Wow, 14 jaar met Asperger en niet lezen en schrijven? Dat klinkt als vrij uitzonderlijkquote:Op maandag 23 januari 2012 17:54 schreef Auti het volgende:
Ach, wat geeft het.
Ben vandaag bij de huisarts geweest, bloedonderzoek was in orde afgezien van het feit dat ik een ernstig vitamine D tekort heb. Daar heb ik nu druppels voor en voor de hoge bloeddruk heb ik pilletjes. Ik moet nu ook 6 dagen lang s'ochtends en s'avonds mijn bloeddruk meten en noteren op een formulier en dat volgende week inleveren.
Weet je wat interessant is, ik heb een buurjongen waarvan ik al kon "ruiken" dat het een tistje is. Viel mij gewoon op zonder hem ooit gesproken te hebben. Mijn moeder gaat met zijn moeder om en nu is mij door zijn moeder gevraagd of ik misschien eens contact met hem kan proberen te leggen.
Het is een 14 jarige jongen met Asperger, maar hij kan bijvoorbeeld niet lezen of schrijven (), hij zit ook op een speciale school en werkt met picto's van wat ik begrepen heb.
Ik vind het allemaal interessant en sta er wel voor open om eens langs te gaan en te kijken of ik die jongen ergens mee kan helpen of wat losser kan krijgen want hij praat bijvoorbeeld bijna nooit met zijn moeder. Maar ik weet ook niet helemaal wat ik er mee aan moet. Ik hoop een fiepje bij hem te vinden zodat ik sluiting kan maken.
Of Asperger in combinatie met een andere stoornis of kwaal, dat kan natuurlijkquote:Op maandag 23 januari 2012 17:56 schreef TheMastodon het volgende:
Dan heeft ie niet Asperger denk ik zo, maar iets ernstigers.
Ik was er heilig van overtuigd dat het een klassieke autist was, dat is wat ik signaleer. Maar volgens zijn moeder heeft hij Asperger. Ik ken hem verder nog niet maar ik sta er wel voor open om contact te leggen en vind het erg interessant. Ik wil hem graag beter leren kennen en hem en zijn moeder helpen. Misschien heeft hij wel verborgen talenten en is het bijvoorbeeld een geniaal componist of iets dergelijks. Wie weet. Ik weet alleen nog niet hoe ik dat moet aanpakken en of ik dat zelf wel aan kan, niet kunnen lezen en schrijven is toch wel een flinke beperking.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Wow, 14 jaar met Asperger en niet lezen en schrijven? Dat klinkt als vrij uitzonderlijk
Ik vind het heel erg nobel van je, dat vooropgesteld, maar denk je ook aan jezelf en hoe het wellicht aan jou gaat vreten als blijkt dat je geen talenten kan vinden?quote:Op maandag 23 januari 2012 17:58 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik was er heilig van overtuigd dat het een klassieke autist was, dat is wat ik signaleer. Maar volgens zijn moeder heeft hij Asperger. Ik ken hem verder nog niet maar ik sta er wel voor open om contact te leggen en vind het erg interessant. Ik wil hem graag beter leren kennen en hem en zijn moeder helpen. Misschien heeft hij wel verborgen talenten en is het bijvoorbeeld een geniaal componist of iets dergelijks. Wie weet. Ik weet alleen nog niet hoe ik dat moet aanpakken en of ik dat zelf wel aan kan, niet kunnen lezen en schrijven is toch wel een flinke beperking.
Ja zeker, en dat heb ik ook al duidelijk gemaakt.. maar ik wil en moet het gewoon proberen. Klikt/werkt het niet dan schakel ik zo weer over.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het heel erg nobel van je, dat vooropgesteld, maar denk je ook aan jezelf en hoe het wellicht aan jou gaat vreten als blijkt dat je geen talenten kan vinden?
Ergens kan ik je gelijk geven. Namelijk als je het op de autistische manier leest (letterlijk). Je gaat ook vooruit als je bezig bent om stabieler te worden, je bestaan weer op de rails te krijgen.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:40 schreef Auti het volgende:
Ik vind stilstand geen achteruitgang.
Stilstand is achteruitgang impliceert alsof je terug in de tijd kan reizen.
Dat maakt het wel extreem moeilijk, als je niet kan lezen en schrijven en ook nog autisme hebt. Van Asperger kan volgens mij alleen sprake zijn als er geen taalachterstand is. Ik ken een kind van 6 met een verstandelijke beperking. Omdat zij in een groep behoorlijk goed functioneert en daar ook plezier aan beleeft, kan ze toch een bestaan opbouwen.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:58 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik was er heilig van overtuigd dat het een klassieke autist was, dat is wat ik signaleer. Maar volgens zijn moeder heeft hij Asperger. Ik ken hem verder nog niet maar ik sta er wel voor open om contact te leggen en vind het erg interessant. Ik wil hem graag beter leren kennen en hem en zijn moeder helpen. Misschien heeft hij wel verborgen talenten en is het bijvoorbeeld een geniaal componist of iets dergelijks. Wie weet. Ik weet alleen nog niet hoe ik dat moet aanpakken en of ik dat zelf wel aan kan, niet kunnen lezen en schrijven is toch wel een flinke beperking.
Dat is wel normaal denk ik, ik raak ook van slag van zoiets.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:24 schreef schaal_9 het volgende:
Is het trouwens normaal voor mannen dat ze in de stress raken zodra een leuke vrouw hun pad doorkruist?
Misschien wat dat voor mij dan, ik durf alleen nooit een move te maken. Omdat ik niet weet hoe en wat.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:13 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is wel normaal denk ik, ik raak ook van slag van zoiets.
Dat weet ik niet, ik weet wel dat het andersom ook wel eens het geval isquote:Op maandag 23 januari 2012 19:24 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Is het trouwens normaal voor mannen dat ze in de stress raken zodra een leuke vrouw hun pad doorkruist?
Iedereen heeft dat wel natuurlijk alleen bij auti's zijn de reacties wat heftiger dan bij NT-ersquote:Op maandag 23 januari 2012 20:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik weet wel dat het andersom ook wel eens het geval is
Spannend zeg!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 05:55 schreef Ceased2Be het volgende:
Luisterde vannacht een voicemail af die ik had gekregen van een of ander nummer uit Ierland.
Ben ik uitgenodigd om te komen solliciteren bij Microsoft op m'n droombaan
*STRESS*
Dat zou kunnen ja, maar dat hoeft natuurlijk helemaal nietquote:Op maandag 23 januari 2012 20:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Iedereen heeft dat wel natuurlijk alleen bij auti's zijn de reacties wat heftiger dan bij NT-ers
Spannend inderdaad, maar vooral leukquote:Op dinsdag 24 januari 2012 05:55 schreef Ceased2Be het volgende:
Luisterde vannacht een voicemail af die ik had gekregen van een of ander nummer uit Ierland.
*STRESS*
Deze is retesnel en superkrachtigquote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:40 schreef Troel het volgende:
Ik geef niet om computers hoe ze eruit zien, als ze maar werken
Mijn desktop staat in mijn slaapkamer, dus daar zitten zo min mogelijk zichtbare lampjes inquote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:56 schreef Auti het volgende:
[..]
Deze is retesnel en superkrachtigEn als de kap van de zijkant er op zit dan zie je een stuk minder, er zit wel een raampje in. Maar ik vind het ook wel mooi als alles er knap bij zit; kabelmanagement, paar lampjes enzo. Ik ga later dit jaar nog de waterkoeling vervanging voor een high-end waterkoeling met doorzichtige slangen en UV koelvloeistof.
Maarja dat is echt mijn dingetje. </fiep>
Al mijn computers staan ook in de slaapkamer maar de lichtjes schijnen een andere kant op, niet in mijn zicht als ik op bed lig, knipperlampjes die ik uit kan zetten die zet ik uit. Mijn server en switch knipperen wel en staan altijd aan maar die lampjes heb ik ook uit het zicht. En ik slaap met oordopjes in, problem solvedquote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn desktop staat in mijn slaapkamer, dus daar zitten zo min mogelijk zichtbare lampjes inEn hij is zo stil mogelijk, zodat als hij een nachtje door moet halen, ik wel kan slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 24-01-2012 11:52:04 ]
Oordopjes is hier niet mogelijkquote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:05 schreef Auti het volgende:
[..]
Al mijn computers staan ook in de slaapkamer maar de lichtjes schijnen een andere kant op, niet in mijn zicht als ik op bed lig, knipperlampjes die ik uit kan zetten die zet ik uit. Mijn server en switch knipperen wel en staan altijd aan maar die lampjes heb ik ook uit het zicht. En ik slaap met oordopjes in, problem solved
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:
@ Schaal_9,
Tijd is relatief Wat is een uur, wat is een dag? Wat is een mensenleven? Het is allemaal zeer kort in relatie tot de eeuwigheid, een onvoorstelbaar begrip. Een leven is maar een oogwenk...
Als iets mystiek is, dan is het tijd. We kunnen het begrip alleen hanteren, omdat wij slechts in termen van eindigheid kunnen denken. Of iets lang of kort duurt is een betekenis dat een individu toekent, op iets wat wij "duur" of tijd noemen...
Ik las een mooi stukje over een arts die iets van een BDE oid meemaakte naar aanleiding van een zware operatie. Hij maakte kennis van de eeuwigheid, iets wat wij alhier niet kunnen voorstellen.
Tijd is een dimensie die hier in het aardse leven totaal anders is dan wat we "eeuwig" noemen in het hiernamaals.Tijd is relatief ten opzichte van de eeuwigheid, mee eens. De tijd waarin wij leven is maar een stipje in de geschiedenis. Maar houdt dit volgens jou dan min of meer in dat we achterover kunnen leunen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
oja een server... daar wil ik nog een keer mee beginnen heb je misschien tips voor goedkope servers? alvast bedankt als je even de tijd neemt te antwoordenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:05 schreef Auti het volgende:
[..]
Al mijn computers staan ook in de slaapkamer maar de lichtjes schijnen een andere kant op, niet in mijn zicht als ik op bed lig, knipperlampjes die ik uit kan zetten die zet ik uit. Mijn server en switch knipperen wel en staan altijd aan maar die lampjes heb ik ook uit het zicht. En ik slaap met oordopjes in, problem solved
Budgetline van Dell, maar afhankelijk van wat je ermee gaat doen kan een goede desktop ook al meer dan voldoende zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:37 schreef badisbad het volgende:
[..]
oja een server... daar wil ik nog een keer mee beginnen heb je misschien tips voor goedkope servers? alvast bedankt als je even de tijd neemt te antwoorden
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:37 schreef badisbad het volgende:
[..]
oja een server... daar wil ik nog een keer mee beginnen heb je misschien tips voor goedkope servers? alvast bedankt als je even de tijd neemt te antwoorden
Synologyquote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:42 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Budgetline van Dell, maar afhankelijk van wat je ermee gaat doen kan een goede desktop ook al meer dan voldoende zijn.
je kunt ook eerst eens wat stoeien met een virtuele omgeving (bijv. met Virtualbox) om een installatie te doen en puur de inrichting ervan eens te oefenen.
Ik hoop dat 't je lukt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 05:55 schreef Ceased2Be het volgende:
*STRESS*
Woow! En wat is die droombaan dan?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 05:55 schreef Ceased2Be het volgende:
*STRESS*
What happened?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:49 schreef Reuzelbek het volgende:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik volgend jaar 3000 euro extra mag betalen, omdat ik in eerder jaar twee maanden een studie gevolgd heb en dat geldt blijkbaar als een heel jaar. Ik ben echt enorm kwaad hierover. Ik kan er weinig aan doen dat ik extra studietijd nodig heb en ik kon dit toen al helemaal niet weten dat dit besloten zal worden. Ik voel me verraden door de autoriteiten en door de rechtspraak die totaal onrechtvaardig is hierin.
Die twee maanden studie die je gevolgd hebt die als een heel jaar tellen hebben natuurlijk vrij weinig te maken met dat jij extra studietijd nodig hebt toch?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:49 schreef Reuzelbek het volgende:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik volgend jaar 3000 euro extra mag betalen, omdat ik in eerder jaar twee maanden een studie gevolgd heb en dat geldt blijkbaar als een heel jaar. Ik ben echt enorm kwaad hierover. Ik kan er weinig aan doen dat ik extra studietijd nodig heb en ik kon dit toen al helemaal niet weten dat dit besloten zal worden. Ik voel me verraden door de autoriteiten en door de rechtspraak die totaal onrechtvaardig is hierin.
Premier Field Engineer voor Microsoft SQL Server. Bij verschillende klanten zware technische problemen op gaan lossen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:15 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Woow! En wat is die droombaan dan?
Als je een leerstoornis hebt (in mijn geval icm ADD) dan heb je nog een jaar uitloop, dus 6 studiejaren wanneer er 4 jaar voor je studie staat. Ik ging ervan uit dat die twee maanden wanneer ik een studie deed die ik niet leuk vond niet mee zouden tellen, aangezien ik die al in november van dat studiejaar had geannuleerd. Dit blijkt dus niet zo te zijn. Het is al ziek dat ze uberhaupt dit invoeren, laat staan met terugwerkende kracht. Ik en vele anderen worden nu bestraft voor iets waar we niet voor verantwoordelijk zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Die twee maanden studie die je gevolgd hebt die als een heel jaar tellen hebben natuurlijk vrij weinig te maken met dat jij extra studietijd nodig hebt toch?
Hoe dan ook heb je wel gelijk dat die regels echt ziek zijn
Vreemd, geen idee hoe het nu geregeld is maar toen ik indertijd stopte met mijn studie (na 3 maanden) gold de regel dat er niets terug betaald hoefde te worden als je stopte voor Januari.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:03 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Als je een leerstoornis hebt (in mijn geval icm ADD) dan heb je nog een jaar uitloop, dus 6 studiejaren wanneer er 4 jaar voor je studie staat. Ik ging ervan uit dat die twee maanden wanneer ik een studie deed die ik niet leuk vond niet mee zouden tellen, aangezien ik die al in november van dat studiejaar had geannuleerd. Dit blijkt dus niet zo te zijn. Het is al ziek dat ze uberhaupt dit invoeren, laat staan met terugwerkende kracht. Ik en vele anderen worden nu bestraft voor iets waar we niet voor verantwoordelijk zijn.
Er is nu een regel dat als je langer dan opgeschreven over je studie doet, je elk jaar 3000 euro moet betalen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 06:19 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Vreemd, geen idee hoe het nu geregeld is maar toen ik indertijd stopte met mijn studie (na 3 maanden) gold de regel dat er niets terug betaald hoefde te worden als je stopte voor Januari.
Dan ben je dus van het verkeerde uitgegaan ben ik bang. Hoe dan ook, die 2 maanden studie hebben niets met je stoornis te maken, aangezien je hem niet leuk vondquote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:03 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Als je een leerstoornis hebt (in mijn geval icm ADD) dan heb je nog een jaar uitloop, dus 6 studiejaren wanneer er 4 jaar voor je studie staat. Ik ging ervan uit dat die twee maanden wanneer ik een studie deed die ik niet leuk vond niet mee zouden tellen, aangezien ik die al in november van dat studiejaar had geannuleerd. Dit blijkt dus niet zo te zijn. Het is al ziek dat ze uberhaupt dit invoeren, laat staan met terugwerkende kracht. Ik en vele anderen worden nu bestraft voor iets waar we niet voor verantwoordelijk zijn.
Ik, en hij eigenlijk ook wel, zijn er inmiddels wel van overtuigd dat het een overdosis Ritalin was in combinatie met slaaptekort. Weet het wel zeker, kan ook niet anders. Het was op 5 november en ik heb geen nieuwe aanval gehad en op de MRI waren ook geen gekke dingen in mijn hoofd te zien. Het doel van de EEG met slaaponthouding was het simuleren van de omstandigheden waarin ik mijn aanval heb gehad. Maar ik zat op zo'n debiele hoge dosis Ritalin en was al 40 uur wakker, dus ik weet nu wel 100% zeker dat het daar aan lag.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:19 schreef Troel het volgende:
Het kan natuurlijk zijn dat je zulke sterke aanvallen zult krijgen dat het er gewoon doorheen komt?
maar vooral slordig!
Dat ene jaar heeft er inderdaad niks mee te maken. De andere jaren wel. Het is typerend voor onrechtvaardige kabinet om zoiets in te voeren.quote:Op woensdag 25 januari 2012 07:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Er is nu een regel dat als je langer dan opgeschreven over je studie doet, je elk jaar 3000 euro moet betalen.
[..]
Dan ben je dus van het verkeerde uitgegaan ben ik bang. Hoe dan ook, die 2 maanden studie hebben niets met je stoornis te maken, aangezien je hem niet leuk vondHet volgen en stoppen van een studie is iets waar je toch echt wel zelf voor verantwoordelijk bent. Het is correct dat het een smerig spelletje is dat het voor huidige studenten ingevoerd wordt en niet alleen voor studenten die nog moeten beginnen, maar dat is nou eenmaal zo.
Ik snap ontzettend goed dat je ervan baalt en dat is je goed recht, maar dat ene jaar heeft gewoon niets met je stoornis te maken, dus dat moet je er ook niet bij betrekken.
Dat scheelt wel per studie,en de lageropgeleiden hebben al wat werkervaring achter de rug.quote:Nederlandse afgestudeerden houden relatief weinig aan hun studie over. De salarissen van afgestudeerden liggen niet bijster veel hoger dan die van mensen die lager zijn opgeleid.
Snap ik heel goedquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:58 schreef Auti het volgende:
[..]
Maar goed, moest het even van me afschrijven. Ik moet aan mijn bloeddruk denken![]()
Ik ga vandaag denk ik wat leuke dingetjes doen, foto's maken voor mijn fobo ofzo en 1 of 2 computers opschonen en misschien nog wat bouwen ofzo.
Mensen worden nog wel eens moe van mijquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Snap ik heel goedAls ik ergens mee zit zijn er ook altijd een aantal mensen die het horen voordat ik het van me af kan zetten
Nou ja zeg.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:53 schreef Auti het volgende:
Ik ben pissig op mijn neuroloog. Ik snap nu waarom zorgkosten zo hoog zijn.
Ik had vanmorgen dus een EEG scan moeten hebben met slaaponthouding, de laatste test om te kijken voor epilepsie afwijkingen. Probleem is dat ik sinds vorige week ipv oxazepam een ander medicijn krijg, clonezapam, want ik was zwaar verslaafd geraak aan oxazepam en werd er ook ziek van. Punt is, dit middel is niet alleen tegen paniekstoornissen en slapeloosheid maar is ook een anti-epilepticum. Wat heeft het dan voor nut om hersenactiviteit te meten om te kijken of er triggers zijn voor epilepsie als die triggers zwaar worden onderdrukt door dit medicijn.
Vrijdag had ik dus al gebeld naar de polikliniek en ik zou teruggebeld worden, niet gebeurd.. Ze beweren van wel maar ik heb als een echte autist de hele dag bij de telefoon gezeten en het is ook niet terug te vinden in het geheugen van de telefoon. Dus ik had gisterochtend weer gebeld en ik zou teruggebeld worden.. Aan het eind van de dag zelf maar weer eens gebeld met de vraag waarom ik nog niet gebeld was; wisten ze van niets!!!.. nou, .. ik zou mij maar inhouden.
Dus niet veel later werd ik dan teruggebeld door de neuroloog en ik leg het hele verhaal voor..
Vond hij het stom van de psychiater en of ik niet nog een week had kunnen wachten en het kan geen kwaad om die scan toch te laten doen want dan hebben we het hele riedeltje testen maar gehad. Ik hem nog heel duidelijk maken/vragen wat voor nut het heeft om epilepsie signalen te gaan meten wanneer die onderdrukt worden door medicatie.. "ja, ik weet niet, maar het kan nooit kwaad om het toch te doen, het is aan u" .. WTF?
Sterke man.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:43 schreef Ceased2Be het volgende:
Krijg net van m'n zus te horen dat m'n oma van 94 op sterven ligt en het enige wat ik kan denken is 'ja, hallo... was net aan het eten ja!'
en ik reageerde weer stom geloof ik, maar dat is ze inmiddels wel gewend
Sterktequote:Op woensdag 25 januari 2012 18:43 schreef Ceased2Be het volgende:
Krijg net van m'n zus te horen dat m'n oma van 94 op sterven ligt en het enige wat ik kan denken is 'ja, hallo... was net aan het eten ja!'
94 jaar, niet slecht...quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:01 schreef Ceased2Be het volgende:
Thanks... gek genoeg maak ik me meer druk om huilende familieleden dan om Oma zelf.
Oma al eruim een jaar niet gezien eigenlijk :S
Sterkte.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:43 schreef Ceased2Be het volgende:
Wat dat betreft vond ik Egypte wel een goeie bestemming. Daar werken vooral de mannen en de Russen die er waren, waren over het algemeen lelijk.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:13 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is wel normaal denk ik, ik raak ook van slag van zoiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |