abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107061945
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:41 schreef Dr-Anderson het volgende:
Ondanks dat ze hun vermogen en investeringen nooit openbaar hebben gemaakt, zijn er tal van analisten geweest die dit hebben onderzocht. Alles naast elkaar gelegd komen ze tot een schatting van 490.000 triljoen (490.000.000.000.000.000) dollar.

Als je dit geld zou onderverdelen onder alle mensen op aarde ontvangt één ieder ¤ 72.000.000;

Mayer Amschel Rothschild:

“Geef me de macht over het geld van een natie en het is me om het even wie haar wetten maakt.”

[..]

Dat is wel een beetje veel niet. Ik bedoel geld is niet lucht, geld is goud en volgens mij is er niet een zoveel goud.
If not now, then when.
pi_107063848
Die ''vlieger'' van goud vs geld gaat al lang niet meer op hoor.......
Dat hebben ze in de 70'er jaren al overboord gegooid.
pi_107064358
Inderdaad. Maar als ik het mij goed herinner is men in 1935 al van de goudstandaard afgestapt? Je bedoelt dat men na de jaren '70 niet meer goud in kon wisselen voor bankbiljetten?

Ik weet wel dat met het afstappen van de goudstandaard de Rothschilds, Warburgs, e.d. nog machtiger zijn geworden. Sindsdien staat tegen de biljetten die zij drukken en munten die zij slaan geen goud tegenover. Zij creëren dus geld uit het niets. Dat geld lenen zij uit aan overheden tegen rente, of ze kopen er bedrijven mee op, of zetten bedrijven op. De uitspraak van Mayer Amschel Rothschild is alles behalve overdreven.

Zoek eens op hoe hoog de staatsschuld is, en hoe hoog het bnp is. Die schuld kan alleen afgelost worden door nog meer geld te lenen. De "rijkdom" die wij sinds de tweede wereldoorlog en met name sinds de jaren '60 kennen is gebaseerd op schuld. Waar komt dat geld vandaan? Een oud Nederlands gezegde luidt: "Wie betaalt bepaalt." Connect the dots.
pi_107064489
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:17 schreef -Dominator- het volgende:
Die ''vlieger'' van goud vs geld gaat al lang niet meer op hoor.......
Dat hebben ze in de 70'er jaren al overboord gegooid.
Whut echt... Dus stel dat ik machtige connecties heb kan ik zo mezelf multimiljardair printen?
If not now, then when.
pi_107064547
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:35 schreef Biekuh het volgende:
Inderdaad. Maar als ik het mij goed herinner is men in 1935 al van de goudstandaard afgestapt? Je bedoelt dat men na de jaren '70 niet meer goud in kon wisselen voor bankbiljetten?

Ik weet wel dat met het afstappen van de goudstandaard de Rothschilds, Warburgs, e.d. nog machtiger zijn geworden. Sindsdien staat tegen de biljetten die zij drukken en munten die zij slaan geen goud tegenover. Zij creëren dus geld uit het niets. Dat geld lenen zij uit aan overheden tegen rente, of ze kopen er bedrijven mee op, of zetten bedrijven op. De uitspraak van Mayer Amschel Rothschild is alles behalve overdreven.

Zoek eens op hoe hoog de staatsschuld is, en hoe hoog het bnp is. Die schuld kan alleen afgelost worden door nog meer geld te lenen. De "rijkdom" die wij sinds de tweede wereldoorlog en met name sinds de jaren '60 kennen is gebaseerd op schuld. Waar komt dat geld vandaan? Een oud Nederlands gezegde luidt: "Wie betaalt bepaalt." Connect the dots.
En dat gezegde gaat in deze op voor de hele wereld. Deze families zijn de grootmachten der aarde.
pi_107067160
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat gezegde gaat in deze op voor de hele wereld. Deze families zijn de grootmachten der aarde.
Dat klopt.
pi_107069176
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje veel niet. Ik bedoel geld is niet lucht, geld is goud en volgens mij is er niet een zoveel goud.
Dat bedrag is natuurlijk niet cash, het gaat om een optel som van belangen overal op de wereld.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_107075343
But whether it be the N M Rothschild Group based in London, Rothschild & Cie Banque in Paris or La Compagnie Financière Edmond de Rothschild in Geneva; (Bron: the Rothschild family website). Ze hebben genoeg even op hun eigen familie site kijken ! ^O^

In 1919, in a new page in the long history of Rothschild involvement with gold, N M Rothschild & Sons took on the role of Chair for the new daily fixing of the world gold price, a City tradition which continued at New Court until 2004 (Bron:the Rothschild family website.)

[ Bericht 28% gewijzigd door allesbeterweter op 21-01-2012 20:24:16 ]
allesbeterweter
pi_107083467
Die familie houd echt alles geheim, dat is ook onderdeel van hun strategie geweest, alles in de familie houden. Echt hun verhaal is ongelooflijk interessant, het leest net als een roman weg. Met de 5 zoons die door vader naar verschillende locaties in Europa werden gestuurd. Een voor een werden ze schatrijk, invloedrijk, gerespecteerd en gevreesd.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:49:58 #60
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107175555
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Whut echt... Dus stel dat ik machtige connecties heb kan ik zo mezelf multimiljardair printen?
Het moet natuurlijk wel in het systeem passen. Aangezien zij al vanaf de 17e eeuw bezig zijn met hun strategie, heeft niemand (althans te weinig) door wat werkelijk aan het gebeuren is. Ze hebben geld van de burgerij op slinkse wijze gestolen en mensen afhankelijk gemaakt van banken. Één wereld, één macht, één munt......één wereldorde!
Graag je reactie
pi_107176621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:49 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Het moet natuurlijk wel in het systeem passen. Aangezien zij al vanaf de 17e eeuw bezig zijn met hun strategie, heeft niemand (althans te weinig) door wat werkelijk aan het gebeuren is.
Maar gelukkig hebben wij Dr-Anderson. Degene die wel alles door heeft.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:27:34 #62
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_107176899
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:41 schreef Dr-Anderson het volgende:
Ondanks dat ze hun vermogen en investeringen nooit openbaar hebben gemaakt, zijn er tal van analisten geweest die dit hebben onderzocht. Alles naast elkaar gelegd komen ze tot een schatting van 490.000 triljoen (490.000.000.000.000.000) dollar.

Als je dit geld zou onderverdelen onder alle mensen op aarde ontvangt één ieder ¤ 72.000.000;

Mayer Amschel Rothschild:

“Geef me de macht over het geld van een natie en het is me om het even wie haar wetten maakt.”

[..]

:')

Sorry hoor, maar dit zijn echt absurde bedragen die je noemt. Heb je de schattingen van al die analisten bij elkaar opgeteld ofzo?
pi_107177411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:27 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit zijn echt absurde bedragen die je noemt. Heb je de schattingen van al die analisten bij elkaar opgeteld ofzo?
Als je beseft dat de Rothschilds aandeel hebben in een groot aantal private- en centrale banken (en dat al +200 jaar), dan kom je een heel eind. ;)
pi_107177514
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:40 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Als je beseft dat de Rothschilds aandeel hebben in een groot aantal private- en centrale banken (en dat al +200 jaar), dan kom je een heel eind. ;)
Plus dat ze veel belangen hebben in allerlei takken van vervoer, mijnbouw, ontroerend goed. De franse tak had in de 18 eeuw al een vermogen van 600.000.000 franc (gedocumenteerd). Dat zou tegenwoordig al miljarden zijn. En dat kan in die 2000 jaar zomaar enkele keren over de kop zijn gegaan.
Het is namelijk veel makkelijker om van veel geld nog meer geld te maken dan om van niets heel veel geld te maken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:43:50 #65
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_107177535
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:40 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Dat is mijn grootste bezwaar nog wel, dat bedragen uit de 18e (!!) eeuw worden geschat en uit de losse pols worden doorgerekend naar vandaag de dag. Alsof geld per definitie alleen maar meer wordt, alsof er niet talloze schatrijke families binnen een eeuw aan de grond hebben gezeten.
pi_107177626
Als je de stamboom van het Rothschilds aandeel kunt volgen dan zitten er wel hele bekende familie's in deze grote happy familie? :Z
allesbeterweter
pi_107177976
Name: King William III and Queen Mary II
Full Name: William Henry Stuart :Oprichter bank van england
Born: November 14, 1650 at William: The Hague, Netherlands; Mary: St James Palace, London
Parents: William: William II of Orange and Mary Stuart; Mary: James II and Anne Hyde
Relation to Elizabeth II: 2nd cousin 8 times removed
House of: Orange
Ascended to the throne: February 13, 1689 aged 38 years
Crowned: April 11, 1689 at Westminster Abbey, when William was 38 and Mary was 26
Married: William married Mary, daughter of James II
Children: Three stillborn
Died: March 8, 1702 at Kensington Palace (William), aged 51 years, 3 months, and 21 days
Buried at: Westminster
Reigned for: 13 years, and 21 day

Oprichter bank van england ????
allesbeterweter
pi_107178110
Na de stukjes over de Nederlandsche Bank, die opgericht is door Koning Willem 1 toen die nog een absoluut vorst van het jonge Koninkrijk der Nederlanden was, nu even een stukje over de Bank of England. Er is namelijk ook daar een Nederlandse connectie en ja, daar komt ook weer ons koninklijk huis om de hoek kijken. De Bank of England is namelijk in 1694 opgericht door Willem 3, de stadhouder van Holland, Zeeland, Utrecht, Gelderland en Overijssel die ook Koning van Engeland was. Willem 3 geldt, hoe krom de familielijn af en toe dan ook loopt (hij stierf immers kinderloos), als een voorvader van de huidige Koningin van Nederland.
De reden dat die Bank of England er kwam, was omdat de Engelsen in de oorlogen tegen Holland onder de indruk waren van hoe het kleine Holland haar handel en financiën regelde. Bijna 100 jaar later was Adam Smith in zijn boek 'The Wealth of Nations' nog steeds vol lof over dat opmerkelijke en ondernemende Holland dat indertijd de meest welvarende natie ter wereld was. (Bron Wikipedia)
allesbeterweter
pi_107178185
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:43 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat is mijn grootste bezwaar nog wel, dat bedragen uit de 18e (!!) eeuw worden geschat en uit de losse pols worden doorgerekend naar vandaag de dag. Alsof geld per definitie alleen maar meer wordt, alsof er niet talloze schatrijke families binnen een eeuw aan de grond hebben gezeten.
Het is niet alleen het geld uit de 18e eeuw. De staatsschulden van vele landen werd/is uitgeleend (lees: gedrukt) door centrale banken waar o.a. de Rothschilds groot aandeelhouder van zijn. Die (en andere) aandeelhouders incasseren dus de terugbetaalde schuld + rente. En dat tikt (als je alleen al naar de staatsschuld van de VS kijkt) wel behoorlijk aan...

Zo heb ik het tenminste begrepen. :@
  dinsdag 24 januari 2012 @ 15:15:31 #70
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107180886
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:27 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

De eerste onderzoeker (iemand die dicht bij de familie stond) kreeg toestemming het vermogen te onderzoeken. Hij ging echter verder dan eigenlijk mocht. Hierop gebaseerd hebben diverse analisten door de jaren heen reële financiële schattingen gemaakt. Vervolgens komen ze op dit bedrag wat voor jou onredelijk lijkt, doch een redelijke schatting blijkt.
Graag je reactie
  dinsdag 24 januari 2012 @ 15:32:02 #71
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_107181381
490.000 triljoen dollar! De omvang van de (jaarlijkse) wereldeconomie is circa 65 triljoen dollar dus dat bedrag lijkt me een beetje overdreven veel.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 15:52:42 #72
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_107182039
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:32 schreef bigshadow het volgende:
490.000 triljoen dollar! De omvang van de (jaarlijkse) wereldeconomie is circa 65 triljoen dollar dus dat bedrag lijkt me een beetje overdreven veel.
Ach welnee, wil jij niet $72.000.000 waard zijn?
Of het 1000 voudige daarvan, want iemand in midden afrika zal wel "iets" minder waard zijn.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_107182155
Topic van mensen die een steekje los hebben en overal een complot in zien of mensen die het niet kunnen hebben dat anderen wel rijk zijn geboren en geen ster hoeven te doen in de wereld.

/care
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_107182712
Idd steekje los! Wij zijn de lammeren en de mensen die deze mensen laten doen wat jij normaal vind over onze centen? En we mogen het niet eens suggereren (iemand op subtiele wijze een voorstel doen ). of disscusiëren (Werkwoord een discussie hebben ) :Z
allesbeterweter
  dinsdag 24 januari 2012 @ 16:28:15 #75
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107183260
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:32 schreef bigshadow het volgende:
Ik weet het niet.

Frederick Morton, de officiële biograaf, stelde hun vermogen in 1790 op ruim $ 6 miljard. En dat voor die tijd.

In 1791 richtte Rothschild met de regering van vrije en onafhankelijke staten – de Verenigde Staten – de First Bank of the United States op.

Bij de schatting van het huidig vermogen is inbegrepen het manipuleren van aandelenbeurzen en economieën plus de enorme winsten van Centrale Banken (door de eeuwen heen).
Graag je reactie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')