Deze vind ik altijd wel verhelderendquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:54 schreef HighLander het volgende:
Is er nog leuk beeldmateriaal van bijeenkomsten en debatten. Zit wel weer om wat nieuw verhelderend materiaal van Ron Paul verlegen.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Deze vind ik altijd wel verhelderend![]()
[ afbeelding ]
maar daar doel je vast niet op
Volgens mij hadden ze besloten er maar een gelijkspel van te maken omdat ze er toch niet uitkomenquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:56 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik ben een beetje in de war omtrent de resultaten uit Iowa:
http://elections.nytimes.com/2012/primaries/states/iowa
NY Times heeft blijkbaar de site aangepast:
Rick Santorum
29,839 24.6% 12 (delegates)
Mitt Romney
29,805 24.5% 12 (delegates)
Daarnet had Romney er nog 13, en Santorum 12. In elk geval werkt Iowa proportioneel, dus het is niet zo dat als Santorum iets meer stemmen heeft, hij alle delegates wegkaapt van Romney. Maar er is blijkbaar een 25ste delegate verdwenen??
Cheap shot. Obama marcheerde vroeger met de Black Panthers mee, ook een gezellig clubje niet?quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Deze vind ik altijd wel verhelderend![]()
[ afbeelding ]
maar daar doel je vast niet op
Dat is ook niet fijnquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Cheap shot. Obama marcheerde vroeger met de Black Panthers mee, ook een gezellig clubje niet?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Cheap shot. Obama marcheerde vroeger met de Black Panthers mee, ook een gezellig clubje niet?
Dit keer is het in ieder geval een schappelijke tijd; één uur s'nachts...quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:52 schreef Senor__Chang het volgende:
Wie gaan er trouwens kijken naar het debat vanavond?
n.m. Twee uur s'nachts dus, dat gaat 'm niet worden.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:26 schreef Monque het volgende:
Dit keer is het in ieder geval een schappelijke tijd; één uur s'nachts...
U vraagt, wij draaienquote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:23 schreef du_ke het volgende:
De plaatjes staan er al langer. Als iemand de juiste wisseling voorstelt kan een mod dat even aanpassen (ja ik ben lui)
En hij gaat doorquote:
Nee, de media heeft met de andere kandidaten exacte afspraken gemaakt om te voorkomen dat hij de genomineerde wordt. Het is een zeer exact geplanned geheel, erg onder de tafel allemaal....quote:Op vrijdag 20 januari 2012 04:03 schreef Refragmental het volgende:
Maar dat zijn natuurlijk slechts incidenten
Wilde Ron Paul dat wel?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 04:12 schreef Refragmental het volgende:
Incident mensen. Niks aan de hand
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 04:20 schreef Refragmental het volgende:
Incidenten! Doorlopen Maartena, vooral geen vragen stellen.
Leuk ook dat Ron Paul niet één keer vermeld werd in de nabeschouwing.
Incident natuurlijk.
Anderson "Don't mention Paul" Cooper
Wat een gladjakkerquote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien
[ afbeelding ]
In plaats van de gentleman helemaal rechts.
hij jaagt de media tegen zich in het harnas, das niet handig.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 07:48 schreef Monidique het volgende:
Gingrich die loopt te kankeren dat er zoveel aandacht voor zijn vreemdgaan is. Je moet het maar durven,. Wel perfect voor het conservatief publiek, dat paranoïde en dom is: het ligt allemaal aan de media, de elite, Barack Obama, wet ik veel. En dom en paranoïde zijn conservatieven, hoor.
Dan is er één delegate voor Romney die niet meer mag gaan naar de conventie?quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze besloten er maar een gelijkspel van te maken omdat ze er toch niet uitkomen
En Ron Paul had wederom geen sterke avond:quote:Gingrich was looking for a fastball and proceeded to knock it out of the park. Yes, it’s a sports cliche, but it’s a fitting one here. Gingrich knew full well that CNN moderator John King would ask him about his ex-wife’s claims that the former House Speaker had sought an “open marriage” over a decade ago. And CNN made a clear choice to open with it, knowing that would make the network a part of the news story.
Gingrich came prepared.
The former Georgia congressman, who stoked debate hall crowds at several of these forums, had the audience on its feet applauding him as he bashed King, his network and ABC News for the “despicable” move to make his messy marital past part of the discussion.
The crowd ate up the red meat about the “elite media,” and the tone of the debate was immediately set. Nothing that happened after those first five minutes were anywhere near as memorable. Gingrich had the type of moment that GOP strategist Alex Castellanos has described as a critical “moment of strength.”
This is, of course, Gingrich’s specialty - whipping up the GOP base’s distrust of the mainstream media. He himself has said on the trail that it’s perfectly appropriate for voters to ask him about his personal history, a statement at odds with his indignation Thursday evening.
Still, the crowd’s strong response inoculated him over the ex-wives issue and made it all but impossible for other candidates to attack him. Rick Santorum came the closest to touching it, but veered away just before he crossed the line into booing territory.
It was, simply put, Gingrich’s best single moment in any 2012 debate, and he’s had many good ones. His overall performance in Monday’s debate was better, but coming so close to the primary election, last night was exactly what he needed.
Politico: South Carolina Republican debate: 6 takeawaysquote:Ron Paul faded from view
Literally. To the point where he was frantically waving his arms at moderator King when the debate hall crowd reminded him that the congressman had gotten no time to answer a specific question.
The debates this cycle, unlike the 2008 race, have not been Paul’s calling card. He has a tendency to disappear, or to try to suppress some of his famously fringy instincts, none of which has made him much of a factor on stage.
Last night was no exception. He had no real standout lines, and repeatedly reminded King that he had experience as a doctor that’s relevant to discussions about health care and abortion.
Candidates need to seize the moments they can to get attention, and that’s not Paul’s specialty.
Still, the fact that the audience repeatedly called out to King to call on Paul is a reminder that he speaks to a real constituency in the GOP — and that he may still be the candidate that Romney haters/conservatives turn to in a two-man race.
Je kunt je ook afvragen waar de grens ligt tussen iemand tegen willen werken en iemand simpelweg niet als serieuze kandidaat zien. In 2008 genereerde Ron Paul ook veel publiciteit om daarna als een nachtkaars uit te gaan in de primaries, en ook nu lijkt hij noch voor South Carolina, noch voor Florida een serieuze kandidaat, en lijkt zijn campagnestrategie ook vooral gericht op het genereren van zoveel mogelijk aandacht in plaats van een strategie uit te stippelen om daadwerkelijk te winnen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 05:10 schreef maartena het volgende:
Het zal best zo zijn dat Ron Paul misschien minder aandacht krijgt.... maar volgens mij heeft dat meer te maken met het feit dat hij doordat hij zo recht door zee is, ook ontzettend houterig en saai overkomt. En daar kunnen de media niets sappigs van maken..... Maar blijf vooral geloven dat er ergens een geheim complot aan de gang is die willen voorkomen dat Ron Paul aan de macht komt.
In het hele uur nabeschouwing werd er niet 1 keer gepraat over welk standpunt van RP dan ook.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 05:10 schreef maartena het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij staat gewoon laatste in de polls. Dus krijgt hij minder aandacht. Cain en Perry kregen ook niet zoveel aandacht, en toen Santorum en Huntsman ergens onderaan in de polls stonden kregen ze ook geen aandacht.
Het zal best zo zijn dat Ron Paul misschien minder aandacht krijgt.... maar volgens mij heeft dat meer te maken met het feit dat hij doordat hij zo recht door zee is, ook ontzettend houterig en saai overkomt. En daar kunnen de media niets sappigs van maken..... Maar blijf vooral geloven dat er ergens een geheim complot aan de gang is die willen voorkomen dat Ron Paul aan de macht komt.
Da's wel jammer jaquote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:29 schreef OMG het volgende:
Het blijft schattig, dat complotdenken. Ik kan nog geen 5 minuten naar de beste man luisteren vanwege z'n gehakkel en dergelijke.
"Complotdenken"quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:29 schreef OMG het volgende:
Het blijft schattig, dat complotdenken. Ik kan nog geen 5 minuten naar de beste man luisteren vanwege z'n gehakkel en dergelijke.
Ron Paul was juist erg sterk.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:49 schreef Monque het volgende:
En Ron Paul had wederom geen sterke avond:
Maar, kreeg een Rick Santorum aan het begin van de race ook niet veel minder camera aandacht dan, laten we zeggen, een Romney of Perry die toen hoog pollden? Is daar dan wel sprake van een relatie tussen de populariteit/poll ranking of was dat ook allemaal een complot?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:40 schreef Refragmental het volgende:
[..]
"Complotdenken"
Ik weet niet. Het is gewoon het constateren van feiten. Is niet moeilijk.
En over dat gehakkel, dat klopt, sommige mensen gaan liever voor inhoudsloze gladde praatjes, die mensen bestaan (helaas) ook.
Enlighten me.quote:Ron Paul mag dan wel minder charismatisch zijn, hij heeft tenminste wel inhoud en kennis, iets wat ik bij de andere kandidaten dus absoluut niet terug zie. (Vandaar dat deze andere kandidaten ook langzaam aan Ron Paul beginnen na te praten, maar het grappige is dat jullie dat dan weer niet opvalt omdat men 9 van de 10 keer niks over Ron Paul's standpunten weet)
Ron Paul heeft nooit veel camera aandacht gehad ongeacht hoe hoog hij ook pollde.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:50 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar, kreeg een Rick Santorum aan het begin van de race ook niet veel minder camera aandacht dan, laten we zeggen, een Romney of Perry die toen hoog pollden? Is daar dan wel sprake van een relatie tussen de populariteit/poll ranking of was dat ook allemaal een complot?
quote:[..]
Enlighten me.
Ik volg die hele presidentsrace als vermaak en kijk die Republikeinse dingen ter vermaak als een soap, maar veel hoger dan een stel rijke verkapte racisten zal die groep republikeinen voor mij nooit worden.
dat is normaal in Amerika, altijd lange analyses over hoe de kandidaten elkaar aanpakken en wat hun strategieën zijn en hoe de dingen die ze zeggen overkwamen op het publiek of in het land. Mede daarom zal hij ook minder aan bod komen, aangezien hij zich vooral bemoeit met z'n eigen standpunten en nooit iets onverwachts of flitsends zegt. Hij is inhoudelijk ook nooit heel scherp naar de andere kandidaten. Ik zal niet helemaal ontkennen dat de media Paul neigen te negeren, maar hij maakt het ze wel erg makkelijk en dwingt die aandacht ook niet af. Je kan natuurlijk zeggen dat het onterecht is dat iemand zoiets moet doen om de aandacht te trekken, maar iemand die slim is weet hoe de media werken en maakt daar gebruik van.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:11 schreef Yi-Long het volgende:
Vooral ook omdat de discussies vooral gingen over het gebikkel tussen die 3 kandidaten en het aanvallen van elkaar, en het ging helemaal nergens over de INHOUD van het debat![]()
Ik wil niet flauw zijn, maar was jij niet degene die twee topics geleden nog toegaf er ook niet zoveel van te weten, nadat je iets vaags over het congres naar huis sturen op basis van polls voorstelde?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:40 schreef Refragmental het volgende:
[..]
het grappige is dat jullie dat dan weer niet opvalt omdat men 9 van de 10 keer niks over Ron Paul's standpunten weet)
Dit soort opmerkingen posten zonder een foto.quote:
Leuk filmpje, maar ik doelde meer op punten die andere kandidaten zouden hebben overgenomen.quote:
Dat mag jij vinden, z'n newsletters en het idee dat hij tegen de Civil Rights Act zou hebben gestemd geven mij toch m'n bedenkingen.quote:Sowieso is Ron Paul geen racist, hoe hard sommige mensen het ook roepen.
Het feit dat hij in 2004 als enige tegen stemt bij een soort symbolische stemming ter ere van een wet die een einde gemaakt heeft aan racisme geeft wel te denken.. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat de beste man een racist is, maar het toont wel aan hoe extreem dogmatisch hij denkt. Hij is veertig jaar later nog niet bereid een historisch belangrijke wet te eren puur omdat die niet helemaal geconstrueerd is zoals hij dat graag had gezien..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:55 schreef OMG het volgende:
Dat mag jij vinden, z'n newsletters en het idee dat hij tegen de Civil Rights Act zou hebben gestemd geven mij toch m'n bedenkingen.
Hier is het ook veel meer partijgebonden natuurlijk, dus zelden stemt er iemand tegen de eigen fractie in.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:25 schreef GSbrder het volgende:
Die voting records zijn wel leuk ja.
Gebruiken we dat hier, komt geen enkele Nederlandse politicus rooskleurig naar voren.
Je kunt ook té principieel zijn. Als je geen compromissen kan sluiten kom je nergens. Wat dat betreft is zijn argumentatie tegen de Civil Rights Act niet bepaald sterk.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:25 schreef Yi-Long het volgende:
Ron Paul is gewoon iemand die vasthoudt aan zijn principes, en dus niet domweg meestemt met bepaalde voorstellen/wetten puur en alleen omdat je dan achteraf kunt opscheppen 'ja, daar was ik VOOR, of TEGEN'.
Meestal heeft hij gewoon een goede argumentatie om zijn stemgedrag te onderbouwen.
Dan moet je toch eventjes opnieuw teruglezen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:40 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik wil niet flauw zijn, maar was jij niet degene die twee topics geleden nog toegaf er ook niet zoveel van te weten, nadat je iets vaags over het congres naar huis sturen op basis van polls voorstelde?
Nogal ongeloofwaardig om dan te zeggen dat 9 van de 10 hier weinig van Paul zn standpunten weten. Zeker omdat je van geen enkele kandidaat de standpunten los kunt zien van de Amerikaanse staatsinrichting en samenleving, niet bepaald jouw terrein zoals je zelf al toegaf. In mijn optiek zijn velen hier juist op bijna alle fronten vrij goed geïnformeerd.
Als je je verdiept in Ron Paul zijn standpunten dan hoor je het heel snel in zo'n debat wanneer iemand standpunten overneemt van hem.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:55 schreef OMG het volgende:
[..]
Leuk filmpje, maar ik doelde meer op punten die andere kandidaten zouden hebben overgenomen.
Het feit dat je al uberhaupt over de newsletters begint toont eigenlijk al aan dat je je helemaal niet verdiept hebt in dat onderwerp.quote:[..]
Dat mag jij vinden, z'n newsletters en het idee dat hij tegen de Civil Rights Act zou hebben gestemd geven mij toch m'n bedenkingen.
Dat is een punt waar Republikeinen praktisch al vanaf Roe vs. Wade op hameren.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:43 schreef Refragmental het volgende:
Het feit dat je al uberhaupt over de newsletters begint toont eigenlijk al aan dat je je helemaal niet verdiept hebt in dat onderwerp.
Dan was het helemaal een makkie geworden voor Romney.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:37 schreef Gamesua het volgende:
Vind het wel jammer. Ik denk dat het zeker is dat Santorum uit de race gaat, maar als Gingrich zo sterk blijft betekent dat uiteindelijk een driemansrace voor de rest en het had leuker kunnen zijn met Paul v Romney.
Er is een verschil tussen "racistisch IS" en "racistisch WAS". In het verleden heeft ook hijzelf bedenkelijke opmerkingen gemaakt. Dat dat nu een beetje ouwe koeien uit de sloot halen is, is 1 ding.... maar dat betekend nog niet dat hij met betrekking tot zwarten er in het verleden er toch een iets andere mening op nahield.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:43 schreef Refragmental het volgende:
Als je je ook maar een minuut verdiept in Ron Paul zie je dat deze man absoluut niet racistisch is.
Mwah... de sidderaal vs. de hakkelaar? Levert geen leuke tv op.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:37 schreef Gamesua het volgende:
Vind het wel jammer. Ik denk dat het zeker is dat Santorum uit de race gaat, maar als Gingrich zo sterk blijft betekent dat uiteindelijk een driemansrace voor de rest en het had leuker kunnen zijn met Paul v Romney.
Hij was nauwelijks zichtbaar. Natuurlijk kun je er wel weer een complot bijdenken, maar ik had eigenlijk ook niet door dat Ron Paul ook nog z'n zegje moest doen bij het abortusthema.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ron Paul was juist erg sterk.
Jammer dat CNN hem marginaliseert en hem niet wil laten spreken op punten waar hij, juist met betrekking tot zijn beroep, praktijk ervaring heeft.
Ron Paul was erg sterk gisteravond en heeft elke aanval van zich afgeslagen. Ook weer iets wat andere kandidaten niet kunnen zeggen behalve wat voorop opgezette mediastuntjes (1 uur voor het debat je belastingaangifte vrijgevenhoe nep wil je het hebben)
Nah, Ron Paul was inhoudelijk zeer sterk gisteravond, dat de CNN hem tegen probeert te werken maakt hem nog niet zwak.
In een wondere teletubbiwereld waar iedereen lief voor elkaar is kan het prima. Maar dan krijg je zijn punt dat iemand prima een raketwerper in huis mag hebben om zijn goed te 'verdedigen'quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:46 schreef superjojo het volgende:
Ik snap ook niet dat hier serieus mensen voor Ron Paul zijn. Natuurlijk, hij heeft een aantal liberale ideeën, maar zijn algemene lijn is toch totale isolatie en daarmee compleet belachelijk?
Wie van die twee de titel grootste idioot verdient ben ik nog niet helemaal uitquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:32 schreef popolon het volgende:
Ik snap ook niet dat er hier mensen zijn die op Wilders stemmen, da's pas een echte idoot. Toch zit 'ie daar he?
Hij is niet voor TOTALE isolatie. Hij heeft helemaal NIETS tegen handel met andere landen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
In een wondere teletubbiwereld waar iedereen lief voor elkaar is kan het prima. Maar dan krijg je zijn punt dat iemand prima een raketwerper in huis mag hebben om zijn goed te 'verdedigen'
Ik denk dat Paul beter te vergelijken is met b.v. Marijnissen. Idealist en goudeerlijk voorzover een politicus dat kan zijn. Maar een ramp als het om z'n programma gaat.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:40 schreef du_ke het volgende:
Wie van die twee de titel grootste idioot verdient ben ik nog niet helemaal uit
Zolang de VS het belangrijkste land ter wereld zijn is de hoop om conflicten geheel uit de weg te kunnen gaan een tikje naïef lijkt mequote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hij is niet voor TOTALE isolatie. Hij heeft helemaal NIETS tegen handel met andere landen.
Hij is tegen onze politieke bemoeienissen met andere landen, waardoor we verstrikt raken in oorlogen en conflicten etc etc.
En daar heeft hij groot gelijk in.
Dan nog eerder een Bas van der Vlies, dat lijkt nog een beetje op z'n standpuntenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:43 schreef Monque het volgende:
[..]
Ik denk dat Paul beter te vergelijken is met b.v. Marijnissen. Idealist en goudeerlijk voorzover een politicus dat kan zijn. Maar een ramp als het om z'n programma gaat.
Dat is dan de zaak van Zuid-Korea, zal Paul antwoorden. Daar heeft de USA weinig mee te maken, maar er kunnen ook afspraken worden gemaakt waardoor het voor de USA goed uitkomt om daar te blijven. De USA zal best enige belangen hebben in die regio, waardoor ze daar blijven.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zolang de VS het belangrijkste land ter wereld zijn is de hoop om conflicten geheel uit de weg te kunnen gaan een tikje naïef lijkt me.
Bij het belangrijkste land zijn horen nu eenmaal ook minder prettige verantwoordelijkheden, dat kan allemaal best wat minder maar geheel niet is onhaalbaar.
Als de VS Zuid-Korea laat vallen denk je dat Noord-Korea en China dan lang wachten om hun invloed daar flink uit te breiden (en niet op prettige wijze)?
Eens, maar tegelijkertijd geeft hij ook zelf al aan dat de directe 'community' dan weer een veel belangrijkere en centrale rol gaat spelen in het dagelijkse leven, dus dan ben je niet afhankelijk van Washington wanneer je in de problemen komt, maar kun je bijvoorbeeld aankloppen bij de plaatselijke kerk of een stichting of whatever.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:50 schreef SpecialK het volgende:
Ik bewonder Ron Paul voor z'n consistentie en z'n relatieve onveranderlijkheid (want je hoeft je meningen niet vaak bij te stellen als je vanuit een sluitende filosofie werkt).
Maar ik zou niet in zijn ideale land willen leven. Ieder voor zich en god voor ons allen. Sommige dingen die mensen met elkaar bindt moeten consistent geregeld worden op basis van principe en niet op basis van waar op dat moment de grootste winstmarge te halen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |