In je aangifte kun je er niets mee.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:53 schreef rene90 het volgende:
Net even de jaaropgaven ingevuld in het programma van de belastingdienst, en ik moet 190 euro terugbetalen. Maar kan ik nog iets met die ingehouden inkomensafhankelijke bijdrage? Ik heb 2558 afgestaan (2 banen) bij een totaal aan 26364 aan inkomsten uit loondienst.
Oke bedankt, is verzondenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:04 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
In je aangifte kun je er niets mee.
Als er teveel is ingehouden, betaalt de belastingdienst dit automatisch terug.
nope, ze werken echt met acceptgirootjes.. die je binnen 6 weken mag voldoen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
Oke bedankt, is verzondenGaat dat automatisch van je rekening af wat je moet betalen? Aangezien ik in het buitenland zit op dat moment.
Afgelopen week ook gedaan voor mijn vrouw.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:20 schreef Strooper het volgende:
[..]
Je kan dit inderdaad middelen: http://www.belastingdiens(...)nde_inkomens-01.html
Daar kan wel een tijdje overheen gaan. Gisteren kregen wij brieven retour met teksten als "op 9 december 2011 hebben wij uw verzoek tot middeling ontvangen".quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:58 schreef HarryP het volgende:
Nog geen bericht terug van de belastingdienst overigens.
Het kan ook heel snel. Voor mezelf en voor een paar klanten had ik binnen vier weken de beschikking al binnen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:45 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Daar kan wel een tijdje overheen gaan. Gisteren kregen wij brieven retour met teksten als "op 9 december 2011 hebben wij uw verzoek tot middeling ontvangen".
Jawel. Je vult alles netjes in.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:49 schreef inXs het volgende:
Ik heb een eigen huis en krijg uiteraard HRA. Zo heb ik ook recent een brief van de BD gekregen over mijn nieuwe HRA berekening voor 2012, dit krijg ik maandelijks terug. So fas so good.
Nu heb ik ook mijn jaaropgaven binnen en vul ik alles in, in het BD programma. Hierin moet ik ook wederom aangeven of ik een eigen huis heb en hoeveel rente ik heb betaald in 2011. Dit is uiteraard aftrekbaar. Ofwel, aan het einde van de rit in het programma, krijg ik volgens hetzelfde programma geld terug, aangezien de rente aftrekbaar is. Alleen heb ik in 2011 deze rente maandelijks al teruggekregen. Moet ik dan gewoon in het BD programma niet invullen dat ik een eigen heb? Of hoe werkt dat precies?
Als je elk jaar 52% betaalt valt er niks te middelen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:51 schreef ManAtWork het volgende:
Het kan ook heel snel. Voor mezelf en voor een paar klanten had ik binnen vier weken de beschikking al binnen.
Klopt. Daarom creëer ik één keer in de drie jaar een reden om te middelen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:22 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Als je elk jaar 52% betaalt valt er niks te middelen.
Hoe bedoel je dit? Spaar je aftrekposten op (kan dat?) heb je een andere creatieve methode?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:25 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Klopt. Daarom creëer ik één keer in de drie jaar een reden om te middelen.
Als ondernemer ben je iets flexibeler dan als loonslaaf. Als je begrijpt wat ik bedoel,...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Spaar je aftrekposten op (kan dat?) heb je een andere creatieve methode?
Ja. Je kan een aantal maal per jaar een wijziging indienen. De eerste aanslag van 2012 is BSN.H.20.01 en dat kan oplopen (d.m.v. wijzigingen) tot BSN.H.20.05 aangezien BSN.H.20.06 de definitieve aanslag wordt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als ik nu de voorlopige aanslag invul een geen aftrekposten invul (dus niets ga ontvangen), om zo het bedrag aan hypotheekrenteaftrek in 1 maal te ontvangen bij de aangifte IB 2012, dan kan dit toch wel gewoon op elk gewenst moment gewijzigd worden mocht ik toch voorlopige teruggaaf willen ontvangen? Gewoon opnieuw invullen en insturen?
Mooi, dank je!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:12 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Ja. Je kan een aantal maal per jaar een wijziging indienen. De eerste aanslag van 2012 is BSN.H.20.01 en dat kan oplopen (d.m.v. wijzigingen) tot BSN.H.20.05 aangezien BSN.H.20.06 de definitieve aanslag wordt.
Had ik van jou ook wel verwacht.quote:
H.26 is de definitieve aanslag. Maar dat is een detail.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:12 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Ja. Je kan een aantal maal per jaar een wijziging indienen. De eerste aanslag van 2012 is BSN.H.20.01 en dat kan oplopen (d.m.v. wijzigingen) tot BSN.H.20.05 aangezien BSN.H.20.06 de definitieve aanslag wordt.
Nee, dit is niet veranderd.quote:Op zondag 29 januari 2012 01:50 schreef copyfile het volgende:
Zijn ergens de regels te vinden voor aftrek van een laptop die voor school wordt gebruikt (Niet verplicht) ? Heb vorig jaar wel een deel als kosten ingevult (aanschafprijs-10% restwaarde / 3jaar) alleen nu zie ik explisiet staan dat laptops meestal niet in aanmerking komen. Is dit gewijzigd of mocht dit vorig jaar eigenlijk ook niet ?
Als je de zoekfunctie op de site van de belastingdienst had gebruikt, was dit je eerste link geweest.quote:Let op!
Gaat het om een duurzaam goed dat ook door mensen die deze studie of opleiding niet volgen, wordt gekocht? Bijvoorbeeld een computer of bijbehorende apparatuur? Dan komt de afschrijving van deze duurzame goederen alleen voor aftrek in aanmerking als u deze speciaal nodig hebt voor uw studie of opleiding.
Gebruikte u het duurzame goed voor een deel ook privé? Dan mag u het deel voor privégebruik niet als kosten aftrekken. Voor computers en randapparatuur, zoals een scanner of een printer, geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%.
Je hebt de juiste antwoorden gegeven op 'gekochte woning' en 'verkochte woning'?quote:Op zondag 29 januari 2012 08:33 schreef Chevalric het volgende:
Wij hebben in 2011 een nieuwbouwhuis in aanbouw gehad. Begin november is het opgeleverd. Tijdens de bouw hebben we de rente laten betalen uit het bouwdepot. We zijn er half december ingetrokken en hebben onze oude woning eind december verkocht.
Hoe geef ik dit allemaal op bij de aangifte?
Ik heb nu de twee woningen als eigen woning aangegeven met als einddatum 19 december voor de oude woning en 20 december als startdatum voor de nieuwe woning.
Bij betaalde rente heb ik alleen de rente van de oude hypotheek nog ingevuld. Ik vermoed dat ik hier ook de rente van nieuwe hypotheek minus de ontvangen bouwdepot rente bij moet optellen?
Verder moet ik dan nog ergens onze huidige hypotheekschuld kwijt, lijkt mij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |