als je ze elke d riem wissel laat zitten dan gebeurt dit jaquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:31 schreef FransDeens het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord van 1.4 TU-motortjes, die ook in de 306 geleverd zijn, waarbij op één na alle schoepen van de waterpomp afgerot waren.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
waarom zou de koppakking direct weer lek wezen? laat TS eerst maar eens de koelvin testen en de thermostaat controleren.
TS twijfel je over de koppakking, meet (of laat) de compressie en voer een cilinder lek test uit
Ik weet het en ken het, maar ik heb ook al diverse keren gezien dat de koeling het uiteindelijk begeeft, vaak vergezeld met dikke klodders sludge.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:07 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
herr flick
wat jij bedoelt bij de TU blokkies is OLIE Lekkage van het olie kanaal door de koppakking. Hier is tegenwoordig een aanpassing voor bij die nieuwe koppakking krijg je een extra bus die moet in het oliekanaal en lekt ie niet weer
Er zijn ook 1.4 blokjes van PSA zonder distributieriem. Ik weet even niet of dat dan een TU is of iets anders.quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
als je ze elke d riem wissel laat zitten dan gebeurt dit ja
Dat zijn ep motoren. Die zijn met de bmw groep ontwikkeldquote:Op woensdag 25 januari 2012 22:43 schreef 2cv het volgende:
[..]
Er zijn ook 1.4 blokjes van PSA zonder distributieriem. Ik weet even niet of dat dan een TU is of iets anders.
Het motorblok wat ik in gedachten heb is puur PSA. Is ook nog in de BX gezet.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Foutje de thp en vti bedoel ik
Ep is de opvolger van de tu
TU 1, 3 weet ik 't blok?quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:35 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het motorblok wat ik in gedachten heb is puur PSA. Is ook nog in de BX gezet.
Ik ben verbaasd over de hoeveelheid bruikbare reacties, waarvor dank! Ik ben op dit moment aan het werk en heb gisteravond geen tijd gehad. Ik heb voor alle zekerheid zovast een nieuwe thermostaat besteld bij Winparts, kostte maar 6 euro. Als ik na mijn werk naar huis rij dan zal ik eens aan de slangen voelen.quote:
Pakking zit geloof ik standaard bij de nieuwe thermostaat. Misschien een domme vraag maar hoe gaat dit aftappen in zijn werk, zit er ergens een nippel of is het een kwestie van de slang loshalen?quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:49 schreef SilentChaos het volgende:
Het werkt in ieder geval een stuk prettiger dus ik heb het altijd gedaan...
Overigens heb je ook een nieuwe pakking (of vloeibare pakking aanbrengen) nodig voor je thermostaathuis...
Dat gebeurt wel eensquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
als je ze elke d riem wissel laat zitten dan gebeurt dit ja
Waarom zou je hem dan weg moeten doen. Dat is gewoon te vervangen hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:51 schreef Joe-Momma het volgende:
Zou er maar niet te lang mee rond blijven kachelen, de kans is namelijk groot dat je je koppakking naar de klote gaat. En dan kan je je bakkie beter weg doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |