abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109534325
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:14 schreef vats het volgende:
Waar? Klein restaurantje onder ons appartmenten complex (Guangzhou - China)

Waarneer Zojuist

Wat at je?

Ik koos voor de Spicy Pork met groenten en rijst, Daarbij wat gestoomde Paksoi. Het was super lekker, lekker pittig!

[ afbeelding ]

Kosten Voor deze maaltijd met gratis water betaalde ik 15RMB = 1.80 Euro!

Waardering Krijgt van mij een dikke 8, smaak is goed, eten is vers en de prijs is laag.
Oh dit ziet er lekker uit! :9~
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 2 april 2012 @ 10:44:10 #102
269 vats
Live life to the max!
pi_109795937
Waar In Yiw China bij een nieuw restaurant naast het Kingdom Hotel (Ben de naam kwijt) Ik was hier met een klant van me die het niet zo op Chinees eten heeft, dus dan maar steak.

Waarneer Vorige week Maandag

Wat at je? Vooraf hadden we een heerlijk groot glas stella artois met daarbij een plank met nachos, kaas, ui en tomaat. Ik zou er zelf graag Salsa of Guacamole bij gehad hebben, maar dat serveerde ze niet. De nachos waren zeer smakelijk en lekker vers.

Als hoofdgerecht hadden we werkelijk waar de lekkerste steak die ik ooit op heb in Azie, zelfs in HK in tenten waar ze gerust 40 euro rekenen voor een klein stukje vlees smaakte het niet zo goed als hier! De steak kwam met gestoomde groenten, een gepofte aardappel en een jus met veel zwarte peper, echt super lekker

Als dessert had ik Tiramisu die niet echt super was aangezien nog half bevroren. Hij was wel huisgemaakt maar de voorraad hadden ze in de vriezer gemikt. De smaak was OK, er had alleen wel meer alcohol in gemoeten.

Kosten Totaal bedroeg de rekening iets van 600 RMB wat rond de 70 euro is, we hadden beiden 2 halve lieters bier en een Irish Coffee.

Waardering Voor de steak een dikke 9, het toetje een 6 en het voorgerecht een 7. Ik eet eigenlijk alleen maar Chinees of ander Azieatiesch eten hier, dus gaf het niet dat ik een week een klant had die eigenlijk alleen westers wilde eten.
pi_110000370
Waar? Pizzeria Fontanella, Delft (http://fontanella.nl/)

Wanneer? 6-4-2012

Wat at je?

Vooraf brood met kruidenboter en tapenade: het brood was oke, niet erg spannend (gewoon wit Italiaans brood); de tapenade was wel erg lekker.
Als hoofdgerecht had ik de pizza Contadina (gorgonzola, artisjokken, mais, champignons): lekker, goed op smaak.
Mijn vriend had lasagne quattro formaggio, ook goed volgens hem.
Daarbij een gemengde salade, ook niets op aan te merken.
Als toetje had ik Tartufo classico (chocoladeijs met donkere chocoladevulling): lekker, maar niet de smaaksensatie waarop ik had gehoopt. Mijn vriend had Tartufo al caffe; wit ijs met koffievulling. Een beetje saai, bestond vooral uit vanilleijs.

Impressie? Een pizzeria zoals er zovele zijn, niets bijzonders maar gewoon oke als je snel een fatsoenlijke pizza wilt eten. Maar verwacht geen echt Italiaanse kwaliteit, als is de kok wel Italiaan.
De bediening was snel en vriendelijk, maar het restaurant was nogal druk (een grote groep kinderen aan de tafel naast ons).

Kosten? 45 euro totaal (inclusief 3 drankes)

Cijfer? 7,5
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_110005690
Waar?
Restaurant Rosso

Wanneer?
N.b.

Wat at je?
7-gangen menu, amuses en koffie met friandises. Daarbij circa 10 bier en tafelwater. Het is ietwat te lang geleden om alle gerechten te herinneren, maar denk: coquille, ganzenlever, minitournedos. Mooie kleine gerechtjes die er stuk voor stuk zeer mooi uitzagen. Sommige gerechten zagen er helaas mooier uit dan ze daadwerkelijk smaakten, iets wat ik persoonlijk onacceptabel vind (smaak gaat vóór schoonheid in mijn beleving). De scampi bijvoorbeeld was gewoon duidelijk een diepvries scampi, en dan niet een van topkwaliteit.

Impressie?
Zééér mooie zaak, je kan er wel aan af zien dat deze locatie ook wel als club wordt gebruikt. Het personeel was wisselend qua kwaliteit. De gastheer was zoals ik als student het noem "een mooie baas met een vlotte babel". Een van de dames die de drankjes rond bracht was echter nogal bot/raar, "pleurde" drankje op je tafel en weg was ze. Ik hoef geen overdreven slijmservice maar dit was echt middelmatige cafetaria service.

Kosten?
180 voor 2 personen

Cijfer?
Goed gegeten, prijs kwaliteit is in orde. 8 min
pi_110006240
Waar?
Restaurant Vanille @ Eijsden

Wanneer?
Niet boeiend, een donderdag.

Wat at je?
Holy moly, wat een mooie ervaring is deze tent!

Ook dit is een tijdje geleden, maar even proberen wat op te halen:
2 soorten brood, één gesneden en een soort "mini heelbrood" met goede olijfolie en zout (geen boter)
Amuse ~ Ijs van ganzenlever en een kleverige composiet van mango
Voor ~ Gegrilde coquille met een bisque van schaaldieren
Voor ~ Zalm met kruidenmousse
Hoofd ~ Runderlende en kalfswang, aardappelmousse mix van paddenstoeltjes en saus (kwijt wat voor saus 't was)
Bij ~ Toast van bloedworst, kwartelei en truffelvinaigrette
Na ~ "geitenkaas bruléé", vijgencake en gekarameliseerde amandelen met karamelsaus
Na ~ Flensje á orange met vanille-ijs (beste vanille ijs ooit)

Impressie?
Service was heel netjes, precies goed zelfs. Uitleg over de gerechten en wijnen was duidelijk, vriendelijk en op maat (ik heb geen verstand van wijn). Alerte service verder, ons kwam niets tekort.

Kosten?
170 voor 3 personen

Cijfer?
9+

Ze serveren dus op donderdag een 5 (bij ons 6?) gangen menu met 3 glazen wijn, tafelwater en koffie met friandises voor 50 euro. Prijs/kwaliteit van dit menu is echt ongekend.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 april 2012 @ 13:16:20 #106
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_110133233
Waar?
Van de Markt

http://www.vandemarkt.nl/
Schollenbrugstraat 8-9
1091 EZ Amsterdam

Wanneer?
Afgelopen week, 3 April volgens mij.

Wat at je?

Aperitief:
Ik: Een glas Delot Père et Fils, Champagne Brut, Grande Réserve
Vriendin: Frangelico likeur en een drup oude balsamico azijn opgevuld met Cava

Amuse 1:
- Compleet vergeten -

Amuse 2:
Doperwten soep met schuim van kokos en een beetje nootmuskaat.

Voorgerecht:
Ik: Gepekelde en in bergamot citroen gemarineerde kabeljauw met structuren van citrus en honing, siroop van citroen
Vriendin: Mozaïek van gekonfijte konijnenbout en eendenlever, compote van wortel en hazelnoot, gelei van wortel.

Tussengerecht:
Beide: Gebakken coquilles St. Jacques op dun gesneden prei, luchtige kokosroom met groene Thaise curry, bieslook

Hoofdgerecht:
Ik: Gebakken runder bavette met crème van peterseliewortel, gegrilde koning bolet, bundelzwammen en knolgroenten, rode wijn jus
Vriendin: Krokant gebraden ganzeborst, confit van ganzenbout, zoete aardappel, pastinaak,
eendenlever en jus van nootmuskaat

Nagerecht:
Beide: Diverse bereidingen van Yoghurt, ter land- zee idee.

We hadden een wijnarrangement voor elke gang, mijn vriendin het gewone 4 gangen arrangement. Ik het 'BOB'-arrangement, waarbij je bij elke gang een half glas krijgt geschonken. Zou de wijnen niet meer kunnen opnoemen, elke wijn wordt bijzonder prettig 'aangekondigd', en je krijgt rustig de tijd om even te proeven.

Impressie?
Eten hier 'regelmatig', het ligt lekker verborgen waardoor de grote massa het nog niet heeft ontdekt. Ze gaan in Mei verhuizen naar de hoek van de weesperzijde waardoor ze o.a. directer te vinden zijn en met een vergunning voor een terras ook wel het één en ander zal gaan veranderen.

Sfeer is ontspannen, werknemers die weten hoe ze een tafel weten te bedienen zonder direct opdringerig te zijn. Bij elke gang komen ze met eigen gemaakte broodjes langs.

Kosten?
Was voor ons beide rond de ¤140 kwijt.

Cijfer?
9
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:12:45 #107
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_110135394
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
Waar?
Van de Markt

http://www.vandemarkt.nl/

-knip-

Eten hier 'regelmatig', het ligt lekker verborgen waardoor de grote massa het nog niet heeft ontdekt
Denk dat dat wel meevalt aangezien ze al wekenlang elke week op de TV zijn te zien:

"Trots berichten wij u dat het RTL5 programma “TOPCHEF de 12 provincies” restaurant VandeMarkt heeft gekozen als locatie voor haar opnames. Vanaf 5 maart kunt u ons terugzien in de wekelijkse uitzending op de donderdagavond op RTL5."
;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 april 2012 @ 14:17:24 #108
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_110135586
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Denk dat dat wel meevalt aangezien ze al wekenlang elke week op de TV zijn te zien:

"Trots berichten wij u dat het RTL5 programma “TOPCHEF de 12 provincies” restaurant VandeMarkt heeft gekozen als locatie voor haar opnames. Vanaf 5 maart kunt u ons terugzien in de wekelijkse uitzending op de donderdagavond op RTL5."
;)
Ah grappig, ben topchef niet echt aan het volgen (Masterchef is veel leuker). Maar in gesprek met één van de kelners kwam met name naar voren dat de overname vorige jaar door de nieuwe eigenaar langzaam ingezet werd en dat er nu (met name na de verbouwing) een beetje schot in begint te komen :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_110136595
Waar?
Bij restaurant Onzoma in Valkenswaard.

Wanneer?
Gisteravond, met mijn man en dochter (van 9 jaar).

Wat?
Het concept bij restaurant Onzoma is als volgt: alle gerechtjes zijn voorgerecht-porties. Je mag telkens opnieuw een gang bestellen, totdat je genoeg gegeten hebt. Er is genoeg keuze! Je eet voor een vastgesteld bedrag van 21,50 euro p.p. en of je nu 3, 4, 5 of 6 gangen neemt (of 10 voor mijn part): dat maakt niet uit. Je kunt gewoon telkens weer opnieuw bestellen.
Voor sommige gerechten moet je bijbetalen.

Mijn dochter at: garnaaltjes met spinazie, pizza parmaham/rucola, calamaris
Mijn man at: vispakketje, pesce de la nonna, garnaaltjes, vispakketje (dat vond ie zo lekker)
Ik at: truffelravioli, scalopino met risotto, varkenshaas sambuca en champignons uit de oven.

Impressie en sfeer
We hebben een superavond gehad. Ik was even bang dat het te lang zou duren voor mijn dochter, maar ze heeft genoten van het lekkere eten (en wij dus ook). Er hangt een ongedwongen sfeertje en het is niet al te fancy. Wel supergezellige inrichting en de bediening was prima.

Kosten
De rekening totaal was 70 euro. Met z'n drietjes een avondje tafelen is dus niet zo heel duur in Valkenswaard! We dronken fris, geen wijn (dat scheelt misschien qua prijs). Ik vind de prijs/kwaliteit-verhouding echt helemaal super.

Algemene conclusie

Zeker voor herhaling vatbaar!
Ik was al bekend met het concept (dezelfde eigenaar heeft in Valkenswaard ook restaurant Mama di Kookt en Pincho's die volgens hetzelfde principe werken) en ook Onzoma heeft me overtuigd. Heerlijk eten, met zorg bereid (verse pasta!) en spontane bediening.
Wat mij betreft gaan we vandaag weer! :Y ^O^
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_110158539
Waar? La Tasca, Delft (http://www.latasca.nl/

Wanneer? 9-4-2012

Wat at je?
Het viergangen-Pasen-verrassingsmenu!
Eerst een amuse van aardappelsoep met tahoe; erg lekker dat ze zoveel smaak in zo'n klein glaasje soep weten te stoppen! Daarbij en glaasje prosecco met amaretto van het huis.

Daarna de voorgerechten:
-een druif gedoopt in geitenkaas met pistachenoten
-een gevulde champignon
-minibruschetta met geitenkaas en vijgenchutney
-een pruim gevuld met oude Rotterdammer kaas omwikkeld met gegrilde courgette.
Allemaal erg lekker, spannende smaakcombinaties :)

Het tussengerecht: een grote ravioli gevuld met groene en witte asperges, met salie-bechamelsaus en parmezaanse kaas. Ook weer erg lekker, veel sterke smaken (vooral de salie, de asperges helaas niet zo). De pasta was perfect al dente.

Het hoofdgerecht:
Venkel gevuld met couscous, nootjes, kaas en kruiden; daarbij gegrilde courgette, tomaat en Italiaanse spinazie. Erg lekker, vooral de spinazie, die supersterk smaakte.
Als dessert geitenkaasijs met cuarenta-y-tres siroop en pistachenoten, en chocolademousse/cake laagjes met vers fruit. Ook erg lekker; de geitenkaas in het ijs smaakte niet echt naar geit, maar was wel heel lekker vol en romig.

Impressie? Dit is misschien wel ons favoriete restaurant in Delft! Iets duurder dan waar we meestal naartoe gaan, al is het geen sterrenrestaurant.
Er is geen kaart, je kan kiezen uit een 3- ,4- of 5-gangenmenu, gemaakt van zoveel mogelijk biologische streek- en seizoensproducten. Je kan speciale (dieet)wensen opgeven waar dan rekening mee gehouden wordt (zo zijn wij dus vegetariers). Je kan ook een wijnmenu erbij kiezen, maar wij drinken niet echt veel alcohol, dus dat hebben we niet gedaan.
Het eten is altijd lekker, met heel veel lekker sterke smaken en ongebruikelijke smaakcombinaties.
De bediening is erg vriendelijk, ze maken uitgebreid een praatje en weten veel over de gerechten en ingredienten. Het duurde wel lang voordat ze kwamen vragen of we wat wilden drinken, maar ik had ook geen haast en geen zin om te gaan zwaaien.
Er is ook een huiskat, genaamd Silver, waar we ons mee vermaakt hebben. Supergezellig dus!

Kosten? Vanwege een kortingsbon van 25% waren de totale kosten ¤ 70 voor 2 viergangenmenu's en 2 drankjes + fooi.

Cijfer? 9
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:54:07 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_110158689
Jakkes een huisdier in een restaurant. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_110158949
Tja, dat kan je vinden (had ook wel verwacht dat iemand dat zou zeggen). Maar ik hou wel van katten, en ze zorgen er echt wel voor dat hij niet op tafels of in de keuken komt. Het voegt wel een huiselijke sfeer toe, en daar gaat dit restaurant om: goed eten, niet al te verfijnd maar wel heel erg lekker, in een ongedwongen gezellige sfeer.
  woensdag 11 april 2012 @ 09:17:07 #113
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_110170469
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:54 schreef golfer het volgende:
qft
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 11 april 2012 @ 14:54:48 #114
269 vats
Live life to the max!
pi_110182509
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:54 schreef golfer het volgende:
Ik heb er geen moeite mee, woon in China en hier is het heel normaal dat er honden of katten in sommige restaurants lopen.
  woensdag 11 april 2012 @ 15:15:01 #115
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_110183398
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:54 schreef vats het volgende:
Ik heb er geen moeite mee, woon in China en hier is het heel normaal dat er honden of katten in sommige restaurants lopen.
En als je ze aanwijst eindigen ze op je bord? :')

Ik heb ook geen moeite met visrestaurants waar aquaria vol vissen en kreeften aanwezig zijn.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_110189546
quote:
Jij gaat blijkbaar nooit in Amsterdam uit eten? Het merendeel van de restaurants in Amsterdam heeft een kat.

Zie ook een leuk artikel van Diny Schouten (maker van bekroonde 'underground' Paté en worst) waarom een kat in een eetgelegenheid handig is: http://www.foodlog.nl/artikel/dienstpoes_diny_schouten/

(en dat zeg ik als niet-dierenliefhebber)

[ Bericht 1% gewijzigd door Weird- op 11-04-2012 23:03:59 (Naam van Diny Schouten vergeten) ]
  woensdag 11 april 2012 @ 17:24:20 #117
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_110189712
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:20 schreef Weird- het volgende:

Jij gaat blijkbaar nooit in Amsterdam uit eten? Het merendeel van de restaurants in Amsterdam heeft een kat.

Vaak genoeg, maar blijkbaar alleen bij goede hygiënische restaurants waar geen huisdieren rondlopen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_110191412
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:20 schreef Weird- het volgende:

[..]

