Vooral dat het overal geldt! Tot in de verste uithoeken van Nederland zijn grondprijzen voor huizen enorm hoog. Kan de NMa eigenlijk ingrijpen bij overheden?quote:Op maandag 23 januari 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
maar die grond hè.... dat blijft de hoofdprijs kosten.
Wat fijn toch weer zo'n brainfart van jou die wederom nergens op gebaseerd blijkt te zijn.quote:Op maandag 23 januari 2012 15:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vooral dat het overal geldt! Tot in de verste uithoeken van Nederland zijn grondprijzen voor huizen enorm hoog. Kan de NMa eigenlijk ingrijpen bij overheden?
Hier heeft de gemeente ook vrijwel geen omzet uit de grondverkoop, toch bracht de gemeente naar buiten dat de grondprijs 'onverminderd laag' zou blijven in 2012. De grondprijzen voor commercieel vastgoed gingen wel omhoog, dus vanuit de optiek van de lokale politiek deden ze de burger een groot plezier door de grondprijzen niet te verhogenquote:Op maandag 23 januari 2012 15:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vooral dat het overal geldt! Tot in de verste uithoeken van Nederland zijn grondprijzen voor huizen enorm hoog. Kan de NMa eigenlijk ingrijpen bij overheden?
Polderklei om aardappel in te poten kost 6 euro per m2, diezelfde klei met aan andere bestemming kost ruim 200 euro per m2. In diezelfde polder word 20.000.000 m2 omgezet in natuurgebied... oooh ooh oh wat is die grond schaarsquote:Op maandag 23 januari 2012 16:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat fijn toch weer zo'n brainfart van jou die wederom nergens op gebaseerd blijkt te zijn.
http://www.vbowonenenzo.nl/content.asp?id=753![]()
In 2007 maar een factor 200 verschil over nederland heen afhankelijk van de locatie.
Lees de startpost nog eens, en ga je daarna eens in een hoekje zitten schamenquote:Op maandag 23 januari 2012 16:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat fijn toch weer zo'n brainfart van jou die wederom nergens op gebaseerd blijkt te zijn.
Leuk, 25 euro in het oosten van Nederland. Kan je mij ook een kaveltje-met-woonbestemming voor die prijs laten zien? Doe eens gek, misschien koop ik wel 400 vierkante meter, gewoon omdat het kan!quote:http://www.vbowonenenzo.nl/content.asp?id=753![]()
In 2007 maar een factor 200 verschil over nederland heen afhankelijk van de locatie.
^^ Dat ook. Landbouwgrond in de Randstad is vrijwel net zo veel waard als landbouwgrond in Groningen. Stomweg omdat de opbrengst in gewassen vrijwel hetzelfde is. Tenzij de boer in de Randstad alvast speculeert op verkoop aan een projectontwikkelaar...quote:Op maandag 23 januari 2012 16:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Polderklei om aardappel in te poten kost 6 euro per m2, diezelfde klei met aan andere bestemming kost ruim 200 euro per m2. In diezelfde polder word 20.000.000 m2 omgezet in natuurgebied... oooh ooh oh wat is die grond schaars
Trouwens deugd dat plaatje niet, of denk jij dat de boer in de randstad zijn koeien laat schijten op grond met een waarde van 500 euro per m2?
Ja lul er maar weer er over heen dat er wel degelijk een groot prijsverschil in woongrond tussen de gebieden in NL zitten.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Polderklei om aardappel in te poten kost 6 euro per m2, diezelfde klei met aan andere bestemming kost ruim 200 euro per m2. In diezelfde polder word 20.000.000 m2 omgezet in natuurgebied... oooh ooh oh wat is die grond schaars
Trouwens deugd dat plaatje niet, of denk jij dat de boer in de randstad zijn koeien laat schijten op grond met een waarde van 500 euro per m2
Jou geforceerd uitzetten naar Siberië, de boer naar Dronten brengen en de mensen die wel wat toevoegen laten wonen op de grond van de boerquote:Op maandag 23 januari 2012 16:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Trouwens deugd dat plaatje niet, of denk jij dat de boer in de randstad zijn koeien laat schijten op grond met een waarde van 500 euro per m2?
RemcoDelft zegt ie.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie wil er uberhaubt een kaveltje in pak hem beet Roermond, stadskanaal, sluis of Dronten?
Ik wacht op je linkje naar m'n kaveltje voor 25 euro per vierkante meter. Met een mooi vinkje "wonen" in het bestemmingsplan.quote:
http://www.funda.nl/koop/(...)traat-197/kenmerken/quote:Op maandag 23 januari 2012 16:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik wacht op je linkje naar m'n kaveltje voor 25 euro per vierkante meter. Met een mooi vinkje "wonen" in het bestemmingsplan.
Want met linkjes van belangenclubjes komen zegt niet zo veel, ik wil een kavel met "te koop" zien. Tot nog toe kwam ik ze ook in de meest afgelegen gebieden alleen tegen voor 1-3 ton.
Tja... wie zijn al die mensen die daar wonen?quote:Op maandag 23 januari 2012 16:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie wil er uberhaubt een kaveltje in pak hem beet Roermond, stadskanaal, sluis of Dronten?
Je bewijst m'n punt: zelfs in de verste uithoeken van Nederland (ik heb daar nog een ex wonenquote:Op maandag 23 januari 2012 16:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/(...)traat-197/kenmerken/
beter zoeken. Het is helaas wel al verkocht voor , <66 euro de m^2
Ok dat is geen 25 maar bij lange na geen 1000 waarvoor het in de randstad van de hand gaat.
Ben je deze niet vergeten:quote:
Precies.... 66 eurie voor een kuub zandquote:Op maandag 23 januari 2012 16:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je bewijst m'n punt: zelfs in de verste uithoeken van Nederland (ik heb daar nog een ex wonen![]()
) is een kaveltje met woonbestemming duur.
Nope, dat was het antwoordquote:Op maandag 23 januari 2012 17:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ben je deze niet vergeten:
Ow dus nu is 66 euro al te duurquote:Op maandag 23 januari 2012 16:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je bewijst m'n punt: zelfs in de verste uithoeken van Nederland (ik heb daar nog een ex wonen![]()
) is een kaveltje met woonbestemming duur.
In het verleden waren er genoeg die het 'konden' (mochten); het is primair de bank die dat bepaalt.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie kan nu overigens nog 104% financieren? Dat zal vast niet de gemiddelde starter of doorsnee Nederlander zijn
Ik kocht zelf vroeger een woning van 110.000 gulden KK en had voldoende aan een hypotheek van 85.000 gulden , dat was normaal., kon niet anders.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:41 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
In het verleden waren er genoeg die het 'konden' (mochten); het is primair de bank die dat bepaalt.
Tegenwoordig is men daar inderdaad wat strikter in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |