r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 10:58 |
![]() Met: ![]() ![]() En natuurlijk: ![]() ![]() Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 - Kattenrug geen bekend *** Amazon 131 TheSilencer Bart-Willem '69 Hyman - '67 import P1800 geen bekend *** 144 geen bekend *** 240 ed_reeb snoertje - DL estate - 1990 242 gias 244 DeBastaard r8ality ('77 DLS) Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89 Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86 345 mirelia 360 Pinball Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 -Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie Broodjepoep Dandelion Flex82 Pascal86 snoertje StefanCJ swilden Mattt PeuRac - 1.7 Turbo - 1991 Man_Made_God - 1.8 - 1995 460 SuN-CRuSHeR godigita - 1.8i 480 Garagefluit Picht Greetz 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 - vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 850 KonnieKipke TradeMarkie - T5 - OreO - R - RPowa Delnooz - 2.5 GLE 1993 SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 Pas259 ..-._---_-.- (tijdelijk ivm totalled V40) Bart-Willem (estate) MisterManiac (1996) 2.5 10V (300k) CasB 2.3 T5 Estaste (1995) 940 DucatiOwner (Estate - 1994) JJH (Estate - 1991) AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) r8ality (Estate Turbo 1996) 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) H-D (Sedan 1991,3.0) S90 geen bekend *** C30 Abonides - D5 - DJ_WB thumper Mr.Adams SinofEnvy (2010) S40 Broertie dscx Game_Error Goochie UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 kratjuh - 2.0D Momentum Zeemon - 1998 Hyman - Phase II 2001 IrishBastard - 2.0 - 1997 V40 ArcticBlizzard fathank Windsurfbart sj44k - 1.9D suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 V50 Posdnous - Edition II Hoppla - 2.0D Momentum wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 Sunnythesun - 2.0D - 2005 TheSilencer - D5 S60 renetje19 Repeat - D5 - Sbv6 dnzl - 2.4 S70 - T5 - Future_Echo Arclight-S V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) XC70 GI - benzine 2007 S80 Salvad0R - 2.4 D5 PeuRac - 2.4i Automaat (170pk) Ultivor - T6 - 2005 Dennis121 - 2.4 Roel_Jewel - 2.9 XC90 - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is hier hier te vinden [ Bericht 1% gewijzigd door r8v2 op 17-01-2012 11:27:09 ] | |
Roel_Jewel | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:00 |
Ik mag ook in de OP erbij: S80 2.9 (2001) | |
r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:03 |
Dat kun je zelf aanpassen in de wiki ![]() | |
Roel_Jewel | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:13 |
Al gedaan, maar de wiki wordt niet meegenomen als je via Nieuw deel-knop een nieuw topic in de reeks aanmaakt ![]() | |
H-D | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:14 |
Hoe doe je dat? ![]() ![]() | |
r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:17 |
Nieuwe wiki-post erin geplakt ![]() | |
superdexx | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:18 |
he cool een Volvo topic... ik rij sinds kort ook een Volvo... (ivm kilometers, hij zuipt als een ketter, maar wel lpg ![]() ![]() 960 estate 3.0 | |
r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:19 |
Inleveren die bumpers ![]() | |
r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:19 |
Zie link onderaan OP. Dan kom je op de wiki-pagina. Als je daar ff inlogt kun je het artikel aanpassen. | |
ArcticBlizzard | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:21 |
Wat haal je? De 960 2.5 hier met pijn en moeite 1 op 8 | |
superdexx | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:24 |
ooh 1 op 8 /jaloers ![]() met geluk 1 op 7 ![]() meestal tussen 1op6.5 en 1op7 | |
H-D | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:24 |
Thx! Wiki aangepast ![]() | |
r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:26 |
Aanstellers ![]() ![]() | |
r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:27 |
En wederom OP aangepast. | |
H-D | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:29 |
Thx | |
IrishBastard | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:33 |
Mooi ding ![]() | |
superdexx | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:36 |
rijd idd best fijn, heeft alleen nog wel een paar puntjes waar ik eens naar moet kijken... zoals dat hij op lpg bv niet boven de 4k toeren uitkomt... op benzine wel... dus als ik wil scheuren moet ik ff over naar het vloeibare goud ![]() | |
H-D | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:44 |
Mooie auto trouwens ![]() | |
r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 11:57 |
Heb je een verdamper of gasinjectie? | |
superdexx | dinsdag 17 januari 2012 @ 12:02 |
injectie. schijnt een euh.. easyjet systeem in te zitten.. (is uit mn hoofd, als easyjet geen fabrikant van gassystemen is dan was het een andere vliegmaatschappij ![]() | |
r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 12:23 |
Dan moet je misschien een injector bijplaatsen, misschien hebben de huidige te weinig capaciteit. Of de in-tank pomp houdt het niet bij. | |
r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 12:23 |
![]() Neue lampen. | |
Dimitri_ | dinsdag 17 januari 2012 @ 15:01 |
Ik heb ook nog een hele rits lampen liggen, allemaal langwerpig. Mistlampen, en verstralers. | |
Bart-Willem | dinsdag 17 januari 2012 @ 15:49 |
Die staan niet eens zo slecht op de 940! ![]() ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 17 januari 2012 @ 17:08 |
Waar moet ik aan denken als kosten voor de vaste lasten van een belastingvrije 240? ![]() | |
r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 17:14 |
Ze wiebelen een klein beetje maar ik heb geen zin om mijn grille te verneuken met schroefgaten enzo. Vind het wel prima zo, ze verzakken in ieder geval niet. | |
r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 17:17 |
Dat is niet te zeggen. Het is compleet afhankelijk van: - de staat van de auto bij aankoop - je rijgedrag - kilometrage | |
Sjoegerd | dinsdag 17 januari 2012 @ 17:25 |
Nouja voor max 1500-2000 euro is de staat niet perfect. Mijn rijgedrag is vaak vrij rustig maar wel vlot en kilometers zijn tussen de 10.000 en 15.000 km per jaar. Onderhoud kan ik voor een groot deel met een handboek zelf trouwens ![]() | |
r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 18:15 |
Verzekering: - indien niet 24: ~400 euro per jaar - indien 24: om en nabij de 100 euro per jaar Onderhoud bij 15.000km jaar en netjes warmrijden: - Onstekingstraject per jaar: 100 euro - Remblokjes: 50 euro per jaar En dan nog verder wat er kapot kan of wat al bijna kapot was toen je hem kocht. Voorbeeldjes: Hoofdremcilinder: 150 euro Radiateur: 100 euro Koppeling: 250 euro (en dan nog arbeidsloon of uren die je zelf eraan spendeert) Al met al dus nog lastig te bepalen. Maar als je zelf veel kan doen scheelt het natuurlijk al snel honderden euro's. | |
Sjoegerd | dinsdag 17 januari 2012 @ 18:55 |
Hmm ik kom toch nog een slagje hoger uit met de verzekering. De onderdeelprijzen zijn mij nog wel te overzien. Niet alles zal me zelf lukken maar heb genoeg connecties die me kunnen helpen ![]() | |
Hyman | dinsdag 17 januari 2012 @ 18:59 |
hoeveel is zo'n 240 in de belasting dan? tis toch gewoon oldtimerbelasting? die van mn amazon is 80¤ per jaar. en dan nog onderhoud. | |
Sjoegerd | dinsdag 17 januari 2012 @ 19:02 |
Ja maar mijne word dan wel meer mee gereden dan de Amazon he ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 17 januari 2012 @ 19:08 |
Voor max 1500-2000 Euro krijg je echt de knakenrijders-bakken. ![]() ![]() Als je je budget iets hoger maakt is m'n 244 diesel automaat misschien wat voor je. ![]() ![]() | |
Hyman | dinsdag 17 januari 2012 @ 19:12 |
Loop maar niet te hard van stapel hoor, zn ouders krijg je toch niet overtuigd. | |
Sjoegerd | dinsdag 17 januari 2012 @ 19:17 |
Bart-Willem, jouw 244 is echt zeer netjes op de foto's! Maar die prijs is mij veel te hoog. Dan is meer dan de helft van mijn spaarrekening er vandoor zeg maar. En wat Hyman zegt is ook waar, ouders zijn niet de makkelijksten ![]() | |
H-D | dinsdag 17 januari 2012 @ 19:17 |
Da's gewoon een detail toch ![]() | |
r8v2 | dinsdag 17 januari 2012 @ 21:43 |
B-W heeft wel een punt. Voor 1500-2000 euro heb je verre van een perfecte. Als dan ook nog eens vanalles stuk gaat gaan je ouders natuurlijk nog meer miepen ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 17 januari 2012 @ 22:00 |
Perfect wil ik m ook niet, moet nog iets te doen hebben ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 17 januari 2012 @ 22:16 |
Ja, alleen die barrels van 1500 Euro zijn die uitgeleefde "goedkoop rijden"-hokken waar alleen het broodnodige onderhoud (cq: problemen oplossen) aan gedaan is, en worden gedumpt voor 1500 Euro omdat ze compleet op zijn. ![]() ![]() | |
IrishBastard | woensdag 18 januari 2012 @ 00:11 |
Of je haalt ze uit het buitenland. Had een huisgenoot die daar een meer dan prima handel in had. Vooral Frankrijk schijnt een goed land te zijn om ze vandaan te halen ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 18 januari 2012 @ 00:16 |
Ja kheb een Zwitserse gevonden voor een fatsoenlijke prijs. De foto's en de advertenties zijn ook eigenlijk te mooi om waar te zijn. Staat al wel in Nederland maar dan zit ik weer met gedoe met eendags kentekens om naar de RDW te gaan enzo. | |
IrishBastard | woensdag 18 januari 2012 @ 00:19 |
Waar staat 'ie? Ik zag namelijk dat mijn oud-huisgenoot er weer drie had staan. Kan dan best eens voor je informeren mocht het hem zijn, alhoewel hij volgens mij wel een eerlijk handelaar is ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 18 januari 2012 @ 12:12 |
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk ook zo. ![]() En IrishBastard: heeft die oud-huisgenoot een bedrijfje erin ofzo? ![]() | |
Pizza_Boom | woensdag 18 januari 2012 @ 12:39 |
Het is veel geld, klopt, maar voor een nette 244 is het een nette prijs, terugdenkend aan wat wij voor de 244 GLE betaald hebben. | |
IrishBastard | woensdag 18 januari 2012 @ 12:47 |
Nah, hij deed het er gewoon bij. En dan vaak met het idee om hem te houden maar dan vond 'ie iedere keer weer een ander ![]() De 740/760 scheen daar best veel aangeboden te worden in erg nette staat, en voor weinig geld. Dan zochten ze er een stuk of vier op internet, bij elkaar in de buurt en daar namen ze er dan één van mee ![]() Importeren deden ze dan nog niet, maar toch vaak een winst van een paar duizend ( ![]() ![]() ![]() | |
r8v2 | woensdag 18 januari 2012 @ 12:48 |
Ah, net zoals mijn pa dus al 15 jaar doet ![]() | |
IrishBastard | woensdag 18 januari 2012 @ 12:49 |
Ik verbaasde me echt over die marges ![]() ![]() | |
r8v2 | woensdag 18 januari 2012 @ 12:54 |
Die marges zijn er allang niet meer. En denk ook even aan transportkosten ![]() | |
IrishBastard | woensdag 18 januari 2012 @ 13:10 |
Nouja, ik heb het zelf zien gebeuren ![]() ![]() | |
r8v2 | woensdag 18 januari 2012 @ 13:27 |
Ja, dan heb je het over af en toe. Wil je er je broodwinning van maken wordt het een ander verhaal.. | |
IrishBastard | woensdag 18 januari 2012 @ 13:59 |
Oh, daar heb ik het toch ook niet over ![]() ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 18 januari 2012 @ 15:26 |
Enschede ![]() | |
IrishBastard | woensdag 18 januari 2012 @ 15:36 |
Ah, dan is het een ander ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 18 januari 2012 @ 15:41 |
Wat heeft hij staan voor wat voor prijs? ![]() | |
IrishBastard | woensdag 18 januari 2012 @ 15:54 |
Net op Marktplaats gekeken maar kan niet vinden dat hij iets te koop heeft. Wel apart, want hij had er weer drie staan ![]() ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 18 januari 2012 @ 15:57 |
Je hebt van die mensen ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 18 januari 2012 @ 17:03 |
De vraagprijs is 2950, maar een goed bod is ook welkom. ![]() ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 18 januari 2012 @ 18:05 |
2950? Ik zag 4500 staan. Alsnog is 50% van mijn budget voor de aanschaf erbij gewoon veel. | |
Hyman | woensdag 18 januari 2012 @ 18:38 |
qualität køst geld. | |
Sjoegerd | woensdag 18 januari 2012 @ 18:44 |
Toch moet je ergens een grens stellen vind ik. Die 2000 is bij mij reëel en dan heb ik nog geld over voor onvoorziene andere zaken. | |
r8v2 | woensdag 18 januari 2012 @ 19:07 |
Met 2000 euro krijg je een auto waarbij je budget voor onvoorziene zaken ws. snel op is ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 18 januari 2012 @ 19:12 |
Kan met een auto van 4500 net zo goed. | |
r8v2 | woensdag 18 januari 2012 @ 19:20 |
Minder ![]() | |
IrishBastard | woensdag 18 januari 2012 @ 19:24 |
Dus als ik een brik online zet dat er op het eerste gezicht goed uit ziet, en er 4500 euro voor vraag dan verkoop ik 'm aan iemand die denkt dat 'ie goed is ![]() Het gaat er uiteindelijk toch om dat je zelf goed uit je doppen kijkt op het moment van kopen... Natuurlijk is 4500 euro met een goede geschiedenis een 'betrouwbaarder' auto dan een van 2000 euro, maar uiteindelijk kun je daar net zo goed mazzel mee hebben ![]() Gewoon een kwestie van de moeite willen doen om te gaan kijken, al is het 20x bij een andere auto. | |
r8v2 | woensdag 18 januari 2012 @ 19:27 |
Natuurlijk, iedere gek kan vragen wat ie wil, maar als er mensen een dure auto gaan bekijken en het is een barrel wordt ie niet verkocht. Ergo, de prijs gaat naar beneden. Dus het niveau klopt uiteindelijk wel, als is het een halfjaar na de eerste advertentie ![]() En inderdaad, je moet er een beetje verstand van hebben en een klein beetje geluk. | |
IrishBastard | woensdag 18 januari 2012 @ 19:30 |
Natuurlijk, op een gegeven moment werkt het op die manier wel ![]() ![]() Nou moet ik wel zeggen dat ik onderhoudshistorie wel een groot pré vind, dan heb je toch iets meer houvast. Maarja, dat zegt nog niets over kosten, want er kan natuurlijk nog van alles ter ziele gaan in het eerste half jaar ![]() | |
r8v2 | woensdag 18 januari 2012 @ 19:34 |
Trust me, onderhoudshistorie heb je niet veel aan omdat ie meestal simpelweg ontbreekt met al die import uit Zweden. De beste onderhoudshistorie is een proefrit en ervaring ![]() | |
IrishBastard | woensdag 18 januari 2012 @ 19:38 |
Mja, voor die oldtimers natuurlijk wel. Voor auto's die gewoon uit Nederland komen vind ik het absoluut een pré ![]() | |
r8v2 | woensdag 18 januari 2012 @ 19:54 |
Die zijn minstens 4500. Of 2000, maar dan is het een barrel waar het alsnog niet uitmaakt wat de onderhoudshistorie is ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 18 januari 2012 @ 20:02 |
Hoho, de mijne heeft de complete onderhoudshistorie erbij zitten. ![]() ![]() @ Sjoegerd: er zit altijd onderhandelingsruimte in. ![]() ![]() ![]() | |
r8v2 | woensdag 18 januari 2012 @ 20:08 |
Sterker nog, het is beter dan bij de meeste 240's ![]() | |
r8v2 | woensdag 18 januari 2012 @ 20:10 |
Voor alle duidelijkheid: een 240 diesel is qua brandstofkosten te vergelijken met eentje op LPG. Sterker nog, je hebt geen koprevisie nodig op een gegeven moment ![]() ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 18 januari 2012 @ 21:03 |
Inderdaad, zo'n diesel is enorm sloom. ![]() ![]() Oja: zo'n diesel is lekker onderhoudsvriendelijk! ![]() ![]() | |
Dennis121 | donderdag 19 januari 2012 @ 18:54 |
Probeer het even hier, gezien het grote wereld wijde web diverse resultaten geeft... Iemand met een S of V40 (Phase I ('96 - '00 uit mn hoofd?)), die toevallig het onderhoudsboekje heeft? En zou diegene dan even willen kijken wat er in dit boekje staat bij het vervangen van de distributieriem? Uit m'n hoofd (van toen ik mijn V40 nog had) was dit 120.000km. Zou dit graag even zeker weten. Als iemand een scan of kiekje van die pagina kan maken is het nog mooier. | |
r8v2 | donderdag 19 januari 2012 @ 19:10 |
120.000 of 8 jaar. | |
mistermaniac | donderdag 19 januari 2012 @ 21:28 |
Als we dan toch bezig zijn, hoe zit het met de riem voor een 850. Een 2.5 10 kleppertje ? | |
krokdown | donderdag 19 januari 2012 @ 22:06 |
heeft iemand ervaring met de c70? man man, wat een mooie auto. en volvo ![]() | |
IrishBastard | donderdag 19 januari 2012 @ 22:20 |
Eens ![]() ![]() | |
krokdown | donderdag 19 januari 2012 @ 22:39 |
misschien een domme vraag, maar hoe zit het met de kwaliteit ervan?
| |
IrishBastard | donderdag 19 januari 2012 @ 22:44 |
Geen idee eigenlijk. Ik neem aan dat ze op de basis staan van de eerste V70, en volgens mij waren die nog wel prima. Maar dat is dus ook gissen in de ruimte, want ik heb er werkelijk nooit over gelezen. Enige punt is wel dat ze erg veel met hoog kilometrage aangeboden worden. Dat zou in ieder geval betekenen dat ze dat wel kunnen hebben ![]() | |
krokdown | donderdag 19 januari 2012 @ 22:45 |
ja klopt, wil ik er nu net een kopen die een stuk minder heeft en dus nog veel aankan. | |
r8v2 | donderdag 19 januari 2012 @ 22:59 |
Eigenlijk hetzelfde als de S/V40. Het is ook een beetje gokken. Als het ding altijd netjes warmgereden is en verder niet mee gestampt kan ie rustig 150.000 mee. Als er lomp mee gereden is het verstandig om het bij 70.000 te doen. De vuistregel is meestal, na 90.000km bij eventueel meer onderhoud meteen mee laten doen. En bij twijfel of zonder sticker in motorruimte/op kaartje aan richtingaanwijzer, meteen laten doen. | |
Bart-Willem | donderdag 19 januari 2012 @ 23:08 |
Ligt ook aan het type blok wat erin zit. ![]() ![]() ![]() Overigens krijgt een distributieriem de grootste klap bij het starten van de auto. ![]() | |
krokdown | vrijdag 20 januari 2012 @ 13:15 |
nog iemand anders ervaringen met de c70? | |
IrishBastard | vrijdag 20 januari 2012 @ 13:22 |
http://volvo-forum.nl/viewforum.php?f=16 al eens bekeken? ![]() | |
r8v2 | vrijdag 20 januari 2012 @ 16:15 |
God christus. Net 3 uur lopen klooien aan een middenconsole van een 240. En nu werken de vacuumkleppen van het ventilatiesysteem nog niet ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 20 januari 2012 @ 19:31 |
Je eigen 240 of hoe? ![]() | |
IrishBastard | vrijdag 20 januari 2012 @ 19:58 |
De V70 classic met 2.5 D blok hè, die heeft voor zover ik kan zien niet veel meer standaard problemen dan de LLM en de airco verstuiver? Als er iemand aanwezig is die daar iets van weet ![]() | |
Gambolputty | vrijdag 20 januari 2012 @ 20:45 |
Rij er nu al 14 maanden mee rond, enige echte probleem was een lekje in het aircocircuit. LMM heb ik wel vervangen maar heeft het probleem met het wat zagende volgas optrekken niet verholpen, schijnt iets te zijn met de turbodrukregelaar. Verder brandt het motormanagementlampje permanent, schijnt iets te zijn met de EGR. Het rijdt er allemaal niet minder om. | |
Gambolputty | vrijdag 20 januari 2012 @ 20:45 |
-- dubbel -- | |
sciter | vrijdag 20 januari 2012 @ 20:45 |
Heeft iemand hier ervaring met de 740 als eerste auto? | |
r8v2 | vrijdag 20 januari 2012 @ 20:46 |
Nee, de zwarte 245 die op de beurs stond ![]() ![]() | |
r8v2 | vrijdag 20 januari 2012 @ 20:47 |
Niet als eerste auto, wel al een aantal van Zweden naar NL gereden ![]() | |
sciter | vrijdag 20 januari 2012 @ 20:48 |
Hoeveel kost het gemiddeld om zo'n ding persoonlijk te importeren? Ik kan natuurlijk net als iedereen een golf nemen als eerste auto maar een 740 is veel stoerder. En mijn ouders zijn Volvo-fans dus daar kan ik dan enige (financiele) steun van verwachten als het incidenteel nodig is. | |
r8v2 | vrijdag 20 januari 2012 @ 20:58 |
Zelf halen? Of alleen door de RDW duwen? Want dat kost om en nabij de 100 euro (basicly alleen papiercontrole). Kosten van de APK (en de daarbij behorende eventuele reparaties) ligt natuurlijk aan de technische staat van de auto. Indien niet ouder dan 25 jaar komt er natuurlijk ook nog BPM bij. Dat ligt ergens tussen de 600 en 750 euro. | |
Gambolputty | vrijdag 20 januari 2012 @ 20:59 |
Dan moet je deze aflevering van Top Gear zeker ff zien ![]() | |
sciter | vrijdag 20 januari 2012 @ 21:06 |
Zijn de Volvo's goedkoper in Zweden? Is het op het einde de moeite waard om zelf te importeren? Ja, daar heb ik mij ook door laten inspireren. Maar ik laat hem denk ik op mijn vaders naam verzekeren. Als ik een 740 wil verzekeren kost dat 60 euro per maand en op vaders naam maar 14 euro.. Maar nog altijd goedkoper dan in GB, als ik kijk naar deze aflevering ![]() | |
r8v2 | vrijdag 20 januari 2012 @ 21:09 |
Indien verstand van auto's en zin in ellende: doen Indien iets meer willen betalen en meteen rijden: niet doen ![]() | |
sciter | vrijdag 20 januari 2012 @ 21:20 |
Ja, dat is eigenlijk het probleem. Ik heb niet veel verstand van auto's. Daarom dacht ik Volvo, en dan het liefst een tank op wielen. Ik wilde eerst een oude Jaguar XJ kopen, maar dat is toch een beetje irreëel ![]() Ik denk dat ik hem dan eventueel toch maar uit Nederland haal. | |
Bart-Willem | vrijdag 20 januari 2012 @ 22:33 |
De "100% originele en Nederlandse" 245 Turbo die toch niet 100% bleek te zijn? ![]() ![]() ![]() | |
r8v2 | vrijdag 20 januari 2012 @ 22:35 |
PM. | |
Gambolputty | vrijdag 20 januari 2012 @ 23:45 |
Wil je absoluut een 740 of is een 940 ook een optie? Marktplaats staat er vol mee, keus genoeg en voor 750 euro rij je al. Zeker als je geen estate zoekt. http://www.autoblog.nl/ar(...)een-volvo-stationbak | |
H-D | vrijdag 20 januari 2012 @ 23:53 |
Die oude XJ's zijn wel echt hele gave auto's. En kan je denk ik echt niet vergelijken met een 740:P. Mijn vader heeft pas zo'n oldtimer XJ gekocht en ik rij zelf Volvo. Is wel echt heeul anders ![]() | |
sciter | zaterdag 21 januari 2012 @ 00:35 |
Ik zoek eigenlijk een belastingvrije bak. Een 240 is ook nog een optie, hoewel ik de 740 mooier vindt. En het liefst wel een estate. | |
r8v2 | zaterdag 21 januari 2012 @ 00:41 |
Niet om dromen uiteen te laten spatten, maar wat is je budget? | |
sciter | zaterdag 21 januari 2012 @ 00:57 |
Niet veel, 1500-2000 euro. Maar het word toch meer een hobby dan een vast vervoermiddel dus als er wat aan mankeert dan maakt dat niet heel veel uit. | |
r8v2 | zaterdag 21 januari 2012 @ 01:03 |
Dan heb je twee opties: of een heule slechte 240/740 Estate of een redelijke sedan waar alsnog wel wat aan moet gebeuren. Even aangenomen dat het zaakje op LPG moet rijden. | |
sciter | zaterdag 21 januari 2012 @ 01:54 |
Maakt de LPG-installatie zoveel uit dan? Alleen op prijs-gebied of ook op onderhoud-gebied? | |
r8v2 | zaterdag 21 januari 2012 @ 02:17 |
Belastingvrije auto's op LPG zijn nu eenmaal duurder. En loop je tegen een koprevisie aan is dat ook al snel 500-750 euro. | |
Dimitri_ | zaterdag 21 januari 2012 @ 11:57 |
Jep, ik. Rij hem nu al 3 jaar, en heb besloten om hem nooit meer weg te doen. Ben echt verknocht aan die auto. ![]() In 3 jaar tijd nooit meer dan nornaal onderhoud gehad. | |
scarback | zaterdag 21 januari 2012 @ 14:28 |
Ik zit met een volvovraagje, en ik dacht: laat ik eens wat deskundigen raadplegen. De 850 2.0 t5 is oorspronkelijk niet in NL geleverd, maar er staan wel verschillende te koop, vaak tegen aantrekkelijke prijzen. Is er iets fundamenteel mis met het 2.0 t5 blok, of zijn onderdelen moeilijk te krijgen? Want, eerlijk is eerlijk, die 211 pk is ook wel genoeg (ipv de 2xx die de 'echte' t5 heeft) alvast bedankt! | |
sciter | zaterdag 21 januari 2012 @ 17:27 |
Voor hoeveel heb je hem gekocht en wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten per jaar/maand? Ik kan natuurlijk ook voor een diesel gaan, die blijven toch meestal langer rijden? Zijn denk ik ook zuiniger dan benzine laat staan LPG. Maar in dit geval maakt brandstofverbruik niet veel uit. | |
Gambolputty | zaterdag 21 januari 2012 @ 22:52 |
Ik zou gewoon beginnen met een 940 met 2.3-blok op benzine. Niet te verslijten, ruim aanbod en lage prijzen. De belastingvrije 240/740's zijn veel te duur. En bevalt het niet dan doe je 'm ook weer weg voor 500 euro. | |
Bart-Willem | zaterdag 21 januari 2012 @ 23:03 |
Voor als "auto erbij" is een 940 misschien een beetje duur i.v.m. de vaste lasten (geen klassieker-verzekering en je zit nog met de wegenbelasting). ![]() Maar ik weet nog wel een leuke 244 diesel. ![]() ![]() ![]() | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 02:25 |
Mijn 240 is een beetje stout de laatste tijd. Eerst al moeten slepen omdat de condensator op het ontstekingshuis de geest gegeven had en nu liep de temperatuur meteen het rood in na 1km rijden. Wel nog genoeg water in reservoir dus ik vrees de kop ![]() | |
Dimitri_ | zondag 22 januari 2012 @ 04:46 |
Heb hem overgenomen van mijn vader, dus dat kostte me niets. Gemiddeld per jaar 200 euro aan onderhoud denk ik. Maar dat is allemaal regulier onderhoud zoals banden, remmen, motorolie etc. | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 11:55 |
Hmz. Pa kwam met een andere diagnose. Waarschijnlijk is de thermostaat kapot. Zou wel geinig zijn, dan is het weer zo'n klein kutonderdeel waardoor je niet verder kan rijden ![]() | |
Bart-Willem | zondag 22 januari 2012 @ 12:17 |
Thermostaat kan, maar wat ook heel vaak voorkomt is die spanningsstabilisator achterop 't dashboard (is ook een typisch 140-kwaaltje). Dan geeft 'ie de verkeerde voltage en schiet dat ding als een raket naar 't rood zodra er een beetje temperatuur in komt (idem voor de benzinemeter). ![]() | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 18:20 |
Het was dus toch de thermostaat. Ik had een tweedehandse meegenomen maar die was ook niet goed. Even nog getwijfeld aan de radiator (en dus eruitgehaald ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 22 januari 2012 @ 18:23 |
Een Volvo 740 / 940 met het 8 klepper Red Block rijdt probleemloos > 400.000km op gas, voordat er een revisie nodig is. Op tijd klepspeling (laten) meten en indien nodig kleppen stellen. Meer is er niet voor nodig. Na die uitgave van 500-750 Euro ben je er dus sowieso weer 400.000km van verlost. | |
TheFreshPrince | zondag 22 januari 2012 @ 18:24 |
Over het algemeen zijn de benzine-blokken in Volvo's beter dan de diesels. Die 2.3 benzineblokken zijn vrijwel onverwoestbaar en een stuk prettiger om in het verkeer mee te komen. | |
Bart-Willem | zondag 22 januari 2012 @ 18:26 |
Gelukkig, want die spanningstabilisators zijn knap prijzig voor zo'n klein flutding. ![]() | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 18:41 |
740's belastingvrij zijn te duur en 940 belastingvrij bestaat niet ![]() | |
sciter | zondag 22 januari 2012 @ 21:08 |
Ja, en belastingen. Als ik eens krap zit bij een belastingvrije auto dan kan ik hem een weekje of 2 laten staan. Oh, ik hoor altijd dat diesels altijd doorkachelen, maar dat zal wel VW zijn dan. | |
Bart-Willem | zondag 22 januari 2012 @ 21:38 |
Met de diesels zijn niets mis hoor. ![]() ![]() ![]() Nadelen: ze zijn slomer en stinken wat meer (tenzij goed onderhouden). ![]() ![]() | |
Sjoegerd | zondag 22 januari 2012 @ 21:41 |
Bij de LT's waar de 6 cylinder dieselblokken uit komen ging het iig vaker mis heb ik gelezen ![]() En ach, de Landcruisers bij mij op stage gaat +/- 11 liter in.. Elke 10.000 km ![]() | |
Bart-Willem | zondag 22 januari 2012 @ 21:57 |
Jep, de LT's hadden vaak koelingsproblemen. Op zich ook niet vreemd want de motorruimte was een stuk kleiner en het koelsysteem was in die busjes te smal bemeten. ![]() ![]() Ben je al wezen kijken bij die Zwitserse 240? ![]() | |
Sjoegerd | zondag 22 januari 2012 @ 21:59 |
Ben er nog niet geweest.. Ouders werken tegen ![]() | |
Sjoegerd | zondag 22 januari 2012 @ 21:59 |
Maar hee, wacht ook al jaren op de dag dat er een T5 voor de deur staat ![]() | |
Hyman | zondag 22 januari 2012 @ 22:13 |
Ach, over 4 jaar heb je vast wel íets anders dan je AX! | |
Bart-Willem | zondag 22 januari 2012 @ 22:29 |
Wat lopen die te piepen dan? ![]() | |
Hyman | zondag 22 januari 2012 @ 22:32 |
Dat ie eerst zn school moest afmaken ![]() ![]() | |
Bart-Willem | zondag 22 januari 2012 @ 22:34 |
Maar hij loopt nu toch stage? Aka: dan is 'ie bijna klaar toch? ![]() | |
Hyman | zondag 22 januari 2012 @ 22:35 |
Stage begint al in de 2e op het mbo. | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 22:49 |
Overigens nog nooit thermostatensoep gemaakt ![]() ![]() | |
H-D | zondag 22 januari 2012 @ 22:53 |
Misschien moet je het gewoon doen en dan kunnen je ouders er ooook niet meer omheen ![]() maar das misschien wel weer minder voor je relatie met je ouders, afhankelijk van hoe ze het opnemen ![]() | |
Sjoegerd | zondag 22 januari 2012 @ 22:58 |
Dat neem ik aan van wel ![]() Dat het te duur is enzo. Ben wel aardig afhankelijk van hun voor een betaalbare verzekering ![]() Eerste zelfs al, maar ik zit in de tweede ja ![]() Zo gaat het er hier in huis niet aan toe. Niet totdat ik een fatsoenlijk inkomen heb ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 22 januari 2012 @ 23:00 |
Stel he, ik wil een S40 uit 1998-2000 met automaat, waar moet ik dan op letten? En is een budget van 2500 reëel? Is er ook verschil tussen de Mitsubishi 1.8 motoren en de overige Volvo motoren? Ben alleen aan het oriënteren voor wellicht een aanschaf eind dit jaar. | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 23:04 |
En waarom wil je een S40? | |
H-D | zondag 22 januari 2012 @ 23:08 |
Hmm jammer. Dan moet je het inderdaad toch positief bekijken dat je over een paar jaar sowieso iets anders hebt. Of toch je ouders proberen te overtuigen met iets, maar als ik je zo hoor is dat niet makkelijk?:P | |
house_is_a_feeling | zondag 22 januari 2012 @ 23:08 |
Omdat ik mijn Laguna verkocht heb en eigenlijk weer een wat grotere auto wil. Een S60 is mij te duur in de belasting, S40 kan net. (max 1350kg schaal, meer wil ik niet doneren aan de staat). Het gaat dus om een benzine variant. [edit] @H-D, en ja, ik vind hem inderdaad best wel oke in de looks. ![]() | |
H-D | zondag 22 januari 2012 @ 23:09 |
[ Bericht 100% gewijzigd door H-D op 22-01-2012 23:09:27 ] | |
Sjoegerd | zondag 22 januari 2012 @ 23:10 |
Het heeft überhaupt al veel moeite gekost om dit goedkope hokje voor de deur te krijgen ![]() ![]() | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 23:13 |
Koop dan een 740/940. Vele malen betrouwbaarder en voor 2500 heb je een mooie. | |
Sjoegerd | zondag 22 januari 2012 @ 23:15 |
Een hele mooie naar mijn idee ![]() | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 23:15 |
Yep. Aber nicht steuerfrei ![]() | |
IrishBastard | zondag 22 januari 2012 @ 23:16 |
Die meteen twee belastingschalen hoger zit en een totaal ander design heeft ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 22 januari 2012 @ 23:17 |
Nu mijn autogeschiedenis bestaat uit modellen uit 1991 en 1996 ben ik toe aan iets nieuwers, maar toch enigszins betaalbaar voor een student. Dus een iets modernere auto deze keer ![]() Precies, 1350kg is echt max. | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 23:28 |
Dat andere design is veel mooier en een 740 sedan weegt rond de 1300kg en een 940 sedan net iets meer dan 1400... | |
IrishBastard | zondag 22 januari 2012 @ 23:31 |
Gewicht valt mee dan ja. Design is puur smaak natuurlijk ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 22 januari 2012 @ 23:35 |
Sorry heren, ik ga niet meer terug naar 89 ![]() | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 23:36 |
Laguna 2 sowieso niet doen ![]() ![]() | |
H-D | zondag 22 januari 2012 @ 23:37 |
En het argument dat je ondertussen aan iets groters toe bent en je het heel graag wil en er goed overna gedacht hebt werkt niet? ![]() | |
H-D | zondag 22 januari 2012 @ 23:38 |
Passat is wel echt veel duurder in aanschaf. Voor dat budget zou ik eerder de Volvo nemen. Of de Laguna 2 maar daar hoorde ik niet altijd positieve verhalen over:p | |
house_is_a_feeling | zondag 22 januari 2012 @ 23:39 |
Ramp technisch gezien, wat ik op het Laguna forum las, maar het is wel een heule mooie. ![]() | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 23:40 |
Liever geen V40 dan? Want die zijn wel wat mooier en volgens mij nauwelijks zwaarder. | |
house_is_a_feeling | zondag 22 januari 2012 @ 23:41 |
Nope, ik wil geen station. Dat is mij weer te veel ruimte! ![]() | |
H-D | zondag 22 januari 2012 @ 23:42 |
Hij is zeker mooi. Vooral de 3.0 V6. Maar er gaat gewoon teveel mee mis ') | |
H-D | zondag 22 januari 2012 @ 23:42 |
Watvoor motor wil je? | |
house_is_a_feeling | zondag 22 januari 2012 @ 23:46 |
Eentje waarmee ik kan inhalen. Dat ging met moeite in mijn oude Laguna, die had een 1.8 die 1296 moest duwen. Dus ik denk een 2.0, hangt me allemaal van de belasting/verbruik af. Op benzine/lpg, diesel kan ik niet verantwoorden. Zal zeker niet meer dan 15000 gaan rijden in het jaar. | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 23:49 |
Geen problemen met terugschakelen: 1.8. Lui rijden: 2.0. | |
house_is_a_feeling | zondag 22 januari 2012 @ 23:50 |
Automaat ![]() | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 23:51 |
Dan zeker de 2.0 ![]() | |
IrishBastard | zondag 22 januari 2012 @ 23:52 |
Voor 2500 kun je mijn 2.0 overnemen ![]() Is van 97 maar erg netjes, half leer enzo. Alleen geen airconditioning of cruise control ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 22 januari 2012 @ 23:54 |
Airco zou ook wel fijn zijn. Dacht dat dat zowaar standaard was? In ieder geval gaat het nu nog niet op. Eerst moet ik weer vast 20 uur in de week kunnen doen. Dat ik dat nu niet kan doen is ook de reden dat ik mezelf voorttuf in een Micra. ![]() | |
Sjoegerd | zondag 22 januari 2012 @ 23:54 |
Nope ![]() ![]() ![]() Ik houd daarentegen wel van het design van de 740 ![]() ![]() | |
H-D | zondag 22 januari 2012 @ 23:56 |
1.8 heeft toch 115pk. Moet opzich niet onderbedeeld zijn denk ik. En volgens mij ook meer dan de Laguna 1.8. Iig de oude Laguna's | |
H-D | zondag 22 januari 2012 @ 23:58 |
Is dat geen argument op zich? Dat je niet meer hun auto hoeft:P onafhankelijkheid enzo ![]() 740 vind ik inderdaad ook mooier dan 240:). | |
r8v2 | zondag 22 januari 2012 @ 23:59 |
De enige mooie 740 is een Estate met USA headlights. Voor de verder rest ownt de 240 alles ![]() | |
H-D | maandag 23 januari 2012 @ 00:01 |
Haha niet eensch! ![]() Zeker niet de Estate. Sedan bijna altijd mooier imo. | |
Sjoegerd | maandag 23 januari 2012 @ 00:06 |
Estate of sedan ben ik nog niet over uit ![]() | |
r8v2 | maandag 23 januari 2012 @ 00:06 |
740 sedans ![]() ![]() | |
H-D | maandag 23 januari 2012 @ 00:07 |
Juist niet! Ik denk iets van over smaak valt nie te twisten?:+ Wat vind je van de 780 dan? ![]() | |
r8v2 | maandag 23 januari 2012 @ 00:09 |
Gaat wel, maar dat is meer omdat het wel een redelijk zeldzaam ding is. Carosserie en motor is om te huilen ![]() | |
H-D | maandag 23 januari 2012 @ 00:19 |
Qua design vind ik 'm wel echt gaaf. | |
Sjoegerd | maandag 23 januari 2012 @ 00:22 |
Geef mij dan maar gewoon een sedan ![]() | |
H-D | maandag 23 januari 2012 @ 00:28 |
740 bedoel je? Dan eens ![]() Of t.o.v. de 780? | |
Sjoegerd | maandag 23 januari 2012 @ 00:30 |
een 740 sedan ten opzichte van een 780. Praktischer enzo ![]() | |
H-D | maandag 23 januari 2012 @ 00:49 |
Ja wel praktischer inderdaad. Maar zo'n 780 lijkt me zoo vet om te hebben. Voor erbij. Voor de leuk.:+ | |
Sjoegerd | maandag 23 januari 2012 @ 00:50 |
Heb liever gewoon één goede dikke auto om elke dag van te genieten ![]() | |
H-D | maandag 23 januari 2012 @ 11:33 |
Ja daar zit wel iets in. Maar toch lijkt het me leuk om ook iets erbij te hebben, als hobby enzo. Waar je gewoon af en toe mee rijdt ![]() ![]() | |
r8v2 | maandag 23 januari 2012 @ 17:53 |
Kut Bart-Willem, heeft ie weer gelijk ![]() Weer een halve dag voor Jan Lul gesleuteld ![]() | |
Bart-Willem | maandag 23 januari 2012 @ 19:48 |
Told ya! ![]() Het is beter dan wat ik ooit iemand heb zien doen: in plaats van dat advies op te volgen had meneer zijn koppakking vervangen, nieuwe thermostaat erin, nieuwe radiateur enz enz en uiteindelijk bleek het zoiets simpels te zijn. ![]() | |
r8v2 | maandag 23 januari 2012 @ 22:07 |
Woei. Koppelingsset bij Biltema voor 100 euro ![]() En ik heb een idee om die spanningsstabilisatoren te gaan reviseren, 25 euro voor zo'n kreng slaat nergens op. | |
Bart-Willem | maandag 23 januari 2012 @ 22:17 |
Als je dat gaat doen dan weet ik wel een firma waar je die dingen zo kan slijten. ![]() En liever de originele Sachs-set voor iets meer. ![]() | |
r8v2 | maandag 23 januari 2012 @ 22:19 |
Laat me raden, die firma zit in Moergestel? ![]() En ja, Sachs kan ook ja. | |
Bart-Willem | maandag 23 januari 2012 @ 23:14 |
Ook, maar ik denk dat ze in Deurne er ook wel blij mee zullen zijn, evenals in Heerhugowaard. ![]() | |
sciter | dinsdag 24 januari 2012 @ 22:55 |
Waarom plaatsen sommige verkopers op marktplaats de informatie van een andere auto in het informatieveld en zeggen dan in de beschrijving dat het niet klopt? | |
r8v2 | dinsdag 24 januari 2012 @ 22:57 |
Omdat ze anders een nieuwe advertentie moeten kopen. Een oude recyclen is goedkoper ![]() | |
H-D | dinsdag 24 januari 2012 @ 22:58 |
Ooh dus daarom:p vroeg me dat ook al eens af | |
sciter | dinsdag 24 januari 2012 @ 23:01 |
Ik verwachte iets met helers en gestolen auto's of louche dealers die kilometertellers terugdraaien enz. Valt dit toch een beetje tegen. Wat mij opvalt is dat de prijs tussen een 740 van 1988 en een uit 1987 heel erg verschillen terwijl een uit 1987 niet meer belastingvrij wordt toch? | |
H-D | dinsdag 24 januari 2012 @ 23:04 |
Tja zo zie je maar weer, veel in het leven is vaak niet zo spannend als je verwacht/denkt/wilt ![]() | |
powerflux | woensdag 25 januari 2012 @ 09:22 |
beiden worden belastingvrij, maar de een nog later dan de ander. Auto uit '85, wegenbelastingvrij in 2010 Auto uit '86, wegenbelastingvrij in 2011 Auto uit '87, wegenbelastingvrij in 2013 Auto uit '88, wegenbelastingvrij in 2015 Auto uit '89, wegenbelastingvrij in 2017 Auto uit '90, wegenbelastingvrij in 2019 zo wordt geleidelijk de leeftijd naar de nieuwe 30 jaar geschoven. let op dat voor diesel en LPG- auto's na 1986 het belastingverschil met benzine betaald moet blijven worden. deze worden dus niet meer volledig belastingvrij. benzine wordt dat wel. en tot 2015 wachten ipv 2013 maakt natuurlijk uit in prijs. maar helaas zorgt dat er niet voor dat die absurde prijzen voor 1986 en eerder eens gaan dalen! | |
sciter | woensdag 25 januari 2012 @ 10:28 |
Misschien moet ik dan maar een uit 1987 nemen, die dit jaar schorsen. Dan opknappen en volgend jaar rijden. Er zit toch geen druk op, ik heb hem niet nodig. Die uit 1987 zijn namelijk nog best te betalen. | |
Bart-Willem | woensdag 25 januari 2012 @ 17:32 |
En vaak beter beschermd tegen roest etc. ![]() ![]() En heb een filmpje gemaakt van m'n 244 diesel. ![]() ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 25 januari 2012 @ 17:48 |
Het is wel een aantrekkelijk mooie auto ![]() Ik zat op Turbobricks te lezen en daar draait alles om zo laag mogelijk geloof ik ![]() | |
r8v2 | woensdag 25 januari 2012 @ 17:56 |
Heerlijk dat traktor-geluid ![]() Toch zou het stoerder zijn als ie dit kan ![]() | |
r8v2 | woensdag 25 januari 2012 @ 17:58 |
Laag ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 25 januari 2012 @ 18:18 |
Dat heb ik gisteren ook geprobeerd, en ja: het kan. ![]() ![]() | |
r8v2 | woensdag 25 januari 2012 @ 18:26 |
Ik bedoelde meer die gruwelijke dieselwolken door pijpen uit de motorkap ![]() | |
Dimitri_ | woensdag 25 januari 2012 @ 18:31 |
Wat hij zegt. | |
house_is_a_feeling | woensdag 25 januari 2012 @ 18:33 |
Eerst even verhuizen, dan ga ik denk ik een proefritje maken in een S40 en een Passat. Het kriebelt toch wel nu. | |
r8v2 | woensdag 25 januari 2012 @ 18:34 |
Kijk eens wat een schatje ![]() ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 25 januari 2012 @ 19:08 |
Oh ik ben dus weer een vreemde eend die niet van laag houd? ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 25 januari 2012 @ 19:11 |
M'n blok is gereviseerd, dus roken doet dat ding niet. ![]() ![]() Ziehier hoe smooth 'ie loopt. ![]() En ja: ik ben in een filmpjes-bui. ![]() ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 25 januari 2012 @ 19:19 |
Bart-Willem, is het een beetje fatsoenlijk filerijden met de diesel en automaat? En dan doel ik op warme zomers en lange files ![]() En kan het op een ander filmpje niet goed zien maar wat is de acceleratietijd ongeveer? | |
Bart-Willem | woensdag 25 januari 2012 @ 19:43 |
0-100 in circa 17 seconden. ![]() ![]() ![]() Filmpje van accelereren: | |
Sjoegerd | woensdag 25 januari 2012 @ 19:48 |
Zitten er ook nadelen aan zo'n 3-traps automaat? En koeling van zo'n diesel in warme zomers? ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 25 januari 2012 @ 19:49 |
Als je harder dan 100 rijdt maakt 'ie meer herrie dan een 4-traps automaat of 5-bak (maar vergeet niet dat de 3-traps automaat dezelfde eindtrap heeft als een 4-bak en dus net zoveel toeren maakt). Er zit een big-ass radiateur in dus koelproblemen zoals de VW LT had (komt door de veels te kleine motorruimte van dat busje) zal je niet tegenkomen. ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 25 januari 2012 @ 19:53 |
Dan ben ik in ieder geval wat meer gerust gesteld ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 25 januari 2012 @ 20:11 |
Ja ik rij gewoon lekker rustig 90 met dat ding. Tis een opa-auto dus gebruik ik ook een opa-rijstijl. ![]() ![]() ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 25 januari 2012 @ 20:12 |
Nouja als ik met enig fatsoen 140 in Duitsland kan rijden zou wel fijn zijn ![]() ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 25 januari 2012 @ 20:25 |
145 is de top van die auto. ![]() ![]() Alhoewel: in de buurt van Nijmegen zit iemand die met kleine aanpassingen die diesels tig keer beter kan laten lopen: meer vermogen, hogere topsnelheid zonder in te leveren op betrouwbaarheid. ![]() ![]() | |
powerflux | woensdag 25 januari 2012 @ 20:35 |
vandaag wezen kijken naar een 850 T5 met schade. helaas was de schade buiten mijn kunnen.. het jeukt al sinds ik thuis ben om toch terug te gaan. wat een machtige wagens zijn dat toch. | |
r8v2 | woensdag 25 januari 2012 @ 20:44 |
Dat moet je echt niet willen/doen. Dan draai je hem gegarandeerd de soep in. | |
Hyman | woensdag 25 januari 2012 @ 20:45 |
Ja, in mn amazon rij ik ook laaang niet zoals in de s40 ![]() | |
Hyman | woensdag 25 januari 2012 @ 20:46 |
Al zou ik wel verlagingsveren in de amazon willen hebben ![]() Maar eerst een nieuwe laklaag en dat ding laten lassen | |
Sjoegerd | woensdag 25 januari 2012 @ 20:47 |
Vooral handig in die steeg van jou, zo'n buikschuiver ![]() | |
Hyman | woensdag 25 januari 2012 @ 20:48 |
Er is een verschil tussen buikschuiver en iets verlaagd he | |
Sjoegerd | woensdag 25 januari 2012 @ 20:51 |
Zorg nou eerst maar dat ie er een stuk strakker bijstaat dan nu ![]() | |
sciter | woensdag 25 januari 2012 @ 20:51 |
Die 244 is ook mooi, die had ik nog niet bekeken. * sciter opent gaspedaal.nl en marktplaats | |
Hyman | woensdag 25 januari 2012 @ 20:51 |
Oh dat komt sowieso dit jaar wel. Met of zonder hulp van mn spaarrekening. | |
Hyman | woensdag 25 januari 2012 @ 20:53 |
buikschuiver: ![]() mooi verlaagd: ![]() Die american wheels ![]() | |
sciter | woensdag 25 januari 2012 @ 20:55 |
Ik vind zo'n combi toch altijd mooier dan de sedan, hoewel de hotrod-achtige look beter past bij de sedan. | |
Bart-Willem | woensdag 25 januari 2012 @ 21:00 |
Mee eens, met een oldtimer wil je niet lopen planken. ![]() ![]() Staat momenteel alleen op Fok te koop. ![]() ![]() ![]() | |
sciter | woensdag 25 januari 2012 @ 21:14 |
Daar zijn er inderdaad veel van, ook veel spelfauten in advertenties ![]() Maar ik heb geen 2500 4500. Op moment heb ik zelfs nog niks. | |
Bart-Willem | woensdag 25 januari 2012 @ 21:24 |
Zoals je verderop in dat topic kan lezen was de prijs verlaagd he. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
IrishBastard | woensdag 25 januari 2012 @ 22:52 |
Vanavond de knoop maar doorgehakt om eens vlak over de grens te kijken naar een V70 classic ![]() ![]() | |
r8v2 | woensdag 25 januari 2012 @ 22:59 |
Schorsen kan ook altijd he ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 25 januari 2012 @ 23:04 |
Speciaal voor Sjoegerd: inhalen en optrekken op de snelweg met een good old 240 diesel: | |
IrishBastard | woensdag 25 januari 2012 @ 23:12 |
Ja, klopt, maar dan moet je weer extra betalen. En dat moet toch voor minstens drie maanden? ![]() ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 25 januari 2012 @ 23:17 |
Je hoort m wel aardig toeren maken ja. Waar is dat brandende lampje van en dat ding op t dashboard? ![]() | |
Dimitri_ | woensdag 25 januari 2012 @ 23:18 |
Toen deze auto's ontwikkeld zijn waren er zelfs nog geen maximumsnelheden in Nederland. ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 25 januari 2012 @ 23:29 |
Dat brandend lampje is die indicator voor een kapotte lamp ergens maar dat zit 'm denk ik in de bekabeling van de trekhaak (alle lampjes doen het verder namelijk) en dat ding op het dashboard is een losse blower. Instant warme lucht enzo. ![]() En het ding maakt nog altijd minder toeren dan de benzine-variant. ![]() @ Dimitri: maximumsnelheid in NL is in 1974 ingevoerd voor de snelwegen (max 100km/u, 120km/u kennen we hier pas sinds eind jaren 80). Voor binnen de bebouwde kom was het ergens in de jaren 50 al ingevoerd. ![]() | |
Dimitri_ | woensdag 25 januari 2012 @ 23:47 |
Oja het ging over 240's he? Sorry was nog in de war met Amazon's enzo. ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 26 januari 2012 @ 00:25 |
Een Amazon met een B20 kan heel wat harder dan de top van 145 @ 240 diesel. ![]() | |
Thezappa | donderdag 26 januari 2012 @ 13:13 |
middag, nog meer volvo liefhebbers mijn huidige volvo is een s80 T6 mijn oude volvo s waren volvo v70 t5 classic volvo 850 turbo - amerikaanse auto - vermogen was het zelfde als een t5-r in nederland had deze auto nooit weg moeten doen..snik snik | |
H-D | donderdag 26 januari 2012 @ 13:36 |
Heb je die nieuwe S80 zegmaar? Die vanaf MY'06? Dat is zo'n gruwelijk mooie auto. | |
r8v2 | donderdag 26 januari 2012 @ 18:17 |
Ik heb een lastige beslissing gemaakt. Waarschijnlijk zit ik vanaf september in Zweden en hoef ik tot die periode niet heel veel te rijden. M.a.w. als ik mijn 940 schors scheelt me dat rond de 800 euro aan wegenbelasting en verzekering. Dat is weer mooi meegenomen om mee naar Zweden te nemen. En ik heb nog een belastingvrije 240 op LPG waar ik mee kan rijden. Geen turbo meer rijden ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 26 januari 2012 @ 18:24 |
Gewoon de 940 verpatsen, heb je nog meer om mee te nemen naar Zweden. ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 26 januari 2012 @ 18:26 |
Nee, niet verkopen, het is juist een prima auto om mee te nemen. En zodra ie daar op kenteken staat kost ie daar maar weinig. En ja, zo permanent mogelijk ja ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 26 januari 2012 @ 18:48 |
Dan dat doen. ![]() ![]() Waar ergens ga je wonen dan? ![]() | |
r8v2 | donderdag 26 januari 2012 @ 19:05 |
Ondanks dat ik er net achterkom dat LPG in mijn woonplaats zit (Växjö) is het niet heel handig daar. Dat is dan een van de vijftien pompen in heel Zweden ![]() Dus dat gaat eruit. E85 is namelijk een interessantere optie, dan betaal ik nog minder wegenbelasting en is wel goed verkrijgbaar. | |
Bart-Willem | donderdag 26 januari 2012 @ 20:15 |
Hmm Växjö, daar ben ik wel tig keer langs gereden maar nooit naartoe geweest (volgens mij). ![]() ![]() | |
IrishBastard | donderdag 26 januari 2012 @ 20:21 |
Gebeld voor de V70 Classic in Duitsland, ga zaterdag kijken. Toch wel ernstig dat zodra de verkoper een buitenlander is, je keihard vooroordelen gaat overdenken ![]() Echter, de auto staat daar kennelijk bij een garagebedrijf waar hij ook te koop wordt aangeboden, maar de particulier heeft hem zelf ook geadverteerd. Via de particulier zelf kom ik er dus nu. Man was tweede eigenaar, maar heeft hem wel maar een jaar gehad (auto heeft 260k gelopen). Qua onderhoud zou je denken dat een vorige eigenaar hem dan wel bijgehouden heeft, maar dat zullen we zaterdag wel zien. Volgens de man waren er boekjes bij, dus dat maakt het al weer een beetje betrouwbaarder ![]() ![]() | |
Hyman | donderdag 26 januari 2012 @ 20:25 |
Ik had gisternacht gedroomd dat ik een 740 had, bleek ie helemaal niet normaal te zijn! Had ie vering uit een balpen, en hij bleek ook niet meer dan een halve meter hoog te zijn ![]() Mja, beetje proppen enzo, net een ligfiets. Toen werd ik wakker ![]() | |
IrishBastard | donderdag 26 januari 2012 @ 20:26 |
Wel coole vering ![]() | |
H-D | donderdag 26 januari 2012 @ 20:38 |
Jammer dat het geen 780 was ![]() ![]() | |
sciter | donderdag 26 januari 2012 @ 21:05 |
Als ik droom over autos zijn ze ook altijd belachelijk klein. Vooral teleurstellend als je weet dat je droomt en dat je dan doorhebt dat je het niet kan veranderen. | |
Bart-Willem | donderdag 26 januari 2012 @ 21:16 |
Koude start van m'n 244 diesel gisteren met 3 graden. ![]() Merk nu pas eigenlijk dat je het klokje harder hoort dan de motor! ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 26 januari 2012 @ 21:24 |
Is het klokje dan zo luid of de motor zo stil? ![]() ![]() ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 26 januari 2012 @ 21:41 |
Ik denk dat oma's wandklok (TM) luidruchtiger is. ![]() Edit: en nog een filmpje met de kickdown-functie @ snelweg. ![]() [ Bericht 67% gewijzigd door Bart-Willem op 26-01-2012 22:21:47 ] | |
r8v2 | donderdag 26 januari 2012 @ 22:47 |
Studeren ![]() ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 26 januari 2012 @ 22:52 |
Hij is wel een partij traag ofniet? ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 26 januari 2012 @ 23:19 |
Studeren? Ik dacht dat je onderhand wel genoeg gestudeerd had? ![]() ![]() ![]() @ Sjoegerd: valt mee, kwestie van anticiperen en je bent net zo vlot als de gemiddelde NL-automobilist (of zelfs sneller aangezien mensen hier niet kunnen schakelen ![]() | |
r8v2 | donderdag 26 januari 2012 @ 23:27 |
Studeren is de makkelijkste manier om daar te blijven voorlopig ff. En ik was nogal beperkt in mijn keuze omdat de uni Engelse bachelorstudies moet geven, het meeste in het Engels zijn namelijk masters. En Växjö leek me wel leuk. Ik ben er eind december ook even langsgeweest en het was tof ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 27 januari 2012 @ 09:30 |
Goed bezig! ![]() ![]() | |
r8v2 | vrijdag 27 januari 2012 @ 16:17 |
Studie is Network Security. Nee nog geen landgoed, dat komt wel als ik een baan daar heb ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 28 januari 2012 @ 11:01 |
Toffe studie! ![]() ![]() ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 28 januari 2012 @ 12:35 |
Net terug van de V70 classic. Bleek 70k meer gelopen te hebben dan waar mee geadverteerd werd, de teller was in ieder geval wel correct ![]() Verder ontbrak in de achterklep de afdekkap, misten er her en der lampjes en sloeg de aircopomp niet aan. Los van het feit dat hij volgens de stickers onder de kap netjes onderhouden was (tot 10k terug, toen had de olie weer gemoeten) was er geen onderhoudsboekje. De sticker gaf in ieder geval aan dat de distributie met 10k weer zou moeten, maar de handelaar was absoluut niet een 'onderhandelaar' ![]() Toen ik aangaf dat de km stand niet was zoals opgegeven was zelfs zijn opmerking 'dan had ik hem dus niet eens hoeven starten'. Wtf kerel, de moeite om even een extra accu te halen al te veel om iets te verkopen? ![]() Los daarvan was er binnen niets schoon gemaakt, de achterbank zat nog vol hondenharen enzo. Mooi laten staan dus ![]() | |
sciter | zaterdag 28 januari 2012 @ 16:23 |
Wat is een kickdownfunctie eigenlijk? | |
ArcticBlizzard | zaterdag 28 januari 2012 @ 16:48 |
Dat is bij een automatische versnellingsbak de functie dat wanneer je meer/vol gas geeft (kickdown) de bak een aantal verzetten teruggaat. | |
Bart-Willem | zaterdag 28 januari 2012 @ 23:05 |
Wat enorm kansloos dat soort handelaren. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 28 januari 2012 @ 23:35 |
Kleve ![]() Stond overigens nu ook een advertentie voor een 2.5 TDI met 154k op de teller. Toch wel benieuwd of die kerel me vantevoren aan kan geven of er een boekje bij is ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 28 januari 2012 @ 23:57 |
154k voor een diesel is wel erg weinig als dat ding 13 tot 15 jaar oud is. ![]() | |
Gambolputty | zondag 29 januari 2012 @ 00:35 |
Rij zelf een jonkie van 13 jaar met 375.000 km op de teller en daar had ik al mijn twijfels bij maar 154K is idd erg onwaarschijnlijk.. | |
H-D | zondag 29 januari 2012 @ 00:45 |
Iets dat je wel wilt:+. ![]() Of naja op de meeste auto's met automaat iig:p | |
IrishBastard | zondag 29 januari 2012 @ 11:02 |
Klopt. Staat wel in Duitsland waar diesel rijden wel minder onaantrekkelijk is voor lage kilometers per jaar. Desalniettemin staat hij bij een handelaar die wel een BVfK Gütesiegel heeft, wat volgens mij na enig nazoekwerk lijkt op een soort BOVAG systeem. In ieder geval garantie vanuit die overkoepelende organisatie voor goede kilometerstanden en eerlijke handelaren enzo. In ieder geval mede daarom voor mij wel meer reden om er eens te gaan kijken (en het is niet te ver rijden ![]() | |
Bart-Willem | zondag 29 januari 2012 @ 12:22 |
Waarom wil je dat ding perse uit Duitsland halen? ![]() ![]() | |
IrishBastard | zondag 29 januari 2012 @ 12:24 |
Die BPM is niet zo heel hoog, en het voordeel is dan wel dat je een diesel kunt vinden met wat lagere kilometerstanden. Als het niet verder rijden is dan het in Nederland zou zijn, maar de prijzen zijn wel aantrekkelijker voor een auto met een lagere kilometerstand, dan hoeft hij niet per sé uit Duitsland te komen, maar er is simpelweg meer te vinden ![]() | |
Hyman | zondag 29 januari 2012 @ 12:55 |
Klasgenootje van me (18) heeft een S80 D5 gekocht voor zichzelf. Ik vraag me af waar ie het van doet. | |
H-D | zondag 29 januari 2012 @ 13:32 |
Wel mooie auto. ![]() Misschien veel spaargeld? ![]() | |
Sjoegerd | zondag 29 januari 2012 @ 13:36 |
Is zo op met de vaste lasten van zo'n S80 op je 18e ![]() | |
H-D | zondag 29 januari 2012 @ 13:39 |
Ja dat weet ik. ![]() ![]() | |
Hyman | zondag 29 januari 2012 @ 14:36 |
Eigen bedrijfje ja | |
sciter | zondag 29 januari 2012 @ 16:00 |
Ik wil geen automaat ![]() | |
H-D | zondag 29 januari 2012 @ 16:17 |
Waarom niet ![]() ![]() | |
r8v2 | zondag 29 januari 2012 @ 16:29 |
Automaten zijn voor bejaarden ![]() | |
H-D | zondag 29 januari 2012 @ 16:45 |
Niet! Het rijdt gewoon relax ![]() Reed hiervoor ook automaat en zou echt niet meer zonder willen ![]() [ Bericht 39% gewijzigd door H-D op 29-01-2012 17:00:49 ] | |
Dimitri_ | zondag 29 januari 2012 @ 16:59 |
Automaat. ![]() | |
sciter | zondag 29 januari 2012 @ 20:48 |
Zie reactie van R8V2. En ik wil graag in een schakelauto kunnen rijden in de toekomst, zonder dat ik mijn schakelvaardigheden moet verfrissen. | |
Bart-Willem | zondag 29 januari 2012 @ 21:01 |
Automaat is juist heerlijk! ![]() ![]() | |
r8v2 | zondag 29 januari 2012 @ 21:43 |
Omdat jij er wat vaker mee rijdt ![]() | |
Bart-Willem | zondag 29 januari 2012 @ 22:46 |
Nou ja: ik had driekwart jaar niet meer met een handbak gereden en moest toen ineens rijden met de S60 van m'n broer. Dat was kakken zonder douwen. ![]() | |
Sjoegerd | maandag 30 januari 2012 @ 00:39 |
Lol, zag net dat de tandpastatube in het Zweeds was. It is meant to be ![]() | |
Flex82 | maandag 30 januari 2012 @ 12:25 |
Ik zag dat ik nog in de OP sta, maar daar kan ik uit. ![]() Ik heb de 440 na 8 jaar weggedaan, rij nu een Alfa 156 SW. | |
r8v2 | maandag 30 januari 2012 @ 12:45 |
Dan mot je ff de Wiki aanpassen. | |
Flex82 | maandag 30 januari 2012 @ 12:48 |
Gedaan. ![]() | |
r8v2 | maandag 30 januari 2012 @ 12:57 |
Ik kan de OP niet meer aanpassen dus volgende topic ben je de eerste ![]() | |
H-D | maandag 30 januari 2012 @ 14:03 |
Ook een mooie auto ![]() | |
Flex82 | maandag 30 januari 2012 @ 15:04 |
Dank, Is een 1.8 TS met 144PK, leer, climate control, originele LM velgen, alles elec. Rijd goed. ![]() Is een hele vooruitgang van een 440 1.6 met 83 PK en de enige luxe die erop zat (airco) lek. ![]() Maar de 440 lives on! Ik heb hem aan familie gegeven in Utrecht, inruil was toch bijna niks en ik heb graag dat ie naar een goeie plek gaat dan naar de sloop. Er was technisch vrijwel niks mis mee en sinds een jaar ook nieuwe banden, remmen/schijven en bougies/bougiekabels. Ik was gewoon na 8 jaar toe aan iets anders... | |
H-D | maandag 30 januari 2012 @ 15:19 |
Heb zelf tijd voor ik Volvo ging rijden een Lancia Lybra 2.0 met 154pk gereden dus ik kan me wel wat voorstellen bij dat je Italiaans lekker vindt rijden ![]() ![]() Wel fijn dat je oude Volvo naar een goeie plek is gegaan dan. ![]() | |
IrishBastard | maandag 30 januari 2012 @ 15:21 |
Ik zag vorige week dat mijn oude 440 met een jaar toch van kenteken gegaan is ![]() | |
JJH | maandag 30 januari 2012 @ 15:53 |
Eén Volvorijderr minder. ![]() 940 is al een bijna een week niet meer in mijn bezit. De vaste lasten werden me gewoon teveel, en met een verbruik van 1 op 10 als ik mijn best deed daarbij opgeteld. Maar ik weet wel wat ik wil, sparen en dan ergens een mooie 245 op de kop tikken (Of een MB W124, daar ben ik nog niet uit. ![]() Dus voorlopig ridder te fiets. ![]() | |
H-D | maandag 30 januari 2012 @ 15:55 |
Jammer man! 940 is vette bak ![]() | |
r8v2 | maandag 30 januari 2012 @ 16:01 |
![]() Winterdrako's eronder ![]() | |
JJH | maandag 30 januari 2012 @ 16:02 |
Het is helaas niet anders. ![]() Wel gewoon de best auto die ik ook gehad heb. ![]() | |
Bart-Willem | maandag 30 januari 2012 @ 16:35 |
Je kan ook sparen voor een belastingvrije 740, praktisch dezelfde auto. ![]() | |
JJH | maandag 30 januari 2012 @ 17:28 |
245 vind ik mooier. ![]() ![]() | |
DaKKiE1984 | maandag 30 januari 2012 @ 20:37 |
Wiki aangepast ![]() | |
r8v2 | dinsdag 31 januari 2012 @ 00:54 |
Dicht dat kreng dan ![]() |