abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107212973

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_107213048
Nerd alert! *O*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_107213064
Even de negativiteit compenseren... ;)
Everything has changed
pi_107213080
^O^ O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107213148
:D SO true dat plaatje uit de OP
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2012 @ 12:09:52 #6
70532 loveli
N
pi_107213235
Heb slechte associtaies bij craigslist.
http://www.guardian.co.uk(...)ight-america-jobless
crap in = crap out
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:11:41 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107213299
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:07 schreef MarMar het volgende:
Echt? Ik droom echt NOOIT meer over school / studie. Hooguit school i.c.m. pestverleden, maar echt nooit meer over opdrachten of colleges ofzo.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107213359
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:05 schreef Mini. het volgende:
Even de negativiteit compenseren... ;)
Wut? Hier iig prima, paracetamol erin en gaan.
Vanavond espressoapparaat halen voor vriendlief via MP, hoop dat t wat is.
pi_107213586
Zelfs mijn studeren gaat redelijk lekker vandaag! :o O+
Ik formuleer zelfs fatsoenlijk antwoorden op oefententamenvragen!
Ja doei.
pi_107213696
Ha de droom dat ik terug moet naar school om mijn eindexamen opnieuw te doen komt regelmatig voorbij. En dan jezelf in je droom wanhopig afvragen hoe je ooit je bul hebt behaald zonder vwo-diploma...
pi_107213755
Dat zou via elk ander medium ook werken, loveli :P
Wel awesome onderwerp voor een filmavond/weekend eigenlijk :@
Se7en, NBK, SOTL trilogie, Zodiac...
Quickly, to the downloading apparatus we must head! B-)

Ben vandaag ook best opgewekt ende vrolijk eigenlijk :D Best wel raar, want ik kon gisteren niet in slaap komen en heb 20 over 2 nog op m'n wekker gezien. Normaal ben ik dan de volgende dag een halve zombie :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107214113
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:07 schreef MarMar het volgende:
Ja! Ik droom nog wel eens over wiskundeles en dat ik al weeeken vergeten ben huiswerk te maken. Of dat ik m'n rooster kwijt ben en ik allemaal lessen gemist heb _O- .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107214133
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:23 schreef anna82 het volgende:
Ha de droom dat ik terug moet naar school om mijn eindexamen opnieuw te doen komt regelmatig voorbij. En dan jezelf in je droom wanhopig afvragen hoe je ooit je bul hebt behaald zonder vwo-diploma...
Oh ik heb maar 1x gedroomd over mijn school, dat was in mijn eindexamenjaar, dat ik een wiskunde B tentamen moest maken. En dat klopte ook wel, niet een heel bijzonder droom.
Worry is a misuse of imagination
pi_107214344
Ha, ik droom nooit over sschool of werk! Heb we'll behoefte aan een nachtje vroeg naar bed en lang en rustig slapen geloof ik :')
pi_107214400
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Echt? Ik droom echt NOOIT meer over school / studie. Hooguit school i.c.m. pestverleden, maar echt nooit meer over opdrachten of colleges ofzo.
Ik laatst nog es, maar dat komt denk ik doordat ik nu dochterlief help met op tijd beginnen met leren enzo ;) Tijden herleven!

en ik kom van een huis waar me gevraagd werd wat ik fout had als ik thuiskwam met een negen. wellicht speelt dat mee :')
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:57:55 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107214693
Hoei! Ik heb iets gedelegeerd dat niet op mn lijst stond, maar nog wel moest gebeuren :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107214713
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoei! Ik heb iets gedelegeerd dat niet op mn lijst stond, maar nog wel moest gebeuren :').
Ga zo door!
pi_107214721
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:48 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik laatst nog es, maar dat komt denk ik doordat ik nu dochterlief help met op tijd beginnen met leren enzo ;) Tijden herleven!

en ik kom van een huis waar me gevraagd werd wat ik fout had als ik thuiskwam met een negen. wellicht speelt dat mee :')
Oh dat laatste herken ik wel :')
pi_107215533
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:58 schreef Probability het volgende:

[..]

Oh dat laatste herken ik wel :')
Bij een hoog cijfer: wat ging er fout?
Bij een voldoende: als je het maar gehaald hebt.
:s)
pi_107215838
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:13 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wut? Hier iig prima, paracetamol erin en gaan.
Vanavond espressoapparaat halen voor vriendlief via MP, hoop dat t wat is.
Negativiteit over nerds bedoelde ik. :)
Hoe staat het eigenlijk met jullie huizenzoektocht?
Everything has changed
pi_107216060
Ik had net een suf moment :') morgen komt een vriend te eten dus ik dacht, lekker zelfgemaakt soepje, bak ik er een olijfbroodje of iets bij..
En dan een uur later dringt het pas door dat ik helemaal geen deeg kan kneden met m'n t-rex armpjes :P
Lol met pijnstillers dit :+

Maar ik heb de oplossing ook al bedacht :) dochter wil graag leren koken, die gaat morgen een olijfbrood leren maken *)
pi_107216132
Lijstje!!

O: wat yoghurt met vers fruit, 3 plakjes bacon en wat scrambled egg. 2 kleine zoete broodjes.
T: 2 dubbele kleine bth (kaas en een soort ham)
L: salade met kikkererwten/komkommer/sla/kool/dressing)
T: 150 ml yoghurt en een beker grapefruitsap
T: appel en koffie met melk
S: bodypump hopelijk
D: denk simpel soepie uit zak en een tostie ofzo.
pi_107216916
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:31 schreef Mini. het volgende:

[..]

Negativiteit over nerds bedoelde ik. :)
Hoe staat het eigenlijk met jullie huizenzoektocht?
Morgen staan er 2 bezoeken op stapel :)

Nerderig, ben ik zelf ook weleens met mn geinternet. Boeiend.
pi_107217468
Co is al op vakantie he?
  woensdag 25 januari 2012 @ 14:24:28 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107217576
Jep!
  woensdag 25 januari 2012 @ 14:25:05 #26
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107217595
Hello, productief dagje..

O: boterham komijnkaas, beker melk
S: 65 min.op de hometrainer (hardlopen wil niet ivm een enorm pijnlijk borstspier)
T: appel, gekookt ei
B: heel rustig boven en beneden stoffen en dweilen
L: 3 boterhammen kaas, beschuit jam, beschuit hagelslag met roomboter
T's: minneola, peer, plak suikerbrood met roomboter, blokje chocola, 2 kommen kippensoep
D: 250 gr varkenshaas, bloemkool, gegrilde paprika en ui, salade met gekookt ei
T: kwark en vla
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107217645
Lijstje:

O: 2 volkoren crackers met rookvlees en huttekase, paar plakjes tomaat er bij
T: een roze koek om de vorderingen van mijn paper te vieren :+
S: 45 minuten met de hond gewandeld, op fietse boskippen gedaan :+
L: oosterse groente omelet van 3 eieren met spekjes, kastanjechampignons, paprika, lenteui en koriander
T: bosbessen/banaan smootie op basis van magere yoghurt
D: groentestoofpot met een stukje verse runderworst

Lijkt me toch niets te weinig eigenlijk :+
pi_107217762
Mooi lijstje hoor sunny! Maaruh, wat zijn "boskippe" :D?
  woensdag 25 januari 2012 @ 14:32:22 #29
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107217812
Ik denk boodschappen.
pi_107217819
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik denk boodschappen.
^O^ uit West Friesland, maar ook hier in Twente gesignaleerd :+
pi_107218162
Uit Twente had ik eerder boskOpp'n verwacht eigenlijk :@ Hej mien boskopp'ntasse argns e'ziene?
Of ben ik nu 8)7 en bedoelde je kippen die in het bos lopen?
pi_107218209
Ja maar ik ben dan ook geen echte Tukker, vandaar de West Friese boskippen :P
pi_107218379
dit is misschien wel een leuk programma: http://www.publiekeomroep(...)jd-in-krasse-knarren
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:06:29 #34
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107220768
Moet er toch aan geloven, volgende week maar eens op de schaats, terwijl ik in mijn hoofd al de zomer heb :')

Straks lekker varkenshaas en bloemkool en gegrilde groentes enzo...
Heb ik een lintworm ofzo? :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107221857
Lijstje

O: volkoren boterham zwarte bessenjam, handje walnoten
T: volkoren boterham zwarte bessenjam, half gekookt ei (toen liet ik 'm vallen :') )
L: volkoren boterham sandwichspread
T: 3 volkoren crackers filet americain, banaan
S: half uurtje oefeningen
T: klein bakje magere kwark met havermout/muesli
D: volkoren pasta met tonijn, groente, saus en kaas
T: 2 kiwi's
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_107222445
Ik zie allemaal lekkere lijstjes!

Ik heb er ook eentje, ik vind m lekker in elk geval ;)

O: havermout met banaan en 3 dadels
B: 300 enveloppen vullen op werk :')
T: koffie verkeerd, appel, klein kaneelcakeje
L: 4 knackebrod, 2 met geitenkaas, 1 met jam, 1 met gekookt ei
B: thuis schoonmaken/opruimen
T: yoghurt met wat pruimen
D: bloemkoolsoep met brood en spinazie/avocadosalade

Wat hoog in suiker, maar wel lekker :9
Be someone that makes you happy
pi_107222464
Wat weinig groenvoer en veel boterhammen, GB'tje!
pi_107222743
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Moet er toch aan geloven, volgende week maar eens op de schaats, terwijl ik in mijn hoofd al de zomer heb :')

Straks lekker varkenshaas en bloemkool en gegrilde groentes enzo...
Heb ik een lintworm ofzo? :')
kom je nar Zweden?

Lijstje:

O: yoghurt met banaan en muesli
L: 2 boterhammen met rode biet en chevre.
T: 2 knackebrod met hagleslag
B: uur wandelen
D: courgette/appelgratin met wat grano pardano, worstje
T: yoghurt met frambozen.

Ik heb een productieve dag vandaag! *O* *O* *O*
pi_107222902
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:47 schreef Perruche het volgende:
Wat weinig groenvoer en veel boterhammen, GB'tje!
Heb je helemaal gelijk in, morgen weer boodschappen doen :Y Er gaat wel ongeveer 350 gram groente door de pasta.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_107222924
Wat Perr zegt, GB :)

Straks: Stamppot zuurkool met rookworst (door slager zelf gemaakt, is veel minder vettig, en zoveel lekkerder dan van de Unox :9~)
pi_107223040
Oeh stamppot, daar heb ik ook wel zin in vaiz!

Ik ben echt supermoe en heb daardoor continue trek... ben benieuwd of ik genoeg energie heb voor bodypump.
pi_107223128
3 boterhammen valt toch nog wel mee, overigens? ~O>

Jaja, ik weet, ook 3 knäckebröd. Maar ik had honger :P

Wel nootjes! En ei! En kwark! Dus overall ben ik tevreden, maar jullie hebben gelijk qua groenvoer. :Y
pi_107223142
wij eten vanavond kerriekip in bladerdeeg uit de oven met geroerbakte kerriekool erbij. NOM!
Kwak
pi_107223154
tof Puff!

Ik ben zo gaar als wat :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107223274
oh en yay voor puff's gesprek natuurlijk!
Kwak
pi_107223300
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:00 schreef Perruche het volgende:
Oeh stamppot, daar heb ik ook wel zin in vaiz!

Ik ben echt supermoe en heb daardoor continue trek... ben benieuwd of ik genoeg energie heb voor bodypump.
Wat houd je tegen? :P
Je lijstje was dan ook niet heel veel, m'n schatting kwam op zo'n 1300 totaal :@
Maar staat ook boel in wat ik niet/moeilijk kan inschatten...

Kunt wel trots op me wezen dat ik m'n al ingetypte domme grap niet maakte bij je FB-plaatje trouwens :D :')
pi_107223396
Mijn FB plaatje..? uh...

M'n lijstje is ook al wel eea bijgekomen :'):
O: bacon/roerei/yoghurt met fruit/2 zoete broodjes
T: 2 dubbele bth (klein), 1 ham en 1 kaas
L: salade kikkererwten/komkommer/sla/dressing, smoothie van 150 ml yoghurt en 250 ml grapefruitsap
T: pakje sultana
T: gerookte kip
S: bodypump eventueel
D: ik denk eigenlijk iets k&k... ik ben zo gaar als een garnaal en vriendje is niet thuis dus kan niet koken
T: appel.
pi_107223438
Ja, dat van die 60 mensen vervoeren :P
Al ben ik ook vrij huiverig om op FB te gaan zeggen dat ik dan maar 59 mensen moet gaan vermoorden :')
pi_107223474
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:04 schreef _aurum_ het volgende:
Ik ben zo gaar als wat :X
pfff ik ook...

en ik moet de hele tijd mijn collega in Panama helpen die er geen hol van begrijpt.. en ik heb zin om naar huis te gaan maar dat kan nu dus nog niet *vloek*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 25 januari 2012 @ 17:16:13 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107223498
lijstje:

O half bakje sinaasappelyoghurt
T banaan
T appel
T twee mueslirepen
L pistoletje gezond en pistoletje oude kaas
T cup a soup tomaat
T laatste stuk kersenvlaai
D omeletrolletjes met spinazie
T glas jus

Nb had dus geen yoghurt en brood bij me. De sinaasappelyoghurt vind ik ineens mierzoet dus dat is ook klaar denk ik.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 25 januari 2012 @ 17:23:13 #51
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107223763
Vik je gaat wel heel erg richting zoet?

Perruche, slechte gedachte hoor maar een blik bruine bonensoep met een broodje voor D?
pi_107223980
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Vik je gaat wel heel erg richting zoet?

Perruche, slechte gedachte hoor maar een blik bruine bonensoep met een broodje voor D?
Bruine bonensoep uit blik vind ik echt vies! Zelfgemaakt :9. Ik heb nog een zak pompoensoep staan, hopelijk is er nog kaas/brood en dan bak ik er een tosti bij. Het hoeft niet elke dag perfect enzo :P
  woensdag 25 januari 2012 @ 17:29:29 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107223990
Ja kersenvlaai, twee mueslirepen en die yoghurt staan niet elke dag op t menu. Pistoletjes ook niet.
Niet meer actief op Fok!
pi_107224007
Er is trouwens een www.Ibood.com voor een bon van zo'n fotoboeken toko, 100 euro "tegoed" voor 30. Ik ga het bestellen en een fotoboek van Egypte maken!!
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2012 @ 17:31:40 #55
70532 loveli
N
pi_107224068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:29 schreef Perruche het volgende:
Er is trouwens een www.Ibood.com voor een bon van zo'n fotoboeken toko, 100 euro "tegoed" voor 30. Ik ga het bestellen en een fotoboek van Egypte maken!!
Kleine lettertjes lezen (of ervaringen van anderen). Schijnt onder de streep vaak duurder uit te vallen dan verwacht ivm randvoorwaarden.
crap in = crap out
pi_107224079
Van die soep-in-zak dingen van unox? Zit nog best wat groente in. Voor k&k soep dan :P

Ik heb een heerlijke werkdag gehad, veel achterstallige e-mails doorgewerkt en afgehandeld, dan voel ik me zo productief :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107225219
Net mijn eigen muesli gemixt en besteld :9
pi_107225477
pi_107225526
Goedenavond!

Hardlopen ging niet vanzelf, maar wel gedaan! 5,7km weer erbij op de teller!
In het hardlooptopic heeft Swets een tooltje gemaakt waarop je jezelf een challenge kunt stellen en daarbij je km's elke keer kunt loggen. Mijn challenge is 500km dit jaar, en ik zit inmiddels op 29,7km :P Met het uitbreiden naar de 10-15km moet dat zeker lukken. Loop nu gemiddeld 3 keer per week, waarvan een grotere afstand en de andere twee keer wat kleinere, maargoed, ook die kleinere afstanden gaan natuurlijk langzaam iets omhoog. Over een paar maandjes zal de 5,7 m'n kleine rondje zijn en de 10-15km het grote :)
Ja doei.
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:16:11 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107225600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:14 schreef motorbloempje het volgende:
Goedenavond!

Hardlopen ging niet vanzelf, maar wel gedaan! 5,7km weer erbij op de teller!
In het hardlooptopic heeft Swets een tooltje gemaakt waarop je jezelf een challenge kunt stellen en daarbij je km's elke keer kunt loggen. Mijn challenge is 500km dit jaar, en ik zit inmiddels op 29,7km :P Met het uitbreiden naar de 10-15km moet dat zeker lukken. Loop nu gemiddeld 3 keer per week, waarvan een grotere afstand en de andere twee keer wat kleinere, maargoed, ook die kleinere afstanden gaan natuurlijk langzaam iets omhoog. Over een paar maandjes zal de 5,7 m'n kleine rondje zijn en de 10-15km het grote :)
Naäpert :P. Mijn kleine rondje is 5 en de grote 10-15 :P (maar ik wil doordeweeks 2 keer gaan lopen).
Niet meer actief op Fok!
pi_107225808
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:15 schreef progje het volgende:

[..]

pfff ik ook...

en ik moet de hele tijd mijn collega in Panama helpen die er geen hol van begrijpt.. en ik heb zin om naar huis te gaan maar dat kan nu dus nog niet *vloek*
ik las Ipanema en toen moest ik hier aan denken /brainfart :')

Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107225940
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Kleine lettertjes lezen (of ervaringen van anderen). Schijnt onder de streep vaak duurder uit te vallen dan verwacht ivm randvoorwaarden.
Er komen nog verzendkosten bij, apart per productsoort. Photobox is verder wel een goede site, heb er zelf wel vaker besteld. Je moet die 100 euro alleen wel in 1x opmaken.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2012 @ 18:25:03 #63
70532 loveli
N
pi_107225951
quote:
Tx, maar 1 paar van Karl voldoet :Y
crap in = crap out
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:28:11 #64
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107226078
Ola!

Thuis *O*

Yay voor gesprek van Puff!

Boeh voor verrassingsfeestje-wat-geen-verrassing-meer-is!

Yay voor nerds!

Boeh voor verwarming die nog moet opwarmen! _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:33:08 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107226252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ola!

Thuis *O*

Yay voor gesprek van Puff!

Boeh voor verrassingsfeestje-wat-geen-verrassing-meer-is!

Yay voor nerds!

Boeh voor verwarming die nog moet opwarmen! _O-
Is Perr bij je thuis geweest? :P
Niet meer actief op Fok!
pi_107226303
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Is Perr bij je thuis geweest? :P
_O-

sorry perr :@
Kwak
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2012 @ 18:40:05 #67
70532 loveli
N
pi_107226555
LOL
crap in = crap out
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:40:27 #68
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107226567
Me no snappo? :@
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:41:07 #69
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_107226595
Whoei voor Puff. Neuro in voorbereiding van het huisarts worden is dat dan als je niet voor een opleidingsplaats gaat?

Morgen hebben wij verplichte bijscholing in Spa (in de Ardennen), duurt tot zaterdag en wordt betaald door Nestlé. Gaat over babyvoeding. En ik freak gewoo enorm omdat er dus ook een deel wellness gaat zijn, brrr bikini.

Lijstje:
O: 200 mg kwark met paar scheppen havermout
T: 3 wortels
L: grote bak groenten, 2 hardgekookte eitjes, groentensoep, 10 frietjes
T: 2 bruine boterhammen met kipfilet/ philadelphia light
T: grote bak geroosterde knolselder
T: 2 bruine boterhammen met philadelphia light
T: pompelmoes/kwark
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_107226686
Hmm, verplichte bijscholing betaald door Nestlé? Ik vind het dubieus. :P
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:44:17 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107226722
quote:
11s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Me no snappo? :@
Perr heeft een hekel aan mensen die overdag hun verwarming aan laten staan :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:47:39 #72
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107226848
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Perr heeft een hekel aan mensen die overdag hun verwarming aan laten staan :P.
Ohh! Ik heb hem overdag aan als ik thuis ben hoor! :+ Maar zo niet dan is het een beetje zonde :P
pi_107226896
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:20 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik las Ipanema en toen moest ik hier aan denken /brainfart :')

:D
pi_107227232
Loveli, niet echt kleine lettertjes, in 1x opmaken en verzendkosten zelf betalen. Prima deal lijkt me. Je hebt 3 maanden de tijd om de boel te gebruiken.
pi_107227258
en LOL @ vik :d

Ik ben STRONT sjaggo want ik zit NOG STEEDS op werk verdomme.

/sorry.
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:59:41 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107227359
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:57 schreef Perruche het volgende:

/sorry.
Dat is niet leuk :( Deadlines of uitlopende dingen ofzo?
pi_107227456
Lijstje.. ahum...

O: 3 wasa crackers met pindakaas
L: Italiaanse bol met jonge kaas, wit broodje met pindakaas (lunch op werk)
D: Babipangang a la mrLie, zilvervliesrijst, varkensvlees, paprika, atjar en marinade.

Dat was 't :') De tictacs tel ik maar niet mee :P
pi_107227525
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:57 schreef Perruche het volgende:

/sorry.
"copy that zonder de sjaggo dan want pistache O+en morgen vakantie!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_107227848
Goh, bij mij was het vandaag juist voor het eerst dit jaar nog niet helemaal donker toen ik naar huis fietste. :) Was dus vroeg klaar.
Everything has changed
pi_107228066
Naar huis *O*
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:21:54 #81
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_107228239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:43 schreef Goodbye het volgende:
Idem ditto. Nujah heb ook al een stethoscoop gekregen van Nestlé en een pediatrisch handboek van Nutricia.
Als ik zwanger ben krijg in een MaxiCosi en als ik afstudeer als pediater een Iphone. Tjah ze zijn geen farmaceutisch bedrijf dus geen strenge regels...
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:22:46 #82
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_107228264
Nujah de bijscholing wordt echt wel gegeven door proffen van de 4 verschillende vlaamse universiteiten, en gaat ook over borstvoeding, maar dubieus it is!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:26:33 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107228411
Nestlé-borstvoeding yay :')
pi_107228579
Ben blij dat je er zelf ook zo tegenaan kijkt! Maar al die cadeaus zijn wel tof, uiteraard B-) .

En over die bikini zou ik me maar niet druk maken, gewoon plezier maken/genieten en niemand die naar een eventuele hobbel/bobbel kijkt.
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:32:00 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107228627
Oh, ik zou niet meedoen aan die welness-zaken. Zou me daar echt afschuwelijk bij voelen.
pi_107228755
:? Maar sjaapje heeft toch gewoon een mooi lichaam? (ik meen me foto's te herinneren)
Niet druk over maken, en lekker relaxen ;)
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:35:28 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107228782
Zo, net ook even een whey delicious sample pack besteld.

En ik ga zaterdag naar de kapper en als het stuk dat eraf gaat langer is dan 25 cm, ga ik het doneren aan http://www.haarwensen.nl/. Dus vrijdagavond maar even meten hoe lang het is als het in een vlecht zit, want ik wil het niet weer zo kort laten knippen als ik altijd deed. Moet wel over de schouders blijven :).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:36:29 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107228819
En ik heb de hele tijd kiespijn, irritant! Net bij de tandarts geweest en toen constateerde ze al een beginnend gaatje. "Kom maar langs als je last krijgt." De rekening van de vorige keer is er nog niet eens :'). Maar goed, als ik mezelf vergelijk met XM mag ik niet klagen natuurlijk :).
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2012 @ 19:36:54 #89
70532 loveli
N
pi_107228838
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:43 schreef Goodbye het volgende:
Er zijn zo ongeveer 2 producenten van babyvoeding, Nestle en Nutricia.
crap in = crap out
pi_107228900
Ik zit ook nog op m'n werk. Collega van me was een event aan het organiseren, besloot ontslag te nemen en mij met het gebeuren in m'n maag te splitsen terwijl ik op vakantie was. Maar het loopt op rolletjes (heb er gelukkig zelf weinig voor moeten doen en de mensen die er verstand van hebben hebben het geweldig gedaan), dus ik sneak zo weg en ga dan lekker naar huis :)
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2012 @ 19:43:25 #91
70532 loveli
N
pi_107229109
Crap. Net boos uitgevallen tegen de verkeerde -O- Drie mensen werkten me vandaag op de zenuwen, nummer 4 stelt de verkeerde vraag en *boem*

* loveli gaat even een excuusfoontje plegen
crap in = crap out
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:45:20 #92
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107229197
Gaat de laatste tijd niet echt lekker met je he Loveli? Bah!
Zonvakantie?
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2012 @ 19:46:40 #93
70532 loveli
N
pi_107229261
Sneeuwvakantie :9
crap in = crap out
pi_107229303
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Er zijn zo ongeveer 2 producenten van babyvoeding, Nestle en Nutricia.
Ja, dan nog! Of juist! :P
pi_107229308
mjaah Li, shit happens ook jij ben mens he :P
pi_107229370
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:46 schreef loveli het volgende:
Sneeuwvakantie :9
which reminds me, ik heb nog een paar snowboardboots die ik nooit meer gebruik. Misschien maar eens te koop zetten. :')
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_107229378
quote:
Oe goede tip, toch nog handig om hier te lurken :)
pi_107229512
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Oe goede tip, toch nog handig om hier te lurken :)
Dat, net besteld ;)
pi_107229592
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:43 schreef loveli het volgende:
Crap. Net boos uitgevallen tegen de verkeerde -O- Drie mensen werkten me vandaag op de zenuwen, nummer 4 stelt de verkeerde vraag en *boem*

* loveli gaat even een excuusfoontje plegen
Herkenbaar :o

Gewoon uitleggen ;) Meeste mensen begrijpen dat wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:57:20 #100
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107229788
Lekker Loveli...
En excuses maken, meestal zijn ze zelf ook opgelucht :)

Kiespijn *check*
Hardlopen :( stomme borstspierpijn, heb het idee dat ik nu helemaal niks doe (heb al 75 km gefietst en 22 km gewandeld afgelopen week maar enfin, het idee)

Moe, dus over een half uurtje maar naar bed.
Ben je met je hoofd al in Tenerife gaat het gvd nog winter worden :')
pi_107229970
quote:
Goeie tip, ga ik ook doen!
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:16:33 #102
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107230893
http://www.nu.nl/buitenla(...)mie-in-suriname.html

Altijd fijn O+ met het vooruitzicht met een reis die kant op en de wetenschap dat muggen je lekker vinden :').
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:21:49 #103
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107231202
Link doet het niet xm
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:22:17 #104
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107231235
Hier wel :?
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:27:40 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107231540
Hier ook.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:29:30 #106
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107231628
Nu hier ook.
pi_107231784
quote:
9s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:16 schreef XcUZ_Me het volgende:

Altijd fijn O+ met het vooruitzicht met een reis die kant op en de wetenschap dat muggen je lekker vinden :').
Vitamine B gaan slikken. Ruim van tevoren. Verandert de geur van je bloed en dan word je niet meer levend opgegeten.
Verder gok ik zomaar dat jij in Paramaribo blijft en dergelijke epidimieen zijn vaak in landelijk gebied.
En verder: goed smeren en s avonds lange mouwen en je benen bedekken. :)

Valt allemaal vast wel mee. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107232599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Herkenbaar :o

Gewoon uitleggen ;) Meeste mensen begrijpen dat wel.
Dát, en het feit dat je de moeite neemt om te bellen getuigt ook wel van oprechtheid ;)

Zo, de burrito's waren echt goddelijk lekker O+
M'n pony is weer bijgeknipt (lang leven de keukenschaar!) dus kan ook weer wat zien :') en nu nog even stoedier'n! O+
Ja doei.
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:50:53 #109
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_107232652
@ Viz: Tjah mijn vriendje vindt mijn lichaam ook ok. Maar ik niet.

Opletten voor Dengue, die bijten overdag en binnenshuis!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_107232918
XM, soms ben je ook een doemdenkertje hoor!! Is het trouwens nu zeke rdat je gaat?
pi_107233179
Keimooi espressoapparaat van illy gehaald O+ dat waren de 80 km rijden wel waard.
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:17:02 #112
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_107233856
Meh wat heb ik een onproductieve dag vandaag! Het is hier veel te rustig, dan lukt het niet om door te werken. Ga ik maar even tv kijken en dan weer verder brieven typen/artikels lezen.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_107233939
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2012 @ 21:21:50 #114
70532 loveli
N
pi_107234110
quote:
Is dat een dreigement?
crap in = crap out
pi_107234140
Geschreven in bloed hè!
Ja doei.
pi_107235761
Probeer hier wel mee te lezen, lukt meestal niet.
Maar probeer de tips over de daglijstjes wel op te pikken.
Drink nu meer zuivel, merk ook dat dit beter vult dan al die glazen water die ik normaal drink.
Hier mijn lijstje van vandaag.
O: magere yoghurt met een banaan en muesli
L: 2 volkoren boterhammen kipfilet met komkommer, sinaasappel en een cup a soup
T: plakje ontbijtkoek
D: argentijnse worstjes, aardappels en witlof met zelfgemaakte kaas/hamsaus
S: 1,5 uur voetbaltraining
T: 2 glazen optimel yoghurtdrink en een kiwi
pi_107237721
Lijstje
O: dubbele boterham pindakaas
T: tomatensoep, bak tomaatjes, dubbele boterham vleeswaar, beker karnemelk
T: 2 sultanakoekjes
T: dubbele boterham vleeswaar
D: pastasalade met paprika, tomaat, olijf en mozarella
T: chocomousse, gehaald door vriendje. Kon t niet weerstaan :')
pi_107237945
Mijn huisgenootje zet de verwarming in de keuken altijd op maximaal = heel warm aangezien ze het ALTIJD koud heeft en ik dan in korte broek loop omdat ik anders stik..
En als ze er niet is laat ze de verwarming ook gerust dagen aanstaan..

Ik vind het eigenlijk best irritant aangezien we een gedeelde rekening hebben.. Hoeveel zou zo iets extra kosten op jaarbasis?
pi_107237947
Het wordt The West Country deze zomer *O* en misschien een stukje Wales of Cornwall in, maar net waar we leuke campings vinden. Oh, en natuurlijk wel op de heen of terugweg langs kennissen nabij Oxford :Y

Nu al heel veel zin in!
Kwak
pi_107238000
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:56 schreef Sethiwe het volgende:
Probeer hier wel mee te lezen, lukt meestal niet.
Maar probeer de tips over de daglijstjes wel op te pikken.
Drink nu meer zuivel, merk ook dat dit beter vult dan al die glazen water die ik normaal drink.
Hier mijn lijstje van vandaag.
O: magere yoghurt met een banaan en muesli
L: 2 volkoren boterhammen kipfilet met komkommer, sinaasappel en een cup a soup
D: argentijnse worstjes, aardappels en witlof met zelfgemaakte kaas/hamsaus
S: 1,5 uur voetbaltraining
T: 2 glazen optimel yoghurtdrink en een kiwi
Zet je wel alle glazen zuivel op je lijstje? Logisch dat het meer vult dan water :) water heeft 0 kcal.
De cup a soup en de ontbijtkoek zouden niet mijn eerste keus zijn, maar volgens mij ziet je lijstje er prima uit.
pi_107238033
Vraagje voor de aanwezige dokters:
Mijn enkel, die ene met schroeven, knakt de hele tijd. Moet ik me zorgen maken?
Doe wat je niet durft.
pi_107238357
Hier staan wel alle glazen zuivel op mijn lijstje.
Is ook best logisch, maar drink normaal alleen water. Nu ik regelmatig een glas zuivel neem, merk ik dat ik minder trek heb in "ongezonde" tussendoortjes.

Probability wat irritant van je huisgenoot. Geen idee wat het verschil is.
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2012 @ 22:43:22 #123
70532 loveli
N
pi_107238481
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Vraagje voor de aanwezige dokters:
Mijn enkel, die ene met schroeven, knakt de hele tijd. Moet ik me zorgen maken?
Ik ben geen dokter, maar ga voor de zekerheid bij de leukste langs.

Lijkt me niet iets om te lang mee rond te lopen.
crap in = crap out
pi_107238590
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:40 schreef Sethiwe het volgende:
Hier staan wel alle glazen zuivel op mijn lijstje.
Is ook best logisch, maar drink normaal alleen water. Nu ik regelmatig een glas zuivel neem, merk ik dat ik minder trek heb in "ongezonde" tussendoortjes.

Probability wat irritant van je huisgenoot. Geen idee wat het verschil is.
Kwark (al dan niet met fruit) als tussendoortje kan dan ook goed helpen, ik heb van Viz geleerd dat dat langzaam verteerd, waardoor je niet snel een hongergevoel krijgt :) werkt heel goed voor mij, ik neem het vaak als verlaat toetje en kan dan 's avonds makkelijk van de snaaierij afblijven.
pi_107238606
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik ben geen dokter, maar ga voor de zekerheid bij de leukste langs.

Lijkt me niet iets om te lang mee rond te lopen.
dat!
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:48:36 #126
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107238856

:')_!

En wat li zegt!
pi_107239309
Ok! Ik bel morgen wel even met de poli. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107240272

woensdag 25 januari 2012 @ 23:12:54 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107240276
Misschien toch iets teveel hooi op de enkel?
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2012 @ 23:22:27 #130
70532 loveli
N
pi_107240795
Zo regelt ze er iemand bij die meeloopt in Amsterdam.
crap in = crap out
pi_107240975
quote:
Ooooh O+.

Vandaag bij psych geweest. Ze moeten eerst uitzoeken wat de oorzaak van mijn falende gedrag is voordat ze me kunnen helpen. Ene kant fijn dat ze het helemaal uitzoeken, andere kant heb ik over 3 weken een tentamen en moet ik nu dus op eigen kracht daarvoor gaan leren en mezelf motiveren/niet afleiden. En dat was juist onderdeel van het probleem :').

Hier nog iemand behoefte aan een grote eettafel met gebruikssporen? Ik heb dit schatje in de aanbieding want een grote tafel = veel ruimte om troep te verzamelen en daarvoor is mijn huisje veel te klein eigenlijk :+. http://link.marktplaats.nl/524633911
pi_107241247
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:45 schreef MarMar het volgende:

Kwark (al dan niet met fruit) als tussendoortje kan dan ook goed helpen, ik heb van Viz geleerd dat dat langzaam verteerd, waardoor je niet snel een hongergevoel krijgt :) werkt heel goed voor mij, ik neem het vaak als verlaat toetje en kan dan 's avonds makkelijk van de snaaierij afblijven.
Dank voor de tip, ik heb kwark ook on huis gehaald naar voorgaande adviezen dus dat ga ik als verlaat toetje maar eens proberen.

HPKW als je het niet vertrouwd zou ik bellen, om te vragen wat het kan zijn en of ze er even naar kunnen kijken. Heb je er ook pijnklachten aan?
  woensdag 25 januari 2012 @ 23:40:14 #133
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_107241726
Henk, ik weet helemaal niets van enkels en orthopedie, dus enig advies gaat niet echt lukken :D. Puff is waarschijnlijk een betere optie. Of die knapperd van de vorige keer ;).
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_107246407
Goedemorgen!
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:40 schreef Sjaapje het volgende:
Henk, ik weet helemaal niets van enkels en orthopedie, dus enig advies gaat niet echt lukken :D. Puff is waarschijnlijk een betere optie. Of die knapperd van de vorige keer ;).
Henk kan het beste naar die vet knappe chirurg en daarom onthou ik me van commentaar B-)

Sjaap, neuro zou ook niet in het kader van een opleiding zijn, ik wil gewoon nog werken en ervaring opdoen voor ik een opleiding doe.
  donderdag 26 januari 2012 @ 06:43:39 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107246461
Mogge!

Ik mag zo naarrrrrrr Boxtel-city! *O*

:')
pi_107246583
Jajajaja, ik ga zo wel met de poli bellen. Zal wel meevallen hoor. Sommige mensen knakken hun vingers en ik mijn enkel. :)
Doe wat je niet durft.
  donderdag 26 januari 2012 @ 07:19:16 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107246618
Ik heb al een kwartier vlekken voor mn ogen. Net alsof er allemaal gaten in dee tekst zitten. Wat irritant zeg. Hopelijk trekt het snel weg want zo kan ik niet werken.
Niet meer actief op Fok!
pi_107246628
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 07:19 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb al een kwartier vlekken voor mn ogen. Net alsof er allemaal gaten in dee tekst zitten. Wat irritant zeg. Hopelijk trekt het snel weg want zo kan ik niet werken.
Migraine met aura?
pi_107246650
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 07:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Jajajaja, ik ga zo wel met de poli bellen. Zal wel meevallen hoor. Sommige mensen knakken hun vingers en ik mijn enkel. :)
Ik heb dat ook een tijdje gehad, tijdens hardlopen steeds knakken. In eerste instantie deed het geen pijn, dus liet ik het maar, maar uiteindelijk bleek het wel een overbelast scheenbeen te zijn. Kan nooit kwaad om er even naar te laten kijken idd!

Vik wat raar... Sterkte!

Had zó geen zin om op te staan net. Voelde me wel zoals het cute katje hierboven :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 26 januari 2012 @ 07:24:10 #140
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107246653
Geen idee wat het is. Heb wel twee dagen hoofdpijn gehad maar nu niet. Net alsof ik te lang in een felle lamp heb gekeken. Eng dit.
Niet meer actief op Fok!
pi_107246665
Klinkt idd freaky Vik :X Hopelijk is het snel weg!
pi_107246690
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 07:24 schreef Viking84 het volgende:
Geen idee wat het is. Heb wel twee dagen hoofdpijn gehad maar nu niet. Net alsof ik te lang in een felle lamp heb gekeken. Eng dit.
Als ik migraine kreeg had ik juist geen hoofdpijn als ik vlekken zag, dat begon zodra de vlekken wegtrokken.
pi_107246736
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 07:29 schreef LieLie het volgende:

[..]

Als ik migraine kreeg had ik juist geen hoofdpijn als ik vlekken zag, dat begon zodra de vlekken wegtrokken.
Klopt hoor.

Een vriendin heeft soms wel het aura, maar zonder de hoofdpijn. Das minder naar :)
  donderdag 26 januari 2012 @ 07:35:56 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107246737
Ja hier begint een hoofdpijn op te komen nu terwijl de vlekken iets minder zijn. Migraine zit wel in de familie maar ik heb dit nog maar één keer eerder gehad. Dadelijk maar even paracetamol scoren bij de receptie.
Niet meer actief op Fok!
pi_107246775
Klinkt als stresshoofdpijn Vik!
fijn he, al die ervaringsdeskundigen hier? :D
Doe wat je niet durft.
  donderdag 26 januari 2012 @ 07:42:31 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107246805
Haha :P.

Ik heb geen stress :? Niet meer iig. Het voelt heel gek. De pijn zit echt op een vaste plek, boven mn neusbrug. Maar t gaat wel over. Even rustig beginnen zo.
Niet meer actief op Fok!
pi_107246841
Ik vind ook altijd dat ik geen.stress heb, maar bij mij komt het heel soms voor na een drukke periode. Het enige dat dan helpt is slapen in een donkere ruimte.
Ik heb het zelfs wel eens gehad halverwege mn vakantie, dat was vrij kansloos!
Owja, en een keer tijdens een hardlooprondje. Ook vrij jammer. understatement
Doe wat je niet durft.
pi_107247287
:W

O: bakje magere kwark met havermout/muesli
T: volkoren boterham zware bessenjam, handje walnoten
L: 2 volkoren boterhammen sandwichspread
T: 2 kiwi's, appel
T: klein bakje rode bietjes (~110 gram)
D: salade met gerookte kip, avocado, veldsla, tomaatjes en paprika, kom soep (weet nog niet welke)
pi_107248165
Nog een topickiller lijstje dan maar:
O: koffie verkeerd, glas sap, havermout met melk en appel
T: Banaan, cheesecake brownie
L: 2 boterhammen pindakaas, 2 boterhammen kaas
T: 2 roggebrood met pindakaas, paar blokjes kaas
D: broccoli
S: vandaag echt hardlopen.

En volgens de orthopedie poli is het heel normaal dat mijn enkel knakt. Dankzij die operatie dus.
Geen afspraak met de leuke chirug dus. :P
Doe wat je niet durft.
pi_107248180
mogge
Weer een datje t-rex en even gefoeterd op lief omdattie de melk weer HOOG had gezet in de koelkast.. Gelukkig had de oudste het eerste uur vrij, die heeft flink geholpen vanochtend O+

Lijstje voor vandaag:

O: havermout
T: cappuccino, sinaasappel
L: gekookt eitje, kwark met een peer, salade
T: cappuccino, druifjes
D: soep (nog geen idee watvoor, maar VEEL groente iig) en olijfbrood en wat zalm
T: warme appel met een beetje kwark
pi_107248224
Jammer van de knapperd, maar fijn hpkw :) Doe je me een plezier en hou je het toch ff in de gaten zelf?
pi_107248409
Morning!
Henk heb je de cheesecake brownies gemaakt? Lekker he!

Mijn lijstje gisteren, de bagger:
O: wat yoghurt met vers fruit, 3 plakjes bacon en wat scrambled egg. 2 kleine zoete broodjes.
T: 2 dubbele kleine bth (kaas en een soort ham)
L: salade met kikkererwten/komkommer/sla/kool/dressing) en smoothie van 150 ml yoghurt en een beker grapefruitsap
T: pakje sultana
T: 2 handjes cashew en een handje borrelnootjes
D: 3 broodjes (klein) en een kom verse tomatensoep
T: cheesecake brownie

Ik was ZO sjagrijnig toen ik pas zo laat terug kwam van werk! Vandaag gaan we het dus anders doen :')

O: kom fruit 'n fibre met havermelk, wat druifjes
L: salade (250 gr) en soep denk ik
T: ik hoop dat er brood is, maar denk pistolet met boter en kipfilet
B: 2x20 minuten fietsen
D: pasta'tje met ik denk ui/knof/tomaat/pijnboompitjes/kaas
S: bodycombat
T: eiwitshake
pi_107248411
Will do Mar! :) Ga iig even mijn voetbal voor vanavond afzeggen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107248456
De zelfbenoemde voorproevers staan te trappelen hier Perr, maar ik heb ze nog niet geproefd. Vond kwart voor 7 iets te vroeg nog voor zoetigheid. :P
Doe wat je niet durft.
pi_107248505
Goedemorgen!

Het is weer lijstjestijd :)

Gisteren:
O: brinta, melk, rozijntjes
T: banaan
L: salade met gegrilde kip, triangelbroodje (ergens tussen wit/mais/bruin in)
T: appel, wat worteltjes
D: pasta met spinazie, gehakt, mozzerella, tomatensaus uit de oven, klein beetje appel-kaneel yoghurt
B: kinecten met een vriendin
T: klein stukje zelfgebakken speculaas cake

Vandaag:
O: brinta, melk, rozijntjes
T: appel
L: 4 volkoren bth kipfilet&komkommer
T: banaan
D: zelfgemaakte soep (weet nog niet met wat voor groente, maar er gaat altijd veel groente in) met wat zelfgekocht kaasuienbrood
S: kinect

Sta nog steeds open voor tips :).
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_107248514
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
De zelfbenoemde voorproevers staan te trappelen hier Perr, maar ik heb ze nog niet geproefd. Vond kwart voor 7 iets te vroeg nog voor zoetigheid. :P
Hij stond toch op je lijstje/planning? :D
pi_107248528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:38 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hij stond toch op je lijstje/planning? :D
Ja, voor straks! Als tusendoortje. :P

Ik vind het een mooi lijstje Q!
Doe wat je niet durft.
pi_107248539
Vik: Ik heb dat twee keer in mn leven gehad. Als ik direct ergens naar keek, kon ik dat stuk niet zien. Dus lezen op mijn beeldscherm was onmogelijk. Ben ermee naar de dokter geweest, volgens hem was het migraine. Ik heb zelfs geen hoofdpijn gehad bij 1 van die keren, maar alleen die 'blind spots'.

Deze vind ik leuk: O+
pi_107248574
Oei viksters, ik zou maar even rustig aan doen... vervelend hoor...!
Q raak je een beetje verslaafd aan de Kinect? ;)
pi_107248630
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:41 schreef Perruche het volgende:
Oei viksters, ik zou maar even rustig aan doen... vervelend hoor...!
Q raak je een beetje verslaafd aan de Kinect? ;)
:D Een beetje wel. Gisteren hebben we alleen een beetje gehupst bij Just Dance en Kinect Adventures, maar vanavond wil ik weer het fitnessspel spelen incl. wat fatsoenlijke oefeningen met gewichtjes enzo. Ik doe het eigenlijk iedere avond dat ik thuis ben en het is veel leuker dan op de bank hangen en tv kijken! /reclameboodschap :+
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_107248653
Cute chef!

Goedemorgen,
Had zo lekker gekookt gister, vooraf vijgen in serranoham, hoofd canneloni met rucola, ricotta, spinazievulling en na bosbessen, appel, pruim crumble :9 wel een kilootje erbij, maar soit.

Binnenkort feestje met als thema 'super stylish' wat moet ik daarmee? Cocktail? Lang?
  donderdag 26 januari 2012 @ 09:46:21 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107248671
Ik wil ook een kinect dinges! En sterkte Vik, klinkt onplezierig.

Mijn eerste slachtoffers druppelen binnen!
pi_107248691
Ik zou om te beginnen deze column lezen Anna:
http://www.nrcnext.nl/columnisten/2012/01/24/dresscodes/
Doe wat je niet durft.
pi_107248730
Ja beterschap Vik, hoop dat het niet doorzet!
pi_107248838
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zou om te beginnen deze column lezen Anna:
http://www.nrcnext.nl/columnisten/2012/01/24/dresscodes/
Semi-fascistisch :D
pi_107248872
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:45 schreef anna82 het volgende:
Cute chef!

Goedemorgen,
Had zo lekker gekookt gister, vooraf vijgen in serranoham, hoofd canneloni met rucola, ricotta, spinazievulling en na bosbessen, appel, pruim crumble :9 wel een kilootje erbij, maar soit.

Binnenkort feestje met als thema 'super stylish' wat moet ik daarmee? Cocktail? Lang?
Feestje bij wie? Ik denk dat cocktail goed genoeg is, bij gala (lang) staat er meestal wel iets anders dan "super stylish" wat volgens mij op zich een term is waar je alle kanten mee op kan, zolang het geen tshirt met spijkerbroek is ;)
pi_107248890
@ Vik ik heb dat wel es als ik heel moe ben, gaat dan na het slapen wel weer over. Hoop dat je er niet meer last van krijgt dan dit :*
pi_107248986
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:54 schreef MarMar het volgende:

[..]

Feestje bij wie? Ik denk dat cocktail goed genoeg is, bij gala (lang) staat er meestal wel iets anders dan "super stylish" wat volgens mij op zich een term is waar je alle kanten mee op kan, zolang het geen tshirt met spijkerbroek is ;)
Het is een firm party!

Ik weet niet zo goed hoe ik super stylish moet zijn :')
pi_107249032
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:00 schreef anna82 het volgende:

[..]

Het is een firm party!

Dat vind ik nou typisch iets wat Billy weet. :P
Ik zou denk voor iets glimmends gaan.
Doe wat je niet durft.
pi_107249041
Anna jij bent toch altijd superstylish :P

Bij ons zijn dresscode's "black tie", waar men verovlgens verschijnt in pak met een vlinderdas in het rood/geel/paars en de dames in jurkje ver boven de knie, om vervolgens met zijn allen lam te worden. Ach, het yuppenbestaan O+.
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 10:07:24 #171
70532 loveli
N
pi_107249146
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:02 schreef Perruche het volgende:
Anna jij bent toch altijd superstylish :P
^^
quote:
Bij ons zijn dresscode's "black tie", waar men verovlgens verschijnt in pak met een vlinderdas in het rood/geel/paars en de dames in jurkje ver boven de knie, om vervolgens met zijn allen lam te worden. Ach, het yuppenbestaan O+.
:') ^O^
crap in = crap out
pi_107249159
quote:
9s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:16 schreef XcUZ_Me het volgende:

deet, echt waar, blijven smeren met die zooi... ze vinden mij ook heerlijk, maar deet helpt bij mij ook.
pi_107249489
quote:

[..]

Het is een firm party!

Ik zou zeggen een zwart jurkje ofzo waarbij alle accessoires met elkaar matchen? (allemaal dezelfde kleur/materiaal, weet ik veel)

Ik was dat katje vanochtend. Heb een uur lopen snoozen :').
pi_107249680
quote:

[..]

Het is een firm party!

Komt heus goed :) gewoon een leuke jurk uit de kast trekken.
pi_107249702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:19 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik zou zeggen een zwart jurkje ofzo waarbij alle accessoires met elkaar matchen? (allemaal dezelfde kleur/materiaal, weet ik veel)

Ik was dat katje vanochtend. Heb een uur lopen snoozen :').
Mooi die 'weet ik veel', dat heb ik dus ook :)

Maar als het zo gaat zoals bij Proesj, dan komt het wel goed. Hijs mijn kerel wel in een smoking zijnde stylish accessoire, klaar!
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 10:28:27 #176
70532 loveli
N
pi_107249738
Goede accessoires, da's het belangrijkste.
crap in = crap out
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:33:47 #177
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_107249876
Goedemorgen. Ergeren aan mensen op mijn werk, waarom ben ik daar zo goed in. Het jeukt dan echt onder mijn vel.

Lijst:
O: 5 lepels havermout met 200 mg magere kwark
L: belegd broodje
T: 3 wortels en 2 stronken witloof, pompelmoes
D: ? (op bijscholing)
T: misschien wel iets alcoholisch
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_107250087
Vrije dag is wel heerlijk hoor :s) even geen doodsgegil van collega bij elke pietluttigheid.
Vanmiddag 2 huisjes kijken en 's avonds bij yumca eten :9
pi_107250332
:O mogge!
Reeds gezwommen en wat winkels bezocht en gewoon nog wattenbollenhoofd :')
Maar vakantie *O* nu ff laatste dingen pakken en heb geen idee waar te starten :')

Oh :') overload!
pi_107250343
Volgens dit artikel heeft de helft van de nederlanders 20.000 euro of meer op zijn rekening staan :o wat veel?
pi_107250380
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:45 schreef anna82 het volgende:
Cute chef!

Goedemorgen,

Iets op je hoofd?
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:49:46 #182
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107250398
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:47 schreef Perruche het volgende:
Volgens dit artikel heeft de helft van de nederlanders 20.000 euro of meer op zijn rekening staan :o wat veel?
Nou, ik hoor duidelijk bij het andere deel :')
pi_107250414
quote:
Adviseer mensen altijd om 3 maandsalarissen minimaal te hebben staan (en indien 2-verdieners dus 6) maar tegenwoordig neig ik eerder naar een half jaar.
pi_107250436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:49 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Maar het lijkt mij serieus erg veel. Kan het me bijna niet voorstellen dat de helft (dat is 1 op de 2!!) zoveel geld op de bankrekening/ spaarrekening heeft?
pi_107250440
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:49 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

ik ook. 20.000 kronen, dat heb ik wel!

Het sneeuwt, en ik moet zo naar het vleigveld, en als het sneeuwt zijn altijd treinen enzo te laat...hoop dat het lukt, heb een krappe planning en treinen gaan maar 1x per uur, en de bus ook.... -O-
pi_107250457
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:50 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Adviseer mensen altijd om 3 maandsalarissen minimaal te hebben staan (en indien 2-verdieners dus 6) maar tegenworodig neig ik eerder naar een half jaar.
Ja, heb ik zelf ook. Maar gezien het gemiddelde salaris van mensen en hun lasten enzo kan ik me dit bedrag niet voorstellen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:52:20 #187
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107250481
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:51 schreef Perruche het volgende:

[..]

Maar het lijkt mij serieus erg veel. Kan het me bijna niet voorstellen dat de helft (dat is 1 op de 2!!) zoveel geld op de bankrekening/ spaarrekening heeft?
Ik ook niet. Maar misschien rekenen ze het afbetaalde deel op het huis en het spaarpotje voor het pensioen ook mee? Want dan kom ik er wel.
pi_107250489
quote:

[..]

Denk dat het wel meevalt.

En ja ik hoor bij het andere deel. Heb 15 als minimum tegenwoordig dan kan ik tenminste slapen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:52:32 #189
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107250491
quote:

[..]

Ja, heb ik zelf ook. Maar gezien het gemiddelde salaris van mensen en hun lasten enzo kan ik me dit bedrag niet voorstellen.
Dit.
pi_107250494
quote:
Nee, de helft van driekwart.

quote:
Driekwart van de bevolking geeft aan in bezit te zijn van vijfduizend euro spaargeld of meer. De helft daarvan heeft twintigduizend euro of meer op de rekening staan.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_107250527
Dan nog is 33% veel. Wat nou mensen sparen niet en geven maar alles uit.
pi_107250530
N
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar misschien rekenen ze het afbetaalde deel op het huis en het spaarpotje voor het pensioen ook mee? Want dan kom ik er wel.
Nee gaat echt om wat er op de rekening staat en wat DaD zegt.
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:54:00 #193
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107250533
quote:

[..]

Adviseer mensen altijd om 3 maandsalarissen minimaal te hebben staan (en indien 2-verdieners dus 6) maar tegenwoordig neig ik eerder naar een half jaar.
Moet je het wel weg kunnen leggen. Wij doen iedere maand weer een dappere poging, maar dan krijg je ineens een naheffing van de belasting, of de er moet iets vervangen of gerepareerd worden en dan is het *poef, weg spaarpotje.
pi_107250540
quote:
Wow!

Nou mijn huisgenootjes ook niet. :') die dachten dat iemand aan het dealen was als hij op z'n 27e een computer van 2000 euro kon hebben. :')
Dus ik zei dat 2000 euro niet zo heel erg veel geld was, dat hij dat ondertussen wel bij elkaar kon hebben door 10 jaar lang 4 dagen per jaar te vakkenvullen. En aangezien hij 1e jaars is zou hij heel goed al gewerkt kunnen hebben, bij zijn ouders kunnen wonen en dat ding in 2 maanden te hebben..

Snap die negatieve vibe niet zo :')
pi_107250584
quote:

[..]

Een vriend van mij had op zijn 21e voor hij met zijn opleiding begon 20.000 van 3 bijbaantjes gespaard :')
pi_107250628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dan nog is 33% veel. Wat nou mensen sparen niet en geven maar alles uit.
:D zelfs die 20.000 is zo weg als er geen inkomen is en als ik de spaarvibes van de oudere generatie zie dan snap ik dat commentaar wel.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Moet je het wel weg kunnen leggen. Wij doen iedere maand weer een dappere poging, maar dan krijg je ineens een naheffing van de belasting, of de er moet iets vervangen of gerepareerd worden en dan is het *poef, weg spaarpotje.
Klopt :Y
De meeste mensen waar ik mee werk die hebben er ook moeite mee.
Wat ik ze wel voor hou is dat "even uit eten, afhalen enz." niet bij de eerste levensbehoefte hoort en dat het wellicht lijkt alsof ze geen leuk leven hebben als ze dat allemaal niet kunnen maar dat het soms even doorbijten is om er later profijt van te hebben.
pi_107250650
Oeps verkeerd gelezen, dan idd 33%... God god god had ik dat nou niet zelf kunnen bedenken :D.
pi_107250656
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:55 schreef Probability het volgende:

[..]

Een vriend van mij had op zijn 21e voor hij met zijn opleiding begon 20.000 van 3 bijbaantjes gespaard :')
Snap niet goed wat daar :') aan is :D

Maar ik kwam in die tijd niet verder dan de 10 geloof ik (op mijn 19e) met 1 bijbaantje.
pi_107250657
Het is me tijdens mijn studie nooit gelukt, maar Baardmans heeft gister uitgerekend wat wij per maand overhouden straks (als ik hier echt woon). Daar schrok ik wel even van.
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 10:58:16 #200
70532 loveli
N
pi_107250659
quote:

[..]

Netto of bruto?
crap in = crap out
pi_107250671
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D zelfs die 20.000 is zo weg als er geen inkomen is en als ik de spaarvibes van de oudere generatie zie dan snap ik dat commentaar wel.

[..]

Klopt :Y
De meeste mensen waar ik mee werk die hebben er ook moeite mee.
Wat ik ze wel voor hou is dat "even uit eten, afhalen enz." niet bij de eerste levensbehoefte hoort en dat het wellicht lijkt alsof ze geen leuk leven hebben als ze dat allemaal niet kunnen maar dat het soms even doorbijten is om er later profijt van te hebben.
Wat voor werk doe jij eigenlijk?
pi_107250702
Nou ja ik vind het een beetje kansloos om te pimpen met je spaartegoed enzo eigenlijk hoor :P. Ik hoop binnenkort ook wel boven dat bedrag te zitten maar dat kan alleen omdat ik geen vaste lasten heb. Heb tijdens mijn studie nooit gespaard en zie er (ook achteraf) het nut niet van in.
pi_107250720
*wij hier* zijn natuurlijk ook relatief jong, dat maakt het logischer dat we die bedragen niet halen. Plus dat de studieschulden hoger worden enzo, dat maakt de spaarmogelijkheid er niet beter op.
pi_107250732
Hm 6 maandsalarissen bruto? Ik moet denk ik mijn spaarstrategie eens gaan aanpassen. Gewoon de dag dat het binnenkomt boel opzij zetten...
pi_107250738
quote:

[..]

20.000 daar moeten wij wel een jaar van rondkomen.. (iets minder zelfs atm) dus nee, ik heb dat niet op de bank :') hooguit een paar honderd..
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:01:01 #206
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_107250739
Hmm dat heb ik wel staan. Maar ik kom natuurlijk uit Vlaanderen, waar de ouders de studies moeten betalen. En ik hou ook behoorlijk veel over op een maand... Bij mij gaat er automatisch 1/3 van mijn loon naar mijn spaarrekening.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_107250751
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:58 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Snap niet goed wat daar :') aan is :D

Maar ik kwam in die tijd niet verder dan de 10 geloof ik (op mijn 19e) met 1 bijbaantje.
:') >> lachen en huilen tegelijk dat ik het niet heb

;)
pi_107250769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat. Bovendien helpt erg vroeg op jezelf wonen ook niet.
pi_107250783
Soms voel ik me echt schuldig over mijn salaris :') en over het feit dat ik "zoveel" uitgeef. terwijl ik niet eens ZOveel verdien en ook niet ZOveel uitgeef. Maar als ik dan lees dat mar van minder moet rondkomen met een gezin (!!!) dan vind ik mezelf echt een vuile kapitalist :')
pi_107250791
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat. Bovendien helpt erg vroeg op jezelf wonen ook niet.
Jij verdiend toch keigoed bij jouw baan? :P
pi_107250814
quote:
12s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:02 schreef Perruche het volgende:

[..]

Jij verdiend toch keigoed bij jouw baan? :P
Ik heb best een aardig salaris (zeker voor het werk wat ik doe), maar als je maar 20 uur p/w werkt schiet het ook niet echt op. :P
pi_107250834
quote:
17s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:02 schreef Perruche het volgende:
Soms voel ik me echt schuldig over mijn salaris :') en over het feit dat ik "zoveel" uitgeef. terwijl ik niet eens ZOveel verdien en ook niet ZOveel uitgeef. Maar als ik dan lees dat mar van minder moet rondkomen met een gezin (!!!) dan vind ik mezelf echt een vuile kapitalist :')
Jup. Ik waardeer het steeds meer dat ik relatief weinig gemerkt heb van het feit dat m'n ouders *de minst verdienenden waren van de klas*, maar we wel op vakantie gingen en ze gespaard hadden voor me enzo :)
Als ik bereken hoeveel ik in theorie zou kunnen sparen en ik echt doe :X
pi_107250840
Ik denk dat mijn vriend binnen een jaar minimaal 20.000 euro gespaard kan hebben als hij nu begint terwijl ik extra moet werken om m'n vaste lasten te kunnen betalen. :')

Heb wel een businessplan bedacht met hem gisteravond om snel/leuk geld te verdienen :P
pi_107250888
Mjah ik denk ook niet dat mijn kids iets tekort komen Puff :) we doen genoeg leuke dingen. En eigenlijk heb ik ook zoiets van laat ons nu nog maar dingen doen nu ik het nog een beetje kan.. Geen idee hoe ik er over 5 of 10 jaar bijzit..
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 11:08:45 #215
70532 loveli
N
pi_107250993
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
*wij hier* zijn natuurlijk ook relatief jong, dat maakt het logischer dat we die bedragen niet halen. Plus dat de studieschulden hoger worden enzo, dat maakt de spaarmogelijkheid er niet beter op.
Leeftijd heeft er weinig mee te maken of je kunt sparen of niet. Denk dat kuddegedrag in een consumptiemaatschappij een grotere rol speelt.

Een oom en tante van me hebben een ontzettende retro koelkast, maar dan het origineel. Hun keuken wordt vermoedelijk afgebrand in het "wat ik nou weer aantrof op funda"-topic (simpele wit betegelde functionele keuken met stalen aanrecht en ouderwets gasfornuis, zoals 'ie 40 jaar geleden is opgeleverd).

Als ik kijk waar ik m'n geld aan uitgeef schaam ik me dood.
crap in = crap out
pi_107250995
Geld O+.
pi_107251079
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Netto of bruto?
Netto :) als ik over bruto begin dan gaat het duizelen.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:58 schreef Probability het volgende:

[..]

Wat voor werk doe jij eigenlijk?
Budgetbeheer enz. hoort bij een vertrouwenspersoonfunctie.
pi_107251080
dure uni? Nyenrode ofzo?
pi_107251086
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:05 schreef MarMar het volgende:
Mjah ik denk ook niet dat mijn kids iets tekort komen Puff :) we doen genoeg leuke dingen. En eigenlijk heb ik ook zoiets van laat ons nu nog maar dingen doen nu ik het nog een beetje kan.. Geen idee hoe ik er over 5 of 10 jaar bijzit..
Mijn ouders hadden ook nooit veel te besteden (vader studeerde nog en moeder werkte) ben nooit iets te kort gekomen, kreeg met m'n verjaardag nieuwe kleren en had altijd de leukste uitjes, iedereen ging disco bowlen, naar de Mac of naar de bios maar wij deden altijd iets speciaals/creatiefs. Dus dat van mij werd vanzelf bijzonder. ;)
Mocht helaas helaas ook nooit iets uit de speelgoed gids, maar had wel een hele leuke vader die intelectuele spelletjes bedacht. Ik kreeg eigenlijk pas op de middelbare school door dat ze niet zoveel te besteden hadden, en toen kreeg m'n vader alweer een andere baan en hadden we het wat luxer. Is nu helaas voor hen alweer voorbij.
pi_107251117
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Leeftijd heeft er weinig mee te maken of je kunt sparen of niet. Denk dat kuddegedrag in een consumptiemaatschappij een grotere rol speelt.

Een oom en tante van me hebben een ontzettende retro koelkast, maar dan het origineel. Hun keuken wordt vermoedelijk afgebrand in het "wat ik nou weer aantrof op funda"-topic (simpele wit betegelde functionele keuken met stalen aanrecht en ouderwets gasfornuis, zoals 'ie 40 jaar geleden is opgeleverd).

Natuurlijk heeft leeftijd er wel in zoverre mee te maken dat je waarschijnlijk eerder 20k spaargeld hebt als je al 30 jaar aan het werk bent, dan wanneer je net afgestudeerd bent met een studieschuld en een startsalaris.
pi_107251146
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:08 schreef loveli het volgende:

[..]

"
Al blijft het wel lastig om er niet aan mee te doen natuurlijk :)
pi_107251192
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:12 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft leeftijd er wel in zoverre mee te maken dat je waarschijnlijk eerder 20k spaargeld hebt als je al 30 jaar aan het werk bent, dan wanneer je net afgestudeerd bent met een studieschuld en een startsalaris.
Exact dat. Een huis moet toch ingericht worden etc...
pi_107251207
Ja of juist niet...! Als je jong bent heb je vaak weinig verantwoordelijkheden (huis/kind/hypotheek) etc. Ik kan bijv. meer dan de helft van mijn salaris sparen. Als je ouder bent heb je dat natuurlijk wek en houd je misschien minder over. Alhoewel veel "jonge" mensen nu ook al alles willen; lease auto, hypotheek, 3x per jaar op vakantie etc.

Ik ken mensen van 26 die hebben een koophuis met designmeubelen en auto en een kind enzo, maar ook die (zoals ik), tweedehands meubels, een fiets en geen fatsoenlijke woning hebben. Scenario A leef je misschien luxer maar minder spaargeld, scenario B leef je als een veredelde student maar wellicht meer euro's op de bank.
pi_107251213
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Netto :) als ik over bruto begin dan gaat het duizelen.

[..]

Budgetbeheer enz. hoort bij een vertrouwenspersoonfunctie.
Interessant!

En wat Loveli zegt, sparen is idd odesertie een instelling, ik had op mijn 9e al 1000 gulden bij elkaar 'gewerkt' en al mijn geld wat ik ooit gekregen heb gespaard en nooit uitgegeven :P vraag mij nu wel een beetje af waar de instelling gebleven is. :')
pi_107251240
quote:

[..]

Dat dus. Wanneer ik fulltime zou werken, kan ik best sparen.
pi_107251266
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:14 schreef Perruche het volgende:
Ja of juist niet...! Als je jong bent heb je vaak weinig verantwoordelijkheden (huis/kind/hypotheek) etc. Ik kan bijv. meer dan de helft van mijn salaris sparen. Als je ouder bent heb je dat natuurlijk wek en houd je misschien minder over. Alhoewel veel "jonge" mensen nu ook al alles willen; lease auto, hypotheek, 3x per jaar op vakantie etc.
Nou, ik moet toch mijn rekeningen betalen hoor. Huur,collegegeld en verzekeringen en eten betalen zichzelf niet.
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:17:04 #227
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107251270
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:00 schreef Perruche het volgende:
Nou ja ik vind het een beetje kansloos om te pimpen met je spaartegoed enzo eigenlijk hoor :P. Ik hoop binnenkort ook wel boven dat bedrag te zitten maar dat kan alleen omdat ik geen vaste lasten heb. Heb tijdens mijn studie nooit gespaard en zie er (ook achteraf) het nut niet van in.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat wij dat ook een beetje hebben. Soms hebben we een tegenvaller, maar met drie maanden op de tanden bijten zijn we er wel weer. Als ik mag kiezen tussen ¤ 10.000 op de bank en 2 keer per jaar een fijne reis met het gezin, kies ik toch echt voor dat laatste.
Aan de andere kant: na de dood van de moeder van mijn man is de erfenis toch echt volledig in het huis gaan zitten en als we geld overhebben, gaat het geld naar de hypotheek. En niet naar een spaarpotje. Waardoor onze hypotheeklasten bijna zijn gehalveerd en we op het moment dat de kinderen hopelijk gaan studeren geen hypotheeklasten meer hebben.
pi_107251324
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:17 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nou, ik moet toch mijn rekeningen betalen hoor. Huur,collegegeld en verzekeringen en eten betalen zichzelf niet.
Klopt, maar je katten en je jurkjes betalen zichzelf ook niet. ;)
pi_107251427
We hadden eerst 2x3maanden spaargeld, zoals MI adviseerde. Maar net nieuwe keuken gehad, andere verbouwingen, dus spaargeld is flink aan het slinken :+

Voordeel is dat we spotgoedkoop wonen en weinig vaste lasten hebben. Dus we hebben relatief snel bijgespaard, als het nodig is.
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 11:22:16 #230
70532 loveli
N
pi_107251465
quote:

[..]

Neu, als je 30 jaar aan het werk bent en je dak moet gerepareerd worden en je kinderen zitten op de uni, dan zijn er wel andere dingen waar je geld naartoe gaat.

Vroeger wilde je geen schuld behalve hypotheek, nu is een schuld normaal als je een auto/wasmachine/keuken/studie koopt.

Ken genoeg mensen die tijdens hun studie hebben gespaard en ook genoeg die dat niet hebben gedaan.
crap in = crap out
pi_107251479
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nou moet ik eerlijk zeggen dat wij dat ook een beetje hebben. Soms hebben we een tegenvaller, maar met drie maanden op de tanden bijten zijn we er wel weer. Als ik mag kiezen tussen ¤ 10.000 op de bank en 2 keer per jaar een fijne reis met het gezin, kies ik toch echt voor dat laatste.
Aan de andere kant: na de dood van de moeder van mijn man is de erfenis toch echt volledig in het huis gaan zitten en als we geld overhebben, gaat het geld naar de hypotheek. En niet naar een spaarpotje. Waardoor onze hypotheeklasten bijna zijn gehalveerd en we op het moment dat de kinderen hopelijk gaan studeren geen hypotheeklasten meer hebben.
Ja dat is altijd lastig. ik heb ook een tijdje op de blaren mogen zitten en een flinke schuld gehad. Als ik een dikke spaarrekening had gehad, was dat niet zo geweest. Maar ja, als ik mn geld had gespaard had ik niet in het buitenland een vette master kunnen doen. Ach ja, keuzes keuzes en uiteindelijk kom et toch wel goe :D
pi_107251485
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:11 schreef Probability het volgende:

[..]

Mijn ouders hadden ook nooit veel te besteden (vader studeerde nog en moeder werkte) ben nooit iets te kort gekomen, kreeg met m'n verjaardag nieuwe kleren en had altijd de leukste uitjes, iedereen ging disco bowlen, naar de Mac of naar de bios maar wij deden altijd iets speciaals/creatiefs. Dus dat van mij werd vanzelf bijzonder. ;)
Mocht helaas helaas ook nooit iets uit de speelgoed gids, maar had wel een hele leuke vader die intelectuele spelletjes bedacht. Ik kreeg eigenlijk pas op de middelbare school door dat ze niet zoveel te besteden hadden, en toen kreeg m'n vader alweer een andere baan en hadden we het wat luxer. Is nu helaas voor hen alweer voorbij.
Speelgoed lukt nog net wel (scheelt trouwens ook dat we een fortuin aan lego hebben wat van mijn lief is geweest ;) ) en die creatieve feestjes zou ik ook gewoon zo houden als we meer geld hadden :) Kinderen vinden dat vaak veel leuker, wat echte aandacht.
Als we krap zitten rond verjaardagen van de kinderen schakel ik de mensen in die komen vieren of ze ipv zelf een kadootje te kopen willen bijdragen aan een iets groter kado, zo wil de oudste graag weer naar balletkamp dit jaar.
Met een grote familie die elk een paar euro bijdragen komt dat helemaal goed :) Er is altijd wel een mouw aan te passen. Waar ik echt een groot verschil zie bij de oudste met leeftijdsgenootjes is de computers, telefoons, i-pads en weet ik het allemaal, maar ik ben dan ook van mening dat ze daar prima zonder kan.
en als de advocaat goed werk aflevert, wat ik eigenlijk wel verwacht, hebben we voor ons doen weer een flink potje waar we weer leuke dingen van kunnen doen
Ik budgeteer wel streng, alles mooi in mijn excelhuishoudboekje, dat werkt goed. Scheelt ook dat ik de "kleine dingen" niet meer doe, zoals even een drankje of een bakje koffie in het centrum ofzo.. en de iets grotere dingen als concertjes ook niet meer eigenlijk.. geld wat ik daar aan zou besteden zet ik achteruit voor grotere dingen.
pi_107251505
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat is nog beter dan het op de bank zetten ;) _O_
Maar dan heb je een hypotheekvorm gekozen waarbij je kunt aflossen (oh nee stom Duitse hypo ws?) en dat doen veel Nl niet.
pi_107251668
Best veel vlijtige spaarders hier! Bij ons gaat de helft van ons inkomen op aan ons huis en ik woon er heerlijk van.

Sparen ben ik niet goed in, uitgeven wel. maar als we een half jaar naar Australië willen moeten we wel eens beginnen :')
pi_107251707
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:22 schreef MarMar het volgende:
Waar ik echt een groot verschil zie bij de oudste met leeftijdsgenootjes is de computers, telefoons, i-pads en weet ik het allemaal, maar ik ben dan ook van mening dat ze daar prima zonder kan.
Ik denk dat kinderen tegenwoordig veel te veel worden verwend. Wat moet een kind van vijf met een smartphone? Als ik bijvoorbeeld kijk naar de stapels en stapels speelgoed van de kinderen om ons heen. Een beetje verwennen is niks mis mee, maar tegenwoordig gaat het vaak te ver. Ik denk idd niet dat jouw kinderen ook maar iets missen omdat ze geen i-pad hebben. Sterker nog, ik denk eerder dat ze meer dan andere (überverwende) kinderen waardering kunnen opbrengen voor de dingen die ze wél krijgen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:28:50 #236
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107251743
Hoi,

Ik zou graag hier meeposten. Vanaf vandaag moeten de posthuwelijk-inbetweenjobs-kerstenoudennieuw- kilo's (zes in totaal) er echt af. Nu ga ik zo boodschappen doen, maar ik weet niet zo goed wat te kopen. Als ik zo jullie lijstjes bekijk zie ik (magere) kwark en muesli, dat zal ik meenemen, maar wat zijn nu goede tussendoortjes? Sinds ik mijn eetlijstjes op valtaf invul weet ik dat je aan komkommer niets hebt.

Overigens zou ik gister beginnen, maar er kwamen een flink aantal glazen wijn tussendoor :') . Hoe doen jullie dat met borrels? Ik denk dat ik zo op 2 borrels per week kom... Plannen jullie eromheen, of is dat niet goed? Ik zag dat een Leffe dubbel ongeveer 350 cal. is. Daar schrok ik best van

Ik ben trouwens een goede spaarder, met potjes en tabelletjes en zulks.. ;)
En ze leefden nog lang en gelukkig
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 11:29:27 #237
70532 loveli
N
pi_107251764
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:15 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat dus. Wanneer ik fulltime zou werken, kan ik best sparen.
Toen ik 1 dag in de week werkte + stufi kon ik autorijden (halve maand fietsen), kocht ik m'n eerste paar designerschoenen in de uitverkoop voor 35 gulden (heb en ik nog steeds), ging op wintersport met eigen ski's (300 gulden, heb ik >7 jaar mee gedaan), had een mobieltje en hield ik net niets over.

Nu verdien ik significant meer, kan nog steeds autorijden, toffe schoenen kopen en ga dit jaar weer skien. Ben alleen even vergeten tussendoor te sparen.
crap in = crap out
pi_107251773
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:26 schreef anna82 het volgende:
Best veel vlijtige spaarders hier! Bij ons gaat de helft van ons inkomen op aan ons huis en ik woon er heerlijk van.

Sparen ben ik niet goed in, uitgeven wel. maar als we een half jaar naar Australië willen moeten we wel eens beginnen :')
De helft gaat op aan het huis? :o Alleen hypotheek? Wauw. Bij ons is dat ongeveer 1/10.
pi_107251779
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:22 schreef MarMar het volgende:

[..]

Speelgoed lukt nog net wel (scheelt trouwens ook dat we een fortuin aan lego hebben wat van mijn lief is geweest ;) ) en die creatieve feestjes zou ik ook gewoon zo houden als we meer geld hadden :) Kinderen vinden dat vaak veel leuker, wat echte aandacht.
Als we krap zitten rond verjaardagen van de kinderen schakel ik de mensen in die komen vieren of ze ipv zelf een kadootje te kopen willen bijdragen aan een iets groter kado, zo wil de oudste graag weer naar balletkamp dit jaar.
Met een grote familie die elk een paar euro bijdragen komt dat helemaal goed :) Er is altijd wel een mouw aan te passen. Waar ik echt een groot verschil zie bij de oudste met leeftijdsgenootjes is de computers, telefoons, i-pads en weet ik het allemaal, maar ik ben dan ook van mening dat ze daar prima zonder kan.
en als de advocaat goed werk aflevert, wat ik eigenlijk wel verwacht, hebben we voor ons doen weer een flink potje waar we weer leuke dingen van kunnen doen
Ik budgeteer wel streng, alles mooi in mijn excelhuishoudboekje, dat werkt goed. Scheelt ook dat ik de "kleine dingen" niet meer doe, zoals even een drankje of een bakje koffie in het centrum ofzo.. en de iets grotere dingen als concertjes ook niet meer eigenlijk.. geld wat ik daar aan zou besteden zet ik achteruit voor grotere dingen.
Ja precies, het oude lego van m'n vader: dikke prima! Nou ja dat zeg ik nu wel, maar de frustratie dat die oude blokjes niet meer zo goed klikte :P!!
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 11:31:37 #240
70532 loveli
N
pi_107251845
Welkom Principessa, je hebt je kikker toch al gevonden...?
crap in = crap out
pi_107251904
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:28 schreef Principessa het volgende:
Hoi,

Ik zou graag hier meeposten. Vanaf vandaag moeten de posthuwelijk-inbetweenjobs-kerstenoudennieuw- kilo's (zes in totaal) er echt af. Nu ga ik zo boodschappen doen, maar ik weet niet zo goed wat te kopen. Als ik zo jullie lijstjes bekijk zie ik (magere) kwark en muesli, dat zal ik meenemen, maar wat zijn nu goede tussendoortjes? Sinds ik mijn eetlijstjes op valtaf invul weet ik dat je aan komkommer niets hebt.

Overigens zou ik gister beginnen, maar er kwamen een flink aantal glazen wijn tussendoor :') . Hoe doen jullie dat met borrels? Ik denk dat ik zo op 2 borrels per week kom... Plannen jullie eromheen, of is dat niet goed? Ik zag dat een Leffe dubbel ongeveer 350 cal. is. Daar schrok ik best van

Misschien dat we wat gerichter tips kunnen geven als je lijstjes begint te posten? Goede tussendoortjes: fruit, noten, kaas etc. :)
Ik plan in zoverre om borrels heen dat ik de dag zelf en de dag erna er een beetje meer om denk. Als je nu eens witte wijn gaat drinken ipv Leffe? ;) scheelt je zomaar 250 kcal :P (geintje natuurlijk, gewoon af en toe iets wat je lekker vind, ook al is het zogenaamd onverantwoord, moet gewoon kunnen)
6 kilo, dat is niet onoverkomelijk, gaat je vast prima lukken, welkom!
pi_107251950
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

De helft gaat op aan het huis? :o Alleen hypotheek? Wauw. Bij ons is dat ongeveer 1/10.
Oh nee, het hele pakket: Hypotheek, gas, licht, Vve en boodschappen. 1/10e wauw!
pi_107252001
@ Coco helemaal mee eens! Bovendien doen ze veel creatieve dingen, knutselen, tekenen, schilderen (mijn ex is schilder, ik deed vroeger ook een leuk stukje mee met hem ;) ) etc.. Ze vervelen zich eigenlijk nooit :)

@ Prob: lief was zuinig op zijn lego, we hebben zelfs nog een complete electrische legotrein met vanalles erbij :D De blokjes klikken ook nog prima ;) Hij heeft zelfs alle boekjes bewaard :D
pi_107252021
Meh, de ipod dock viel net van het kastje en nu komt er een bromtoon uit :'(
pi_107252045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:35 schreef MarMar het volgende:
@ Coco helemaal mee eens! Bovendien doen ze veel creatieve dingen, knutselen, tekenen, schilderen (mijn ex is schilder, ik deed vroeger ook een leuk stukje mee met hem ;) ) etc.. Ze vervelen zich eigenlijk nooit :)

@ Prob: lief was zuinig op zijn lego, we hebben zelfs nog een complete electrische legotrein met vanalles erbij :D De blokjes klikken ook nog prima ;) Hij heeft zelfs alle boekjes bewaard :D
Denk dat m'n moeder de lego te vaak in de wasmachine heeft gegooid dan :') En mijn vader is natuurlijk (hopelijk) iets ouder, dat scheelt ook..
pi_107252061
Lego in de wasmachine?

Oh welkom principessa :)
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:38:08 #247
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107252109
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:31 schreef loveli het volgende:
Welkom Principessa, je hebt je kikker toch al gevonden...?
Oh hehe :D . Daar ben ik inmiddels mee getrouwd.. Die ondertitel staat er al bijna elf (!) jaar en uit nostalgische overwegingen laat ik het staan.

Ah dankje MarMar, kaas, lekker! En mijn lijstje van vandaag is niet zo goed omdat niets in huis, maar:

O: twee witte boterhammen nutella
T: stukje chocola
T: twee witte boterhammen nutella

dus...
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 11:38:23 #248
70532 loveli
N
pi_107252117
Op hoeveel toeren centrifugeer je dat... (en wat denken de buren als ze dat geluid horen)?
crap in = crap out
pi_107252129
quote:

[..]

:o oeh weinig!

Vaste lasten incl een budget voor kleding-eten enz. beslaan hier 1 maandsalaris.
Dan is alles betaald. Moet zeggen dat er dan nog een berg voor allerlei hobbies/sportschool/hulp enz. gereserveerd is van het andere salaris :') maar dat zijn wel dingen die je kunt schrappen indien nodig.
pi_107252138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:36 schreef Perruche het volgende:
Lego in de wasmachine?

Oh welkom principessa :)
Ja, hygiene of zo.. Knuffels gingen hier ook in de wasmachine :'(
pi_107252148
Sparen als je studeert kan op zich prima. Als ik kijk wat ik na vaste lasten overhoud, is dat ongeveer evenveel als ik over zou houden bij een phd (want dan meer loon, maar ook meer loonbelasting en duurder huis).

En ondertussen zit ik te kijken naar 'gewone' woningen in Diemen, eens kijken of we daar met een groepje studenten kunnen gaan wonen. Heb het alleen wonen wel gezien eigenlijk, maar wil dan wel met mensen die ik ken samenwonen :P. Maar veel makelaars hebben een bruto inkomenseis of een 'geen studenten' policy. Wel jammer.
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 11:39:19 #252
70532 loveli
N
pi_107252153
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:38 schreef Principessa het volgende:

[..]

Oh hehe :D . Daar ben ik inmiddels mee getrouwd.. Die ondertitel staat er al bijna elf (!) jaar en uit nostalgische overwegingen laat ik het staan.

Ah dankje MarMar, kaas, lekker! En mijn lijstje van vandaag is niet zo goed omdat niets in huis, maar:

dus...
Joepie, die is makkelijk te verbeteren :P

Wist je dat vrouwen na hun trouwdag zo'n 10 kilo aankomen? Don't be a statistic!
crap in = crap out
pi_107252165
Welkom Principessa!
pi_107252170
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:38 schreef loveli het volgende:
Op hoeveel toeren centrifugeer je dat... (en wat denken de buren als ze dat geluid horen)?
In twee kussenslopen met wat handoeken er bij? Ik gooi de lettertjes van m'n toetsenbord ook wel eens in de wasmachine.. :o

Zal nu even m'n all stars er uit halen die ik er gisteravond in heb gedaan :P
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 11:40:58 #255
70532 loveli
N
pi_107252205
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:39 schreef Probability het volgende:

[..]

In twee kussenslopen met wat handoeken er bij? Ik gooi de lettertjes van m'n toetsenbord ook wel eens in de wasmachine.. :o

Zal nu even m'n all stars er uit halen die ik er gisteravond in heb gedaan :P
Ik ben er zoeentje die dan een nieuw toetsenbord zou kopen (want toch maar een paar euro).

Misschien moet ik zulke gedachtes in een spaarpot doen ipv uitvoeren.
crap in = crap out
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:41:14 #256
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107252219
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Joepie, die is makkelijk te verbeteren :P

Wist je dat vrouwen na hun trouwdag zo'n 10 kilo aankomen? Don't be a statistic!
I know! En ik riep nog zo hard dat dat mij niet zo gebeuren...
pi_107252283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:39 schreef loveli het volgende:
Komt dat niet gewoon doordat ze ouder worden? Of is er echt gekeken naar getrouwde en niet-getrouwde vrouwen?

