Hij moet gewoon bij zijn ouders weg, al is het maar voor even. Het zorgt voor beweging in je leven. Ook als het dan een paar maanden extra slecht met je gaat is het ontzettend leerzaam.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:48 schreef usedtoknow het volgende:
Uit huis gaan terwijl hij zo overgevoelig is? Lijkt mij juist weer geen strak plan.
Mij welquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:48 schreef usedtoknow het volgende:
Uit huis gaan terwijl hij zo overgevoelig is? Lijkt mij juist weer geen strak plan.
Echt?quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik kan me echter niet voorstellen dat zijn ouders niet door hebben, dat hij niet happy is want zelfs mijn beste vriendin en mijn zusje hadden wel iets door, op basis van 2 uurtjes
Het kan juist ook helemaal verkeerd gaan, het ligt een beetje aan de persoon zelf en volgens mij is hij nou niet echt ondernemend en heel erg onzeker. Ik denk dat hij gewoon professionele hulp moet gaan zoeken en vanuit daar verder kijken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Mij wel
dan gebeurt er af en toe wat en merkt ie dat ie de volgende dag nog steeds leeft
en word ie wel gedwongen om op bepaalde vlakken actie te ondernemen en word ie niet meer 'verstikt' door zijn ouders en hun mening (die hij zich in beeld)
je leert nergens zo snel als buiten in de 'echte' wereld
Hij heeft nu continue een excuus om niks aan z'n situatie te doen. Als hij op zichzelf woont is hij ook eindelijk echt voor zichzelf verantwoordelijk. Op dit moment krijgt 'ie thuis z'n natje en z'n droogje, en op z'n school wordt verder ook voor hem bepaald wat hij moet doen. Hij moet gewoon dat warme nest uit.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:48 schreef usedtoknow het volgende:
Nee juist daar blijven die overgevoeligheid komt ergens vandaan en ik hoef niet te raden waar van. Duidelijk is gewoon het is gewoon tijd om het nest te verlaten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:48 schreef usedtoknow het volgende:
Misschien heb jij het ze onbewust laten merken. Ik kan me niet voorstellen dat ik zo doorzichtig ben voor sommige mensen.quote:
Mensen die jou kennen merken het echt wel al probeer je nog zo hard om het te verbergen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:52 schreef benzin het volgende:
[..]
Misschien heb jij het ze onbewust laten merken. Ik kan me niet voorstellen dat ik zo doorzichtig ben voor sommige mensen.
Nou ja, mijn ouders hebben jaren nooit iets gemerkt. Ze dachten dat het gewoon was hoe ik was.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:53 schreef usedtoknow het volgende:
[..]
Mensen die jou kennen merken het echt wel al probeer je nog zo hard om het te verbergen.
En juist uit datgene ben ik langzaam weer aan het kruipen even mijn trost inslikken dat weer wel. Als jezelf er niets aan wilt doen zal er niets veranderen zo simpel is. En leuker kunne we het niet maken wel gemakkelijkerquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:52 schreef VacaLoca het volgende:
Oh en voordat ik ook als 'popiejopie die zich niet kan voorstellen wat er in jullie hoofd omgaat'... ik heb echt diep in dezelfde situatie gezeten. Ik zat in totale isolatie. Geen vrienden noch kennissen. Ik kwam alleen buiten voor de vuilnis en ik zorgde niet meer goed voor mezelf, kreeg amper nog eten door m'n keel. Ziekelijk veel afgevallen. Lichamelijke achteruitgang versterkte geestelijke achtuitgang en vica verca... in no-time was er niets van me over. Ik zag geen toekomst, ik had nergens zin in, ik had dwanggedachtes over zwarte onderwerpen als het concept 'de dood'....
En nu kan ik wel stellen dat er weinig mensen zijn die zoveel veranderd zijn als ik.
Nu kan je dan nog stellen dat bij ene persoon de ellende situationeel is en het kwestie van tijd is dat diegene zichzelf herpakt en andere persoon het gedrag wat meer vastgeroest zit in de genen... maar ik weet iig wel dat ik verworden was tot een brok ellende en ik daar nu vrijwel helemaal uit ben. Weinig mensen die zoveel veranderd zijn in een paar jaar als ik, kan ik wel zeggen.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:50 schreef Murdera het volgende:
Benzin, is er eigenlijk ooit iets in dit topic geopperd wat je ook echt bent gaan proberen?
Ik denk dat hier juist mensen komen die zich in de ander kunnen verplaatsen omdat het ooit in hun leven ook 'niet goed met ze ging' of hard vechten wasquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:52 schreef VacaLoca het volgende:
Oh en voordat ik ook als 'popiejopie die zich niet kan voorstellen wat er in jullie hoofd omgaat'... ik heb echt diep in dezelfde situatie gezeten. Ik zat in totale isolatie. Geen vrienden noch kennissen. Ik kwam alleen buiten voor de vuilnis en ik zorgde niet meer goed voor mezelf, kreeg amper nog eten door m'n keel. Ziekelijk veel afgevallen. Lichamelijke achteruitgang versterkte geestelijke achtuitgang en vica verca... in no-time was er niets van me over. Ik zag geen toekomst, ik had nergens zin in, ik had dwanggedachtes over zwarte onderwerpen als het concept 'de dood'....
En nu kan ik wel stellen dat er weinig mensen zijn die zoveel veranderd zijn als ik.
Nu kan je dan nog stellen dat bij ene persoon de ellende situationeel is en het kwestie van tijd is dat diegene zichzelf herpakt en andere persoon het gedrag wat meer vastgeroest zit in de genen... maar ik weet iig wel dat ik verworden was tot een brok ellende en ik daar nu vrijwel helemaal uit ben. Weinig mensen die zoveel veranderd zijn in een paar jaar als ik, kan ik wel zeggen.
Die van mij ook nietquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:54 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nou ja, mijn ouders hebben jaren nooit iets gemerkt. Ze dachten dat het gewoon was hoe ik was.
Het begint bij jezelf. Je zult zelf willen en actie moeten ondernemen anders kom je geen steek verder. En voor mij hield dat in een afspraak maken bij de juiste instanties binnenkort een intake gesprek en al zie ik dat niet zitten toch even door de zure appel heen bijten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:55 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik denk dat hier juist mensen komen die zich in de ander kunnen verplaatsen omdat het ooit in hun leven ook 'niet goed met ze ging' of hard vechten was
daarom kan ik niet zo goed tegen die 'hallo kijk naar mij! ik ben zielig en heb op van alles recht zonder dingen te doen' houding
Nja, ik zeg ook niet dat jij me zo hebt neergezet. Je kan onbewust signalen hebben afgegeven. Er is een goede reden dat experimenten met medicijnen altijd dubbelblind worden uitgevoerd. Als een arts weet wat de patiënt precies slikt en daar een mening over heeft kan zijn gedrag dat onbewust aan de patiënt verklappen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien straal jij gewoon onbewust ongeluk uit. Ik heb het ze niet laten merken. Kom nou. Hele groep vrienden en ik zal het nodig vinden om jou op een bepaalde manier neer te zetten?
Wordt wakker jongen!!
Ik krijg écht de neiging om je wakker te schudden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |