Denk dat de naam gewoon verengelst is, neem aan dat ie iets van Johannes Jacobus heet oid. Naam van de vader staat ook als John Belas (Jan Baptist) op het huwelijksuittreksel. België heeft niets online raadpleegbaar van de BS. Plus dat het begrip Antwerpen erg groot is. Het kan Antwerpen als stad zijn, maar ook als arrondisement en daarin liggen ook weer honderden aparte gemeentes/dorpjes/stadjes met een eigen BS vermelding.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dat is nog relatief recentelijk. Hebben ze in België dan geen register van de BS? Zijn naam ziet er Engels uit, maar wat is zijn naam die gegeven is bij geboorte? Aangiften van geboorte kan je ook nog gebruiken als je weet waar zijn vader gewoond heeft. Misschien heeft ie wel broers en zussen. Anders kijken of je in de DTB boeken wat kan vinden?
Via: http://cbg-bronnen.blogsp(...)erdam-1880-1941.htmlquote:Het Gemeentearchief Rotterdam heeft afgelopen voorjaar ca. zeshonderdduizend Gezinskaarten laten digitaliseren. De scans van de kaarten zijn gratis toegankelijk gemaakt via Digitale Stamboom Rotterdam. (Vakje gezinskaarten aanvinken.) Het gemeentearchief spreekt met recht van een 'digitale goudmijn voor familieonderzoek'.
Dat is de site waar ik de beste man een tijd geleden gevonden heb:quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:51 schreef Kirov het volgende:
Hier misschien? http://balie.vlaardingen.nl/isis/sisis.dll/criteria?lang=N
Oftewel onze Jan had een affaire met de vrouw van zn goede vriend en vrouwlief wilde graag van dr man af en dr minnaar mocht het klusje opknappen.quote:Hieruit bleek dat het was op aanstoken der trouwlooze vrouw dat Jan de vreeselijke misdaad had begaan
Heerlijk, zo lees je het tegenwoordig niet meer in de krant. Dit speelt trouwens in 1933.quote:Rond 3 ure kwam het parket met den moordenaar ter plaatse. Bij het verschijnen van den onmensch was de opgewondenheid der menigte groot. De oude moeder van het slachtoffer en hare kinderen barstten in hopelooze tranen los en moesten in bedwang gehouden worden door de gendarmen, anders hadden zij den moordenaar te lijf gegaan.
Ik las vamiddag in een krant uit 1903 "werd een vrouw geraakt door een tram en was daarna een lijk" of iets in die trant, zal het even opzoeken zoquote:Op maandag 9 juli 2012 22:48 schreef Jill-RMC het volgende:
Oh heerlijk een moordmysterie in de familie. Nouja niet zo zeer een mysterie:
[..]
Oftewel onze Jan had een affaire met de vrouw van zn goede vriend en vrouwlief wilde graag van dr man af en dr minnaar mocht het klusje opknappen.
En van het proces:
[..]
Heerlijk, zo lees je het tegenwoordig niet meer in de krant. Dit speelt trouwens in 1933.
Dat laatste is geen slecht plan. De belangrijkste bronnen van voor 1811 zijn de doopregisters, en die die staat niet allemaal online. Bij de BS is dat wat meerquote:Op zaterdag 23 juni 2012 12:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is de site waar ik de beste man een tijd geleden gevonden heb:
http://balie.vlaardingen.nl/isis/sisis.dll/detail?fc=&c=158491
Over hem kan ik echter niks meer vinden verder. Het enige aanknopingspunt wat ik nog heb is een geboortejaar, 1745, maar ik weet niet of dat 100% betrouwbaar is.
Ik denk dat ik binnenkort een keer naar het archief daar ga, maar ik vraag me af of ik daar iets nieuws over hem zou kunnen vinden. Die archieven zijn in principe toch hetzelfde als wat er in Isis staat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |