abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? dinsdag 17 januari 2012 @ 22:36:52 #1
70532 loveli
N
pi_106932633
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

Silmarwen

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 18-01-2012 12:27:08 ]
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 17 januari 2012 @ 22:37:55 #2
70532 loveli
N
pi_106932691
Volgens mij had Mula het niet in de gaten dat ze de vorige sloot en ik zat net een reactie te typen. Game on!
crap in = crap out
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 januari 2012 @ 22:38:20 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106932711
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een diëtist vind ik betrouwbaarder dan een paar mensen op een forum. Die is tevreden met hoe ik het doe, dus dat ben ik ook. En ik crash niet, want ik eet gewone maaltijden en gewone tussendoortjes.

Muesli is gezond zeker, en stamppotten en noem maar op. Er zijn genoeg mensen hier die een bar en boos lijstje hebben zonder dat daar wat over gezegd is en dit werkt klaarblijkelijk voor mij. Als je maar een paar honderd gram per week afvalt, dan doe je iets verkeerd. En als je de hele tijd loopt te snoepen maak je verkeerde keuzes in je voeding omdat je dan blijkbaar niet vol zit. Ik zit vol van mijn maaltijden en loop niet te snoepen.
als je maar een paar honderd gram per week afvalt, dan ben je aardig goed bezig eerlijk gezegd :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Vis een optie? dinsdag 17 januari 2012 @ 22:40:12 #4
70532 loveli
N
pi_106932812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het idee erachter is dat ik meeste dagen mijn suiker inname laag heb zitten, alleen heel af en toe behoefte aan zoet heb en vandaag is zo'n dag. Ik doe nu al twee maanden met dezelfde rol biscuitjes en ik ben nog niet eens op de helft.
Bonen zijn gezond. Ik eet ze niet elke dag, er zit wisseling in mijn groente innamen en soms zijn dat bonen, soms is het komkommer en weer een andere dag zijn het bieten. Afwisseling is goed.
En dat verhaal geldt ook voor de aardappelen, de ene dag kook ik ze en zo twee keer per maand bak ik ze. En weer een andere dag eet ik rijst of pasta of couscous. Dat heet afwisseling.

Het is heel erg leuk dat jullie me allemaal aan een koolhydraatarm dieet willen praten, maar als eerder gezegd, ik ga daarin doorslaan en weiger dat. Ik blijf gewoon aan mijn volkoren boterhammen, ik weiger enkel maar vlees te eten op brood. Ik luister naar een diëtist en die vertrouw ik.

Daarnaast ben ik inmiddels 9,7kg kwijt in een kleine maand, dus blijkbaar werkt het wel voor mij.

(toch interessant dat de ene helft wil dat ik meer ga eten en de andere helft wil dat ik minder ga eten)
Ik wil dat je gaat nadenken over wat je eet, dat je weet wat je lichaam nodig heeft. Bewustwording. Dat je weet dat je eiwitten nodig hebt om met een crashdieet je spieren toch nog op niveau te houden. Dat je weet dat je vitamines nodig hebt om je energiehuishouding draaiende te houden. Maar dat zal je dietiste je ook vertellen.

Van mij hoef je niet te low carben, maar je lijf zou graag naast carbs andere dingen op je lijst zien, zoals eiwitten en gezonde vetten. En die zie ik niet. Komkommer tel niet echt als groente, dat bestaat voor 99% uit water (beetje ijsbergsla-ideea0. Bieten zijn wel ok. Je mag best voor de afwisseling andere dingen eten naast koolhydraten.

Het verschil tussen mijn hoogste en laagste gewicht van de afgelopen 15 jaar (laagste gewicht was toen ik varkensgriep had) is tien kilo. Da's best veel om in een maand kwijt te raken. Bij mij heeft het 3 jaar geduurd voor ik een nieuw setpoint had en ik weet nu een hoop meer over voedsel dan een paar jaar geleden.

I love food!
crap in = crap out
pi_106933049
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:23 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Van mijn diëtiste mocht ik 2,5 kilo per maand afvallen en 10 kilo is gewoon crashen. Een paar honderd gram is prima, dan weet je in ieder geval eerder dat het blijvende grammetjes zijn.
Het gaat erom dat je een gezond ritme vol blijft houden de rest van je leven, niet dat je eerst afvalt en dan weer in oude gewoonte vallen.

quote:
Maar doe vooral wat je nu bent het doen, vriendin van me is 30 kilo in 3 maanden afgevallen, nu een jaar later, is ze 40(!!) bijgekomen met gewoon eten zonder snoepen e.d.
Je zit vol van je maaltijden omdat je metabolisme naar de klote is. Been there done that en maak nu wel andere keuzes. Maar gezien het je toch weinig uitmaakt wat mensen hier schrijven laat ik het hierbij :s)
Het spijt me zeer, maar 40kg aankomen zonder snoepen is gewoon gelul. Mijn moeder leeft van minder dan ik eet en die is slank, genoeg vriendinnen van me eten ongeveer hetzelfde, en ik vertrouw de diëtiste. Het gaat erom dat je zo door blijft gaan als je bent afgevallen. Je krijgt een nieuw patroon, je bent niet tijdelijk gezond aan het doen. Eens per week mag ik snoepen van mezelf en de rest eet ik gewoon, en dat is niet meer dan normaal.
pi_106933351
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:40 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik wil dat je gaat nadenken over wat je eet, dat je weet wat je lichaam nodig heeft. Bewustwording. Dat je weet dat je eiwitten nodig hebt om met een crashdieet je spieren toch nog op niveau te houden. Dat je weet dat je vitamines nodig hebt om je energiehuishouding draaiende te houden. Maar dat zal je dietiste je ook vertellen.

Van mij hoef je niet te low carben, maar je lijf zou graag naast carbs andere dingen op je lijst zien, zoals eiwitten en gezonde vetten. En die zie ik niet. Komkommer tel niet echt als groente, dat bestaat voor 99% uit water (beetje ijsbergsla-ideea0. Bieten zijn wel ok. Je mag best voor de afwisseling andere dingen eten naast koolhydraten.

Het verschil tussen mijn hoogste en laagste gewicht van de afgelopen 15 jaar (laagste gewicht was toen ik varkensgriep had) is tien kilo. Da's best veel om in een maand kwijt te raken. Bij mij heeft het 3 jaar geduurd voor ik een nieuw setpoint had en ik weet nu een hoop meer over voedsel dan een paar jaar geleden.

I love food!
Gelukkig mag ik mijn eigen keuzes maken ;)

Eiwitten krijg ik wel binnen via kaas, en eiwitten bij het eten. Ik eet weinig vlees, maar dat betekend niet dat ik geen eiwitten binnen krijg. Ik eet elke dag minstens 250gr groente (dus ik krijg vitamine binnen) en twee stuks fruit (nog meer vitamine). En ja, ik eet aardappels, pasta, rijst en dat soort dingen, maar met de logica dat je bord 1/4 basis moet hebben, 1/4 eiwitten en 1/2 groente (en van groente mag je zoveel bijscheppen als je wilt). En natuurlijk kies ik de volkoren variant.

Maar ja, ik zal er eens met de diëtiste over hebben. In principe houd ik dit namelijk prima vol en ik heb geen zin in een belachelijk hoog cholesterolgehalte, hoge bloeddruk en dergelijke omdat ik als een gek dode beesten ga vreten ;) En anders koop ik wel wat studentenhaver voor tussendoor.

En ja, eten is best lekker, maar om er nou van te zeggen dat ik ervan houd :P Nee, het is noodzaak :)
pi_106933747
Dat was een heftig lesje buikdansen *O* we gaan nu een drumsolo leren en daar moet je wel een hele goede conditie voor hebben.

Toen ik thuis kwam zag ik ook nog dat ons optreden van afgelopen zondag online stond, dus dat is helemaal leuk :D
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 januari 2012 @ 23:00:55 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106933817
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Gelukkig mag ik mijn eigen keuzes maken ;)

Eiwitten krijg ik wel binnen via kaas, en eiwitten bij het eten. Ik eet weinig vlees, maar dat betekend niet dat ik geen eiwitten binnen krijg. Ik eet elke dag minstens 250gr groente (dus ik krijg vitamine binnen) en twee stuks fruit (nog meer vitamine). En ja, ik eet aardappels, pasta, rijst en dat soort dingen, maar met de logica dat je bord 1/4 basis moet hebben, 1/4 eiwitten en 1/2 groente (en van groente mag je zoveel bijscheppen als je wilt). En natuurlijk kies ik de volkoren variant.

Maar ja, ik zal er eens met de diëtiste over hebben. In principe houd ik dit namelijk prima vol en ik heb geen zin in een belachelijk hoog cholesterolgehalte, hoge bloeddruk en dergelijke omdat ik als een gek dode beesten ga vreten ;) En anders koop ik wel wat studentenhaver voor tussendoor.

En ja, eten is best lekker, maar om er nou van te zeggen dat ik ervan houd :P Nee, het is noodzaak :)
Je bent wel iemand van uitersten hè... Dode beesten vreten (de manier van uitdrukken alleen al) staat niet per definitie gelijk aan een belachelijk hoog cholesterol en een hoge bloeddruk. Ik eet mijn leven lang al met plezier vlees en mijn cholesterol is net op het randje van normaal, met vlagen zelfs te laag. En mijn bloeddruk was de laatste keer bij de bloedbank 110/70.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_106934016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:59 schreef Sarabi het volgende:
Dat was een heftig lesje buikdansen *O* we gaan nu een drumsolo leren en daar moet je wel een hele goede conditie voor hebben.

Toen ik thuis kwam zag ik ook nog dat ons optreden van afgelopen zondag online stond, dus dat is helemaal leuk :D
Linkje via de pm?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106934230
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Linkje via de pm?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106934284
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even gemist dan. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106934387
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:12 schreef trovey het volgende:

[..]

Even gemist dan. ;)
Nee niet deze reeks :)
pi_106934476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het gaat erom dat je een gezond ritme vol blijft houden de rest van je leven, niet dat je eerst afvalt en dan weer in oude gewoonte vallen.
Het gaat erom dat je zo door blijft gaan als je bent afgevallen. Je krijgt een nieuw patroon, je bent niet tijdelijk gezond aan het doen. Eens per week mag ik snoepen van mezelf en de rest eet ik gewoon, en dat is niet meer dan normaal.
Dat lijkt me inderdaad het goede uitgangspunt :) Ook omdat je eerder zei dat gebrek aan regelmaat je probleem is; ook fijn dat je een diëtist hebt gevonden. Gebaseerd op je lijstjes die je tot nu toe hebt gepost zit er wel vooruitgang in, maar zit je bijvoorbeeld vandaag heel hoog in de carbs voor een normaal (=niet lowcarb) eetpatroon. Omelet met groente een idee voor lunch om je eiwitten omhoog te krijgen? Studentenhaver lijkt me zeker een goed idee om toe te voegen aan je lijstje om meer gezonde vetten binnen te krijgen. Bak je in olie en vis een optie?

Vandaag:
O/L (laat op) Haverbol met 30+kaas en ingemaakte paddestoelen
T smoothie appel/banaan/sinaasappelsap/yoghurt
D kom bataatsoep met 2 boterhammen 20+kaas & ingemaakte paddestoelen (moesten op)
T 2 roggecrackers met 20+-smeerkaas, glas aanmaaklimonade
veel prikwater en kopje koffie met suiker
Dat kon beter met vooral meer groente
pi_106936584
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

[..]

Het spijt me zeer, maar 40kg aankomen zonder snoepen is gewoon gelul. Mijn moeder leeft van minder dan ik eet en die is slank, genoeg vriendinnen van me eten ongeveer hetzelfde, en ik vertrouw de diëtiste. Het gaat erom dat je zo door blijft gaan als je bent afgevallen. Je krijgt een nieuw patroon, je bent niet tijdelijk gezond aan het doen. Eens per week mag ik snoepen van mezelf en de rest eet ik gewoon, en dat is niet meer dan normaal.
En dat is precies wat ik bedoel en wat je op het moment, wat ik kan afleiden van je forumposts, niet doet. Een gezond voedingspatroon kan ik namelijk niet echt opmaken uit je lijstjes.
Even wat voorbeeldjes dan:

SPOILER
Toch is ze 40 kilo aangekomen na haar crashmaande, zonder snoepen, met teveel koolhydraten.
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:19:46 #15
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_106939981
Nou, de eerste week sinds oud en nieuw dat ik mijn best weer doe, en meteen 1.5 kilo afgevallen. Zal vanzelf wel weer langzamer gaan. ;)

Even een nieuwe ticker, als iemand die in de OP kan aanpassen voor me?

Voor Kerst zat ik dus op de 91, was 2.5 kilo aangekomen sinds halverwege november. Stom, maar goed, gedane zaken nemen geen keer!

O: Havermout met kaneel + koffie
T: Appel met rozijnen en kaneel + groene thee
L: 2 Boterhammen, 1 met jam (dun besmeert, ben niet zo'n zoete kauw) 1 met kaas + glas melk
T: 2 Rijstwafels + groene thee en ergens nog koffie
D: Lasagna (met veeeeeeeeeel groente nomnom. En weinig kaas uiteraard!)
T: Banaan + groene thee (na het sporten)

S: 1.5 uur cardio + kracht
pi_106939982
Na een mindere dag gisteren, vandaag betere plannen:
O havermoutpap met lepel lijnzaad; glas grapefruitsap
L meergranenbol met 30+kaas, mosterd, tomaat en komkommer
T smoothie aardbeien/bosbessen/appelsap/yoghurt
D gegrilde zalm en pasta met venkel/tomatensaus (heb er nu al zin in :9)
T gepofte appel met abrikozen/rozijnen/kaneel prutje in het klokhuis
liter thee, halve liter prikwater en kopje koffie met suiker
B uurtje sportschool, half uurtje hardlopen buiten

Heeft iemand suggesties voor vleesloos, niet-zoet broodbeleg behalve kaas? Deze maand eet ik geen vlees en hoewel ik enorm van kaas hou (eet nu 20+/30+); wordt het nu wel een beetje eentonig.

Edit: oja, in navolging van Silmarwen, mag mijn ticker ook in de OP?
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:23:33 #17
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_106940016
Sarabi, dat filmpje had ik helemaal nog niet gezien. Wat gaaf hey! Lijkt me behoorlijk zwaar, en goed voor je buikspieren. ;)

Je moet echt niet nog veeeeeeel meer afvallen! Buikdanseressen met een vol figuur vind ik echt zoveel mooier dan met maat 36!

En sandwhich spread CelasV?
pi_106940017
Mag ik ook nog in de OP? Linkje naar mijn ticker in het vorige topic te vinden :)
pi_106940042
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 08:23 schreef Silmarwen het volgende:
En sandwhich spread CelasV?
:Y) Check! Daar had ik niet aan gedacht 8)7
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:45:14 #20
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106940246
:D ik kom weer even juichen!! 80 kilo is in zicht :D ik weeg nu 80,5!
Zou het me lukken nog 3 kilo voor maart te dumpen? Vreugdedansje!!

O : yoghurt met muesli
T : sinaasappel
L : twee boterhammen magere geitenkaas met komkommer en kaas, bekertje yoghurt
T : crackers met huttenkase
D : curry met rijst of rijst met groente en vegaburger :),
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:47:02 #21
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106940272
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 08:25 schreef CelasV het volgende:

[..]

:Y) Check! Daar had ik niet aan gedacht 8)7
Hummus, vega linera vleesjes, smeerkaas, kruidenkaas..
pi_106940356
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 08:47 schreef RandomMoron het volgende:
Hummus, vega linera vleesjes, smeerkaas, kruidenkaas..
Laatste twee wissel ik ook mee af, maar ik ga hummus maken! Thanks :)
En 80,5 *O* gefeliciteerd!
pi_106940467
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 08:23 schreef Silmarwen het volgende:
Sarabi, dat filmpje had ik helemaal nog niet gezien. Wat gaaf hey! Lijkt me behoorlijk zwaar, en goed voor je buikspieren. ;)

Je moet echt niet nog veeeeeeel meer afvallen! Buikdanseressen met een vol figuur vind ik echt zoveel mooier dan met maat 36!

Hij stond ook heel ergens anders, dus dat is niet raar :)
en verder heb je helemaal gelijk :Y maar iets strakker mag wel
pi_106940635
[topic binnenvalt]
Celas, wat ook lekker is (niet heel mager maar toch) is pindakaas met sambal en komkommer of alfalfa, dat is net gadogado op je boterham! Bij de natuurwinkel verkopen zo ook "pate's" van bijv. aubergine, daslook, champignons, superlekker. Of als je daar geen zin in hebt of dat niet in de buurt hebt, de vegetarische tuinkruidenpate van de AH en de Shiitake filet van ik echt lekker!

En ChildoftheStars, waarom houd je zo stellig vast aan wat je zelf denkt en neem je andere mensen hun advies niet eens in overweging? Er zijn hier veel mensen succesvol en blijvend (!!) afgevallen met een eetpatroon wat (i.m.o) veel gezonder is dan het jouwe.
SPOILER
* Perruche snel weer weg is :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Perruche op 18-01-2012 09:21:00 ]
pi_106941233
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 08:45 schreef RandomMoron het volgende:
:D ik kom weer even juichen!! 80 kilo is in zicht :D ik weeg nu 80,5!
Zou het me lukken nog 3 kilo voor maart te dumpen? Vreugdedansje!!

Goedzo!!

Zelf ook weer een halve kilo kwijt :)

O: Magere yoghurt, muesli met noten, kaneel, CLA capsule en Omega-3capsule
T: eiwitshake
L: Kampioentje volkoren met philadelphia light/kipfilet/rucola. Hardgekookt ei & appel
T: volkorenboterham met appelstroop en kaas
D: Waarschijnlijk een maaltijdsalade met zalm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')