Inderdaad... kleine exposure correctie, beetje noise-reduction, klaar!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 06:15 schreef kanovinnie het volgende:
.... weten niet hoe je in 1 keer een goede foto maakt
Wat moet je met een fiets? Binnenkort ga je toch autorijden?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 07:04 schreef SP22 het volgende:
Ik sta gewoon al een half uur buiten in de rij om een goedkope fiets te kunnen scoren...
ik snap niets van photoshop edquote:Op vrijdag 20 januari 2012 06:15 schreef kanovinnie het volgende:
.... weten niet hoe je in 1 keer een goede foto maakt
Wel de moeite waard om wat tutorials op Youtube te bekijken. Simple bewerkingen kunnen je plaat gauw krachtiger maken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:58 schreef DjinN het volgende:
[..]
ik snap niets van photoshop edIk bewerk mijn foto's dus überhaupt niet na
Probeer Lightroom, het is gratis te proberen voor twee maanden en het is een stuk minder gecompliceerd dan Photoshop: http://labs.adobe.com/technologies/lightroom4/quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:58 schreef DjinN het volgende:
[..]
ik snap niets van photoshop edIk bewerk mijn foto's dus überhaupt niet na
Lightroom + presets en klaar. Kan een mooie foto naar mijn mening soms dat beetje extra geven. Zeker als je geen studio foto's maakt handig, ik fotografeer mijn team, en kan moeilijk met belichting etc gaan klooien tijdens een toernooi. Of vragen of ze iets anders willen zitten etc.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:09 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Probeer Lightroom, het is gratis te proberen voor twee maanden en het is een stuk minder gecompliceerd dan Photoshop: http://labs.adobe.com/technologies/lightroom4/
Ze doen beide hetzelfde, ik persoonlijk vind lightroom wat fijner werken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:28 schreef Doodkapje het volgende:
Ik weet niet hoe het bij Lightroom zit, maar bij Aperture heb je ook functies als het doordrukken en tegenhouden om delen donkerder of lichter te maken. Kan als je het subtiel doet ook mooi zijn.
Denk dat je deze nieuwe telg eerder bij de highend nex7/X-pro1 camera's moet gaan scharen.quote:Afmeting Nex 5: 11,10 x 5,90 x 3,80cm
Afmeting Pextax: 12,1 x 7,9 x 5,9cm
Gewicht: Nex 5: 287g
Gewicht: Pentax: 560g
Dat is gewoon dodge en burn toch? Dat kan ook met Lightroom... Tenminste, het heet geen dodge/burn zoals in Photoshop, maar je kunt met adjustment brushes hetzelfde effect bereiken en eigenlijk zijn die nog veel geavanceerder zelfs.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:28 schreef Doodkapje het volgende:
Ik weet niet hoe het bij Lightroom zit, maar bij Aperture heb je ook functies als het doordrukken en tegenhouden om delen donkerder of lichter te maken. Kan als je het subtiel doet ook mooi zijn.
Oh, ja nu je het zegt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
Ik heb zelf een iMac, heerlijk ding
Wil een macbookquote:
Een Mac Pro lijkt me niet echt een vaststaande resolutie te hebben, dus het is duidelijk dat 'ie een MBP bedoelde.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:09 schreef problematiQue het volgende:
ooh, dat zei je niet, je zei macpro
Ik heb Aperture nu zo'n week of 2 en kan er aardig mee uit de voeten en vind het fijner werken dan Camera Raw/Bridge. Ook blij met de mogelijkheid om je foto's daarna nog verder te werken door ze vanuit Aperture te openen als PSD in Photoshop. Plus voor 62,99 Eur kan je niet klagen vs. 199,- voor Lightroom (speelde ook mee in mn overweging).quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:56 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat is gewoon dodge en burn toch? Dat kan ook met Lightroom... Tenminste, het heet geen dodge/burn zoals in Photoshop, maar je kunt met adjustment brushes hetzelfde effect bereiken en eigenlijk zijn die nog veel geavanceerder zelfs.Werkt enorm fijn vind ik.
Aperture heb ik een tijdje mee geprobeerd te werken, maar vind het geen fijne software. Ik ben bij Lightroom gebleven.
Bridge vind ik ook kut werken. De mogelijkheid om vanuit Aperture in Photoshop verder te werken is er met Lightroom gelukkig ook; wijzigingen die je in Photoshop maakt worden dan ook automatisch gesynct met Lightroom enzo... Neem aan dat Aperture ook gewoon zo werkt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:15 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb Aperture nu zo'n week of 2 en kan er aardig mee uit de voeten en vind het fijner werken dan Camera Raw/Bridge. Ook blij met de mogelijkheid om je foto's daarna nog verder te werken door ze vanuit Aperture te openen als PSD in Photoshop. Plus voor 62,99 Eur kan je niet klagen vs. 199,- voor Lightroom (speelde ook mee in mn overweging).
Maar lagen worden toch niet meegenomen?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:23 schreef Omniej het volgende:
[..]
Bridge vind ik ook kut werken. De mogelijkheid om vanuit Aperture in Photoshop verder te werken is er met Lightroom gelukkig ook; wijzigingen die je in Photoshop maakt worden dan ook automatisch gesynct met Lightroom enzo... Neem aan dat Aperture ook gewoon zo werkt.
Maar goed, vond het bewerkingsproces in Aperture niet zo fijn werken als in Lightroom, het Develop-paneel daar vind ik gewoon heerlijk. Maar dat ook gewenning zijn natuurlijk.
Ik wil juist van me macbook pro af, heb al een wat oudere imac 2008.quote:
Ben veel op festivals of bij artiesten en wil gelijk materiaal kunnen laten zien.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:15 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik wil juist van me macbook pro af, heb al een wat oudere imac 2008.
Maar wil nu wel weer een wat krachtigere desktop ipv een laptop.
Klopt, maar ik merk dat een Macbookpro daar wel wat te groot voor is, dan zou ik eerder een tablet daarvoor willen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ben veel op festivals of bij artiesten en wil gelijk materiaal kunnen laten zien.
Zeker met de dingen die op stapel staan komend jaar wil ik gewoon mobiel kunnen werken.
CS5 draait gewoon op locatie hoor, huidige laptop leent zich daar prima voor en in de toekomst een 13' of een 15' macbookpro ook. Thuis komt er een ips scherm waar ik mijn macbookpro gewoon in een dock kan plaatsen en op het scherm kan werkenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:20 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Klopt, maar ik merk dat een Macbookpro daar wel wat te groot voor is, dan zou ik eerder een tablet daarvoor willen.
Ik vind thuis werken op me iMac fijner dan me macbookpro die ik op een dock knal.(krachtiger nog)
En on the road gebruik ik weinig zware applicaties, voornamelijk browsing en af en toe een presentatie. Dus dat kan ik met een tablet ook wel.
Zelf gebruik ik veel pakketten zoals, lightroom,logic pro,maya,adobe CS en dit soort dingen doe je toch niet op locatie.
Edit: realiteit is dat ik vaak beide tegelijk gebruik op het kantoor
Ja het draait zeker wel, ik heb MBp late 2009 dus die draait alles wel, alleen ik merk dat ik het amper op locatie gebruik. dat is wat ik van tevoren verkeerd had ingeschat.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
CS5 draait gewoon op locatie hoor, huidige laptop leent zich daar prima voor en in de toekomst een 13' of een 15' macbookpro ook. Thuis komt er een ips scherm waar ik mijn macbookpro gewoon in een dock kan plaatsen en op het scherm kan werken
Ja werkt prima inderdaad. Heb een 13" MBP i7 8GB en daar draait PSCS5 ook meer dan prima op. Thuis hang ik m aan een 23" IPS en je hebt een prima systeem.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
CS5 draait gewoon op locatie hoor, huidige laptop leent zich daar prima voor en in de toekomst een 13' of een 15' macbookpro ook. Thuis komt er een ips scherm waar ik mijn macbookpro gewoon in een dock kan plaatsen en op het scherm kan werken
Klopt een MBA zou ook fijn zijn misschien, maarja arme studentquote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:26 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja werkt prima inderdaad. Heb een 13" MBP i7 8GB en daar draait PSCS5 ook meer dan prima op. Thuis hang ik m aan een 23" IPS en je hebt een prima systeem.
Het gewicht is alleen zo vervelend. MBP+Body+2objectieven naar een concert... Idealiter zou ik een iMac met een MBA voor onderweg gebruiken,... maar goed... ¤¤¤
En een tablet om foto's te bewerken zie ik nu nog niet zitten. Er zijn maar zo weinig RAW-bewerk apps beschikbaar...
Je bedoelt 'dure Apple'quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:37 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Klopt een MBA zou ook fijn zijn misschien, maarja arme student
Het bewerken doe ik ook thuis, dus ja daarom de keuze voor een nieuwe imac.
Ben het nog steeds niet met die stelling eens, als ik een pc in mekaar bouw met die specs, een scherm OS en invoerapparatuur ben ik evenveel kwijt, alleen de laptops zijn duur naar mijn idee.quote:
Zelfs op mijn i5 4GB draait CS5 meer dan verdienstelijk, en da's dan nog de meest 'kale' MBP 13".quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:26 schreef Doodkapje het volgende:
Ja werkt prima inderdaad. Heb een 13" MBP i7 8GB en daar draait PSCS5 ook meer dan prima op. Thuis hang ik m aan een 23" IPS en je hebt een prima systeem.
Geschoten foto's alvast uitzoeken, taggen, rating toevoegen doe ik geregeld onderweg alvast op m'n macbookje. De foto's die ik daadwerkelijk wil gebruiken en dus nog wat nabewerking nodig hebben kan ik dan als ik eenmaal thuis ben op een 'echt' scherm verder uitwerken. Dat doe ik trouwens nog steeds op m'n macbook, maar dan met een fatsoenlijk scherm en toetsenbord eraan.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:45 schreef Omniej het volgende:
[..]
Zelfs op mijn i5 4GB draait CS5 meer dan verdienstelijk, en da's dan nog de meest 'kale' MBP 13".
Maar mobiel foto's bewerken, op de laptop dus, doe ik alleen in noodgevallen. Ik moet toch echt totaal geen PC tot m'n beschikking hebben wil ik dat doen. Werken doet het uitstekend, maar het scherm blijft natuurlijk klein en als ik 'onderweg' foto's bewerk worden ze toch altijd minder dan wanneer ik het thuis even doe, merk ik.
http://www.apple.com/displays/ ?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:01 schreef Ener-G het volgende:
Het jeukt wel om een dikke 27" imac aan te schaffen, maar onderweg dingen kunnen doen vind ik toch ook wel erg prettig.
Maar dat is ook gewoon een soort belasting voor domme mensenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:06 schreef Doodkapje het volgende:
Maarrr... als ik 200,- voor 4 Gb extra RAM moet betalen dan val je wmb door de mand.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:08 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Maar dat is ook gewoon een soort belasting voor domme mensen
My furry ass,... dan is dit vanwege de revolutionaire Thunderbolt-poortquote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:06 schreef problematiQue het volgende:
[..]
http://www.apple.com/displays/ ?
Al is dat volgens mij wel een product waarvan je met recht kunt zeggen dat 'ie te duur is.
Inderdaad die Ram erbij stoppen is 5min werk. En je houd gewoon je garantie.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:08 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Maar dat is ook gewoon een soort belasting voor domme mensen
Nikon maakt hun eigen machines waar zij weer hun chips maken om hun machines te kunnen maken?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:02 schreef problematiQue het volgende:
Er stond trouwens gisteren of eergisteren in de Volkskrant een heel stuk over ASML (maker van machines waarmee chips te maken zijn), en daarin stond dat Canon en Nikon hun enige concurrenten zijn, maar dat zij allebei achterop aan het raken zijn. ASML heeft nu zo'n 80% van de markt in handen, en omdat alleen zij over de nieuwste technieken beschikken kan dat wel eens verder gaan oplopen tot 100%.
Moeten ze oppassen dat ze niet in de problemen komen wet en regelgeving op dat gebied.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:02 schreef problematiQue het volgende:
Er stond trouwens gisteren of eergisteren in de Volkskrant een heel stuk over ASML (maker van machines waarmee chips te maken zijn), en daarin stond dat Canon en Nikon hun enige concurrenten zijn, maar dat zij allebei achterop aan het raken zijn. ASML heeft nu zo'n 80% van de markt in handen, en omdat alleen zij over de nieuwste technieken beschikken kan dat wel eens verder gaan oplopen tot 100%.
Zag ik gister ook al voorbij komen in een topic, geniaalquote:
Ik flame niet, gewoon een kritische Apple gebruikerquote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh god gaat dat apple flamen hier nu ook al loos? Triest
Nee hoor. Maar ik maak er wel graag grapjes overquote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh god gaat dat apple flamen hier nu ook al loos? Triest
Het business model van apple zegt iets anders... Maar weinig zaken die echt beter zijn tegen normale marges.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:49 schreef Ener-G het volgende:
Die mac pro is inmiddels wel schofterig duur voor wat je krijgt inderdaad, goeiemorgen zeg.. Al denk ik dat de mensen (bedrijven) die zo'n mac pro kopen, het weinig boeit hoe de kast eruit ziet.
Wat is er dan nog leuk aan:Pquote:Op zondag 22 januari 2012 12:14 schreef Xilantof het volgende:
't enige wat bij hardlopen kapot kan gaan is je eigen lichaam
Neuh met auto's doe ik meestal vrij beschaafd.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu nog een auto aan gort rijden en je hebt een kwartet, Isdatzo?
Niet waar! Ik heb een keer een lekke achterband gehad! Moet je nog een kilometer door de stad heen rennen met een piepende achterpootquote:Op zondag 22 januari 2012 12:14 schreef Xilantof het volgende:
't enige wat bij hardlopen kapot kan gaan is je eigen lichaam
Schoorl is leuk fietsen, maar ik ben geen mountainbikerquote:Op zondag 22 januari 2012 12:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is er dan nog leuk aan:P
Gister rondje Schoorl gedaan met een collega. Zeg ik, ja, bij die afdeling doe ik rustig aan hoor, want ik heb hier nog nooit gefietst. Komt ie daarna naast me fietsen.
Wat ging jij als een idioot naar beneden zeg!
quote:Op zondag 22 januari 2012 12:51 schreef freud het volgende:
[..]
Niet waar! Ik heb een keer een lekke achterband gehad! Moet je nog een kilometer door de stad heen rennen met een piepende achterpoot
Wie?quote:Op zondag 22 januari 2012 17:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Leuk, vriend van me wint zilveren camera portretten
Ik ben ook meer een racefietser. MTB vind ik ook wel tof, maar dat constante geschud enzo is niet echt iets voor mij. Dan ben ik meer van de snelle afdalingen en leuke bochtjes.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:27 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Schoorl is leuk fietsen, maar ik ben geen mountainbiker
Toch verwacht ik daar nog wel eens een rondje te doen met collega's!
[..]
Schoorl schijnt heel leuk te zijn, wil 'm ook eens een keer doenquote:Op zondag 22 januari 2012 12:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is er dan nog leuk aan:P
Gister rondje Schoorl gedaan met een collega. Zeg ik, ja, bij die afdeling doe ik rustig aan hoor, want ik heb hier nog nooit gefietst. Komt ie daarna naast me fietsen.
Wat ging jij als een idioot naar beneden zeg!
Ik vind 'm tof ja. Als je 'm gaat fietsen moet je het even laten weten, dan kunnen we samen fietsen.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Schoorl schijnt heel leuk te zijn, wil 'm ook eens een keer doen.
Terwijl we ook nog eens strakke pakjes aanhebbenquote:Op zondag 22 januari 2012 19:42 schreef problematiQue het volgende:
Samen met z'n tweeen door de modder worstelen, uuuh-uh.
Stelletje smeerlappen.
Aight. Mooi.. over een maandje eens kijken of ik 't aandurfquote:Op zondag 22 januari 2012 19:39 schreef kanovinnie het volgende:
Er schijnt altijd maar weinig modder te zijn. Gister was er alleen wat modder na de eerste grote afdeling.
Zal wel eens een filmpje maken van de Heezerven-lus zoals 'ie er nu bijligt. Erger wordt 't niet vrees ikquote:als je door de modder wilt weet ik nog wel een andere, in het twiske. Daar kwam die modderfoto vandaan van de vorige keer.
Je wil gewoon meedoen. Geef maar toe!quote:Op zondag 22 januari 2012 19:42 schreef problematiQue het volgende:
Samen met z'n tweeen door de modder worstelen, uuuh-uh.
Stelletje smeerlappen.
Ik fietste daar constant door een laag modder van minimaal 5/10 tot 30 cm. 1 keer mijn voorwiel tot de as in een plas.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aight. Mooi.. over een maandje eens kijken of ik 't aandurf. Wil ook weer een keer naar Houffalize binnenkort maar daar wacht ik nog ff mee.
[..]
Zal wel eens een filmpje maken van de Heezerven-lus zoals 'ie er nu bijligt. Erger wordt 't niet vrees ik. Ga 'm ook niet al te vaak rijden nu, remblokjes zijn duur zat
.
[..]
Je wil gewoon meedoen. Geef maar toe!
Mag wel hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |