quote:Op vrijdag 20 januari 2012 04:06 schreef El_Matador het volgende:
Jij en ik bevinden ons in de hogere middenklasse, met intelligente, verstandige personen.
Niet, de dommen gebruiken nu ook. Juist zelfs.quote:Hoe denk je dat het gebruik verandert in dommere, meer risico's nemende omgevingen?
Uit mijn eigen ervaring (ik heb in Nederland en de VS gewoond en woon nu in het VK) blijkt dit ook. En die cijfers komen uit surveys waarin ze mensen vragen wat ze ooit, de afgelopen 12 maanden en de afgelopen maand gebruikt hebben.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 04:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe hebben ze dat becijferd? Als iets illegaal is, kan je helemaal niet vaststellen hoeveel gebruikt wordt. Daarbij zijn er meer factoren die een rol spelen; de inrichting van de samenleving, de acceptatie door de omgeving, de verschillen binnen een land.
Zeg dat 40% van de Nederlanders wel es een jointje gerookt heeft (ik heb geen cijfers bij de hand). Je maakt mij niet wijs dat dat cijfer in de VS of VK net zo hoog ligt.
Nee, het is nu juist veel meer beschikbaar. Dealers maken mensne verslaafd, liefst op jonge leeftijd, zodat ze die nog jarenlang als klant hebben. Dit heb ik in mijn eigen omgeving gezien. Als je het in apotheken kan krijgen dan heeft dat dus geen zin meer voor dealers. Drugsgebruik is geexplodeerd sinds het verboden is. Je hebt absoluut geen enkel bewijs of cijfers voor jouw theorie.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 04:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarmee je het dus makkelijker beschikbaar maakt, dat realiseer je je? Ik vraag mij sterk af of dat praktisch gezien handig is, al is het moreel gezien wel het 'beste'.
[..]
Ja, want juist de mensen die meer risico's nemen wachten daar netjes mee totdat het legaal is. Begrijp je echt niet hoe ongeloofwaardig dat klinkt?quote:Jij en ik bevinden ons in de hogere middenklasse, met intelligente, verstandige personen.
Hoe denk je dat het gebruik verandert in dommere, meer risico's nemende omgevingen?
Een goede analogie lijkt me het rijden met alcohol op. Als dat niet verboden zou zijn, denk je dat er dan meer of minder mensen gaan rijden met alcohol op?
Wellicht denken jij en ik niet in verboden, maar het overgrote deel van de wereld wel. Velen nemen de wet als leidraad. Dat kan je dom, immoreel of beperkt vinden, maar dat vlakt de realiteit niet uit.
Als ik jou was zou ik dit even in het Mexico-topic in Kaaskoppen in het buitenland vragen. Monterrey is namelijk geen pretje op het moment. Ik denk dat je in resorts wel goed zit, maar beter heb je geen onzekerheid.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:03 schreef zeebeschuit het volgende:
Iemand hier wel eens in Mont'ey geweest? Ga er over 3 weken 'n week lang heen en ondanks dat ik ook wel weet dat het 'relatief' veilig is denk ik toch elke dag met een lichtelijke angst eraan puur omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Het lijkt de laatste weken opeens wel relatief 'stil' maar kan natuurlijk weer elke dag losbarsten. Weet iemand hoeveel je als toerist zijnde echte gevaar loopt? Of is het gewoon kwestie van gezond verstand / 's avonds laat niet op straat (Verblijf vanzelfsprekend wel in het luxere/business-district.)
quote:Poolse politicus wil joint roken in parlement voor legalisering softdrugs
De leider van een nieuwe linkse partij in Polen heeft gedreigd een joint op te steken in het parlement. Janusz Palikot wil de joint opsteken om zijn pleidooi voor de legalisering van softdrugs kracht bij te zetten.
Het dreigement van Palikot heeft hem echter op een ramkoers gebracht met de voorzitter van het parlement. Ewa Kopacz heeft gezworen dat ze Palikot niet zomaar de wet laat overtreden en zei het openbaar ministerie te hebben ingeschakeld.
Palikot, de leider van de Palikot Beweging, wil vandaag een wetsvoorstel indienen waarin het bezit van kleine hoeveelheden marihuana niet langer strafbaar is. De partij wil de invloed van de katholieke kerk in de Poolse politiek terugdringen en het conservatieve Polen liberaliseren. De partij eindigde op de derde plek bij de Poolse parlementsverkiezingen in november.
38. 2011 Monterrey (área metropolitana) México 1,680 moorden 4,160,339 inwoners 40.3 moorden per 100.000 inwoners.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:03 schreef zeebeschuit het volgende:
Iemand hier wel eens in Mont'ey geweest? Ga er over 3 weken 'n week lang heen en ondanks dat ik ook wel weet dat het 'relatief' veilig is denk ik toch elke dag met een lichtelijke angst eraan puur omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Het lijkt de laatste weken opeens wel relatief 'stil' maar kan natuurlijk weer elke dag losbarsten. Weet iemand hoeveel je als toerist zijnde echte gevaar loopt? Of is het gewoon kwestie van gezond verstand / 's avonds laat niet op straat (Verblijf vanzelfsprekend wel in het luxere/business-district.)
Rant RANT and RANT even moar!!!! Alcohol? Er is geen drug zo verslavend als alcohol en toch hoor je daar verdomd weinig over?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 02:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij en ik bevinden ons in het segment van hoogopgeleide, verstandige, progressieve denkers. Moet je eens buiten dat kleine wereldje kijken. Ouders die hun kinderen aan de coke kapot zien gaan. Ook in Nederland.
Coke is gewoon een drug die veel problemen veroorzaakt.
Legalisering van onschuldigere drugs kan de markt veranderen; mensen kunnen overstappen van coke op andere dingen. Net als dat het andersom zo werkte; door de strengere aanpak van andere drugs werden in de VS crystal meth en in Rusland krokodil op de markt gebracht.
Alcohol is ingeburgerd Coke niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 04:24 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Rant RANT and RANT even moar!!!! Alcohol? Er is geen drug zo verslavend als alcohol en toch hoor je daar verdomd weinig over?
Een alcoholverslaving is echt wel wat anders dan "elk weekend flink zuipen" of "een biertje of 3 nodig hebben voordat je de dansvloer opstapt".quote:Op zaterdag 21 januari 2012 04:24 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Rant RANT and RANT even moar!!!! Alcohol? Er is geen drug zo verslavend als alcohol en toch hoor je daar verdomd weinig over?
Hier in London is coke wel goed ingeburgerd hoor. En er zijn meer plaatsen waar een lijntje heel normaal is.quote:
Dat lijkt me nogal sterk. Alsof je makkelijk in de kroeg tegen je vrienden zegt; jij ook een lijntje, in plaats van; jij ook een biertje.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:47 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hier in London is coke wel goed ingeburgerd hoor. En er zijn meer plaatsen waar een lijntje heel normaal is.
Jij bent Mexicaan?quote:Op maandag 23 januari 2012 03:58 schreef BlaZ het volgende:
Deze foto is wel vreemd
Hier woonde ik 1,5km vandaan toen ik in Veracruz zat en reed elke dag door die tunnel naar mijn werk.![]()
[ afbeelding ]
Holy kut!quote:Op maandag 23 januari 2012 03:58 schreef BlaZ het volgende:
Deze foto is wel vreemd
Hier woonde ik 1,5km vandaan toen ik in Veracruz zat en reed elke dag door die tunnel naar mijn werk.![]()
[ afbeelding ]
Mijn topic !!??!?!!??!!quote:
quote:Op maandag 23 januari 2012 04:14 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Mijn topic !!??!?!!??!!Wat doe je ?
![]()
quote:
Nee, maar ik heb er de afgelopen 2,5 jaar gewoond , 0,5 jaar in Veracruz en 2 jaar in Queretaro.quote:
Nog een close-up je van die foto?? hahaquote:
Ja, was overal op het nieuws. Maar bleek toch buiten het stadion te zijn? of is dit weer een andere?quote:Op maandag 23 januari 2012 04:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nog een close-up je van die foto?? haha
Is deze in NL in het nieuws geweest , vuurgevecht tijdens voetbalwedstrijd van Santos in mex competitie
[ afbeelding ]
Die vrouw in het rode hemd op het grasquote:Op maandag 23 januari 2012 04:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nog een close-up je van die foto?? haha
Is deze in NL in het nieuws geweest , vuurgevecht tijdens voetbalwedstrijd van Santos in mex competitie
[ afbeelding ]
Er zijn minder mensen die het gebruiken, maar die vraag hoor ik regelmatig om me heen hoor. London is coke hoofdstad van Europa.quote:Op maandag 23 januari 2012 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal sterk. Alsof je makkelijk in de kroeg tegen je vrienden zegt; jij ook een lijntje, in plaats van; jij ook een biertje.
Gek hoe gevoelloos je voor bloederige foto's - hoewel hier natuurlijk weinig op te zien valt - wordt na een paar jaar El Grafico of een andere prensa amarilla gelezen te hebben.quote:Op maandag 23 januari 2012 03:58 schreef BlaZ het volgende:
Deze foto is wel vreemd
[ afbeelding ]
Ja was buiten het stadion.quote:Op maandag 23 januari 2012 04:37 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Ja, was overal op het nieuws. Maar bleek toch buiten het stadion te zijn? of is dit weer een andere?
Inderdaad, het dumpen van een berg lijken of schietpartijen met meerdere doden zijn dan ook aan de orde van de dag.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:54 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Gek hoe gevoelloos je voor bloederige foto's - hoewel hier natuurlijk weinig op te zien valt - wordt na een paar jaar El Grafico of een andere prensa amarilla gelezen te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |