abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107226335
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:32 schreef deesje92 het volgende:
Is wat ik hierboven heb getypt in jullie ogen een hele stomme vrouwenactie? Daar ben ik nog wel f benieuwd naar :)
Hangt er van af wat je nu gaat doen.
pi_107226865
Open zijn :) En zeggen dat ik nog aan m denk, dat ik vind dat hij er echt voor is gegaan en dat ik meer inzet had moeten tonen qua openheid.
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:54:32 #53
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_107227106
quote:
Is wat ik hierboven heb getypt in jullie ogen een hele stomme vrouwenactie? Daar ben ik nog wel f benieuwd naar :)
Ja. Sorrie.

Maar ik kan zelfs uit de OP niet opmaken op welke manier je dan je best deed. Logisch dat het dan inderdaad overkomt alsof je niet je best deed.

Het is heel krom als je angst om over te komen als iemand die niet zijn best doet, zich uit in het feit dat je niet je best doet. Mogelijke alternatieven: wel je best doen, of erover praten.

Zoals ik het lees, heeft die jongen zich suf zijn vreselijke best gedaan, en jij deed weinig, en toen hij eens vertelde dat hij de afstand moeilijk vond, heb je voor hem besloten dat hij je dus niet leuk genoeg vond. Die arme jongen was kansloos om jou ergens van te overtuigen, en zelf heb je geen vinger uitgestoken om hem een beter gevoel te geven.

Nogmaals, dat lees ik uit de OP, uit je eigen verhaal. Het hoeft niet waar te zijn, het is wat ik ervan maak. Maar ik zie niet hoe jij je best deed, en ik zie niet dat hij een eerlijke kans van je heeft gehad. Meer dan hij voor je heeft gedaan, en met je heeft gedaan, kan een mens niet doen.

Wat heb jij nou gedaan, om hem het gevoel te geven dat hij bijzonder voor je was? Welbeschouwd, lijk je gewoon echt je best niet gedaan te hebben. Mooie kunst dat je dan denkt dat hij denkt dat je je best niet deed. Dat deed je immers ook niet?

Hoeveel jaar tijd had je willen hebben om over je excuusangsten heen te komen?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:58:45 #54
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_107227312
quote:
Ik moet mijn reactie hierboven trouwens nog aanvullen. Het was geen stomme vrouwenactie. Het was een (gebrek aan) actie van jou, dat is beslist niet iets algemeen vrouwelijks.
pi_107227968
@drijfhout:

ik weet dat hij er alles aan heeft gedaan. Vandaar dit topic, ik baal verschrikkelijk... Ik vind ook dat ie wel wat anders had verdiend.

In ieder geval meer openheid erover.

Ik heb wel mijn best gedaan, ik heb ook voorstellen gedaan om dingen te ondernemen, ik heb actief contact onderhouden, of bijv aangegeven dat ik nog niet weg wou (als ik bij m was en het gezellig vond). Ik ben ook mee geweest naar familie, voor hem, en heb ook weleens gezegd: in de toekomst moet ik miss maar wat meer jou kant op komen wonen.

Dus ik heb echt heus wel iets gedaan :)

Maar waar ik niet goed in ben, is open en eerlijk praten over wat ik voel en wat mn behoeften zijn, lieve woordjes tegen de ander zeggen, bellen, superknuffelig zijn (eerder afstandelijk soms..), enthousiast vrienden en familie ontmoeten en voorstellen die te ontmoeten, etc.

De dingen waaruit hij kon opmaken dat ik hem heel erg leuk vond misschien.

En dat deed ik niet omdat ik een schijtluis ben.
pi_107228063
(ik heb echt wel lieve dingen tegen hem gezegd, maar dan via de sms, nooit face to face en altijd nadat hij in dat soort dingen de 1e stap zette)
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:55:30 #57
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_107235716
Nou, dat is in ieder geval een begin. Eerder kon ik ueberhaupt niet uit je posts opmaken wat jouw input was. Kleine dingen zijn al een stuk meer dan niks. :)

Als je die jongen nu nog zo leuk vind, dan is het nooit te laat om...
En de rest kun je zelf denk ik wel invullen.

Bedenk dat als die jongen jou een beetje heeft leren kennen toch, stiekem, dat ie een grote stap van jouw kant ook vast wel zal herkennen en op juiste waarde waarderen.

Doe jezelf een lol, en prent jezelf goed in dat het veel minder erg is om spijt te hebben van dingen die je gedaan hebt, dan om spijt te hebben van wat je niet gedaan hebt. Ik weet niet wat ik je anders kan adviseren, dan over je angst heen te stappen en toch face to face te vertellen en laten blijken wat je voelt.

Doe het anders gewoon voor mijn humeur. Ik kan er heel slecht tegen als leuke meisjes leuke jongens mislopen door stomme redenen. Dan ga ik sjacherijnen. :P ;)
pi_107239878
Ik heb het niet face to face gedaan, maar de boodschap is overgebracht
  woensdag 25 januari 2012 @ 23:37:10 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107241549
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:42 schreef deesje92 het volgende:
Naar mijn idee ging hij er vol enthousiasme in, wat mij deed geloven dat hij mij echt leuk vond.

En toen kwam hij opeens met een verhaal dat ie de afstand lastig vond.

Mijns inziens geen goed teken.

Ik vond dat vreemd, ik dacht: je gaat er zo voor, doet zoveel moeite, zoveel initiatief, waardoor ik de indruk krijg dat je zo verliefd bent... Want mijn ervaring is dat je pas zoveel moeite doet áls je echt verliefd bent. En dan kom je nu opeens tot de conclusie dat de afstand lastig is? Toch niet zo verliefd, dus?

Waarom dan al die moeite? En waarom daarna ook nog al die moeite?

:S
Damn, wat een zeikstraal ben jij. JUIST als je verliefd bent is afstand kut, omdat je niets liever wil dan bij elkaar zijn.

Ik denk dat JIJ gewoon niet zo verliefd was.

En nu de rest lezen.
Resistance is futile.
  woensdag 25 januari 2012 @ 23:42:44 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107241862
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:48 schreef deesje92 het volgende:
Open zijn :) En zeggen dat ik nog aan m denk, dat ik vind dat hij er echt voor is gegaan en dat ik meer inzet had moeten tonen qua openheid.
Goed zo. Excuse mijn eerdere post, je hebt inmiddels het licht gezien.
Resistance is futile.
pi_107244714
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:05 schreef deesje92 het volgende:
Goed van je, probeer vooral lol te hebben, en je niet onzeker te voelen in een relatie. Alsof je ben en jerries eet en alles op moet omdat het veel te lekker is om ook maar 1 druppel weg te gooien. Alles eruit halen wat erin zit. Zoals drijfhout al zei, anders krijg je spijt.

Jammer dat ik hier zelf nou zo hard in faal...
pi_107247071
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:05 schreef deesje92 het volgende:
Je hebt een kaart gestuurd waarin staat dat je spijt hebt? 8)7

(Ts: ga nou niet fout op fout stapelen en word eens helder naar je ex. Hij verdient het en jij moet dat echt gaan leren)

[ Bericht 1% gewijzigd door Wanderingwhy op 26-01-2012 11:44:24 ]
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_107253413
Ik heb de boodschap digitaal overgebracht, is dat zo verkeerd dan?
pi_107253618
"De toon, de muziek en de instrumenten..."

Waarmee gezegd dat bij digitaal o.a. de toon, de kleur, zeg maar de nuance ontbreekt. Het is al vanwege het ene misverstand en dan weer het andere uitgegaan toch? ;)

Zorg er dan nu voor dat er geen misverstanden meer kunnen ontstaan. Wat hier al eerder gezegd is; face to face doen dit. Succes! :)
Strek je eens uit !
pi_107254076
Ja je hebt wel gelijk.. :)
pi_107262222
Ik heb mijn spijt als het ware betuigd in mn bericht naar hem... Dat ik begrijp dat ik meer inzet had moeten tonen etc. Beetje een mededeling lijkt het nu.

Maar als ik eerlijk ben wil ik hem gewoon terug en ervoor vechten!

Moet ik die boodschap zo letterlijk overbrengen?

Of beter eerst maar even afwachten of ik antwoord krijg?
pi_107262410
Bel hem. Serieus, hoor elkaars' stem maar ;)

(nu stop ik, ga anders nog een traantje wegpinken....wel vertellen hoe het gegaan is! )
Strek je eens uit !
pi_107310423
Even nog een update:

eigenlijk heel kort; ik heb niks van hem gehoord :(

@Wanderingwhy: ik heb niet gebeld nog, maar eigenlijk denk ik dat dit nu niet zoveel zin heeft?
Als hij er echt op had zitten wachten had ie toch wel een berichtje teruggestuurd...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 januari 2012 @ 21:54:02 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107311249
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:48 schreef deesje92 het volgende:
Maar ik baal echt heel erg, dus god straft in die zin meteen :S ;)
Awww gossie.
pi_107311386
Ja... eigen schuld dikke bult dus...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 januari 2012 @ 21:57:55 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107311464
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:56 schreef deesje92 het volgende:
Ja... eigen schuld dikke bult dus...
Ik zou toch nog maar eens proberen te bellen als ik jou was en hem vertellen wat je hier zegt :)
pi_107311792
Ieeeuww... haha. Dat vind ik doodeng, en ik wil geen stalker worden ook. Maar misschien is het wel beter idd ;)
pi_107311976
-edit-
Children of the night. What music they make.
pi_107312109
Gewoon bellen. Laat je wat meer goodwill zien dat met een laagdrempelig berichtje. Bovendien, dan heb je uitsluitsel. Als hij je afwijst kan je dit gewoon afsluiten.

Hoef je niet de komende weken jezelf af te vragen of je misschien toch meer dan een berichtje -waaruit hij mss niet eens kan halen dat je m terug wilt- had moeten sturen.
pi_107312473
@dehovenier: edit?
pi_107313075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zou toch nog maar eens proberen te bellen als ik jou was en hem vertellen wat je hier zegt :)
Wel doen dit :Y

(zit nou niet dezelfde fout te maken, ga niet voor hem denken, knok maar eens voor hem, enne...wel doen dit weekend! ;) )
Strek je eens uit !
pi_107313316
ja...... ;)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:40:18 #78
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_107315495
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:23 schreef deesje92 het volgende:
Ik heb mijn spijt als het ware betuigd in mn bericht naar hem... Dat ik begrijp dat ik meer inzet had moeten tonen etc. Beetje een mededeling lijkt het nu.

Maar als ik eerlijk ben wil ik hem gewoon terug en ervoor vechten!

Moet ik die boodschap zo letterlijk overbrengen?

Of beter eerst maar even afwachten of ik antwoord krijg?
Dat tweede is een heel ander bericht dan de eerste.

Natuurlijk is geen antwoord van zijn kant niet het allergunstigste teken.
Maar als dat eerste de toon/inhoud van je bericht weergeeft, kan het ook gewoon lastig voor hem zijn om een antwoord te formuleren. Dat ie als het ware alleen maar kan denken: "Tjsa..."
("Jaha, en nou....?")

Dat telefoontje is nu natuurlijk best hoogdrempelig geworden, maar absoluut de allerbeste manier om nog te bereiken wat je wil bereiken. Ja, brrr, doodeng ja, love sucks!

Maar ik denk dat als je dat telefoontje wel durft te plegen, en als je wel durft te zeggen wat je eigenlijk wil, dat je zelfs bij een negatieve reactie van hem verschrikkelijk trots op jezelf gaat zijn. Dit is een betere gelegenheid dan ooit om een overwinning op jezelf te halen. ;) Als je er goed over nadenkt heb je niks te verliezen, en een hoop te winnen.

You go! ^O^
  zaterdag 28 januari 2012 @ 09:31:08 #79
365231 Fera
Fire & Blood
pi_107321305
Ik zou hem gewoon bellen, zo'n berichtje kan altijd heel vlak overkomen. Er spreekt vaak weinig gevoel uit. Zoals iemand al eerder zei, digitaal heeft toon noch kleur. Vaak komt het nogal 'bot' over.

En face it TS, wat heb je te verliezen als je hem belt? Hij is toch al je ex...
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_107323915
Ja, dat weet ik..
pi_107323995
Je weet het niet... Ik denk dat er wel iets veranderd is in zijn denkwijze als hij spontaan anders doet... Wel handig om daar achter te komen, want dat is niet die 2 uur reizen, want dat had hij eerst ook al.
Rustig aan.
pi_107324098
@ kingtoppie: hoe bedoel je pcies, met dat hij nu spontaan anders doet? Ik snap je post niet helemaal, maar jij denkt dat ik het niet zeker kan weten dat hij mijn ex is?
pi_107324142
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:07 schreef deesje92 het volgende:
@ kingtoppie: hoe bedoel je pcies, met dat hij nu spontaan anders doet? Ik snap je post niet helemaal, maar jij denkt dat ik het niet zeker kan weten dat hij mijn ex is?
Sorry ik ben onduidelijk af en toe.. Ik zou wat beter mijn best moeten doen om wat begrijpelijker te schrijven..

Je weet niet wat er gebeurt is, waarom hij opeens een probleem maakt van de reistijd terwijl hij dat eerst niet deed.

Je zou erachter moeten komen waarom dat opeens een probleem geworden is...
Maar het klinkt als een excuus om de relatie te beëindigen.
Rustig aan.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:13:15 #84
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_107324248
Bel hem gewoon op, of ga langs bij hem en vertel hem gewoon eerlijk wat je voelt.
Vertel hem dat je hem mist en het graag toch nog zou willen proberen.
pi_107324377
@ kingtoppie: zo vatte ik het ook op...

Maar op zijn woorden afgaande was het meer dat hij het in de praktijk ontdekte en best lastig vond, maar dat het gewoon erbij hoorde en dat hij het accepteerde en ervoor ging, ondanks dat ie het soms lastig vond.

En daarna is ie nog vrolijk door blijven gaan met heel erg veel initiatief nemen, waar ie op een gegeven moment meer over "klaagde" was het gebrek aan input/het echt openstellen van mijn kant.
pi_107324402
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:18 schreef deesje92 het volgende:
@ kingtoppie: zo vatte ik het ook op...

Maar op zijn woorden afgaande was het meer dat hij het in de praktijk ontdekte en best lastig vond, maar dat het gewoon erbij hoorde en dat hij het accepteerde en ervoor ging, ondanks dat ie het soms lastig vond.

En daarna is ie nog vrolijk door blijven gaan met heel erg veel initiatief nemen, waar ie op een gegeven moment meer over "klaagde" was het gebrek aan input/het echt openstellen van mijn kant.
Toen hij het al uit gemaakt had?
Rustig aan.
pi_107324417
Nee haha, toen het nog aan was.
pi_107324632
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:20 schreef deesje92 het volgende:
Nee haha, toen het nog aan was.
Nouja hij is de enige die het antwoord weet.

Mooi bouwjaar wel trouwens, 92 ^O^
Rustig aan.
pi_107325844
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nouja hij is de enige die het antwoord weet.

Mooi bouwjaar wel trouwens, 92 ^O^
Hou eens op met flirten kingtoppie en screw het niet op hier door, niet gehinderd door enige kennis over dit draadje, ts weer een of andere ongefundeerde angst aan te praten ;)

Ts moet haar vriendje bellen! :D
Strek je eens uit !
pi_107326946
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:11 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Hou eens op met flirten kingtoppie en screw het niet op hier door, niet gehinderd door enige kennis over dit draadje, ts weer een of andere ongefundeerde angst aan te praten ;)

Ts moet haar vriendje bellen! :D
Dat zeg ik :P
Rustig aan.
pi_107328458
Hoelang is het nu uit dan? Daar ven ik nu wel benieuwd naar.
pi_107354175
Laatste update: we hebben gebeld...

Hij zei dat het voor hem eigenlijk gewoon zo is dat het in het begin goed ging en klikte en dat die klik gaandeweg minder werd en het uiteindelijk niet meer werkte. En dat ie er nu ook geen heil meer in ziet om het nog een xtje te proberen.

Hij klonk even nuchter en nonchalant als toen 'ie de relatie beeïndigde. Terwijl ie tijdens de relatie zo hard z'n best heeft gedaan tot het einde (qua initiatief nemen, inzet tonen) en ook vaak genoeg z'n frustraties over mijn passiviteit/geslotenheid op emotionele toon uitte.

Ik vind het gek dat je zo hard je best doet om iets te laten werken en dan opeens van het ene op andere moment denkt: "jammer, helaas!". En dan schijnbaar meteen niet meer emotioneel betrokken bent. En er ook geen zin meer in hebt om er nog wat dieper over te praten.

Maargoed, de conclusie van zijn kant is in ieder geval duidelijk! Hij heeft dr geen zin meer in... En ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet zo verdrietig ben hierover, ik weet niet zo goed waarom...

Bedankt iig allemaal voor de reacties etc!
pi_107356700
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 11:53 schreef deesje92 het volgende:
Ik vind het gek dat je zo hard je best doet om iets te laten werken en dan opeens van het ene op andere moment denkt: "jammer, helaas!". En dan schijnbaar meteen niet meer emotioneel betrokken bent. En er ook geen zin meer in hebt om er nog wat dieper over te praten.
Dat komt omdat hij even te ver is gegaan met zijn best doen, hij is doorgegaan terwijl hij het gevoel eigenlijk al miste, en dan kun je het inderdaad makkelijk loslaten.

quote:
En ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet zo verdrietig ben hierover, ik weet niet zo goed waarom...
Omdat je het iig geprobeerd hebt!

Maar jammer, op naar de volgende, een wijze les rijker? :)
pi_107356809
quote:
Het is ook niet van het ene op het andere moment; zoals je zelf in je allereerste post al aangaf. Je koos er alleen voor er niets tegen te doen... en ja, dan houdt het op een gegeven moment gewoon op.

Ofwel: leer ervan. Volgende keer beter.
  zondag 29 januari 2012 @ 15:00:55 #95
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_107362433
Goed gedaan Deesje! Ik denk dat dat goeie gevoel ervan komt dat je trots op jezelf mag zijn dat je het gedaan hebt, nu hoef je niet meer te twijfelen over "wat als...".

En ja, dat is best gek of apart van zijn kant dan, dat die beslissing zo plots en radicaal kwam. Maar een breakup komt eigenlijk bijna altijd onverwacht.

Ik vind het in ieder geval mega-stoer dat je dit topic niet alleen geopend hebt, maar er ook iets mee gedaan hebt. Wees ontzettend trots op jezelf, ik had het niet achter je gezocht na die OP.

Stoer wijf! 8-)
pi_107362898
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:00 schreef drijfhout het volgende:
Goed gedaan Deesje! Ik denk dat dat goeie gevoel ervan komt dat je trots op jezelf mag zijn dat je het gedaan hebt, nu hoef je niet meer te twijfelen over "wat als...".

En ja, dat is best gek of apart van zijn kant dan, dat die beslissing zo plots en radicaal kwam. Maar een breakup komt eigenlijk bijna altijd onverwacht.

Ik vind het in ieder geval mega-stoer dat je dit topic niet alleen geopend hebt, maar er ook iets mee gedaan hebt. Wees ontzettend trots op jezelf, ik had het niet achter je gezocht na die OP.

Stoer wijf! 8-)
:Y
Strek je eens uit !
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 januari 2012 @ 15:11:42 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107363021
quote:
Laatste update: we hebben gebeld...

Hij zei dat het voor hem eigenlijk gewoon zo is dat het in het begin goed ging en klikte en dat die klik gaandeweg minder werd en het uiteindelijk niet meer werkte. En dat ie er nu ook geen heil meer in ziet om het nog een xtje te proberen.

Hij klonk even nuchter en nonchalant als toen 'ie de relatie beeïndigde. Terwijl ie tijdens de relatie zo hard z'n best heeft gedaan tot het einde (qua initiatief nemen, inzet tonen) en ook vaak genoeg z'n frustraties over mijn passiviteit/geslotenheid op emotionele toon uitte.

Maargoed, de conclusie van zijn kant is in ieder geval duidelijk! Hij heeft dr geen zin meer in... En ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet zo verdrietig ben hierover, ik weet niet zo goed waarom...

Bedankt iig allemaal voor de reacties etc!
Nou, het kan maar duidelijk zijn :)
Dapper dat je het gedaan hebt.
pi_107365434
TS, ik kan je adviseren om in je aankomende relaties wat meer te praten met je partner.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')