abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107130842
De Baby's

02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
16 juli 2011: Elise, dochter van Sannne
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
05 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
04 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
05 november 2011: Rowan, zoon van meissie1595
24 november 2011: Marieke Johanna Olga, dochter van SummerBreeze
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_
21 december 201: Daan, zoon van Deepfreeze En _FlasH_
31 december 2011: Mia, dochter van Octopussy
11 januari 2012, Midas, zoon van Kyara en Argento

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
pi_107130899
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:50 schreef Deepfreeze het volgende:
NTS, hopelijk valt het mee met jou, en wordt draakje op het CB goedgekeurd.. Maar zou fijn zijn als die krampjes zouden verdwijnen zeg!

En een :* voor alle spookjes en mama's die het nodig hebben ;)

Daan was gisteravond lekker bezig. Manlief had hem om 11 uur een flesje gegeven. Maar uiteindelijk sliep hij pas om 2 uur, na nog een beetje melk en aandacht.. Daarna om half 6 weer een fles, en de slaap pas een uur na afloop van de fles gevat, liggend op mijn borstkas.
En nu ligt hij te snurken, 10 minuten nadat de fles op was.. }:|
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:03 schreef cleany het volgende:
Wow DML praat puck al? en balen van de nacht :{
Laatste tijd kwijlt Evan heel veel en we kwamen er achter dat er een boventandje door kwam :-). Hij wilt ook steeds meer zelf doen...tanden poetsen en eten.
Hij heeft aan 3 of 4 flessen voeding genoeg, eet fruit, brood en avondhapje (nu lust hij ineens wel alles).
Hij groeit bijna uit z'n Maxi Cosi en wil zelf proberen te zitten en staan, maar slaat waarschijnlijk het kruipen over en probeert steeds meer te zeggen.
Wat gaat het allemaal hard!
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:04 schreef laiveneertiekje het volgende:
cleany, ik dacht ook even dat Bartje kruipen over ging slaan, omdat hij al wel kan staan/zitten, maar geen neiging tot kruipen had.. 3 keer raden waar meneer nu heel hard mee bezig is...
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:05 schreef cleany het volgende:
Kruipen blijkbaar...ze kunnen verrassende dingen doen :P
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:10 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gisteren wist hij zichzelf vooruit te sleuren op de vloer, maar ik zie hem nu ook steeds vaker op handen en knieën, dus zodra hij doorkrijgt hoe hij vooruit moet dan is ie weg!
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:11 schreef NotTheSame het volgende:
Puck's (en mama's en papa's) dramanacht -O- :* ...

Daan ook een rommelnachtje :* !

Tandjes voor Evan *O* !

Bartje wil kruipen *O* !

We zijn weer terug van het CB en... surprise, surprise, Draak is in een week tijd 240gram aangekomen *O* ! Ze weegt nu 3270gram en is 48cm!
Vanmorgen, net voor we gingen, wel helaas weer om kunnen kleden wegens projectielspugen :{ . CB ziet er geen probleem in, eens kijken wat morgen de huisarts weer zegt...

Zometeen weer de auto in voor de gyn en dan gaan we vanmiddag eens de lk bellen, want ik ben toch niet van plan om nog maanden m'n voedingen te kolven... Diep respect voor Jipster, want jij doet/deed dat wel, toch?
pi_107131013
NTS, fijn dat de groei er nu goed inzit! Nu nog even zonder kolven. Dat fulltime kolven is inderdaad nogal heftig, respect als je dat lang volhoud.. Hopelijk kan de LK je helpen!

En kruipen/staan, dat duurt nog lang.. De mijne lacht nog niet eens naar me :P
  maandag 23 januari 2012 @ 10:23:35 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107131086
J.urre is niet meer te houden. Van rug naar buik naar rug, gillen, kirren, schateren. Overdag hooguit een paar uur slaap. Hij is officieel een grote baby!
pi_107131226
NTS, fijn dat ze iig goed groeit, maar jammer dat zij geen probleem zien in de krampjes. Het is zo slopend die eerste tijd...

Aventura, dat klinkt als een grote baby ja! Bartje slaapt de laatste week wel weer veel overdag, maar ik gooi het nog maar op de koorts van vorige week. En misschien weer een groeispurtje, ik heb het idee dat hij elke dag zwaarder wordt nu..
pi_107131339
Cas kan alleen nog maar van rug naar buik :{w Dan spartelt hij net zo lang totdat je hem weer goed gaat leggen.. En meteen weer omdraaien hé >:)

Vandaag voor het eerst fruit en groente warme hap op het kdv, ben heel benieuwd! Fruit kreeg hij al, groente gaan ze vanaf vandaag ook geven.

Stats op het bureau waren 8.240 kg en 69 cm!

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyntiaa op 23-01-2012 10:51:42 ]
  maandag 23 januari 2012 @ 10:43:54 #7
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107131537
Aventura, je kleintje word groot *O* !

Mooie stats Cyntiaa!

L'tiekje hopelijk is het een groeispurtje.

Die krampjes zijn inderdaad erg vervelend, maar wel al stukken minder nu ze uit de fles drinkt. Ze krijgt nu veel minder lucht binnen, vandaar dat ik de lk even wil consulteren om te kijken of het aan mij ligt of aan haar drinktechniek. De Infacol en Cinababy heb ik inmiddels aan de kant gezet, het leek allemaal even te werken, maar dat was tijdelijk. Ik ga Draakje niet volproppen met medicatie als het niet werkt of niet nodig is...
Ik maak me eerder zorgen om het projectielspugen wat ze doet, maar hopelijk kan de huisarts me daarmee helpen.
pi_107132126
NTS :* Draakje groeit goed!! hopelijk hoef je niet voltijd de kolven! BJ deed dat met Evie dacht ik...idd erg zwaar
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107135706
Pffff het voelt alsof ik zweef, zo duizelig ben ik. Beetje slaapgebrek ofzo?? En op zich ging het best wel goed vannacht. Ze werd maar 2 keer wakker.
Tralalalaaa
pi_107135891
Of je bent ziek! het heerst lees ik op fb..iedereen is ziek!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107136107
Hier was het vanmorgen 10 uur toen Matthias wakker werd. Wle om 06:00 een flesje gehad maar toch!! Ben zo blij dat hij zo goed slaapt. Leander sliep met 1,5 ofzo pas door..
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107136215
1e weekend met Midas thuis gehad. Is nog wel wennen om huiltjes en zo te herkennen. Wanneer laten huilen en wanneer oppakken en zo. We moeten elkaar nog even leren kennen zeg maar.

Maar wel superblij om met z'n drietjes bij elkaar te zijn O+
pi_107136367
Ik ben blij voor jullie Kyara *O*
En dat huiltjes herkennen duurt altijd wel ff. Marieke is nu 8 weken oud en ik kan ook nog niet elk huiltje duiden hoor. Ik hanteer de regel "bij twijfel en overslaan van de stem: oppakken"
  maandag 23 januari 2012 @ 13:49:08 #14
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107136746
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:10 schreef Take_A_Picture het volgende:
Pffff het voelt alsof ik zweef, zo duizelig ben ik. Beetje slaapgebrek ofzo?? En op zich ging het best wel goed vannacht. Ze werd maar 2 keer wakker.
Eet en drink je wel genoeg?
Ik ben heel soms wat duizelig/licht in het hoofd. Combi borstvoeding/hormonen/slaaptekort, denk ik zelf. Ik moet er erg op letten dat ik voldoende en regelmatig eet en drink.
pi_107137069
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:29 schreef Kyara het volgende:
1e weekend met Midas thuis gehad. Is nog wel wennen om huiltjes en zo te herkennen. Wanneer laten huilen en wanneer oppakken en zo. We moeten elkaar nog even leren kennen zeg maar.

Maar wel superblij om met z'n drietjes bij elkaar te zijn O+
Zo'n ukje gewoon altijd lekker oppakken en niet laten huilen. Hij is nog zo klein O+ . Je kan hem nog niet verwennen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 23 januari 2012 @ 14:06:23 #16
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107137227
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Zo'n ukje gewoon altijd lekker oppakken en niet laten huilen. Hij is nog zo klein O+ . Je kan hem nog niet verwennen.
+1!

Hier ook weer terug van de gyn. Inwendige echo gehad ivm het bloedverlies en de pijn. Maar het zag er allemaal keurig uit, de gyn houd het voorlopig op 'het zijn de laatste stuiptrekkingen'. Bij twijfel of als ik na volgende week nog vloei, mag ik weer terugkomen.

Zo, Draak in bedje gepleurd, nou ga ik weer eens kolven, man, ik sta op ontploffen :') .
pi_107137337
Ik pak Cas nog steeds gewoon lekker op als ik hem hoor huilen, dus gewoon lekker oppakken hoor Kyara! O+ De huiltjes leer je snel genoeg...
pi_107137340
Kyara, dat heeft echt tijd nodig.. En als je denkt dat je ze doorhebt, krijgen ze weer andere nukken ;)

Tap, misschien net wakker op de verkeerde momenten? Soms kan ik op weinig slaap wel aardig functioneren, omdat ik genoeg diepe slaap heb gehad. Maar soms op wat meer slaap compleet duf.. En wat Juud zegt, goed eten en drinken is ook belangrijk..
pi_107137382
Nts, fijn dat er niks heftigs lijkt te zijn..
Hoe vaak kolf je nu ongeveer? net zo vaak als draakje voedingen vraagt?
pi_107137478
Hier ook pak ik dr altijd op als ze huilt O+ heerlijk knuffelen met je kleintje...zalig vind ik het O+

NTS mooi zo! kolf ze ^O^
pi_107137631
Ik pak haar niet altijd op. Ze huilt bijvoorbeeld altijd even zodra ze in bed is gelegd. Wij houden dan aan dat we haar max 10 minuten laten huilen. en dan meer mopperend huilen hoor. Als ze echt begint te krijsen staat er voordat de eerste uithaal voorbij is al weer iemand aan haar bedje.
Dat huilen doet ze vaak als ze het bij ons beneden nog te gezellig vind, maar als ze wel gigantisch moe lijkt te zijn (geeuwen, dichtvallende oogjes). Dan brengen wij haar dus naar boven omdat we niet met een zwaar overprikkelde meid willen zitten.
De 10 min maakt ze echter nooit vol. Meestal is het binnen 2 minuten stil en zien we 10 min later op de babyfoon (met camera enzo) dat haar ogen dicht zijn en ze waarschijnlijk dus ligt te slapen.

Als ze beneden is pak ik haar wel bij elk huiltje op. Mits het kan natuurlijk, want ze huilt ook behoorlijk als ze honger heeft en dan sta ik een flesje klaar te maken. Dat gaat een beetje lastig met een kind op je arm...
pi_107137714
Maar SB jouw meisje is alweer twee maandjes en ga je nu aanleren in bed te slapen.

Midas is zo jong. Ik zou hem persoonlijk vooral gewoon lekker dichtbij je houden voor nu. Dat mopperen om te leren zelf in slaap te vallen e.d. dat komt over een aantal weken wel. Maar dat is mijn mening.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107137770
Ik pak mn kleine meisje ook altijd op. veul te zielig om te laten huilen nog, vind ik :)
pi_107137844
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar SB jouw meisje is alweer twee maandjes en ga je nu aanleren in bed te slapen.

Midas is zo jong. Ik zou hem persoonlijk vooral gewoon lekker dichtbij je houden voor nu. Dat mopperen om te leren zelf in slaap te vallen e.d. dat komt over een aantal weken wel. Maar dat is mijn mening.
Midas is voor dit gebeuren inderdaad nog veel te klein. Ik pakte Marieke tot twee weken terug inderdaad bij elk huiltje op. Als ze niet al de hele tijd bij mijn vriend of mij lag dan tenminste :D

Het verhaal over het in slaap vallen was meer een reactie op Bitterend wier kleine meid een dagje jonger is dan de mijne. Alleen vergeten te quoten.

En dat het een reactie op Bitterend is wil niet zeggen dat hoe zij het doet niet goed is hoor. Ik merk alleen aan mezelf dat ik een betere en vrolijkere moeder ben als ik ook af en toe wat tijd voor mezelf heb. En daarvoor moet Marieke dus in haar eigen bedje liggen.
pi_107137961
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:21 schreef tweeoogje het volgende:
Ik pak mn kleine meisje ook altijd op. veul te zielig om te laten huilen nog, vind ik :)
Als ze zo klein zijn dan kun je ze ook niet 'verwennen', zeg maar. Voor een goede hechting is het dan juist van belang zo'n kleintje te troosten. Het verband is dan echt nog niet gelegd tussen: huilen en uit bed halen/ troosten. Mijn advies zou dus ook zijn: nooit laten huilen op die leeftijd. En als ze dan huilen, dan in elk geval terwijl je erbij bent. Als het wat gemopper is, dan is het wat anders natuurlijk, kan het net zo goed zijn dat ze even later lekker in slaap vallen. :z

En ik wil eigenlijk nooit advies geven op die manier, maar dit vind ik toch wel heel belangrijk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')