Ik ben volgens mij ongeveer hetzelfde als op mijn trouwdag of inmiddels zelf ietwat afgevallen *O*
Komt natuurlijk door al dat sporten :7 :')
pi_107252294
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:41 schreef Principessa het volgende:

[..]

I know! En ik riep nog zo hard dat dat mij niet zo gebeuren...
Post gerust trouwfoto's O+
pi_107252300
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:40 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik ben er zoeentje die dan een nieuw toetsenbord zou kopen (want toch maar een paar euro).

Misschien moet ik zulke gedachtes in een spaarpot doen ipv uitvoeren.
Mijn toetsenbord is ¤100 euro nieuw oid dus dan doe ik dat wel :P
pi_107252316
quote:

[..]

Ik gok zomaar dat het huis van Anna iets duurder is dan jullie huis. Ondanks dat jullie huis vast groter is.
Lokatie lokatie lokatie.

Mijn doel is trouwens om over 10 jaar mn huidige hypotheek af te hebben betaald. Ik vind dat het best kan. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107252357
Mag ik het vervelend vinden dat niemand zijn onbijtspul afruimt of een doekje over de tafel haalt :D? (idem met lunch en diner)

Ik lijk op mijn vader :'(
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 11:46:00 #262
70532 loveli
N
pi_107252380
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:43 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Komt dat niet gewoon doordat ze ouder worden? Of is er echt gekeken naar getrouwde en niet-getrouwde vrouwen?

Ik ben volgens mij ongeveer hetzelfde als op mijn trouwdag of inmiddels zelf ietwat afgevallen *O*
Komt natuurlijk door al dat sporten :7 :')
Het is maar 1/5 deel van de vrouwen.
http://www.nujij.nl/overi(...)kg-aan.7294953.lynkx
crap in = crap out
pi_107252438
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat het huis van Anna iets duurder is dan jullie huis. Ondanks dat jullie huis vast groter is.
Lokatie lokatie lokatie.

Mijn doel is trouwens om over 10 jaar mn huidige hypotheek af te hebben betaald. Ik vind dat het best kan. :)
Oh, gegarandeerd is dat duurder :D Ik ging er niet van uit dat ons inkomen zo ontzettend veel hoger is :') :+
pi_107252494
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:45 schreef Probability het volgende:
Mag ik het vervelend vinden dat niemand zijn onbijtspul afruimt of een doekje over de tafel haalt :D? (idem met lunch en diner)

Ik lijk op mijn vader :'(
Het hele aanrecht en de twee fornuizen staan nu vol met afwas. Ik ga het niet doen :') Het vervelende is dat we teveel servies hebben want de kast staat nog vol dus is er in principe geen probleem :')

/frustratie
pi_107252513
Zo ik word wel een verzuurde zure bes van al dat thuis studeren enz :') Jeetje.

Ik ging bijna mee klagen bij de nieuwe huisgenoot dat hij te hard praat tijdens het 's avonds buiten roken :'( :D :'( Wat is er met mij gebeurd??
pi_107252528
Ja joh, lego in een kussensloop, touwtje/elastiekje erom en wassen die handel :Y. Na 20 jaar zijn die dingen best goor!

Principessa, welkom! Je startlijstje kan iig héél makkelijk verbeterd worden. Wit brood = suiker, beleg = suiker... Maar zo te zien weet je dat zelf ook. Hop hop, boodschappen doen jij ~O> ;).

Mijn meneer is na de aankoop van ons huis ook flink gaan sparen. Reparaties / onderhoud aan het huis kunnen nu eenmaal duur uitvallen, wel handig om dan wat achter de hand te hebben. Geloof dat hij nu wel richting de 20k gaat. Binnenkort gaan wij de toekomstige kinderkamer opknappen, dus gaat een deel daarin zitten :). Ik daarentegen heb nog nooit meer dan 1/10 daarvan op m'n spaarrekening gehad en dat was vaak ook maar 1 maand :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107252592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:49 schreef Probability het volgende:

[..]

Het hele aanrecht en de twee fornuizen staan nu vol met afwas. Ik ga het niet doen :') Het vervelende is dat we teveel servies hebben want de kast staat nog vol dus is er in principe geen probleem :')

/frustratie
Hehehe, ik leef met je mee. Je eigen troep, daar kun je prima in leven. De troep van iemand anders niet. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107252609
M'n doel is om m'n studieschuld in 2012 af te lossen, dat moet prima lukken :)
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 11:54:23 #269
70532 loveli
N
pi_107252627
En nu inhoudelijk:
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:28 schreef Principessa het volgende:
Nu ga ik zo boodschappen doen, maar ik weet niet zo goed wat te kopen.
Havermout of muesli voor ontbijt, noten/vette vis als tussendoortje en veel groente. Dingen met suiker zoveel mogelijk latenstaan, verse dingen (waaraan je kunt zien dat get gegroeid/geleeft heeft).
quote:
Yay voor sparen! Als je tabelletjes leuk vindt, dan kun je vast ook een goed eetpatroon vasthouden.
crap in = crap out
pi_107252709
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:38 schreef Principessa het volgende:

[..]

dus...
iig ruimte voor verbetering ;)
Geen wit brood meer halen, gewoon bruin :P dat is iig 1. Ben je veel van de suikers?
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:57:01 #271
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107252714
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:43 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Post gerust trouwfoto's O+
Die hou je nog tegoed :) Nu dus -hophop- boodschappen doen!
pi_107252729
Lijstje voor vandaag
L: brood met wat vriendlief hier heeft (ook pindakaas waarschijnlijk :') )
T: appel en koffie in de stad gok ik
D: yumca hapjes, weet nog niet welke ik wil (allemaal het proberen waard!)
T:?
pi_107252736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hehehe, ik leef met je mee. Je eigen troep, daar kun je prima in leven. De troep van iemand anders niet. :)
En aangezien ik nu heel erg hard aan het SOGgen ben is mijn kast al op kleur gesorteerd, alle was gedaan, bed opgemaakt, vloer geveegd, washoekje ontdaan van kalkvlekken net als de spiegels. Ook heb ik al mijn overbodige rommel al naar zolder gebracht. En het oudpapier klaar gezet voor de gene die het weg moet brengen net als het glas. O ja ook al mijn studiedingen zijn al op datum gesorteerd en mijn handleidingen op alfabet. En de kopjes en de borden heb ik ook al gesorteerd :') :@ :')

Ik heb wel de tafel alweer schoongemaakt dus ergens denk ik YES er is afwas YES ik kan weer opruimen YES maar ergens is dat stom dan leren ze het nooit :P

Ik heb nog wel een zolderhok dat ik op kan ruimen, al hangen m'n zomerkleren daar al wel op kleur :')

Dan ga ik maar weer gewoon studeren :P

:')
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 11:57:50 #274
70532 loveli
N
pi_107252749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:57 schreef Principessa het volgende:

[..]

Genoteerd. En daarna ook graag specs (leeftijd, lengte gewicht, schoenvoorkeur).
crap in = crap out
pi_107252791
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:36 schreef Probability het volgende:

[..]

Denk dat m'n moeder de lego te vaak in de wasmachine heeft gegooid dan :') En mijn vader is natuurlijk (hopelijk) iets ouder, dat scheelt ook..
lol! En jah, lief is een stuk jonger dan ik he ;)
pi_107252798
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:57 schreef Principessa het volgende:

[..]

Hurrah!

Loveli: vergeet de jurkjes niet.
pi_107252867
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lijstje voor vandaag
L: brood met wat vriendlief hier heeft (ook pindakaas waarschijnlijk :') )
T: appel en koffie in de stad gok ik
D: yumca hapjes, weet nog niet welke ik wil (allemaal het proberen waard!)
T:?
ziet er lekker uit :) veel plezier vanavond.
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 12:04:17 #278
70532 loveli
N
pi_107253009
Is er een nerd die me kan vertellen hoe ik bij m'n computer wifi configureer zodat m'n smartphone daarop kan meeliften?
/kneus
crap in = crap out
pi_107253159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:04 schreef loveli het volgende:
Is er een nerd die me kan vertellen hoe ik bij m'n computer wifi configureer zodat m'n smartphone daarop kan meeliften?
/kneus
Zit er sowieso een wifi ding op? Anders heb je nog zo'n los wifi ding nodig!
pi_107253181
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:18 schreef Probability het volgende:

[..]

Klopt, maar je katten en je jurkjes betalen zichzelf ook niet. ;)
O, helemaal waar. ;) Alhoewel ik tegenwoordig minder shop. En ik was altijd al een goede uitverkoop-shopper.
pi_107253222
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

O, helemaal waar. ;) Alhoewel ik tegenwoordig minder shop. En ik was altijd al een goede uitverkoop-shopper.
Behalve deze misschien :P

Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 12:11:55 #282
70532 loveli
N
pi_107253262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:08 schreef Probability het volgende:

[..]

Zit er sowieso een wifi ding op? Anders heb je nog zo'n los wifi ding nodig!
Hij kan wifinetwerken van de buren ontdekken, lijkt mij dat ik er dan zelf ook een netwerk mee kan maken.
crap in = crap out
  donderdag 26 januari 2012 @ 12:12:17 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107253278
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:04 schreef loveli het volgende:
/kneus
Heb je hier wat aan?

http://www.microsoft.com/(...)/laptop_hotspot.aspx
The love you take is equal to the love you make.
pi_107253280
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Hij kan wifinetwerken van de buren ontdekken, lijkt mij dat ik er dan zelf ook een netwerk mee kan maken.
Ik kan je alleen helpen als je een apple hebt.. Sorry!
pi_107253283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:10 schreef Probability het volgende:

[..]

Behalve deze misschien :P

[ afbeelding ]
Haha, helemaal waar. ;) Maar ze zijn het waard. O+
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 12:12:36 #286
70532 loveli
N
pi_107253285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik ook. En omdat het goedkoop is, kun je meer kopen :')
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 12:13:14 #287
70532 loveli
N
pi_107253302
quote:
Denk het wel, thankies!
crap in = crap out
pi_107253308
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:12 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat ook, maar als ik het niet leuk vind koop ik het niet. Heb zelden miskopen. :)
pi_107253333
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:12 schreef loveli het volgende:

[..]

Ja maar hej meer kleding voor net zoveel geld! Win!
pi_107253379
quote:
17s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ja maar hej meer kleding voor net zoveel geld! Win!
Ik heb serieus een keer 6 kledingstukken gekocht omdat het duurder was om 1 te kopen :') _O-
pi_107253440
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:15 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik heb serieus een keer 6 kledingstukken gekocht omdat het duurder was om 1 te kopen :') _O-
Ach, met een voorraad koop je toch gewoon minder vaak kleding O-)
pi_107253523
pi_107253531
http://www.groupon.nl/lp/PZ4/index.php?dealid=2935194

Iemand zin om mee te gaan? :D 10 gangen proeverij bij Niven, 2 personen voor 99 euro, 4 personen voor 169 euro. :P
Doe wat je niet durft.
pi_107253548
quote:
O+ O+ O+ O+ O+ !!!!
pi_107253560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:15 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Herkenbaar :D
Al kost het me weinig tot geen moeite.
Bij de Mr is 3 voor de prijs van 1 vaak onhandig daar hij net zo lief niks koopt.
pi_107253630
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Iemand zin om mee te gaan? :D 10 gangen proeverij bij Niven, 2 personen voor 99 euro, 4 personen voor 169 euro. :P
Goede actie!
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 12:22:56 #297
70532 loveli
N
pi_107253636
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Sparen - uitgeven...

Hmmm... Tough one.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 12:23:57 #298
70532 loveli
N
pi_107253678
Bij de weg, herinner me ooit een recensie gelezen te hebben over Niven die niet zo positief was.
crap in = crap out
pi_107253703
quote:

Oi das nice!
Alleen hebben we er nog 1 uitstaan en heb ik nog 2 etentjes.
Vind het een beetje sneu voor de Mr worden :D
pi_107253825
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:23 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, herinner me ooit een recensie gelezen te hebben over Niven die niet zo positief was.
Meningen verschillen nogal. http://www.iens.nl/restaurant/25847/rijswijk-zh-niven
pi_107254211
Oké, mijn beurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')