1. Mainstagequote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:14 schreef Kidney_bean01 het volgende:
ik ga waarschijnlijk vragen naar de bekende weg, maar eh.. het is toch antwoord C?
quote:Morgen maakt Smeets het Pinkpop-programma bekend
print Printvriendelijke versie
28-2-2012 12:52:49
Morgen rond deze tijd zal Jan Smeets in Paradiso het grootste deel van het programma van Pinkpop 2012 bekend maken. Ik zal er bij zijn en hier op Graz verslag doen. Ik heb er zin in!
Andere jaren lekte er nog wel eens wat namen voor de perspresentatie uit, maar sinds vorig jaar zijn alle lekken gedicht. Zeker met het steeds meer toenemende gebruik van social media, zou je verwachten dat het steeds moeilijker wordt om zaken geheim te houden, maar ook dit jaar zijn alleen de vijf namen bekend, die de organisatie zelf heeft vrijgegeven: Bruce Springsteen, The Cure, Soundgarden, Mumford & Sons en Major Tom. Ik heb dan ook dit jaar geen 'gelekte lijst'. (ik heb er ook niet zo erg mijn best voor gedaan eerlijk gezegd). Ik heb wel wat vermoedens.
De grootste vraag is: welke acts zal de derde headliner zijn (de afsluiter op het zuidpodium op zaterdag). Jan Smeets heeft al aangegeven dat ze bezig zijn met Neil Young, maar dat het eerste aanbod was afgeslagen. Gezien dit bericht denk ik dat het ook dit jaar niet zal lukken. Linkin Park is een grote kanshebber, omdat Pinkpop die al eerder heeft geprobeerd om als headliner te krijgen, maar toen waren ze niet beschikbaar. Dit jaar zijn ze ook bevestigd voor andere Europese festivals rondom het Pinkpop-weekend. Een andere grote naam is The Offspring. Die hadden vorig jaar groot succes op Lowlands en doen ook Europese festivals in de buurt.
Van een aantal acts heb ik een sterk vermoeden dat ze morgen door Jan bekend gemaakt worden. Natuurlijk moeten er ook Nederlandse acts komen. Go Back to the Zoo en De Staat stonden er vorig jaar al. Ik gok voor dit jaar op Chef’Special en Kensington. Andere kanshebbers zijn Heideroosjes, The Deaf en Moss. Ik hoop dat het niet iets als Gers Pardoel of Racoon wordt. Ook staan er elk jaar wat Belgische acts op Pinkpop. Vorig jaar was dat Selah Sue. Wellicht dat ze Triggerfinger nog eens terug halen dit jaar, of Black Box Revelation of School is Cool.
Als vast onderdeel van het programma horen er ook dance-acts bij. Skrillex zit 26 mei nog in Amerika en Deadmau5 speelt 30 mei in Noorwegen, maar stond vorig jaar al op Pinkpop. Ik gok dan op Justice en Chase And Status.
Grote kansthebbers, die ook elders als gerucht zijn genoemd, zijn Blood Red Shoes en Evanescence . The Gaslight Anthem was vorig jaar ook op Pinkpop, maar tourt dit jaar samen met Soundgarden en speelt vlak voor en na Pinkpop samen met Soundgarden in Europa. Grote kans dat die dus meekomen.
Andere acts die ik verwacht (op basis van hun tourschema goede kanshebber):
- Wilco
- The Ting Tings
- The XX
- Garbage
- The Vaccines
- Band of Skulls
- Franz Ferdinand
- Gossip
- Mando Diao
- Kasabian
- Katy B
- Noah and the Whale
- White Denim
- Miles Kane
- Ed Sheeran
- The Asteroids Galaxy Tour
- Lana del Rey
- Keane
Maar zoals gezegd; ik weet dit keer niks. Er staan ook veel meer acts in dit bericht dan morgen bekend gemaakt worden, dus als de helft van de genoemde acts bekend gemaakt wordt, zou dat veel zijn. Het is pure speculatie en ik laat me morgen verrassen!
waar lees je dat?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:14 schreef Exterminator het volgende:
Ik las zojuist dat het affiche (waarschijnlijk) gelekt is, heeft iemand 'm weten te bemachtigen toevallig?
dan weet je het eerderquote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:46 schreef theKiD het volgende:
[..]
En buiten dat, waarom zou je dat willen zien? Binnen 24 uur weet je het ook
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat doe ik hier?
ooooh okee ze rekenen ook podia buiten het terrein op de campings enzo meequote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:17 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
1. Mainstage
2. 3FM Stage
3. Converstage (Tent)
4 Die Hal op Camping A
5 Tent op op Camping B
6 Ijscocar DJ Camping A
X
X
Dan mis ik er nog 2Zo ver zat ze er toch niet naast
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:39 schreef tdrone het volgende:
op mijn facebook zei iemand:tja... ik val er niet flauw van...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:39 schreef tdrone het volgende:
op mijn facebook zei iemand:als er echt wat uitgelekt zou zijn zouden we het nu toch echt overal zien neem ik aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Ik vraag me echt af op welk publiek Jan Smeets dit jaar mikt...quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:41 schreef SuzukiSwift het volgende:
http://www.limburger.nl/a(...)av=Mobiel&omniture=0
Of we worden allemaal ontzettend verrast. Binne.4uur weten we het.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:47 schreef Beaudelaire het volgende:
Ik denk dat dit de slechtste line-up in jaren gaat worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |