abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2012 @ 11:29:07 #1
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_106864515
De peuters:

***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
29 mei 2008: X (kitten), dochter van Pvoesss
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
12 mei 2009: Tessel Eloïse, dochter van Noli.
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
14 juni 2009: Deniz Arda, zoon van JaleesaJoia
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem, zoon van Troel
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 16-01-2012 13:35:35 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 16 januari 2012 @ 11:31:35 #2
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_106864572
Ik gooide 'm dicht met deze post;

quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:04 schreef Asyniur het volgende:

Noli, volgens de kinderuroloog wordt er veel te snel ingegrepen en worden er veel te veel onnodige circumcisies gedaan. Vroeger was dat nog veel erger aldus hem (mijn man is ook geholpen).
Dat het vroeger heel veel en ook snel gebeurde klopt maar tegenwoordig gaan ze écht niet over één nacht ijs hoor geloof me. Ze zijn ook liever afwachtend en in veel gevallen kan het als het wél te nauw is met die creme opgelost worden. Die moet je eerst een aantal weken proberen, als er daarna geen resultaat is dan word de periode verlengd. Geeft ook dat dat geen resultaat dan pas word er gekeken óf en indien nodig wélke operatie te overwegen is.
(bij verkleving alleen alles losmaken, gedeeltelijke circumcisie, of volledig)
quote:
In elk geval moet je er niet teveel zelf aanzitten. Je hebt het al snel geforceerd en dan krijg je scheurtjes (die je misschien niet kan zien). Dat geeft weer littekenweefsel en dan komt je van de drup in de regen zeg maar ;)
Jup, zie verhaal van manlief.. ;)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_106866356
Na vanmorgen besloten dat ik me hier terug ga trekken, Merk toch wel de grote verschillen tussen de kinderen en de omgang om dingen af en aan te leren.

Vanmorgen hebben P en ik weer een gesprek gehad met een epilepsieconsulent wat waardevol was, gewoon lekker ons verhaal kwijt kunnen, onze "moeilijkheden"op tafel leggen, en ook aangegeven dat het voor ons "zwaar"is.
We waren al lid van een ander forum maar daar nog maar weinig mee gedaan, laat het drempelvrees zijn.
Maar na vanmorgen, heb ik zojuist een heel stuk daar neergezet, Hier zitten mensen met dezelfde "problemen" en "angsten"
En waar me meer op onze plek zijn aangaande Roy.
Ik zal blijven posten in het als het anders gaat topic, maar hier trekken wij ons terug.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_106866434
Ja daag! Je kunt toch af en toe wel komen vertellen hoe het gaat en hoe leuk ie is en zo?
pi_106866514
Ja dat wel, maar niet meer de "problemen"
pi_106866553
Oh, dan is het goed. :)

En begrijpelijk. :)
pi_106866589
En het gaat goed hoor met Roy ;) Hoorden gisteren nog hele verhalen uit de babyfoon komen, dierentuin maakte veel indruk ;)
pi_106866674
Lente heeft het ook nog steeds over de ijsbeer. Gek, want die hebben we maar heel even en vanaf best een eindje weg gezien. Mss omdat het het eerste dier was dat we zagen.

Hoe is Roy zn spaak nu?
pi_106866705
Uhmm dadadadadada mamamamamamam brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt

Dit ;)
Maar ik ga nu rennen, want moet nog wel werken ;)
pi_106867753
Even terugkomend op t piemeltje...

mn neefje is pas geleden (hij is 8) besneden, omdat zijn voorhuid dus ook niet los liet/te nauw was. op zijn leeftijd doen ze het niet meer onder algehele narcose, dus hij heeft er echt een trauma aan over gehouden, ik vraag me dus af of je wel echt tot de pubertijd moet wachten om je er zorgen over te gaan maken..

misschien vergezocht, maar ik laat hem dan liever nu besnijden zonder echte klachten dan afwachten tot hij 10/11 jaar is en er net als mn neefje een trauma achterblijft omdat hij alles bewust heeft meegemaakt
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_106868350
Wij mogen naar de kinderarts donderdag. Een van de dingen die ik wil navragen is of het normaal is dat ons ventje vaak blauw ziet rondom zijn mond. Als ie flink gespeeld heeft, in het water, als ie het koud heeft. Eigenlijk best vaak, zeker als je er op gaat letten. Andere kinderen bekend met blauwe mondjes?

Gisteren hebben we nog maar weer een keer gemerkt dat meneer gewoon heel weinig lucht krijgt. We waren door de bossen aan het rennen, maar dat redt ie op een gegeven moment gewoon niet meer, dan moet ie echt stil gaan staan en op adem komen. Hij piept dan ook echt. En als je zegt dat ie even moet hoesten komt er een hoestbui waar je u tegen zegt. Goed dat we gisteren de Mei Tai bij hadden, kon ie effe uitrusten op mijn rug. Leuk commentaar trouwens: mama, jij bent een paardje. Paardjes doen hihi, mama ook hihi?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106868458
mefke, dat klinkt niet lekker! ik zou het idd even goed navragen. je kan eventueel vragen of ze zijn saturatie eens goed kunnen doormeten onder verschillende omstandigheden.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_106868643
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:48 schreef mefke79 het volgende:
Wij mogen naar de kinderarts donderdag. Een van de dingen die ik wil navragen is of het normaal is dat ons ventje vaak blauw ziet rondom zijn mond. Als ie flink gespeeld heeft, in het water, als ie het koud heeft. Eigenlijk best vaak, zeker als je er op gaat letten. Andere kinderen bekend met blauwe mondjes?

Gisteren hebben we nog maar weer een keer gemerkt dat meneer gewoon heel weinig lucht krijgt. We waren door de bossen aan het rennen, maar dat redt ie op een gegeven moment gewoon niet meer, dan moet ie echt stil gaan staan en op adem komen. Hij piept dan ook echt. En als je zegt dat ie even moet hoesten komt er een hoestbui waar je u tegen zegt. Goed dat we gisteren de Mei Tai bij hadden, kon ie effe uitrusten op mijn rug. Leuk commentaar trouwens: mama, jij bent een paardje. Paardjes doen hihi, mama ook hihi?
Pfoeh arme Driekus. Ik herken wat je schrijft heel erg van mijn broertje, die had als klein kind al astma/ chronische bronchitis.
Blauw om de mond ken ik niet, mijn broertje werd als hij benauwd was heel wit/grauw.
Maar als Niels het ook maar een beetje koud heeft krijgt hij al blauwe lipjes, hij is echt een kleumpje. Maar ik denk niet dat je dat bedoeld?

Wat enorm zielig voor je neefje Jalees. Belachelijk dat ze dat niet onder algehele narcose doen, zelfs volwassen mannen zouden er een trauma van krijgen :X

Ik was Niels nu in bad door het heel voorzichtig een heel klein beetje heen en weer te bewegen, eigenlijk vrijwel niet. Maar die CB arts rukte de huid dus helemaal naar achter! Ivm scheurtjes vond ik dat dus niet leuk, mijn man heeft daardoor als peuter fimosis ontwikkeld :(
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 16 januari 2012 @ 14:02:17 #14
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106868737
oei mefke, dat klinkt niet tof! Goed laten nakijken in elk geval :Y

Jaleesa, zoals Noli al zei, wordt tegenwoordig niet meer snel besneden.
Eerst wordt gekeken naar andere oplossingen.

Bar, fijn dat het verder goed gaat met Roy. Ik hoop dat je toch nog regelmatig updates blijft posten van hem.

Twinkly, wat stom! :o
Bij Harry heeft nog niemand aan het velletje getrokken, behalve dan de kinderuroloog en die hield al op toen er een beetje spanning opkwam.
pi_106868777
Bar :* Het lijkt me heel confronterend om hier mee te lezen, maar dat andere forum net zo goed. Moeilijk hoor.
Ik hoop nog wel veel verhalen over Roy te kunnen lezen in het andere topic!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_106868809
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:02 schreef Asyniur het volgende:
Twinkly, wat stom! :o
Bij Harry heeft nog niemand aan het velletje getrokken, behalve dan de kinderuroloog en die hield al op toen er een beetje spanning opkwam.
Ja :( Ik vind ook dat hij de eerste moet zijn die het doet, bij zichzelf. En desnoods wij als ouders. Maar niet een arts die wil bewijzen dat hormoonzalf volgens haar onzin is geweest!
Ik ben juist altijd zo voorzichtig...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_106868866
Tis meer dan zijn lippen, echt om de mond heen is blauw. Hij kan ook nog steeds niet lang in het gewone zwembad zwemmen, dan gaat ie klappertanden en bibberen en wil ie naar warm water. En dat is heel wat voor een waterrat als de onze.

Over dat piemeltje, kijken ze daar naar op het cb? Hebben ze hier echt nog nooit gedaan. Dus ook geen idee of het vastzit ofzo. Driekus zelf vind dat piemeltje wel reuze intressant, vooral kijken hoe lang hij kan worden. Dat is vast mannenhumor.

Bar, wat vervelend dat het zo voelt. En ik snap het wel, wij gaan verder en Roy niet. Maar het is wel zo'n mooi ventje, dus je moet em nog wel komen showen hoor. En verder hoop ik dat je snel kan melden dat ie ineens een enorme sprong gemaakt heeft. :*
pi_106868914
Normaal volgens mij niet, ze kijken wel of de balletjes zijn ingedaald. Maar omdat deze arts zo eigenwijs en irritant is kijkt ze wel, om te bewijzen dat zij gelijk heeft :( Zij vond namelijk dat er niets aan de hand was toen hij als baby telkens ontstekingen had, terwijl de kinderarts in het ziekenhuis dat wel vond en hormoonzalf voorschreef. Daar zijn we na 3 maanden ofzo mee gestopt en toen kwam het zelfs nog een keer terug. Dus schijnbaar was het toch teveel verkleefd.
pi_106868948
Het klinkt wel alsof hij het gewoon heel snel koud heeft, maar ik heb er geen verstand van of dat iets met benauwdheid te maken heeft.
pi_106868991
Wij moeten donderdag naar het CB, ben benieuwd wat ze hier doen. Maar, ze lopen toch in ondergoed/luier rond? Moet die hele mikmak uit...? In ieder geval ben ik alvast gewaarschuwd....

Mefke, ik ken het deels van Meike. Die had ook weleens ineens vanuit het niets hele blauwe lipjes, haar temp was op dat moment ook heel laag. Ook koude handen en bibberen.
En even later was het weer weg.
Nu heeft ze het al een tijd niet meer gehad.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_106869043
Heel vreemd, hij mocht voor het eerst zijn romper en sokken aanhouden, maar tijdens het onderzoek trok ze het uit.
pi_106869122
Ik weet niet eens wanneer wij weer naar het cb moeten, is dat met 2,5 jaar?

En van dat blauwe, ik ga het gewoon navragen, daar zijn ze voor. We moeten rekenen op 1 tot anderhalf uur (!) en dat is dan zonder bloedprikken. Het mooie is wel, we zijn al om 8.25 uur aan de beurt, das dan wel weer fijn.
pi_106869149
CB is hier met 2j 3m, maar ze lopen hier achter.

Succes in het zkh mef!
pi_106869188
Succes Mefke!

Als er niets bijzonders is mag hij met ongeveer 3 jaar weer Mefke.
  maandag 16 januari 2012 @ 14:29:00 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106869499
Echt, wat een horkerige arts zeg Twinks!
Hier is alleen ooit eens gekeken of zijn balletjes ingedaald waren en in de liezen gevoeld. Verder niks. Ik ben er ook altijd voorzichtig mee. Ik blijf er gewoon vanaf (buiten het gewone wassen met doekje/washand). Als ik zie dat het puntje van zijn velletje rood is, dan spoel ik het tijdens het douchen een beetje. Eigenlijk is het dan na een paar dagen weer normaal.

mefke, hier worden ook volop rek- en strekoefeningen gedaan hoor met zijn plasser door Harry zelf. Als ik soms zie hoe hard hij er aan trekt... :X
Maar hij lacht erbij dus het zal wel goed zijn ;)

Hmm, wij zullen toch ook binnenkort nog eens op het cb moeten verschijnen lijkt me zo...
pi_106869508
Wij hoeven geloof ik ook pas rond de 2,5... en vorige keer was het ook met 18 maanden ongeveer. Dus nu een jaar niet *O*

Twinkly, wat een hork van een vrouw! o|O

Mefke, dat klinkt inderdaad wel engig dat blauwe, hopelijk weten ze raad od rust te creeeren. :*

Bar, hopelijk vind je in het andere forum meer aansluiting voor jouw ervaringen met Roy. Maar inderdaad, af ent oe wel een fotootje deze kant op he?!
pi_106874541
Twinkly wat een enorme hork zeg!

Bar, ik snap het wel, maar wel af en toe langskomen he! :*

Ik heb het soms wel een beetje wat betreft het praten. Meerdere kindjes die een stuk jonger zijn dan Tyler, zeggen al heel wat meer.
Maar goed, as donderdag krijgt hij een ontwikkelingsonderzoek, duurt 1,5 uur.
Bij Accare, door iemand van de universiteit Groningen. Het gaat uiteraard spelenderwijs, ik ben heel benieuwd hoe hij het doet en of er wat uitkomt.

Ik vroeg me nog af of en hoe driftig jullie peuters kunnen worden als ze bv een koekje niet mogen.
Tyler gaat echt door het lint, is zo een half uur overstuur. Ik herken het heel erg van Kim destijds.
pi_106875671
Twinkly, heb je ook aangegeven dat zo'n actie niet acceptabel is?
Hier wordt allang niet meer in de luier gekeken. Vanaf anderhalf jaar ook staand meten en wegen op de grote weegschaal. Met luier en hemd aan dus :)
  maandag 16 januari 2012 @ 19:35:25 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_106881634
Twinkly, inderdaad, aangeven dat het niet acceptabel is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_106881853
We hadden hier ook zo'n vreemde arts, mijn nicht was er met haar peutertje van 3, en zij maakte zich zorgen over het voorhuidje van hem en deelde haar zorg met de arts. Die zat er eerst al niet erg voorzichtig aan te trekken, vervolgens zei ze: nou daar kan hij later prima mee neuken hoor.... Mijn nicht haar kin hing op de rond, doe normaal! Bij een peutertje.....
Gelukkig heb ik gehoord dat ze nu weg is, die arts.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:42:44 #31
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106889270
Lastig Ingrid,maar zo herken ik het niet, vaak na een paar seconden weer over.
pi_106890526
Bar, hopelijk voel je je op het andere forum wat beter op z'n plaats. Kan het me goed voorstellen dat het soms wel moeilijk is om hier te lezen, alhoewel je ook met trots mag blijven posten over Roy O+ Hij hoort er net zo goed bij!

Jemig wat een artsen zijn er zeg!!
Karin, wat erg zo'n opmerking! :o
Hier worden alleen naar de balletjes geken, verder blijft ze er vanaf!

Ingrid, Dyon is net al zn broer zo weer afgeleid als hij iets niet mag. Alhoewel hij de laatste tijd wel soms iets verder gaat, maar dat uit zich niet in een driftbui. Hij gaat dan op een andere manier proberen iets toch voor elkaar te krijgen. Bijv. handen willen wassen (en met water spelen) en mama zegt nee, tja dan pakt hij zelf wel een stoeltje. Na paar keer stoeltje weghalen is het dan wel klaar. Koelkast gaat nu ook regelmatig open, het is echt continu 'nee' herhalen, maar driftbuien hebben we hier eigenlijk niet echt.
Alhoewel die driftbuien van Tyler vast wel normaal zijn voor een peuter....helaas ;)

Dyon heeft het weekend regelmatig op het potje gezeten, dus vandaag ook op het kdv doorgegeven en ze zouden hem ook mee nemen met 'de rondes'. Laat het nou gelijk de eerste ronde raak zijn geweest, hij heeft dus al 1 sticker op zijn kaart in de toiletruimte hangen *O*
pi_106907802
:W

Wij mogen over een maandje weer naar het CB, ben benieuwd!

Mefke, dat blauwige herken ik niet, wel naar hoor! Zou ik zeker even goed navragen!

Met onze dame gaat het verder goed! Lekker eigenwijs (pffff!) maar ook heel gezellig! Ze kan al echt goed kletsen en telt al tot 15! :)
pi_106907831
Dyon wat goed van het potje!! *O*
pi_106908325
Hoi, mijn jongste is zondag 2 geworden en staat zo te zien al in het rijtje van dit topic dus wij komen ons even melden.

Hier gaat alles goed met de kleine dondersteen. Hij is 2 en zegt NEE. Op zo ongeveer alles en komt nog steeds elke nacht vanuit het stapelbed naar onze kamer om daar in zijn ledikant verder te slapen. We moeten tegenwoordig de slaapkamerdeur van de jongenskamer op slot doen overdag want meneer klimt zo de trap van het stapelbed op en vermaakt zich dan kostelijk op het bed van zijn broer. Echter is er nog een verdieping hoger (haaks op het bovenste stapelbed) het bed van zijn grootste broer en die heeft bijv geen zijkanten waardoor de val naar beneden wel erg hoog is. Hij wil wel naar het toilet maar heeft tot nu toe maar 1 keer een klein plasje gedaan en ondanks dat hij de hemel is ingeprezen heeft dit geen indruk gemaakt en heeft hij tot op heden niks meer op het toilet gedaan. Op het potje wil hij niet, want net als papa, mama, broers en zus wil hij op het toilet. Een lekker eigenwijs ding is het dus.
pi_106909302
Welkom Faja-Lobi :W

Dyon al op het potje *O*

Jaël begon gisteravond zomaar opeens dat ze op de wc moest plassen. Dus voro vandaag hebben we de afspraak dat als ze moet plassen of poepen dat ze het zegt en dat ze dan op de wc mag. Ze wil wel persee haar luier om, prima, zij bepaalt.
Het valt wel op dat we sidns vorige week begonnen zijn met de afbouw van de forlax en dat ze nu opeens begint te benoemen, ik meot poepen en ow ow daar komt een poepie, ow nee het was een windje ;) Of zegt het lukt niet, dus schijnbaar voelt ze het nu wel. Toen ze zeg maar full time forlax gebruikte had ik ook echt het idee dat ze niet voelde dat ze moest. Maar goed tot op heden heeft ze nog niet gemeld te moeten (en al wel een zeiknatte luier gehad). Dus we wachten eht wel af alles een beetje op haar tempo. Al zou ik zelf wel sneller willen ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106927213
Faja, nog van harte gefeliciteerd met Dijon!! *O*

MamaPurk, wat knap dat Jaël dat al zo goed kan aangeven! Dyon zegt nog veel te vaak dat hij moet poepen terwijl het niet zo is.

Hier een ziek kind opgehaald bij het kdv. Vanmiddag begon hij er veel te huilen en toen ik hm om 17 uur ophaalde had hij een temp van 39.4. Afgelopen twee dagen had hij 's avonds al gespuugd, dus dat was blijkbaar een voorteken.
pi_106927894
Nou dat klinkt mooier dan het was hoor Meimeltje. Ze heeft vandaag uiteindelijk 1x op de wc gezeten en er kwam niets, maar het initiatief is er. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen, msschien verslapt haar interesse ook wel snel weer hoor. Maar ze is er wel mee bezig en das toch het begin :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 januari 2012 @ 21:12:21 #39
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106927932
ook even hier:

SPOILER: samen spelen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom Faja!

Beterschap meimeltje; hier had Jan last van t vrijdag de 13e virus; vanuit 't niets 39 graden koorts en z'n bed onderkotsen, dagen erna niks meer aan de hand behalve dat de groene slierten uit z'n neus hangen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106931442
ik kom even heel trots melden dat mijn peuter kan steppen! En dan echt lange halen en dat ene voetje ver boven de grond.
Geen idee of dat knap is met 27 maanden, maar hij was eerst zo voorzichtig, dat ik iig enorm trots ben op em.
pi_106931772
Knap Mefke! Op een 2 of 3 wiels step?

Tyler kan op die van Kim (waar ze eik te groot voor is) sinds een maand of 3 steppen( 3 wielen)
pi_106933594
een groter wiel voor en twee kleine skateboardwielen achter.
pi_106939831
Dat vind ik ook knap hoor :Y
Steppen is nog best lastig. Kleine stepjes, ok, maar lange halen is best lastig.
pi_106939871
Ik vind het ook knap Mefke!

Dyon heeft vannacht bij ons geslapen, is nu weer redelijk levendig aanwezig.
pi_106941709
knap hoor mefke! mijnes wil perse nog op haar driewieler. ze komt met der knieen bij het stuur, maar ze houdt vol! :D

hier hadden we gisteravond een klein 1-2-3 tje tussen kindjes en kat. selene heeft in de gaten dat bobby (de kat) 's avonds boven op de gang zit te wachten tot ze de kans krijgt om in de kinderkamer te komen :X

gelukkig verraadt ravi de boel door blij "BOBBY!!!!!!!!" te kraaien zodra ze uit bed geslopen is en bobby erin heeft gelaten _O-
pi_106971855
Ik heb jullie advies nodig. We waren al van plan om Tyler van de speen af te krijgen. En nu helemaal. Vanavond flipte hij compleet omdat zn spenen niet goed lagen. Tenminste dat denk ik, want je snapt hem nog steeds niet goed. Hij praat nog steeds weinig, al is het ietsje meer geworden.
Bij Kim hebben we het cold turkey gedaan en dat ging goed. Ik heb zomaar het idee dat dat bij Tyler niet gaat werken, die kan ook beste driftbuien hebben. (Precies hoe Kim dat ook had. en soms nog heeft.) Mede door die dingen zou ik ook niet raar opkijken als het morgen uit de ontwikkelingstest komt dat hij ook autisme of iig ´iets´ heeft.

Maar goed eik is mijn vraag dus hoe zouden jullie het aanpakken?
pi_106972758
Dan zou ik ze in zijn bijzijn in de container gooien, zodat hij ziet dat ze weg zijn.
Maar het zal best verdriet opleveren, hij zal ws niet snappen waarom, dus leg dat goed uit.
Bij meike destijds kwam ze bij me dat de speen stuk was, samen weggegooid en hebben haar er niet meer over gehoord.....
Lars heeft nooit een speen gehad.

Mefke, wat leuk! Koddig gezicht zeker, zo'n ukkie die al zo goed kan steppen!
Meimeltje, beterschap voor dyon! Het gaat hier enorm rond....
Faja, welkom en gefeliciteerd met dijon!
pi_106973732
Jeej nu ze ook op de WC poept is ze eigenlijk helemaal zindelijk op de nachten na :) (dat is omdat ik het vertik om r wakker te gaan maken enzo :P )
pi_106973964
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:06 schreef mefke79 het volgende:
Tis meer dan zijn lippen, echt om de mond heen is blauw. Hij kan ook nog steeds niet lang in het gewone zwembad zwemmen, dan gaat ie klappertanden en bibberen en wil ie naar warm water. En dat is heel wat voor een waterrat als de onze.

Over dat piemeltje, kijken ze daar naar op het cb? Hebben ze hier echt nog nooit gedaan. Dus ook geen idee of het vastzit ofzo. Driekus zelf vind dat piemeltje wel reuze intressant, vooral kijken hoe lang hij kan worden. Dat is vast mannenhumor.

Bar, wat vervelend dat het zo voelt. En ik snap het wel, wij gaan verder en Roy niet. Maar het is wel zo'n mooi ventje, dus je moet em nog wel komen showen hoor. En verder hoop ik dat je snel kan melden dat ie ineens een enorme sprong gemaakt heeft. :*
dat blauwe is heel normaal, elin en lex hebben het, ik heb het..als Lex een boer dwars heeft zitten wordt t al blauw om zijn mond, ook bij kou of temp. wisseling (kan ook als ze het warm krijgen) kan dus verder geen kwaad, zolang de tong maar niet blauw wordt. Komt voornamelijk door de huidskleur en nouja je ziet onze adertjes wel goed lopen, alsof we doorschijnen :P
pi_106979436
Yup, hier ook blauwe rond de mond bij kou, erg dunne huid. Als we hebben gezwommen zien we er ook geweldig uit: blauwe lippen en zo'n zichtbaar netwerk van adertjes op benen en armen. Sexy! :P
pi_106979649
Ja hier ook blauw om de mond. Ook heel erg bij moe zijn. (ik heb me er wel zorgen om gemaakt toen ze kleiner was, maar het hoort gewoon bij haar).

Mefke, ik vind dat echt heel knap die ik Jaël nog niet doen. Steppen is best een bijzodnere motoriek :)

Stoppen met spenen, geen ervaring mee, mijn meiden weigerden allebei de speen. maar mijn zusje had wel altijd een speen en toen hebben mijn ouders op een dag de spenen weg gegooid en zijn naar de winkel gegaan en daar mocht ze kiezen een nieuwe speen of wat anders en zij koos wat anders en heeft nooit meer een speen aangeraakt, maar ja weet niet of dat bij Tyler werkt.. En als ie de speen kiest heb je nog je doel niet bereikt ;)
pi_106980628
Steppen is wel knap zeg :Y

Wij hebben de spenen in een envelop gedaan en zogenaam naar een andere baby gestuurd (uitgeleged dat zij nu te groot was en dat nieuwe baby's wel een speentje nodig hadden) . Dana mocht de envelop zelf versieren en in de brievenbus stoppen. En eigenlijk is dat verbazingwekkend goed gegaan en heeft ze er zo goed als nooit meer om gevraagd
pi_106981356
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij hebben de spenen in een envelop gedaan en zogenaam naar een andere baby gestuurd (uitgeleged dat zij nu te groot was en dat nieuwe baby's wel een speentje nodig hadden) . Dana mocht de envelop zelf versieren en in de brievenbus stoppen. En eigenlijk is dat verbazingwekkend goed gegaan en heeft ze er zo goed als nooit meer om gevraagd
Zoiets ben ik ook van plan te gaan doen tzt, ik denk eind van het jaar. iig wil ik wel dat hij het helemaal snapt.
Ingrid, nog geen tips voor je dus

Hier even een positieve update na mijn frustrerende'' zoektocht naar een peuterspeelzaal-verhalen'' van vorige maand.
Maandagochtend gaan we kijken op de peuteropvang van de Vrije school hier in de stad!
Iets wat me al veel meer aanspreekt denk ik. Wordt vervolgd!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_106982695
Ook weer even een Mila update, eind januari hebben we een gesprek op een basisschool. Dankzij Estrys bedacht ik me opeens dat het uitzoeken van een school best handig zou zijn nu ;) We kregen al te horen dat we vrij laat zijn, ze hebben graag dat je een kind inschrijft bij het bereiken van de 2jarige leeftijd :o
Nu alleen nog even bedenken of we Mila meenemen voor het gesprek of dat we haar later een keer meenemen..
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:27:28 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106982722
Poppejans, nav jouw post dacht ik: ik bel nog eventjes naar de psz want ik heb nog niks gehoord. Harry mag 28 feb starten! :o
pi_106982895
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:27 schreef Asyniur het volgende:
Poppejans, nav jouw post dacht ik: ik bel nog eventjes naar de psz want ik heb nog niks gehoord. Harry mag 28 feb starten! :o
Dat is al heel snel! Spannend zoiets he? pff ze zijn nog zo klein O+ en nu alweer toe aan de eerste stapjes richting de basisschool straks.
Wolf zou meteen kunnen starten op die peuteropvang als we het wat vinden.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:38:28 #57
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106983083
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:32 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dat is al heel snel! Spannend zoiets he? pff ze zijn nog zo klein O+ en nu alweer toe aan de eerste stapjes richting de basisschool straks.
Wolf zou meteen kunnen starten op die peuteropvang als we het wat vinden.
Ja, ik vind het opeens retespannend!
En mijn man wil de eerste keer niet mee, want hij is bang dat hij het niet trekt. Dus mag ik met bolle buik en vol hormomen mijn kind daar zelf gaan achterlaten :o
Als ík maar niet ga huilen ;)

Poeh ja, jij hebt niet eens een datum om naar toe te leven :D
pi_106983213
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:38 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja, ik vind het opeens retespannend!
En mijn man wil de eerste keer niet mee, want hij is bang dat hij het niet trekt. Dus mag ik met bolle buik en vol hormomen mijn kind daar zelf gaan achterlaten :o
Als ík maar niet ga huilen ;)

Poeh ja, jij hebt niet eens een datum om naar toe te leven :D
Hoe denk je dat Harry het gaat vinden als je hem de eerste keer er heen brengt?
Volgens mij kijkt Wolf niet meer op of om als ik dag zwaai :')
pi_106984611
Roy zwaait mij al direct uit zodra hij op het kdv is :')
Hij heeft het er zo erg naar zijn zin, is daar ook helemaal opgenomen in de groep O+
Zal straks raar zijn als hij daar niet meer naar toe gaat...
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:06:53 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106985954
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:42 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Hoe denk je dat Harry het gaat vinden als je hem de eerste keer er heen brengt?
Volgens mij kijkt Wolf niet meer op of om als ik dag zwaai :')
Geen idee eerlijk gezegd. Toen we gingen kijken, had ik mijn handtas in de hal gelegd. Bij het invullen van het inschrijvingsformulier had ik iets nodig uit mijn tas. Hij was lief aan het spelen dus ik liep eventjes weg om mijn tas te pakken en toen kwam hij huilend achter me aangerend. :X
Aan de andere kant loopt hij op vakantie wel met relatief vreemden aan de hand mee zonder op of om te kijken. Ik wahct het maar af.

Lijkt me ook wel raar hoor Bar, als je al zolang ergens komt. Hij krijgt er vast een leuk groepje voor terug :*
pi_106990224
Lars is goedgekeurd op het CB.
91 cm en 14.5kilo.
Ze zei dat als je die stats bij elkaar legt je een wat "steviger" kindje zou verwachten, lengte is iets onder gemiddeld en gewicht iets erboven, alles wel binnen het groene deel van de curve, maar ze vond Lars er prima uitzien. Niks aan doen.
hij deed keurig wat van hem werd verwacht (torentje bouwen van blokjes en aanwijzen waar verschillende lichaamsdelen zaten bij een pop)
Taalontwikkeling ook prima, ze zouden 2 woordszinnetjes moeten kunnen maken nu, maar Lars babbelt er flink op los.
Zijn luier is niet open geweest. Ze vroeg of ik vragen had over zijn piemeltje, niet dus, dus heeft ze er verder ook niet naar gekeken. Wel even de oogjes bekeken met een lampje en zijn hartje geluisterd.
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:06:06 #62
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106990884
Fijn dat alles goed was Karin :Y
pi_106992146
Klinkt helemaal goed Karin!
Gek trouwens dat er zo'n verschil zit in leeftijden dat ze naar CB moeten. Hier moesten ze met 2 jaar en dan pas weer met 3 jaar.

Vast even gek in het begin Bar, en ook wel confronterend lijkt me :*
Zitten er op zn nieuwe kdv kindjes die net als hij ''alleen'' last hebben van epileptie en bijv een motorische/lichamelijke achterstand, of ook kindjes met een verstandelijke beperking zoals Down e.d ?
Hopelijk gaat hij het er erg naar zn zin hebben
pi_106992455
Lars moest eigenlijk ook met 2 jaar, maar ze lopen nogal achter hier.
Wel meteen een afspraak voor in sept meegekregen, dan is hij dus net 3.
Om weer op schema te komen
pi_107000030
Klinkt goed Karin!

Vanmiddag was de ontwikkelingstest. Hij kreeg ook een koekje, maar dat was 1 die hij niet kende, dus was het automatisch bah!
Het ging goed! Hij snapte veel. Blokjes nabouwen doet hij niet aan, bij het cb laatst ook niet. Praten zoals verwacht er weinig. Bv een plaatje van spelende kindjes moeten benoemen, DIE! Dezelfde dingen herkennen ging heel snel. Groot en klein, dik en dun, zwaar en licht herkennen ging redelijk. Vormen herkennen en puzzel maken ging goed, ook vormen voelen in een zakje ging heel snel goed. Hij is rustig, niet snel afgeleid (in tegenstelling tot zijn zus) en heeft de 1,5 uur goed volgehouden. Motoriek wel aardig, op 1 been staan lukt nog niet en hinkelen ook niet. Achteruit lopen, springen en bewegingen nadoen gingen goed en traplopen kan hij heel snel! Als hij ergens geen zin in had, zei hij NEE! Of ging bij plaatjes steeds hetzelfde antwoord geven. Na afloop kreeg hij een potlood met een gum erop van een aap. Daar is hij helemaal weg van! De driftbui aanval van gisteren in bed met de speen nog gezegd ter info. Alleen vergeten te vragen wanneer de uitslag er is.
Ik denk dat ze nu de uitslag van de test en de observatie die ze tegelijk gedaan hadden, het intakegesprek en het formulier van de psz bij elkaar leggen en zo tot een conclusie komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Ingrid_ op 19-01-2012 19:15:15 ]
pi_107003659
En wij zijn min of meer goedgekeurd door de kinderarts. Voorlopige conclusie: meneer heeft niet al te beste luchtwegen :N maar hij heeft er weinig last van *O* en doet het verders prima.
Wel nog bloedtest voor allergieën gehad, de standaard dingen als huisstofmijt, ei, melk etc, maar daar verwachtte ze weinig van. Bovendien, indien het huisstofmijt is, doen we eigenlijk al heel veel om dat tegen te gaan.
Hij moet om het stabiel te houden wel de medicijnen blijven gebruiken. Hij is deze winter best al wat gegroeid, wel 300 hele grammen en 3 cm, en dat is stukken beter dan vorige winter toen ie stilstond/afviel. Juist daarom moeten we nu niet stoppen met de medicijnen, want die terugval van vorig jaar krijgt ie dus niet ingehaald. De curve gaat daar echt even loodrecht naar beneden, staat dan even stil en stijgt nu weer in hetzelfde tempo als eerst, maar dan op de -2 lijn.
En verder was meneer de hele tijd gezellig aan het kletsen en sjansen met de co-assistent. Wel jammer dat ie net zo lekker te prikken is als zijn mama :'( Gelukkig werd het geen grote krijspartij, maar hij heeft wel even gehuild. Mag ook best, ik vond het maar een grote naald voor z'n kleine armpje.

Daarna weer naar het kdv gebracht. Mooi om te zien dat die groep daar zo hecht is dat hij meteen door iedereen begroet werd. Echt uit tien van die keeltjes: Hee Lelle!
pi_107003753
oja en blauw zien:
* rond de mond bij inspanning/stress= geen probleem
* rond de mond + blauwe lippen + nagels = geen probleem
* blauwe lippen/tong bij benauwdheid en koorts = wel een probleem, bellen met de huisarts.

Het heeft te maken met de dunne vaten rondom de mond die onder druk van hoesten/stress/kou dicht gaan zitten en dat zie je bij peuters heel goed.
pi_107005303
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:35 schreef Poppejans het volgende:

Vast even gek in het begin Bar, en ook wel confronterend lijkt me :*
Zitten er op zn nieuwe kdv kindjes die net als hij ''alleen'' last hebben van epileptie en bijv een motorische/lichamelijke achterstand, of ook kindjes met een verstandelijke beperking zoals Down e.d ?
Hopelijk gaat hij het er erg naar zn zin hebben
In het groepje waar Roy komt, zitten voornamelijk kinderen met een achterstand, er zit 1 jongetje in een rolstoel, en ik zag een kindje met down.
Ze zijn op drukke dagen met 8 kindjes, met 2 leidsters, en op normale dagen met 4 kindjes met 2 leidsters.
Ze gaan 1x in de week peddelen in het zwembad, ze gaan snoezelen, er is een "ren"kamer soort van gymzaal, en verder kun je zijn klasje vergelijken met een kdv, leuke versieringen aan de muur,speelgoed,en een eigen stukje tuin waar ze kunnen spelen.
pi_107010678
Ik zag vanmorgen tijdens het afzeggen van de cb afspraak ivm zieke kleuter thuis ineens dat we vorig jaar maart voor het laatst zijn geweest :D Elke keer is de arts ziek, zijn wij ziek of is er iets anders waardoor het niet door kan gaan. Ben benieuwd of we binnenkort een onverwacht thuisbezoekje krijgen ;)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 10:35:42 #70
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107021454
Wat knap dat Dyon al op het potje heeft geplast! *O*

Faja, welkom met je peuter :)

MP, waarom had jael eigenlijk forlax? Wel goed dat zij er ook al zo mee bezig is! *O*

Asy, heeft harry niet op een kdv gezeten of iets? Wel leuk dat hij al kan starten op de psz! Dan is hij nog net geen 2, toch?

Karin, fijn dat Lars is goed gekeurd op het cb :)

Ingrid, fijn dat het onderzoek zo goed ging!

Mefke, fijn dat het onderzoek bij de ka goed ging. Maar ze kunnen dus niet echt iets doen voor de benauwheid?

Zo, ben weer bijgelezen. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_107021581
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 10:35 schreef DaviniaHR het volgende:

MP, waarom had jael eigenlijk forlax? Wel goed dat zij er ook al zo mee bezig is! *O*

Omdat ze van de een op de andere dag was gestopt met poepen. En toen dat langer als een week duurde en ze er helemaal naar en beroerd van werd op advies van de huisarts met forlax begonnen. Maar advies bij forlax is als je het eenmaal gebruikt dat je het langere tijd moet gebruiken. Gelukkig mogen we nu afbouwen, maar ze geeft nu af en toe dus aan dat het zeer doet als ze moet poepen. De ontlasting is ook echt al steviger als eerst. Ze krijgt nu om de dag forlax ipv elke dag.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:37:30 #72
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107023081
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 10:35 schreef DaviniaHR het volgende:
Asy, heeft harry niet op een kdv gezeten of iets? Wel leuk dat hij al kan starten op de psz! Dan is hij nog net geen 2, toch?

Hij heeft nooit op kdv gezeten :N Hij gaat naar opa en oma 2 dagen per week.
Hij mag 28 feb starten. Dan is hij op 1 dag na 2 weken 2 ;)
Maar de carnavalsvakantie zit er tussen.
pi_107046732
Stiemie, nou laat ze maar langskomen toch, scheelt weer een bezoekje aan het CB :D Beterschap voor je kleuter!

Mefke, wat vervelend van zijn luchtwegen. Gelukkig heeft hij er weinig last van en hopelijk krijgt hij er ook niet meer last van.

Harry naar de psz, dat zal hij vast erg leuk gaan vinden! Heet het bij jullie carnavalsvakantie? :D
  vrijdag 20 januari 2012 @ 22:00:16 #74
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_107047167
Mefke hopelijk blijft het zo, qua weinig last ervan hebben.
pi_107059975
Gister, beer (slaapknuffel) van Iris gewassen.
Hij kwam uit de wasmachine, ff in de droger en toen mocht ze hem eruit halen.
Maar beer was nog wat vochtig, dus madam gaat gelijk maar een handdoek halen om hem af te drogen... Helpt niet echt natuurlijk, dus we hebben hem nog even op de verwarming gelegd. Was hij mooi droog voor het slapen gaan.
Mn poppenmoedertje O+
Fake it till you make it...
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:50:39 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107071550
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:37 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Hij heeft nooit op kdv gezeten :N Hij gaat naar opa en oma 2 dagen per week.
Hij mag 28 feb starten. Dan is hij op 1 dag na 2 weken 2 ;)
Maar de carnavalsvakantie zit er tussen.
werk(te) je 2 dgen per week?

mefke, dat zat ik nog te denken, krijgt Driekus mss later ook "moeilijkheden" met gym enzo? Of kunnen ze dat nog niet zeggen?

nijna, wat fijn dat Iris haar pop liet wassen. O+

En ik wil gewoon even zeggen dat Aviva lief is. O+ Ze heeft een enorme sprong gemaakt, ook qua taalontwikkeling. Hierdoor wordt des te meer duidelijk dat ze vals zingt als een kraai, maar aan de hand van de woorden snap je wel dat ze aan het zingen is :')
het hoofdbonken is ook goeddeels voorbij, gelukkig.

We waren ergens om Eli's dossier (autisme diagnose en opvoedondersteuning) af te sluiten, dus PR vroeg even over het hoofdbonken. Het eerste wat de dames vroegen "is ze temperamentvol?" dat zegt genoeg, geloof ik. ;)
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:08:15 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107071984
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:53 schreef Meimeltje het volgende:
Stiemie, nou laat ze maar langskomen toch, scheelt weer een bezoekje aan het CB :D Beterschap voor je kleuter!

Mefke, wat vervelend van zijn luchtwegen. Gelukkig heeft hij er weinig last van en hopelijk krijgt hij er ook niet meer last van.

Harry naar de psz, dat zal hij vast erg leuk gaan vinden! Heet het bij jullie carnavalsvakantie? :D
Ja, want het is met carnaval! Hoe heet het bij jullie dan?

Nijna, wat lief! O+

Davinia, ik werkte 3 dagen maar mijn man was 1 dag vrij. Straks ga ik 18 uur werken verdeeld over 3 dagen. Waarschijnlijk pas in september :D
Wat fijn dat het verder goed gaat met Aviva-babbelkous! En nog fijner dat het hoofdbonken bijna weg is!
pi_107077068
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:08 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja, want het is met carnaval! Hoe heet het bij jullie dan?

Krokusvakantie :P

Wat heerlijk zeg, in september pas weer werken :D 18 uur klinkt ook lekker!!

Davinia, wat fijn dat het hoofdbonken bijna voorbij lijkt te zijn! Ze kan dus erg mooi zingen :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Meimeltje op 21-01-2012 21:04:50 ]
pi_107077130
Hier heet het gewoon de voorjaarsvakantie :)
  zaterdag 21 januari 2012 @ 23:33:36 #80
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107082711
https://fbcdn-video-a.aka(...)8171a4f48aba510b2a06

Werkt dit?

Zingende Aviva (onscherp omdat de camera weigerde scherp te stellen )
  zondag 22 januari 2012 @ 09:57:52 #81
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107089250
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:58 schreef MamaPurk het volgende:
Hier heet het gewoon de voorjaarsvakantie :)
Half februari?? Das wel erg positief! :D

Aviva O+

Elmo, van harte gefeliciteerd met je peuter! *O*
pi_107089703
Ik kan het filmpje van Aviva niet zien, maar ik zit dan ook op het werk.

Elmo van harte gefeliciteerd met je peuter!! *O*

(Sorry verkeerde kleur gekozen)
pi_107094357
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2012 09:57 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Half februari?? Das wel erg positief! :D

Aviva O+

Elmo, van harte gefeliciteerd met je peuter! *O*
Jep ,maar toch noemen ze het hier zo. En daarna komt de mei vakantie das eind arpil begin mei ;)

Aviva O+

Elmo enTirza gefeliciteerd!!! *O* *O*
pi_107095292
Haha Aviva O+ Knap gezongen hoor, Berend Botje! Tjonge, dat ze niet omvalt :D

*O* Gefeliciteerd met je verjaardag Tirza!!!!!! *O*
  zondag 22 januari 2012 @ 14:23:48 #85
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107095896
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:46 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Jep ,maar toch noemen ze het hier zo. En daarna komt de mei vakantie das eind arpil begin mei ;)

Die meivakantie hebben ze hier ook. Ik denk dat de rest redelijk hetzelfde is/heet.
Alleen hier valt de 'voorjaarsvakantie' dus altijd met carnaval, vandaar carnavalsvakantie ;)
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat mijn jochie naar school ging en dat ik vreselijk moest huilen :@
pi_107099439
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:23 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Die meivakantie hebben ze hier ook. Ik denk dat de rest redelijk hetzelfde is/heet.
Alleen hier valt de 'voorjaarsvakantie' dus altijd met carnaval, vandaar carnavalsvakantie ;)
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat mijn jochie naar school ging en dat ik vreselijk moest huilen :@
De meivakantie heet hier Tulpvakantie ;)

Agos Harry al naar school geweest... Gelukkig was het een droom!
pi_107130777
Echt he van mijn peuter krijg je ook een punthoofd. Praten wil ie bijna niet maar de Bobo cd zingt ie van voor tot achter mee }:|
Maar hij is wel superlief en als ie iets zegt ie het altijd zo grappig O+
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107131657
Net terug van een uurtje kijken op de peuteropvang van de Vrije school.Wolf wou er niet meer weg! Dus dat is een goed teken haha
Ik vond het zelf ook erg leuk, heel knus lokaaltje met allemaal houten speelgoed e.d en bovenal erg gezellige sfeer.
Ze hebben er een vrij vast dagschema, beginnen met brooddeeg kneden aan tafel en een welkomsliedje met een kabouterpop.De broodjes worden gebakken om later op de dag samen op te eten,er werd een liedje gezongen in de kring, er is een speelmoment binnen en ook buiten en een fruitmoment. Er stond een thema tafel waar gedurende de seizoenen mee gewerkt wordt.
Kortom; leuke eerste indruk!
Heb hem meteen ingeschreven en hij zou er al snel kunnen starten, spannend allemaal hoor
  maandag 23 januari 2012 @ 13:57:33 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107136996
Klinkt leuk Poppejans! Wel spannend hoor!

MeNicole :D
  maandag 23 januari 2012 @ 14:54:25 #90
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_107138952
Zooo, ik kom me hier even melden met mijn (nu officiële!) peutermeisje!!
Bedankt voor de felicitaties en Meimeltje bedankt voor de mooie (op de kleur na dan :P ) taart!

Hier een klein overzichtje van Tirza's verjaardagsfeest!
Ze vond het heel gezellig al die visite en ze is gruwelijk verwend!
Ook had ze bezoek uit het hoge noorden, zoals jullie op de foto's kunnen zien! O+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_107140026
Tirza! *O* Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Leuke spam ELmo, jullie ook gefeliciteerd natuurlijk!
pi_107144856
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:54 schreef Elmo76 het volgende:
Zooo, ik kom me hier even melden met mijn (nu officiële!) peutermeisje!!
Bedankt voor de felicitaties en Meimeltje bedankt voor de mooie (op de kleur na dan :P ) taart!

Hier een klein overzichtje van Tirza's verjaardagsfeest!
Ze vond het heel gezellig al die visite en ze is gruwelijk verwend!
Ook had ze bezoek uit het hoge noorden, zoals jullie op de foto's kunnen zien! O+
[ afbeelding ]
Nog gefeliciteerd met Tirza, Elmo! *O* Gezellig dat jullie er zijn!

Is dat je lief op op de tweede foto links van de onderste rij? Dan is het wel te zien van wie Tirza haar pony heeft. :) :P
  maandag 23 januari 2012 @ 17:36:29 #93
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_107144920
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:33 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Nog gefeliciteerd met Tirza, Elmo! *O* Gezellig dat jullie er zijn!

Is dat je lief op op de tweede foto links van de onderste rij? Dan is het wel te zien van wie Tirza haar pony heeft. :) :P
Thanks!!

Hahaha, nee da's niet mijn lief! Da's een vriendin van ons. :D
pi_107155219
Dat ziet er heel gezellig uit Tirza!! Ze ziet er ook meteen uit als een peutertje!! O+

PJ: klinkt erg leuk! Is het een kdv of psz?

Dyon heeft vanavond voor het eerst op het potje gepoept! Nu toch echt maar wat vaker op het potje/ de wc gaan zetten. Doen we dus echt nog te weinigt. Hij vraagt er zelf wel regelmatig om, maar hij kan zich de hele dag wel vermaken met uitkleden en naar de badkamer/ wc gaan.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:38:25 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107160076
Wat goed van Dyon! *O*

Leuke foto's Elmo! Jammer dat wij het feestje hebben moeten overslaan :{
pi_107168467
gefeliciteerd nog Elmo, met je meidje :) leuke foto's

Ik krijg Leah bijna niet meer op de foto trouwens. Ze rent of keihard weg of juist riching camera.
pi_107168489
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:33 schreef Ssserpente het volgende:

Dan is het wel te zien van wie Tirza haar pony heeft. :) :P
haha

Leah heeft sinds kort ook een pony. Ik heb er lang over getwijfelt want haar haar was precies overal even lang maar ik vind het toch altijd wel lief staan.
pi_107170115
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:38 schreef Asyniur het volgende:
Wat goed van Dyon! *O*

Leuke foto's Elmo! Jammer dat wij het feestje hebben moeten overslaan :{
Ach, nu had Isabeau meer cupcakes! (ze heeft er gewoon drie opgevreten, en een brownie...en handenvol zoute sticks en nibbits.... :') )

Het was zo leuk en Tirza is gewoon de coolste peuter, samen met Isabeau natuurlijk. <3
pi_107170124
Zal F. trouwens leuk vinden, dat ze voor jouw lief aangezien wordt Elmo :D
pi_107170199
Maar goed, mijn peuter dus.

Gaat prima! Ze is blij, vrolijk, eigenwijs, bijdehand en lief. Zegt elke dat dat ze van me houdt en dat ik lief ben, maar een uur later moet "mama weg, ben even met papa bezig"... Ze eet voor geen meter, behalve als het zoet is of gefituurd :') maar ook dat komt wel weer goed.
pi_107170200
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:55 schreef Sorbootje het volgende:
Zal F. trouwens leuk vinden, dat ze voor jouw lief aangezien wordt Elmo :D
Sorry, het lag echt aan mij, het formaat van het plaatje en mn telefoon. Uitvergroot op de pc is ze duidelijk een vrouw. :@
pi_107170241
En ze had nog wel een nieuwe skinny :D
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:04:54 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107170400
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:54 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ach, nu had Isabeau meer cupcakes! (ze heeft er gewoon drie opgevreten, en een brownie...en handenvol zoute sticks en nibbits.... :') )

Het was zo leuk en Tirza is gewoon de coolste peuter, samen met Isabeau natuurlijk. <3
Ik moet eerlijk zeggen dat Harry helemaal geen snoeper is! HIj neemt wel eens ergens een hap van maar meestal blijft de rest liggen. Dat heeft ie echt niet van zijn ouders :N
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:05:13 #104
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_107170409
Hahaha ja! Arme F.
Ach, ze is wel eens eerder voor man uitgemaakt, maar nooit voor mijn lief!

Niks van gemerkt sorbo dat het goed gaat met je peuter! :P
Vond het leuk om haar weer eens te zien en ik ben blij dat we onze dames toch nog samen op de foto hebben gekregen!! O+
heb trouwens een leuke foto van haar met m'n vader, stuur ik je straks!

Mijn dame wilde vanmorgen niet wakker worden. Eerst zachtjes 'wakker worden' gezegd, daarna een beetje over d'r rug geaaid. Geen reactie. Toen ging ik 'r aan haar neusje kriebelen en toen begon ze te lachen, maar wakker worden wilde ze nog steeds niet. Ze schoof Dikkie dik onder haar buik en snurkte verder. Na even doorkriebelen heb ik haar uiteindelijk maar uit bed getild en toen kroop ze helemaal weg in m'n nek! O+
pi_107170526
Dat klinkt precies als Isabeau gistermiddag! Ik kreeg haar na vier uur slapen (!!) echt met geen mogelijkheid wakker. Ik denk dat ze elkaar uitgeput hebben!! :D

En jaaaa ik ben benieuwd naar die foto! :D (en de rest, FB? :D)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:19:47 #106
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_107170763
Lijkt er wel op idd! Was natuurlijk een heftig weekend zo voor de meiden!
Foto is onderweg, rets pleur ik zometeen op FB! (als er foto's niet op mogen, moet je het ff zeggen!)
pi_107171337
Ik ken geen schaamte, dat weet je toch?
pi_107172623
Gave foto's Elmo!

Rienk eet ook geen zoet hoor. Nibbits lust hij wel, maar als hij mag kiezen tussen hartig of zoet dan rent hij gelijk naar hartig. Vreet zo een halve kaas op :')

Met mn tandloze gaat alles goed. Het gat is gewoon al weer dicht! :o (3 dagen later) en zn tandvlees kleurt alweer mooi roze. Hij doet het helemaal goed en moest zonet huilen bij Igam Ogam. Hij vond het regenwolkje eng O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_107184631
Lente eet alles atm. Hoewel, van vlees moet ze weinig hebben en groente eet ze minder goed dan ander lekkers,maar met wat gestunt krijgen we daar vaak ook wel een paar hapjes van naar binnen.

En tussendoor laat ik r vaak zelf tomaatjes wassen en zo. Dan schijnen ineens stukken lekkerder te zijn.

En as we speak eet we zich het schompes aan biologische amandelen.
pi_107192092
Ik heb vanmiddag een mail gehad van de peuterspeelzaal! Ze mag per 1 maart komen en twee weken voor die tijd gaan we kennis maken.. Ik werd er helemaal ene beetje emo van, wat word ze toch groot! Mijn kleine meisje nu al naar de psz.
(al lees ik hier dat sommige kinderen nog eerder gaan)
En ik moet ook wel zeggen dat ze er wel erg aan toe is maar toch... Psz das bijna school..
pi_107207964
Oeh ja. da's wel even een stap he, MP?

Ssserpente, heerlijk toch als ze zo lekker eten? Isabeau at gisteren ook wel goed. Ik kan haar meestal wel overhalen door er parmezaanse kaas over te raspen. Maakt niet uit wat het is :')

Vanmorgen had mijn meiske een lichtelijjk ochtendhumeurtje. Alles werd ter discussie gesteld. Ze wilde geen schone luier, niet aankleden etc..

"Wil je dan in je vieze luier en je pyjama naar het kinderdagverblijf?"
"Ja. lekker met vieze luier naar kinnerdaggoeblijf!" *jankgilkrijs*

Ook wilde ze zelf lopen ipv de buggy. Daar heb ik dus echt geen tijd voor, dus dat vind ik echt geen discussiepunt 's ochtends. Nou daar denkt Isabeau dus anders over.

"Ik wil ZELF lopen mama!"
"Dan komt maqma te laat op haar werk"
"Geeft niks!"

En tot slot, onderweg:

"Waar is de maan nou?" *huilll*
"De maan heeft zich verstopt!"
"Nee mama, de maan is niet verstopt die is in de lucht en de sterren ook, achter de wolken"
*uitgeluld*

Allemaal heel leuk hoor, die zelfstandigheid en wijsneuzerij, maar ik was stiekem best even blij dat ze een dagje KDV heeft vandaag :D
pi_107208007
Waar ze zich natuurlijk voorbééldig gedraagt! :+
pi_107208026
Uiteraard :')

Ze jankte nog in het halletje en op weg naar de zaal begon ze te kwebbelen. Komen we binnen:

"Goeiemorgen Antsje!" "Het is een leuke dag vandaag" }:|
pi_107208130
Oh Sorbootje... fijn he, als ze kunnen praten? }:|
pi_107208183
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:54 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Sorbootje... fijn he, als ze kunnen praten? }:|
Laten we het erop houden dat het voor- en nadelen heeft ;)
pi_107208495
Ow Isabeau! Maar ja uiteindelijk heeft iedereen wel eens last van een humeurtje toch!

Hier hebben we 's avonds een heel ritueeltje en die sluiten we af met bidden voor het slapen gaan. Gisteravond vergeten.. Word mevrouw vannacht om kwart over 2 huilend wakker, ik erheen om te vragen wat er is, "mama we hebben niet gebid".
pi_107211208
Whahaha.. nou ze is in elk geval wel trouw! :D
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:37:52 #118
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107212124
Sorbo wat gezellig dat geklets! O+
Al snap ik dat je er s ochtends wel flauw va wordt :D

MP, nou weet je wel dat je iedere avod het nahtritueeltje moet doen :)
pi_107212224
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:14 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb vanmiddag een mail gehad van de peuterspeelzaal! Ze mag per 1 maart komen en twee weken voor die tijd gaan we kennis maken.. Ik werd er helemaal ene beetje emo van, wat word ze toch groot! Mijn kleine meisje nu al naar de psz.
(al lees ik hier dat sommige kinderen nog eerder gaan)
En ik moet ook wel zeggen dat ze er wel erg aan toe is maar toch... Psz das bijna school..
Spannend joh! en inderdaad, ze zijn nog zo klein O+ maar nu al eerste stappen aan het maken richting de echte school straks!

Hahaha Isabeau is echt hilarisch :D _O- ik moet altijd zo lachen om wat je hier typt over haar Sorbootje, wat een bijdehandje :D
pi_107212352
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:09 schreef Sorbootje het volgende:
Whahaha.. nou ze is in elk geval wel trouw! :D
Trouw is ze zeker inderdaad. (ik wat minder zoals je merkt ;))
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:37 schreef DaviniaHR het volgende:
Sorbo wat gezellig dat geklets! O+
Al snap ik dat je er s ochtends wel flauw va wordt :D

MP, nou weet je wel dat je iedere avod het nahtritueeltje moet doen :)
Ja ik doe het ook iedere avond wel, maar meestal doet papa dan met haar het bidden en papa is nu in Keulen dus ik moest het hele ritueel zelf doen, dom dom dom van mij ;) Maar gelukke ging ze meteen weer lief slapen tot vanmorgen half 9 :)
pi_107247663
Goedemorgen!

Mijn peuter was vanmorgen een stuk gezelliger. Had nog steeds geen in aankleden en kinderdaggoeblijf, maar gelukkig draaide dat ook snel bij.

Van de week trouwens nog gelachen (ik heb het op film, maar vind het filmpje niet geschikt voor hier). Ze zat in bad en zat lekker te kletsen over hoe ze moest plassen en poepen (en nam vervolgens een slok badwater :') ) en ineens was ze stil. Ik vroeg wat ze deed en ze keek erg ondeugend, dus ik vroeg het nog twee keer en ineens, met een ondeugende kop "Ik zit even te krabbelen!" (tussen d'r benen dus :') ) "Lekker!"
  donderdag 26 januari 2012 @ 09:12:35 #122
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_107247996
Goeiemorgen!

Hahaha, Sorbo, even krabbelen. Tsja, dat moet ook af en toe gebeuren he! Zoals die kleine mennekes aan hun 'pinkje' zitten te freutelen, moet een meisje even krabbelen! :')
Tirza is niet zo van het krabbelen, die moet er af en toe even duwen, schijnt ook fijn te zijn. :') :')

Mevrouw werd vannnacht ineens luid huilend wakker ;( . Ze heeft even bij ons in bed gelegen en telkens als ik bijna in slaap viel riep ze: Kijk papa in het roote bed, mama in het roote bed, Tirza in het roote bed! En vervolgens: De buren slapen! Euh ja, maar als je nog even zo doorgaat met roepen, dan zijn die ook zo wakker! :X
Uiteindelijk is ze weer naar haar eigen bed verhuisd en heeft ze nog ff liggen piepen. Vanmorgen kreeg ik haar natuurlijk niet wakker....

Ze heeft voor haar verjaardag een liefebeestrolley O+ gekregen. Gisteren liep ze ineens met dat ding door de woonkamer, richting de gang en terwijl ze de deur open deed riep ze: Daahaag, ik ga naar de kermis! :W
pi_107248707
Haha en gelijk heeft ze! :D Lekker naar de kermis.

En die liefebeestrolley is echt leuk. Ik denk dat Isabeau hem ook MOET. :D
pi_107279182
Roy zegt Mij O+ We waren vanavond aan het spelen met een knuffel en ik vroeg van wie is die knuffel en kreeg ineens Mij te horen :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 januari 2012 @ 23:06:01 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107279236
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:04 schreef _Bar_ het volgende:
Roy zegt Mij O+ We waren vanavond aan het spelen met een knuffel en ik vroeg van wie is die knuffel en kreeg ineens Mij te horen :D
O+ ^O^
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

vrijdag 27 januari 2012 @ 10:15:04 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107287103
Bar, wat goed van Roy zeg! :o
Dat komt er bij Harry nog geeneens uit :D

Die babbelboxen hier soms :D
pi_107287798
Wij gaan morgen met onze peuter naar Plopsaland. Hij raakt er nu al niet over uitgesproken. Onze Bobo en Bumbafan :Y Bumba kusje geven!! Dat wil ie. Totdat we morgen daar zijn en hij vol verbazing alleen maar kan kijken!!
pi_107288249
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:04 schreef _Bar_ het volgende:
Wat goed!! ^O^
pi_107288447
Bar wat leuk om te horen! O+ Tot je over een poosje denkt 'hou eens op met dat ge-mij" ;)

Dyon begon gisteren met 'Ikke' ipv 'mij', zeker op het KDV vaak gecorrigeerd gisteren ;)
pi_107291277
Leander noemt zichzelf altijd jij!!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:11:39 #131
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_107292364
Wij zijn ook eens bij plopsaland geweest, mika mocht nergens in omdat hij een halve centimeter te klein was.
pi_107292486
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:11 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Wij zijn ook eens bij plopsaland geweest, mika mocht nergens in omdat hij een halve centimeter te klein was.
Ik zal Leander straks eens opmeten. Denk dat ie net tussen de 85cm en de meter in zit.
Hij is zonder schoenen 93cm. Dus precies goed :P
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:36:35 #133
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107293145
Bar, wat fijn die ontwikkeling bij Roy! :)

gesprek gister tussen Aviva en PR
PR: "Aviva, ben jij een boef?" (Eli is in de boevenfase)
Aviva: "Nee, ik ben een lief kindje"

O+
Ze is zo leuk. Ben verliefd. O+
pi_107293572
Meike was op een gegeven moment ook 98 cm ofzo, toen heb ik gezegd dat ze een meter was. Ze meetten het niet na, kreeg gewoon de stempel. En toen durfde ze nergens in haha!!

Veel plezier in Plopsa MeNicole!
pi_107294801
Sophietje zat vandaag niet bij de post }:| Hoop dat ie wel overkomt }:| :Y
pi_107295277
wist je dat als je het behang een beetje nat maakt (met water uit de kraan), je er dan prachtige figuurtjes in kan krassen met je nagels? *)

goed nieuws dus! klaarblijkelijk heeft ze ondanks der nagelbijtgewoonte toch wel nagels. en ze had ook aan haar broertje gedacht; ze had netjes al mijn toiletspulletjes weggezet *en* het water uit de wasbak weer keurig weg laten lopen :Y

ze mag 's middags haar 'slaapje' op onze kamer doen *O* *O* *O* :X }:|
pi_107295938
Wij zijn weer eens op het cb geweest. Wat een drama is die ogentest zeg. Kunnen ze dat nou niet een beetje opleuken bij het CB? je waant je in de jaren 70. Niet alleen de afbeeldingen zijn oubollig, ook de bril die het ene oog af moet dekken stamt uit de vorige eeuw. Met zo'n aftands stuk elastiek met klittenband. Welk kind wil dat nou op zijn hoofd? :( Dat ze dan een leuk piratenlapje geven of iets dat het kind dan ook mag houden na afloop.
Seb gooide gewoon zijn kont tegen de krib. Ging expres andere woorden zeggen en zo. Toen de wvk zei dan moet je over twee maanden maar weer terugkomen heb ik even alles uit de kast getrokken. En met veel moeite geslaagd, pfiew

Wel schattig dat je nou niet meer zelf hoeft te antwoorden op vragen maar dat hij dat zelf kan. Op de vraag of hij ziek was geweest: 'nee papa is ziek' (dat klopt die was ziek afgelopen week)
en wat is jouw lievelingseten? 'bloemkool' O+ maakte we toch maar weer even een goede beurt dacht ik zo :D en we eten nauwelijks bloemkool.

De specs met 3 jaar en 3 weken: 97 cm en 14,2 kilo, maar dat laatste is niet heel precies want onze draaikont bleef 2 seconde zitten op de weegschaal.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_107307354
Óf mijn kind heeft een denkbeeldig vriendje, óf ze ziet spoken. Who the fuck is Anka?

"DÁÁR is Anka! *Wijs.
"Anka is lief, hè?"

Mn schoonmoeder vertelde dat ze het vanmiddag al deed, en vanavond hier thuis dus ook.
pi_107307426
O ja, en wat een enorme sprong voor Roy! Onwijs goed!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:44:58 #140
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107310804
Wauw Roy!!

(En nu sluip ik weer heel snel weg voor half jaar.. ;) )
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_107311195
Goedzo Roy!

Tyler is weer volledig geflipt met naar bed gaan, gisteren ook al. Ik vind het maar vreemd. Dat deed hij eerder nooit. Hij ligt er nog maar 10 minuten in.
pi_107313650
Mijn peuter is vandaag op treinavontuur geweest met papa en ze vond het leuk!
pi_107320823
Zo leuk om te lezen over jullie muppets, ik post eigenlijk maar weinig over Danique bedenk ik me nu.
Het gaat erg goed met dr, kletst de oren van ons hoofd en is rete bijdehand ;)
Na dagen vragen wanneer ze nou eens 3 zou worden is het vandaag dan zover, ze is jarig!! Ze kan nket wachten tot de visite komt!

Bar, wat goed van Roy!!
  zaterdag 28 januari 2012 @ 09:45:42 #144
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107321440
Gefeliciteerd Frups! *O*
pi_107321615
Gefeliciteerd frups
pi_107325551
gefeliciteerd frups en danique *O* *O* *O*
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:12:50 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107325881
Frups, van harte gefeliciteerd met je meisje! *O*
pi_107334794
Dank jullie wel! Het was een heerlijke dag, ze heeft zo genoten! Wij hangen gaar op de bank terwijl zij nog druk met al het nieuwe speelgoed aan het spelen is.
pi_107335555
Gefeliciteerd! *O*

Hier ook een ontzettend bijdehante peuter :D Hele discussies met hem (hij heeft me vandaag uitgelegd waarom ik geen zebra kan zijn als ik dat graag wil, ook niet als ik strepen verf.Ikheb geen zebra-hoofd, ik heb een mama-hoofd!)

Maar ik heb straks 2!!!! Peuters :o
pi_107338061
Gefeliciteerd Fruppel!
pi_107338302
Frups, gefeliciteerd met je meiske! Leuk he, die verjaardagen nu ze het zelf zo bewust beleven.
En Free ook al bijna mama van nog een peuter! Gezellig dat je hier ook komt meekletsen
pi_107338816
Pfff! Dit is al de 3e avond op rij dat Tyler niet wil slapen. En dat heeft hij nog nooit gehad.
Hij wordt dan ook flink pissed en de buren zijn al niet blij met de kinders. Sucks!
pi_107339566
Die buren moeten niet zo miepen, als het nou midden in de nacht was....
Vervelend joh Ingrid, geen idee wat er is? Issie bang ofzo?
pi_107339661
Geen idee karin. En de buren, tja die hebben er iig smorgens weleens last van als ze vroeg wakker zijn.
Das dan extra lastig dat hij niet duidelijk kan maken wat er is.
Hij is wel al een paar dagen erg verkouden.
pi_107339701
neusspray, hoofdeind omhoog, ui....dat zou misschien nog kunnen helpen?
pi_107340171
Neusspray idd gegeven, hoofdeind omhoog kan ik nog proberen en ui ook.
De verkoudheid lijkt op zn retour te zijn trouwens.
pi_107340378
Die buren moeten niet miepen, dan gaan ze maar in een hutje op de hei wonen :6 .
Maar lastig als je er niet achter kan komen wat er is. Hopelijk is het die verkoudheid en is die inderdaad op zn retour :*
pi_107371413
Mijlpááál!

Lente heeft zojuist d'r eerste herkenbare :') gezicht getekend.

Voor de volledigheid: de ogen zijn die twee rondjes bovenin. De rondjes in het midden zijn de neus...
pi_107372351
Wow dat is knap!
Bewaren! En datum opzetten!
  Moderator zondag 29 januari 2012 @ 19:45:56 #160
5428 crew  miss_sly
pi_107372377
Wat ontzettend knap! Het is echt wel herkenbaar, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107375977
Wat gaaf Ssserpente! Stoer van Lente!
pi_107376258
Mooi en wat knap van Lente!! Ik had de uitleg niet nodig hoor, herkende het zo wel :)
pi_107376631
Dank! Die gaat in de (nog te maken) bewaardoos.
pi_107376815
Knap!

Tyler probeert rondjes te tekenen en dat is dan een koe zegt hij.
Hij heeft een zin gezegd trouwens! Auto waar ben je?

[ Bericht 2% gewijzigd door _Ingrid_ op 29-01-2012 22:13:29 ]
pi_107378648
Jeetje dat is wel heel erg knap hoor!!!

Ik ga het Dyon ook eens vragen, maar ik vermoed dat er alleen wat krassen op papier gaan komen :D
pi_107381886
Wauw, wat knap van Lente zeg! En een mooie ook. O+
Wie is het? ;)

Frups, nog gefeliciteerd! Een beetje laat maar welgemeend!

Zo, ik heb hier allang niet geschreven, druk druk en zwanger. :')
Maar het gaat heel goed met Ko, hij is zo gezellig en lief.
Ik krijg vaak schouderklopjes van hem en dan zegt hij erbij dat mama heel lief is. Het is echt een knuffelkont op het moment. O+

Op de kresj had hij een leuk maandverslag, elke maand vergaderen we over de kindjes en de gang van zaken op de kresj, Dit stond er o.a. in zijn verslag:
quote:
Kobus: vrolijk, humor, kan goed voor zichzelf opkomen.
Houdt van boeken, liedjes zingen, appels eten en niet van mango.
Het gaat Ko steeds beter af te communiceren. Wanneer hij valt ofzo herstelt hij snel en gaat hij onverstoord door met spelen.
Speelt veel met Z en al geeft hij duidelijk de voorkeur om met Z te spelen, als die er niet is, speelt hij ook gemakkelijk met andere kinderen en ook prima op zichzelf.
Leuk om te lezen vind ik. Zo krijgen we van elke maand een verslag. (het is langer dan dit, maar de rest gaat erg over het samenspelen)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, het gaat hier dus heerlijk, we genieten echt van elkaar. Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn met een baby erbij. Ko zijn mantra is op het moment: mama papa kobus.
En daar moet straks een naam bij....
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_107392814
Wauw, knap van Lente hoor :Y
pi_107398970
Wow Lente,dat is gewoon echt al heel herkenbaar een gezicht wat ze getekend heeft, knap hoor!

Wat leuk om het verslag van Ko op de kresj te lezen O+ Heerlijk dat hij het er zo naar zn zin heeft.
Lijkt me sowieso een erg leuke kresj waar hij naar toe gaat, zo'n ouderinitiatief had mij hier in de stad ook wel wat geleken.
En wat onder de spoiler staat: :X al kreeg ik letterlijk geld toe, no way dat ik daar een stap over de drempel zou zetten.

Hier alles best, geen nieuwtjes.Hoop dat het telefoontje van de Vrije school gauw komt dat alles rond is en dat hij mag gaan komen op de peuteropvang!
  maandag 30 januari 2012 @ 13:49:43 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107399410
Wat goed van Lente! Heel herkenbaar ook :Y

Tyler die een zin gezegd heeft! *O*

Leuk om een updateje van Ko te lezen O+

Poppejans, spannend hoor! Enig idee hoe lang het kan duren?

Harry mag 1 maart starten op psz. Ze zijn overgenomen door een nieuwe stichting en die rekent meteen een hele maand bijdrage, ook als je kind maar 1 ochtend geweest is. De juf had dus maar gezegd dat we dan zouden starten op 1 maart.
Nog iets meer dan 2 weken en dan is mijn dreumes een peuter! :X
pi_107399573
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:49 schreef Asyniur het volgende:

Poppejans, spannend hoor! Enig idee hoe lang het kan duren?

Harry mag 1 maart starten op psz. Ze zijn overgenomen door een nieuwe stichting en die rekent meteen een hele maand bijdrage, ook als je kind maar 1 ochtend geweest is. De juf had dus maar gezegd dat we dan zouden starten op 1 maart.
Nog iets meer dan 2 weken en dan is mijn dreumes een peuter! :X
Dan zou ik inderdaad ook mooi begin van de maand zijn gaan starten! Best een duur grapje anders
Wolf kon meteen terecht dus ik verwacht dat hij ergens binnen februari al welkom is. (vorige week maandag dus gaan kijken en meteen inschrijfformulier ingevuld).
Hij zal er de kleinste gaan zijn samen met een ander jongetje dat ook 2 is geworden in december O+ (dus hij is gelukkig niet de enige die nog niet op een stoeltje wil/kan blijven stilzitten bedacht ik me :D )
  maandag 30 januari 2012 @ 13:57:37 #171
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107399715
Toen ik ging kijken op de psz met Harry waren er wel meer kindertjes die moeite hadden met blijven zitten op een stoeltje. De juf ging daar heel lief mee om. Zolang de kindertjes gewoon meedoen, laat ze ze gewoon staan. Als ze gaan ronddraaien/kijken/lopen, dan wordt gevraagd of ze willen gaan zitten en aangemoedigd om weer mee te doen.
Het valt natuurlijk ook niet mee om te blijven zitten als er een nieuw kindje binnen is, dat wel gewoon mag rondlopen en kijken.
Ow en ze nemen echt voorbeeld aan elkaar en helpen elkaar ook. O+
pi_107399805
bij ons start groep 1 met 2 jaar. ze heben 3 groepen en de activiteiten zijn ingedeeld op wat de kindjes aankunnen. dus in groep 1 is het grootste deel van de tijd voor vrij spelen en doen ze alleen 1 rondje liedjes en het fruit samen. in groep 2 komt daar lezen bij en in groep 3 waar selene nu in zit is het vrij spelen nog maar een klein beetje en klutselen ze samen, eten samen fruit, samen lezen en samen liedjes zingen :) ik vind het erg fijn gedaan, je ziet de kindjes echt naar de volgende groep groeien :)
pi_107400721
had ik trouwens al verteld dat de dame al 2 x heeft mogen grabbelen in de grabbeldoos? want met 10 stickers voor 10 x op wc of potje is het velletje vol en mag je grabbelen *O*

ze is niet geheel zindelijk, maar inmiddels wel zonder drama of gedoe bereid tot wc of potje bezoek :Y ik zie het als een hele goede vooruitgang *O*
  maandag 30 januari 2012 @ 14:37:11 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107401187
Ooh wat fijn simmu! :Y
pi_107405289
Wat goed van Selene!
pi_107405503
zonet bij de peuterspeelzaal moest ik even zelf ingrijpen :P

ze mochten vanmiddag buitenspelen (onze juf gelooft daar heilig in :Y *O* ) en dan moeten ze vlak voor "naar huis toe"-tijd binnenkomen om de rugzakjes om te doen en alles ff een laatste tsjek enzo. dus de juf roept de kindertjes "kom, allemaal naar binnen nu" (precies toen ik aan kwam lopen). en wat zie ik; een seleentje die ff schattend richting juf kijkt en stig op de glijbaan blijft zitten. met der maatje ook nog eens! juf spotte wel het maatje en niet seleentje, die gewoon stug in der eentje buiten op de glijbaan bleef zitten :') en zich helemaal de pestpokken schrok toen ik vanaf om het hoekje riep "jij ook naar binnen selene" :+
  maandag 30 januari 2012 @ 19:10:54 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107411010
Simmu wat fijn dat de zindelijkheid goed gaat! *O*
En het verhaal van de psz :D
pi_107414867
Simmu :D
pi_107431135
Haha die Selene!

Mijn dochter begint pubergedrag te vertonen; ik moet haar 's ochtends wakker maken en dan zegt ze: wil nog slaaaaapen... (vervolgens zeg ik oke, wil ze alsnog snel d'r bed uit)

En ze laat steeds nepboeren en zegt dat "Scheetje! Uit mijn mond!" :')
pi_107431734
Wow Selene, wat goed van de stickers! *O* Dat is zeker vooruitgang!

Hihi Sorbootje, herkenbare situatie in bed. Hoewel Minke gewoon al bij mijn binnenkomst "NEE, NEE, NEE!!!!" begint te roepen en dan ook echt niet uit bed wil, wat ik ook zeg. Behalve natuurlijk als wij mogen uitslapen. Heb er al eens aan gedacht om dan ook gewoon Nee naar haar te roepen :+

Poppejans, spannend! Ben benieuwd hoe Wolf het gaat vinden!
pi_107431773
Haha nou dat werkt hier wel hoor Lijnloos. Als Isabeau ind e kinderstoel gaat staan dan zeg ik dat ze ab-so-luut niet mag gaan zitten en binnen twee seconden zit ze dan braaf op dr billen.
pi_107434820
Wat goed van Selene, Simmu! Heeft ze er nu zelf ook plezier in?

Isabeau. Ransbak. :D Een boer is een scheet die de weg naar je reet niet weet.

Laatste keer, hoor, dan kap ik ermee... Maar kijk! 'Bumba', want dat is het, heeft nu ook benen, voeten en armen! *O*

Én een muts!

pi_107435043
wat een tekenaar is ze O+
misschien wordt ze wel kunstenaar :Y
pi_107435125
we laten het helemaal aan selene of ze op de wc of potje wil en dat lijkt ze te waarderen :Y vorige week wilde ze opeens helemaal zelf 2 uurtjes zonder luier. als ze dan weer om een luier vraagt krijgt ze die. ik denk dat ze gemiddeld nu anderhalve keer per dag wc of potje doet. we vragen tweemaal daags op een vaste tijd ('s ochtends en 's avonds) en soms wil ze wel en soms niet. we zien wel hoe het gaat hoor.
pi_107508180
welkom keshet en e :P *O*
pi_107508393
Ik probeerde Tyler te leren Gefeliciteerd te zeggen. Komt hij nu de hele tijd naar me toe feeteerd en geeft dan (uit zichzelf) een handje erbij. lief toch?!

Keshet gefeliciteerd! *O*
pi_107509554
Keshet gefeliciteerd en welkom bij de peutertjes!! *O*
pi_107509951
Keshet en Emma van harte gefeliciteerd en welkom hier *O*
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:05:01 #189
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107510021
Wat goed van Tyler zeg! ^O^

Keshet, welkom hier met je peuter! <3
Wij volgen over 2 weken :o
pi_107511932
wij ook, dan heb ik een half jaartje lang 2 peutertjes :o
in de praktijk is dat al, maar het klinkt zo een stuk, ehm, enger :P
pi_107511991
maarrruh; raad eens wie er al de hele ochtend luierloos is!

"niet vergeten om op tijd naar de wc te gaan he schatje" --> "doe ik. ik heb toch geen luier aan"

O+ *O* *O*
pi_107512730
Wat goed Simmu!

Mijn peuter wil dolgraag op de wc of het potje zitten, maar er gebeurt dan nog helemaal niets. En nu ik ook een baby te verschonen heb, zou ik het eigenlijk wel heul fijn vinden als de dame zindelijk wordt. Maar dat kan je niet afdwingen hè?
pi_107512810
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:35 schreef Bleie het volgende:
Wat goed Simmu!

Mijn peuter wil dolgraag op de wc of het potje zitten, maar er gebeurt dan nog helemaal niets. En nu ik ook een baby te verschonen heb, zou ik het eigenlijk wel heul fijn vinden als de dame zindelijk wordt. Maar dat kan je niet afdwingen hè?
nope, ik kan je uit ervaring vertellen dat proberen met zindelijkheid echt niet werkt als ze er nog niet aan toe zijn. :{
pi_107512898
Nee, dat had ik inmiddels al begrepen. Ach, ze heeft wel veel interesse in het onderwerp, dat lijkt me de eerste stap. En als er per ongeluk een keer wel iets uitkomt, moeten we daar maar heel enthousiast over zijn, zodat ze gaat snappen dat dat de bedoeling is. Wie weet helpt dat. Ze zal wel zindelijk zijn voor ze haar rijbewijs haalt, zeggen we altijd maar ;).
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:46:42 #195
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107513039
simmu, wat goed! *O*

bleie, het komt vanzelf. Als je het prettig vindt, zou je op vaste momenten van de dag je dochter op het potje kunnen zetten. Bijvoorbeeld bij het wakker worden en als onderdeel van het avondritueel?
pi_107513046
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:35 schreef Bleie het volgende:
Wat goed Simmu!

Beetje afdwingen kan wel hoor. Als het aan mijn oudste had gelegen droeg ie nu nog luiers ;)
pi_107513399
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:46 schreef DaviniaHR het volgende:
simmu, wat goed! *O*

bleie, het komt vanzelf. Als je het prettig vindt, zou je op vaste momenten van de dag je dochter op het potje kunnen zetten. Bijvoorbeeld bij het wakker worden en als onderdeel van het avondritueel?
's Avonds doen we altijd ook wel, 's ochtends is er niet altijd tijd voor. Op het kdv wordt ze ook met enige regelmaat op de wc gezet. Geloof dat ze daar één keer per ongeluk een plasje heeft gedaan.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:32:48 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107514537
Ja, ho maar weer!

*plaatje weg

Het eerste grapje was leuk, incl buufs reply. Derhalve ook laten staan. Maar het liep een tikkie uit de hand en we zijn hier natuurlijk wel bezig met een uiterst serieuze zaak! }:| ;)
pi_107514884
Oh ja, Peuters.

Die van mij is de leukste.
pi_107515049
Tuurlijk die van jou is de leukste, ik laat je lekker in die waan :)

Jaël heeft al een week geen forlax gebruikt en het gaat goed *O* Verder erg weinig te melden, het gaat gewoon goed hier :) Ze kan heel goed benoemen war het potje voor is en de wc alleen de praktijk is nog wat lastig...
Ze is ook wat van het mama-meppen momenteel als ze haar zin niet krijgt, terecht natuurlijk, mama is gewoon een flauwe mama en daar mag je niets van en dan mag je slaan.. Vind het alleen wel erg lastig om daar op een juiste manier mee om te gaan, wil haar eigenlijk toch niet de hele dag op de gang hebben staan. Maar ja het loopt nog niet de spuigaten uit, dus leg haar elke keer geduldige uit dat slaan nooit mag en dat lijkt elke keer toch wel een beetje te helpen.
pi_107515127
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:42 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ja, Peuters.

Niet, mijne! *O*
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:53:38 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107515247
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:42 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ja, Peuters.

Ja nóg wel!
Maar over 2 weken niet meer :N
pi_107515258
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:50 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Niet, mijne! *O*
Ook jou laat ik in die waan :6
pi_107515298
Mijne kan ik drie talen tellen w/

Doorelkaar, maar dat is niet minder knap toch? :P O+
pi_107515331
quote:
16s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:55 schreef Vlindur het volgende:
Mijne kan ik drie talen tellen w/

Doorelkaar, maar dat is niet minder knap toch? :P O+
Zeker knap maar maakt hem niet de leukste :P
pi_107515391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:57 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Zeker knap maar maakt hem niet de leukste :P
-O- Das waar :D
pi_107515402
Ik denk dat jullie je vergissen. De mijne, die is pas leuk O+
Hij telt niet, praat weinig maar als ie iets zegt is het wel weer heel grappig, hij eet en slaapt goed, hij is heel lief voor zijn broertje en zijn papa en mama, hij ka heel goed uren alleen spelen en vind alles stom, hij vind alles cool en is gek op douchen O+
pi_107515513
Rienk praat amper, kan de hele dag voor Dora/Diego/Thoma de Trein zitten, kan slecht alleen spelen, eet slecht drinkt goed, vind douchen én in bad gaan helemaal geweldig. Slaapt met 'bees' en 'nienem' (speen en knienen-konijnen) en roept soms 'oh sit'! :@ :') :D
pi_107515566
Ja dat shit roepen deed mijne ook van de week een keer :D dat pikken ze dan wel weer op he :o
pi_107515603
Ach, hij praat steeds beter, ben dr al zo gelukkig mee O+ Gelukkig klinkt het nog als 'zit' ;)
pi_107515666
Hier klinkt het meer als chips. Ik vroeg ook of ie chips wilde. Nee mama shits.
pi_107526044
Ik vind het tekentalent van Lente echt geweldig :D Timo vindt tekenen ook leuk op zn tijd (en krast dan alleen maar rondjes en soms wat strepen), maar meestal wil hij liever "schrijven".. En dan probeert hij letters te schrijven, die met heel veel fantasie ook wel op letters lijken zelfs soms :P Laatst in de auto riep hij ook al "Kijk een opaomaletter! En een Timoletter!" Heel leuk :D

Minder leuk is dat als hij zich pijn doet hij gelijk in paniek begint te gillen dat papa/mama niet mogen kijken.. Ik weet echt niet wat ik daar nou mee moet, behalve inderdaad niet kijken..
pi_107526102
En dan vergeet ik helemaal te zeggen: Keshet van harte met je knappe kleine peuter :D
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:54:48 #214
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107528621
Zo heeft Harry een Nijntje-laptop waarop alle klinkers genoemd worden met een woord dat er mee begint. Zo zegt de laptop bijv 'i van indiaan'. Als Harry ergens een i ziet staan, roept hij 'ie' en doet dan een indiaantje na :D
Idem voor de 'o van olifant' en de 'u van uil'. Dan maakt hij bijbehorende geluiden. Echt komisch.

Poppejans, heb je al iets gehoord van de Vrije school?
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:19:32 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107530112
Oh, en mijn peuter is de knapste en mooiste en liefste, want ze heeft de grootste flapoortjes. *O*
O+
pi_107531615
mijnes kan het hardste stuiteren en fantastisch een roze flipperbal nadoen in ballorig :+
en is de allerliefste die me met kusjes wakkermaakt O+
pi_107531798
@chan; ik zou dan denk ik ook rustig zeggen "oh, ok. dan niet. het hoeft niet!" eventueel gevolgd door een "doet het zeer" als hij hard moet huilen. wellicht nog een "als het zeer blijft doen wel zeggen he, misschien dat er dan een pleister op kan/een zalfje/iets" dan geef je hem de controle over het geheel. dan moet je er dus wel zelf op vertrouwen dat hij het aangeeft dat er iets is
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:53:18 #218
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107535901
Mijn péuter is gewoon 't allerleukste en 't liefste.

Kiek dan!

Een paar minuten oud - 8 dagen oud - een half jaar oud - 1 jaar oud - anderhalf jaar oud - 2 jaar oud.

Het verjaardagskado O+

Zie Davinia, 't is wel rood. :+
A grand adventure has begun.
pi_107536324
Emma O+ Van harte Keshet!!!

Mijnes was vandaag wat minder leuk (is de peuterpuberteit al klaar???) maar ook wel heel lief. En ook ik hoorde een "teringzooi"-echo achter me toen ik de douchestang niet naar beneden kreeg om haar bad te vullen :|W Ik weet niet meer hoe, maar ik kreeg het nog naar iets fatsoenlijks verbasterd om herhaling te proberen te voorkomen.. oh well :@
pi_107536376
Emma O+
Gefeliciteerd!

En wat een mooie dag, maar tevens ook 'moeilijke' dag moet dit voor jullie geweest zijn.
Ja het is super dat ze alweer 2 jaar is en dat het zn mooie dame is geworden!
Maar oh wat moeten die gedachten over 2 jaar geleden nog steeds moeilijk voor jullie zijn.

Ondanks dát, hoop ik (en weet ik ook wel zeker) dat jullie vast heel erg genoten hebben van haar 2de verjaardag! *O*
pi_107536515
Even een crosspost vanaf mijn fb, als ik het lees moet ik weer lachen..
Lachwekkend momentje, Jaël staat brullend boven aan de trap, ik naar boven, wat is er schatje?? Zij wijzen naar haar bed, verder kwam er niets zinnigs uit. Ik denk nog, ze zal toch niet gespuugd hebben?? Ik doe het licht aan, ligt een van de katten prinsheerlijk in haar bed.. Die was er lekker bij gekropen, maar das natuurlijk niet de bedoeling.. Kat op zijn kop gegeven en Jaël weer toegestopt. De rust is wedergekeerd :D
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:23:34 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107540176
Keshet; wat ongelooflijk dat jouw mooie grote meisjes het kindje is op de eerste foto's. Gefeliciteerd met haar verjaardag, jullie grote meid <3
pi_107546172
Goedemorgen allemaal!

Ik vind het ook moeilijk om me voor te stellen dat Het kindje op de eerste foto en het KIND op de laatste foto dezelfde zijn. Maar het besef dat het écht zo is doet je in wonderen geloven!

Ik heb een treinenmalloot gemaakt. Ze wordt al een half uur volledig in beslag genomen door youtube filmpjes van treinen die stations binnenrijden. En maar commentaar leveren: "Daar komt de twein, tsjoeketsjoek tuutuut, zie je dat mama, en wode twein!" etc etc... Halve zool...

En ik dacht haar even enthousiast te maken voor de sneeuw, dus we gingen voor 't raam staan: "Oh sneeuw, dan kan je niet buiten lopen"
:')
pi_107546261
Mijne zit ook voor de buitendeur!! Al bijna een uur want papa had gezegd dat er sneeuw kwam. En er komt nog niks. Hij blijft stug vol houden en bij elk dingentje dat langs waait: Jaa neeuwwww!! Naar buiten krijg ik hem niet. Hij heeft een hele hekel aan kou!!

[ Bericht 4% gewijzigd door MeNicole2 op 03-02-2012 09:10:07 ]
pi_107546817
mijnes zit ook voor het raam geplakt :X

prachtige collage keshet O+
en als laatste een echte peuter al *O*
pi_107547285
Asy ja die laptop heeft Timo ook :D daarop gaat hij ook telkens alle letters zoeken. Zo leuk vind ik dat :D

Simmu dat werkt ook niet, ik moet gewoon uit zijn beeld en vooral níet troosten of kijken of uberhaupt iets zeggen als hij zich pijn gedaan heeft.. Op dit bewuste moment heeft hij zijn mond vol bloed en ligt te snikken nog van de pijn, maar als ik wil kijken (wat ik dus net wel geforceerd heb want ik móet toch gewoon weten waarom hij zn mond vol bloed heeft nadat hij gevallen is. En ik kan het dus niet vinden want hij blijft me maar wegslaan en duwen en echt krijsen dat ik niet mag kijken, het is in elk geval geen tand door de lip..) dan raakt hij compleet overstuur.. :'(
pi_107547348
ugh chan, dan zou ik het idd toch ook afdwingen :'(
en gewoon stug volhouden en blijven zeggen "het moet eventjes jochie! ik moet eventjes kijken wat er gebeurd is!"?
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:03:44 #229
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107547784
Chan, zegt hij dan niet 'uil' bij de u? etc...
Wat naar voor jullie dat hij zo reageert als hij pijn heeft! Ik weet ook niet wat je verder kan doen dan het maar laten begaan en alleen indien echt nodig even toch forceren inderdaad.
pi_107548178
Oh dat lijkt me lastig Chan!

Ik ga straks Isabeau ervan overtuigen dat sneeuw leuk is. We moeten toch echt naar de supermarkt straks.
pi_107548304
Lastig Chan, ik herken het wel een beetje, Jaël doet dat ook. Maar ik ben dan best streng en zeg dat ik gewoon moet kijken en als ik gekeken heb zal ik er niet meer naar kijken en aanzitten zeg ik altijd als ik weet hoe erg de schade is. Maar ik moet haar soms wel echt klem vasthouden om iets te kunnen zien, probeer nog wel eens af te leiden met een snoepje of iets te drinken, maar het is wel heel lastig.

keshet wat een prachtige foto's! Idd onvoorstelbaar dan de eerste en de laatste foto hetzelfde meisje zijn maar het is echt zo!!
pi_107549537
Haha mijn kind wil naar buiten een neeuwpop maken. Het begint net een beetje te sneeuwen!!
  vrijdag 3 februari 2012 @ 14:00:46 #233
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_107556011
Arme Timo :* En lastig hoor, ik zou het ook niet weten eigenlijk.
pi_107565156
Keshet: wat een prachtige foto's!

Mijn peuter wou heel graag naar buiten vandaag. Dus wij haar ingepakt en de tuin in. Nou, dat hield ze ongeveer een minuut vol _O- . De rest van de dag bleef ze maar herhalen dat sneeuw koud is, en niet leuk.
pi_107567370
Mijn peuter gaat krijsen in de sneeuw. Helemaal door het lint... Kinderen vinden sneeuw gemiddeld toch leuk???
Vooral zielig voor lief, die was extra vroeg naar huis gegaan om met T. Te gaan sleeen, daar had hij zich al de hele dag op verheugd :')
  vrijdag 3 februari 2012 @ 19:51:56 #236
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_107568090
@Aoraki onze peuter doet het zelfde vind er echt niks aan :')
pi_107571448
Onze peuter heeft de driftbuien ontdekt... wooow stervende zwaan tot de tiende macht. En KRIJSEN :X
pi_107573513
Tyler moest erg wennen aan de sneeuw. Gezellig met ophalen ... not!
Hij wilde niet mee omdat er ineens veel sneeuw lag. Heel drama nog, deed handschoenen en muts telkens uit wat natuurlijk koud was. Daar boos over. Drama!!! Ik ga nooit meer lopend ophalen, schaamde me rot!
Na het slapen nog even met Kim en vriendin met de slee gespeeld, ging redelijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 februari 2012 @ 21:41:53 #239
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107574025
@Ingrid: Jan wil ook nooit een muts op .. behalve vandaag. Hij mocht papa's ijsmuts op en papa droeg dan wel een andere. zag er schattig uit moet ik zeggen:

om handschoenen maak ik me niet druk meer. Dan maar koude handen. (wel handschoenen mee voor hij ze alsnog aanwil, maar hij verkiest koude handen boven handschoenen. soit)

zaterdag 4 februari 2012 @ 09:35:30 #240
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_107587270
Wat een geweldige foto's Keshet!!! Bij die 1ste kreeg ik echt tranen in mn ogen, van zo'n mini meiske naar zo'n grote vrolijkerd O+ Nog van harte gefeliciteerd!! *O*
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_107587353
mijn peuter vindt de sneeuw supergaaf (morgen foto's!), mijn bijnapeuter vindt de sneeuw wel ok en de slee 300x he-le-maal niks :N

eeeeennnnnnn; raad eens wie er goed aan kan geven *dat* ze moet poepen en dan pas om een luier vraagt!!!
pi_107647820
Dyon deed ook steeds zn handschoentjes uit, maar sinds hij een keer ijskoude handjes had gekregen en dat dus absoluut niet leuk vond doet hij ze wel gewoon aan :)

Hier iemand die helemaal onder de indruk was van de sneeuw. Ik kreeg er nog net uit dat hij wilde blijven 'slee rijden' en niet naar huis wilde. Verder was hij echt een uur lang sprakeloos :D

pi_107647909
Ach, dat koppie Meimeltje!
  zondag 5 februari 2012 @ 21:46:31 #244
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_107650291
Hallo,
Ik kom alvast een beetje afscheid van jullie nemen hier. De bep wordt dan wel pas eind van de maand 4, maar echt thuishoren doen we hier ook niet meer.
Madam mag dinsdag voor het eerst naar school. Ze is er enorm aan toe en ik ga haar gezellige gekwebbel missen thuis.
Vandaag zijn we wezen schaatsen. Zij op haar krabbelschaatsjes achter een stoel. Ze begon heel voorzichtig maar na 10 minuutjes proberen schoof ze de stoel aan de kant en probeerde een pirouetje :D
Ze heeft 's nachts nog een luier om en fietsen zonder zijwielen doet ze nog niet, dat bewaart ze allemaal voor als ze 4 is zegt ze zelf.
Ik ben benieuwd, we gaan het zien :P
:W
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_107650615
Spannend TF, je kleine meid naar school! Heeft ze er zelf al in zin?
Ik ga je geen gedag zeggen hoor, ik zie je vast wel in het andere topic ;)
  zondag 5 februari 2012 @ 22:03:40 #246
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107651594
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 09:43 schreef simmu het volgende:
mijn peuter vindt de sneeuw supergaaf (morgen foto's!), mijn bijnapeuter vindt de sneeuw wel ok en de slee 300x he-le-maal niks :N

eeeeennnnnnn; raad eens wie er goed aan kan geven *dat* ze moet poepen en dan pas om een luier vraagt!!!
*O*

Meimeltje, leuke foto! O+

Eli amen Aviva hebben zich vandaag ook kostelijk vermaakt met de slee. Eli trok de slee en Aviva rende erachter aan, hijgend en gillend "even wachten!!" erg schattig O+
Aviva heeft ook wel op de slee gezeten, terwijl Eli haar trok. Helemaal leuk, dus.
pi_107652413
Davinia, leuk he dat de kinderen elkaar dan zo goed kunnen vermaken! O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 februari 2012 @ 08:19:13 #248
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107662523
*binnenvalt zonder kloppen
ik heb om tien voor twee een controleafspraak in 't sophia voor Jan. Hopelijk mag ik dit keer voor 't laatst geweest zijn .. 'k word er een beetje simpel van elke keer daarheen te moeten. Desnoods vraag ik wel of de onderzoeken overgenomen kunnen worden door 'n arts van Lucertis. :)

vanavond lees ik wel verder bij .. nu wel iets gescand maar niets onthouden :@

pi_107663961
Oeh TF, spannend voor je beppie, wennen op de basisschool!
en leuk dat schaatsen! Ook al zo zelfverzekerd...pirouettes draaien!

Meimel, wat een snoetje, en mooi ja dat ie het zo leuk vond!
Lars is ook op het ijs geweest zaterdag, op de glij-ijzers, maar hij viel steeds om.
Ik had mijn vriend gevraagd om een foto te maken maar dat lukte echt niet, want dan lag Lars alweer omver haha
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 februari 2012 @ 15:28:44 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107675480
Jaaaaah kinderarts wordt over gedragen

en 'n toevoeging:

tegen mijn verwachting in, vond ze 't wel een goed idee van me om alles onder één dak (lucertis) te willen hebben, zodat ik niet constant met Jan hoefde te slepen, en er niet steeds gegevens uitgewisseld hoefden te worden. Dus formuliertje ondertekend dat ze de zooi naar Lucrtis opsturen en ik ben van het sophia kinderziekenhuis af *O* Voelt toch als een overwinning omdat ik het nu met een zelf uitgezochte ka kan gaan uitzoeken ipv één die voor mijn gevoel aan de andere kant van de lijn staat.

[ Bericht 89% gewijzigd door DJMO op 06-02-2012 19:44:21 ]

pi_107692947
Fijn DJMO!
pi_107693498
DJMO wat fijn!!!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:55:01 #253
353071 kitty_hello
pi_107711900
Wij komen ons hier ook aansluiten :) Kleine meid heeft een super verjaardag gehad en is flink verwend O+

DJMO wat fijn zeg! :) en wat een lieve foto op de nek bij papa O+

Meimeltje wat een super lieve foto! O+

Ik zal niet heel veel reageren, maar ik lees wel bijna alles :)
pi_107716281
hullo kitty, zie! allemaal onbekende nieuwe mensen hier :P
pi_107716978
Ik heb hier een peuter die op alles antwoord "jaaaaaaa weet ik" en dan een diepe zucht. Maar vervolgens doet ze nee weet ik niet, en ik ga toch lekker mijn eigen gang, vermoeiend!!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:58:24 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107718631
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:50 schreef simmu het volgende:
hullo kitty, zie! allemaal onbekende nieuwe mensen hier :P
:)

Op verzoek verwijderd

[ Bericht 4% gewijzigd door DaviniaHR op 07-02-2012 17:28:48 ]
  dinsdag 7 februari 2012 @ 17:44:47 #257
353071 kitty_hello
pi_107720278
:*
pi_107723964
huh?
ik snap er niks van :@
pi_107724015
Pfff hier vanavond een pittig staaltje opvoeden voor beginners... Vond het echt niet leuk en de tranen stonden bijna in mijn ogen.
Jaël wilde niet eten.. Mijn reactie, dan eet je niet maar dan ook geen toetje, beetje flauw maar ze had nog niet eens een hap genomen. Uiteindelijk waren S en ik klaar dus wij gingen aan het toetje, gooit mevrouw zo haar bord midden op tafel met een schreeuw dat ze neit ging eten. Ik ben heel kalm gebleven en heb gezegd geen probleem dan ruim ik je bordje op, dus dat deed ik..
Nou mevrouw sprong werkelijk van haar stoel af vloog de keuken in (ik wist niet dat ze zo snel was) griste het bordje van het aanrecht en heeft hem helemaal leeg gegeten.
Daarna haar een toetje gegeven en de heel situatie op haar niveau geevalueerd. Ze was helemaal beduust en had volgens mij nooit verwacht dat ik haar echt geen toetje zou geven.. Ik vond het echt heel lastig maar ik dacht ook ja ik heb het gezegd en als ik het nu wel ga geven dan denkt zij de volgende keer ook, ik krijg toch wel..

Ze is momenteel zowieso opeens wat dwarser en ook lelijk naar haar zusje, zoals ik hierboven al zei standaard antwoord, weet ik.. Maar anders doen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 19:31:42 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107724222
klinkt idd wel heftig MP. Zeker als je het niet gewend bent. :*
pi_107724531
Nee ze is eigenlijk altijd zoet en lief :+

Ze heeft wel buien maar deze heftigheid had ik nog nooit mee gemaakt. En ik was nog alleen ook anders heb je nog wel eens wat aan elkaar, ging ook helemaal twijfelen aan mezelf of ik het nou wel goed deed.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 19:42:29 #262
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107724781
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:26 schreef MamaPurk het volgende:
Pfff hier vanavond een pittig staaltje opvoeden voor beginners... Vond het echt niet leuk en de tranen stonden bijna in mijn ogen.
<knip>
Ze is momenteel zowieso opeens wat dwarser en ook lelijk naar haar zusje, zoals ik hierboven al zei standaard antwoord, weet ik.. Maar anders doen.
Klinkt meer als opvoeden voor gevorderden ;)
Lastige situatie hoor, maar goed dat je zo gereageerd hebt :Y
pi_107724868
Maar ik ben nog lang niet toe aan gevorderd :X
  dinsdag 7 februari 2012 @ 19:49:33 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107725178
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:43 schreef MamaPurk het volgende:
Maar ik ben nog lang niet toe aan gevorderd :X
Blijkbaar wel want je hebt het goed opgelost :*
pi_107725857
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:49 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Blijkbaar wel want je hebt het goed opgelost :*
:@
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:10:00 #266
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_107726262
Welkom Kitty :W

Djmo fijn, nu lekker alles bij 1 en dezelfde :D

MP heftig :*

Hier gisteren het boekje kleine stapjes in zitten vullen alvast voor de indicatieaanvraag, dan is het weer even "zwaar" Roy is buiten de driftbuien nog lang geen 2,5 jaar...
Kleine stapjes zo gaat het hier.
pi_107726845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:37 schreef MamaPurk het volgende:
Nee ze is eigenlijk altijd zoet en lief :+

Ze heeft wel buien maar deze heftigheid had ik nog nooit mee gemaakt. En ik was nog alleen ook anders heb je nog wel eens wat aan elkaar, ging ook helemaal twijfelen aan mezelf of ik het nou wel goed deed.
wat de rest al zegt. een pittige situatie toch goed opgelost :*
pi_107726960
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:10 schreef _Bar_ het volgende:
Welkom Kitty :W

Djmo fijn, nu lekker alles bij 1 en dezelfde :D

MP heftig :*

Hier gisteren het boekje kleine stapjes in zitten vullen alvast voor de indicatieaanvraag, dan is het weer even "zwaar" Roy is buiten de driftbuien nog lang geen 2,5 jaar...
Kleine stapjes zo gaat het hier.
kleine stapjes zijn ook stapjes!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:16:09 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107729200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:23 schreef simmu het volgende:

[..]

kleine stapjes zijn ook stapjes!
Hier sluit ik me bij aan...
Bar :*
pi_107729684
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:16 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan...
+1 Bar :*
pi_107740863

Had ik al gezegd dat Tyler steeds meer woordjes kan? En korte zinnetjes zoals Kom maar mee, waa(r) ben je, ga je mee.
Driftbuien en dan vooral ´s avonds en ´s nacht in bed doet hij helaas ook nog.
En uiteraard als een echte peuter als je je zin niet krijgt met bv een (k)oekje! Of je wilt geen handschoenen aan en muts op.
Hij staat wel uberlief op de psz foto incl schram dat dan wel.
pi_107742524
Ik was Isabeau gisteravond ZO zat. Erg he? Ik was blij dat B. thuiskwam en haar naar bed bracht, ik kon het gewoon niet opbrengen om die strijd ook nog aan te gaan. Ze was zo aan het draken. Vanmorgen ging ze vrolijk verder met dreinen, maar ze had een bloedneus gehad vannacht, was snotterig en hangerig. Ik vreesde dus dat ze ziek was/werd. Liet haar in tranen achter op het kdv met lood in mijn schoenen. Bel ik net; is ze hartstikke vrolijk. }:|
pi_107743171
DJMO wat fijn :)

MP volgens mij heb je t ook prima opgelost hoor :)

Ohw ik herken dat wel hoor Sorbo, dat je ze soms gewoon even compleet zat kunt zijn met dat gedraak.. Timo kan er ook wat van :P

Timo heeft gisteren een stofzuiger van ons gekregen, gewoon zomaar. Nou ja, vooral omdat ik de stofzuigerdrama's heel erg zat ben en Timo er echt gruwelijk gelukkig van wordt, zo'n stofzuiger.. :)

Ohw ja wat ik me nog afvroeg: hoe ver gaan jullie mee in het "zelluf doen, ik doen, mama niet doen, papa niet doen"? Timo wil álles (echt álles) áltijd zelf doen.. En ik leg hem uit dat het soms even niet gaat, sommige dingen te gevaarlijk/moeilijk zijn, dat we soms een beetje haast hebben, of dat mama soms gewoon even geen geduld heeft en het ook wel eens zelf wil doen ( :@ ).. maar hij mag dus echt waanzinnig veel zelf doen geloof ik.. En wat hij vooral doet, is dat als ik iets gedaan heb wat hij had willen doen eerst alles terugbrengen in oorspronkelijke staat en het dan alsnog zelf doen.. Doen andere peuters dat ook?
pi_107743268
Leander doet ook alles zelf. En ja ook als ik haast heb. Maar ik reken voor dingen altijd extra tijd dus we hebben gewoon nooit haast :P Maar hij is ook wel makkelijk als ik bv even iets snel doe omdat ik gee zin heb om te wachten. Hij weet dat ie andere keer weel zelf mag.

He wat heb ik toch een saai kind ;) O+ O+ O+ O+ O+
pi_107743407
Herkenbaar hoor Chan... Maar gelukkig lukt het bij Minke nog om met een alternatief te komen (Bijvoorbeeld niet alsnog zelf de tv aan en weer uit doen als wij dat net hebben gedaan, maar dan de radio/versterker uit mogen doen). Niet snijden met het grote scherpe mes, maar samen nog stukjes snijden met haar peutermesje... Dat soort dingen. Maar inderdaad het liefste alles zelf doen. Maar het heeft ook positieve kanten: zelf de luier uitdoen en in de emmer mikken gaat een stuk sneller dan het ge-emmer als ik het doe.
pi_107743420
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:26 schreef Chan het volgende:
DJMO wat fijn :)

Ohw ja wat ik me nog afvroeg: hoe ver gaan jullie mee in het "zelluf doen, ik doen, mama niet doen, papa niet doen"? Timo wil álles (echt álles) áltijd zelf doen.. En ik leg hem uit dat het soms even niet gaat, sommige dingen te gevaarlijk/moeilijk zijn, dat we soms een beetje haast hebben, of dat mama soms gewoon even geen geduld heeft en het ook wel eens zelf wil doen ( :@ ).. maar hij mag dus echt waanzinnig veel zelf doen geloof ik.. En wat hij vooral doet, is dat als ik iets gedaan heb wat hij had willen doen eerst alles terugbrengen in oorspronkelijke staat en het dan alsnog zelf doen.. Doen andere peuters dat ook?
Dat is nou precíes waar ik gisteren zo gestoord van werd. ALLES zelf willen doen en er vervolgens een bende van maken. Haar de trap optillen, ZELF DOEN, en dan haar neerzetten waarna ze de trap eerst weer áfgaat om vervolgens ZELF de trap weer op te klimmen. ZELF haar toetje willen eten en alles eronder smeren. ZELF haar schoenen uit willen doen en vervolgens woest worden omdat het niet lukt, maar GEEN hulp accepteren. etc etc etc...

*zucht*
pi_107743431
mijnes doet de afwas al hoor chan *)
zelf aankleden mag ook, helpen met koken ook wel regelmatig (niet met hete dingen, maar het voorbereiden) en als we aan tafel brood eten mag ze zelf smeren. ze mag niet, ik herhaal: niet! zelf haar muesli of vlokjes in der kom doen :X
pi_107743470
ravi eet trouwens al bijna een jaar zelf, en gaat ook zelf de trap op en af (met soms een oopsie)
pi_107743554
Ik tref Leander ook geregeld aan op zijn stoel staand aan het aanrecht een broodje pindakaas te smeren. Of drinken pakken uit de koelkast en dan altijd de koelkast open laten. En als ik er dan wat van zeg zegt ie: Soiie mama!!
pi_107743602
Brood smeren zelf willen doen: check.
Maar eigenlijk heb ik een luie peuter die het vaak wel erg relaxed vind als mama het doet :')

Helpen wil hij vaak wel, dus doen we dat :)

Mijn hummel is trouwens alweer een paar weken 's nachts ook zindelijk. :o
En veel te eigenwijs bij vlagen :+
pi_107744655
Vers van de pers:

pi_107745526
:D
Altijd leuk!
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:10:09 #283
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107745948
HK gefeliciteerd met je peuter!! :*

Mijn peuter is al een paar dagen in de draakmodus... echt zooooooo vermoeiend!! :{
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_107746273
Hier inderdaad ook draakmodus. Zowel peuter als over-een-week-peuter ;)
Vrij storend inderdaad. :Y
't Zal wel weer over gaan ;)
pi_107746437
hier wisselen ze elkaar af >:)
pi_107746542
Mijn peuter wil ook veel zelf doen, en vaak mag dat ook. Trappen op en af moest ze zelfs tijdens mijn zwangerschap van me (en nu is 13 kg peuter tillen nog niet erg verstandig geloof ik). Boterhammen smeren wil ze ook, maar dat lukt nog niet erg. Na een poosje vraagt ze dan wel om hulp. Als het me te lang duurt, stel ik meestal een ultimatum (ik tel tot 5, en dan doe ik t voor je), of ik bied een alternatief, dat werkt ook goed. Wat ik weleens iritant vind, is datalles ook altijd 'anders' moet. Pak je een broek, wil ze een andere, bij bordjes, bekers, enz. net zo (en dat is dan dus nadat ze de kans heeft gekregen om t zelf te pakken...).
pi_107746969
ik begin gewoon met 2 keuzes en zo werken we het proces af ;)

wil je een broek of een rok aan? --> broek
wil je deze trui of die? --> die
enzovoorts.

dat werkt helemaal goed. gewoon nooit open vragen stellen :P
pi_107747032
Ow, dat geeft hier:
'wil je de blauwe of de groene beker?'
'de gele!'
pi_107747054
Keuzes werken bij ons ook heel goed. Mevrouw wil vaak een ander glas/bord/lepel/toetje/potlood/whatever dan waar je mee aan komt, en roept dan standaard om een "blauwe"... en zelfs als je de blauwe komt brengen zoals een goed slaaf betaamd :+ , dan nog is het huis te klein. Dus als het nu niet goed is, krijgt ze de keus: A, B of niks... meestal kiest ze dan wel eieren voor haar geld en neemt ze hetgeen waar je in eerste instantie mee kwam.
pi_107747074
Kdv belde net. Isabeau is tóch ziek. Ze slaapt nu, maar ik ga eerder naar huis om haar op te halen. Schaapje :'(
pi_107747115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:52 schreef freecell het volgende:
Ow, dat geeft hier:
'wil je de blauwe of de groene beker?'
'de gele!'
hier was dat eventjes "de blauwe of de rode beker schat?"

gevolgd door "JANKGILKRIJSNEEEEEEEEEEEEE" volle peutertantrum
wat bleek; de rode is voor haar en de blauwe voor ravi. dusssss. dat ik het maar weet 8-)
dus daar kiezen ze niet meer. de rode is voor selene en de blauwe voor ravi. wee degene die daar van afwijkt! stelletje anale ^&^&^&%^#^peuterpubers hier.
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:56:49 #292
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107747154
oo keuzes geven werkt hier ook niet altijd hoor, als Evie echt in de draakmodus zit, dan is alles niet goed ;) Als Evie vraagt om Kaas, en ik kaas geef; dan wil ze koek, geef ik koek, dan wil ze kaas... en dus maak ik ook regelmatig de keuze voor haar als ze in die modus zit...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 13:16:50 #293
5428 crew  miss_sly
pi_107747763
Onze dame is nog steeds vrij redelijk. Ze heeft wel eens haar momentjes, maar dat zijn echt maar momentjes. Ze wil veel zelf doen, maar is ook wel gemakkelijk aangelegd, dus wij 'mogen' nog vrij veel doen :') Keuzes werkt hier ook goed, over het algemeen. We hebben het gewoon erg gezellig, ze babbelt de oren van ons hoofd en doet het erg goed. Ze is een dag per week over naar de peutergroep, de andere dag zit ze nog bij de dreumessen, bij haar favoriete juf. Dat is ook zo'n leuke meid. De woensdag begint dan ook altijd met een dikke knuffel met haar zo gauw ze op het kdv binnen is O+

Laatst vond ik het wel even moeilijk: ze wilde namelijk heel graag een broertje of zusje. Dus heb ik haar uitgelegd dat dat een kindje van haar papa en mama zou zijn, en dat wij geen kindjes meer krijgen. Was ze wel even heel verdrietig om, arm ding.
pi_107748247
Vraagje tussendoor: hoe goed kunnen jullie peuters zichzelf aankleden? Weten welke arm er in welke mouw moet, welk been in welke broekspijp, broek optrekken, schoenen aandoen? Ivan kan dat nog niet zo goed. Een leidster op het kinderdagverblijf heeft aan ons gevraagd of we ermee willen oefenen. Dat wil ik best, maar ik heb zelf al moeite om bijvoorbeeld een broek over zijn bolle billen te krijgen. :+ Het lijkt me niet helemaal realistisch om van hem te verwachten dat hij dat zelf kan. Oefenen is prima, maar het is voor hemzelf ook maar frustrerend als ik hem niet help.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107748363
CLaudia, Minke kan het wel redelijk, maar dan moet je haar wel het spul goed aangeven (dus de voorkant voor enzo). Broek over billen is ook voor haar, ondanks gebrek aan billen, best lastig. Maar zo'n dikke luier helpt ook niet echt mee. Oefenen kan vast geen kwaad, maar als hij er zelf frustraties van krijgt en hij vind het ook prima als jij het doet, waarom dan pushen? Het is dat Minke ZELLUFFFFFFF! wil, anders had ik het ook gewoon nog gedaan bij haar.
pi_107748535
selene lukt het nu pas om dingen over kont (+luier) te trekken hoor. wel snapt ze prima welke kant van het truitje aan de voorkant moet :Y ik ben gewoon gestart met haalbare dingen zeg maar. dus truitje zelf en ik helpen met de broek. dat soort dingetjes. zelf uitkleden gaat trouwens een stuk vlotter dan zelf aankleden. ze had een tijdje de neiging om telkens al haar kleren uit te doen. overal en altijd. winter heeft dat probleempje opgelost :s)

ik verbeter het wel als ze het fout doet. ik ben helemaal voor zelf prutsen en niet alles de kop indrukken, maar er is niks mis met enig verbeteren (zonder dat het constant kritiek wordt). dus ik zeg gerust "andersom schatje :) "
pi_107748572
Ziet Minke dan zelf wat de voor- en achterkant van een trui zijn bijvoorbeeld? Ivan heeft daar totaal geen oog voor. Als ik hem het kledingstuk goed voorhoud dan doet hij het inderdaad wel met zijn trui en jas. Sokken kan hij niet zelf aantrekken. Een broek is écht veel te lastig, maar zoals ik al zei krijg ik hem er ook amper ingepropt. Schoenen aantrekken lukt hem zelf ook niet. Dan moet hij eerst het klittenband losser maken en dat heeft hij niet door.

Tja, hij is gewoon nogal bonkig. :Y)
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 13:40:28 #298
5428 crew  miss_sly
pi_107748729
Ik vind het niet vreemd hoor, dat hij dat nog niet kan. Senna begint nu wat handiger te worden ermee, maar ik moet dingen wel goed aangeven inderdaad. Bovendien vindt ze het veel gemakkelijker als ik het doe :+ En geen luier, maar wel bol buikje, en geen kont.
Ze begon zelf gisteren ineens over haar schoenen: "mama, de grote peuters kunnen zelf hun schoenen al aan doen. Ik kan dat nog niet. Maar dat geeft niet, hoor, dat leer ik nog wel!"

En dat laatste zinnetje ook op zo'n geruststellend toontje :')
pi_107748789
Nee hoor, dat ziet ze echt niet. Als ik haar der gang laat gaan zit alles achterstevoren. Schoenen ligt er een beetje aan welke. Laarsjes is geen enkel probleem, schoenen met klittebandgesp lukt soms, met veters is onbegonnen werk. Sokken lukt meestal ook wel, maar vaak heeft ze nu een maillot aan en dat lukt ook niet altijd.

Kijk Clau:
SPOILER

[ Bericht 42% gewijzigd door Lijnloos op 08-02-2012 13:56:01 ]
pi_107748877
Ah, dan zal de opmerking van de leidster waarschijnlijk wat 'vrijblijvender' bedoeld zijn dan ik geïnterpreteerd had. Ze had het ook tegen mijn lief gezegd en niet tegen mij, dus ik weet de context niet precies. Nou ja, ik vraag er nog wel naar.
pi_107750627
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:27 schreef simmu het volgende:
hier wisselen ze elkaar af >:)
dito met mijnes.
hangt zeker wat in de lucht ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')