Die 'jas' ben ik...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:04 schreef para909 het volgende:
Thanks Jack!
(ik zou 'm croppen tot die persoon in de groene jas en de schaduw weghalen)
Thanks whitetigertquote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:15 schreef whitetiger300 het volgende:
@Para909
+toffe kleuren
+Je wordt er als het ware in getrokken
+blurry man
-Achtergrond niet zo bijzonder als de zijkanten (planken) die de foto zo speciaal maakt.
-Had er misschien wat vloer vanaf geknipt, niet zeker of het een positief effect heeft maar misschien dat daardoor het effect van de planken nog mooier wordt.
@Jack4ya
+Man kijkt in lens
+kleuren
+achtergrond
-linkerkant van de foto kan niet echt meekomen met de rechterkant
Te moe om de horizon te fixen:
[ afbeelding ]
+ Leuk idee zo met geld op een muizenval.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:28 schreef dockx het volgende:
+ Rustig
+ Geschikte plek
- verteld weinig
[ afbeelding ]
Mexico?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:03 schreef jack4ya het volgende:
[Vlaggetjes!![]()
Word je er al kleurendoof van?
[ link | afbeelding ]
De foto hoort bij een serie van fotos die gemaakt is op een bhv oefenterreinquote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:03 schreef jack4ya het volgende:
+ kringels van rook zijn goed van vorm, moment mooi 'gevangen'
+ sfeer
- onderwerp/context...
(Ik mis een context bij deze foto. Niet dat iedere foto dat dient te hebben, maar bij deze foto, denk ik "en nu?")
[ afbeelding ]
Vlaggetjes!![]()
[ link | afbeelding ]
+ Erg fijne sfeer in de gehele foto.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De foto hoort bij een serie van fotos die gemaakt is op een bhv oefenterreinHet is een bank die door hitte is gaan roken.
Over jouw foto: Erg vrolijk zo al die kleuren en vlaggetjes. Zelf had ik hem denk ik op een ander punt scherp gesteld. Nu is het gebouw scherp, maar het gebouw is niet zo spannend.
Mijn foto van vandaag uit de zelfde serie:
[ afbeelding ]
Vet! Dat moet Nepal zijn. Komt mij wel erg bekend voor namelijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:03 schreef jack4ya het volgende:
+ kringels van rook zijn goed van vorm, moment mooi 'gevangen'
+ sfeer
- onderwerp/context...
(Ik mis een context bij deze foto. Niet dat iedere foto dat dient te hebben, maar bij deze foto, denk ik "en nu?")
[ afbeelding ]
Vlaggetjes!![]()
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slechte foto ik weet het. Toen was ik er nog niet zo mee bezig
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2012 20:10:52 ]
Mja, je bent afhankelijk van de stand van de zon. Twee dingen eigenlijk. Als die al zo hoog aan de hemel staat wordt het lastig. De mooiste foto's maak je zoals je ongetwijfeld weet vroeg of laat. Daar heb je op zo'n moment alleen niks aan. Ook belangrijk: als je met de zon meeschiet zoals hier krijg je ook minder dieptewerking in je foto door minder schaduwen. Probeer de zon aan de "zijkant" te houdenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:37 schreef jack4ya het volgende:
^^
+ Goede compo/crop
- Technisch niet goed: ruis, onscherp. Kijk ik naar een vergroting of fikse crop misschien?
- Focus ligt op raffia, niet op vogel.
(wat compressie/artefacten door upload)
[ afbeelding ]
Mijn zelfkritiek: diepte slaat wat 'dood'. Hoe voorkom je dat, zonder de 'grootsheid' geweld aan te doen?
Wijdere lens gebruiken.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:37 schreef jack4ya het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn zelfkritiek: diepte slaat wat 'dood'. Hoe voorkom je dat, zonder de 'grootsheid' geweld aan te doen?
Die brandslang was me niet eens opgevallen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:06 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Erg fijne sfeer in de gehele foto.
+ Rook machine?
+ Lekker donker maar niet te donker.
- "tuinslang" onderin beeld past totaal niet in het geheel.
[ afbeelding ]
Ik vind het lastig om mooie landschapsfotos te maken in NL. Binnenkort ga ik naar Egypte, denk dat het dan wel wat makkelijker gaat.quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:51 schreef Neo-Mullen het volgende:
Jammer dat er zo weinig land/waterschap foto's worden gepost. Dat genre fotografie is in dit topic aan de kleine kant.
Maar ieder zijn fotografieBinnenkort meer van mijn kant, heb m'n dSLR weer bij me.
Love it!quote:Op woensdag 1 februari 2012 01:56 schreef MrMonkeyman het volgende:
[ afbeelding ]
Met de koud blijven ze lekker stilzitten, alleen dan nog is het moeilijk om goed te focussen.
Geschoten met Canon 7D, Panagor 90mm, f8, ISO 100, 1/60
Hij zit er nog steeds. Hij lag eerst op zijn rug en wilde toen foto maken, maar de belichting was kut. Had toen een 1000 watt lamp gebruikt om zo bij te schijnen, echter door de warmte die de lamp afgaf werd de vlieg weer ontdooid.quote:
Ik heb nog wel wat foto's van mijn vakantie met veel landschappen... Of de vakantiefoto's van IDZquote:Op woensdag 1 februari 2012 15:51 schreef Neo-Mullen het volgende:
Jammer dat er zo weinig land/waterschap foto's worden gepost. Dat genre fotografie is in dit topic aan de kleine kant.
Maar ieder zijn fotografieBinnenkort meer van mijn kant, heb m'n dSLR weer bij me.
IDZ?quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat foto's van mijn vakantie met veel landschappen... Of de vakantiefoto's van IDZ
IsDatZoquote:
Tja, dat gaat inderdaad niet. Die bergen laten zich slecht verplaatsen. Enige wat zou kunnen is mikken tot de zon laag staat. Maar dat is gewoon geen optie met -10c op de berg en wolken die soms letterlijk in seconden opdoemen. Sta je daar te wachten op je ideale licht.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:49 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Mja, je bent afhankelijk van de stand van de zon. Twee dingen eigenlijk. Als die al zo hoog aan de hemel staat wordt het lastig. De mooiste foto's maak je zoals je ongetwijfeld weet vroeg of laat. Daar heb je op zo'n moment alleen niks aan. Ook belangrijk: als je met de zon meeschiet zoals hier krijg je ook minder dieptewerking in je foto door minder schaduwen. Probeer de zon aan de "zijkant" te houden
Vergis je niet; met een lange sluitertijd aan het water of met wat wolken aan de lucht kun je erg mooie effecten creëren. Ik heb bijna al mijn landschapsfoto's in NL geschoten. Weliswaar in Limburg, maartoch.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:55 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om mooie landschapsfotos te maken in NL. Binnenkort ga ik naar Egypte, denk dat het dan wel wat makkelijker gaat.
Show me!quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat foto's van mijn vakantie met veel landschappen... Of de vakantiefoto's van IDZ
Massive! Al zou ik me wel heel eenzaam voelen daar, alles is grijs/wit en het weer werkt niet echt mee. Wel een heel aparte ervaring.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:28 schreef jack4ya het volgende:
Vlieg:
+ Nice!
+ Conceptje is leuk
+/- Scherptediepte, ik vind het leuk, maar een ander mogelijk niet.
- Euh... (even zoeken) focus had meer op kop/ogen mogen liggen.
[..]
Tja, dat gaat inderdaad niet. Die bergen laten zich slecht verplaatsen. Enige wat zou kunnen is mikken tot de zon laag staat. Maar dat is gewoon geen optie met -10c op de berg en wolken die soms letterlijk in seconden opdoemen. Sta je daar te wachten op je ideale licht.![]()
ProbleemMuppet zei "wijdere lens".
Maar hoe draagt dat bij aan het niet platslaan van beeld? Ik kan 'm niet bedenken, heb je wat meer uitleg hierover? (Ik snap wel dat je dan meer landschap 'in beeld heb' maar doet het iets met perspectief oid?)
Rauwe plaat om een beetje on topic te blijven: (klik?)
[ link | afbeelding ]
^^
+ rauw
- kleurloos (tja... tis wat)
- ook al zo 'plat'.
Ja, scherpstellen was echt tering moeilijk. Ik moet even kijken, heb meerdere foto's gemaakt waar ik telkens een ander gedeelte scherp heb. Weet niet of ik het kan combineren zodat alles goed scherp is. Wil HDR effect namelijk vermijden.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:28 schreef jack4ya het volgende:
Vlieg:
+ Nice!
+ Conceptje is leuk
Het is de bedoeling dat je andere mensen ook van commentaar voorziet.quote:Op woensdag 1 februari 2012 01:56 schreef MrMonkeyman het volgende:
[ afbeelding ]
Met de koud blijven ze lekker stilzitten, alleen dan nog is het moeilijk om goed te focussen.
Geschoten met Canon 7D, Panagor 90mm, f8, ISO 100, 1/60
+ Rauw landschap inderdaadquote:Op woensdag 1 februari 2012 20:28 schreef jack4ya het volgende:
Vlieg:
+ Nice!
+ Conceptje is leuk
[..]
Tja, dat gaat inderdaad niet. Die bergen laten zich slecht verplaatsen. Enige wat zou kunnen is mikken tot de zon laag staat. Maar dat is gewoon geen optie met -10c op de berg en wolken die soms letterlijk in seconden opdoemen. Sta je daar te wachten op je ideale licht.![]()
ProbleemMuppet zei "wijdere lens".
Maar hoe draagt dat bij aan het niet platslaan van beeld? Ik kan 'm niet bedenken, heb je wat meer uitleg hierover? (Ik snap wel dat je dan meer landschap 'in beeld heb' maar doet het iets met perspectief oid?)
Rauwe plaat om een beetje on topic te blijven: (klik?)
[ link | afbeelding ]
^^
+ rauw
+/- wat donker... maar dat wás het ook. Oplichten voelt vreemd in de foto, en is té veel geweld aan de realiteit
- kleurloos (tja... tis wat)
- ook al zo 'plat'.
+ de brug staat in het midden van de diepte voor mijn gevoel en dat zorgt er vind ik voor dat je direct naar de brug kijkt.quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:10 schreef Regor het volgende:
+ zwart wit past hier goed bij voor mijn gevoel
- Meisje helemaal zwart
- Roeispanen er niet helemaal op
[ link | afbeelding ]
Zoetermeer @ winter by verse saus, on Flickr
Was gek genoeg geen sharpen tool overheen gegaan. Was gewoon erg donker al, is rond 1800 vanavond genomenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:52 schreef Mirel het volgende:
+ mooie omgeving
+ weg die naar rechts krult
- paal links bij de rand
- donkerheid links lijkt weinig info te bevatten, lijkt net of er met een sharpen tool overheen is gegaan
+ zwart/wit voegt veel toe aan de foto. In kleur had het al z'n magie verloren.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:52 schreef Mirel het volgende:
+ mooie omgeving
+ weg die naar rechts krult
- paal links bij de rand
- donkerheid links lijkt weinig info te bevatten, lijkt net of er met een sharpen tool overheen is gegaan
[ afbeelding ]
De rest van het gebouw was er eigenlijk niet..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:33 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Over Abandoned:
+Fijne toning
+Lekkere compositie die misschien nog beter kon? Zie '-'...
-Mis een beetje de rest van het gebouw. Was dat weinig boeiend?
Ikzelf ging vanavond iets te laat van huis weg om nog lekker licht te hebben. Gisteravond was dat licht toen ik in de auto zat rond half zes nog mooi, maar die was nu totaal niet het geval. Had wel statief mee en heb er toch nog wat van proberen te maken...
[ link | afbeelding ]
Late at night by Peter vd Ham, on Flickr
+Mooie compoquote:Op zondag 5 februari 2012 12:17 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
+ zwart/wit voegt veel toe aan de foto. In kleur had het al z'n magie verloren.
+ erg industrieel en urban. Dat was je bedoeling en is goed gelukt.
- jammer van het witte busje op de achtergrond.
[ afbeelding ]
+ mooie kleuren!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:38 schreef Row-1 het volgende:
[..]
+Mooie compo
+Kleuren zijn goed, lucht lekker blauw
-Jammer dat er niet overal sneeuw ligt, maar dat is niet aan jou.
De mijne:
Kampvuurtje
[ afbeelding ]
+ Mooie foto, lekker basic in beeld gebracht.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:32 schreef Mirel het volgende:
+vanaf dit punt lijkt het alsof iedereen om hem heen staat en hem de ruimte geeft, en daarom:
+focus op jongetje
-2 mensen achter het jongetje helpen niet mee met dit net omschreven perspectief
[ afbeelding ]
+leuk ideequote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:49 schreef dockx het volgende:
[..]
+ Mooie foto, lekker basic in beeld gebracht.
+ Dit genre van foto's maken is geniaal
- De zoveelste 'ijs' foto, ik word er mee doodgegooid op de sociale media bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
'Vier'
Even off-topic om je vraag te beantwoorden: het is een strandloper die door de kou gestorven is. Het is inderdaad somber, maar er lopen momenteel honderden vogels op de dijken die op sterven na dood zijn daar verwijst deze foto naar. Deze is gestorven voor het ijs er kwam en is er zo in vast gekomen.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:43 schreef margaretha_01 het volgende:
Wat is het? ziet er zielig uit!
- Sombere uitstraling
- Ik persoonlijk heb er niets mee, weet niet echt of ik het mooi of lelijk moet vinden.
+/- Het enige mooie wat ik zou kunnen bedenken is het ijs zelf.
Bewerkt:
[ afbeelding ]
Onberwerkt:
[ afbeelding ]
+ Scherpte diepte.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:43 schreef margaretha_01 het volgende:
Wat is het? ziet er zielig uit!
- Sombere uitstraling
- Ik persoonlijk heb er niets mee, weet niet echt of ik het mooi of lelijk moet vinden.
+/- Het enige mooie wat ik zou kunnen bedenken is het ijs zelf.
Bewerkt:
[ afbeelding ]
Onberwerkt:
[ afbeelding ]
Vind deze trouwens erg tof! Vooral ook door die steentjes die er achter, buiten de focus, allemaal liggen. Persoonlijk had ik alleen de tekst "scherpte diepte" gemaakt oid. Maar alle vieren zijn natuurlijk ook leuk.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:49 schreef dockx het volgende:
[..]
+ Mooie foto, lekker basic in beeld gebracht.
+ Dit genre van foto's maken is geniaal
- De zoveelste 'ijs' foto, ik word er mee doodgegooid op de sociale media bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
'Vier'
+ simpelquote:Op maandag 13 februari 2012 18:50 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Scherpte diepte.
- Ik vind de foto (Onderwerp, omgeving, compositie) persoonlijk niet boeiend maar dat is mijn smaak. Een persoonlijk minpunt. Dan sowieso liever de onbewerkte versie. Bewerkt slaat echt nergens opSorry.
Een simpele duif....
[ afbeelding ]
Edit: http://www.flickr.com/pho(...)hotostream/lightbox/
Ps. Neem aan dat ie nu wel beoordeelt wordt? Laatste keer niet gebeurd. Anders houd ik hier helemaal mee op
[..]
Vind deze trouwens erg tof! Vooral ook door die steentjes die er achter, buiten de focus, allemaal liggen. Persoonlijk had ik alleen de tekst "scherpte diepte" gemaakt oid. Maar alle vieren zijn natuurlijk ook leuk.
+ mooie hoekquote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:44 schreef Mirel het volgende:
[..]
+ simpel
+ beetje nabewerkt? Lijkt zo glowachtig, iig wel mooi licht
ik kan er niet veel over zeggen
[ afbeelding ]
Ja, als je goed kijkt zie je mij en mijn vriendin de foto makenquote:Op donderdag 16 februari 2012 23:04 schreef Mirel het volgende:
Klein beetje in de zin van de kleuren? Hoe zit het met die reflectie?
OH? dat is zeker niet waar....quote:
- Apple producten hebben een witte stekker (sorry, iets anders kon ik niet bedenken)
+ simplequote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:31 schreef problematiQue het volgende:
+ Leuk concept
+ Mooi ver- en belicht, achtergrond egaal wit
- Apple producten hebben een witte stekker (sorry, iets anders kon ik niet bedenken)
[ afbeelding ]
Het is een basketbalbasket van onderafquote:
Het is m'n hobby maar ik probeer er langzaamaan wel meer mee te gaan doen. Binnenkort opent m'n eerste expositiequote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:28 schreef margaretha_01 het volgende:
@ problematique: ik heb een kijkje genomen op je website, wat een geweldige foto's! Ben een fan van je stijl! Doe je het alleen als hobby of heb je er ook je beroep van kunnen maken?!
+ kleurgebruikquote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:23 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
+ simple
+ perfectie
+ Je zou haast denken dat het een 'een digitale tekening' is ipv een foto. (wat is het?)
- Nogal nietszeggend. (maar ik persoonlijk vind het alsnog een leuk plaatje hoor!)
[ afbeelding ]
+ sfeertje is wel artistiekquote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:11 schreef Mirel het volgende:
+ sfeer. Hier gebeurt iets leuks of het is net geweest en de mensen chillen na. Dat het in een stadse omgeving gebeurt vind ik persoonlijk tof
+ zon en zonnestralen
+ ondanks dat bijna alles donker is merk je diepte op in de schaduwen die vanuit het midden naar links en rechts rijken
+ de 2 personen in het zonnelicht met het licht schijnend op hun achterhoofd (halo effect toch, of is dat net iets anders?)
+- als een persoon dichterbij stond, dan kon die persoon een beetje het onderwerp zijn met de gebeurtenissen achter en om hem/haar heen, nu is het een sfeerfoto, wat ook tof is. Maar het kan spannender
[ afbeelding ]
Deze mag wat mij betreft nog wel een heel stuk lichter.quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:29 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[ link | afbeelding ]
Park Almelo by Peter vd Ham, on Flickr
Zo beter? Wat vind je voor de rest van de plaat?quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Deze mag wat mij betreft nog wel een heel stuk lichter.
Ja, dat is qua exposure al een stuk beter. Verder vind ik 'm wel leuk gevonden, maar hij is niet perfect symmetrisch wat mij een beetje stoort.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Zo beter? Wat vind je voor de rest van de plaat?
[ link | afbeelding ]
Park Almelo by Peter vd Ham, on Flickr
Iemand advies geven over hoe fotografie in elkaar zit is bijna niet te doen. Allereerst moet je een camera snappen en daarnaast heb te maken met kiezen van de compositie en creativiteit.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:18 schreef Ladysin het volgende:
dit is toch juist DE plek om kritiek te kunnen krijgen op fotos? juist beginnende fotografen hebben er baat bij om te kunnen horen wat ze goed en fout doen. Dus als je een foto meer een kiekje vind.. wat houd je tegen om iemand advies te geven?
Klopt, kwam ik net achter. Heb hem nu wel symmetrisch erop staan overigens! Ook hierbovenquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:22 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, dat is qua exposure al een stuk beter. Verder vind ik 'm wel leuk gevonden, maar hij is niet perfect symmetrisch wat mij een beetje stoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |