Slechte investering. Koop er dan liever een van een half jaartje of jaartje oud.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Misschien eens een auto nieuw kopen?
I resent that...quote:Op maandag 23 januari 2012 12:21 schreef antfukker het volgende:
Misschien eens bij jezelf gaan denken dat het aan jou kan liggen?
Daar kwamen wij nu ook achter. Dat is eigenlijk toch ook raar. Zo'n lampje zou best eens preventatief mogen werken. Nu geeft het de melding: "Gefeliciteerd, u mag eens flink de portemonnee trekken!"quote:Op maandag 23 januari 2012 12:23 schreef Hyman het volgende:
sowieso als het lampje brandt is het al veel te laat.
Één advies... verkopen! Nog liever vandaag, dan morgen!quote:Op maandag 23 januari 2012 12:23 schreef imanidiot het volgende:
Ik voel je ts ik voel je. normaal zou ik namelijk een topic maken.
Maar mijn auto doet braaf ik geef hem zijn maandelijkse olie en hoop en klop wekelijks af.
Hij heeft me wel ondertussen 5 maandloontjes gekost.
Vaak brand dat lampje ook voor Jan Lul en moeten ze hem weer resetten. Bij VAG groep tenminste.. weet niet of dat bij Toyota ook voorkomt.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:23 schreef Hyman het volgende:
sowieso als het lampje brandt is het al veel te laat.
Sorry.... ik hou er niet van om met ziektes te wensen.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:14 schreef Vervloektesloddervos het volgende:
[..]
Vet zieke gangsta-lines.
quote:Op maandag 23 januari 2012 12:07 schreef jack4ya het volgende:
Nu liep gister van onze 'uiterst betrouwbaar merk' Corolla de motor in de soep.
Olielampje gebranden, voordat we veilig konden stoppen, was het al gedaan...
En er lag geen olie in je garage / op je parkeerplek of waar die dan ook staat 's nachts?quote:Op maandag 23 januari 2012 12:19 schreef jack4ya het volgende:
Auto's worden keurig onderhouden. 2 weken geleden zelf nog alles nagelopen, olie was op peil (!)
Zucht....quote:Op maandag 23 januari 2012 12:28 schreef Twiitch het volgende:
Investeer in een fatsoenlijke auto i.p.v. een afgeragde bak van 1000 Euro?
Ik moest lachen om deze a-technische postquote:Op maandag 23 januari 2012 12:25 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Daar kwamen wij nu ook achter. Dat is eigenlijk toch ook raar. Zo'n lampje zou best eens preventatief mogen werken. Nu geeft het de melding: "Gefeliciteerd, u mag eens flink de portemonnee trekken!"![]()
Bedankt voor het compliment...quote:Op maandag 23 januari 2012 12:29 schreef Sant. het volgende:
[..]
[..]
En er lag geen olie in je garage / op je parkeerplek of waar die dan ook staat 's nachts?
En je hoorde ook niks aan de auto als die stationair liep of met optrekken? Schokken ofzo?
-edit: TS is vrouw. antwoord overbodig.
Wel kut trouwens
En knap ook, een Toyota in de soep rijden, dat hoor je niet vaak.
Hoe lang heb je doorgereden toen het lampje ging branden?quote:Op maandag 23 januari 2012 12:31 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Geen olie niets! Zeer recentelijk nog op peil. Stationair prima, echt serieus... allemaal feilloos. (Deze vrouw weet door schade en schande een heel klein beetje hoe motors/auto's werken. Dus helemaal overbodig is de vraag niet.)
quote:Op maandag 23 januari 2012 12:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe lang heb je doorgereden toen het lampje ging branden?
Lezen is moeilijk he...quote:Op maandag 23 januari 2012 12:07 schreef jack4ya het volgende:
Olielampje gebranden, voordat we veilig konden stoppen, was het al gedaan...
Voor jou blijkbaar wel. Daar staat toch niets over hoelang er door is gereden. Lees het nou nog eensquote:
Het 'voordat we veilig konden stoppen' impliceert dat er zo snel mogelijk gereageerd is, en dan neem ik aan dat er geen uur is doorgereden. En ga jezelf slaanquote:Op maandag 23 januari 2012 12:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Voor jou blijkbaar wel. Daar staat toch niets over hoelang er door is gereden. Lees het nou nog eens
Ons 'geluk' kennende is daar binnen een jaar ook iets mee.quote:
quote:Op maandag 23 januari 2012 12:41 schreef StM het volgende:
Vrij trappen en gelijk motor uitDan rol je gewoon door en kan je veilig naar de kant. In het geval van dat lampje en acute lekkage heb je niet veel meer dan seconden om te redden wat er te redden is.
Neem dan een Mercedes met zo'n hoefijzer op de grill. Dat brengt geluk.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:41 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ons 'geluk' kennende is daar binnen een jaar ook iets mee.
Misschien moet ik gewoon gaan weer gaan motorrijden...
*Proest*quote:Op maandag 23 januari 2012 12:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Neem dan een Mercedes met zo'n hoefijzer op de grill. Dat brengt geluk.
Sowieso Auto's onder de 15 000 Euro kopenquote:Op maandag 23 januari 2012 12:29 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Zucht....
Een Corolla IS normaal gesproken een fatsoenlijk auto, en al helemaal niet afgeragd, en zet er maar een nulletje achter. Die dingen kosten (2 jaar terug iig) echt geen 1000,-.
Golf 2quote:Op maandag 23 januari 2012 12:55 schreef Redskillz het volgende:
Koop gewoon een oud golf 2 van 20 jaar oud, doet die het niet meer breng je hem naar de sloop. Koop je een nieuwe voor 600 euro.
Heb je gelijk aan. Dat deden we dan ook. Echtquote:Op maandag 23 januari 2012 12:49 schreef HenkXL het volgende:
Periodiek onderhoud uitvoeren is belangrijk bij een dergelijke auto, om de zoveel tijd ( maand ) vloeistoffen, slijtages etc. controleren. Vervolgens op de juiste wijze handelen, koppakking hier distributieriemmetje hier etc.![]()
En dan je stuurslot erop...quote:Op maandag 23 januari 2012 12:41 schreef StM het volgende:
Vrij trappen en gelijk motor uitDan rol je gewoon door en kan je veilig naar de kant. In het geval van dat lampje en acute lekkage heb je niet veel meer dan seconden om te redden wat er te redden is.
Nee hoor... Oudere auto's zijn me prima...quote:Op maandag 23 januari 2012 13:09 schreef Redskillz het volgende:
Omdat een auto nieuwer dan 2000 zo betrouwbaar is. please.
Je vriendin of vriend? bij een vrouw kan ik al deze auto ellende wel serieus nemen.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:05 schreef jack4ya het volgende:
Vriendlief rijd er in... Ik denk iets van 140K.
quote:Op maandag 23 januari 2012 13:17 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Je vriendin of vriend? bij een vrouw kan ik al deze auto ellende wel serieus nemen.
Of is je vriend hommo?
Als je vaak bij de garage wil staan wel ja.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:41 schreef Wrick het volgende:
Daarom koopt men Land Rover of Range Rover
quote:Op maandag 23 januari 2012 12:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maaruh... Toyota motor in de soep.... dat is knap.
Euh?quote:Op maandag 23 januari 2012 13:17 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Je vriendin of vriend? bij een vrouw kan ik al deze auto ellende wel serieus nemen.
Of is je vriend hommo?
nou dat toyota's moeilijk tot niet te slopen zijn en jullie het toch voor elkaar krijgenquote:Op maandag 23 januari 2012 13:21 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Euh?
Ik = vrouw, mijn vriend = man
Maar dan nog... wtf heeft het met elkaar te maken?
Ja... dit...quote:Op maandag 23 januari 2012 13:24 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
nou dat toyota's moeilijk tot niet te slopen zijn en jullie het toch voor elkaar krijgen
Is het OV meschien iets voor jullie?quote:Op maandag 23 januari 2012 13:31 schreef jack4ya het volgende:
Tja... ik postte al jaar of wat terug al dat we kampioenen in autopech zijn.
Zal het eens opsnorren.
Dan gaat dat ook nog (vaker) kapot.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:32 schreef De_Dakgoot het volgende:
Is het OV meschien iets voor jullie?
Als de auto in twee weken alle olie heeft opgesnoept bij normaal rijgebruik, dan is er meer aan de hand geweest. Je zou de auto eens moeten laten uitlezen bij een onafhankelijke garage (kost je iets van 20 a 30 euro). Is er wel de goede olie gebruikt? En hoe op peil was op peil? Onderste streepje of toch boven het midden?quote:Op maandag 23 januari 2012 12:19 schreef jack4ya het volgende:
Auto's worden keurig onderhouden. 2 weken geleden zelf nog alles nagelopen, olie was op peil (!) etc. Dit is echt geen 'achterstallig onderhoud'.
Naja... de APK van donderdag die hoeft niet meer...
Als het olielampje brand wil dat niet zeggen dat je olie op is.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:36 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Als de auto in twee weken alle olie heeft opgesnoept bij normaal rijgebruik, dan is er meer aan de hand geweest. Je zou de auto eens moeten laten uitlezen bij een onafhankelijke garage (kost je iets van 20 a 30 euro). Is er wel de goede olie gebruikt? En hoe op peil was op peil? Onderste streepje of toch boven het midden?
Als in de factuur staat dat de auto geen klachten had en dat de olie is nagekeken/bijgevuld/vervangen (bij vervangen betaal je ook verwerkingskosten) en jij kan aantonen dat de auto een normaal rijgebruik heeft gehad, dan zou ik het onderhoudsbedrijf aansprakelijk stellen.
Mijn Starlet had ook wel eens dat het olielampje brandde en dan was je 5 kilometer verder nog op tijd om de olie bij te vullen. Het is niet zo dat ineens alle olie vervliegt en de cilinders zonder zitten. Wel wordt altijd aangeraden om zo snel mogelijk er iets aan te doen, omdat geen of te weinig olie onherstelbare schade kan opleveren aan alle bewegende onderdelen.
I stand corrected.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als het olielampje brand wil dat niet zeggen dat je olie op is.
Dat lampje vertelt je dat de meting van je oliedruk niet de gewenste waarde geeft. 2 Voor de hand liggende mogelijke oorzaken:
1. Je oliedruk is te laag. Dat komt door te weinig olie, een brakke oliepomp of een lek in je systeem.
2. Je druksensor is rot.
Niet doorrijden.
Was dacht ik het allerlaatste model (16v gxi). Reed met gemak 160. Kreeg er nog een behoorlijke inruil prijs op ook nog na 4 jaar.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die oude Starletjes btw... niet stuk te krijgen en nog rap ook!
Met benzine motor heb je er ellende aan. hoewel de blok kan wel heel lang mee.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je vaak bij de garage wil staan wel ja.
Engelse rommel.
Lul niet. Sommige dingen zijn gewoon domme pech, ik heb zelf ook eens een motor gehad die in elkaar was gedraaid omdat er wat in de Driem was gekomen waardoor de timing van slag was geraakt. Is kut, kost een hoop geld en heeft weinig te maken met wel of niet kunnen rijden, maar meer met onderhoud en domme pech.quote:
Ik zal het doorgeven aan mijn vriend.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:50 schreef Crocodi1e het volgende:
vrouw aan het stur, bloed aan de muur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
we hebben het hier over toyota, geen volvo.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:12 schreef DutchSpike het volgende:
Een Toyota doodmaken?Dat is zoals een Nokia proberen kapot te maken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 januari 2012 22:15 schreef krokdown het volgende:
[..]
we hebben het hier over toyota, geen volvo.VOLVO?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._______________________________x9999
Mensen van klasse rijden Duitse automerken.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:16 schreef Wrick het volgende:
daarom rijden mensen van klasse LandRover of RangeRover
Land Rover=Range Roverquote:Op maandag 23 januari 2012 22:16 schreef Wrick het volgende:
daarom rijden mensen van klasse LandRover of RangeRover
Een volvo 240, 740 of 940 kan dat ook.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:29 schreef Hendroit het volgende:
Koop een fucking mercedes 190 2.5 diesel. Verbruikt ook nog weinig en niet kapot te krijgen 1 miljoen km is geen uitzondering daarmee. Én belastingvrij ook nog.
Of een toyota aygo... Die motoren gaan zelden stuk.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een volvo 240, 740 of 940 kan dat ook.
eindelijk iemand met verstand van auto's.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een volvo 240, 740 of 940 kan dat ook.
tot 50 in de eerste versnellingquote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:22 schreef Zijdenuiltje het volgende:
[..]
Of een toyota aygo... Die motoren gaan zelden stuk.
Dat zeggen ze inderdaad wel vaker van een Toyota...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:22 schreef Zijdenuiltje het volgende:
[..]
Of een toyota aygo... Die motoren gaan zelden stuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |