Precies, al is elke topspeler een slechte match up voor deze Hewitt. Ik vind het tof dat hij er nog is en ik gun hem nog wel wat winstpartijen voor zolang als hij speelt, maar het is gewoon ver beneden het hoogste niveau.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:55 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Djokovic is inderdaad een slechte match up voor Hewitt. Het enige wat Hewitt beter doet is de volley, maar omdat Djokovic betere groundstrokes heeft om mee naar het net te komen heeft merk je daar ook niks van.
Het zijn 2 argumenten sul.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik noemde er net nota bene één op. Daarnaast was de vorige partij wel degelijk van een prima niveau. Je blijft elke damespartij constant maar als een blauwdruk op een fantastische herenpartij leggen. Nou als je het over that makes sense hebt.....
[..]
Dat aspect wat je noemt heeft toch niets met het voetenwerk te makenDat aspect heeft te maken met de matige services van de dames. Kijk en dan zou je een punt hebben. Maar het voetenwerk afleiden aan het feit dat de dames regelmatig een return op tweede service niet terughalen, slaat natuurlijk nergens op.
Wel makkelijk om gelijk beginnen te schelden.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Het zijn 2 argumenten sul.
a. Ze hebben zowel minder voetenwerk, dus je kan makkelijker ballen afmaken en een mindere service dus je kan meer returnwinners slaan.
b. Ze hebben een slechte service en slecht voetenwerk, waardoor het slaan van returnwinners wel erg makkelijk wordt. Op een goede herenreturn kan een speler als Djokovic, Murray, Nadal, Ferrer, Federer of elke snelle speler nog wel een racket krijgen terwijl de dames er bij staan en naar kijken.
A en B zijn hetzelfdequote:Op maandag 23 januari 2012 12:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Het zijn 2 argumenten sul.
a. Ze hebben zowel minder voetenwerk, dus je kan makkelijker ballen afmaken en een mindere service dus je kan meer returnwinners slaan.
b. Ze hebben een slechte service en slecht voetenwerk, waardoor het slaan van returnwinners wel erg makkelijk wordt. Op een goede herenreturn kan een speler als Djokovic, Murray, Nadal, Ferrer, Federer of elke snelle speler nog wel een racket krijgen terwijl de dames er bij staan en naar kijken.
Mwa, ballen (relatief) hard en vlak slaan is vaak een groot wapen van dames. Spelers als Sharapova, Kvitova, Ivanovic, Serena, Stosur zijn vooral gebasseerd op power en slaan soms enorm makkelijk winners, terwijl de meesten redelijk slecht voetenwerk hebben.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:55 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ja, alleen dames kunnen veel minder hard slaan, waardoor je dat slechte voetenwerk weer compenseert, terwijl heren een veel hoger tempo hebben en je dus wel veel harder moet lopen om een bal nog te kunnen halen. Voor dames dus veel minder werk om een bal nog net te raken.
Heb je de wedstrijd net zitten kijken? Sharapova kon beuken wat ze wilde, maar vrijwel alles werd gewoon gehaald door Lisicki. Twee gevolgen, Sharapova gaat nog meer druk leggen met als gevolg meer fouten en Lisicki maakt veel afgedwongen fouten, samen opgeteld leidt dat tot weinig winners en veel ongedwongen fouten.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:04 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Mwa, ballen (relatief) hard en vlak slaan is vaak een groot wapen van dames. Spelers als Sharapova, Kvitova, Ivanovic, Serena, Stosur zijn vooral gebasseerd op power en slaan soms enorm makkelijk winners, terwijl de meesten redelijk slecht voetenwerk hebben.
Er zijn natuurlijk ook genoeg speelsters die power missen en het meer moeten hebben van snelheid en vastheid, maar ik heb veel meer het gevoel dat de mannen vrouwenbalans omgekeerd ligt.
Stosur op power? Stosur slaat vaak ballen vol met spin. Zij hoort juist absoluut niet in dat rijtje thuis.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:04 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Mwa, ballen (relatief) hard en vlak slaan is vaak een groot wapen van dames. Spelers als Sharapova, Kvitova, Ivanovic, Serena, Stosur zijn vooral gebasseerd op power en slaan soms enorm makkelijk winners, terwijl de meesten redelijk slecht voetenwerk hebben.
Er zijn natuurlijk ook genoeg speelsters die power missen en het meer moeten hebben van snelheid en vastheid, maar ik heb veel meer het gevoel dat de mannen vrouwenbalans omgekeerd ligt.
Er is niemand die zegt dat die wedstrijden er zijn. Maar is dat nodig om te kunnen genieten van het tennis?quote:Op maandag 23 januari 2012 13:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
Leuk dat sommigen wel van vrouwentennis kunnen genieten. Ik wil best erkennen dat er af en toe erg leuke wedstrijden tussen zitten. Maar probeer eens een wedstrijd te vinden die net zo goed was als Djokovic-Nadal in Rome en Madrid vorig jaar, of de halve finale Djokovic-Murray in Madrid. Of Federer-Nadal op Wimbledon.
Nee hoor, maar het is ook niet nodig om zo elitair te doen als iemand (terecht) beweert dat vrouwentennis ondergeschikt is aan mannentennis. Prima dat je van minder goed tennis ook kunt genieten (des te beter juist!), maar doe niet alsof het net zo goed/spannend/leuk is als een goede mannenwedstrijd.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:09 schreef Morthill het volgende:
[..]
Er is niemand die zegt dat die wedstrijden er zijn. Maar is dat nodig om te kunnen genieten van het tennis?
God mensen, zo moeilijk is het niet. Vrouwen hebben vaak belabberde services en slecht voetenwerk, factoren die het makkelijker maken om winners te scoren die elkaar ook nog versterken. Sorry als ik het niet helemaal tot in de puntjes uitwerk.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:02 schreef Morthill het volgende:
[..]
A en B zijn hetzelfdeJe zegt twee keer dat het makkelijker is om returnwinners te slaan bij dames dan bij heren.
Maar in beide gevallen gaat dat dus niet op, omdat het tempo bij de dames vele malen lager ligt en je dus veel eerder ziet waar de bal heen gaat en meer tijd krijgt om te reageren om die bal te halen.
Bij de heren vliegen de returnwinners ook vaak genoeg over de baan, waarbij de heren staan te kijken naar een bal die ze nooit kunnen halen. Niet zo gek, bal gaat 50km/h sneller over het net in dezelfde hoek als bij de dames en zelfs als ze in de goede hoek staan is het soms kansloos.
ditquote:Op maandag 23 januari 2012 13:11 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
God mensen, zo moeilijk is het niet. Vrouwen hebben vaak belabberde services en slecht voetenwerk, factoren die het makkelijker maken om winners te scoren die elkaar ook nog versterken. Sorry als ik het niet helemaal tot in de puntjes uitwerk.
Returnwinners zijn veel zeldzamer bij mannen, ja, ze komen voor, maar alleen een Murray/Nalbandian in vorm slaat ze zo veel en zo makkelijk als je dames zo ziet doen.
Wat heeft dit met elitair te maken? Ik werd een beetje moe op dat constante, bij elke post van tja77 hetzelfde, gekift op het damestennis. Ik heb nooit beweerd dat het vrouwentennis gelijk aan het mannentennis is, ik heb nergens gezegd dat er vrouwenpartijen zijn die evengoed zijn als die partijen die je daar noemt. Ik vond de kritiek alleen wat overdreven en voor een deel onterecht, zeker voor het moment dat het werd geuit.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar het is ook niet nodig om zo elitair te doen als iemand (terecht) beweert dat vrouwentennis ondergeschikt is aan mannentennis. Prima dat je van minder goed tennis ook kunt genieten (des te beter juist!), maar doe niet alsof het net zo goed/spannend/leuk is als een goede mannenwedstrijd.
Dit soort tennis zul je nooit bij vrouwen zien:
Elitairquote:Op maandag 23 januari 2012 13:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar het is ook niet nodig om zo elitair te doen als iemand (terecht) beweert dat vrouwentennis ondergeschikt is aan mannentennis. Prima dat je van minder goed tennis ook kunt genieten (des te beter juist!), maar doe niet alsof het net zo goed/spannend/leuk is als een goede mannenwedstrijd.
Dit soort tennis zul je nooit bij vrouwen zien:
Stosur zal wel niet thuishoren dan. Volg damestennis niet zo goed.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Stosur op power? Stosur slaat vaak ballen vol met spin. Zij hoort juist absoluut niet in dat rijtje thuis.
En Sharapova slaat makkelijk winners. En waar heb jij dat precies gezien in de afgelopen wedstrijd?
Waar heeft Sharapova het dan aan te danken als het niet haar tennis isquote:Op maandag 23 januari 2012 13:17 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Stosur zal wel niet thuishoren dan. Volg damestennis niet zo goed.
Niet gekeken, maar denk je dat Sharapova de top heeft gehaald vanwege haar constantheid, slice, uitstekende volley, betrouwbare tweede service of haar power?
Ik zag bijvoorbeeld wel delen van Ivanovic en Kvitova de afgelopen week en wanneer ze niet mentaal instorten en hopen UE maken was er een hoog makkelijk winner gehalte.
Oke, dus ik mag kritiek hebben op vrouwentennis, maar niet als er in jouw ogen een goede dameswedstrijd aan de gang is?quote:Op maandag 23 januari 2012 13:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat heeft dit met elitair te maken? Ik werd een beetje moe op dat constante, bij elke post van tja77 hetzelfde, gekift op het damestennis. Ik heb nooit beweerd dat het vrouwentennis gelijk aan het mannentennis is, ik heb nergens gezegd dat er vrouwenpartijen zijn die evengoed zijn als die partijen die je daar noemt. Ik vond de kritiek alleen wat overdreven en voor een deel onterecht, zeker voor het moment dat het werd geuit.
Het slaat inderdaad nergens op om weer te beginnen over hoe slecht vrouwentennis is, op het moment dat alle kritiekpunten die je hier noemt volledig de plank mis slaan. Sharapova en Lisicki lieten exact zien hoe het kan. Knokken voor elk punt, gewoon risico nemen als ze in de problemen zijn. Had niet meer verwacht dat ik Sharapova een partij naar zich toe zou zien trekken, door juist op de belangrijke momenten en als ze onder druk staat sterke tweede services te slaan. Maar dat deed ze wel. En Lisicki bleef ook gewoon vol doorslaan in de rally's.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Oke, dus ik mag kritiek hebben op vrouwentennis, maar niet als er in jouw ogen een goede dameswedstrijd aan de gang is?
Het verschil tussen mannen en vrouwentennis, is dat het bij vrouwen allemaal net wat trager, en met wat meer fouten gebeurt. En als het spannend wordt, wordt het niveau TE vaak om te huilen, ballen diep en hoog hengelen, hopend op een fout van de tegenstander. Dat doen bij ons op de vereniging de 60 plussers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |