Discussie aangaan is sowieso tamelijk zinloos met jonge kinderen, hier gaat het simpel "ik ga niet met je in discussie, want je mag het best niet eens zijn, maar het gebeurt toch" punt! nuances daargelaten, tuurlijk zijn er wel onderwerpen waarbij discussie wel zinvol/leuk is, maar dan wordt het wel heel erg OUDquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:23 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Gemakzucht vooral dan wel en waarom zou je de discussie aangaan als je sneller klaar bent met poffertjes/patat whatever.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:27 schreef MarMar het volgende:
[..]
Discussie aangaan is sowieso tamelijk zinloos met jonge kinderen, hier gaat het simpel "ik ga niet met je in discussie, want je mag het best niet eens zijn, maar het gebeurt toch" punt! nuances daargelaten, tuurlijk zijn er wel onderwerpen waarbij discussie wel zinvol/leuk is, maar dan wordt het wel heel erg OUD
True, dat ging ik ook al merkenquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:30 schreef Tinkepink het volgende:
Vind het - ondanks dat dit thema vanzelfsprekend ook bij ons thuis speelt - persoonlijk toch meer een OUD-onderwerp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen zorgen voor de dag van morgen.
Hoe is het op je werk Vaiz?quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:34 schreef V1z0R het volgende:
Falke sokken kan ik ook erg waarderen! Lang niet zo'n last van op slechte dagen als deze.
Nu zit ik toch maar met blote voeten op kantoor, werd helemaal gekEn kijk al gigantisch tegenop om ze straks weer aan te doen wanneer ik naar huis ga.
* googlen gaat of hij de enige is met periodieke sokfobie *
Vanavond weer bruine bonen met spek!Wat heb ik toch eigenlijk best wel een goed leven
![]()
Verstand op nul en doorploeteren, Vik
nee het is absurd en ik ben fucking pissig en collega’s ook. Zelfs als we dag en nacht doorwerken en in het weekend ook gaat het niet lukken.quote:
Dat aangeven bij je baasquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee het is absurd en ik ben fucking pissig en collega’s ook. Zelfs als we dag en nacht doorwerken en in het weekend ook gaat het niet lukken.
quote:
Gaat z'n gangetje gewoonquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Hoe is het op je werk Vaiz?
Serieus?quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:51 schreef V1z0R het volgende:
[..]Helemaal niks eigenlijk, maar heb momenten dan word ik helemaal gestoord van sokken
Wil ik ze niet aan hebben, zelfs niet aanraken eigenlijk, helemaal te rillen al van het idee alleen.
Licht freaky wel.quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:51 schreef V1z0R het volgende:
[..]Helemaal niks eigenlijk, maar heb momenten dan word ik helemaal gestoord van sokken
Wil ik ze niet aan hebben, zelfs niet aanraken eigenlijk, helemaal te rillen al van het idee alleen.
[..]
Ik kan wel eens gruwelen als ik een stoffige panty of maillot hartje zomer in de kast terug vind. Dan moeten ze ook echt weg, uit mijn oogveld, in de prullenbak. Heb ik ook vaak met kleren, oudste kledingstukken in mijn kast zijn van max 3 jaar geleden. Dure hobby.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:18 schreef V1z0R het volgende:
Ik vond het zelf helemaal niet zo raar eigenlijk, maar jullie dus wel
En is morgen gewoon weer over hoor, MiniToch bedankt
Nou, terug on-topic!
Melk
quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
Martijn
Ik krijg net een smsje van hem:
M: Hoi vrouwtje, nog buikpijn?
Ik: Ja![]()
M: Arm vrouwtje he? Moet meer cadeautjes kopen!![]()
![]()
Ik ga het thuis eens proberenquote:Op donderdag 19 januari 2012 14:37 schreef conleche het volgende:
Thais voor beginners
Ik ben dus hardop woordjes aan het nazeggen. Wat klinkt die taal stom zeg. Moet je de '5' eens uitspreken.
Hmmm, ik weet niet of al het al eens eerder tegen je gezegd is, maar je zit wat laag in je eiwitten.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:54 schreef Perruche het volgende:
Lijstjes update:
O: dubbele vk bth pindakaas/sambal/alfalfa (zo lekker ugh)
T: mandarijn
L: wrap met ham/kaas/ei/sla, 200 gr salade (komkommer, broccoli, paprika, zilveruitjes)
T: banaan
D: ik denk pizza of pasta
T; wijntje
niet zoveel maar kon pas laat lunchen en nu ben ik misselijk
quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:58 schreef anna82 het volgende:
[..]
Hmmm, ik weet niet of al het al eens eerder tegen je gezegd is, maar je zit wat laag in je eiwitten.
Bijna?quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)-master-vervalt.html
Ik krijg bijna medelijden met de studenten...
Als het voorstel wordt goedgekeurd, dan heb ik echt medelijden. Ok?quote:
Ik vind het vooral bizar dat er van mensen met een minimum inkomen redelijk grof bezuinigd wordt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meh had meer kunnen wezen (er staat me iets bij over een max. van 9000 pond).quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ben blij dat mijn master mij toch al 3800 euro gaat kosten
Lam ja, al die bezuinigingen op het onderwijs... Willen ze jongeren van minder rijke families gaan afschrikken ofzoquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
die 9000 is vooral voor de BA's, maar de MA's gaan ook wat omhoog. Als ik naar Aberystwyth was gegaan had het me 6200 euro gekostquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Meh had meer kunnen wezen (er staat me iets bij over een max. van 9000 pond).
[..]
Lam ja, al die bezuinigingen op het onderwijs... Willen ze jongeren van minder rijke families gaan afschrikken ofzo
Das dan 5 uur extra bovenop wat ik nu al werk, moet ook tijd overhouden om te studeren, dat vind ik nu al lastig te combineren met 16 uur per week werken. Bovendien is het nu al lastig om bijvoorbeeld al mijn boeken te kopen, toch alweer 600 euro extra per jaar.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:33 schreef V1z0R het volgende:
Vloeken in de kerk:
Met 5 uur werken in de week heb je die 3200 er al uit.
Vergeet niet dat je ook nog moet eten en wonen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:33 schreef V1z0R het volgende:
Vloeken in de kerk:
Met 5 uur werken in de week heb je die 3200 er al uit.
Eens.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:43 schreef loveli het volgende:
Sterker nog, hele huursubsidietoeslag aanpassen. Dat schiet z'n doel nu helemaal voorbij.
Deze is leuker http://www.postsecret.com/quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:35 schreef creepycookie het volgende:
Jeetje, er zitten wel zieke dingen tussen hoor...
http://www.geheimenvan.nl(...)p-het-ook-bitch.html
Hoeveel uur ben jij wel niet kwijt aan studeren dan per week?quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:37 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Das dan 5 uur extra bovenop wat ik nu al werk, moet ook tijd overhouden om te studeren, dat vind ik nu al lastig te combineren met 16 uur per week werken. Bovendien is het nu al lastig om bijvoorbeeld al mijn boeken te kopen, toch alweer 600 euro extra per jaar.
Er staat 36-40 uur p/w voor een voltijd studie?quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:52 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Hoeveel uur ben jij wel niet kwijt aan studeren dan per week?
Niet per se alleen voor de studentenhuizen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:41 schreef loveli het volgende:
Huursubsidie voor studentenwonignen afschaffen, dan normaliseren de huurprijzen.
/vloekt ook in de kerk
Voor rechten kun je met de helft toe heb ik me laten vertellen. Technische natuurkunde haal je niet nominaal met 40 uur in de week. De verschillen zijn groot.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:54 schreef Ewelina het volgende:
Er staat 36-40 uur p/w voor een voltijd studie?
ja maar serieus wie besteedt dat er nou aan, m.u.v. scriptie of geneeskunde?quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:54 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Inderdaad. In Duitsland betalen de ouders de hele studie + levensonderhoud + woning van de kinderen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:43 schreef Nallie het volgende:
Ben blij dat ik al klaar ben
Op zich is het in andere landen ook zo dat je 'gewoon' en lening afsluit voor je studie, USA e.d.
Dan valt het collegegeld in NL alles mee.
Dat wel, al weet ik van mijn eigen studie dat het erg veel leeswerk is en bij onderzoek zit je dagen in het archief- dat kost behoorlijk veel tijd.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Voor rechten kun je met de helft toe heb ik me laten vertellen. Technische natuurkunde haal je niet nominaal met 40 uur in de week. De verschillen zijn groot.
Eens! Ben wel benieuwd wat het CDA nu precies wil met die vlaktaks en inperking van de H.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
*vloekt mee*
Doe iets aan de hypotheekrenteaftrek!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en als je toch al bezig bent, verlaag mijn loonbelastingquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
*vloekt mee*
Doe iets aan de hypotheekrenteaftrek!
quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:59 schreef _aurum_ het volgende:
en als je toch al bezig bent, verlaag mijn loonbelasting
Wat mij irriteert is dat de mogelijkheden steeds minder worden? Vertraging door ziekte? Betaal maar 3000,- extra. Tweede studie? Betaal maar instellingscollegegeld.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:58 schreef _aurum_ het volgende:
ehm, het wordt vervangen door een leenstelsel. Ik interpreteerd dit als je kan gewoon studeren maar aan het eind van de studie heb je een schuld die je moet afbetalen.
Da's rot maar niet onoverkomelijk, imo.
Misschien een idee om te wachten tot het duidelijk is hoe het systeem precies gaat werken?
Op zich heb je wel gelijk, maar aan de andere kant... Als je niet studeert en je bent 18 en werkloos, dan krijg je gewoon bijstand. Waarom moeten studenten, die toch minimaal de helft van de week hun tijd nuttig besteden (en niet alleen nuttig voor zichzelf maar uiteindelijk ook voor het land), het met veel minder doen?quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:58 schreef _aurum_ het volgende:
ehm, het wordt vervangen door een leenstelsel. Ik interpreteerd dit als je kan gewoon studeren maar aan het eind van de studie heb je een schuld die je moet afbetalen.
Da's rot maar niet onoverkomelijk, imo.
Misschien een idee om te wachten tot het duidelijk is hoe het systeem precies gaat werken?
I can dream can't I?quote:
Dat ook.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:01 schreef Mini. het volgende:
[..]
Op zich heb je wel gelijk, maar aan de andere kant... Als je niet studeert en je bent 18 en werkloos, dan krijg je gewoon bijstand. Waarom moeten studenten, die toch minimaal de helft van de week hun tijd nuttig besteden (en niet alleen nuttig voor zichzelf maar uiteindelijk ook voor het land), het met veel minder doen?
Ik weet het, maar dat zijn de uitzonderingen. Worst case scenario is dat je je studie in deeltijd doet, of geldt leent.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:00 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Wat mij irriteert is dat de mogelijkheden steeds minder worden? Vertraging door ziekte? Betaal maar 3000,- extra. Tweede studie? Betaal maar instellingscollegegeld.
En dan wil men wel excellentie en een kenniseconomie en het niveau omhoog, terwijl er steeds verder bezuinigd wordt? Daar moet je wel in investeren.
Heuj... wie noem je hier uitkeringstrekker?!quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:01 schreef loveli het volgende:
Meer geld naar nuttige studies die geld/banen/inkomstenbelasting leveren en bezuinigen op hobbystudies die uitkeringstrekkers produceren
Misschien moeten de mensen die 18 en werkloos zijn dan geen bijstand krijgen, maar naar school gestuurd worden?quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:01 schreef Mini. het volgende:
[..]
Op zich heb je wel gelijk, maar aan de andere kant... Als je niet studeert en je bent 18 en werkloos, dan krijg je gewoon bijstand. Waarom moeten studenten, die toch minimaal de helft van de week hun tijd nuttig besteden (en niet alleen nuttig voor zichzelf maar uiteindelijk ook voor het land), het met veel minder doen?
waarom voel je je aangesproken?quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Heuj... wie noem je hier uitkeringstrekker?!Dat ik een zgn. hobbystudie heb gedaan (waar ik het eigenlijk ook niet zo mee eens ben, geschiedenis in het algemeen kan heel nuttig zijn voor inzicht in politiek/maatschappij/enz), wil niet zeggen dat ik te beroerd ben om mijn handen uit de mouwen te steken.
Je mag de langstudeerboete niet van de belasting aftrekken...quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:03 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ik weet het, maar dat zijn de uitzonderingen. Worst case scenario is dat je je studie in deeltijd doet, of geldt leent.
En als het helpt, ik heb de brief voor langstudeerders al gehad. Vanaf volgend jaar ¤ 4700,- per jaar aftikken.
Ik werk me wel "gewoon" een slag in de rondte om die rekening te lappen. En ik trek 'm wel van de belasting af
Da's ook nog zoiets ja, met een studie heb je periodes heel veel vrije tijd maar ook periodes heel weinig, en colleges e.d op vaste tijden. Dat helpt allemaal niet bij het vinden van een baan. Bij veel bètastudies kan het zelfs 30-40 uur per week zijn dat je gewoon fysiek op de universiteit aanwezig moet zijn. Bij de studies die ik gedaan heb had ik nooit meer dan pakweg 10 uur per week kunnen werken, als ik al een baantje had kunnen vinden dat net in die uren kon dat ik tijd had.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:59 schreef Phaidra het volgende:
Vaiz: Extra werken zou kunnen, kost wel studeertijd en de boete voor langstudeerders is ook niet mals. Met 5 uur in de week had ik echt geen 3200 in het jaar kunnen sparen. En er zijn tijden dat ik ook meer dan 40 uur p/w studeerde. Maar ook periodes dat dat niet nodig was. Daarnaast werkte ik ca. 16-20 uur p/w.
Neemt niet weg dat er mensen zijn die de hele dag thuis zitten voor wie we het onacceptabel vinden dat ze onder het "bestaansminimum" zitten, terwijl in feite alle studenten dat jarenlang ook zitten.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:04 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Misschien moeten de mensen die 18 en werkloos zijn dan geen bijstand krijgen, maar naar school gestuurd worden?
het is nog helemaal niet duidelijk hoe het stelsel precies in elkaar zal zitten en je doet allerlei aannames.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:04 schreef the85mc het volgende:
Hoor net dat het studeren van een master op eigen kosten moet. Ik heb dan nog net geluk gehad maar ik vind het schandalig.. Als je kwalitatief hoog onderwijs wilt dan zullen studenten veel tijd in hun studie moeten steken. Als ze erbij flink moeten werken om het te kunnen bekostigen dan gaat de kwaliteit achteruit. Slecht idee. Uiteindelijk eindigen de masterstudenten in hogere banen met meer salaris en dus betalen ze ook meer belasting. Als deze regel doorvoeren zullen er minder masterstudenten komen dus uiteindelijk schiet de overheid zichzelf in de voet..
En ja een master is erg intensief. De mijne in ieder geval wel. Is een 2jarige onderzoeksmaster en dat komt je niet aanwaaien. Niemand die ik ken vind het makkelijk.
Maar goed ik ben dus net weer thuis van de uni en werken vanochtend en ik ga vanavond nog even werken.. (a 120%) Dus wie zegt dat studenten lui zijn
bedenk dan dat er studenten zijn die 15 uur per dag maken...
Gister redelijk goede dieetdag gehad, alleen aan het eind van de avond gezondigd met veel M&M's... Out of control
naja, dan ben ik genaaid. Nog harder werken dan maarquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je mag de langstudeerboete niet van de belasting aftrekken...
Dat deeltijdstudenten zo genaaid worden vind ik ook raar- leef je niet op kosten van de staat, ontvang je een stufi , word je alsnog genaaid.
Als li zwart-wit kan posten, kan ik dat ookquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:05 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
waarom voel je je aangesproken?
Are zhe hormones speaking?![]()
Omdat ze in de toekomst veel meer gaan verdienen?quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:01 schreef Mini. het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat een groep mensen na hun bachelor geen master gaan volgen, simpelweg omdat dat te duur is en financiele risico's met zich meebrengt. Ik heb echt veel geleerd in mijn master, zou zonde zijn als mensen dat zouden laten liggen door de financien.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:06 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
het is nog helemaal niet duidelijk hoe het stelsel precies in elkaar zal zitten en je doet allerlei aannames.
Assumption is the mother of all fuckups.
Weet ikquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:54 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte ben ik het daarmee eens, maar het hoeft niet nog verder omlaag dan het nu al is imo.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Omdat ze in de toekomst veel meer gaan verdienen?
Niet om lullig te zijn, maar hoe vaak lees ik hier niet dat een student op vakantie gaat naar [vul willekeurig ver land in]. Ik vind dat toch aardig luxe. In mijn tijd (hoor, oma spreekt) was dat toch echt geen optie. Wij gingen liften naar Luik en sliepen in een kraakpand.
Ik weet niet waar die studenten dat van doen maar ik kan echt niet op vakantie hoorquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niet om lullig te zijn, maar hoe vaak lees ik hier niet dat een student op vakantie gaat naar [vul willekeurig ver land in]. Ik vind dat toch aardig luxe. In mijn tijd (hoor, oma spreekt) was dat toch echt geen optie. Wij gingen liften naar Luik en sliepen in een kraakpand.
Vliegtickets zijn tegenwoordig wel veel goedkoper.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Sla er zoeentje aan de haak!quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:10 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Vliegtickets zijn tegenwoordig wel veel goedkoper.
En het aantal studenten wat alles van pa & ma bekostigd krijgt worden er ook steeds meer. Ik ken best veel mensen voor wie de ouders gewoon een appartement hebben gekocht incl. complete inboedel en dan nog geld toe per maand krijgen.
Ik val alleen op arme sloebers op de één of andere manier.quote:
Ik heb ook geen rijke stinkerd hoor. Maar hij is geweldigquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:11 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik val alleen op arme sloebers op de één of andere manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |