abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2012 @ 07:38:16 #101
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_106900850
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:11 schreef Khadgar het volgende:
[quote]Geachte heer/mevrouw,

ik wens bij dezen mijn beklag doen over de handelswijze van uw firma in de zaak tegen Joris Felix Klokkers.

Hoewel ik volledig begrijp dat Talpa radio (en uw firma) volledig in hun recht staan om het merk 'JFK' te beschermen, is de wijze waarop dit gebeurde volslagen uit de hand gelopen.

Laten we beginnen bij het begin. Enkele jaren geleden was er een radiozender, JFK-FM. Deze is inmiddels al een tijdlang opgeheven (ikzelf heb nog nooit gehoord van het merk). Uiteraard is het merk behouden gebleven bij de firma Talpa.

Terug naar het heden. Een kind, 13 jaar oud, met de naam Joris Felix Klokkers heeft een mooie hobby. Hij heeft een internet-zendertje waar hij DJ is. Prachtig toch, kinderen zijn ambitieus en ondernemen graag leuke projecten. Hij verdiende er geen stuiver mee maar hij vond het prachtig. Ik herhaal: het was een niet-commercieel product, een hobby. Geen advertenties op de site, geen reclame on air.

Het enige ongelukkige is dat de knul een naam heeft gekozen voor zijn zender die hem waarschijnlijk heel logisch leek: JFK, zijn initialen!

is dat (en ik citeer het nieuwsbericht): "flagrante inbreuk maakt op de rechten van cliënte"? Is het "vanzelfsprekend dat ook de volledige schade gevorderd zal worden"?

We hebben het hier over een kind! 13 jaar oud. Nog nooit gehoord van JFK, Nog nooit gehoord van Elzas Noordzij, nog nooit gehoord van merkenrecht. Nog nooit gedroomd dat hij ineens een halve crimineel is. Van zijn zakgeld kan hij geen advocaat betalen. Voor de rest van zijn leven is zijn creativiteit en spontaniteit aangetast.

Het is een grof schandaal dat we in dit land, het land van vrijheid en mooie rechten, een jongen van 13 gaan bedreigen met een dik pak papier om een merknaam, terwijl een vriendelijk telefoontje of kort mailtje in klare taal prima had voldaan (was ook stukken goedkoper geweest).

En dan nog, waarom zou je eigenlijk? Waarom zou je zo jezelf laten kennen om een merknaam van een beëindigd radiostation? De schade aan het merk Talpa, dhr John de Mol en uw firma is nu enorm. Geen cent verdiend, heel veel geld uitgegeven en een negatieve PR waar de concurrent zich kapot om lacht.

Wederom, ik gun Talpa zijn merknamen volledig. Het is uitstekend dat merken beschermd worden. Maar deze handelswijze is zo volstrekt elke binding met de realiteit en de menselijkheid kwijt dat ik mij afvraag waar het naar toe gaat in dit land.

Ik hoop dat uw firma van deze zaak iets kan leren. Nogmaals: onze wettelijke rechten zijn een groot goed. Maar redelijkheid en billijkheid zijn nog veel groter. Ik hoop dat uw kantoor weer kan handelen naar de geest van de wet in plaats van de letter.

met vriendelijke groet,
[/quote]

Doe toch normaal man. :')
Verder moet dit jochie niet zo janken. Hij vindt het leuk DJtje te spelen, dan gaat hij zijn gang maar. Het enige wat moet gebeuren is de naam verandderen, want daar heeft John de Mol rechten op. Maar in plaats van gewoon dat doen, en een mailtje terugsturen dat je 10 luisteraars per dag hebt, dus geen commercieel gewin ondervindt, en de naam veranderd is, ga je lekker in de media huilen over die grote boze John de Mol. Zelfs lieve kleine schattige jongetjes moeten zich aan de regels houden als ze in de grote mensen wereld mee moeten draaien. Meteen de Mol zwart gaan maken in alle media, omdat je je naam niet houden mag, is gewoon enorm triest.
Laffe huichelaar
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:25:38 #102
3542 Gia
User under construction
pi_106905160
Voorzover ik kan opmaken uit de OP en uit de rest van het topic, is hem in eerste instantie alleen verteld dat hij die naam niet mag gebruiken en verzocht iets te tekenen waarin hij aangeeft ervan af te zien die naam nog te gebruiken. Nou, prima, doe dat dan ook.

Maar kont tegen de krib en lekker toch doorgaan ondere de naam JFK, want ik ben maar een kind, dwingt Talpa stappen te ondernemen.

Als ik aan huis kruiden ga verkopen onder de merknaam 't Kruidvat, krijg ik waarschijnlijk ook te horen dat dat niet mag. Ga ik dan gewoon door, dan kan ik ook een dagvaardiging verwachten.
pi_106906768
Juridisch heeft de Mol gelijk. Als je dit gaat toestaan gaan straks bedrijven heel sneaky kinderen gebruiken om een merknaam van een ander te kopiëren.

Maar aardig is het niet natuurlijk en het doet ook geen goed voor het imago van de Mol en Talpa. Als de Mol netjes had gevraagd of het kind er rekening mee wil houden, dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Nu zetten het jongetje en zijn familie de hakken in het zand én krijgt hun station naamsbekendheid. Én mocht John de Mol JFK Radio op willen richten, dan heeft die naam gelijk al een naar geurtje.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:45:52 #104
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_106916496
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:40 schreef DrDentz het volgende:

Wat een held, hij is 1 van de 99% en John de Mol niet.
1 van de wat?
pi_106916726
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:22 schreef claus_johann het volgende:
Juridisch heeft de Mol gelijk. Als je dit gaat toestaan gaan straks bedrijven heel sneaky kinderen gebruiken om een merknaam van een ander te kopiëren.

Maar aardig is het niet natuurlijk en het doet ook geen goed voor het imago van de Mol en Talpa. Als de Mol netjes had gevraagd of het kind er rekening mee wil houden, dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Nu zetten het jongetje en zijn familie de hakken in het zand én krijgt hun station naamsbekendheid. Én mocht John de Mol JFK Radio op willen richten, dan heeft die naam gelijk al een naar geurtje.
Dit is gewoon een merkenbureau geweest wat niet door had dat het hier om een jongen van 13 ging. De Mol heeft het inmiddels opgelost door de jongen een clinic aan te bieden met enkele gevestigde DJ's. Verder is er al lang en nog steeds een zender actief onder de naam JFK van De Mol.
pi_106916824
Waarom konden ze eerst niet praten met die jongen en indien noodzakelijk daarna dagvaarden?

Nu hebben ze zichzelf in een (nog) slechter daglicht gesteld.
pi_106916853
Talpa, tering zeg :').
No regret, no pain, no anger.
Just......
Peace.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:18:33 #108
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_106917771
http://jfkfm.webklik.nl/page/homepage
quote:
Helaas hebben wij de uitzendingen van JFK FM moeten staken,

We gaan verder onder een andere naam; ga daar voor naar;www.projectair.webklik.nl
http://projectair.webklik.nl/page/homepage
quote:
Welkom op de website van Project Air.
Check wanneer we online zijn! ga daarvoor naar het kopje 'programmering' .
Wil je ook DJ Worden? klik dan op het kopje 'Solliciteren' .

WE ZIJN GENOODZAAKT OM EEN MAAND OFF AIR TE BLIJVEN, SORRY VOOR HET ONGEMAK!
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_106920928
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:25 schreef Gia het volgende:
Voorzover ik kan opmaken uit de OP en uit de rest van het topic, is hem in eerste instantie alleen verteld dat hij die naam niet mag gebruiken en verzocht iets te tekenen waarin hij aangeeft ervan af te zien die naam nog te gebruiken. Nou, prima, doe dat dan ook.

Maar kont tegen de krib en lekker toch doorgaan ondere de naam JFK, want ik ben maar een kind, dwingt Talpa stappen te ondernemen.

Als ik aan huis kruiden ga verkopen onder de merknaam 't Kruidvat, krijg ik waarschijnlijk ook te horen dat dat niet mag. Ga ik dan gewoon door, dan kan ik ook een dagvaardiging verwachten.
Zou jij in dat geval een emailtje van het Kruidvat serieus nemen, of denken dat een van je 13 jarige vriendjes je in de zeik aan het nemen is ;) ?
pi_106921185
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:25 schreef Gia het volgende:

Ik vind het wel verschil maken of de naam in gebruik is of vastgelegd door een lulhannes die toevallig veel geld heeft.
Om heb internet te beschemen zou ik zelfs willen dat elke naam na een jaar niet gebruikt te zijn weer vrij komt.
pi_106960267
Ik zag dit bericht in 't AD staan van de week. Daar stond overigens ook nog een reactie bij van een Talpa-woordvoerder. Die gaf aan dat ze niet wisten dat het om een 13-jarig ventje ging (hoe kan je dat weten inderdaad, zoals hier al gezegd wordt) en die gaf ook aan dat, als ze het wisten, de toon een stuk anders was geweest. Niks aan de hand lijkt me
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Eindredactie Games woensdag 18 januari 2012 @ 19:09:38 #112
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_106960362
Die OP :')
Wat een hoog SBS6 gehalte, ik zie de bedroefde gezichtjes van die campingzender-presentatrices al helemaal voor me.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')