Werkgevers geven best veel informatie door aan de BD. Frauderen is al niet slim, maar zeker niet met zulke gegevens.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:19 schreef frdanny het volgende:
Hoe groot is de kans dat de belastingdienst erachter komt of je wel of geen vergoeding van je werkgever hebt gekregen over je studiekosten?
Nog even wachten,... het jaarlijkse wie-heeft-het-belastinggeld-al-terug-gekregen-topic zal binnenkort wel geopend worden. Kan er daar weer gespeculeerd worden over de volgorde van betaling.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:45 schreef chrisje013 het volgende:
hmmm... zo net ook de aangifte ingevuld. of beter gezegd, gechekt, alles was al ingevuld. toch 830 euro terug te krijgen, gaat lekker zo. en nu ongeduldig nagels bijten tot juli, zoals elk jaar hahaha
Tussen de 0% en 100%.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:19 schreef frdanny het volgende:
Hoe groot is de kans dat de belastingdienst erachter komt of je wel of geen vergoeding van je werkgever hebt gekregen over je studiekosten?
Waar wil je bezwaar tegen maken dan?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:06 schreef xaban06 het volgende:
Hmm, net de vooraf ingevulde formulier gedownload, staat dat ik al via de voorlopige aanslag 2011, ~ EUR 1900,- heb ontvangen. Daar weet ik niks van af? Bezwaar aantekenen of gewoon weglaten?
Nou ja, als ik 'm onveranderd indien, moet ik EUR 1900,- betalen. Ik moet iets terug betalen wat ik niet heb ontvangen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waar wil je bezwaar tegen maken dan?
Je hebt nog geen aanslag naar aanleiding van je aangifte en je zegt zelf dat je geen voorlopige aanslag hebt gehad. Blijft er weinig over om nu al bezwaar tegen te maken.
Je kunt ook eerst even bellen en vragen hoe ze aan de voorlopige aanslag komen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nou ja, als ik 'm onveranderd indien, moet ik EUR 1900,- betalen. Ik moet iets terug betalen wat ik niet heb ontvangen.
Hoe bedoel je? Is er 700 euro loonheffing ingehouden, of heb je 700 euro verdiend (in dat geval zal er waarschijnlijk heel weinig/geen lonheffing zijn ingehouden).quote:Op vrijdag 2 maart 2012 08:36 schreef Aardappel2610 het volgende:
Ben ik nou genaaid door de belastingdienst of wat?
In 2009 zat ik nog op school en had ik m.b.t. die studie aftrekposten á pakweg 600 euro. Nou heb ik in datzelfde jaar ook één bijverdienste á 700 euro gehad.
Aftrekruimte? Hoe bedoel je?quote:Aangezien ik over 2011 nog aftrekruimte
Kosten die je in 2009 hebt gemaakt kan je sowieso niet opnemen in je aangifte over 2011. Ik snap dus niet helemaal wat je wil beter gezegd, waarschijnlijk snap jij het niet helemaalquote:heb zat ik even terug te kijken naar mijn verdiensten over 2009, aangezien ik toen niets heb ontvangen (aanslag was nihil). Blijkbaar is die 600 euro afgetrokken van die 700 euro die ik verdiend had en vervolgens heb ik niks terug gehad. Aangezien die post al een keer is afgetrokken kan ik hem niet meer aftrekken als restant en ben ik dus eigenlijk genaaid.
Klopt dit of kan dit niet?
Daar zat ik ook mee te kutten net. Dan heb je waarschijnlijk vooraf al een keer wat ingevuld en opgeslagen (ik wel iig).quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:35 schreef maxmin het volgende:
Ik snap er helemaal niks van, het programma biedt mij helemaal niet aan om vooraf ingevulde gegevens te downloaden. handmatig openen werkt ook niet want het bestand is er niet. Weet iemand hier raad mee?
quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:24 schreef Razer het volgende:
echt zou dit voor mij super nadelig zijn.
Nou dan.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:49 schreef Razer het volgende:
maar goed die paar euro extra betalen zullen het hem niet gaan doen
Het was een vraag, zie vraagteken.quote:Wel mooi dat je denkt te kunnen denken voor me, heiligboontje
Het is misschien wat simpel gezegd...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 08:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Is er 700 euro loonheffing ingehouden, of heb je 700 euro verdiend (in dat geval zal er waarschijnlijk heel weinig/geen lonheffing zijn ingehouden).
[..]
Aftrekruimte? Hoe bedoel je?
[..]
Kosten die je in 2009 hebt gemaakt kan je sowieso niet opnemen in je aangifte over 2011. Ik snap dus niet helemaal wat je wil beter gezegd, waarschijnlijk snap jij het niet helemaal
Ik heb dat wel.. misschien dat het pas boven een bepaald bedrag meegenomen kan worden?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:10 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Het is misschien wat simpel gezegd...
Ik kan geld terug krijgen mits ik aftrekposten heb over 2011. Nou dacht ik even dat ik nog studiekosten uit 2009 kon aftrekken, aangezien ik toen niks heb teruggekregen. Nou heb ik even gekeken naar mijn aangifte uit 2009 en viel mij op dat er nergens wordt gerept over een restant persoonsgebonden aftrek. Ik vermoed dat dat er niet is omdat ik een inkomen heb gehad in dat jaar. Ergens vind ik het onlogisch dat ik nu geen belasting terug kan vragen, terwijl ik toen dat wel zou hebben gehad als ik meer verdiend had.
Dan ben je WEL fiscaal partner. Als kind zijnde ben je dat normaal niet, maar tot een bepaalde leeftijd. Aangezien jij geboren bent voor 1984 en alsnog bij je ouders woont zijn julie dus fiscale partners. MAAR omdat je vader en moeder natuurlijk al fiscaal partner van elkaar zijn, kunnen ze niet ook nog eens fiscaal partner met jou zijnquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:49 schreef _VoiD_ het volgende:
Trouwens iets wat ik onduidelijk vind in de vraagstelling van het programma:
Woonde u samen?
Dit is toch voor fiscaal partnerschap vast te stellen of niet?
Ik woonde in 2011 met mijn vader en moeder in huis. Ik ben geboren in 1983. Die beschrijving die erbij staat is behoorlijk onduidelijk vind ik. Ik heb nee ingevuld, want ik ben geen fiscale partner met een van beiden (dat zijn ze van elkaar lijkt me).
Dat is niet onlogisch. Je hebt toen geen belasting betaald. Als je toen (iets) meer zou hebben verdiend nog steeds niet. Je gaat er dus niet op achteruit, je had er alleen méér vooruit op kunnen gaan.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:10 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Het is misschien wat simpel gezegd...
Ik kan geld terug krijgen mits ik aftrekposten heb over 2011. Nou dacht ik even dat ik nog studiekosten uit 2009 kon aftrekken, aangezien ik toen niks heb teruggekregen. Nou heb ik even gekeken naar mijn aangifte uit 2009 en viel mij op dat er nergens wordt gerept over een restant persoonsgebonden aftrek. Ik vermoed dat dat er niet is omdat ik een inkomen heb gehad in dat jaar. Ergens vind ik het onlogisch dat ik nu geen belasting terug kan vragen, terwijl ik toen dat wel zou hebben gehad als ik meer verdiend had.
Woonde u samen in 2011? Ja (want je bent van voor 1984)quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:49 schreef _VoiD_ het volgende:
Trouwens iets wat ik onduidelijk vind in de vraagstelling van het programma:
Woonde u samen?
Dit is toch voor fiscaal partnerschap vast te stellen of niet?
Ik woonde in 2011 met mijn vader en moeder in huis. Ik ben geboren in 1983. Die beschrijving die erbij staat is behoorlijk onduidelijk vind ik. Ik heb nee ingevuld, want ik ben geen fiscale partner met een van beiden (dat zijn ze van elkaar lijkt me).
Ja, inderdaad logischer.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:04 schreef Strooper het volgende:
[..]
Woonde u samen in 2011? Ja (want je bent van voor 1984)
Stond u in 2011 op hetzelfde adres ingeschreven als uw huisgenoot? Ja
Daarna volgen een hele rits met vragen waar je volgens mij overal 'nee' op kan antwoorden. Dan staat er als het goed is onderaan 'U hebt geen fiscaal partner'.
Denk dat je hem zo moet invullen.
Wat moet ze doen? Kost dat geld? Van wie moet het? Ik snap het niet..quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:22 schreef Blik het volgende:
Vraag over studiekosten. Vriendin doet opleiding voor systeemtherapeut. Daarvoor moet ze ook supervisie doen (een ervaren systeemtherapeurt die haar "coacht"). Is dit ook aftrekbaar voor de belasting?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |