Zitten en poot geven kan ze wel aardig.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:37 schreef Miss_Isis het volgende:
Gefeliciteerd voor de jarigen!![]()
Hexley: ik heb Puck leren high-fiven door het 'pootje geven' wat uit te breiden en mijn hand gewoon wat hoger te houden en aanraking met haar poot te belonen. Nu had zij sowieso al de neiging om met haar pootje naar mijn hand te 'slaan', dus ze had het binnen 10 minuten door. Zo kan ze nu ook 'boks' doen, waarbij ze met haar pootje tegen mijn vuist slaat
Als Gabi nog niet kan pootjegeven zou ik dat eerst leren. Dit kun je doen door haar te laten zitten met in je linkerhand een koekje (hoog vasthouden, zodat ze er naar op kijkt ahw), je rechterhand plat met de palm naar boven uit te steken en 'poot' of 'geef poot' te zeggen. Als het nodig is kun je met je rechterhand voorzichtig haar pootje op te tillen en vast houden terwijl je het commando zegt. Dan direct uitgebreid belonen ('goed zo, poot!') en het koekje geven. Dit herhalen totdat ze uit zichzelf haar pootje optilt en in je hand legt als je zegt 'geef poot'. Niet te lang achter elkaar oefenen, na 5 minuutjes heeft een hond er wel genoeg van en neemt de aandacht af. Dan een paar uur later nog eens oefenen net zolang tot ze het foutloos doet.
Zodra ze dat onder de knie heeft kun je uitbreiden naar 'high five' door je hand iets hoger en meer verticaal te houden dan bij 'geef poot' en te belonen met een koekje zodra ze je hand aanraakt met haar poot. Ze zal dit waarschijnlijk automatisch doen omdat ze al geleerd heeft dat ze haar poot moet geven in jouw hand. Je kunt je hand dan steeds iets hoger en verticaler houden totdat je de gewenste 'high five' hoogte hebt. Wel opletten dat ze wel fysiek haar pootje zover moet kunnen buigen. Ze zal haar pootje bv moeilijk boven haar eigen hoofd kunnen optillen omdat het schoudergewricht anders werkt dan bij mensen. Succes met oefenen!
Hehe, nou lekkere snoepjes aanschaffen dus en flink belonen zodra ze tegen je hand aantikt met haar pootjequote:Op woensdag 25 januari 2012 21:00 schreef Hexley het volgende:
[..]
Zitten en poot geven kan ze wel aardig.![]()
Nou ja, zolang ze het idee heeft dat ze wat kan krijgen wat haar bevalt dan doet ze het wel. Nee ze stelt wat eisen aan haar beloning, een of ander Schlecker hondensnoepje spuugt ze zo weer uit en na een paar keer is het f#ck you.
Gewenste hoogte, ik verwacht niet zo heel veel hoor. Ze is maar vijfentwintig centimeter (ex. oortjes),...![]()
De verjaardag van je hond vieren, best grappig al is het natuurlijk wel een beetje![]()
Toch?![]()
Wauw wat een mooierdquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:34 schreef Messina het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Negen maanden
Blij-ei-foto'squote:Op donderdag 26 januari 2012 14:34 schreef Messina het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Negen maanden
Hij wou wel een stukkie leverworst, we doen altijd een heel dun plakje en daar zijn anti-biotica in. Vandaag zijn laatste anti-bio gehad, dus stoppen we daar ook mee. Het is heel raar wat die overgeeft trouwens, lijkt wel gal of gewoon slijm. Ik ga morgen gewoon ff langs denk ik, want de ontlasting is ook nog niet optimaal dus ik moet zowiezo ff pro-bioticum ophalen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:50 schreef hugsy33 het volgende:
Het kan ook gewoon een honden griepje zijn, maar dan zou hij vanavond/vannacht toch wel weer moeten eten.
Wil hij ook niet zijn favoriete snoepje?
Anders morgen idd even telefonisch overleggen
Hij heeft vandaag misschien 200 ML water gedronken, maar hij heeft ook niet geplast en gepoept.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:26 schreef Messina het volgende:
He, verdorie Koda.![]()
Drinkt 'ie wel goed? Het kan toch niet goed zijn, zo'n jonge hond die lusteloos is...
Heb je niet iets met een smaakje wat je hem kan geven? Ik durf hier geen advies over te geven, ik weet bijv. niet of een hond thee mag. Omdat hij braakt is het toch belangrijk dat hij vocht binnen krijgt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:27 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Hij heeft vandaag misschien 200 ML water gedronken, maar hij heeft ook niet geplast en gepoept.
Ze drinken graag kipwater, en de gekookte kip lusten ze ook altijd wel. Probeer dat eens.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:17 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Hij wou wel een stukkie leverworst, we doen altijd een heel dun plakje en daar zijn anti-biotica in. Vandaag zijn laatste anti-bio gehad, dus stoppen we daar ook mee. Het is heel raar wat die overgeeft trouwens, lijkt wel gal of gewoon slijm. Ik ga morgen gewoon ff langs denk ik, want de ontlasting is ook nog niet optimaal dus ik moet zowiezo ff pro-bioticum ophalen.
Ik leg hem vannacht bij mij op de kamer. Kan ik hem in de gaten houden.
Mocht dat zo zijn, kan je altijd nog vragen of dit misschien een optie is. Aangezien je waarschijnlijk anders veel antibiotica moet geven en dat kan ook uitwerken...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:40 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Kipwater gaan we indd even proberen, thanks voor de tip!
Koda is vandaag al wel iets opgeknapt, alleen het drinken en eten gaat nog wat moeizaam. We zijn bij de DA geweest en die maakt zich zorgen om het geroggel. Ze beginnen nu toch te denken aan chronische bronchitis. We wachten nog even af tot aanstaande donderdag, en als het niet verbetert kunnen we dan terrecht voor een broncho-scopie (weet niet zeker of dit goed getypt is). Dan gaan ze checken of er nog bacterieën zitten in de luchtwegen of dat het toch chronische bronchitis is.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:52 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ff een kleine update dan. Koda heeft gelukkig wat brokjes gegeten en heeft al 2 bakken met water leeg gedronken, en dan ook een klein plasje in huis gedaan. Ben al lang blij dat hij weer drinkt. Nu zo even de laatste ronde en kijken hoe hij daar op reageert. Als die slecht reageert, leg ik hem vannacht weer naast mijn bed in zijn mand.
Gekke lui inderdaad, dit is NL, hier doen we wel aan dierenmishandeling uhh huisdieren.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:45 schreef Crazy-M het volgende:
Moslimpartij pleit voor hondenverbodgekke moslim partij
Ik heb er nog geen problemen mee gehad, die ik ook niet bij de kinderen heb gehad, een paar gaatjes, die stik ik dicht en regelmatig wassen. Het nijlpaard is al 3 jaar in gebruik.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:43 schreef hugsy33 het volgende:
Ben je niet bang dat er iets los schiet van de ikea knuffels? Of verkopen ze daar ook knuffels voor dieren?
Tja, 91 is idd al aardig op leeftijd, dan mag hetquote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:42 schreef hugsy33 het volgende:
Tja Rocky is al bijna 91 in mensenjaren, op die leeftijd ben ik ook niet meer zo spannend in bed denk ik![]()
de pups blijven ook om van te smeltenhoe lang nog voor ze weg mogen bij de moeder?
Mams ziet er trouwens wel moe uit
Het is de hond van mijn buurvrouw cq vriendin. Maar die moet vaak werken en aangezien ik op dit moment werkzoekend ben, heb ik heel veel tijd over om met haar hondje te gaan lopen.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:51 schreef hugsy33 het volgende:
Een leasehond?? Hoe bedoel je dat?
T is wel een schatje
@Miss-isis, speciale hondenknuffels zijn idd lang niet altijd sterker/beter. Zonde dat de penguin nu al is overleden![]()
Rocky is er gelukkig vrij "voorzichtig" mee hoewel Egel, zijn favoriet, ook een open ruggetje heeft, een gat in z'n muts en allebij zijn handen en ogen moet missen![]()
Dat mams zo rustig is met haar pups zal denk ik best zijn effect hebben op de hondjes, in positieve zin. En met genoeg speel/ren/jaag-tijd moet het zeker lukken om de puppies ook zo te krijgen
Bliksem en Rocky lagen net weer lekker samen te slapen, helaas was het nog vrij donker dus de foto's zijn niet echt mooi
[ afbeelding ]
[ ]afbeelding ]
Stop met foto's maken, gun ons wat privacy
[ afbeelding ]
Nee, maar dat had ook niet gebeurd hoor. Er waren heel veel liefhebbers om haar uit te laten.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:16 schreef hugsy33 het volgende:
Goeie oplossing, voor zo'n beestje is het ook niks om heel de dag alleen te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |