abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:03:32 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106943069
2012

28 januari: IslaBonita (meisje)
29 januari: Fee-nix (jongen)

11 februari: CrazyMoon
14 februari: klavertje-4
*** 17 februari: Tha_Duck en Ivetje ***

12 maart: Webkim
20 maart: PureEvil
***21 maart: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart: Oeke
*** 31 maart: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

01 april: Superwormjim (jongen, papa)
07 april: Asyniur (jongen)
12 april: Marrije (meisje)
13 april: Rixtje (jongen)
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
06 mei: Soohr (papa)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

16 juni: adesse
23 juni: Phaidra
26 juni: KatyM
26 juni: Marjolijntje
29 juni: bijtje84
30 juni: clauwheee

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes
17 juli: Sonnetje85
21 juli: Gerberaatje
24 juli: Tante_Soesa
26 juli: Troeta

1 augustus: Nanadu
13 augustus: SupremeEvil

1 september: Sopho
13 September: Frups

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:03:56 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106943080
Waar we het hebben over onmogelijke bazen / werkneemsters ;)

Mijn laatste post:

Heel eerlijk begrijp ik de bazen ook wel hoor :@

Er wordt ook niet echt aan het bedrijfsbelang gedacht door de meiden die vinden dat alles maar moet wijken voor hun eigen wensen. Dat kost bedrijven heel wat hoofdbrekens natuurlijk. Als ze iemand moeten inhuren voor die extra uren kost dat gewoon echt heel veel extra geld en dat is in deze tijden niet altijd even wenselijk natuurlijk... Ik begrijp ook bijna waarom veel werkgevers terughoudend zijn met het aannemen van jongere vrouwen....
pi_106943137
KatyM:
Had ook tegen m'n lief gezegt dat als hij niet fit was 't wel kon wachten tot een andere x maar hij wilde t graag doen.
pi_106943162
Ja, dat snap ik ook wel hoor! Ik heb aangegeven dat ik voor 3 dagen opvang heb geregeld (nu maandag+dinsdag+vrijdag) en dat ik die dagen graag zou willen werken. Andere dagen zijn ook mogelijk, maar moet ik dan wel snel weten ivm het regelen van de kinderopvang.
Oh, en ik heb er hier nooit een geheim van gemaakt dat ik kinderen wilde. Volgens mij bij mijn sollicitatiegesprekken nog over gehad (4 jaar geleden dus) dat ik het op dat moment nog niet wilde, maar in de toekomst zeker wel. Dus ze wisten het wel voordat ze me aangenomen hebben hier.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_106943173
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:03 schreef flugeltje het volgende:

Er wordt ook niet echt aan het bedrijfsbelang gedacht door de meiden die vinden dat alles maar moet wijken voor hun eigen wensen. Dat kost bedrijven heel wat hoofdbrekens natuurlijk. Als ze iemand moeten inhuren voor die extra uren kost dat gewoon echt heel veel extra geld en dat is in deze tijden niet altijd even wenselijk natuurlijk... Ik begrijp ook bijna waarom veel werkgevers terughoudend zijn met het aannemen van jongere vrouwen....
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Als ik zelf werkgever was zou ik het vermijden. En niet hardop zeggen natuurlijk. Ik probeer ook alles zo goed mogelijk over te dragen zodat iedereen er zo min mogelijk hinder van ondervind. Dat is nu het enige wat ik kan doen. En heb er alle begrip voor dat m'n leidinggevende niet laaiend enthousiast is.
pi_106943206
Flugel ik begrijp de bazen ook wel. Wat je zegt is absoluut waar. Voor de werkgever is het ook niet gemakkelijk. Maar om het iemand nou onmogelijk te maken, en zelfs dingen te verzwijgen zoals bij Zoe, dat gaat wel wat ver. Ik denk vooral dat het belangrijk is voor beide om over zulke zaken goed te praten, zodat beide partijen een beetje inzicht en begrip kunnen krijgen voor elkaars situatie.
Dat zou de hele situatie wat kunnen veraangenamen wellicht.
pi_106943277
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:03 schreef flugeltje het volgende:

Oh absoluut. Ik begrijp het ook.
En iedere werkgever is anders natuurlijk hè! Je hebt werkgevers die het niet leuk vinden, maar je tegemoet komen in een oplossing (in mijn droomwereld dan hè?). Dat zou fijn zijn.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_106943292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:06 schreef Zoë23 het volgende:
KatyM:
Had ook tegen m'n lief gezegt dat als hij niet fit was 't wel kon wachten tot een andere x maar hij wilde t graag doen.
Ahw nou is superlief natuurlijk. Krijgen we nu nog complete babykamer foto's?
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:14:20 #9
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106943341
Tuurlijk heb je uitzonderingen zoals bij Zoe, dat is gewoon een echte hork... Maar ik vind ook dat hier over het algemeen een erg negatieve tendens hangt als het om werkgevers gaat. Het is voor hen ook steeds maar aanpassen aan de situatie van anderen. Ik vind het eigenlijk ook een heel legitieme opmerking om te zeggen dat parttime niet mogelijk gaat zijn. Dan kun je als werkneemster zelf nog je beslissing nemen. Beter dan meteen uit dienst en iemand goed in kunnen werken dan na je verlof ineens alsnog uit dienst gaan omdat je zo graag part-time wilt...
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 11:15:39 #10
309370 Nanadu
pi_106943384
*O* voor de mijlpalen woensdag *O* Ik ben vandaag 12 weken *O*

Ik snap deels ook wel de werkgevers, maar het probleem is dat anders veel moeders niet meer gaan werken als er dat soort regels niet zijn. het is toch ook belangrijk voor de economie dat moeders ook blijven werken. Het fijnste is toch altijd als je er samen uit kan komen, door alletwee wat water bij de wijn te doen (ook droomwereld :D )

Ik heb gisteren een hormonale uitbarsting gehad naar (8> Eerst irriteerde ik mij overal aan en reageerde dit af naar (8> en vervolgens kreeg ik een jankbui :'( . Ik ben op het moment zo ontzettend moe, maar heb het ook druk met werk, peuter die erg veel aandacht vraagt op het moment en het huishouden wat voor een groot deel toch op mij komt. Gisterenavond kon ik het allemaal even niet meer aan :@ Arme (8>
pi_106943396
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:14 schreef flugeltje het volgende:
Tuurlijk heb je uitzonderingen zoals bij Zoe, dat is gewoon een echte hork... Maar ik vind ook dat hier over het algemeen een erg negatieve tendens hangt als het om werkgevers gaat. Het is voor hen ook steeds maar aanpassen aan de situatie van anderen. Ik vind het eigenlijk ook een heel legitieme opmerking om te zeggen dat parttime niet mogelijk gaat zijn. Dan kun je als werkneemster zelf nog je beslissing nemen. Beter dan meteen uit dienst en iemand goed in kunnen werken dan na je verlof ineens alsnog uit dienst gaan omdat je zo graag part-time wilt...
True. True. :).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_106943405
True, Fluugs. Maar als je ook gewoon een fulltime baan hebt, dan kun je toch je werk niet ineens in minder uur gaan doen? Of gaat er dan iemand anders meer werken? Of ga je wat projecten aan collega's overdragen?
pi_106943447
Ik zie dan het verschil eigenlijk niet zo goed tussen ouderschapsverlof (wat ook een jaar duurt, als je het 50/50 opneemt) en parttime werken? :@
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:18:59 #14
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106943456
Dat ook nog eens Katy, hoe je het ook wend of keert onze wensen gaan altijd ten koste van anderen. Of collega's werken harder of je werkgever moet iemand inhuren (duur!!)
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:20:16 #15
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106943486
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:18 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik zie dan het verschil eigenlijk niet zo goed tussen ouderschapsverlof (wat ook een jaar duurt, als je het 50/50 opneemt) en parttime werken? :@
Als jij ouderschapsverlof neemt hebben ze een tijdelijk probleem. Heel naar, maar doorheen te komen. Als je voorgoed minder wilt gaan werken zullen ze iemand voor die uren vast in dienst moeten nemen. twee parttimers zijn duurder dan 1 fulltimer...
pi_106943534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:18 schreef flugeltje het volgende:
Dat ook nog eens Katy, hoe je het ook wend of keert onze wensen gaan altijd ten koste van anderen. Of collega's werken harder of je werkgever moet iemand inhuren (duur!!)
Ja absoluut.

Hm nou ik wil van 9 uur per dag werken naar 8 uur per dag. Dus ik ga 4 uur ouderschapsverlof opnemen. En dat ga ik compenseren door harder te werken en hopelijk af en toe wat neer te leggen bij collega's. Al is het probleem bij mij iets minder omdat ik bij een groot bedrijf werk. Maar bij kleine bedrijven komt het kostenplaatje direct voor de baas zijn rekening natuurlijk.

Maargoed, begrip voor beide kanten dus en er zo goed mogelijk samen uitkomen is het doel :).
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:24:20 #17
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106943585
Samen is het belangrijkste inderdaad...

Ik heb ooit eens een werkgever gesproken die 4 dames in dienst had waarvan er 3 gelijktijdig zwanger waren. Die had echt een flink probleem...
pi_106943626
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:12 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ahw nou is superlief natuurlijk. Krijgen we nu nog complete babykamer foto's?
Haha als t echt af is :9 moet nog n plankje komen en dat soort dingen

En gedoe met werkgever: blijft lastig
Hoop iig dat ieder er uitkomt over hoe de werkdagen na de bevalling in te delen..
Ben 'blij' dat ik t gezeur niet heb en m'n contract afloopt
(ook niet geheel wenselijk natuurlijk..) maar ik zou dat gezeur nu echt niet trekken.
pi_106943666
Is er nog iemand die ik blij kan maken met een stapeltje wij jonge ouders, kinderen en ouders van nu? Leuk leesvoer tijdens je verlof O-)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106943686
Maar een jaar de helft van het werk laten liggen is ook niet zomaar bijgewerkt, lijkt mij?
Misschien denk ik er ook wel te makkelijk over hoor, maar dat komt ook een beetje door de houding die ze hier hebben. Als ze gelijk al zeggen dat ze niet weten of het wel mogelijk is om minder te gaan werken (door degene die er eigenlijk niks over te zeggen heeft) schiet dat ook wel een beetje mijn verkeerde keelgat in. Je kunt ook gewoon vragen naar de wensen en samen kijken wat wel kan.
Ik werk nu 7,25 uur per dag, dat kunnen er best meer worden. Maar dan wil ik ook dat er naar mijn wensen geluisterd wordt (en dat is wat anders dan dat deze gelijk uitgevoerd moeten worden).
pi_106943735
Tja, we kunnen het zwanger zijn helaas niet uitbesteden. Ik vind het jammer dat het als lastig gezien word.
Vrouwen moeten tegenwoordig gewoon werken, dus er moeten dan ook gewoon regelingen zijn.
Pech voor de werkgever hoor, maar ze krijgen het meeste vergoed en ze weten hopelijk dat het er gewoon bij hoort als je personeel hebt. We zijn nou eenmaal geen robots.

En als er iemand minder uren gaat werken, kan iemand anders ook weer part time werken.
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:38:07 #22
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_106943895
Ik zie het ook van beide kanten. Ik begrijp goed dat het voor een werkgever best vervelend kan zijn als een werknemer haar uren terug wil laten schroeven. Er moeten dan toch oplossingen worden bedacht doe vaak extra kosten met zich meebrengen. Toch hoort het er gewoon bij! Je kan moeilijk vrouwen tussen de 20 en pakweg 40 verbieden te gaan werken omdat ze wel eens zwanger zouden kunnen worden. Ik heb nog niet bij mijn werkgever aangegeven dat ik 11 uur minder wil gaan werken (ben pas 13 w) maar wil wel volgende week hierover een gesprek aangaan. Als beide partijen weten waar ze aan toe zijn kom je er denk ik het beste uit. Ik ga ook een uur extra per dag werken maar wel 2 dagen minder. Ben ook heel benieuwd hoe we dit gaan oplossen maar dat komt vast wel goed.
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:39:49 #23
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_106943947
Oh, en ik typ mobiel vandaar de foutjes en het gebrek aan alinea's :').

Gisteren overigens de uitslagen gehad van de combinatietest en er is geen verhoogd risico! Gelukkig!
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:49:46 #24
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_106944188
Zo, wat gaan jullie ineens hard! Maar gelukkig kan ik toch niet meepraten over werkgevers, dat scheelt ;).

KatyM: ik zal die serie ook op t lijstje zetten, is het een soort BigBang Theory, of heel anders? Wij hebben ook net weer een serie ontdekt: Misfits. Is Engels (ik hou wel van die humor) en zeer de moeite waard (zeg ik al na 3 afleveringen :) ). En heb je Californication nog bekeken?
pi_106944245
Ik denk ook dat het ligt aan hoe je t brengt. Ik heb ook wel eens.meegemaakt dat iemand.ouderschapsverlof eistte. Zonder.overleg over hoe en wat, want ze had er recht op. Ook ging dr man minder werken en minder.verdienen en dat.geld wilde zij bij dr salaris hebben...met dat soort eisen maak je ook geen vrienden
(zeg niet dat jullie zo doen hoor. Ken t hoe bazen kunnen zijn ;) daardoor.werd k vorige keer werkloos. Oh ja en omdat.de filiaalmanager me niet moest omdat.k teveel doorhad wat ze.deed. dus heeft ze t.niet netjes gespeeld. Achteraf wel blij om ;))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')