Uh nee
  zaterdag 14 april 2012 @ 11:50:05 #119
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_110309891
Op aanraden van Isabeau hier mijn afknapper van gisteren:

Waar? Belgian Beer Cafe Boudewijn in Rotterdam

Wanneer? Gisterenavond met 5 oud-studiegenoten

Wat? BBC Boudewijn is een eetcafe achtige pub. Beneden kan je aan de bar hangen en je volgieten met een uitgebreide range aan bieren. Boven kan je simpele Belgische maaltijden eten in ; huiskamersfeer'.
We hebben 2 x brood met smeersels gegeten. Daarna allemaal een hoofdgerecht (gamba's, hamburger, varkenshaas, 3 x biefstuk). Het plan was om een dessert te nemen.

Recensie zoals ik hem net op Iens heb geplaatst:
Ik kan iedereen afraden om naar BBC Boudewijn te gaan voor het diner. Tegen de tijd dat we bestelden waren er al een aantal (door de ober aangeraden) biertjes niet op voorraad en was er één vergeten. De menukaart was een printje omdat de echte kaarten 'uit elkaar vielen' volgens de ober. Een van ons kon de champignonsaus (normaal bij de varkenshaas geserveerd) niet bij haar biefstuk krijgen, 'dat deed de keuken niet'. Toen we besteld hadden kwam hij terug met de mededeling dat er geen mosselen waren. Als de kaarten toch vers geprint waren, had hij er toch voor kunnen zorgen dat ze up to date waren?
Inmiddels was er al zoveel fout gegaan dat de ober spontaan andere tafels ging bedienen. Wij kregen er een heel sacherijnig meisje voor terug die met zeven borden aan kwam terwijl wij met zes personen waren. De patat bij mijn hamburger was al een aantal keer gebakken zo knapperig en verbrand was het. De rest kreeg geen patat. Toen we er om vroegen zou het er aan komen. Tegen de tijd dat de meesten hun bord leeg hadden kwam er inderdaad patat aan. Mijn hamburger was niet gekruid, er zat volgens mij niet eens peper en zout door. Een ander kreeg slechts 4 gamba's. De rest had vlees en alles was koud en nagenoeg rauw. We hadden allemaal een paar champignons als groente.
Toen de serveerster plichtmatig kwam vragen of alles gesmaakt had en we zeiden dat dat niet het geval was kwamen er geen excuses maar slechts een 'oh'. Ze moeten geweten hebben dat het niet goed ging met onze tafel. De serveerster stond heel vaak naast de open keuken te kletsen met de koks waarbij ze telkens onze kant opkeken. Er was overigens ook nog een pinstoring en alle drie de damestoiletten waren buiten werking. Wat een afknapper zeg!

Prijzen: We waren 146 euro kwijt met zes personen. De hoofdgerechten waren ongeveer 15 euro, de rest is opgegaan aan bier en 2 x brood.
Spoilers!
pi_110310625
Als dat eten zo smaakte had ik het gewoon terug gestuurd of voor je drankjes en voorgerecht betaald en was ik mooi ergens anders heen gegaan..
  zaterdag 14 april 2012 @ 12:30:04 #121
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_110310721
Klopt, zo dapper waren we helaas niet. Maar we hadden flinke honger dus we hebben het eten wel op en dan vind ik niet dat je het nog kunt maken om niet te betalen.
Spoilers!
  zaterdag 14 april 2012 @ 12:35:10 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110310843
Zet je recentie ook op iens en andere recentie sites.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 april 2012 @ 12:37:30 #123
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_110310891
Hij staat al op iens ;) Zal morgen nog eens kijken wat ik nog meer kan doen. Gotta love de digitale schandpaal ~O> . Dan ben ik ineens wel heel assertief. Het was eigenlijk voor het eerst dat ik nee zei toen er gevraagd werd of het smaakte.
Spoilers!
  zaterdag 14 april 2012 @ 12:44:30 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_110311063
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hij staat al op iens ;) Zal morgen nog eens kijken wat ik nog meer kan doen. Gotta love de digitale schandpaal ~O> . Dan ben ik ineens wel heel assertief. Het was eigenlijk voor het eerst dat ik nee zei toen er gevraagd werd of het smaakte.
Goed zo. Zouden veel meer gasten moeten doen na een afknapper. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
pi_110311109
Slecht eten/slechte ervaring is één ding, maar als er dan vervolgens ook niet opgereageerd wordt als je te kennen geeft dat het niet naar wens was, dat maakt een eetgelegenheid m.i. nog slechter dan wanneer het excuses maakt en interesse toont in wat er dan verkeerd was en wat beter zou moeten. Bah!

Kan ook iedereen tripadvisor aanraden overigens. Die gebruik ik hier in het VK ook veel.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')