SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.
De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).
Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Even in een notendop wat jeans-informatie.
Projecten per 28-11-2011!
Ali_Ilegali - Edwin ED-67, Samurai S5000GX-K Wind, Momotaro X N&F, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz
Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX
BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill, Nudie Even Steven Dry Grey,
Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated
Bobr - ALD Prescott Broken Twill
Bokkepoot - Nudie Masa , ALD Prescott Broken Twill, Samurai S5000GX-M Water, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge.
Bokkepoots Broertje - Nudie Thin finn Dry Black Coated , Nudie Straight Sven Dry Black Selvage
Bokkepoots Broer - Levi 501 STF Indigo, Artist Denim
Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.
Cpt. - A.P.C. New Standard
DeGrote - Denham Skin VJS
don-diablo - Momotaro 0201, Nudie Average Joe Dry Red Selvage
DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's!
Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.
Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.
M1stral - Momotaro 0201, 0701 en G007, Naked & Famous Japan Heritage.
Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.
Nezhi - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.
Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated
SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.
Sinji - Samurai 710xx
T_Fluff - Edwin Nashville, ALD Frontier en Artist Denim
ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage
Zwartemarktplaats: Denhram Grade Virgin Regular, Nudie Jeans Slim Jim Dry Organic Ecru Embo, Cheap Monday premium tight selvedge , Cheap Monday Autobahn Straight Selvedge, H&M Sliq Unwashed, Levis 504.
• Denim archive
• Denim care by indigofan
• Denim terminology by styleforum
• Getting the vintage look
• Superdenim encyclopedia by superfuture
• The denim design lab kit
• What is the difference between a $5 and a $500 pair of denim jeans?
Jean and Top Designers."Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
Haha, niet dat moet niet. Dat kun je ook wel mooi stacken.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:57 schreef ChicaChula het volgende:
Oke ik heb waarschijnlijk een hele domme vraag.. Maar ik wil dus eigenlijk die broek van Railcar.. maarrrr... Moet dat perse aan de onderkant zo? http://www.railcarfinegoo(...)ductCode=RWJVIPER004
want daar hou ik niet van..
En welke andere merken hebben ook voor vrouwen mooie?
Gast...quote:Als je dan toch bezig bent Smurf, vertel haar dan direct hoe een bartack eruit ziet. Waar je eventuele hidden selvage kan vinden en welke stijltjes er dan mogelijk zijn. Heb ik het al gehad over half en full lined backpockets enzo?
En wel stackfades laten zien, maar niet de roping benoemen. Ik dacht dat ik je wel beter geleerd had.
Peak-a-boo selvedge is dat er aan de binnenkant van de (coin)pocket gebruik gemaakt is van selvage die slechts zichtbaar is door een heel klein uitstekend stukje.quote:
okee...dan: wat is selvage/selvedge?quote:Op maandag 23 januari 2012 20:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Gast...![]()
[..]
Peak-a-boo selvedge is dat er aan de binnenkant van de (coin)pocket gebruik gemaakt is van selvage die slechts zichtbaar is door een heel klein uitstekend stukje.
oh..zo'n dubbel gestikt puntje van de binnenkant van de zak??quote:Op maandag 23 januari 2012 20:31 schreef M1stral het volgende:
Selvage duid op een kenmerk van selvage fabric, Het is het uiteindel van de fabric, die in tegenstelling tot een normale naad, een stevigere verbinding bied. Het is een zogenaamd vintage detail en vaak te vinden op hogere kwaliteit jeans.
quote:Op maandag 23 januari 2012 20:28 schreef nosmo_king het volgende:
[..]
okee...dan: wat is selvage/selvedge?
Bartak is dat kruisje bij je backpockets van je nudiequote:Op maandag 23 januari 2012 20:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Gast...![]()
[..]
Peak-a-boo selvedge is dat er aan de binnenkant van de (coin)pocket gebruik gemaakt is van selvage die slechts zichtbaar is door een heel klein uitstekend stukje.
En?quote:Op maandag 23 januari 2012 20:34 schreef nosmo_king het volgende:
en..gelijk gecheckt of ik dat ook heb..
ja, niet alleen aan de onderkant van de pijp, maar ook langs de naden van de binnenzijdes van de zakkenquote:
Wat voor broekje?quote:Op maandag 23 januari 2012 20:46 schreef nosmo_king het volgende:
[..]
ja, niet alleen aan de onderkant van de pijp, maar ook langs de naden van de binnenzijdes van de zakken
Bedankt voor de tip! Er staan een paar hele mooie broekenquote:Op maandag 23 januari 2012 20:14 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Misschien kunnen de dames ook dit inlezen
http://supertalk.superfut(...)59269-raw-for-women/
Uhm... als jullie toch zo lekker bezig zijn en het niet erg vinden vertel de rest dan ook maarquote:Op maandag 23 januari 2012 19:49 schreef M1stral het volgende:
Als je dan toch bezig bent Smurf, vertel haar dan direct hoe een bartack eruit ziet. Waar je eventuele hidden selvage kan vinden en welke stijltjes er dan mogelijk zijn. Heb ik het al gehad over half en full lined backpockets enzo?
En wel stackfades laten zien, maar niet de roping benoemen. Ik dacht dat ik je wel beter geleerd had.
Acne heeft wel raw dry's. Maar deze ziet er normaal wasbaar uitquote:Op maandag 23 januari 2012 21:45 schreef ChicaChula het volgende:
Zijn die jeans van Acne ook allemaal raw dry nog wat hahaha
ik vind deze mooi namelijk http://www.forwardforward(...)e=ACNE-WJ61&d=Womens
quote:Op maandag 23 januari 2012 21:47 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Acne heeft wel raw dry's. Maar deze ziet er normaal wasbaar uit
Kijk hier heb ik meer aan, met die superfuture denim encyclopedia kom ik een heel eind denk ik. En anders kom ik wel weer vragenquote:Op maandag 23 januari 2012 21:44 schreef M1stral het volgende:
Shit man, moet ik nu echt weer een boekje open gaan doen over denim?
Ik weet wat beters, lees je in in bijvoorbeeld de Superfuture Denim Encyclopedia, staat vast wel in de OP. Demim terminology door Style Forum is ook wel leuk en staat volgens mij voor een gedeelte in de spoilertags in de OP.
Bij vragen, stel ze gerust. Het is echt too much om zo even op een papiertje te zetten.
Of PM me, zal mijn vriendin leuk vinden
Als ik het plaatje zo zie ziet het er niet raw uit...Daar basseer ik het opquote:Op maandag 23 januari 2012 21:49 schreef ChicaChula het volgende:
PRODUCT DETAILS
98% cotton 2% elastan
Made in Albania
Our Style # ACNE-WJ61
Manufacturer # Kex Power
dit staat er alleen maar bij..
[..]
Nog meer leesvoerquote:Op maandag 23 januari 2012 21:56 schreef Ditty het volgende:
[..]
Kijk hier heb ik meer aan, met die superfuture denim encyclopedia kom ik een heel eind denk ik. En anders kom ik wel weer vragen
Haha, niet van mij hoor. Is het een Momotaro?quote:Op maandag 23 januari 2012 20:33 schreef M1stral het volgende:
Dat Nezhi, is een uitzonderlijk goede foto
Nee.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:03 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Haha, niet van mij hoor. Is het een Momotaro?
Inseam is 34 geloof ik..Qua bleed moet je One_conundrum evem vragen..quote:Op maandag 23 januari 2012 22:04 schreef Gaijin het volgende:
Heeft A.P.C. eigenlijk last van denim bleed? Ben een beetje aan het kijken voor een APCtje, hoewel ik op dit moment er niet genoeg geld voor heb (vakanties boeken enzo). Maar toch:
Ik heb gelezen dat je bij een New Standard 1 moet downsizen voor een straight fit, 2 voor slim en 3 voor skinny. Klopt dit een beetje? En hoe zit dat met de petit standard? En hoe lang is de inseam van beiden bij een maat van 29? Ik meende ergens te lezen dat ze allemaal 36 zijn, maar dit wil ik toch zeker weten. Bvd enzo
Jij bent de droomvrouw voor iedereen hier, dat snap je wel he?quote:Op maandag 23 januari 2012 21:56 schreef Ditty het volgende:
[..]
Kijk hier heb ik meer aan, met die superfuture denim encyclopedia kom ik een heel eind denk ik. En anders kom ik wel weer vragen
Volgens mij variëren ze van 34 tot 36, afhankelijk van de waistmaat.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:38 schreef M1stral het volgende:
Volgens mij zijn inseams van APC niet standaard één lengte.
Zo slecht overigens... Alsof "dikke" mensen altijd lang zijn en "dunne" mensen altijd kort. Hoe bedoel je, kort door de bocht?quote:Op maandag 23 januari 2012 22:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Volgens mij variëren ze van 34 tot 36, afhankelijk van de waistmaat.
Ik zie geen probleem?quote:Op maandag 23 januari 2012 22:38 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Jij bent de droomvrouw voor iedereen hier, dat snap je wel he?
Inderdaad inseams van minimaal 39 inch moeten gewoon de standaard wordenquote:Op maandag 23 januari 2012 22:43 schreef M1stral het volgende:
[..]
Zo slecht overigens... Alsof "dikke" mensen altijd lang zijn en "dunne" mensen altijd kort. Hoe bedoel je, kort door de bocht?
Jep. Die Jappen snappen tenminste hoe het hoort, gewoon een dikke 39" inseam, terwijl de gemiddelde Japanner maar 1,70 is ofzo.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:43 schreef M1stral het volgende:
[..]
Zo slecht overigens... Alsof "dikke" mensen altijd lang zijn en "dunne" mensen altijd kort. Hoe bedoel je, kort door de bocht?
quote:Op maandag 23 januari 2012 22:38 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Jij bent de droomvrouw voor iedereen hier, dat snap je wel he?
Die zijn ook handig, net gevonden wat de bartack nou isquote:
Waarom denk je dat APC zo snel fade? Wat er niet op komt, hoeft er ook niet van afquote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:23 schreef Atta-boy het volgende:
Topic gaat hard zeg.
Voor degene die vroeg of apc bleeden: heb nog nooit last van bleed gehad met zowel m'n ps als m'n ns
At your servicequote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:34 schreef M1stral het volgende:
[..]
Waarom denk je dat APC zo snel fade? Wat er niet op komt, hoeft er ook niet van af
Bokkie, kan jij mij nog even een "dienst" verlenen?
Wat een leluk dingquote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:41 schreef M1stral het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil hem, ik wil hem, ik wil hem!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
Gelukkig duren die creases bij jouw wel even.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:48 schreef M1stral het volgende:
Ja, met pink selvage. Anders kan je net zo goed die Grand Indigo kopen. Fabric is ook anders he. Long staple zim cotton en de dye die gebruikt word voor Vintage Label. Dus nog meer contrast dan Grand Indigo, voor zover dat al mogelijk was.
Wel sanforized en tot 34,5" lengte... Dat is minder voor de langeren onder ons. Anderzijds, geen krimp en wel starch. Instant creases!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |