abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:04:58 #26
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107303780
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:53 schreef rene90 het volgende:
Net even de jaaropgaven ingevuld in het programma van de belastingdienst, en ik moet 190 euro terugbetalen. Maar kan ik nog iets met die ingehouden inkomensafhankelijke bijdrage? Ik heb 2558 afgestaan (2 banen) bij een totaal aan 26364 aan inkomsten uit loondienst.
In je aangifte kun je er niets mee.
Als er teveel is ingehouden, betaalt de belastingdienst dit automatisch terug.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_107305699
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:04 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

In je aangifte kun je er niets mee.
Als er teveel is ingehouden, betaalt de belastingdienst dit automatisch terug.
Oke bedankt, is verzonden :') Gaat dat automatisch van je rekening af wat je moet betalen? Aangezien ik in het buitenland zit op dat moment.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 27 januari 2012 @ 19:59:21 #28
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_107305863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:55 schreef rene90 het volgende:

[..]

Oke bedankt, is verzonden :') Gaat dat automatisch van je rekening af wat je moet betalen? Aangezien ik in het buitenland zit op dat moment.
nope, ze werken echt met acceptgirootjes.. die je binnen 6 weken mag voldoen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_107317034
Ik heb mijn jaaropgave binnen.
Het is nog even wachten op alle banken met hun overzichten daarna ga ik er eens voor zitten :)

Dit jaar krijg ik (waarschijnlijk) nog veel terug.
Volgend jaar moet ik corrigeren (lees betalen)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_107317980
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:20 schreef Strooper het volgende:

[..]

Je kan dit inderdaad middelen: http://www.belastingdiens(...)nde_inkomens-01.html

Afgelopen week ook gedaan voor mijn vrouw.
Maar het kan pas achteraf als de belastingaanslag definitief is. Maar leverde wel een mooi bedrag op. Nog geen bericht terug van de belastingdienst overigens.
pi_107321439
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:58 schreef HarryP het volgende:
Nog geen bericht terug van de belastingdienst overigens.
Daar kan wel een tijdje overheen gaan. Gisteren kregen wij brieven retour met teksten als "op 9 december 2011 hebben wij uw verzoek tot middeling ontvangen".
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_107321480
Ik heb een eigen huis en krijg uiteraard HRA. Zo heb ik ook recent een brief van de BD gekregen over mijn nieuwe HRA berekening voor 2012, dit krijg ik maandelijks terug. So fas so good.

Nu heb ik ook mijn jaaropgaven binnen en vul ik alles in, in het BD programma. Hierin moet ik ook wederom aangeven of ik een eigen huis heb en hoeveel rente ik heb betaald in 2011. Dit is uiteraard aftrekbaar. Ofwel, aan het einde van de rit in het programma, krijg ik volgens hetzelfde programma geld terug, aangezien de rente aftrekbaar is. Alleen heb ik in 2011 deze rente maandelijks al teruggekregen. Moet ik dan gewoon in het BD programma niet invullen dat ik een eigen heb? Of hoe werkt dat precies?
  zaterdag 28 januari 2012 @ 10:51:41 #33
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107322407
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 09:45 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Daar kan wel een tijdje overheen gaan. Gisteren kregen wij brieven retour met teksten als "op 9 december 2011 hebben wij uw verzoek tot middeling ontvangen".
Het kan ook heel snel. Voor mezelf en voor een paar klanten had ik binnen vier weken de beschikking al binnen.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 10:53:26 #34
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107322441
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 09:49 schreef inXs het volgende:
Ik heb een eigen huis en krijg uiteraard HRA. Zo heb ik ook recent een brief van de BD gekregen over mijn nieuwe HRA berekening voor 2012, dit krijg ik maandelijks terug. So fas so good.

Nu heb ik ook mijn jaaropgaven binnen en vul ik alles in, in het BD programma. Hierin moet ik ook wederom aangeven of ik een eigen huis heb en hoeveel rente ik heb betaald in 2011. Dit is uiteraard aftrekbaar. Ofwel, aan het einde van de rit in het programma, krijg ik volgens hetzelfde programma geld terug, aangezien de rente aftrekbaar is. Alleen heb ik in 2011 deze rente maandelijks al teruggekregen. Moet ik dan gewoon in het BD programma niet invullen dat ik een eigen heb? Of hoe werkt dat precies?
Jawel. Je vult alles netjes in.
Vervolgens kun je ook aangeven dat je al een voorlopige teruggave hebt ontvangen. Dan zul je zien dat het bedrag dat je terug krijgt opeens een stuk minder is.
De voorlopige teruggave is niet meer of minder dan een voorschot op je aangifte.
pi_107323147
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 10:51 schreef ManAtWork het volgende:
Het kan ook heel snel. Voor mezelf en voor een paar klanten had ik binnen vier weken de beschikking al binnen.
Als je elk jaar 52% betaalt valt er niks te middelen. ;)
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 11:25:54 #36
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107323205
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 11:22 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Als je elk jaar 52% betaalt valt er niks te middelen. ;)
Klopt. Daarom creëer ik één keer in de drie jaar een reden om te middelen. ;)
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:46:21 #37
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_107329882
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 11:25 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Klopt. Daarom creëer ik één keer in de drie jaar een reden om te middelen. ;)
Hoe bedoel je dit? Spaar je aftrekposten op (kan dat?) heb je een andere creatieve methode? :)

Overigens vind ik het heel bijzonder dat zo weinig mensen het middelen kennen. Vooral beginnende werkenden kunnen hier aardig wat geld meepakken.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:48:41 #38
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107329966
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:46 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? Spaar je aftrekposten op (kan dat?) heb je een andere creatieve methode? :)
Als ondernemer ben je iets flexibeler dan als loonslaaf. Als je begrijpt wat ik bedoel,...
pi_107331730
Ik begrijp het ..... :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 28 januari 2012 @ 17:05:24 #40
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_107331856
Even een kort vraagje over de voorlopige aanslag 2012 (omdat het niet de moeite is een apart topic te openen, en dat onderwerp hier ook wel eens voorbij komt):

Als ik nu de voorlopige aanslag invul een geen aftrekposten invul (dus niets ga ontvangen), om zo het bedrag aan hypotheekrenteaftrek in 1 maal te ontvangen bij de aangifte IB 2012, dan kan dit toch wel gewoon op elk gewenst moment gewijzigd worden mocht ik toch voorlopige teruggaaf willen ontvangen? Gewoon opnieuw invullen en insturen?

Ik zou zelf niet weten waarom het niet kan, maar zie het graag even bevestigd.

Edit: Betreft overigens een wijziging t.o.v. 2011, toen werd wel voorlopige teruggaaf ontvangen. Anders kon ik uiteraard gewoon helemaal niks doen tot begin 2013.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_107332049
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 17:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als ik nu de voorlopige aanslag invul een geen aftrekposten invul (dus niets ga ontvangen), om zo het bedrag aan hypotheekrenteaftrek in 1 maal te ontvangen bij de aangifte IB 2012, dan kan dit toch wel gewoon op elk gewenst moment gewijzigd worden mocht ik toch voorlopige teruggaaf willen ontvangen? Gewoon opnieuw invullen en insturen?
Ja. Je kan een aantal maal per jaar een wijziging indienen. De eerste aanslag van 2012 is BSN.H.20.01 en dat kan oplopen (d.m.v. wijzigingen) tot BSN.H.20.05 aangezien BSN.H.20.06 de definitieve aanslag wordt.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 17:13:55 #42
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_107332104
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 17:12 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Ja. Je kan een aantal maal per jaar een wijziging indienen. De eerste aanslag van 2012 is BSN.H.20.01 en dat kan oplopen (d.m.v. wijzigingen) tot BSN.H.20.05 aangezien BSN.H.20.06 de definitieve aanslag wordt.
Mooi, dank je!
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 28 januari 2012 @ 17:48:04 #43
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107333126
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 17:00 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik begrijp het ..... :P
Had ik van jou ook wel verwacht. ;)
  zaterdag 28 januari 2012 @ 17:50:29 #44
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107333202
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 17:12 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

H.26 is de definitieve aanslag. Maar dat is een detail.
pi_107349645
Zijn ergens de regels te vinden voor aftrek van een laptop die voor school wordt gebruikt (Niet verplicht) ? Heb vorig jaar wel een deel als kosten ingevult (aanschafprijs-10% restwaarde / 3jaar) alleen nu zie ik explisiet staan dat laptops meestal niet in aanmerking komen. Is dit gewijzigd of mocht dit vorig jaar eigenlijk ook niet ?
  zondag 29 januari 2012 @ 08:33:17 #46
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_107351700
Wij hebben in 2011 een nieuwbouwhuis in aanbouw gehad. Begin november is het opgeleverd. Tijdens de bouw hebben we de rente laten betalen uit het bouwdepot. We zijn er half december ingetrokken en hebben onze oude woning eind december verkocht.

Hoe geef ik dit allemaal op bij de aangifte?

Ik heb nu de twee woningen als eigen woning aangegeven met als einddatum 19 december voor de oude woning en 20 december als startdatum voor de nieuwe woning.
Bij betaalde rente heb ik alleen de rente van de oude hypotheek nog ingevuld. Ik vermoed dat ik hier ook de rente van nieuwe hypotheek minus de ontvangen bouwdepot rente bij moet optellen?
Verder moet ik dan nog ergens onze huidige hypotheekschuld kwijt, lijkt mij?
  zondag 29 januari 2012 @ 14:55:10 #47
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107362153
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:50 schreef copyfile het volgende:
Zijn ergens de regels te vinden voor aftrek van een laptop die voor school wordt gebruikt (Niet verplicht) ? Heb vorig jaar wel een deel als kosten ingevult (aanschafprijs-10% restwaarde / 3jaar) alleen nu zie ik explisiet staan dat laptops meestal niet in aanmerking komen. Is dit gewijzigd of mocht dit vorig jaar eigenlijk ook niet ?
Nee, dit is niet veranderd.
quote:
Let op!

Gaat het om een duurzaam goed dat ook door mensen die deze studie of opleiding niet volgen, wordt gekocht? Bijvoorbeeld een computer of bijbehorende apparatuur? Dan komt de afschrijving van deze duurzame goederen alleen voor aftrek in aanmerking als u deze speciaal nodig hebt voor uw studie of opleiding.

Gebruikte u het duurzame goed voor een deel ook privé? Dan mag u het deel voor privégebruik niet als kosten aftrekken. Voor computers en randapparatuur, zoals een scanner of een printer, geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%.
Als je de zoekfunctie op de site van de belastingdienst had gebruikt, was dit je eerste link geweest.
  zondag 29 januari 2012 @ 14:57:27 #48
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107362257
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 08:33 schreef Chevalric het volgende:
Wij hebben in 2011 een nieuwbouwhuis in aanbouw gehad. Begin november is het opgeleverd. Tijdens de bouw hebben we de rente laten betalen uit het bouwdepot. We zijn er half december ingetrokken en hebben onze oude woning eind december verkocht.

Hoe geef ik dit allemaal op bij de aangifte?

Ik heb nu de twee woningen als eigen woning aangegeven met als einddatum 19 december voor de oude woning en 20 december als startdatum voor de nieuwe woning.
Bij betaalde rente heb ik alleen de rente van de oude hypotheek nog ingevuld. Ik vermoed dat ik hier ook de rente van nieuwe hypotheek minus de ontvangen bouwdepot rente bij moet optellen?
Verder moet ik dan nog ergens onze huidige hypotheekschuld kwijt, lijkt mij?
Je hebt de juiste antwoorden gegeven op 'gekochte woning' en 'verkochte woning'?
Dan komt er een rekenhulp tevoorschijn.

Je mag de rente van de hypotheek van de nieuwe woning inderdaad ook opnemen. Daar moet je dan het ontvangen bedrag van het bouwdepot op in mindering brengen.
Je eigenwoningschuld heb je als het goed is al uit kunnen rekenen met de rekenhulp die tevoorschijn is gekomen.
pi_107362760
Ik heb de saldo opgave gekregen van mijn hypotheek, waar oa bijstaat wat ik betaald heb aan rente.

Dat kan ik toch gewoon invullen bij aftrekbare rente en financieringskosten eigenwoning?
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 29 januari 2012 @ 15:09:51 #50
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107362928
Als de gehele lening betrekking heeft op de eigenwoningschuld: ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')