abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:52:58 #1
365565 Dennis-1977
Geen nieuws is geen leven
pi_106904301
AMSTERDAM - Opperrabbijn Aryeh Ralbag van de Joodse Gemeente Amsterdam heeft een verklaring ondertekend waarin staat dat homoseksualiteit kan worden genezen. Dat schrijft de Volkskrant dinsdag. In de verklaring noemen 162 rabbijnen en joodse leiders homoseksualiteit een ziekte die niet is aangeboren. Onder Amsterdamse joodse jongeren is ophef ontstaan over de verklaring, schrijft de krant. De jongeren maken hun misbaar kenbaar aan de krant via een e-mail. Zij zouden het ongehoord vinden dat een verklaring met een dergelijk 'abject standpunt' wordt gesteund door de spirituele leider van joods Amsterdam en daarmee de facto van Nederland. New York Opperrabbijn Ralbag woont in New York, maar volgens Ronnie Eisenmann -voorzitter van de Joodse Gemeente Amsterdam- heeft hij de verklaring ''ook met zijn Nederlandse pet op'' ondertekend. De voorzitter heeft Ralbag een verzoek gestuurd zijn Amsterdamse functie te laten schrappen van de lijst. ''Bij ons zijn homo’s welkom'', maakt Eisenmann duidelijk.

Bron: www.nu.nl/binnenland/2716(...)-worden-genezen.html
pi_106904444
quote:
een ziekte die niet is aangeboren
:r :r :r

quote:
''Bij ons zijn homos welkom'', maakt Eisenmann duidelijk.
Goed bezig ^O^

en typo's ;( het is uiteraard hommo.
pi_106904462
Wat valt er te genezen aan iets dat helemaal geen ziekte is?
pi_106904474
Van het jodendom kan je ook worden genezen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_106904483
Homoseksualiteit is gewoon een aangeboren afwijking. En zoals bij zoveel aangeboren afwijkingen kun je die niet genezen.
pi_106904486
wat een homo
pi_106904503
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:00 schreef Sapstengel het volgende:
Homoseksualiteit is gewoon een aangeboren afwijking voorkeur.
pi_106904507
De ene religieuze gek is nog niet uit de headlines verdwenen of de volgende malloot meldt zich alweer. Ook al is het een opvatting die onder de Joodse gemeenschap in Nederland weinig steun geniet, het blijft bizar dat mensen dit soort standpunten verkondigen.

Verder stemt het me tevreden dat het statement onder joodse jongeren tot ophef leidt. Het is een teken aan de wand: orthodoxe relgieuze leiders verliezen het contact met de realiteit en verliezen dus ook draagvlak. De populariteit van het Vaticaan is in Nederland al op een dieptepunt, hopelijk geldt dat ook snel voor dit soort geschifte opperrabbijnen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:03:05 #9
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_106904537
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:00 schreef Hathor het volgende:
kwam toch in een groot blik met duitse tekst op :o
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:03:22 #10
365565 Dennis-1977
pi_106904543
Mensen die dit soort dingen zeggen moeten zelf worden genezen.
pi_106904549
Over hersenloos gesproken... :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:04:38 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_106904569
:')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:04:50 #13
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106904576
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_106904577
Moment, ik trek even een blik verontwaardiging los.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_106904601
We doen er ook zelf aan mee:

quote:
Kamervragen over homotherapie

Regeringspartij VVD en oppositiepartijen PvdA en GroenLinks zijn verontwaardigd over de vergoeding van een omstreden christelijke homotherapie.

De organisatie Different biedt een therapie aan die christelijke homo's helpt om hun gevoelens te onderdrukken. Zorgverzekeraars zijn wettelijk verplicht om de therapie te vergoeden, omdat Different een erkende instelling is.
'Bizar en zinloos'

"Bizar," zegt het VVD-Kamerlid Hennis-Plassaert. "Dit kan niet. Hier moeten we mee ophouden." Ook oppositiepartij GroenLinks wil van minister Schippers van Volksgezondheid weten of de therapie uit het basispakket kan. "Het is een zinloze therapie. Het is heel erg dat mensen niet kunnen zijn wie ze willen zijn. Het is kwakzalverij," zegt het GroenLinks-Kamerlid Van Gent.

De PvdA vindt het onacceptabel dat een dergelijke therapie vergoed wordt. "Zo'n therapie verklaart homo's als ziek en dat kan echt niet. De minister moet zich hier over uitspreken," vindt het PvdA-Kamerlid Marcouch.

GroenLinks wil vanmiddag in het vragenuurtje opheldering van de minister. Het CDA wil meer weten over de exacte inhoud van de therapie. "Als je leert om als homo steviger in je schoenen te staan, hebben wij er geen problemen mee," zegt het CDA-Kamerlid Van Toorenburg. "We vinden het wel raar als er geprobeerd wordt je aard te veranderen."
Zorgen

Ook de artsenorganisatie KNMG maakt zich zorgen. Zo'n behandeling kan schadelijk zijn en er is ook geen enkel bewijs dat die zou kunnen lukken, zegt KNMG. De organisatie raadt huisartsen af eraan mee te werken.

De inspectie zegt niet bekend te zijn met de zorginstelling Different. De IGZ vindt dat de signalen aanleiding geven te onderzoeken of de therapie wel deugdelijk is.
Volgens mij kan iedereen alles genezen!
pi_106904617
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:01 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Het heeft wel te maken met de ontwikkeling van de hersenen van de foetus en de invloed van allerlei hormonen daarop. Het schijnt dat onder andere de hoeveelheid testosteron tijdens verschillende fasen van de zwangerschap er voor zorgt dat de hersenen van de embryo of foetus zich op een bepaalde manier vormen.

Nog een mooi plaatje erbij:
pi_106904638
Compliment aan VVD, PvdA en GroenLinks voor de manier waarop ze reageren. Waar blijft D66?
pi_106904649
Gelovigen :')_
Who motivates the motivator?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:09:56 #19
365565 Dennis-1977
pi_106904690
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:08 schreef Spouwerranger het volgende:
Wat moet je ermee wou je zeker zeggen...?
pi_106904706
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:07 schreef Elfletterig het volgende:
Compliment aan VVD, PvdA en GroenLinks voor de manier waarop ze reageren. Waar blijft D66?
piadijkstra twitterde op dinsdag 17-01-2012 om 10:50:01 Absurd dat we als overheid een zinloze en stigmatiserende anti-homo therapie betalen. Daar moet de minister zsm een eind aan maken reageer retweet
Edit: verkeerde homo-item vandaag :')
Edit2: oh nee toch niet twee homo-items in 1 topic is verwarrend.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_106904728
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:08 schreef Spouwerranger het volgende:
Gelukkig delen niet alle gelovigen de krankzinnige opvattingen van die rabbijnen en van de zieke geesten achter Different.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:11:14 #22
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_106904732
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:06 schreef Brembo het volgende:
We doen er ook zelf aan mee:

[..]

Netjes en goed gereageerd van de PvdA, Groen Links en VVD. Zoiets moet niet meer kunnen.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_106904747
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:09 schreef Dennis-1977 het volgende:

[..]

Wat moet je ermee wou je zeker zeggen...?
Iets in die geest ja. Vooral dit soort figuren die dingen voor zichzelf goed moeten praten op zulke manieren :') Treurig gewoon
Who motivates the motivator?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:12:33 #24
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_106905222
Homosexualiteit uberhaupt een ziekte noemen. :')
pi_106905616
En zo verliezen de geloven heel snel hun geloofwaardigheid.
I like where this is going :Y *O* *O*
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:44:07 #28
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_106905692
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:06 schreef Brembo het volgende:

Ja hoor...uiteindelijk wordt iedereen genezen van elke denkbare kwalen, aandoeningen etc. Het middel heet "De Dood". :P
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:46:15 #29
3542 Gia
User under construction
pi_106905740
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:06 schreef Sapstengel het volgende:
Het heeft wel te maken met de ontwikkeling van de hersenen van de foetus en de invloed van allerlei hormonen daarop.
Ja natuurlijk heeft dat ermee te maken. Dat heeft ook te maken met het al dan niet hetero zijn.

Dan nog is een aangeboren voorkeur voor mensen van hetzelfde geslacht geen afwijking.

Die mensen zijn gewoon zo. 't Is geen ziekte, geen afwijking en zeker niet te verhelpen.
pi_106905753
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:40 schreef imanidiot het volgende:
En zo verliezen de geloven heel snel hun geloofwaardigheid.
I like where this is going :Y *O* *O*
Zoals je ziet kan je in Nederland nog pray-the-gay-away-therapie krijgen vergoed uit het basispakket. Dat we ons daar überhaupt nog tegen moeten verzetten is niet echt iets om verheugd over te zijn.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_106905769
Eindelijk, dat werd tijd ook.
pi_106905776
Ik vraag me af hoe het dan volgens deze persoon genezen kan worden...
Als dat inhoud dat je in een hok wordt gezet met 6 naakte vrouwelijke schoonheden, dan wil ik wel een dagje 'ziek' zijn :D
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:56:34 #33
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_106906059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja natuurlijk heeft dat ermee te maken. Dat heeft ook te maken met het al dan niet hetero zijn.

Dan nog is een aangeboren voorkeur voor mensen van hetzelfde geslacht geen afwijking.

Die mensen zijn gewoon zo. 't Is geen ziekte, geen afwijking en zeker niet te verhelpen.
Natuurlijk is het wel een afwijking, net zoals rood haar een afwijking is. Punt is dat ''de norm'' niet leidend is, het is slechts een verzameling van de meest voorkomende eigenschappen. Als je niet aan de norm voldoet, is dat niet slecht ofzo.
pi_106906115
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Zoals je ziet kan je in Nederland nog pray-the-gay-away-therapie krijgen vergoed uit het basispakket. Dat we ons daar überhaupt nog tegen moeten verzetten is niet echt iets om verheugd over te zijn.
Jup maar door dit soort nieuws, komt het goed onder onze aandacht als ze hun bek hadden gehouden hadden zit dit nog jaren stil kunnen houden.
Daarnaast houd ik van negatief nieuws over elk geloof.
Of het nou homofiele priesters zijn of joden of moslims.
Dan gaan mensen er over nadenken en gaan er minder mensen naar hun vorm van kerk en gaat het sneller dood. positief vind ik.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:02:15 #35
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_106906232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Nu is afwijking wel een woord met een bepaalde lading natuurlijk.

Maar stikt gezien als je heteroseksualiteit als norm neemt is homoseksualiteit wel een afwijking, maar dat maakt het nog niet iets slecht of minder goed. Afwijking in deze context is geen waarde oordeel, enkel een conclusie.

Ik moet zeggen dat ik het woord "variant" mooier of beter vind...het dekt de lading wat beter, want uiteindelijk zijn beide (hetero- en homoseksualiteit) gewoon varianten van (menselijke) seksualiteit. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_106906330
Blijf het vooral goedpraten ja.

Homoseksualiteit :r
And remember, respect is everything!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:07:58 #37
3542 Gia
User under construction
pi_106906383
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:02 schreef Semisane het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het woord "variant" mooier of beter vind...het dekt de lading wat beter, want uiteindelijk zijn beide (hetero- en homoseksualiteit) gewoon varianten van (menselijke) seksualiteit. :)
Hier sta ik volledig achter.

Vader aardbei noemt zelfs het hebben van rood haar een afwijking.
Ook dat is een variant. Bij indianen is het hebben van blond haar en blauwe ogen een zeldzaamheid, maar daarom nog geen afwijking.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:10:30 #38
3542 Gia
User under construction
pi_106906451
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:05 schreef killfrenzy het volgende:
Blijf het vooral goedpraten ja.

Homoseksualiteit :r
Wat valt er goed te praten van iets dat per definitie niet slecht is?

Gelovig zijn is nog eerder een psychische aandoening dan homoseksueel zijn of rood haar hebben. Van gelovig zijn kun je nog afkomen, van je aangeboren seksualiteit of je natuurlijke haarkleur niet.
pi_106906461
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Inderdaad. Het is een zeer ernstige zaak dat hier belastinggeld aan wordt gespendeerd, ook al is het maar op kleine schaal. Sowieso is het al kwalijk dat dergelijke therapieën kunnen en mogen bestaan, maar je kunt mensen niet verbieden om hun homoseksualiteit weg te bidden, hoe bizar die gedachte ook is.

Het kwalijke is dat dit bizarre schouwspel wordt gekwalificeerd als therapie. Sowieso moet je de vraag stellen of homoseksualiteit iets is waarvan mensen 'genezen' moeten worden. Als ik morgen mensen wil genezen van het christendom of van het hebben van blauwe ogen, heb ik dan ook recht van spreken?

Ten tweede lijkt me dat voor het vergoeden van een therapie - los van de noodzaak - ook moet blijken dat deze daadwerkelijk resultaat heeft. Kortom: een medische onderbouwing. Ik wens als belasting- en zorgpremie-betaler niet op te draaien voor intolerante gelovigen en hun ziekelijke behoefte om homo's te genezen.
pi_106906501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat valt er goed te praten van iets dat per definitie niet slecht is?

Gelovig zijn is nog eerder een psychische aandoening dan homoseksueel zijn of rood haar hebben. Van gelovig zijn kun je nog afkomen, van je aangeboren seksualiteit of je natuurlijke haarkleur niet.
Dat is jouw mening ja (behalve over haarkleur).

Je kan zowel van je geloof in een God afkomen als je homoseksualiteit.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:14:09 #41
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106906544
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:12 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Heb jij er last van als er mannen zijn die liever een fallus in hun anus hebben dan dat ze die van hunzelf in een vrouw duwen?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:14:16 #42
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_106906546
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier sta ik volledig achter.

Vader aardbei noemt zelfs het hebben van rood haar een afwijking.
Ook dat is een variant. Bij indianen is het hebben van blond haar en blauwe ogen een zeldzaamheid, maar daarom nog geen afwijking.
En pedoseksualiteit, is dat niet ook gewoon een variant op het brede scala aan seksuele voorkeuren? Weliswaar eentje die slachtoffers maakt en verwerpelijk is, maar wel een variant.

Ben benieuwd of iedereen er dan nog van overtuigd is dat zoiets niet te genezen valt en dat therapie niet aangeboden mag worden.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:16:20 #43
3542 Gia
User under construction
pi_106906597
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:10 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wens als belasting- en zorgpremie-betaler niet op te draaien voor intolerante gelovigen en hun ziekelijke behoefte om homo's te genezen.
Dat vind ik ook al van de maagdenvlieshersteloperaties. Mooi woord voor galgje.
Ook besnijdenis, niet medisch noodzakelijk, zou niet vergoed moeten worden. Geloof dat dit nu wél vergoed wordt?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:17:30 #44
3542 Gia
User under construction
pi_106906628
quote:

[..]

Nee, je kunt homoseksualiteit ontkennen en negeren, maar je komt er niet vanaf.
pi_106906635
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:00 schreef Hathor het volgende:
Precies... daar waar homoseksualiteit wel aangeboren is, is religie een ziekte die je oploopt tijdens de opvoeding en waarvan je wel degelijk kan genezen ^O^
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_106906646
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:14 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Heb jij er last van als er mannen zijn die liever een fallus in hun anus hebben dan dat ze die van hunzelf in een vrouw duwen?
Ik vind het idee walgelijk maar nee.
pi_106906660
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, je kunt homoseksualiteit ontkennen en negeren, maar je komt er niet vanaf.
Zo makkelijk is het niet ;(.
pi_106906676
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Natuurlijk is het wel een afwijking, net zoals rood haar een afwijking is. Punt is dat ''de norm'' niet leidend is, het is slechts een verzameling van de meest voorkomende eigenschappen. Als je niet aan de norm voldoet, is dat niet slecht ofzo.
Onzin. Of je iets een afwijking noemt, is zo subjectief als de pest. Iets tot norm betitelen overigens ook. De meeste mensen hebben bruine ogen, maar dat wil niet zeggen dat daarom bruine ogen de norm zijn, of dat mensen met blauwe ogen een afwijking hebben.

Termen als 'normaal' en 'afwijking' zijn kwalificaties van mensen. Ajax en Feyenoord zijn voetbalclubs met veel fans. Cambuur en Helmond Sport hebben veel minder fans. Hebben die supporters nu een afwijking? Onzin.

quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:02 schreef Semisane het volgende:
Nu is afwijking wel een woord met een bepaalde lading natuurlijk.
Maar stikt gezien als je heteroseksualiteit als norm neemt is homoseksualiteit wel een afwijking, maar dat maakt het nog niet iets slecht of minder goed. Afwijking in deze context is geen waarde oordeel, enkel een conclusie.

Mee eens. Hetero-, bi- en homoseksualieit zijn alle drie gangbare varianten van menselijke seksualiteit. Geen enkele van deze drie varianten is 'de norm', noch een afwijking. Het probleem is hooguit dat bepaalde groepen mensen er een bekrompen mening op nahouden, niet zelden gevoed door religieuze intolerantie.
pi_106906730
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:19 schreef Elfletterig het volgende:

Mee eens. Hetero-, bi- en homoseksualieit zijn alle drie gangbare varianten van menselijke seksualiteit.
Je vergeet dat er mensen zijn die aseksueel zijn, die vinden seks uberhaupt helemaal niks 8-)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_106906775
quote:
Onzin-statement. Homoseksualiteit (lees: seksualiteit) kun je onderdrukken. Geen mens kan van zijn seksualiteit afkomen. Je kunt hooguit jezelf dwingen om niet seksueel actief te zijn.

Geloof is een aangeleerd iets. Een geloof kun je eenvoudig ter zijde schuiven. Je kunt er onmiddellijk mee stoppen, je hoeft niets te onderdrukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')