Ik ben het helemaal met je eens hoor. Als ik zelf werkgever was zou ik het vermijden. En niet hardop zeggen natuurlijk. Ik probeer ook alles zo goed mogelijk over te dragen zodat iedereen er zo min mogelijk hinder van ondervind. Dat is nu het enige wat ik kan doen. En heb er alle begrip voor dat m'n leidinggevende niet laaiend enthousiast is.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:03 schreef flugeltje het volgende:
Heel eerlijk begrijp ik de bazen ook wel hoor
Er wordt ook niet echt aan het bedrijfsbelang gedacht door de meiden die vinden dat alles maar moet wijken voor hun eigen wensen. Dat kost bedrijven heel wat hoofdbrekens natuurlijk. Als ze iemand moeten inhuren voor die extra uren kost dat gewoon echt heel veel extra geld en dat is in deze tijden niet altijd even wenselijk natuurlijk... Ik begrijp ook bijna waarom veel werkgevers terughoudend zijn met het aannemen van jongere vrouwen....
Oh absoluut. Ik begrijp het ook.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:03 schreef flugeltje het volgende:
Heel eerlijk begrijp ik de bazen ook wel hoor
Er wordt ook niet echt aan het bedrijfsbelang gedacht door de meiden die vinden dat alles maar moet wijken voor hun eigen wensen. Dat kost bedrijven heel wat hoofdbrekens natuurlijk. Als ze iemand moeten inhuren voor die extra uren kost dat gewoon echt heel veel extra geld en dat is in deze tijden niet altijd even wenselijk natuurlijk... Ik begrijp ook bijna waarom veel werkgevers terughoudend zijn met het aannemen van jongere vrouwen....
Ahw nou is superlief natuurlijk. Krijgen we nu nog complete babykamer foto's?quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:06 schreef Zoë23 het volgende:
KatyM:
Had ook tegen m'n lief gezegt dat als hij niet fit was 't wel kon wachten tot een andere x maar hij wilde t graag doen.
True. True.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:14 schreef flugeltje het volgende:
Tuurlijk heb je uitzonderingen zoals bij Zoe, dat is gewoon een echte hork... Maar ik vind ook dat hier over het algemeen een erg negatieve tendens hangt als het om werkgevers gaat. Het is voor hen ook steeds maar aanpassen aan de situatie van anderen. Ik vind het eigenlijk ook een heel legitieme opmerking om te zeggen dat parttime niet mogelijk gaat zijn. Dan kun je als werkneemster zelf nog je beslissing nemen. Beter dan meteen uit dienst en iemand goed in kunnen werken dan na je verlof ineens alsnog uit dienst gaan omdat je zo graag part-time wilt...
Als jij ouderschapsverlof neemt hebben ze een tijdelijk probleem. Heel naar, maar doorheen te komen. Als je voorgoed minder wilt gaan werken zullen ze iemand voor die uren vast in dienst moeten nemen. twee parttimers zijn duurder dan 1 fulltimer...quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:18 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik zie dan het verschil eigenlijk niet zo goed tussen ouderschapsverlof (wat ook een jaar duurt, als je het 50/50 opneemt) en parttime werken?
Ja absoluut.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:18 schreef flugeltje het volgende:
Dat ook nog eens Katy, hoe je het ook wend of keert onze wensen gaan altijd ten koste van anderen. Of collega's werken harder of je werkgever moet iemand inhuren (duur!!)
Haha als t echt af isquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:12 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ahw nou is superlief natuurlijk. Krijgen we nu nog complete babykamer foto's?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |