abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 19 januari 2012 @ 13:25:19 #1
70532 loveli
N
pi_106986694

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_106986770
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Gemakzucht vooral dan wel en waarom zou je de discussie aangaan als je sneller klaar bent met poffertjes/patat whatever.
Discussie aangaan is sowieso tamelijk zinloos met jonge kinderen, hier gaat het simpel "ik ga niet met je in discussie, want je mag het best niet eens zijn, maar het gebeurt toch" punt! nuances daargelaten, tuurlijk zijn er wel onderwerpen waarbij discussie wel zinvol/leuk is, maar dan wordt het wel heel erg OUD :P
pi_106986810
Overigens word ik sowieso behoorlijk chagrijnig als mensen dat stuk wat ze gewoon zelf kunnen doen voor een goede gezondheid verzuimen en als ze dan dat stukje niet eens voor hun kind doen, word ik gewoon pislink..
pi_106986855
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:27 schreef MarMar het volgende:

[..]

Discussie aangaan is sowieso tamelijk zinloos met jonge kinderen, hier gaat het simpel "ik ga niet met je in discussie, want je mag het best niet eens zijn, maar het gebeurt toch" punt! nuances daargelaten, tuurlijk zijn er wel onderwerpen waarbij discussie wel zinvol/leuk is, maar dan wordt het wel heel erg OUD :P
:D bij haar was het "als ik dat moet eten dan ga ik kotsen!" en dan kreeg hij wat anders.
Dat arme mannetje had het zwaar met mij :+ no prefab :o nooooeeesss!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:30:07 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106986895
Vind het - ondanks dat dit thema vanzelfsprekend ook bij ons thuis speelt - persoonlijk toch meer een OUD-onderwerp.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:30:29 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106986909
Lol, Mo was vet aan het door-slotjes-heen-posten.
Niet meer actief op Fok!
pi_106986968
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:30 schreef Tinkepink het volgende:
Vind het - ondanks dat dit thema vanzelfsprekend ook bij ons thuis speelt - persoonlijk toch meer een OUD-onderwerp.
True, dat ging ik ook al merken ;)
Maar toch, (on)gezonde eetgewoontes aanleren begint dan al en da's dan best lastig om als volwassene zelf weer opnieuw goed aan te leren.
Heb ik zo een goed bruggetje gemaakt terug naar Slank? ;)
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:33:19 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106987012
En ik vind mijn werk even niet meer zo leuk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer actief op Fok!
pi_106987072
Falke sokken kan ik ook erg waarderen! Lang niet zo'n last van op slechte dagen als deze.
Nu zit ik toch maar met blote voeten op kantoor, werd helemaal gek :@ En kijk al gigantisch tegenop om ze straks weer aan te doen wanneer ik naar huis ga.
* googlen gaat of hij de enige is met periodieke sokfobie *

Vanavond weer bruine bonen met spek! :9 Wat heb ik toch eigenlijk best wel een goed leven O-)

Verstand op nul en doorploeteren, Vik ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 19 januari 2012 @ 13:34:52 #10
70532 loveli
N
pi_106987080
@Vik: Uitdaging!
crap in = crap out
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:35:26 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106987099
Klusjes afronden zonder druk op de ketel vind ik best lastig merk ik nu :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106987408
Wat is er dan mis met je sokken, V1z?
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_106987459
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:34 schreef V1z0R het volgende:
Falke sokken kan ik ook erg waarderen! Lang niet zo'n last van op slechte dagen als deze.
Nu zit ik toch maar met blote voeten op kantoor, werd helemaal gek :@ En kijk al gigantisch tegenop om ze straks weer aan te doen wanneer ik naar huis ga.
* googlen gaat of hij de enige is met periodieke sokfobie *

Vanavond weer bruine bonen met spek! :9 Wat heb ik toch eigenlijk best wel een goed leven O-)

Verstand op nul en doorploeteren, Vik ^O^
Hoe is het op je werk Vaiz? :)
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:46:49 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106987531
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:34 schreef loveli het volgende:
@Vik: Uitdaging!
nee het is absurd en ik ben fucking pissig en collega’s ook. Zelfs als we dag en nacht doorwerken en in het weekend ook gaat het niet lukken.
Niet meer actief op Fok!
pi_106987681
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee het is absurd en ik ben fucking pissig en collega’s ook. Zelfs als we dag en nacht doorwerken en in het weekend ook gaat het niet lukken.
Dat aangeven bij je baas ^O^
pi_106987728
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:43 schreef Mini. het volgende:
Wat is er dan mis met je sokken, V1z?
:') Helemaal niks eigenlijk, maar heb momenten dan word ik helemaal gestoord van sokken :@
Wil ik ze niet aan hebben, zelfs niet aanraken eigenlijk, helemaal te rillen al van het idee alleen.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hoe is het op je werk Vaiz? :)
Gaat z'n gangetje gewoon O-) Schiet jij beetje op met nakijkwerk dan?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106987885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:') Helemaal niks eigenlijk, maar heb momenten dan word ik helemaal gestoord van sokken :@
Wil ik ze niet aan hebben, zelfs niet aanraken eigenlijk, helemaal te rillen al van het idee alleen.
Serieus? :o Wat raar... Hoop dat het snel weer goed is. :)
Everything has changed
pi_106987965
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[..]
Licht freaky wel.
pi_106988021
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:57 schreef anna82 het volgende:

[..]

Licht freaky wel.
pi_106988032
Ja doei.
pi_106988082
Die site is trouwens prima SOG :')
Ja doei.
pi_106988165
Wat een goeie site inderdaad. :o
Everything has changed
pi_106988571
Damn Mo, nou zit ik ook te woggen. :') Okee, daarvoor eigenlijk ook al, maar toch.
Everything has changed
pi_106988727
Ik vond het zelf helemaal niet zo raar eigenlijk, maar jullie dus wel :D
En is morgen gewoon weer over hoor, Mini :) Toch bedankt O+

Nou, terug on-topic!
Melk :9~
pi_106988762
[loveli]
is voor kalfjes
[/loveli]

[mo]
Goed idee!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')