protest ACTA."
Hoofdrapporteur Europarlement verantwoordelijk voor ACTA dossier legt zijn taak neer uit protest:
http://www.zdnet.co.uk/bl(...)eu-signing-10025297/
quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Wie zou dit nu niet willen? Dit klinkt erg goed.Dus desondanks het feit dat het hele gedoe niet eens openbaar is gemaakt, willen ze zeggen,dat dit er in staat? Die geheimhouding is natuurlijk heel toevallig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misbruik maken van je goede vertrouwen, de vuile ratten![]()
![]()
!
zijn er al een paar protestdata bekend?
[ Bericht 49% gewijzigd door Hastalavrijheid op 27-01-2012 21:02:38 ]Protest schemes that don't cost the participants any inconvenience, hardship or money remain the most popular, despite their ineffectiveness.
quote:Kenmerken
Type:
Walkman
Levering:
Ophalen of Verzenden
Beschrijving
Nieuwe Walkman
Met radio en cassette
Nog enkele exemplaren voor 5,00 per stuk
met dit kabinet wordt er gewoon blind getekend. Teeven en Verhagen zijn helemaal pro entertainment industrie en Brein.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:38 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Nederland heeft gelukkig (nog) niet getekend...
Ehmz die ACTA gaat boven de wetten die gelden in een land volgens mij.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ACTA zal hier geen invloed hebben, zaken zoals 3 strikes out is in strijd met de wet, verder kan men ivm de censuurwetten nooit websites sluiten ivm de vrije scharing van informatie. Ook is het downloaden van films en muziek in Nederland niet illegaal. Je kunt het internet net zo goed sluiten als ze acta tot de letter gaan handhaven, er blijft dan namelijk niets meer over.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:06 schreef vosss het volgende:
En geloof maar dat als de FBI aan Nederland vraagt om een uploader op te pakken en uit te leveren dat dat vervolgens gewoon gebeurd en dan zit je weg te rotten in een Amerikaanse cel.
Teeven mag van mij een nekschot krijgen. Dat is samen met Maxime zo een beetje de engste in zn soort.![]()
![]()
!
Je zou uit principe alles wat met Europa van doen heeft moeten ridiculiseren, vandaliseren en uiteindelijk gewoon compleet tot de grond toe afbranden.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:12 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
En hopelijk een hele grote derde groep die vanaf nu pricipieel geen dvd's en blurays meer kopen, geen cd's meer kopen en niet meer naar de bioscoop gaan.
Ik ben alvast begonnen iig
Ach ja, technisch gezien is het stabiliteits- en groeipact ook bindend en daar heeft 9 jaar lang ook vrijwel niemand zich ook niet aan gehouden (zonder dat iemand er over zeurde).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz die ACTA gaat boven de wetten die gelden in een land volgens mij.
Buiten dat downloaden van films en muziek volkomen legaal is in Nederland heeft oa Ziggo wel de deur dicht moeten doen voor The Piratebay.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://mootz.com/2011/12/(...)-in-achterkamertjes/
Nou de PVV vindt in elk geval dat Henk en Ingrid maar moeten opgepakt bij de grens vanwege het bezit van een mp3-speler en moeten afgesloten van internet na 3 keer een mp3 te hebben opgeladen op youtube.
Da's duidelijke taal van de GBL!
"Schijt aan Henk en Ingrid, leve de muziekindustrie, de achterkamertjes, de multinationale en stinkendrijke lobbygroepen en weg met de vrijheid van meningsuiting.", aldus Geert.
quote:Poland's PM vows caution on internet anti-piracy pact
Poland's prime minister has vowed that Warsaw will not fully ratify a controversial international online anti-piracy accord if in-depth legal studies prove it threatens Internet freedoms.
The move comes after a mounting week-long wave of off-and-online protests by mostly young Poles who fear the Anti-Counterfeiting Trade Agreement (ACTA) -- aimed at creating international standards for intellectual property protection -- could significantly curtail online freedom.
"If we find there really is justification to believe it (ACTA) poses a threat, we won't move to ratify it," centrist Prime Minister Donald Tusk told reporters.
Despite unprecedented outcry among Polish Internet users, Poland gave a nod to the agreement Thursday with an initial signature of endorsement, but ratification by parliament is necessary before it can take effect.
Poland's right-wing opposition Law and Justice party has raised the idea of holding a referendum on ACTA.
Poland's e-minister Michal Boni, a close Tusk aide charged with piloting the EU state's ACTA ratification, tendered his resignation Friday in the wake of the unprecedented wave of protest. Tusk, however, declined to accept it.
While Boni and Poland's culture minister had consulted on the document with record companies and commercial media, their failure to address groups representing Internet users has sparked public outrage.
Police in the southwestern city of Wroclaw told AFP they had detained a 22-year-old student for questioning in connection with hack attacks which took down the prime minister's website for several days this week.
Weekend anti-ACTA cyber attacks by Anonymous and another hacker group called Polish Underground also took down the websites of Poland's president, parliament and foreign and culture ministers -- as well as national police headquarters, who were suffering yet another attack Friday.
Tens of thousands joined anti-ACTA street protests across Poland this week, organised largely via Facebook, with violence erupting at some events. Protesters have adopted as their own the now-iconic wryly smiling, mustachioed Guy Fawkes cartoon character masks of the global hacker group Anonymous.
Online protest pages on Facebook have attracted close to 400,000 supporters, while an anti-ACTA online petition had drawn about 147,000 signatures by Friday noon.
Social media activists were planning more anti-ACTA protests Friday, notably in the capital Warsaw.
lijkt me niet dat ACTA boven de wetgeving in een land gaat, de zaak over het blokkeren van pirate bay houdt geen stand in hoger beroep lijkt mij.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz die ACTA gaat boven de wetten die gelden in een land volgens mij.
Buiten dat downloaden van films en muziek volkomen legaal is in Nederland heeft oa Ziggo wel de deur dicht moeten doen voor The Piratebay.
quote:Op zondag 29 januari 2012 10:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ben het ermee eens dat ACTA nooit ingevoerd mag worden en dat het proces ernaartoe en de gevolgen schimmig en ondoorzichtig zijn. Volgens mij is de interpretatie van ACTA volledig vrijblijvend. In Nederland is downloaden bijvoorbeeld niet illegaal en kennen we de heffing op mp3 spelers en lege cd's. HIermee krigen de rechthebbenden hun geld al. Risico van ACTA is wel willekeur en het kan gebruikt worden als excuus om zomaar mensen op te pakken, maar die is er nu in feite ook al bij bijvoorbeeld in een aantal kinderpornozaken.
De overheden willen gewoon steeds meer grip op het individu en dit soort wetgeving gaat gebruikt worden om naar eigen inzicht mensen achter tralies te kunnen zetten, ongeacht of ze iets strafbaars hebben gedaan.
Niet snappen dat al die verschillende manen die je door de maand heen bewondert, allemaal gewoon de maan zijnquote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:21 schreef P8 het volgende:
Fundamentalistische geweldadige mensen vergelijken met een tegenbeweging op het internet
als het niet genoeg is maken ze die heffing toch hoger? en verder kan men inkomsten genereren met optredens en concerten. Het businessmodel dat er geld verdiend wordt met platenverkoop is achterhaald. Het verspreiden van muziek zorgt voor bekendheid en deze bekendheid zorgt ervoor dat de disco's en concertzalen willen dat je optreed, hier verdien je je geld mee, samen met de heffing die je kan leggen op het gebruik van muziek in films, op tv etcetera. De gratis verspreiding van muziek zorgt eerder voor meer inkomsten van de muzikant dan voor minder, omdat de exposure veel groter is. Je moet alleen op een andere manier wat meer creatief zijn.quote:
Zo is het BHFHquote:Op zondag 29 januari 2012 11:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als het niet genoeg is maken ze die heffing toch hoger? en verder kan men inkomsten genereren met optredens en concerten. Het businessmodel dat er geld verdiend wordt met platenverkoop is achterhaald. Het verspreiden van muziek zorgt voor bekendheid en deze bekendheid zorgt ervoor dat de disco's en concertzalen willen dat je optreed, hier verdien je je geld mee, samen met de heffing die je kan leggen op het gebruik van muziek in films, op tv etcetera. De gratis verspreiding van muziek zorgt eerder voor meer inkomsten van de muzikant dan voor minder, omdat de exposure veel groter is. Je moet alleen op een andere manier wat meer creatief zijn.
Het monopoly van de entertainment maffia is doorbroken, daarom probeert men krampachtig door idiote wetgeving ,schending van mensenrechten en rechtszaken haar volstrekt achterhaalde businessmodel te beschermen.
Ik zie niet in waarom we ons er uberhaupt iets van zouden aantrekken? Zo'n beetje 2/3 van alle landen wereldwijd negeert toch al de helft van de internationale verdragen (en ja daar zitten ook meer dan genoeg westerse landen bij, het zijn echt niet alleen maar bananenrepublieken uit Afrika of Centraal-Amerika) dus ik zie echt niet wat er mis zou kunnen gaan op het moment dat wij deze ene keer eens niet het braafste jongetje van de klas zijn en het gewoon negeren.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
lijkt me niet dat ACTA boven de wetgeving in een land gaat, de zaak over het blokkeren van pirate bay houdt geen stand in hoger beroep lijkt mij.
Verder concreet, als men mij aanhoudt bij de grens en ze vinden bijvoorbeeld mijn MP3 speler in de auto, laptop en USB stick met 10.000 films, 50.0000 nummers kan ik dan een bekeuring krijgen? Niemand kan toch bewijzen dat het illegaal is verkregen? Dus ik kan me niet voorstellen dat je dan een bekeuring kan krijgen.
quote:
Geen socialistische bailout vanuit EU in geval van Griekse toestanden?quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:17 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Platgebombardeerd worden onder het mom van desertatie?
Inderdaad. maar als het waar is wat hier beweerd wordt. Dan is het meer dat de kankerfacisten holywood en internet hebben gebruikt, om 95% van de burgerij te criminaliseren. Dan hebben de aluhoedjes toch gelijk gekregen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:32 schreef Salvad0R het volgende:
Kankerfascisten spelen Kankermuppet van Kankerhollywood.
quote:Vandaag ondertekent de Europese Commissie het Anti-counterfeiting trade agreement in Japan. De regeringen van alle EU-lidstaten scharen zich daarmee achter het verdrag. Sommige lidstaten, zoals Ierland en Polen, gingen pas op het laatste moment akkoord met het verdrag. In Polen ging dat overigens gepaard met flinke protesten en zelfs rellen.
Dat betekent nog niet dat het verdrag ook al in werking treedt; daarvoor moet het verdrag nog worden geratificeerd. Het Europees Parlement behandelt het verdrag waarschijnlijk in juni en zal dan bepalen of het verdrag wordt aangenomen of niet. Om het verdrag in Nederland te bekrachtigen is het nodig dat ook de Tweede Kamer het ratificeert.
bron
Polen rellen voor hun downloadjes. Of voor fietsbanden.quote:
An cartoon....quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:05 schreef Wapperbaard het volgende:
[..]
Hij is leuk maar jammer van de dikke spelfout.
quote:Posted: 1 March 2012
In days, the European Commission will try a last ditch attempt to revive ACTA. But if we intervene now this global attack on Internet freedom will collapse.
We are so close to winning -- our 2.4 million strong petition has stunned politicians across Europe and halted the censors. Now the European Commission is on the back foot and hoping the Court of Justice will give ACTA the greenlight by presenting a very narrow legal question that is sure to receive a positive answer.
But if we all raise our voices now we can ensure the Court looks at all the legal impacts of ACTA, and releases an opinion that tells the truth about ACTA's attack on our rights. Sign the urgent petition to European Commission President José Manuel Barroso to call on the Court to tell the whole truth:
Teken hem even zou ik zeggenquote:To: European Commission President José-Manuel Barroso:
As citizens concerned about the content and the process of the ACTA agreement we call on you to instruct the European Court of Justice to do a full assessment of its threats to our rights and freedoms. The precious values set out in the EU treaties and charters must not be diluted or compromised to benefit large companies.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:09 schreef vosss het volgende:
IK ZAG JE VOORBIJ KOMEN LEVE HET VRIJE INTERNET BROEDER
Oeh, ik klikte per ongeluk op je linkje en toen deed ik per ongeluk cntr-v en bleek mijn e-mail daar in te zitten en klikte ik van schrik op send, sorryquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:03 schreef vosss het volgende:
http://www.avaaz.org/en/acta_time_to_win_eu/?tta
Nieuwe petitie:
[..]
[..]
Teken hem even zou ik zeggen
http://www.avaaz.org/en/acta_time_to_win_eu/?tta
Teller staat inmiddels op 35K en loopt tamelijk hard op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Eurocommissaris: sociale media medeschuldig aan mislukken ACTA-verdrag
Dat de invoering van het anti-piraterijverdrag ACTA op de lange baan is geschoven, is mede de schuld van sociale media als Facebook en Twitter. Door hun 'intense mediacampagne' hebben sommige regeringsleiders nog geen handtekening onder het verdrag willen zetten. Dat heeft Eurocommissaris Karel de Gucht van Handel gezegd tijdens een vergadering van de Europese Commissie.
Dat blijkt uit de notulen van de vergadering. Verschillende technologiesites berichten er vandaag over. De Gucht maakte op 22 februari bekend dat de Anti-Counterfeit Trade Agreement (ACTA), een handelsovereenkomst ter bestrijding van namaak, zal worden voorgelegd aan het Europees Hof van Justitie.
Hoewel de Europese Commissie de omstreden wet al heeft aangenomen, loopt de invoering hiervan aanzienlijke vertraging op. Een aantal landen, waaronder Nederland, weigert het verdrag te tekenen zolang niet duidelijk is of de wet de internetvrijheid beperkt.
SOPA en PIPA
Ook de Amerikaanse antipiraterijwetten SOPA en PIPA zijn volgens De Gucht 'getorpedeerd' door een 'vijandige campagne' van sociale media. Het Republikeinse wetsvoorstel Stop Online Piracy Act (SOPA) en zijn Democratische tegenhanger Protect IP Act (PIPA) riepen een storm van protest op.
Verschillende grote sites, waaronder de Engelstalige Wikipedia, gingen zelfs enige tijd op zwart. Eind januari besloot de Amerikaanse Senaat de stemming voor beide wetsvoorstellen voor onbepaalde tijd uit te stellen.
Censuurwet
De Gucht meent dat er iets soortgelijks aan de gang is met ACTA. Die wet probeert de internationale standaarden voor de bescherming van de rechten van producenten van muziek, films, farmaceutica, mode en tal van andere producten te harmoniseren. Tegenstanders noemen het ook wel de 'censuurwet', omdat het de internetvrijheid drastisch zou beperken.
Je bent me voorquote:
quote:Betekenis ' communicatie '
com·mu·ni·ca·tie de; v -s contact, gemeenschap; verbinding, verkeer
Keurt hij hier nou de democratie af?quote:
Zo te lezen wel. Ik zou zeggen mensen in de politiek die dergelijke uitlatingen doen per direct uit hun functie ontheffen.quote:
Volgen mij mis ik een waardeoordeel van deze meneer, maar ik kan mij vergissen?quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:35 schreef P8 het volgende:
Keurt hij hier nou de democratie af?
Ik bedoel: het volk laat zich horen, dat is mooi toch?
True, maar is dat ooit anders geweest? Het medium voor de informatieverspreiding is veranderd, dat wel, maar alle volksdemonstraties en stakingen etc. in het verleden bestonden denk ik voor het grootste deel uit meelopers.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]Er wordt niet gekeken naar inhoud er wordt alleen achter geruchten aangelopen; ge-retweet, ge-liked, herplaatst etc. omdat men ergens een klok heeft horen luiden, maar als je dan naar de klepel vraagt weet bijna niemand waar je het over hebt.
En daar ligt nog een schone taak voor de overheid. De mensen op een fatsoenlijke manier voorlichten, benaderen en misschien zelf wel betrekken bij het proces ivm. de open(heid van) informatie die deze samenleving wenst.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:05 schreef P8 het volgende:
True, maar is dat ooit anders geweest? Het medium voor de informatieverspreiding is veranderd, dat wel, maar alle volksdemonstraties en stakingen etc. in het verleden bestonden denk ik voor het grootste deel uit meelopers.
Churchill zei het al (lang voor het internet): "Het beste argument tegen de democratie is een debat van 5 minuten met de gemiddelde stemmer."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |