Dat had ik ook weet je dat?quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:19 schreef mootie het volgende:
Joost Prinssen in 'Stratemaker op Zee'. En als klein kind panisch voor oorlog, als het alarm 1 keer per maand afging pieste ik zowat in mijn broek.
Geen idee waar die angst voor oorlog vandaan kwam.
En in de auto, als de radio aanstond en het nieuws kwam, dan moesten mijn ouders altijd het geluid uitzetten. Ik was bang dat er bericht over oorlog zou komen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat had ik ook weet je dat?
Ik denk omdat er misschien veel dingen werden verteld op school en ook soms door
mijn ouders of er was weer iets op T.V..
Er was een keer een behoorlijke brand bij ons ergens in de buurt en ik lag al in bed
en ik hoorde dus allemaal lawaai buiten en ik zag allemaal mensen door de straat
heen rennen en je rook de brandlucht dus toen kwam ik jankend naar beneden om
te vragen of het nou oorlog was![]()
Ik was echt helemaal over me stuur
of op schoolquote:Op woensdag 8 februari 2012 22:34 schreef mootie het volgende:
[..]
En in de auto, als de radio aanstond en het nieuws kwam, dan moesten mijn ouders altijd het geluid uitzetten. Ik was bang dat er bericht over oorlog zou komen.
Damn, hoe kwam ik daar als klein kind toch bij. Koude Oorlog en waarschijnlijk een keer iets opgevangen in een gesprek of op tv.
Mijn heldquote:Op woensdag 29 februari 2012 22:12 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
freaky gast, die Jaap Stobbe.
Heel NEC overstuur.quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:32 schreef Ulx het volgende:
Buiten dingen op TV was ik ook vreselijk bang om te douchen met meneer Pastoor. Die keek altijd zo raar. Maar eigenlijk zou ik dat niet moeten posten want ik heb hem beloofd om het aan niemand te vertellen.
Ik heb die kutkabouter Gruizel Gruis vervloekt...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:32 schreef tong80 het volgende:.
Kent iemand Gruizel nog ? Soort enge kabouter gespeeld door Leen Jongewaard in Hamelen.
En nu werk je er .....quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:29 schreef Deisyy het volgende:
Als kind woonde ik vlak bij de Maashaven in Rotterdam en was ik altijd heel bang dat de Maashaven zou overstromen en ik zou verzuipen
Enorm late reactie, maar aan deze serie dacht ik meteen toen ik dit topic zag. Kon alleen niet meer op de naam komen, tot ik de naam las. Wat vond ik dat als zesjarige eng. Bedankt voor de herinnering, zo vlak voor het slapengaan ...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:52 schreef trabant het volgende:
Verder verbaast het mij dat 'De vloek van Woestewolf' nog niet genoemd is.
Jij ook al??quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:12 schreef Copycat het volgende:
En ik had als kind een heel irrationele angst dat De Oorlog elk moment kon losbarsten, en dan ook meteen in alle hevigheid. Vooral als mijn moeder even naar de VéGé ging. Dan wist ik bijna zeker dat het in dat halfuurtje oorlog werd, dat alles meteen plat werd gebombardeerd, soldaten de straten barricadeerden en mijn moeder in die puinhopen en met al dat oorlogsgeweld nooit meer thuis kon komen. Mijn eigen grimmige oorlogswinter, ook verkrijgbaar in de zomer.
Ja, en dan heel specifiek op die momenten. Geen idee hoe ik er bij kwam, maar wat wist ik zeker dat het nu zou gebeuren.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:20 schreef mootie het volgende:
Jij ook al??
Het lijkt een leeftijdsding.
Het was natuurlijk sowieso een periode met veel aanslagen (ETA/RAF/Rode Brigades en noem maar op) plus natuurlijk de Koude Oorlog wat als kind best angst op kon wekken als je er het 1 en ander van mee kreeg.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:30 schreef Copycat het volgende:
Misschien hadden de aanslagen van IRA er wel wat mee te maken, bedenk ik me al Googlend. Was toen ook erg heftig, met veel dood,verderf en puinhopen. En ontredderde moeders en dochters.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |