abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107135428
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:49 schreef HenkXL het volgende:
Periodiek onderhoud uitvoeren is belangrijk bij een dergelijke auto, om de zoveel tijd ( maand ) vloeistoffen, slijtages etc. controleren. Vervolgens op de juiste wijze handelen, koppakking hier distributieriemmetje hier etc. :)
Heb je gelijk aan. Dat deden we dan ook. Echt :Y

Na onze problemen met een fout gemonteerde (garagist!) distributieriem in een Polo (uiteraard in vol ornaat pats boem geknapt = cylinderkop revisie = ouch) wilden we een betrouwbare auto die een ketting had (of non interferentie motor) en dealer onderhouden.
Tadaa... zie daar Corolla #1.
Dat werd 'wegens omstandigheden' een Corolla #2... Ook dealer onderhouden aangekocht. Echter de dealers beginnen (in deze regio?) exorbitante prijzen te rekenen en bleken (veel erger) niet capabel. Dus naar een niet-merk garagist die wel capabel is, die heeft ons meerdere malen echt goed geholpen. Service kan dus prima.
Beetje jammer dat het inmiddels bijna goede kennissen zijn geworden. :')

Maar nogmaals, dit is een bekend probleem (productiefout) bij Toyota (helaas niet bij anderen) en veel motoren zijn onder coulance vervangen. Echter onze motot had toen het euvel niet, en werd daarom niet vervangen. Dat is nu dus helaas ... k*t. Dus ik vraag me af hoe periodiek onderhoud dit had kunnen voorkomen?
  maandag 23 januari 2012 @ 13:03:31 #52
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_107135527
Lullig voor je, gecondo met je auto....

Hoeveel km had hij gelopen?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 23 januari 2012 @ 13:05:22 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_107135573
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:41 schreef StM het volgende:
Vrij trappen en gelijk motor uit ;) Dan rol je gewoon door en kan je veilig naar de kant. In het geval van dat lampje en acute lekkage heb je niet veel meer dan seconden om te redden wat er te redden is.
En dan je stuurslot erop... ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_107135575
Vriendlief rijd er in... Ik denk iets van 140K.
pi_107135650
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

En dan je stuurslot erop... ;)
Ja, sleutel eruit halen is dan ook echt slim. :')
pi_107135695
Omdat een auto nieuwer dan 2000 zo betrouwbaar is. please.
Die met die rooie broek
pi_107135836
quote:
9s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:09 schreef Redskillz het volgende:
Omdat een auto nieuwer dan 2000 zo betrouwbaar is. please.
Nee hoor... Oudere auto's zijn me prima...
Had een prima '94 maar na 3x schade was ik er wederom wel klaar mee.

Geen gedoe met electronica, niet te complex, gewoon werkend.

Ik wil gewoon een auto die betrouwbaar is, goedkoop in aanschaf, goedkoop in onderdelen/onderhoud/bij schade (ja ja), waterdicht, electronisch in orde en geen roest.

Zo veel eisen zijn dat toch niet?

Owja ééntje... zwart of donkergrijs. :D
  maandag 23 januari 2012 @ 13:17:25 #58
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_107135900
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:05 schreef jack4ya het volgende:
Vriendlief rijd er in... Ik denk iets van 140K.
Je vriendin of vriend? bij een vrouw kan ik al deze auto ellende wel serieus nemen.
Of is je vriend hommo?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_107135914
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:17 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Je vriendin of vriend? bij een vrouw kan ik al deze auto ellende wel serieus nemen.
Of is je vriend hommo?
:')
  maandag 23 januari 2012 @ 13:18:55 #60
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_107135928
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:41 schreef Wrick het volgende:
Daarom koopt men Land Rover of Range Rover
Als je vaak bij de garage wil staan wel ja.

Engelse rommel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_107135958
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maaruh... Toyota motor in de soep.... dat is knap. :)
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_107135980
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:17 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Je vriendin of vriend? bij een vrouw kan ik al deze auto ellende wel serieus nemen.
Of is je vriend hommo?
Euh?
Ik = vrouw, mijn vriend = man

Maar dan nog... wtf heeft het met elkaar te maken? :')
pi_107136064
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:21 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Euh?
Ik = vrouw, mijn vriend = man

Maar dan nog... wtf heeft het met elkaar te maken? :')
nou dat toyota's moeilijk tot niet te slopen zijn en jullie het toch voor elkaar krijgen
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  maandag 23 januari 2012 @ 13:27:25 #64
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_107136148
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:24 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

nou dat toyota's moeilijk tot niet te slopen zijn en jullie het toch voor elkaar krijgen
Ja... dit... :')
ofso
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_107136268
Tja... ik postte al jaar of wat terug al dat we kampioenen in autopech zijn.

Zal het eens opsnorren. Wat een ongelooflijke idioten! [inc. pic]

Aan de ene kant wil ik wel eens een lijstje maken van al het gedonder. Aan de andere kant wil ik het echt niet weten.

Gisteren ging het nog wel, vanochtend had ik 'm echt even zitten. Vandaag maar eens afwachten wat we kunnen/moeten doen. Hopelijk valt het mee (zal wel niet) maar anders is het beslissen of we voor herstel gaan, of voor een andere auto.
Dat laatste is lastig want, we beginnen echt wat geld tekort te komen. (Er staat nog verzekerings geld van 2 ongevallen te wachten.) Misschien is het op tijd binnen voordat we deze rekening krijgen.
pi_107136312
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:31 schreef jack4ya het volgende:
Tja... ik postte al jaar of wat terug al dat we kampioenen in autopech zijn.

Zal het eens opsnorren.
Is het OV meschien iets voor jullie?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_107136330
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:32 schreef De_Dakgoot het volgende:
Is het OV meschien iets voor jullie?
Dan gaat dat ook nog (vaker) kapot. :{w.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_107136404
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:19 schreef jack4ya het volgende:
Auto's worden keurig onderhouden. 2 weken geleden zelf nog alles nagelopen, olie was op peil (!) etc. Dit is echt geen 'achterstallig onderhoud'.
Naja... de APK van donderdag die hoeft niet meer... -O-
Als de auto in twee weken alle olie heeft opgesnoept bij normaal rijgebruik, dan is er meer aan de hand geweest. Je zou de auto eens moeten laten uitlezen bij een onafhankelijke garage (kost je iets van 20 a 30 euro). Is er wel de goede olie gebruikt? En hoe op peil was op peil? Onderste streepje of toch boven het midden?

Als in de factuur staat dat de auto geen klachten had en dat de olie is nagekeken/bijgevuld/vervangen (bij vervangen betaal je ook verwerkingskosten) en jij kan aantonen dat de auto een normaal rijgebruik heeft gehad, dan zou ik het onderhoudsbedrijf aansprakelijk stellen.

Mijn Starlet had ook wel eens dat het olielampje brandde en dan was je 5 kilometer verder nog op tijd om de olie bij te vullen. Het is niet zo dat ineens alle olie vervliegt en de cilinders zonder zitten. Wel wordt altijd aangeraden om zo snel mogelijk er iets aan te doen, omdat geen of te weinig olie onherstelbare schade kan opleveren aan alle bewegende onderdelen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_107136433
OV... ja en nee.
Ik rijdt in 15-20m naar werk. Met OV is dat 1,25 uur over letwel 11km (uiterst ongelukkige verbindingen.) Soms fiets ik het al.
Vriendlief rijdt 45m naar werk, heeft de auto nodig (ambulante functie). OV richting zijn werk is meer dan 1,5 uur. (Ook al ongelukkige verbindingen.)

Brommer/motor ga ik maar eens bedenken. Alleen die kou in de winter, ik krijg echt pijn in mijn handen en voeten van koude. (Zwak medisch puntje)
pi_107136839
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:36 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Als de auto in twee weken alle olie heeft opgesnoept bij normaal rijgebruik, dan is er meer aan de hand geweest. Je zou de auto eens moeten laten uitlezen bij een onafhankelijke garage (kost je iets van 20 a 30 euro). Is er wel de goede olie gebruikt? En hoe op peil was op peil? Onderste streepje of toch boven het midden?

Als in de factuur staat dat de auto geen klachten had en dat de olie is nagekeken/bijgevuld/vervangen (bij vervangen betaal je ook verwerkingskosten) en jij kan aantonen dat de auto een normaal rijgebruik heeft gehad, dan zou ik het onderhoudsbedrijf aansprakelijk stellen.

Mijn Starlet had ook wel eens dat het olielampje brandde en dan was je 5 kilometer verder nog op tijd om de olie bij te vullen. Het is niet zo dat ineens alle olie vervliegt en de cilinders zonder zitten. Wel wordt altijd aangeraden om zo snel mogelijk er iets aan te doen, omdat geen of te weinig olie onherstelbare schade kan opleveren aan alle bewegende onderdelen.
Als het olielampje brand wil dat niet zeggen dat je olie op is.

Dat lampje vertelt je dat de meting van je oliedruk niet de gewenste waarde geeft. 2 Voor de hand liggende mogelijke oorzaken:

1. Je oliedruk is te laag. Dat komt door te weinig olie, een brakke oliepomp of een lek in je systeem.
2. Je druksensor is rot.

Niet doorrijden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2012 13:52:42 ]
pi_107136877
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als het olielampje brand wil dat niet zeggen dat je olie op is.

Dat lampje vertelt je dat de meting van je oliedruk niet de gewenste waarde geeft. 2 Voor de hand liggende mogelijke oorzaken:

1. Je oliedruk is te laag. Dat komt door te weinig olie, een brakke oliepomp of een lek in je systeem.
2. Je druksensor is rot.

Niet doorrijden.
I stand corrected.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_107137079
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

I stand corrected.
Die oude Starletjes btw... niet stuk te krijgen en nog rap ook!
pi_107137196
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die oude Starletjes btw... niet stuk te krijgen en nog rap ook!
Was dacht ik het allerlaatste model (16v gxi). Reed met gemak 160. Kreeg er nog een behoorlijke inruil prijs op ook nog na 4 jaar.

Ik was dat van die oliedruk even vergeten. Maar dan nog eigenlijk: als de druk opeens wegvalt, loopt dan meteen alles in de soep? Vind het nog steeds een beetje vreemd verhaal.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_107137551
Als ik zo snel rond Google hebben ze in die motoren te kleine zuigers gebruikt en de ruimte opgevuld met wat grotere veren. (Vanuit de fabriek, was goedkoper)

Ik vrees het ergste voor die motor.. En ik vrees ook dat snel het contact uitzetten al niet eens meer geholpen had.

Geef mij maar mn 15 jaar oude, maar oerdegelijke bak die me in 2 jaar tijd nog nooit heeft laten staan... Over 10 jaar gaat het pas helemaal dikke pret worden met de huidige auto's. Ik voorspel de meest vage en extreem dure storingen in het elektronisch (motor)management.
pi_107137590
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je vaak bij de garage wil staan wel ja.

Engelse rommel.
Met benzine motor heb je er ellende aan. hoewel de blok kan wel heel lang mee.
Bij diesel motor doet veel beter.

Ik heb landrover 88 uit 1973. die loopt op diesel. Heel eenvoudig blok van 39 jaar oud.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')