abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:46:52 #1
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_107235289
Deel 1 staat hier: Keukengewoontes van anderen waar je je aan ergert!
Deel 2 staat hier: Keukengewoontes van anderen waar je je aan ergert! (deel 2)

Openingspost van deel 1:

- Aangebroken producten niet goed afsluiten
- Met hetzelfde mes in bijvoorbeeld eerst de boter en daarna de jam
- Potje met één zilveruitje (of ander waardeloos restje) terug in de koelkast zetten i.p.v. opmaken
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee :r
- Bij Teflon-pannen met metalen bestek in de pan krassen :(
- Expres in vlees prikken ("Ja, want dan kan het niet ontploffen") zodat het niet meer sappig is
- Grote hoeveelheden zout gebruiken om het eten 'smaakvol' te maken
- Mensen die zich ongevraagd gaan bemoeien terwijl je aan het koken bent (bijvoorbeeld het vuur lager of hoger gaan zetten of het vlees om gaan draaien)
- Een nieuwe verpakking aanbreken terwijl er nog een aangebroken identiek product staat
- Uit het pak/fles drinken i.p.v. een glas pakken :r
- Geen biefstuk kunnen bakken (helemaal doorgebakken en taai) :{
- Eerst het vlees op tafel zetten en 10 minuten later de aardappels, i.p.v. alles tegelijk
- Frituren in oud frituurvet

Laatste post van deel 2:

quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:46 schreef Klaploper het volgende:
mensen die gaan huilen als er zand in de spinazie zit. hoort erbij en is gezond, daarom juist niet wassen
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_107235366
een hap uit een bakje overgebleven eten nemen uit de koelkast en dan gewoon weer lekker terugzetten.
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:55:23 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_107235709
Lekker gebakken stukken vlees of gepaneerde schnitzels verpesten door aan het eind een plas water in de pan erbij te flikkeren om jus te maken :r
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:01:19 #4
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_107236035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:55 schreef BasEnAad het volgende:
Lekker gebakken stukken vlees of gepaneerde schnitzels verpesten door aan het eind een plas water in de pan erbij te flikkeren om jus te maken :r
ik doe altijd zand erin voor de jus
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_107236337
Verkouden/zieke mensen die met hun eigen vork uit de pan eten :(
pi_107236495
mensen die pannen afwassen en dan de steel vergeten mee te wassen..
de keer daarop pak je de pan uit de kast en grijp je in oude vette vingerafdrukken :r

of pannen die nog ruiken naar bijv. de vis van gisteravond omdat sommige mensen het verschil niet weten tusse een pan vettig houden of gewoon het bakvet met etensresten laten zitten omdat het met enkel water is afgespoeld :r

mensen die standaard peper en zout in de pan (of op bord) strooien zonder te proeven

vieze natte stinkende vaatdoekjes op het aanrecht

beschadigde pollepels met vieze scheurtjes enzo

mensen die hun handen niet wassen, maar alleen afvegen aan hun broek

messen vies terugzetten in het messenblok (ja, ook na het snijden van een kale boterham gewoon even het mes afspoelen!)

vieze restjes in boterkuipje door teruggesmeerde boter in de rand

mensen die denken dat je eten sneller gaar is als je het vuur hoog zet

mensen die de vlam zo hoog zetten dat de vlam buiten de pannenbodem raakt

mensen die het eten opzetten met een kookwekker, en dan nog even verder gaan met tv kijken in de woonkamer

te kleine pannen gebruiken met name voor het koken van aardappels of groenten.
(dat de deksel nog dicht past wil het niet zeggen dat de pan geschikt is)

mensen die een slechte timing hebben met de bereidingen.

uhh.. ff verder bedenken :P
pi_107236628
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:09 schreef deadly_kiss het volgende:

uhh.. ff verder bedenken :P
Ohjee.. :{
pi_107237123
Waarom mag de vlam niet langs de pan komen? :?
pi_107237382
quote:
vieze natte stinkende vaatdoekjes op het aanrecht
of die doekjes over de kraan hangen :r :r
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:29:39 #10
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_107237664
Wat zullen een hoop mensen hier snel grijs worden zeg, met al die (blijkbaar erg dramatische) ergernissen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_107238471
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:20 schreef hugsy33 het volgende:
Waarom mag de vlam niet langs de pan komen? :?
de vlam groter zetten dan het oppervlakte van de bodem is een beetje hetzelfde als in je huis de verwarming aanzetten met de ramen open.
pi_107239175
quote:
mensen die het eten opzetten met een kookwekker, en dan nog even verder gaan met tv kijken in de woonkamer
Guilty as charged! Maar wat moet ik dan? Twintig minuten naar een pan met kokende aardappels staren? :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_107239324
_O-
eet je geen vlees dan ofzo? :@
pi_107239621
quote:
99s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:25 schreef Griebus het volgende:

[..]

of die doekjes over de kraan hangen :r :r
eerder: doekjes die stijf van de bacteriën staan :D
Of: een waterkoker die nog nooit even is schoongemaakt en dus echt zwart ziet vanbinnen.

Been there, done that. Nou ja, ik niet. Maar bij mn voormalige vrijwilligersbaantje heb ik wel een stuk of wat doekjes weggemikt. Echt letterlijk stijf van de viezigheid.. :')

Vind sowieso dat de keuken gewoon lekker schoon moet zijn. Geen vetspetters overal die je nooit hebt weggehaald... :N
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_107239762
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:55 schreef deadly_kiss het volgende:
_O-
eet je geen vlees dan ofzo? :@
Jawel, maar dat hoeft meestal niet 20 minuten op te staan. Dus vaak zet ik bijv. aardappels op, als ze koken zet ik een kookwekker en dan kom ik na een minuut of 10 wel terug voor vlees/groente. Ik moet toch ook FOK!en enzo 8-)
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_107240006
Mensen die de knoflookpers niet uit mekaar halen om goed schoon te maken.
The most important part of my religion is to play guitar.
~ Lou Reed
pi_107241510
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:43 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

de vlam groter zetten dan het oppervlakte van de bodem is een beetje hetzelfde als in je huis de verwarming aanzetten met de ramen open.
daar heb je n punt, ik dacht aan een wokpan die moet rondom lekker warm zijn niet alleen het onderste gedeelte.

Bij gewone pannen is het idd zinloos, al moet ik bekennen dat ik het gas ook gewoon vol opendraai als ik water aan de kook wil hebben :@
pi_107241813
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:01 schreef Apotheose het volgende:

[..]

eerder: doekjes die stijf van de bacteriën staan :D
Of: een waterkoker die nog nooit even is schoongemaakt en dus echt zwart ziet vanbinnen.

Been there, done that. Nou ja, ik niet. Maar bij mn voormalige vrijwilligersbaantje heb ik wel een stuk of wat doekjes weggemikt. Echt letterlijk stijf van de viezigheid.. :')

Vind sowieso dat de keuken gewoon lekker schoon moet zijn. Geen vetspetters overal die je nooit hebt weggehaald... :N
Ik moest in mijn eerste jaar een vaatdoekje meenemen naar een practicum om bacteriën van te kweken. Die van mij en mijn buurmeisje/studiegenootje worden heel vaak gewassen, dus dat leek ons niet interessant. Toen hebben we het vaatdoekje van onze ganggenoot meegenomen, en onafhankelijk van elkaar uit dat doekje N. gonorrhoeae gekweekt :X

Daarna; smetvrees in onze keuken en snel verhuisd :P
pi_107241998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:43 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Lul niet zo dom :')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_107242904
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:07 schreef honeyblack het volgende:
Mensen die de knoflookpers niet uit mekaar halen om goed schoon te maken.
Haha dat, m'n vriend doet dat el-ke keer.. Ik kan blijven vragen of ie het er meteen even uit wil halen maar nee, het zit telkens lekker opgedroogd en vastgekoekt. Ook gooit hij overal zoveel knoflook in dat het voornamelijk daarnaar smaakt.. maar dat vindt ie juist lekker.

Ik erger mezelf door een enorme hekel te hebben aan het opbergen van de schone afwas. M'n kastje is eigenlijk te klein daarom is het zo'n gedoe :') Met als gevolg dat ik vaak om de schone vaat heen aan het koken ben, en dus niet direct afwas wat ik gebruikt heb, want ja dat past niet meer op de plek waar schone vaat staat :')

Een vervelende gewoonte van vriendinnen van mij: denken dat crème fraiche an sich een heerlijke saus is. Dus bijvoorbeeld pasta met spekjes, champignons en crème fraiche.. zal wel aan mijn smaak liggen maar nee ik ben er geen fan van.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_107243442
Mijn schoonouders en ouders die de vaat altijd zo grondig voorspoelen voor de vaatwasser dat het eigenlijk direct de kast in kan.
Ik haal even met een vork het grove spul eraf en dan hup in de vaatwasser.
Mijn vriendin ergert zicht altijd aan het feit dat ik onze diepe spoelbak tijdens het koken als vuilnisbak gebruik.
Ik veeg snijresten e.d. altijd direct de spoelbak in :@
Als ik klaar ben met koken in 1 keer hup alles de vuilnisbak in :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107244029
Ja, dan heb je zo'n ding nodig als ze in de VS vaak hebben, die het afval in je spoelbak vermaalt en afvoert. Ben de naam ff kwijt.
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:38:20 #23
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107244453
quote:

Veel plezier met stoofgerechten.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 26 januari 2012 @ 02:20:57 #24
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_107246068
Overal standaard hetzelfde soepgroente pakketje in mikken om het potje saus te completeren waardoor ieder gerecht hetzelfde smaakt, idem voor rode paprika in de pasta,nasi,bami,kip-kerrie,enz enz :r
  donderdag 26 januari 2012 @ 08:37:48 #25
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_107247393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:01 schreef Apotheose het volgende:

[..]

hij ziet wit van binnen (door de kalk) O-)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')