SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
plus pace lichten en je hebt snachts vrije baanquote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Klopt idd niet, WAAR DE VLUCHTSTROOK VAN ONS IS had het moeten zijn. Binnenkort nog even van die blauwe lampjes in m'n gril monteren
Dat zou dan meerdere definities kunnen hebben.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Klopt idd niet, WAAR DE VLUCHTSTROOK VAN ONS IS had het moeten zijn. Binnenkort nog even van die blauwe lampjes in m'n gril monteren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:39 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat zou dan meerdere definities kunnen hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn 325 iX kwam er graag voor uit de garagequote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:27 schreef Catch22- het volgende:
Geen gladheid
e30's houden niet van gladheid (en tevens pekel)
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:39 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat zou dan meerdere definities kunnen hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.pas 1x gehad in m'n E46... hetkoelvloeistofreservoir was gescheurd en m'n temperatuur ging dus naar rood. Even af laten koelen toen snel naar benzinepomp koelvloeistof gekocht (wist nog niet dat ie toen zo erg lek was) en kon ik nog 1 km ofzo rijden om de auto veilig te parkeren
Facts don't care about your feelings
Heheh dat had ik een paar jaar terug met mn oude E39. Ik reed langs de suikerfabriek in Halfweg en precies op het stuk dat je weer 100 mag trapte ik op de kickdown en op een gegeven moment zat mn voorruit onder kvs. Slang bij de resevoir was gescheurdquote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]pas 1x gehad in m'n E46... hetkoelvloeistofreservoir was gescheurd en m'n temperatuur ging dus naar rood. Even af laten koelen toen snel naar benzinepomp koelvloeistof gekocht (wist nog niet dat ie toen zo erg lek was) en kon ik nog 1 km ofzo rijden om de auto veilig te parkeren
Vroeger had je nog de A205....vroeger....quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja... waarom mag je nu nog maar 100 op de A200??? Vroeger was het 120, echt een lekker weggetje om te planken.
snapte nooit waarom die weg 100 was. 3 baans kaars recht en geen kip dat daar woont.quote:
Dat vraag ik mij nou ook af van de A4.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:47 schreef Matty___ het volgende:
[..]
snapte nooit waarom die weg 100 was. 3 baans kaars recht en geen kip dat daar woont.
Voor de veiligheid, toch wel.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:47 schreef Matty___ het volgende:
[..]
snapte nooit waarom die weg 100 was. 3 baans kaars recht en geen kip dat daar woont.
zeker wel want nu is dezelfde weg veilig genoeg voor 130quote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Voor de veiligheid, toch wel.
wow. die remleiding is een dure. Zeker als de tank ervoor onderweg moet.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
Boe..
Net apk..
Remleiding
Remslangen
Stabilisator stang
Achter remblokken
Koplampen stellen
Zie ik ook regelmatig, maar de indruk van zn meissie zegt al genoeg dat ik gewonnen heb terwijl ik normaal rijquote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Gisteravond trouwens een mooi stukje.
Ik sta stil bij een stoplicht wat met 2 banen naar rechts gaat, naast mij komt een gepimpte kadett te staan met een zooi plakletters op de ramen, met een gozer erin met een blond ding ernaast.
Hij kijkt naar mij, ik kijk naar hem, en ik hoor woem woem WOEMMMMM.
Ik kijk nog maar eens, hij kijkt weer terug, en ik denk van zal ik provoceren?
Maar blijkt al niet nodig. Stoplicht springt op groen, ik trek normaal op en hoor intussen WOOOOEEEMM iiiiiiieeeeeeeee.
Met piepende banden trekt meneer op, knalt de hoek om en scheurt ervan door. Om 150 meter verderop hard te remmen want daar moest hij links af.
Niet normaal, wat een kaffer. Zeker indruk maken op zn delletje.
Sowieso een Kadett die het tegen een BMW denkt op te kunnen nemen. Nouja, hij won natuurlijk dit keer...
Dus dat. Was ik ook al bang voor dus ik zeg tegen die gozer wat gaat dat ongeveer kosten als jullie het doen ( de rest doe ik zelf op de lampen na haha ) hij zegt ja ... 175-200.. Ik zeg mooi ik breng hem vd week even langs hahahaquote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
wow. die remleiding is een dure. Zeker als de tank ervoor onderweg moet.
Eurootje of 1000 schat ik zo in...
Ik heb het eigenlijk nauwelijks dat ik uitgedaagd word. Wel eens met m'n E23 tegen een suzuki swift 1.0 ofzo maar die gast moest lachen. Ik zat met 4 man en hij met z'n 2en maar die bak van hem kwam echt niet vooruit dus het sloeg ook nergens op haha, hij wilde gewoon ff horen hoe een echte masterbak klinkt denk ikquote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Gisteravond trouwens een mooi stukje.
Ik sta stil bij een stoplicht wat met 2 banen naar rechts gaat, naast mij komt een gepimpte kadett te staan met een zooi plakletters op de ramen, met een gozer erin met een blond ding ernaast.
Hij kijkt naar mij, ik kijk naar hem, en ik hoor woem woem WOEMMMMM.
Ik kijk nog maar eens, hij kijkt weer terug, en ik denk van zal ik provoceren?
Maar blijkt al niet nodig. Stoplicht springt op groen, ik trek normaal op en hoor intussen WOOOOEEEMM iiiiiiieeeeeeeee.
Met piepende banden trekt meneer op, knalt de hoek om en scheurt ervan door. Om 150 meter verderop hard te remmen want daar moest hij links af.
Niet normaal, wat een kaffer. Zeker indruk maken op zn delletje.
Sowieso een Kadett die het tegen een BMW denkt op te kunnen nemen. Nouja, hij won natuurlijk dit keer...
Das Vet!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mennnnnhahaha Porno
[ afbeelding ]
Opelrijders denken zo vaak dat ze het kunnen opnemen tegen een BMW, en dan krijg je van die rare taferelen!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Gisteravond trouwens een mooi stukje.
Ik sta stil bij een stoplicht wat met 2 banen naar rechts gaat, naast mij komt een gepimpte kadett te staan met een zooi plakletters op de ramen, met een gozer erin met een blond ding ernaast.
Hij kijkt naar mij, ik kijk naar hem, en ik hoor woem woem WOEMMMMM.
Ik kijk nog maar eens, hij kijkt weer terug, en ik denk van zal ik provoceren?
Maar blijkt al niet nodig. Stoplicht springt op groen, ik trek normaal op en hoor intussen WOOOOEEEMM iiiiiiieeeeeeeee.
Met piepende banden trekt meneer op, knalt de hoek om en scheurt ervan door. Om 150 meter verderop hard te remmen want daar moest hij links af.
Niet normaal, wat een kaffer. Zeker indruk maken op zn delletje.
Sowieso een Kadett die het tegen een BMW denkt op te kunnen nemen. Nouja, hij won natuurlijk dit keer...
Zo erg is het ook weer niet hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:58 schreef Hamerke het volgende:
[..]
Opelrijders denken zo vaak dat ze het kunnen opnemen tegen een BMW, en dan krijg je van die rare taferelen!
Ik heb sowieso iets tegen Opel, en als je erin gezien wilt worden zegt dat al genoeg over je als persoon.
Nou, zo erg vind ik het wel.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo erg is het ook weer niet hoorik vind de oude Opel Omega nog best wel een dikke wagen maar is nu een beetje een tokkie mobiel geworden. Vreemd eigenlijk dat ze nooit een opvolger voor deze auto hebben gemaakt. Enige grote sedan die ze nu nog hebben is de Insignia denk ik en die is niet eens zo groot en wel oerlelijk.
Mehh, vind dat ding niet mooi in het echt. Plastic fantastisch, zowel binnen als buiten. En 't rijdt voor geen meter.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mennnnnhahaha Porno
[ afbeelding ]
Dat is wel een leuk Toyotaatje voor een AM prijs, kan je toch alleen maar kopen in combinatie met een DB9 of zo?quote:
Hahahaha ... Er zat een stickertje op de motorkap, 'supercharged' meer overtuiging heb ik niet nodig hoor ...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mehh, vind dat ding niet mooi in het echt. Plastic fantastisch, zowel binnen als buiten. En 't rijdt voor geen meter.
Een stickertje is niet nodig, die bult op de motorkap zegt al genoeg! Gaaf!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Hahahaha ... Er zat een stickertje op de motorkap, 'supercharged' meer overtuiging heb ik niet nodig hoor ...
Maar de Insignia is de opvolger van de Vectra. Ik vind 'm niet eens lelijk eigenlijk. De station is mooier dan de sedan, maar lelijk is ie van de buitenkant niet. Het interieur met die soft-touch richtingaanwijzer e.d. heeft mij nooit echt kunnen bekoren.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo erg is het ook weer niet hoorik vind de oude Opel Omega nog best wel een dikke wagen maar is nu een beetje een tokkie mobiel geworden. Vreemd eigenlijk dat ze nooit een opvolger voor deze auto hebben gemaakt. Enige grote sedan die ze nu nog hebben is de Insignia denk ik en die is niet eens zo groot en wel oerlelijk.
Mja, dat weet je met Amerikanen hè. Hetzelfde geldt voor de nieuwe Charger, Challenger en Camaro. Punt bij die auto's is denk ik vooral dat het uiterlijk belangrijk is. Je imponeert en je maakt een statement. En dan is zo'n kar wel vet.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:26 schreef Maharbal het volgende:
Mehh, vind dat ding niet mooi in het echt. Plastic fantastisch, zowel binnen als buiten. En 't rijdt voor geen meter.
Totdat je in een kettingbotsing beland zijn ze best leuk jaquote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Vind het wel wat hebben, die nieuwe kleine moderne dingen. Aygo, IQ, Charade, Splash
Grappig en ondeugend.
Massa blijft een belangrijke factor daar kunnen geen kreukelzones tegenopquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vraag me nog altijd af waar je nou beter in kan rijden wat betreft veiligheid, een nieuwe kleine auto zoals een iQ of mijn oude 7-serie bijv. Ja die 7-serie is groot en 1 bonk staal, maar kreukelzone en airbags waren er niet. Ik denk in het geval van een kettingbotsing of een vrachtwagen die je ramt, dat je beter zit in de 7-serie, maar bij een frontale klap tegen een paal of boom heb ik mijn twijfels. Ja, de auto zelf ziet er nog goed uit, maar volgens mij ben je zelf helemaal naar de klote
Ik denk dat je tante dan gewoon heel veel geluk had dat ze het nog na kon vertellen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar toch. M'n tante stond een aantal jaren geleden voor het stoplicht achter een vrachtwagen. Toen kwam er achter haar nog een vrachtwagen aanrijden die niet zat op te letten. Ze werd dus verplet tussen 2 vrachtwagens in haar Daihatsu MoveDe hele auto was opgevouwen, maar zelf had ze zo goed als niks.
Ik moet direct denken aan deze foto's van blik op de weg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(dat was dus een E23)
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vraag me nog altijd af waar je nou beter in kan rijden wat betreft veiligheid, een nieuwe kleine auto zoals een iQ of mijn oude 7-serie bijv. Ja die 7-serie is groot en 1 bonk staal, maar kreukelzone en airbags waren er niet. Ik denk in het geval van een kettingbotsing of een vrachtwagen die je ramt, dat je beter zit in de 7-serie, maar bij een frontale klap tegen een paal of boom heb ik mijn twijfels. Ja, de auto zelf ziet er nog goed uit, maar volgens mij ben je zelf helemaal naar de klote
Wat ik gek vind is dat de E36 M3 3.0 300Pk heeft zonder turbo's..quote:Op maandag 23 januari 2012 19:00 schreef Mr.Spock het volgende:
yup 3 liter twin turbo -> 306 pk / 400 nm![]()
![]()
Belachelijk eigenlijk .. 300 pk maar ..quote:Op maandag 23 januari 2012 19:00 schreef Mr.Spock het volgende:
yup 3 liter twin turbo -> 306 pk / 400 nm![]()
![]()
zou je hem kunnen chippen?quote:Op maandag 23 januari 2012 19:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Belachelijk eigenlijk .. 300 pk maar ..
Komt omdat je een stuk van je auto mist.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Reed net vlot de bocht in en achterkant brak gewoon uit terwijl ik gewoon met 50 gingKon hem wel corrigeren maar sinds ik die compact heb, heb ik last van tekort aan grip
Zitten vredestein snowtrac 2 onder. Denk dat het gewoon niet koud genoeg is voor die bandenquote:
Ja maar wij zijn toch ook vrienden????quote:Op maandag 23 januari 2012 21:43 schreef Herr.Flick het volgende:
Is een vriendendienst, toen is +/- 800 euro afgesproken, maar de achterwand is ook daar nog vervangen. Rekening moet ik nog te horen krijgen maar mij is verzekerd dat dat geen 1000,- euro gaat worden.
Auto is geheel gespoten, en in de epoxy gezet, daarna word ie ook nog in de bodyschutz gezet en de kokers ed getectyleerd.
Was jij dat niet, met 4mm winterbanden.?... in de regenquote:Op maandag 23 januari 2012 22:52 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Zitten vredestein snowtrac 2 onder. Denk dat het gewoon niet koud genoeg is voor die bandenKan m op nat asfalt in zn 3 nog door laten spinnen bij het optrekken.
Hehe ja dat zijn ze. Zo genaaid he. 2 winters lang dikke sneeuw gehad. Kwam niet eens mn parkeerplaats uit. Nu dacht ik winterbanden te hebben en krijg ik dit :pquote:Op maandag 23 januari 2012 23:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar wij zijn toch ook vrienden????
[..]
Was jij dat niet, met 4mm winterbanden.?... in de regendat gaat ook niet werken he
So truequote:Op maandag 23 januari 2012 22:36 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Komt omdat je een stuk van je auto mist.
quote:Op maandag 23 januari 2012 23:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar wij zijn toch ook vrienden????
[..]
dit weekend bijvoorbeeldquote:Op maandag 23 januari 2012 23:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja m'n broertje ook al te zeiken, hij wilde ze al bijna weer eraf halen![]()
Ik heb goed gegokt dit keermaar het kan altijd nog komen...
Kan de OP niet bewerken. Maak anders een TR aanquote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:27 schreef piekartz87 het volgende:
Ik probeer het nog een keer:
2x e30 316i graag vervangen met een:
e36 323i
Fixed; TR's rulequote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:27 schreef piekartz87 het volgende:
Ik probeer het nog een keer:
2x e30 316i graag vervangen met een:
e36 323i
Heb je 2e hands bandjes gekocht ofzo dat ze maar 4 mm profiel hebben? Of heb je als een mongool gereden met je winterbanden in omstandigheden die niet zo goed voor winterbanden zijn?quote:Op maandag 23 januari 2012 23:50 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hehe ja dat zijn ze. Zo genaaid he. 2 winters lang dikke sneeuw gehad. Kwam niet eens mn parkeerplaats uit. Nu dacht ik winterbanden te hebben en krijg ik dit :p
Tweedehands setje van 4/5mm voor 150 euro op stalen velgenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb je 2e hands bandjes gekocht ofzo dat ze maar 4 mm profiel hebben? Of heb je als een mongool gereden met je winterbanden in omstandigheden die niet zo goed voor winterbanden zijn?
ik ga in februari naar Zweden, jij rijdt gezellig mee op je zomerbandjes?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:24 schreef piekartz87 het volgende:
ik blijf erbij, winterbanden zijn voor homo's
Als jij mijn benzine betaaltquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:36 schreef rival het volgende:
[..]
ik ga in februari naar Zweden, jij rijdt gezellig mee op je zomerbandjes?
Heb je er ooit mee gereden?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:24 schreef piekartz87 het volgende:
ik blijf erbij, winterbanden zijn voor homo's
Zijn tot nu toe niet nodig geweest inderdaad, maar in Duitsland verplicht bij winterweer dus vandaar dat ik ze wel gebruikquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:24 schreef piekartz87 het volgende:
ik blijf erbij, winterbanden zijn voor homo's
Ik heb er met dit weer nog niets van gemerkt. Ik hoopte op sneeuw dat ik dan eindelijk eens niet vast zat, maargoed.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij een RWD auto met brede banden (de meeste BMW's) zijn winterbanden toch niet zo heel gek hoor
mensen die steeds dingen associëren met homofilie, daar heb ik slecht nieuws voorquote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:41 schreef piekartz87 het volgende:
Ok kleine aanpassing: In Nederland zijn winterbanden voor homo's.
Je hebt zeker wat te compenseren?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:41 schreef piekartz87 het volgende:
Ok kleine aanpassing: In Nederland zijn winterbanden voor homo's.
Duitsland en verder die kant op ontkom je er niet aan.
En ja ik heb er wel mee gereden.
Ik heb toch al een bmw om te compenseren?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:09 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je hebt zeker wat te compenseren?
Jaa nou loop je slap te lullen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:27 schreef piekartz87 het volgende:
Het gaat er mij gewoon om, er zijn dus van die mensen. Die halen met alle geweld zsm winterbanden voor hun twingo als de temp dichtbij de 10 graden komt. Dat zijn dan mensen die Nederland nooit uitkomen.
Het gaat mij dus om die mensen.
voor de rest, no homo
ik snap het wel, maar ik heb vorige winter een aantal keer knap veel moeite gehad om weg te komen bij het stoplicht. Ik wou deze winter winterbanden kopen, maar wou even afwachten hoe het weer zich zou ontwikkelen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:27 schreef piekartz87 het volgende:
Het gaat er mij gewoon om, er zijn dus van die mensen. Die halen met alle geweld zsm winterbanden voor hun twingo als de temp dichtbij de 10 graden komt. Dat zijn dan mensen die Nederland nooit uitkomen.
Het gaat mij dus om die mensen.
voor de rest, no homo
Ik ook, voor 15 euro een retourtje met ryanair, dan heb ik zeker geen winterbanden nodig!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:36 schreef rival het volgende:
[..]
ik ga in februari naar Zweden, jij rijdt gezellig mee op je zomerbandjes?
Kijken of het volgend jaar gaat sneeuwen. Met koud nat weer merk ik nog geen voordeel.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik snap het wel, maar ik heb vorige winter een aantal keer knap veel moeite gehad om weg te komen bij het stoplicht. Ik wou deze winter winterbanden kopen, maar wou even afwachten hoe het weer zich zou ontwikkelen.
Winterbanden is imo pas "nodig" als het glad is en/of er ijs/sneeuw ligt.
En dat kost ?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:50 schreef Hyperdude het volgende:
Paar jaar geleden lopen pielen met een setje Bosch AeroTwin wissertjes voor een FIAT die ook op de E46 pasten.
Vanmiddag een setje "evo flat blade"gehaald van BMW zelf (61 61 0 037 009) wissen toch echt stukken beter dan die ouderwetsche wissers.
Kloteweer
Ja zolang ze maar niet buiten je raam vegen is alles okee toch..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:47 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n E23 heeft nieuwe ruitenwissers nodig, maar het valt me op dat bij oldtimers de ruitenwissers altijd zo klein zijn. Kan ik er ook gewoon grotere op zetten?
Waarom geen drie?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:47 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n E23 heeft nieuwe ruitenwissers nodig, maar het valt me op dat bij oldtimers de ruitenwissers altijd zo klein zijn. Kan ik er ook gewoon grotere op zetten?
Eerste keer dat ik er naar aandachtig naar keek.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Die stop moet je toch standaard open laten in je kofferbak? Kan ook condens enzo weg.
300euro aan materiaal?quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zelf doen,
M43 blok ?
Dagje werk en 300 materiaal..
Iemand aanraden om zelf een koppakking te gaan vervangen zonder enige kennisquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zelf doen,
M43 blok ?
Dagje werk en 300 materiaal..
Ik ga het sowieso niet zelf doen...quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Iemand aanraden om zelf een koppakking te gaan vervangen zonder enige kennis
Lijkt me slim ja, als je geen enkele sleutelervaring hebtquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zelf doen,
M43 blok ?
Dagje werk en 300 materiaal..
De dealer rekent er minstens 3 dagen voor. Nu hebben die natuurlijk ook meer aan uurloon, kunnen ze extra factureren...quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:59 schreef Hyperdude het volgende:
Als je het maar vaak genoeg doet.
Ikzelf ben meer van liever in 1 keer goed.
Daar maak ik me ook nog wel eens schuldig aan.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik ben trouwens echt zoeen sleutelaar die altijd wat overhoudt aan schroefjes enzo. Zonder dat het trouwens verder mankeert aan het gerepareerde.![]()
De bekleding van de deur terugplaatsen en ik houd 4 plastic klemmetjes over, maar zonder dat het ergens flapt, kiert of rammelt.
Instrumenten paneel terugzetten en ik vind een metalen veertje en een lampje terug. Maar alles doet het, ook alle lampjes... enzovoorts.
Is dat dan de E34 of de E39?quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:06 schreef jwvdiermen het volgende:
Hallo BMW fans.![]()
Voor mijn onderneming wil ik een nieuwe auto aanschaffen en op de zaak zetten. Ik zat te denken aan een BMW 5-serie van minstens 15 jaar oud (lage bijtelling, 35% van de dagwaarde!). Deze auto's zijn best goedkoop te krijgen en hebben super veel luxe!
Nu vroeg ik mij af waar ik rekening mee moet houden? Hoge benzine en onderhoudskosten en de verzekering zal ook niet heel goedkoop zijn. Gelukkig kan ik de meeste dingen zakelijk aftrekken door de lage bijtelling en heb er ook wel wat geld voor over, super gave auto's.![]()
Waarom zijn deze auto's, die ooit zo duur waren, nu zo super goedkoop? Mijn budget is 5000 euro, maar de meeste mooie zie je al rond de 3500 euro.
Tips? Alvast bedankt.
omdat die 15 jaar oud is?quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:06 schreef jwvdiermen het volgende:
Waarom zijn deze auto's, die ooit zo duur waren, nu zo super goedkoop? Mijn budget is 5000 euro, maar de meeste mooie zie je al rond de 3500 euro.
Tips? Alvast bedankt.
Zat zelf aan een E39 te denken van 15 jaar oud, die kom ik aardig wat tegen.quote:
Ik gok dat ik rond de 20.000 en 25.000 km ga maken.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:17 schreef Hyperdude het volgende:
Belasting en onderhoud, en ook wel verbruik, is prijzig = relatief lage aanschafwaarde
Hoeveel kms wil je maken?
Diesel of benzine?
525i met M50 blok kan niet kapoet![]()
Heb zelf een oude 911 op de zaak gehad tot 1 jan 2011, maar die is 25 jaar geworden en over gegaan naar privé.
Dat is bijna niet winstgevend, ook al heb je bijtelling over de dagwaarde. Maak de rekensom en dan kan je bijna beter een nieuwe 5-serie rijden. Of nog beter, prive kopen en 0,19 per km opvoeren als kosten.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:30 schreef jwvdiermen het volgende:
[..]
Zat zelf aan een E39 te denken van 15 jaar oud, die kom ik aardig wat tegen.
[..]
Ik gok dat ik rond de 20.000 en 25.000 km ga maken.
Ik zat zelf te denken aan benzine, maar misschien is het ook een idee om een diesel te proberen met proefrijden, kan geen kwaad.Alleen zal de wegenbelasting dan wel flink duurder zijn en ik heb verder geen verstand hoeveel zuiniger een diesel is.
Daar heb ik nog niet echt goed naar gekeken, dus hier even een groffe berekening:quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is bijna niet winstgevend, ook al heb je bijtelling over de dagwaarde. Maak de rekensom en dan kan je bijna beter een nieuwe 5-serie rijden. Of nog beter, prive kopen en 0,19 per km opvoeren als kosten.
Nuja, wel richting Kopenhagen. Vanaf daar is het natuurlijk een km of 30 richting Malmö.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:36 schreef rival het volgende:
Zijn er hier mensen die weleens met de auto naar Zweden zijn geweest?
ben op zoek naar bezienswaardigheden, mooie wegen e.d.
de bruggen zijn duur maar ook een mooie ervaring werd mij verteld..... we gaan eerst over een lange brug en later ook nog 90 minuten met de boot....quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nuja, wel richting Kopenhagen. Vanaf daar is het natuurlijk een km of 30 richting Malmö.
Bezienswaardigheden via Duitsland/Denemarken waren er eigenlijk niet. En let erop dat de twee bruggen (Richting Kopenhagen en vanaf Kopenhagen naar Malmö) echt idioot duur zijn. Ik geloof dat het 40 euro één kant op was richting Kopenhagen, en iets van 60/80 vanaf Kopenhagen naar Malmö. Onderweg was het gewoon een beetje standaard natuur en snelweg, alhoewel de bruggen wel vet waren.
Bruggen zou ik zeker doen, was inderdaad mooi. Neem een CC mee, dat scheelt bij het tol betalen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:32 schreef rival het volgende:
[..]
de bruggen zijn duur maar ook een mooie ervaring werd mij verteld..... we gaan eerst over een lange brug en later ook nog 90 minuten met de boot....
ik wil wel ff langs de scandinavian raceway gaan uiteraard
Ik ga de deur niet meer uit zonder CCquote:Op donderdag 26 januari 2012 16:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bruggen zou ik zeker doen, was inderdaad mooi. Neem een CC mee, dat scheelt bij het tol betalen.
Nee, dan kun je doorrijden omdat die poortjes vaak leeg zijn, en de poortjes waar je cash moet betalen vaak een rij staat.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:35 schreef rival het volgende:
[..]
Ik ga de deur niet meer uit zonder CC
maar dan krijg je korting oid? ik kreeg wel al de tip om kronen te hebben omat ze je naaien met omwisselen....
De E6 door Noorwegenquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:36 schreef rival het volgende:
Zijn er hier mensen die weleens met de auto naar Zweden zijn geweest?
... mooie wegen e.d.
is dat beetje te doen? we willen deze zomer met de auto naar de noordkaapquote:
Als ik mijn auto ooit op een ochtend met een langere kont zie dan weet ik wie het wasquote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoe durf je in hemelsnaam ZO ROND TE RIJDEN!!!:
[ afbeelding ]
ROYAL SADNESS, Het is dat die gozer niet hier in mijn buurt woont, anders had ik die spoiler en kippengaas er wel zelf van af getrokken en in een nacht een M pakket rondom gepleurd..
http://www.gepimped.nl/photo/316i-4-sale/34208
Effe serieus, laat staan dat spoiler en dat kippengaas, maar aub: sedan + 316i..?? WHY!!
Dan heeft hij wel een hele erge hersenschudding aan overgehoudenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:20 schreef gebrokenglas het volgende:
kan ook zijn dat ie een ongelukje heeft gehad (botsinkje) en hij niet goed de voorkant heeft kunnen repareren.
Haarlem was het toch..?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:14 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Als ik mijn auto ooit op een ochtend met een langere kont zie dan weet ik wie het was
Ah, goed te weten. Er stond mij bij dat die dingen maar 3 jaar meegingen, maar da's misschien wel kennis van 15 jaar geleden. :-)quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:41 schreef Hyperdude het volgende:
Er mag zoveel niet.![]()
Als je deze winter nog doorkomt kan ie weer mee tot 2013. Voor normale loodaccu is 8 jaar met wat geluk ongeveer de max. levensduur.
Bij mij zit er een bmw accu in en mn auto is uit 99. Denk dat het nog steeds de originele accu is.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ah, goed te weten. Er stond mij bij dat die dingen maar 3 jaar meegingen, maar da's misschien wel kennis van 15 jaar geleden. :-)
Dat leek eerst wel zo dat het moeilijker ging allemaal, begin december. Maar nu gaat het nog altijd goed, zelfs na 3 dagen stilstand.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:54 schreef Hyperdude het volgende:
Als ie het verder goed doet is er geen reden om te vervangen. Maar als je bij het begin van een koudeperiode denkt dat je auto wat moeilijker start ben je meestal wel aan vervanging toe.
Naar half blote mannen kijken die knuffelen is gayquote:Op zondag 29 januari 2012 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh UFC, dacht je naam misschien naar hem vernoemdtegen Badr Hari gisteren.
Een halve BMW ook.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Naar half blote mannen kijken die knuffelen is gay
Knuffelenquote:Op zondag 29 januari 2012 16:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Naar half blote mannen kijken die knuffelen is gay
das geen UFC.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh UFC, dacht je naam misschien naar hem vernoemdtegen Badr Hari gisteren.
neden? ik heb toch een bmw?quote:
Nee.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh ik dacht die organisatie of toernooi of wat het ook is heet gewoon UFC en daar zit ook kickboxen bij
Een goeie of een hok?quote:Op maandag 30 januari 2012 19:13 schreef PhatBassBoom het volgende:
Heb mijn 316 verkocht voor 1000 euro
Nieuwe riemen, waterpomp, draagarmrubbertjes, benzineslangen, radiateur en weet ik veel wat nog meer laten vervangen. Motor liep als een zonnetje maar hij had wel wat schade rechtsachter. Bouwjaar 92.quote:
Wordt een dure grap dan denk ik.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:55 schreef YoshiBignose het volgende:
NEEEE m'n koelvloeistoflampje van de E46 brandt. Ik rook al af en toe koelvloeistof... en lekt ook al olie dat ruik je ook. Zucht
maak je niet druk... kan je meteen over naar een 2.5 6 cilinder..... heb er 1tje voor je liggen momenteelquote:Op maandag 30 januari 2012 19:55 schreef YoshiBignose het volgende:
NEEEE m'n koelvloeistoflampje van de E46 brandt. Ik rook al af en toe koelvloeistof... en lekt ook al olie dat ruik je ook. Zucht
vanwege ews e.d.?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
Met een e46.. Volgens mij gaat dat niet zo makkelijk
Ik kan me niet voorstellen dat het daardoor zou kraken eigenlijk. Het is dan ook meer een zoemend geluid, er zit daar eigenlijk niks dat echt kan kraken.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:10 schreef Catch22- het volgende:
Misschien is de lagerolie niet warm en kraakt het daardoor.
En heeft dat gevolgen naast het geluidmaken?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:10 schreef Catch22- het volgende:
Misschien is de lagerolie niet warm en kraakt het daardoor.
Bij het indrukken van je koppeling ontkoppel je gewoon de motor van de rest van de aandrijving. Hoezo zou het dan niet de v-snaar/multiriem kunnen zijn?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:25 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
En heeft dat gevolgen naast het geluidmaken?
Het is niet de v-snaar/multiriem want wanneer ik mijn koppelling indrukte en een beetje met het gas speelde bleef het gepiep
Je v-snaar/multiriem zit toch vast aan je motorblok en niet aan je wielen toch? Als jij de motor ontkoppeld, dan draait hij stationair terwijl de auto rolt. Dus dan lijkt het me logisch dat als de v-snaar zou piepen, dat hij dan opeens niet meer zal piepen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bij het indrukken van je koppeling ontkoppel je gewoon de motor van de rest van de aandrijving. Hoezo zou het dan niet de v-snaar/multiriem kunnen zijn?
Tenzij ik op deze ochtend iets doms zeg.
Dat is wat ik bedoel. Jij zegt dat je met het gas aan het spelen was en de piep aanhield, met andere woorden je blijft de v-snaar gewoon (extra) roteren (nog afgezien van het stationair draaien).quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:33 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Je v-snaar/multiriem zit toch vast aan je motorblok en niet aan je wielen toch? Als jij de motor ontkoppeld, dan draait hij stationair terwijl de auto rolt. Dus dan lijkt het me logisch dat als de v-snaar zou piepen, dat hij dan opeens niet meer zal piepen.
Laat ik het zo zeggen. Als de auto stilstaat dan maakt hij geen geluid. Pas bij het optrekken naar de 50 komt er een licht gierend geluid uit rechtsvoor van de auto. Dat geluid begint ongeveer bij de 30 km/h. Het is zeker niet de v-snaar want het geluid is nogal schurend.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel. Jij zegt dat je met het gas aan het spelen was en de piep aanhield, met andere woorden je blijft de v-snaar gewoon (extra) roteren (nog afgezien van het stationair draaien).
Goed idee. Dat zal ik ff doen als ik terug ben van werk.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:12 schreef Maharbal het volgende:
Ik zou zeggen, krik 'm 's op en geef een slinger aan het wiel.
ik heb een M52 motor liggen en een M50... passen zo in een E46 hoor...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
Alles is anders toch ... Je hebt een hele kabelboom nodig, aandrijflijn, diff, bak, en vast veel meer
Neem ik aan iig
ik lift mee op deze post....quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:12 schreef Maharbal het volgende:
Ik zou zeggen, krik 'm 's op en geef een slinger aan het wiel.
Ja vanaf de 320 ofzo .. mn 318 heeft een m43 ..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:26 schreef rival het volgende:
[..]
ik heb een M52 motor liggen en een M50... passen zo in een E46 hoor...
E46 heeft een M52 motor dat weet ik Zeker....
als ik een 'motor heb liggen' dan is die natuurlijk met de motorkabelboom, bak en computer
ja en dan moet ik dus andere motorsteunen gebruiken dan die er nu inzitten bij jou... maar verder past de motor gewoon onder jouw motorkap...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ja vanaf de 320 ofzo .. mn 318 heeft een m43 ..
Ik heb een N42 nu erinquote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:26 schreef rival het volgende:
[..]
ik heb een M52 motor liggen en een M50... passen zo in een E46 hoor...
E46 heeft een M52 motor dat weet ik Zeker....
Ja ... hij past onder de motorkap .. dohh een v8 ook... nou nog de rest .. aandrijflijn remmen assen alles is anders ...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:53 schreef rival het volgende:
[..]
ja en dan moet ik dus andere motorsteunen gebruiken dan die er nu inzitten bij jou... maar verder past de motor gewoon onder jouw motorkap...
ik zeg ook niet dat het maar een uurtje werk is
De vroege E46 (de 'oude motoren') hadden een M52TU. De latere (en betere) hadden een M54, zo ook bijv. die van mij. De gewone M52 kwam niet voor in de E46.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:26 schreef rival het volgende:
[..]
ik heb een M52 motor liggen en een M50... passen zo in een E46 hoor...
E46 heeft een M52 motor dat weet ik Zeker....
als ik een 'motor heb liggen' dan is die natuurlijk met de motorkabelboom, bak en computer
Dual VANOSquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De vroege E46 (de 'oude motoren') hadden een M52TU. De latere (en betere) hadden een M54, zo ook bijv. die van mij. De Gewone M52 kwam niet voor in de E46.
TR GEMACHT! Permanente ban in het BMW topic en overal waar BMW in de topictitel voorkomt!!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:09 schreef YoshiBignose het volgende:
WRAKKEN ZIJN HET IK GA OVERSTAPPEN EEN TOYOTA OF HONDA DENK IK
blok + bak kan op de bestaande cardan aangesloten worden... motorkabelboom kan met stekker op de autoboom worden aangesloten. koelslangen e.d. kunnen bijna 1 op 1 over gezet worden....quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:58 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ja ... hij past onder de motorkap .. dohh een v8 ook... nou nog de rest .. aandrijflijn remmen assen alles is anders ...
is alleen te doen als je een complete donor auto hebt ..
het gaat om het stuk ijzer.... niet de techniek... een M52TU is uiterlijk hetzelfde als een M52 en zo dus ook de M50... (en gerust de M54 ook maar die ken ik niet)quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De vroege E46 (de 'oude motoren') hadden een M52TU. De latere (en betere) hadden een M54, zo ook bijv. die van mij. De gewone M52 kwam niet voor in de E46.
Goed, de TU is inderdaad slechts een technische update van de M52. De M54 is gewoon een hele nieuwe motor.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:43 schreef rival het volgende:
[..]
het gaat om het stuk ijzer.... niet de techniek... een M52TU is uiterlijk hetzelfde als een M52 en zo dus ook de M50... (en gerust de M54 ook maar die ken ik niet)
de M52 is ook een nieuwe motor vergeleken bij de M50... maar de vorm ervan is hetzelfde.....quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Goed, de TU is inderdaad slechts een technische update van de M52. De M54 is gewoon een hele nieuwe motor.
Hey, ik heb het hier niet over de vorm en/of iets zou moeten passen. Jij zei dat een gewone M52 in de E46 zit, en dat is niet zo. That's all.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:49 schreef rival het volgende:
[..]
de M52 is ook een nieuwe motor vergeleken bij de M50... maar de vorm ervan is hetzelfde.....
en als ik plaatjes zie op google (ik heb de M54 motor nooit zelf los gehad) is de M54 ook nog hetzelfde kwa vorm gok ik zo....
een E46 heeft een M52 motor.... danwel de TU versie maar het is en blijft een M52 motor....... (als we kinderachtig gaan doen)quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hey, ik heb het hier niet over de vorm en/of iets zou moeten passen. Jij zei dat een gewone M52 in de E46 zit, en dat is niet zo. That's all.
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:04 schreef rival het volgende:
[..]
een E46 heeft een M52 motor.... danwel de TU versie maar het is en blijft een M52 motor....... (als we kinderachtig gaan doen)
Dat is precies wat ik zei.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De vroege E46 (de 'oude motoren') hadden een M52TU. De latere (en betere) hadden een M54, zo ook bijv. die van mij. De gewone M52 kwam niet voor in de E46.
ik zei er zit EEN M52 motor in de E46... wat is daar fout aan dan?....quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Dat is precies wat ik zei.
Ik doe helemaal niet kinderachtig, dat is niet nodig. Niet zo op je teentjes getrapt voelen als iemand je op iets verbetert
Verwarming werkt verder perfect, dus koud heb ik het niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Lijkt me thermostaatvolgens mij zijn die elektronisch bij de E46, dus kan ook een sensor stuk zijn waardoor ie de temp. niet goed meet.
Zal wel lekker koud zijn in je auto dan met dit weer
zo is de mijne ook met dit weer..... er bestaan ook nieren die afgesloten zijn zodat je radiateur minder koeling krijgt.... dus met dat in mijn achterhoofd vraag ik me af of jij wel echt een mankement hebt of dat het "gewoon" zo isquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:35 schreef xaban06 het volgende:
Mijn motor is al een tijdje niet op temperatuur, nu het kouder geworden is, al helemaal niet meer.
Wat kan het zijn?
Best wel een onduidelijke foto, maarja, niet aan te doen nu
[ afbeelding ]
Lijkt mij dat de temperatuur altijd gelijk moet zijn, ongeacht de buiten temperatuur, niet? Dit speelt trouwens nu zo een ~3 maanden.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:49 schreef rival het volgende:
[..]
zo is de mijne ook met dit weer..... er bestaan ook nieren die afgesloten zijn zodat je radiateur minder koeling krijgt.... dus met dat in mijn achterhoofd vraag ik me af of jij wel echt een mankement hebt of dat het "gewoon" zo is
alles is natuurlijk wel wat kouder..... in ieder geval de lucht dat jouw water koelt... dus je water komt kouder uit de radiateur dan in de zomer dus kan het jouw blok koeler maken dan in de zomer....quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de temperatuur altijd gelijk moet zijn, ongeacht de buiten temperatuur, niet? Dit speelt trouwens nu zo een ~3 maanden.
Lijkt alsof een klep vast zit oid, dus dat er constant koele lucht wordt toegevoerd.
bij mij dus onder de helft.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
Bij mij staat de temp altijd op de helft ..
Goed toch
als je het ergens zoekt zoek dan richting de koeling en dus naar de thermostaat...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:33 schreef xaban06 het volgende:
Lijkt mij niet ok, geen optimale verbranding dacht ik zo
Als je er maar geen rode in gooit.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijne staat kaarsrecht, terwijl gisteren even kvs lampje brandde. Nu niet meer, maar zag wel in die dop dat dat dingetje heel laag stond. Toch maar even bijvullen denk ik... maar zit groene in en die kon ik niet vinden zag alleen blauwe
[quote]quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als je er maar geen rode in gooit.
Vorige maand was m'n linkerspiegel eraf getrapt. Kom ik gister bij m'n auto, is het deze keer de rechterspiegel. Nice...
Gelukkig zat er deze keer een briefje met telefoonnummers bij. Waren een stel studenten die te dronken waren en zich er niet veel meer van herinnerden. Schijnbaar had een taxichauffeur ze gezien en een briefje bij ze in de bus gedaan, waarop zij de volgende dag langs de auto's (ze hadden het bij meerdere gedaan) gingen en briefjes onder de ruitenwissers deden...gelukkig.
Goed, ik ben maar coulant geweest en ik mats die mensen. Ik haal zelf wel een nieuwe spiegel en monteer die zelf (ik heb de linkerspiegel toch een week of 2/3 geleden zelf gedaan...), scheelt hen weer een kleine ¤ 100 aan montagekosten. Mensen om me heen zeggen dat ik gek ben en dat ik 'm naar de garage moet brengen, maar ik handel gewoon coulant omdat ik al lang blij ben dat er een briefje onder de ruitenwisser zat...
Nee, de linkerspiegel heb ik al gemonteerd (en ziet er ook nieuw uit).quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:26 schreef Charged het volgende:
[..]
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 1 februari 2012 10:23 schreef Maharbal het volgende:
Mooi dat je tenminste een briefje hebt met contactgegevens..(als ze zich niet veel kunnen herinneren,zou je dan niet stiekem kunnen zeggen dat ze beide spiegels eraf getrapt hebben?)
Heb je de linkerspiegel ook weer terugverdient.
Je hebt wel veel geluk waar je woont hè? Eerst je ene spiegel, vervolgens de andere. Is er nergens in de buurt een garagebox?quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als je er maar geen rode in gooit.
Vorige maand was m'n linkerspiegel eraf getrapt. Kom ik gister bij m'n auto, is het deze keer de rechterspiegel. Nice...
Gelukkig zat er deze keer een briefje met telefoonnummers bij. Waren een stel studenten die te dronken waren en zich er niet veel meer van herinnerden. Schijnbaar had een taxichauffeur ze gezien en een briefje bij ze in de bus gedaan, waarop zij de volgende dag langs de auto's (ze hadden het bij meerdere gedaan) gingen en briefjes onder de ruitenwissers deden...gelukkig.
Goed, ik ben maar coulant geweest en ik mats die mensen. Ik haal zelf wel een nieuwe spiegel en monteer die zelf (ik heb de linkerspiegel toch een week of 2/3 geleden zelf gedaan...), scheelt hen weer een kleine ¤ 100 aan montagekosten. Mensen om me heen zeggen dat ik gek ben en dat ik 'm naar de garage moet brengen, maar ik handel gewoon coulant omdat ik al lang blij ben dat er een briefje onder de ruitenwisser zat...
Ja, alleen de unit kost ¤ 150.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:33 schreef Gokhan03 het volgende:
Die verwarmde spiegelglazen zijn rete duur. Bij de sloop verkopen ze die glazen ook niet los dus moest ik van t weekend maar een hele spiegelunit halenGelukkig was het de rechterkant want van die unit was 1 bout afgebroken en zit de spiegel vast met 2 bouten
Over KVS gesproken, mn kvs niveau staat op low en ik merk dat wanneer mn auto stationair loopt dat er koude lucht uit mn verwarming komt tenzij ik gas geef
Yep. Ik woon echt midden in het centrum (zelf woon ik in de hoofdwinkelstraat van Groningen). De auto staat meestal in de buurt, en die straat is ook nog 's een 'uitvalweg' als je vanuit het centrum naar daarbuiten gaat. Helaas is dat het risico van wonen in het centrum. En nee, helaas geen garageboxen hier :/quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:36 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Je hebt wel veel geluk waar je woont hè? Eerst je ene spiegel, vervolgens de andere. Is er nergens in de buurt een garagebox?
Ja dat begrijp ik dus niet. Hoezo is zo n spiegelglas nou zo duurquote:Op woensdag 1 februari 2012 10:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, alleen de unit kost ¤ 150.
Het spiegelglas is ¤ 80 ().
Het punt is dat in 90% van de gevallen het spiegelglas knapt als je het uit de unit wilt halen. Ik hoop voor die mensen dat ik 'm er heel uit kan halen, anders moet ik dat ook nieuw halen.
[..]
Yep. Ik woon echt midden in het centrum (zelf woon ik in de hoofdwinkelstraat van Groningen). De auto staat meestal in de buurt, en die straat is ook nog 's een 'uitvalweg' als je vanuit het centrum naar daarbuiten gaat. Helaas is dat het risico van wonen in het centrum. En nee, helaas geen garageboxen hier :/
Heb je er gewoon water in zitten of KVS? Als er alleen water in zit dan kan het zijn dat ie gewoon bevroren was!!quote:Op woensdag 1 februari 2012 08:26 schreef Gokhan03 het volgende:
Gister na mn werk start ik mn auto en ging ik zo n 4 km rijden en was de kvs tempnaald rechtop. Ik dacht ff het blok voelen en hij was ijskouddd!!
Als je eens wist hoeveel mensen dat deden......quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:27 schreef xaban06 het volgende:
Lol je gaat er toch geen water ingieten.
Zal toch wel meevallen? De olie heb je ook nog en die is nog veel warmer, dus je blok is wel goed warm.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
bij mij dus onder de helft.
Lijkt mij niet ok, geen optimale verbranding dacht ik zo
Had bij mn vorige E39 geen vaseline dus probeerde ik met handcreme. Eindresultaat: witte vlekken op de deurrubbers die ik er met geen enkel mogelijkheid eruit kreegquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Deuren open doen is altijd een ramp bij een coupe in de winter. Doordat er geen raamlijsten zijn vriest dat glas vast aan je rubbers. Beetje vaseline helpt wel, maar vind ik zo smerig spul. M'n sloten zijn ook vaak vastgevroren. Voor de rest starten rijden m'n beide auto's perfect. Valt me ook mee van de E23 eigenlijk, komt gewoon goed op temperatuur. Wel heel veel rook uit de uitlaat en maakt in het begin iets meer toeren dan normaal maar ja, het is 32 jaar oud
Toch merk ik al dat de grip minder wordt en dan ligt er nog geen eens sneeuw.
Wat doe jij met handcremequote:Op donderdag 2 februari 2012 18:21 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Had bij mn vorige E39 geen vaseline dus probeerde ik met handcreme. Eindresultaat: witte vlekken op de deurrubbers die ik er met geen enkel mogelijkheid eruit kreeg
quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:21 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Had bij mn vorige E39 geen vaseline dus probeerde ik met handcreme. Eindresultaat: witte vlekken op de deurrubbers die ik er met geen enkel mogelijkheid eruit kreeg
Heeft ie altijd in z'n auto liggen zeker... was er laatst niet zo'n gast betrapt in de file?quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Wat doe jij met handcreme
Hahaha
quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heeft ie altijd in z'n auto liggen zeker... was er laatst niet zo'n gast betrapt in de file?
Totdat je een stoeprand raakt die verstopt is onder het sneeuwquote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:37 schreef gebrokenglas het volgende:
Mooi even met de Bimmer een hendig sjieke slip maken...
Kan mooi even oefenen op een stil plekkie
Nu nog wel...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Net even in de E36 met winterbanden... gripmaar wel lekker glijden door elke bocht.
Nu alleen nog te veel kinderen op de weg haha
Maar je BMW is op dit moment gemaakt om te spelen! Heb even een verlaten parkeerterrein opgezocht gisteravond. Kwam nog een Ibiza tegen, maar die had constant z'n handrem nodigquote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:14 schreef TommyGun het volgende:
Mja het is iets te druk om te spelen nu
Ongeluk zit in een klein hoekje...
Mijn vorige auto, Seat, met een VW motor, had meer last van een temperatuur van -8 dan de bimmer eigenlijk, met het rijden.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Kan gerust hoor, er is zelf speciaal folie om je radiateur half af te plakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |