Die heb ik al gezien, mooie docu inderdaad.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:41 schreef allesbeterweter het volgende:
Ik ga eens wat anderst doen en zie jullie laters(filmpje kijken van 5uur)
Want your mind BLOWN? Watch this video! U.S.A. is a colony of the Britain! (you-tube)
Mooi gedaan, alleen snap ik de achterliggende gedachte niet. Jij?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:52 schreef Gray het volgende:
Gaaf gedaan dit:
[ afbeelding ]
Door Jorrit van Rijt
Ik vroeg het me eerder ook af, maar omdat je het nu vroeg, keek ik nog een keer en zag dat de ovaaltjes en rechthoek-achtige vormen geld voorstellen.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mooi gedaan, alleen snap ik de achterliggende gedachte niet. Jij?
The Venus Project en The Zeitgeist Movement hebben zich al een tijd terug gedistantieerd, met name vanwege een debacle over het gebruik van beelden van The Venus Project in Zeitgeist media. Fresco wilde daar graag geld voor zien, wat vrij ironisch is, gezien de achterliggende boodschap van TVP.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:32 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wel is er een scheiding gaande van Jacque Fresco en Zeitgeist, dus wat zou de invulling worden ? Het is verre van compleet denk ik.
Misschien ditquote:Op zondag 22 januari 2012 16:15 schreef allesbeterweter het volgende:
Vele bewegingen die deze zelfde doelstellingen hebben mogen niet op een verschillende(Weet iemand het geschikte topic om de Zeitgeist en Venus project te bespreken) hoop gegooit worden het gaat om het idee van de vele lente bewegingen die vechten voor onrecht op elk vlak en niet alleen op (geld&macht).
Houd alles zo breed mogelijk in een topic te discussieren het is allemaal gelijk.
Zo gauw we een lente beweging gaan opsplitsen en in hokjes gaat duwen is de kracht van het totaal plaatje weg en ook de kracht van occupied.
Dat is een vorm van machtsmisbruik die ook door deze lobby gebruikt wordt?
quote:“De hervorming van die financiële markten een van de meest urgente. Zij hadden goed op ons spaargeld moeten letten en een stabiele economie moeten dienen. Maar zij lieten het spaargeld verdampen en de economie instorten. De financiële markten moeten weer dienstbaar worden aan de klant, en dat is de samenleving.”
Cohen zegt wat het volk denktquote:Op zondag 22 januari 2012 16:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Cohen is Occupy:
Cohen: kabinet mist leiderschap – ‘fel tegen financiële sector’
[..]
quote:All over the globe people are rising up and demanding their rights in a worldwide rally of discontent as protests inspired by the Occupy Wall Street movement spread around the world, see what is happening in Occupy London.
Occupy London invited ex-investment banker Simon Dixon to address the crowd and give some forecasts on the future of banking, his perspective on what needs reforming, the consequences of our current system and how to implement the reforms. Occupy London were shocked by what came out.
Ik vind dat zo makkelijk gezegd. Alsof je zodra er geen geld meer bestaat het een hemel op aarde wordt. Denk je dat het dan niet meer om macht gaat? Dat blijf je houden, ook zonder geld.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:53 schreef allesbeterweter het volgende:
Cohen is een zegsman die zijn zakken zit te vullen net als elke voor en tegen stander van Occupied, die dus niet weet wat er speelt en dus alleen belangen willen dienen.
Dat is de indoctrinatie van de monataire welstand van de macht en rijkdom.
Dat zal met geen e(e)ne mars(je) of demonstratie verworpen worden.
Alleen met kracht en de verwoesting van een monotaire welstand ,en die is ook niet mogelijk.
(mag ook niet mogelijk zijn)
Alleen op een manier die je in Doom-day senario's ziet.
En je wel van mening veranderd en dat is voor vele mensen niet de uitweg voor veranderingen ook de doelstelling niet van mij of andere mensen die het beste voorhebben met deze mensheid.
En woorden uit context trekken is ook aan mensen die alleen met hun monotaire gedachten redeneren.
En dit is de massa die niet in de goedheid van mensen meer gelooft?
Het enige wat occupy wil is dat mensen wakker worden en geen waarde meer hechten aan geld en macht.
Ze geloven in het goede van de mens en dat we samen veel verder komen zonder geld..............
Het vrij simpel zelfs. Schrijf maar eens op welke kant je op wilt. Wat is er dan voor nodig om het te realiseren.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Zeer moeilijk onderwerp, het gaat zo diep en zo breed dat het eigenlijk niet te overzien of structureren is denk ik. De enige goede kant is dat op dit moment gigantische stromen informatie zich aandienen. En dan nog is het veel versplinterde informatie. Mijn mening is dat dit niet met kracht of directe sturing is op te lossen. Mar dat het een geleidelijke transformatie is, dat is als er al iets gaat veranderen ten goede!
Een goed startpunt is bv Friedrich Nietzsche - Human...All Too Human Op Youtube.
Dat is omdat alle oplossingen besloten liggen in de mens, evenals alle problemen! Nietzche was een zeer goede psycholoog.
Nou we gaan eens kijken...... benieuwd of het eenzijdige beeld dan kan veranderen.quote:Op maandag 23 januari 2012 06:48 schreef heartz het volgende:
Vanavond om 21.00 uur op Ned2 Occupy in Tegenlicht.
http://www.tvgids.nl/prog(...)meback_van_de_jeugd/
Wat nodig is, is de juiste intentie om te kijken naar de problemen die er zijn. Geld is niet reden nog de oplossing.quote:Op zondag 22 januari 2012 23:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het vrij simpel zelfs. Schrijf maar eens op welke kant je op wilt. Wat is er dan voor nodig om het te realiseren.
Om je een preek te besparen: het komt altijd neer op geld.
Als ze de rijken/ondernemers wegjagen met hun halleluja gedoe is er geen graaipot meer. Dan moeten ze zelf werken. Zie je het voor je? Totaal geen sjoegem van industrie en handel omdat ze hun tijd verspilden met boe-roepen. Hoezo jezelf naar de kloten helpen?
Doe het eens dan. Som die problemen eens op en bied oplossingen aan. Want je bent nu lukraak mooie woorden aan het schieten in de vorm van "De wereld is kut, het kan en moet beter". Dat werkt niet meer.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Wat nodig is, is de juiste intentie om te kijken naar de problemen die er zijn. Geld is niet reden nog de oplossing.
Wordt er niet beter op. Ik vraag me af of je wel kennis van de materie hebt. Dat je zulke zaken roept om het roepen. Wanneer er dieper op ingegaan wordt, duik je weg.quote:
Begin eens dat uit te leggen dan. Wellicht hebben we een gezonde discussie.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:56 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Kennis van de materie is niet hetzelfde als begrijpen. Zodra je dat door hebt valt alles op zijn plaats. Ik neem het je ook niet kwalijk, alles behalve zelfs. Je probeert iniedergeval.
quote:Op maandag 23 januari 2012 16:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat kan ik je niet uitleggen, daar kun je het beste zelf naar gaan zoeken. Veel gaan leren en bekijken. En daar je eigen conclusie uit halen.
quote:
Oh, dat soort zweverig gezever. Duidelijk.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:34 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dit is een erg goede spreker. Het gaat er niet om dit over te nemen, maar wel om na te denken over wat het allemaal is.
Na de betreffende uitzending gezien te hebben vraag ik mij serieus af wat de motivaties zijn van de beweging. Of zou de uitzending een verkeerde afspiegeling zijn geweeest ? Ik kon weinig ideologie bespeuren.quote:Quote allesbeterweter
Het enige wat occupy wil is dat mensen wakker worden en geen waarde meer hechten aan geld en macht.
Ze geloven in het goede van de mens en dat we samen veel verder komen zonder geld..............
In de beschrijving van de docu staat: wie zijn de demonstranten?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:34 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Na de betreffende uitzending gezien te hebben vraag ik mij serieus af wat de motivaties zijn van de beweging. Of zou de uitzending een verkeerde afspiegeling zijn geweeest ? Ik kon weinig ideologie bespeuren.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:58 schreef heartz het volgende:
Hier alvast de aflevering:
http://tegenlicht.vpro.nl(...)ck-van-de-jeugd.html
Het leek mij dat ze een toekomst, een baan en geld willen. Ik vond ze serieuzer dan die figuren daar op het Damrak, eerlijk gezegd. Op het Damrak zie je alleen maar alcoholisten, feestvierders en drugsgebruikers.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:34 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Na de betreffende uitzending gezien te hebben vraag ik mij serieus af wat de motivaties zijn van de beweging.
Occupy is mislukt, zoveel is wel duidelijk, maar ik had wel sympathie voor die mensen uit de uitzending van gisteravond en dat heb ik niet voor die agressieve types op het Damrak.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:35 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat is een beetje het punt vind ik. Waar protesteer je tegen ? Als je gewoonweg hetzelfde wilt als anderen dan is de vraag of het een legitieme beweging is ? Althans in mijn ogen.
Mijn indruk was dat het dieper ging, dat het de beweging zou worden die de gehele manier van leven en systeem opbouw van de huidige westerse wereld wilde reorganiseren naar een systeem dat ook op termijn houdbaar zou zijn.
Misschien dat het nog vorm gaat krijgen, dat weet ik niet. Maar op de manier zoals gepresenteerd draagt het niet bij aan een betere wereld.
Ik ben het wat dat laatste betreft niet met je eens. De mensen op het Beursplein waren alles behalve agressief, integendeel.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:38 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Occupy is mislukt, zoveel is wel duidelijk, maar ik had wel sympathie voor die mensen uit de uitzending van gisteravond en dat heb ik niet voor die agressieve types op het Damrak.
En dit ook.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:40 schreef Copycat het volgende:
Dat 'los zand en hang er maar aan wat jij er aan wilt hangen'-idee is imo al van meet af aan de zwakte van Occupy geweest. Er zit geen duidelijke lijn in en zonder dat is het onmogelijk om concrete methodes te vinden voor omwentelingen.
Het blijft allemaal een beetje geneuzel in de ruimte.
Daarbij is die instelling ook nog eens een fraaie uiting van egocentrisme.
Mwoah, dat is niet helemaal waar. Echte denkers denken vooruit. In tijden van welvaart aan de latere tijden die daar onlosmakelijk aan zijn verbonden.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Mensen gaan pas nadenken zodra er iets van onvrede of achterstand ontstaat. Zo werkt dat nu eenmaal.
Niets meer aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mwoah, dat is niet helemaal waar. Echte denkers denken vooruit. In tijden van welvaart aan de latere tijden die daar onlosmakelijk aan zijn verbonden.
De massa gaat idd pas denken als de eigen portemonnee wordt geraakt. Met dit soort op eigen leed/angst gebaseerde non-movements tot gevolg.
In het ( imo totaal onvergelijkbare) MiddenOosten lukte het ook, dus wij gaan ook de straat op! Dat idee een beetje. Maar laat ons wel op tijd onze Stabucks drinken.
Dat hebben ze sinds half oktober gedaan. En nog steeds is er geen eensluidend oordeel gepresenteerd.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik denk dat je moet gaan beginnen met inventariseren van wat belangrijk is. Wat er nodig is. En hoe je dit kunt bereiken. Anders blijf je op dezelfde voet verdergaan als altijd. Dit is niet de eerste keer dat er iets aan de hand is.
Er is structureel een probleem in hoe maatschappijen functioneren. Ten eerste is het belangrijk om de principes te onderkennen.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ben het wat dat laatste betreft niet met je eens. De mensen op het Beursplein waren alles behalve agressief, integendeel.
Maar hoe zou je die volgens jou onderliggende principes dan willen aanpakken?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Maar het onderliggende principe geld en egocentrisme blijven buiten schot. En dat zijn nu juist de twee dingen die bekeken zouden moeten worden. Imo.
Ja, dat lijkt me logisch, dat men een doel wil zien. In ieder geval een duidelijke omschrijving waaróm men gaat bivakkeren op een plein/park/parkeerplaats.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:05 schreef heartz het volgende:
Het eindigde met:
Er is een roep om verandering.
Wat we precies willen is nog een vraagteken.
Er wordt eenzelfde soort betoog verwacht als van de krant.
Gestructureerd taalgebraak wordt willen 'we' zien.
En vooral een doel willen 'we' zien.
Met vragen als: wat gaat er nu gebeuren, wat is er nu bereikt?
Er wordt gezegd dat de vraag naar een uiteindelijk doel, typisch de vraag is van iemand die tevreden is en nergens naartoe wil, zo van: 'Vertel me waar je naartoe gaat, en als het uitkomt ga ik mee'.
Nee, zo werkt het niet. Durf ook met ze mee te gaan, ze weten de weg ook (nog) niet.
En dan het einde: Misschien weten deze mensen niet waar ze naartoe gaan, maar ze durven wel een andere weg te nemen.
Want als wij regels niet navolgen onstaat chaos, dat hebben ze ons wijsgemaakt.
Dat is ideologisch terrorisme. Je durft dan ook niets te ondernemen, want de angst dat er alleen chaos zou kunnen komen heerst kennelijk, samen met de angst van ontwetendheid van het uiteindelijke doel.
Waarom niet? Je mag best zeuren. Alleen dit gezeur op grote schaal-op andermans kosten- zet geen zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:08 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dan vind ik, dan moeten we met z'n allen ook niet zeuren. En gewoon doorgaan zoals we gewend zijn.
Ik zou beginnen met realistisch kijken naar wat we nodig hebben om duurzaam te gaan leven. Ook de toekomst van onze kinderen moet zeker gesteld worden.quote:Maar hoe zou je die volgens jou onderliggende principes dan willen aanpakken?
Huh? Hoe zie je dat concreet?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met realistisch kijken naar wat we nodig hebben om duurzaam te gaan leven. Ook de toekomst van onze kinderen moet zeker gesteld worden.
Een andere is om te gaan kijken wat we nodig hebben om een goed leven te leiden. Met andere woorden, hebben we al deze luxe en vooruitgang nodig ?
En wat kost ons deze luxe op de lange termijn ?
Alles wat jij als persoon vergaard, gaat ten koste van een ander ? Maar dan de vraag, wat heb ik met een ander te maken ? En ga zo maar door.
Besef van alles moet bovenaan staan.
Egoisme is de drijfveer van alles, dat zou minder belangrijk gemaakt kunnen worden.
Hoe doe jij dat dan? Consumeer jij niet?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het is een consumptie maatschappij die alleen kan functioneren als er geproduceerd en geconsumeerd wordt. Alleen daar al mee zul je de grondstoffen en voedselketen op termijn uitroeien.
Iedereen heeft aspiraties om te groeien en geld te verzamelen om vervolgens spullen te kopen ? Dat is toch waanzin als je er over nadenkt en ziet wat het allemaal kost op termijn. Mensen worden beoordeelt op status en geld, uiterlijk en kleding. Opleiding en afkomst ?
Als je de onzin er van inziet dan is het echt ongeloofelijk.
Neem alleen al fairtrade.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:28 schreef Copycat het volgende:
Jij schetst wel een erg negatief beeld van de samenleving, ik zie gelukkig nog heel veel mooie kanten, andere kanten die ook het tegendeel bewijzen.
Net zoals je er voor kunt kiezen Groen links te stemmen. Jaja, dat gaat um niet worden.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:32 schreef Copycat het volgende:
Je kunt ervoor kiezen enkel biologisch te eten, en op bijna elk gebied fair trade te kopen. Zo onzinnig is het dus niet. Het is je eigen invulling. Hoe jij in het leven staat. Daar begint uiteindelijk alles mee.
Er veranderen al dingen. Langzaam maar zeker. Fair trade is een goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:34 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het is gewoon zo dat er geen intentie is om dingen echt te veranderen. En als dat er wel is waar is het plan te vinden dan ?
lijkt mij beter dat ze gaan solliciteren in plaats van op een plein hangen. Al is dat in Amerika natuurlijk niet zo makkelijk als hier in Nederland.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:04 schreef yyyentle het volgende:
[..]
[..]
Het leek mij dat ze een toekomst, een baan en geld willen.
Dat roep ik al van het begin...ze weten zelf niet wat ze willen en als zij het al niet weten, hoe gaan ze het dan overbrengen?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:05 schreef heartz het volgende:
Het eindigde met:
Er is een roep om verandering.
Wat we precies willen is nog een vraagteken.
Tja, als je al niet wil, dan houdt het natuurlijk op. En blijft het verdomde makkelijk om naar anderen te wijzen als de boosdoeners.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:36 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Net zoals je er voor kunt kiezen Groen links te stemmen. Jaja, dat gaat um niet worden.
Zoals gebleken...niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
lijkt mij beter dat ze gaan solliciteren in plaats van op een plein hangen. Al is dat in Amerika natuurlijk niet zo makkelijk als hier in Nederland.
In Nederland is Occupy misbruikt door werkschuwe hippies.
[..]
Dat roep ik al van het begin...ze weten zelf niet wat ze willen en als zij het al niet weten, hoe gaan ze het dan overbrengen?
Jawel het is een begin. Maar ik denk niet dat er bewust proces achter schuil gaat. En ik wijs verder naar niemand hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Tja, als je al niet wil, dan houdt het natuurlijk op. En blijft het verdomde makkelijk om naar anderen te wijzen als de boosdoeners.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat roep ik al van het begin...ze weten zelf niet wat ze willen en als zij het al niet weten, hoe gaan ze het dan overbrengen?
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:12 schreef heartz het volgende:
Ik geef gewoon een samenvatting van het einde, die hier nog niet echt beschreven was.
Mijn post begint toch met 'het eindigde met:'.
Dat bewuste proces is absoluut gaande. Wat doet jou denken dat dat niet zo is?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Jawel het is een begin. Maar ik denk niet dat er bewust proces achter schuil gaat. En ik wijs verder naar niemand hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |