Dat het vroeger heel veel en ook snel gebeurde klopt maar tegenwoordig gaan ze écht niet over één nacht ijs hoor geloof me. Ze zijn ook liever afwachtend en in veel gevallen kan het als het wél te nauw is met die creme opgelost worden. Die moet je eerst een aantal weken proberen, als er daarna geen resultaat is dan word de periode verlengd. Geeft ook dat dat geen resultaat dan pas word er gekeken óf en indien nodig wélke operatie te overwegen is.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:04 schreef Asyniur het volgende:
Noli, volgens de kinderuroloog wordt er veel te snel ingegrepen en worden er veel te veel onnodige circumcisies gedaan. Vroeger was dat nog veel erger aldus hem (mijn man is ook geholpen).
Jup, zie verhaal van manlief..quote:In elk geval moet je er niet teveel zelf aanzitten. Je hebt het al snel geforceerd en dan krijg je scheurtjes (die je misschien niet kan zien). Dat geeft weer littekenweefsel en dan komt je van de drup in de regen zeg maar
Pfoeh arme Driekus. Ik herken wat je schrijft heel erg van mijn broertje, die had als klein kind al astma/ chronische bronchitis.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:48 schreef mefke79 het volgende:
Wij mogen naar de kinderarts donderdag. Een van de dingen die ik wil navragen is of het normaal is dat ons ventje vaak blauw ziet rondom zijn mond. Als ie flink gespeeld heeft, in het water, als ie het koud heeft. Eigenlijk best vaak, zeker als je er op gaat letten. Andere kinderen bekend met blauwe mondjes?
Gisteren hebben we nog maar weer een keer gemerkt dat meneer gewoon heel weinig lucht krijgt. We waren door de bossen aan het rennen, maar dat redt ie op een gegeven moment gewoon niet meer, dan moet ie echt stil gaan staan en op adem komen. Hij piept dan ook echt. En als je zegt dat ie even moet hoesten komt er een hoestbui waar je u tegen zegt. Goed dat we gisteren de Mei Tai bij hadden, kon ie effe uitrusten op mijn rug. Leuk commentaar trouwens: mama, jij bent een paardje. Paardjes doen hihi, mama ook hihi?
Jaquote:Op maandag 16 januari 2012 14:02 schreef Asyniur het volgende:
Twinkly, wat stom!
Bij Harry heeft nog niemand aan het velletje getrokken, behalve dan de kinderuroloog en die hield al op toen er een beetje spanning opkwam.
SPOILER: samen spelenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom Faja!
Beterschap meimeltje; hier had Jan last van t vrijdag de 13e virus; vanuit 't niets 39 graden koorts en z'n bed onderkotsen, dagen erna niks meer aan de hand behalve dat de groene slierten uit z'n neus hangen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
dat blauwe is heel normaal, elin en lex hebben het, ik heb het..als Lex een boer dwars heeft zitten wordt t al blauw om zijn mond, ook bij kou of temp. wisseling (kan ook als ze het warm krijgen) kan dus verder geen kwaad, zolang de tong maar niet blauw wordt. Komt voornamelijk door de huidskleur en nouja je ziet onze adertjes wel goed lopen, alsof we doorschijnenquote:Op maandag 16 januari 2012 14:06 schreef mefke79 het volgende:
Tis meer dan zijn lippen, echt om de mond heen is blauw. Hij kan ook nog steeds niet lang in het gewone zwembad zwemmen, dan gaat ie klappertanden en bibberen en wil ie naar warm water. En dat is heel wat voor een waterrat als de onze.
Over dat piemeltje, kijken ze daar naar op het cb? Hebben ze hier echt nog nooit gedaan. Dus ook geen idee of het vastzit ofzo. Driekus zelf vind dat piemeltje wel reuze intressant, vooral kijken hoe lang hij kan worden. Dat is vast mannenhumor.
Bar, wat vervelend dat het zo voelt. En ik snap het wel, wij gaan verder en Roy niet. Maar het is wel zo'n mooi ventje, dus je moet em nog wel komen showen hoor. En verder hoop ik dat je snel kan melden dat ie ineens een enorme sprong gemaakt heeft.
Zoiets ben ik ook van plan te gaan doen tzt, ik denk eind van het jaar. iig wil ik wel dat hij het helemaal snapt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij hebben de spenen in een envelop gedaan en zogenaam naar een andere baby gestuurd (uitgeleged dat zij nu te groot was en dat nieuwe baby's wel een speentje nodig hadden) . Dana mocht de envelop zelf versieren en in de brievenbus stoppen. En eigenlijk is dat verbazingwekkend goed gegaan en heeft ze er zo goed als nooit meer om gevraagd
Dat is al heel snel! Spannend zoiets he? pff ze zijn nog zo kleinquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:27 schreef Asyniur het volgende:
Poppejans, nav jouw post dacht ik: ik bel nog eventjes naar de psz want ik heb nog niks gehoord. Harry mag 28 feb starten!
Ja, ik vind het opeens retespannend!quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:32 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat is al heel snel! Spannend zoiets he? pff ze zijn nog zo kleinen nu alweer toe aan de eerste stapjes richting de basisschool straks.
Wolf zou meteen kunnen starten op die peuteropvang als we het wat vinden.
Hoe denk je dat Harry het gaat vinden als je hem de eerste keer er heen brengt?quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:38 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja, ik vind het opeens retespannend!
En mijn man wil de eerste keer niet mee, want hij is bang dat hij het niet trekt. Dus mag ik met bolle buik en vol hormomen mijn kind daar zelf gaan achterlaten![]()
Als ík maar niet ga huilen
Poeh ja, jij hebt niet eens een datum om naar toe te leven
Geen idee eerlijk gezegd. Toen we gingen kijken, had ik mijn handtas in de hal gelegd. Bij het invullen van het inschrijvingsformulier had ik iets nodig uit mijn tas. Hij was lief aan het spelen dus ik liep eventjes weg om mijn tas te pakken en toen kwam hij huilend achter me aangerend.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:42 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hoe denk je dat Harry het gaat vinden als je hem de eerste keer er heen brengt?
Volgens mij kijkt Wolf niet meer op of om als ik dag zwaai
In het groepje waar Roy komt, zitten voornamelijk kinderen met een achterstand, er zit 1 jongetje in een rolstoel, en ik zag een kindje met down.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:35 schreef Poppejans het volgende:
Vast even gek in het begin Bar, en ook wel confronterend lijkt me![]()
Zitten er op zn nieuwe kdv kindjes die net als hij ''alleen'' last hebben van epileptie en bijv een motorische/lichamelijke achterstand, of ook kindjes met een verstandelijke beperking zoals Down e.d ?
Hopelijk gaat hij het er erg naar zn zin hebben
Omdat ze van de een op de andere dag was gestopt met poepen. En toen dat langer als een week duurde en ze er helemaal naar en beroerd van werd op advies van de huisarts met forlax begonnen. Maar advies bij forlax is als je het eenmaal gebruikt dat je het langere tijd moet gebruiken. Gelukkig mogen we nu afbouwen, maar ze geeft nu af en toe dus aan dat het zeer doet als ze moet poepen. De ontlasting is ook echt al steviger als eerst. Ze krijgt nu om de dag forlax ipv elke dag.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:35 schreef DaviniaHR het volgende:
MP, waarom had jael eigenlijk forlax? Wel goed dat zij er ook al zo mee bezig is!
Hij heeft nooit op kdv gezetenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:35 schreef DaviniaHR het volgende:
Asy, heeft harry niet op een kdv gezeten of iets? Wel leuk dat hij al kan starten op de psz! Dan is hij nog net geen 2, toch?
werk(te) je 2 dgen per week?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hij heeft nooit op kdv gezetenHij gaat naar opa en oma 2 dagen per week.
Hij mag 28 feb starten. Dan is hij op 1 dag na 2 weken 2
Maar de carnavalsvakantie zit er tussen.
Ja, want het is met carnaval! Hoe heet het bij jullie dan?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:53 schreef Meimeltje het volgende:
Stiemie, nou laat ze maar langskomen toch, scheelt weer een bezoekje aan het CBBeterschap voor je kleuter!
Mefke, wat vervelend van zijn luchtwegen. Gelukkig heeft hij er weinig last van en hopelijk krijgt hij er ook niet meer last van.
Harry naar de psz, dat zal hij vast erg leuk gaan vinden! Heet het bij jullie carnavalsvakantie?
Krokusvakantiequote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:08 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja, want het is met carnaval! Hoe heet het bij jullie dan?
Half februari?? Das wel erg positief!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:58 schreef MamaPurk het volgende:
Hier heet het gewoon de voorjaarsvakantie
Jep ,maar toch noemen ze het hier zo. En daarna komt de mei vakantie das eind arpil begin meiquote:Op zondag 22 januari 2012 09:57 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Half februari?? Das wel erg positief!
Aviva
Elmo, van harte gefeliciteerd met je peuter!
Die meivakantie hebben ze hier ook. Ik denk dat de rest redelijk hetzelfde is/heet.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:46 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Jep ,maar toch noemen ze het hier zo. En daarna komt de mei vakantie das eind arpil begin mei
De meivakantie heet hier Tulpvakantiequote:Op zondag 22 januari 2012 14:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Die meivakantie hebben ze hier ook. Ik denk dat de rest redelijk hetzelfde is/heet.
Alleen hier valt de 'voorjaarsvakantie' dus altijd met carnaval, vandaar carnavalsvakantie
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat mijn jochie naar school ging en dat ik vreselijk moest huilen
Nog gefeliciteerd met Tirza, Elmo!quote:Op maandag 23 januari 2012 14:54 schreef Elmo76 het volgende:
Zooo, ik kom me hier even melden met mijn (nu officiële!) peutermeisje!!
Bedankt voor de felicitaties en Meimeltje bedankt voor de mooie (op de kleur na dan) taart!
Hier een klein overzichtje van Tirza's verjaardagsfeest!
Ze vond het heel gezellig al die visite en ze is gruwelijk verwend!
Ook had ze bezoek uit het hoge noorden, zoals jullie op de foto's kunnen zien!![]()
[ afbeelding ]
Thanks!!quote:Op maandag 23 januari 2012 17:33 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd met Tirza, Elmo!Gezellig dat jullie er zijn!
Is dat je lief op op de tweede foto links van de onderste rij? Dan is het wel te zien van wie Tirza haar pony heeft.![]()
hahaquote:Op maandag 23 januari 2012 17:33 schreef Ssserpente het volgende:
Dan is het wel te zien van wie Tirza haar pony heeft.![]()
Ach, nu had Isabeau meer cupcakes! (ze heeft er gewoon drie opgevreten, en een brownie...en handenvol zoute sticks en nibbits....quote:Op maandag 23 januari 2012 22:38 schreef Asyniur het volgende:
Wat goed van Dyon!
Leuke foto's Elmo! Jammer dat wij het feestje hebben moeten overslaan
Sorry, het lag echt aan mij, het formaat van het plaatje en mn telefoon. Uitvergroot op de pc is ze duidelijk een vrouw.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:55 schreef Sorbootje het volgende:
Zal F. trouwens leuk vinden, dat ze voor jouw lief aangezien wordt Elmo
Ik moet eerlijk zeggen dat Harry helemaal geen snoeper is! HIj neemt wel eens ergens een hap van maar meestal blijft de rest liggen. Dat heeft ie echt niet van zijn oudersquote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:54 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ach, nu had Isabeau meer cupcakes! (ze heeft er gewoon drie opgevreten, en een brownie...en handenvol zoute sticks en nibbits....)
Het was zo leuk en Tirza is gewoon de coolste peuter, samen met Isabeau natuurlijk. <3
Laten we het erop houden dat het voor- en nadelen heeftquote:Op woensdag 25 januari 2012 08:54 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Sorbootje... fijn he, als ze kunnen praten?
Spannend joh! en inderdaad, ze zijn nog zo kleinquote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:14 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb vanmiddag een mail gehad van de peuterspeelzaal! Ze mag per 1 maart komen en twee weken voor die tijd gaan we kennis maken.. Ik werd er helemaal ene beetje emo van, wat word ze toch groot! Mijn kleine meisje nu al naar de psz.
(al lees ik hier dat sommige kinderen nog eerder gaan)
En ik moet ook wel zeggen dat ze er wel erg aan toe is maar toch... Psz das bijna school..
Trouw is ze zeker inderdaad. (ik wat minder zoals je merktquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:09 schreef Sorbootje het volgende:
Whahaha.. nou ze is in elk geval wel trouw!
Ja ik doe het ook iedere avond wel, maar meestal doet papa dan met haar het bidden en papa is nu in Keulen dus ik moest het hele ritueel zelf doen, dom dom dom van mijquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:37 schreef DaviniaHR het volgende:
Sorbo wat gezellig dat geklets!
Al snap ik dat je er s ochtends wel flauw va wordt
MP, nou weet je wel dat je iedere avod het nahtritueeltje moet doen
quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:04 schreef _Bar_ het volgende:
Roy zegt MijWe waren vanavond aan het spelen met een knuffel en ik vroeg van wie is die knuffel en kreeg ineens Mij te horen
Wat goed!!quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:04 schreef _Bar_ het volgende:
Roy zegt MijWe waren vanavond aan het spelen met een knuffel en ik vroeg van wie is die knuffel en kreeg ineens Mij te horen
Ik zal Leander straks eens opmeten. Denk dat ie net tussen de 85cm en de meter in zit.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:11 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Wij zijn ook eens bij plopsaland geweest, mika mocht nergens in omdat hij een halve centimeter te klein was.
Leuk om te lezen vind ik. Zo krijgen we van elke maand een verslag. (het is langer dan dit, maar de rest gaat erg over het samenspelen)quote:Kobus: vrolijk, humor, kan goed voor zichzelf opkomen.
Houdt van boeken, liedjes zingen, appels eten en niet van mango.
Het gaat Ko steeds beter af te communiceren. Wanneer hij valt ofzo herstelt hij snel en gaat hij onverstoord door met spelen.
Speelt veel met Z en al geeft hij duidelijk de voorkeur om met Z te spelen, als die er niet is, speelt hij ook gemakkelijk met andere kinderen en ook prima op zichzelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, het gaat hier dus heerlijk, we genieten echt van elkaar. Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn met een baby erbij. Ko zijn mantra is op het moment: mama papa kobus.
En daar moet straks een naam bij....Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
Dan zou ik inderdaad ook mooi begin van de maand zijn gaan starten! Best een duur grapje andersquote:Op maandag 30 januari 2012 13:49 schreef Asyniur het volgende:
Poppejans, spannend hoor! Enig idee hoe lang het kan duren?
Harry mag 1 maart starten op psz. Ze zijn overgenomen door een nieuwe stichting en die rekent meteen een hele maand bijdrage, ook als je kind maar 1 ochtend geweest is. De juf had dus maar gezegd dat we dan zouden starten op 1 maart.
Nog iets meer dan 2 weken en dan is mijn dreumes een peuter!
nope, ik kan je uit ervaring vertellen dat proberen met zindelijkheid echt niet werkt als ze er nog niet aan toe zijn.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:35 schreef Bleie het volgende:
Wat goed Simmu!
Mijn peuter wil dolgraag op de wc of het potje zitten, maar er gebeurt dan nog helemaal niets. En nu ik ook een baby te verschonen heb, zou ik het eigenlijk wel heul fijn vinden als de dame zindelijk wordt. Maar dat kan je niet afdwingen hè?
Beetje afdwingen kan wel hoor. Als het aan mijn oudste had gelegen droeg ie nu nog luiersquote:Op donderdag 2 februari 2012 12:35 schreef Bleie het volgende:
Wat goed Simmu!
Mijn peuter wil dolgraag op de wc of het potje zitten, maar er gebeurt dan nog helemaal niets. En nu ik ook een baby te verschonen heb, zou ik het eigenlijk wel heul fijn vinden als de dame zindelijk wordt. Maar dat kan je niet afdwingen hè?
's Avonds doen we altijd ook wel, 's ochtends is er niet altijd tijd voor. Op het kdv wordt ze ook met enige regelmaat op de wc gezet. Geloof dat ze daar één keer per ongeluk een plasje heeft gedaan.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:46 schreef DaviniaHR het volgende:
simmu, wat goed!
bleie, het komt vanzelf. Als je het prettig vindt, zou je op vaste momenten van de dag je dochter op het potje kunnen zetten. Bijvoorbeeld bij het wakker worden en als onderdeel van het avondritueel?
Niet, mijne!quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:42 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ja, Peuters.
Die van mij is de leukste.
Ja nóg wel!quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:42 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ja, Peuters.
Die van mij is de leukste.
Zeker knap maar maakt hem niet de leukstequote:Op donderdag 2 februari 2012 13:55 schreef Vlindur het volgende:
Mijne kan ik drie talen tellen
Doorelkaar, maar dat is niet minder knap toch?![]()
![]()
quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:57 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Zeker knap maar maakt hem niet de leukste
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:43 schreef simmu het volgende:
mijn peuter vindt de sneeuw supergaaf (morgen foto's!), mijn bijnapeuter vindt de sneeuw wel ok en de slee 300x he-le-maal niks![]()
eeeeennnnnnn; raad eens wie er goed aan kan geven *dat* ze moet poepen en dan pas om een luier vraagt!!!
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:50 schreef simmu het volgende:
hullo kitty, zie! allemaal onbekende nieuwe mensen hier
Klinkt meer als opvoeden voor gevorderdenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:26 schreef MamaPurk het volgende:
Pfff hier vanavond een pittig staaltje opvoeden voor beginners... Vond het echt niet leuk en de tranen stonden bijna in mijn ogen.
<knip>
Ze is momenteel zowieso opeens wat dwarser en ook lelijk naar haar zusje, zoals ik hierboven al zei standaard antwoord, weet ik.. Maar anders doen.
Blijkbaar wel want je hebt het goed opgelostquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:43 schreef MamaPurk het volgende:
Maar ik ben nog lang niet toe aan gevorderd
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:49 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Blijkbaar wel want je hebt het goed opgelost
wat de rest al zegt. een pittige situatie toch goed opgelostquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:37 schreef MamaPurk het volgende:
Nee ze is eigenlijk altijd zoet en lief![]()
Ze heeft wel buien maar deze heftigheid had ik nog nooit mee gemaakt. En ik was nog alleen ook anders heb je nog wel eens wat aan elkaar, ging ook helemaal twijfelen aan mezelf of ik het nou wel goed deed.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:10 schreef _Bar_ het volgende:
Welkom Kitty
Djmo fijn, nu lekker alles bij 1 en dezelfde
MP heftig
Hier gisteren het boekje kleine stapjes in zitten vullen alvast voor de indicatieaanvraag, dan is het weer even "zwaar" Roy is buiten de driftbuien nog lang geen 2,5 jaar...
Kleine stapjes zo gaat het hier.
Dat is nou precíes waar ik gisteren zo gestoord van werd. ALLES zelf willen doen en er vervolgens een bende van maken. Haar de trap optillen, ZELF DOEN, en dan haar neerzetten waarna ze de trap eerst weer áfgaat om vervolgens ZELF de trap weer op te klimmen. ZELF haar toetje willen eten en alles eronder smeren. ZELF haar schoenen uit willen doen en vervolgens woest worden omdat het niet lukt, maar GEEN hulp accepteren. etc etc etc...quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:26 schreef Chan het volgende:
DJMO wat fijn
Ohw ja wat ik me nog afvroeg: hoe ver gaan jullie mee in het "zelluf doen, ik doen, mama niet doen, papa niet doen"? Timo wil álles (echt álles) áltijd zelf doen.. En ik leg hem uit dat het soms even niet gaat, sommige dingen te gevaarlijk/moeilijk zijn, dat we soms een beetje haast hebben, of dat mama soms gewoon even geen geduld heeft en het ook wel eens zelf wil doen ().. maar hij mag dus echt waanzinnig veel zelf doen geloof ik.. En wat hij vooral doet, is dat als ik iets gedaan heb wat hij had willen doen eerst alles terugbrengen in oorspronkelijke staat en het dan alsnog zelf doen.. Doen andere peuters dat ook?
hier was dat eventjes "de blauwe of de rode beker schat?"quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:52 schreef freecell het volgende:
Ow, dat geeft hier:
'wil je de blauwe of de groene beker?'
'de gele!'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 42% gewijzigd door Lijnloos op 08-02-2012 13:56:01 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |