Wij weten niet hoezeer die man geschrokken is toen hij eenmaal zicht op de geestesgesteldheid en mentaliteit van de Dekkers kreeg. Dan zou het nog netjes zijn dat hij zo lang zijn mond heeft gehouden.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:19 schreef MrFoureyes het volgende:
Het lijkt me trouwens wel een afrekening van Mercer. Net nu even het feestje verpesten.
Zoals te lezen is, zou hij er nooit over zijn begonnen, als Dekker + consorten ook niet alles in de media hadden gegooid.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:19 schreef MrFoureyes het volgende:
Het lijkt me trouwens wel een afrekening van Mercer. Net nu even het feestje verpesten.
Geruchten doen we niet aan.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:26 schreef svetan het volgende:
In ieder geval zijn er in de zeilwereld hardnekkige geruchten van zeilers die tegelijk met de Dekkers in Portimao waren dat tenminste hier de nederlandse overheid nog invloed heeft genomen en het niet primair de portugeese overheid was die de problemen aldaar veroorzaakt hebben die tot het officiele vertrek uit Gibraltar leidden.
Die is de torpedo's van de AIVD nog aan het ontwijken.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:28 schreef Franknfurter het volgende:
Is het kind ondertussen al aangekomen?
kan ik die hardnekkige geruchten ook ergens nalezen?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:26 schreef svetan het volgende:
Mercer heeft gelijk! Het is inderdaad van de zotte dat de overheid zich op deze manier bemoeid heeft met het lot van een enkel persoon/ familie die eigenlijk voor de samenleving als geheel volledig onschadelijk is.
Het kan zijn dat Dick Dekker overdrijft maar het is wel opvallend dat het gedeeltelijk als politieke zaak in het nederlandse parlement behandelt is en zelfs de minister president er negatieve uitspraken over heeft gedaan.
In ieder geval zijn er in de zeilwereld hardnekkige geruchten van zeilers die tegelijk met de Dekkers in Portimao waren dat tenminste hier de nederlandse overheid nog invloed heeft genomen en het niet primair de portugeese overheid was die de problemen aldaar veroorzaakt hebben die tot het officiele vertrek uit Gibraltar leidden.
Fout: het staat elke cameraploeg volledig vrij om op een andere plek dan de aanlegplaats te gaan staan en met een stevige telelens opnames te maken. Hoeft niets voor betaald te worden. Media moeten enkel betalen voor een kopietje van de beelden die Dekkers' eigen cameraploeg op de aanlegplaats maakt.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:24 schreef svetan het volgende:
Over de vragen wat het financieel voor Laura gaat opleveren: http://www.nauticlink.com(...)strak-georganiseerd/
Het betekend dus dat elke kleine uitzending van beeld in een internationale nieuwsuitzenfing ¤950 in het laatje spoelt en gezien de internationale belangstelling komt daar wel het een en ander binnen. Ook verwacht ik dat vele internationale radio/tv netwerken interviews willen hebben en kranten vraaggesprekken.
Nee hoor Mercer heeft nog gewoon contact.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:19 schreef MrFoureyes het volgende:
Waaaat, gaan ze Laura uit elkaar halen??quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:10 schreef svetan het volgende:
Als het waar is dat deze dingen in de VK staan dan riekt dit sterk naar een gestuurde actie van bedrijven zoals mass en/of betrokken instanties om Laura (en ook haar familie) te demonteren.
Inderdaad het artikel in de Spiegel was erg slecht!!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:35 schreef svetan het volgende:
Daar waar Mercer op doelt als hij het over de Duitse pers heeft was het artikel in "der Spiegel" wat betreft de schoolboeken. Dat was een niet zelf gerechercheerde bijdrage die ze uit de nederlandse pers gehaald hadden. Ondertussen is de Duitese pers heel positief over Laura's project.
Als men de moeite neemt even Laura's gastenboek terug te lezen zal men daarin zelfs een bijdrage vinden waarin hij haar een voorbeeld voor de jeugd noemt (een link naar zijn cv heb ik hier al eens geplaatst).
Wat betreft de kritiek op Laura en haar record staat Nederland geisoleerd op de wereld.
Het is geen financiele vetpot. Als een TV-zender er "veel" aandacht aan wil besteden (en vier minuten is in een vluchtig medium als TV echt veel) kunnen ze dus voor 950 euro klaar zijn. Veel waarschijnlijker is een korte vermelding op het eind van een uitzending, samen met een orca die verkeerd is gezwommen en nu op het strand ligt, of een kat die op een driewieler kan rijden. Fait divers, dus. Uitvoeriger berichtgeving kost 950 euro, als je al niet gewoon materiaal koopt van een stringer ter plekke.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:24 schreef svetan het volgende:
Over de vragen wat het financieel voor Laura gaat opleveren: http://www.nauticlink.com(...)strak-georganiseerd/
Het betekend dus dat elke kleine uitzending van beeld in een internationale nieuwsuitzenfing ¤950 in het laatje spoelt en gezien de internationale belangstelling komt daar wel het een en ander binnen. Ook verwacht ik dat vele internationale radio/tv netwerken interviews willen hebben en kranten vraaggesprekken.
De kosten voor de verdere reis naar NZ zullen dan in de komende dagen ook wel binnengehaald zijn. Benieuwd ben ik wel of er ook nog stickers van grote sponsoren te zien zijn.
Hij schrijft dat hij het contact weer later hoopt op te pakken. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit na deze berichtgeving wat moeilijk ligt.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:57 schreef Tide het volgende:
[..]
Nee hoor Mercer heeft nog gewoon contact.
De artikelen van Suzanne Docter (AD) vind ik erg goed geschreven maar dat komt ook omdat zij Laura inmiddels goed heeft leren kennen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:57 schreef svetan het volgende:
Er is in de afgelopen maanden in het buitenland duidelijk meer aandacht aan Laura's reis besteed dan in Nederland. In Nederland ging de berichtgeving hoofdzakelijk over de verhalen van jeugdzorg en leerplichtambtenaren en niet over Laura en haar prestaties.
In al deze tijd heeft de Nederlandse media het niet nodig gevonden persoonlijke vraaggesprekken met Laura te houden en is er geen journalist die zelfs kan zeggen dat hij/zij haar persoonlijk heeft leren kennen. Dit in tegenstelling tot buitenlandse journalisten die zelfs door Laura op Guppy werden uitgenodigd en laaiend enthousiast waren over Laura en haar onderneming.
Op dit moment is de nederlandse pers volledig incompetent (behalde AD) wat betreft de berichtgeving over Laura en de berichtgeving die plaatsvind is op zijn minst onbetrouwbaar en eenzijdig. De kritiek op Laura binnen de nederlande bevolking is hoofdzakelijk op dit soort gestuurde berichtgeving ingegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |