abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106852488
Laten we hier even verder gaan met die discussie. Laaste post:

quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:27 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Oké, laat ik er dan even inhoudelijk op in gaan.

Allereerst vraag ik jou waarom het Korps Mariniers "compleet overbodig" is, niet echt een subtiele stelling, maar ben benieuwd naar je onderbouwing. Die krijg ik niet, maar wél een relaas over een idee waardoor je in een keer de operationele inzetbaarheid halveerd, als het niet kleiner is.

Daarnaast stel jij dat deze drie eenheden, elk met zijn eigen karakteristieke eigenschappen min of meer op een grote hoop gegooid kan worden, en vervolgens 66% er af gehakt kan worden. Wederom zonder verdere onderbouwing.

Daarnaast gooi je lichte infanterie en SF op 1 hoop, waar je ook de fout in gaat. Zelfs binnen het Korps Mariniers, de enige eenheid binnen de Nederlandse Krijgsmacht waarin zowel reguliere gevechtseenheden als SF-eenheden zitten, zijn deze strikt gescheiden, en niet zonder reden.

Als jij een intellectuele discussie wilt voeren, be my guest, het zal niet de eerste keer en zeker niet de laatste keer zijn hier op DEF. Leg dan eerst maar uit waarom jij denkt dat het Korps niets toevoegd aan de Nederlandse krijgsmacht.
Blood Sugar Sex Magik
pi_106852624
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:15 schreef trigt013 het volgende:
Weet ik ook wel, maar ik vind het wel een leuke benaming. Meeste Natres eenheden zijn wel goede tegenstanders vanwege hun hoge mate aan creativiteit.
Zelfs zo creatief dat wij laatste de krantenjongen van het te bewaken terrein hebben gestuurd omdat hij verdachte pakketjes afleverde.
Blood Sugar Sex Magik
pi_106853036
Onze overheid stuitert in ieder geval aardig heen en weer tussen gevechtsleger en hulpverleningsleger.

Tanks wegdoen, maar wel JSF's in overweging hebben, opbouwmissie waarbij ook veel gevochten is, maar ook helpen met wateroverlast in eigen land (zandzakken en dijkverkenning) en met een F16 achter een stel autodieven aan (wat ik meer als een training zie, zijn ze in staat om onverwacht mensen te vinden, nu geven ze door waar de persoon is, in een gevechtssituatie waarin opeens info binnenkomt over een belangrijke errorist kunnen ze er een raket op afsturen)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_106853231
Deze was nog niet vol ;)

[DEF] Defensie bezuinigingen 2011 #7
  zondag 15 januari 2012 @ 22:43:55 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_106853268
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:39 schreef Resistor het volgende:
Onze overheid stuitert in ieder geval aardig heen en weer tussen gevechtsleger en hulpverleningsleger.

Tanks wegdoen, maar wel JSF's in overweging hebben, opbouwmissie waarbij ook veel gevochten is, maar ook helpen met wateroverlast in eigen land (zandzakken en dijkverkenning) en met een F16 achter een stel autodieven aan (wat ik meer als een training zie, zijn ze in staat om onverwacht mensen te vinden, nu geven ze door waar de persoon is, in een gevechtssituatie waarin opeens info binnenkomt over een belangrijke errorist kunnen ze er een raket op afsturen)
Gevechtsvliegtuigen blijven nodig, of je het leuk vindt of niet. Of dat de JSF moet worden of iets anderes zal me eerlijk gezegd jeuken, maar die dingen blijven echt nodig. Tanks hadden we nooit moeten wegdoen, maar dat ontdekken we ergens de komende 15-20 jaar nog wel. En de rest van je voorbeelden heb je er echt met de haren bijgesleept. Die F-16s die afgelopen week achter autodieven aangingen waren toevallig net in de lucht toen het gebeurde, dus dat was pure en professionele beleefdheid. Iets soortgelijks is enkele jaren geleden gebeurd met een paar Apaches die een crimineel opspoorden bij de vliegbasis Gilze-Rijen. Niet gescrambled met dat doel, maar toevallig net beschikbaar.

Hoe dan ook: ondersteuning van de burgerij is nou eenmaal iets wat Defensie in zijn portefeuille heeft. En het hoeft niet pre-planned te zijn.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 15 januari 2012 @ 22:45:00 #6
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106853325
Kunnen we het niet gewoon centraal houden?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_106853426
Kan ook. Kon hem niet meer vinden in het Open Topics scherm.
Blood Sugar Sex Magik
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 15 januari 2012 @ 23:13:20 #8
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106854666
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:45 schreef Rave_NL het volgende:
Kunnen we het niet gewoon centraal houden?
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')