abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 14:11:14 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107065362
Mercer said the media were very supportive of Dekker “except in the Netherlands and Germany”.

whut???

Svetan??????

Mediatyc00n Lyall Mercer noemt je een leugenaar!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 14:11:33 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107065368
serieusly bro!
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:19:51 #178
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_107065614
Het lijkt me trouwens wel een afrekening van Mercer. Net nu even het feestje verpesten.
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 14:23:00 #179
137949 Disana
pi_107065708
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:19 schreef MrFoureyes het volgende:
Het lijkt me trouwens wel een afrekening van Mercer. Net nu even het feestje verpesten.
Wij weten niet hoezeer die man geschrokken is toen hij eenmaal zicht op de geestesgesteldheid en mentaliteit van de Dekkers kreeg. Dan zou het nog netjes zijn dat hij zo lang zijn mond heeft gehouden.
pi_107065815
Mercer heeft gelijk! Het is inderdaad van de zotte dat de overheid zich op deze manier bemoeid heeft met het lot van een enkel persoon/ familie die eigenlijk voor de samenleving als geheel volledig onschadelijk is.

Het kan zijn dat Dick Dekker overdrijft maar het is wel opvallend dat het gedeeltelijk als politieke zaak in het nederlandse parlement behandelt is en zelfs de minister president er negatieve uitspraken over heeft gedaan.
In ieder geval zijn er in de zeilwereld hardnekkige geruchten van zeilers die tegelijk met de Dekkers in Portimao waren dat tenminste hier de nederlandse overheid nog invloed heeft genomen en het niet primair de portugeese overheid was die de problemen aldaar veroorzaakt hebben die tot het officiele vertrek uit Gibraltar leidden.
pi_107065817
quote:
Zoals te lezen is, zou hij er nooit over zijn begonnen, als Dekker + consorten ook niet alles in de media hadden gegooid.
Een afrekening? Het lijkt op hetzelfde dat Laura en Dick constant doen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_107065845
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:26 schreef svetan het volgende:
In ieder geval zijn er in de zeilwereld hardnekkige geruchten van zeilers die tegelijk met de Dekkers in Portimao waren dat tenminste hier de nederlandse overheid nog invloed heeft genomen en het niet primair de portugeese overheid was die de problemen aldaar veroorzaakt hebben die tot het officiele vertrek uit Gibraltar leidden.
Geruchten doen we niet aan.
Dismissed.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_107065850
Is het kind ondertussen al aangekomen?
pi_107065872
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:28 schreef Franknfurter het volgende:
Is het kind ondertussen al aangekomen?
Die is de torpedo's van de AIVD nog aan het ontwijken.
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 14:29:36 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107065875
quote:
Mercer heeft gelijk! Het is inderdaad van de zotte dat de overheid zich op deze manier bemoeid heeft met het lot van een enkel persoon/ familie die eigenlijk voor de samenleving als geheel volledig onschadelijk is.

Het kan zijn dat Dick Dekker overdrijft maar het is wel opvallend dat het gedeeltelijk als politieke zaak in het nederlandse parlement behandelt is en zelfs de minister president er negatieve uitspraken over heeft gedaan.
kan ik die hardnekkige geruchten ook ergens nalezen?
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 14:33:33 #186
137949 Disana
pi_107065963
Wie zou dit zijn in het gastenboek?

Lyall Mercer 21-01-2012
The former manager and publicist of Dutch teenage sailor Laura Dekker has criticised Dutch authorities for putting too much emphasis on her schoolwork. ... He said that the education Dekker experienced on her world voyage far outweighed school books. I never got the impression that Laura had any intention of doing school work while away, and neither should she. He labelled Dekker mature beyond her years. In some ways she was too mature, battle-hardened by such traumatic experiences with the Dutch Government and said the media were very supportive of Dekker except in the Netherlands and Germany. Sadly the media in her home country could be nasty but across the rest of the world everyone was cheering her on. He said he holds great affection and respect for both Dekker and her father, but explained they had a complete mistrust of the media. Laura did very few interviews. She doesnt really trust anyone and you cant blame her. He revealed that Dekker believed the Du

He revealed that Dekker believed the Dutch Government was chasing her around the world. “I wouldn’t have ever spoken of this, but her father and lawyer have been very open in the media recently about their attitude towards the Netherlands so I feel it’s alright to speak. Dekker was convinced the Dutch Secret Service was trying to sink her boat – and her with it - right up to the end. It was all very bizarre,” he said. Mercer said Dekker always said she’d live in New Zealand and the Australian-based publicist hopes to link up with her again if she travels “down under”.
pi_107066008
The Guppy Warrior, ik zie de kikvorsmannen al liggen in de havens waar Laura aanmonstert. Free Laura!
pi_107066010
Daar waar Mercer op doelt als hij het over de Duitse pers heeft was het artikel in "der Spiegel" wat betreft de schoolboeken. Dat was een niet zelf gerechercheerde bijdrage die ze uit de nederlandse pers gehaald hadden. Ondertussen is de Duitese pers heel positief over Laura's project.
Als men de moeite neemt even Laura's gastenboek terug te lezen zal men daarin zelfs een bijdrage vinden waarin hij haar een voorbeeld voor de jeugd noemt (een link naar zijn cv heb ik hier al eens geplaatst).

Wat betreft de kritiek op Laura en haar record staat Nederland geisoleerd op de wereld.
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 14:36:20 #189
137949 Disana
pi_107066041
En nog iemand die aan het VK-artikel refereert:

Fred Spek 21-01-2012
Wat een zuur artikel weer in De Volskrant, waarin Mas Media weer meldt dat je een angstaanjagend dwingende puber bent, en ook Peter Klarenbeek vertelt dat je lak hebt aan alles en iedereen. En dan nog dat psychologisch rapport, waarin staat dat je alleen contact hebt met mensen die je kunt gebruiken. Ik snap die kritiek niet, want juist die karaktereigenschappen hebben jou geholpen bij het behalen van dit belangrijke record. Ik weet zeker dat je erin zult slaqen je naam wel in het Guinness Book of Records te krijgen, zo niet goedschiks dan maar kwaadschiks via jullie familieadvocaat. Je hebt het dubbel en dwars verdiend, dus laat het je niet afpakken!
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 14:36:53 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107066054
nou als we zelf gaan verzinnen waar hij op doelt dan denk ik dat hij doelde op het feit dat de oorlog in Libie meer pers kreeg dan Laura dr vakantiewerk _O-

hij zegt letterlijk en in tegenstelling tot wat jij al die tijd beweerd dat de Duitse pers niet supportive was ... dat gaat niet om 1 artikel
pi_107066060
Nederland is het enige land waar wat meer bekend is over de achtergrond van Laura, dat is een wezenlijk verschil. In de meeste andere landen wordt er summier aandacht besteed aan die reis, dat laat geen ruimte voor een kritische beschouwing van de feiten.
pi_107066379
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:24 schreef svetan het volgende:
Over de vragen wat het financieel voor Laura gaat opleveren: http://www.nauticlink.com(...)strak-georganiseerd/

Het betekend dus dat elke kleine uitzending van beeld in een internationale nieuwsuitzenfing ¤950 in het laatje spoelt en gezien de internationale belangstelling komt daar wel het een en ander binnen. Ook verwacht ik dat vele internationale radio/tv netwerken interviews willen hebben en kranten vraaggesprekken.
Fout: het staat elke cameraploeg volledig vrij om op een andere plek dan de aanlegplaats te gaan staan en met een stevige telelens opnames te maken. Hoeft niets voor betaald te worden. Media moeten enkel betalen voor een kopietje van de beelden die Dekkers' eigen cameraploeg op de aanlegplaats maakt.
Dan missen die ploegen wel alles wat Laura zegt, aangezien het gebruik van een richtmicrofoon volgens de Nederlandse wet niet zonder meer is toegestaan. Eigenlijk mag zo'n microfoon alleen gebruikt worden om gesprekken op te nemen als dat in alle openbaarheid gebeurt...dus als bijvoorbeeld de ploeg van het NOS-journaal (als die aanwezig zijn) eerst heel hard roept "He, Laura, we gaan met een richtmicrofoon meeluisteren!", dan zou het weer wel mogen ;).
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:57:07 #193
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_107066614
quote:
Nee hoor Mercer heeft nog gewoon contact.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_107066623
Er is in de afgelopen maanden in het buitenland duidelijk meer aandacht aan Laura's reis besteed dan in Nederland. In Nederland ging de berichtgeving hoofdzakelijk over de verhalen van jeugdzorg en leerplichtambtenaren en niet over Laura en haar prestaties.
In al deze tijd heeft de Nederlandse media het niet nodig gevonden persoonlijke vraaggesprekken met Laura te houden en is er geen journalist die zelfs kan zeggen dat hij/zij haar persoonlijk heeft leren kennen. Dit in tegenstelling tot buitenlandse journalisten die zelfs door Laura op Guppy werden uitgenodigd en laaiend enthousiast waren over Laura en haar onderneming.

Op dit moment is de nederlandse pers volledig incompetent (behalde AD) wat betreft de berichtgeving over Laura en de berichtgeving die plaatsvind is op zijn minst onbetrouwbaar en eenzijdig. De kritiek op Laura binnen de nederlande bevolking is hoofdzakelijk op dit soort gestuurde berichtgeving ingegeven.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:57:53 #195
3542 Gia
User under construction
pi_107066640
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:10 schreef svetan het volgende:
Als het waar is dat deze dingen in de VK staan dan riekt dit sterk naar een gestuurde actie van bedrijven zoals mass en/of betrokken instanties om Laura (en ook haar familie) te demonteren.
Waaaat, gaan ze Laura uit elkaar halen??
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:58:57 #196
354322 Tide
pi_107066673
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:35 schreef svetan het volgende:
Daar waar Mercer op doelt als hij het over de Duitse pers heeft was het artikel in "der Spiegel" wat betreft de schoolboeken. Dat was een niet zelf gerechercheerde bijdrage die ze uit de nederlandse pers gehaald hadden. Ondertussen is de Duitese pers heel positief over Laura's project.
Als men de moeite neemt even Laura's gastenboek terug te lezen zal men daarin zelfs een bijdrage vinden waarin hij haar een voorbeeld voor de jeugd noemt (een link naar zijn cv heb ik hier al eens geplaatst).

Wat betreft de kritiek op Laura en haar record staat Nederland geisoleerd op de wereld.
Inderdaad het artikel in de Spiegel was erg slecht!!
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:59:37 #197
340258 MrFoureyes
pi_107066697
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:24 schreef svetan het volgende:
Over de vragen wat het financieel voor Laura gaat opleveren: http://www.nauticlink.com(...)strak-georganiseerd/

Het betekend dus dat elke kleine uitzending van beeld in een internationale nieuwsuitzenfing ¤950 in het laatje spoelt en gezien de internationale belangstelling komt daar wel het een en ander binnen. Ook verwacht ik dat vele internationale radio/tv netwerken interviews willen hebben en kranten vraaggesprekken.

De kosten voor de verdere reis naar NZ zullen dan in de komende dagen ook wel binnengehaald zijn. Benieuwd ben ik wel of er ook nog stickers van grote sponsoren te zien zijn.
Het is geen financiele vetpot. Als een TV-zender er "veel" aandacht aan wil besteden (en vier minuten is in een vluchtig medium als TV echt veel) kunnen ze dus voor 950 euro klaar zijn. Veel waarschijnlijker is een korte vermelding op het eind van een uitzending, samen met een orca die verkeerd is gezwommen en nu op het strand ligt, of een kat die op een driewieler kan rijden. Fait divers, dus. Uitvoeriger berichtgeving kost 950 euro, als je al niet gewoon materiaal koopt van een stringer ter plekke.

Als je je materiaal aan twintig netwerken verkoopt (en dat lijkt me al mooi, gezien de nieuwswaarde en de alternatieven) zet je 20 mille om. Dat is niet veel - en het wordt niet jaren lang herhaald; het nieuws van vandaag ligt morgen in de kattenbak.

Grote aantallen vraaggesprekken krijg je niet voor elkaar: het moet allemaal vandaag, want nu is het nieuws. En hoeveel interviews kun je op een dag geven?

Stickers trekt Laura van de boot af - maar misschien zijn er sponsors die dat nog niet weten. Maar wie zou er een reis willen sponsoren die afgelopen is?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:01:15 #198
340258 MrFoureyes
pi_107066752
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:57 schreef Tide het volgende:

[..]

Nee hoor Mercer heeft nog gewoon contact.
Hij schrijft dat hij het contact weer later hoopt op te pakken. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit na deze berichtgeving wat moeilijk ligt.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:03:58 #199
354322 Tide
pi_107066827
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:57 schreef svetan het volgende:
Er is in de afgelopen maanden in het buitenland duidelijk meer aandacht aan Laura's reis besteed dan in Nederland. In Nederland ging de berichtgeving hoofdzakelijk over de verhalen van jeugdzorg en leerplichtambtenaren en niet over Laura en haar prestaties.
In al deze tijd heeft de Nederlandse media het niet nodig gevonden persoonlijke vraaggesprekken met Laura te houden en is er geen journalist die zelfs kan zeggen dat hij/zij haar persoonlijk heeft leren kennen. Dit in tegenstelling tot buitenlandse journalisten die zelfs door Laura op Guppy werden uitgenodigd en laaiend enthousiast waren over Laura en haar onderneming.

Op dit moment is de nederlandse pers volledig incompetent (behalde AD) wat betreft de berichtgeving over Laura en de berichtgeving die plaatsvind is op zijn minst onbetrouwbaar en eenzijdig. De kritiek op Laura binnen de nederlande bevolking is hoofdzakelijk op dit soort gestuurde berichtgeving ingegeven.
De artikelen van Suzanne Docter (AD) vind ik erg goed geschreven maar dat komt ook omdat zij Laura inmiddels goed heeft leren kennen.
Misschien, als Laura andere journalisten in vertrouwen had durven nemen, waren er meer goede artikelen verschenen maar ik begrijp haar grote wantrouwen wel.
pi_107066930
quote:
Mercer heeft gelijk!
Obviously, he has no idea about his business at all. No, it is NOT alright to speak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')