quote:AMSTERDAM - De Nederlandse acteur Piet Römer is op 83-jarige leeftijd overleden.
De Amsterdammer was van 1995 tot 2006 te zien in de tv-serie Baantjer.
In de politieserie speelde hij Jurriaan de Cock, met de kenmerkende spelling C. O. C. K.
Römer wist drie keer de Gouden Televizier-Ring te winnen.
dat en sterkte aan de nabestaandenquote:
En Stiefbeen en Zoonquote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:23 schreef Karina het volgende:
Ochgoede acteur, Baantjer was de enige Nederlandse politieserie die ik ooit heb gevolgd. En als Hoofdpiet was hij ook geweldig.
En natuurlijk niet te vergeten zijn optreden in Het Schaep met de Vijf Pooten van vroeger.
RIP
http://www.geenstijl.nl/m(...)r_dood_met_dood.htmlquote:De Cock is dood (met d-o-o-d)
De Cock is permanent d'ruit. Op 83-jarige leeftijd is Piet Römer overleden. Bekend als acteur van Dirk Stiefbeen en Kootje de Beer, maar vooral als Jurriaan de Cock. Na een paar keer bijna is het nu definitief. Dat wordt dus geen vierde Gouden Televizier-Ring. Het waren mooie jaren, Piet. RIP.
wowquote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:28 schreef Copycat het volgende:
RIP.
Ik heb in een ver verleden met Piet te maken gehad toen hij gast was bij Koken met Cas. Hij kwam over als een sikkeneurige man. Niks was goed en vooral ik had volgens hem alles slecht geregeld. Wat voelde ik me klote. Tijdens de opnames veranderde hij heel professioneel in een charmante man. En ik bleef me kut voelen.
De volgende ochtend werd ik gebeld door de receptie: er lag een fax van Piet Römer voor me ...
Met lood in de schoenen naar beneden, klaar voor nog meer verwijten. Niks bleek minder waar. Thuisgekomen had Piet de papieren er nogmaals bijgepakt en gezien dat alles wel klopte en hij het bij het foute eind had. Hij besefte dat hij zich als een lul tov me had gedragen en bood er zijn excuses voor aan.
Mochten we elkaar ooit nog tegenkomen, mocht ik hem een klap verkopen en zou hij mij een kus geven. Het is er helaas nooit van gekomen. Maar sinds die fax ben ik fan van Piet.
Rust zacht, sikkeneurige ouwe man met een klein hart!
Zo "gezellig" was hij praktisch altijd ookquote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:28 schreef Copycat het volgende:
RIP.
Ik heb in een ver verleden met Piet te maken gehad toen hij gast was bij Koken met Cas. Hij kwam over als een sikkeneurige man. Niks was goed en vooral ik had volgens hem alles slecht geregeld. Wat voelde ik me klote. Tijdens de opnames veranderde hij heel professioneel in een charmante man. En ik bleef me kut voelen.
De volgende ochtend werd ik gebeld door de receptie: er lag een fax van Piet Römer voor me ...
Met lood in de schoenen naar beneden, klaar voor nog meer verwijten. Niks bleek minder waar. Thuisgekomen had Piet de papieren er nogmaals bijgepakt en gezien dat alles wel klopte en hij het bij het foute eind had. Hij besefte dat hij zich als een lul tov me had gedragen en bood er zijn excuses voor aan.
Mochten we elkaar ooit nog tegenkomen, mocht ik hem een klap verkopen en zou hij mij een kus geven. Het is er helaas nooit van gekomen. Maar sinds die fax ben ik fan van Piet.
Rust zacht, sikkeneurige ouwe man met een klein hart!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |